Waar klus je nu aan en wat is de volgende klus?

03-05-2019 01:11 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig de trap af te maken, nog 1 x schuren en dan lakken en parketlak

volgende klus: palletbank in de tuin


tussendoorklussen : boren in de kinderkamers, behangen achterkant van een kast.
Hier gaan we vandaag het laatste stukje behangen in de kamer van dochter.
Dan kunnen morgen de nieuwe meubels in elkaar en dan kan ik volgend weekend gaan stylen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
In november verhuisd naar ons eerste echte huis. Woonkamer van plafond tot vloer compleet gestript en gerenoveerd, daarnaast 3 slaapkamers geverfd en de badkamer gerenoveerd. Drie weken geleden begonnen met de serre schilderen, ligt nu even stil vanwege operatie, en straks als het mooi weer is de tuin aanpakken.

Als dat alles klaar is wil ik het washok nog aanpakken, zie zulke leuke inspiratie op pinterest! :flirting:
Ik verheug mij ook enorm op een washok/waskamer :-$
GlitterCupcake schreef:
04-05-2019 19:52
Ik verheug mij ook enorm op een washok/waskamer :-$
Dat is zo heerlijk. Ik heb een hele waszolder...zo blij mee :)
Alle reacties Link kopieren
zo vandaag de tegels besteld voor in de keuken, volgende week gaat de vloer eruit en daarna kan eindelijk het opbouwen beginnen.

@protego, wouw zo te horen hebben jullie veel gedaan. Is het nu af/echt jullie stekkie?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Geschilderd, en wat een :mad: verf is de "super"latex van Histor. Twee lagen zwoegen met die latex èn nog een laag muurverf en eindelijk is het netjes.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
05-05-2019 15:52
zo vandaag de tegels besteld voor in de keuken, volgende week gaat de vloer eruit en daarna kan eindelijk het opbouwen beginnen.

@protego, wouw zo te horen hebben jullie veel gedaan. Is het nu af/echt jullie stekkie?
Haha ja het was een hele klus maar eigenlijk is alles binnen zo goed als af. Alleen de deuren moeten nog een nieuwe laag verf hebben maar daar zien we allebei een beetje tegenop dus we focussen ons eerst maar op de tuin met het mooie weer!

Dat strippen is een enorme rotzooi maar als je eenmaal klaar bent met alles dan is het zo'n verandering en wordt je er hopelijk heel gelukkig van!
Alle reacties Link kopieren
eigen topic geopend ;)
Iedereen wil oud WORDEN, maar niemand wil oud ZIJN...
En waarom zeg je dat hier?
Even voor diegene die zelf de badkamer ooit gaat kitten: hou de kat daarna uit de badkamer :roll:

Ik dacht dit klusje eens uit te besteden (voor de verkoop klaarmaken van ons huis) en nu heeft de kat voor tientallen euro’s aan kitwerk uit de douche gekrabt (6)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Sinds een jaar wonen we (ik, vriend en zoontje) in ons nieuwe huis en er hoefde niet heel veel aan te gebeuren.
Inmiddels, na een jaar wonen, zijn we bezig met kleine veranderingen. Paar weken geleden heb ik voor het eerst iets met de boormachine gedaan. Vriend heeft twee linkerhanden, en ik durfde nooit zo goed. Hiervoor huurden we altijd een klusjesman in, maar ik wilde het graag zelf doen. Dus ik heb mezelf moed ingepraat, nog wat tips gevraagd aan een vriendin, en toen heb ik geboord. Die eerste gaatjes waren super spannend, maar ik heb de slag te pakken!
Gister heb ik in het plafond geboord, om een lamp te kunnen ophangen. Dit was toch net even anders, omdat je in gewapend beton boort. Ik had eerst het verkeerde boorkopje erop, maar daarna ging het goed.

Volgende project: schaduwdoek ophangen. Ik wilde dit eerst ook door iemand laten doen, maar nu denk ik: ach dat kan ik best zelf!
Ook wil ik de woonkamer van een nieuwe kleur voorzien. Alles is wit, dat mag wel wat meer kleur krijgen vinden we. Het huis is heel licht, tuin op het westen, en daardoor is het soms echt zo licht dat je een zonnebril binnen nodig hebt. Dus dat mag wel wat minder.

