Waar klus je nu aan en wat is de volgende klus?

03-05-2019 01:11 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig de trap af te maken, nog 1 x schuren en dan lakken en parketlak

volgende klus: palletbank in de tuin


tussendoorklussen : boren in de kinderkamers, behangen achterkant van een kast.
Moosey schreef:
20-01-2020 15:11
Je wilt teveel met 1 apparaat, Biebeltje. Zagen hebben specifieke doelen, en ze ergens anders voor gebruiken is alleen maar gevaarlijk en frustrerend.

Decoupeerzaag is echt bijna nergens goed voor. Je kunt er niet mooi recht mee zagen, en je moet altijd nog vijlen/schuren om de snede toonbaar te krijgen.


Een zaagtafel is echt schromelijk overdreven als je geen professional bent, als je gewoon planken moet zagen is een afkortzaag ideaal, moet je echt lange einden zagen, dan een cirkelzaag+geleider.


Heb een decoupeer van Festool en daar zaag je wel prima recht mee. Ook handig om in graden te zagen. En een zaagtafel is echt wel handig. Als je 'm kunt bergen en echt klust, een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
20-01-2020 16:16
Geen tips maar spijtig dat ik niet in de buurt woon.
Lijkt me zo'n typisch zaakje waar ik heerlijk op kan losgaan.

Niet mogelijk om tussen een muur of balk je koevoet te plaatsen?
Ja, op zich gaat dat wel, maar ik vond het wat langzaam gaan omdat er hooguit wat kleine stukjes van die plaat afbreken.
Maar geduld kweken kan geen kwaad...

Ik vind het verder ook wel lekker werk hoor! Net als tegels los bikken.

Alleen behang afhalen ben ik minder van gecharmeerd tot nu toe.
Er zijn hogedrukreinigers die behangafstomers kunnen worden.

Piepschuim is gewoon plastic.
Alle reacties Link kopieren
Zitten er nergens schroeven Biebeltje? Of dat je kunt zien welk deel als laatste geplaatst kan zijn? Dan zou je daar kunnen proberen om het los te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwste klusproject (en ergernis :thunder: ) Schaduwdoek ophangen. Ik heb grondig research gedaan, filmpjes bekeken, materialen vergeleken en het lukt niet.

De situatie: nieuwbouwwijk, weinig bomen, onze tuin ligt op het zuidwesten en we zitten vol in de wind. Een parasol blijft niet staan, de stoelen waaien soms om doordat er onverwachte harde windvlagen zijn.

De keuze viel dus op een schaduwdoek wat winddoorlatend is. Je zou denken dat dat werkt. Op dag 2 dat het doek hing, is het al los gewaaid.

Wat zou nou een betere zonwering zijn? Een zonnescherm durf ik al helemaal niet, ben zo bang dat de gevel kapot getrokken wordt dan. Screens zouden volgens mij de beste oplossing zijn, maar dit is een huurhuis (en ik heb er geen geld voor ook).

Ik heb ook nog een schaduwdoek gekocht dat waterafstotend is. Daarvan weet ik dat je die heel strak moet spannen, dat die afwaterend moet hangen. Maar zou dat wel werken in zo'n tuin? Ik durf het niet zo goed te proberen eerlijk gezegd.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
SmoesDePoes schreef:
07-06-2020 17:47
Nieuwste klusproject (en ergernis :thunder: ) Schaduwdoek ophangen. Ik heb grondig research gedaan, filmpjes bekeken, materialen vergeleken en het lukt niet.

De situatie: nieuwbouwwijk, weinig bomen, onze tuin ligt op het zuidwesten en we zitten vol in de wind. Een parasol blijft niet staan, de stoelen waaien soms om doordat er onverwachte harde windvlagen zijn.

De keuze viel dus op een schaduwdoek wat winddoorlatend is. Je zou denken dat dat werkt. Op dag 2 dat het doek hing, is het al los gewaaid.

Wat zou nou een betere zonwering zijn? Een zonnescherm durf ik al helemaal niet, ben zo bang dat de gevel kapot getrokken wordt dan. Screens zouden volgens mij de beste oplossing zijn, maar dit is een huurhuis (en ik heb er geen geld voor ook).