In ons vorige huis heb ik de zolder zelf gepimpt. Alle houtwerk geschilderd, muren behangen, laminaatvloer gelegd. Super leuk om dan het eindresultaat te zien!
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga samen met een projectontwikkelaar een heel groot pand proberen te kopen en daar woningen in realiseren.
Westerpaviljoen schreef:
09-07-2019 19:24
Ik ga samen met een projectontwikkelaar een heel groot pand proberen te kopen en daar woningen in realiseren.
Das niet zo maar een klus :biggrin:

Spannend. Kan je er meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
09-07-2019 19:24
Ik ga samen met een projectontwikkelaar een heel groot pand proberen te kopen en daar woningen in realiseren.
Dat is een gaaf project! Wat is jouw rol? Ga je echt klussen? Van dat laatste droom ik wel eens. Ik kijk veel bouw- en klus programma's. Stiekem ben ik erg jaloers op alle handige dames en heren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laatste jaar best veel gedaan. Echtgenoot is vorig jaar overleden, dus ik moet nu wel.
Veel geschilderd, afgelopen weekend de achterpui buiten.
Gisteren de hordeur van nieuwe scharnieren voorzien, en de douchekoppen vervangen. Ik kom elke week wel een klusje tegen dat moet gebeuren.
Alleen Werken met groot gereedschap durf ik niet. Zoals circelzaag, en boren met een boorhamer in beton.
Misschien eens een cursus volgen, want ik vind het best leuk om te doen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
marcellav schreef:
09-07-2019 22:44
Ik heb het laatste jaar best veel gedaan. Echtgenoot is vorig jaar overleden, dus ik moet nu wel.
Veel geschilderd, afgelopen weekend de achterpui buiten.
Gisteren de hordeur van nieuwe scharnieren voorzien, en de douchekoppen vervangen. Ik kom elke week wel een klusje tegen dat moet gebeuren.
Alleen Werken met groot gereedschap durf ik niet. Zoals circelzaag, en boren met een boorhamer in beton.
Misschien eens een cursus volgen, want ik vind het best leuk om te doen.

Knap dat je dit je eigen maakt. Werken met groot gereedschap lijkt indrukwekkender dan het is hoor. In mijn beleving kan je het beste gewoon eens een klus doen samen met iemand die al wat ervaring heeft; en dan zal je zien dat je het zo onder de knie hebt. Of google/youtube even van te voren als je een specifieke klus hebt.

You go girl! :cheer2:
marcellav schreef:
09-07-2019 22:44
Ik heb het laatste jaar best veel gedaan. Echtgenoot is vorig jaar overleden, dus ik moet nu wel.
Veel geschilderd, afgelopen weekend de achterpui buiten.
Gisteren de hordeur van nieuwe scharnieren voorzien, en de douchekoppen vervangen. Ik kom elke week wel een klusje tegen dat moet gebeuren.
Alleen Werken met groot gereedschap durf ik niet. Zoals circelzaag, en boren met een boorhamer in beton.
Misschien eens een cursus volgen, want ik vind het best leuk om te doen.

Het is net als fietsen. Als je het eenmaal gedaan hebt, kan je het. Alleen let op je vingers (cirkelzaag alleen als je uitgerust bent gebruiken) en draag een simpele veiligheidsbril bij boren, zagen, hakken, slijpen, etc.
Alle reacties Link kopieren
En gehoorbescherming! Maar inderdaad, goed YouTube filmpjes kijken, uitproberen op een plek waar t niet zo erg is als het niet helemaal goed gaat, hoer raad vragen als je ergens over twijfelt ;-) Dan leer je het vanzelf. En pas op, gereedschap is verslavend. Gelukkig hebben wij ook veel te klussen, dus al het gereedschap wat we hebben gebruiken we ook, maar weinig leuker dan iets stoers nieuws (nou ja, we kopen meestal tweedehands) kopen.
Alle reacties Link kopieren
En over klussen gesproken: ik heb (hoop ik!) eindelijk de perfecte houten vloer gescoord op Marktplaats voor de prijs die ik wilde. Voor op de eerste verdieping. We moeten m eerst nog een tijdje opslaan op de vide, want eerst moeten we nog een wandje plaatsen op de eerste verdieping en electra en CV-leidingen trekken, maar binnen is binnen :)
Afgelopen tijd gedaan:

6 m2 tuin afgegraven en daar fijn split gestort. Heb nu een terras type jeu de boules baan.
Komend weekend ga ik U elementen ergens ophalen, omdat ik zelf een buitenkeuken ga maken. Denk dat ik ook zelf het betonnen blad ga storten.
Ik ben van een (zelfgemaakte) kast de deurtjes aan het opdikken, dus veel aan het zagen met de circelzaag.
En ik ben een bestaande kast wat aan het aanpassen, zodat het meer maatwerk wordt. Moet daarvoor ook veel in de muur boren en zelf planken op maat maken.