Ik heb ook nog een schaduwdoek gekocht dat waterafstotend is. Daarvan weet ik dat je die heel strak moet spannen, dat die afwaterend moet hangen. Maar zou dat wel werken in zo'n tuin? Ik durf het niet zo goed te proberen eerlijk gezegd.
Harmonica schaduwdoek. Je moet wel een soort pergola aan je huis "bouwen". Het doek loopt over staaldraden en is verkrijgbaar in wind/zon doorlatend of niet. Afhankelijk van de schaduwbehoefte kun je het meer of minder uitvouwen.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik zoek van die dopjes op een V-brake (remblokje van fiets).
Is er eentje kapot gegaan. Dat dopje waarop een stift inbussleutel past. Bij Ikea heen ze vaak die constructie.
Deze blokjes zijn het: https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 98024.html
Is net zoiets als de plastic dopjes op een ventiel. Die kan je wel los vinden.

Iemand een idee of ze die plastic dopjes ook los verkopen ergens.
Ik heb nu een heel grote doos schroefjes, boutjes en moeren. Daar zat niets in wat er op leek. Was ijzerwaren. Deze zijn plastic en eenmaal vast dan niet meer los te krijgen. Het lijkt op zo'n splitpen om te een schroef te verankeren in de muur.
Maar hier heb ik zelfs een metalen schroef met kruiskop in muur. Die moet uitgeboord. Bij fiets kan dat niet.
Dan is er ook een nieuw blokje nodig. Waar kan je die kopen?
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens bij de fietsenwinkel......
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad fietsenwinkel, is het trouwens niet goedkoper in het gehele remblokje te vervangen. Bij de HEMA waren de nu maar 2 euro?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag in de categorie 'ijdele hoop'.

Eindelijk, 9 jaar na aankoop, gaan we onze slaapkamer aanpakken. Nu blijkt er parket onder onze vloerbedekking te liggen. Jeeeh. Best mooi ook nog. Alleen, de vloer kraakt als een malle (houten vloer, totaal niet vlak ook). Heeft iemand tips om dit op te lossen zonder het parket te slopen?
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Is het 'klik' of gelijmd parket? Zijn er kieren zichtbaar of staat hij ergens bol?

Wij hebben in de woonkamer gelijmd parket wat op sommige plekken had losgelaten en daardoor kraakte. Die hebben we dus met veel aandacht en zorg weet aangetikt, opnieuw in de olie en nu ziet het er goed uit.

Het kan ook komen door de luchtvochtigheid, het is nu erg droog en daardoor zijn er mogelijk meer kieren/plekken voor kraken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
09-06-2020 17:45
Is het 'klik' of gelijmd parket? Zijn er kieren zichtbaar of staat hij ergens bol?

Wij hebben in de woonkamer gelijmd parket wat op sommige plekken had losgelaten en daardoor kraakte. Die hebben we dus met veel aandacht en zorg weet aangetikt, opnieuw in de olie en nu ziet het er goed uit.

Het kan ook komen door de luchtvochtigheid, het is nu erg droog en daardoor zijn er mogelijk meer kieren/plekken voor kraken.
Het heeft een blokpatroon en al die latjes zitten met lijm en kleine spijkertjes vast.

Zoiets: https://baltussenparket.nl/mozaiek/atta ... l-geolied/

Ik ben bang dat het de ondervloer is die kraakt en niet het parket zelf.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Mooi patroon, maar de combi lijm en spijkers maakt het denk ik lastig...

Misschien kan je iets met een van deze tips:
https://www.eigenhuisentuin.nl/huis/woo ... eren-tegen
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
09-06-2020 09:42
Inderdaad fietsenwinkel, is het trouwens niet goedkoper in het gehele remblokje te vervangen. Bij de HEMA waren de nu maar 2 euro?
Nee, in de winkel waren ze 4 euro. Maar toch nog gevonden voor 0,99 per set van 2 stuks.
Is dan wel van Oost-blok plastic. Maar doen we het maar een tijdje mee.
Bij Halffords hadden ze een A-merk. Geen idee of die beter zijn. Ze zijn wel flink duurder.
Bij Bol.com betaal je 10 euro voor verzending.Krijg je de blokjes gratis.

Maar ik heb ze. Ik hoef me niet af te laten remmen of geremd voelen.
Momenteel hanglamp voor de eetkamer aan het maken.

Daarna zolder achterbouw isoleren en afwerken
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn huurhuiskeuken low budget oppimpen als ik toestemming krijg van de verhuurder. Keukenkasten schilderen of nieuwe frontjes, tegels verven, kleurtje op de muur, nieuwe grepen en aanrechtblad. Ik wil het allemaal zelf doen, dus ben benieuwd ;)
Alle reacties Link kopieren
@ninon, wat leuk! Op YouTube zijn ook een aantal Amerikaanse voorbeelden die