Dan op de 'to do' lijst:
schuifdeur afmaken. Ik ben op de helft en moet nu het bovenlicht nog afmaken. Glaslatten bevestigen en acryl glas erin. Is een tussenwandje tussen keuken en eethoek.
Ook moet ik een passende gatenboor vinden om een gat te boren om een afvoerslang van de afzuigkap doorheen te leiden. Dat is alleen geen standaard maat en niemand in mijn omgeving heeft die (diamant) boor qua diameter.
Ook wil ik een ombouw maken om de afzuigkap en een led paneel voor de keuken met meer licht.

Kortom, genoeg te doen weer.
Alle reacties Link kopieren
summerheat schreef:
09-07-2019 22:26
Dat is een gaaf project! Wat is jouw rol? Ga je echt klussen? Van dat laatste droom ik wel eens. Ik kijk veel bouw- en klus programma's. Stiekem ben ik erg jaloers op alle handige dames en heren.
Nee ik ga alleen ontwerpen en laat alles doen.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
10-07-2019 20:56
Afgelopen tijd gedaan:

6 m2 tuin afgegraven en daar fijn split gestort. Heb nu een terras type jeu de boules baan.
Komend weekend ga ik U elementen ergens ophalen, omdat ik zelf een buitenkeuken ga maken. Denk dat ik ook zelf het betonnen blad ga storten.
Ik ben van een (zelfgemaakte) kast de deurtjes aan het opdikken, dus veel aan het zagen met de circelzaag.
En ik ben een bestaande kast wat aan het aanpassen, zodat het meer maatwerk wordt. Moet daarvoor ook veel in de muur boren en zelf planken op maat maken.

Dan op de 'to do' lijst:
schuifdeur afmaken. Ik ben op de helft en moet nu het bovenlicht nog afmaken. Glaslatten bevestigen en acryl glas erin. Is een tussenwandje tussen keuken en eethoek.
Ook moet ik een passende gatenboor vinden om een gat te boren om een afvoerslang van de afzuigkap doorheen te leiden. Dat is alleen geen standaard maat en niemand in mijn omgeving heeft die (diamant) boor qua diameter.
Ook wil ik een ombouw maken om de afzuigkap en een led paneel voor de keuken met meer licht.

Kortom, genoeg te doen weer.
Wat is de diameter dan? Meestal kun je dat soort dingen wel huren via "echte"verhuurbedrijven en niet via een bouwmarkt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik schat de diameter op zo'n 20 cm. en ik kan 'm zeker ergens huren. Maar dat grapje kost 80 euro en dat vind ik erg veel voor een klusje van 10 minuten. Dus ik probeer nog steeds door middel van rond te vragen.
diyer schreef:
11-07-2019 09:30
Ik schat de diameter op zo'n 20 cm. en ik kan 'm zeker ergens huren. Maar dat grapje kost 80 euro en dat vind ik erg veel voor een klusje van 10 minuten. Dus ik probeer nog steeds door middel van rond te vragen.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand een diamantboor van 200mm heeft liggen; zelfs bouwbedrijven huren (iemand met) zo'n boor en hebben die meestal niet zelf in huis. Je hebt er ook een aparte boormachine bij nodig, je kan een dergelijke boorkop niet even op je eigen boormachine zetten.

Afhankelijk van je situatie kan je wel met een gewone boor gaatjes in een cirkel van 200mm naast elkaar boren en het gat vervolgens uithakken. Maar dat werk moet je er dan voor over hebben om 80 euro te besparen. En je resultaat is minder fraai.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
11-07-2019 09:30
Ik schat de diameter op zo'n 20 cm. en ik kan 'm zeker ergens huren. Maar dat grapje kost 80 euro en dat vind ik erg veel voor een klusje van 10 minuten. Dus ik probeer nog steeds door middel van rond te vragen.
Ik kan heel veel zelf, heb heel veel klussers en doe-het-zelfers in mijn familie en vriendenkring, maar dat klusje heb ik echt uitbesteed en bleek zijn geld echt het wel waard te zijn. Zo netjes krijg je het zelf gewoon niet.

Mijn huidige klus ligt stil vanwege een operatie aan mijn pols maar als dat beter is kan ik eindelijk al het schilderwerk op zolder afmaken en is deze echt af. Afgelopen winter samen met mijn vader de zolder gestript, geïsoleerd, een slaapkamer gemaakt, schuifdeur geplaatst. Washok gemaakt, vloer gelegd en alles afgewerkt. Nu alleen nog 2 lagen lak op het houtwerk, dan de trap naar zolder opknappen.

Of zal ik toch eerst het houtwerk van de schuur gaan doen? Daar zitten rotte stukken in en de verf valt er al af.

Ach, er is nog genoeg te doen in dit klushuis. Om alles af te krijgen ben ik een paar jaar verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven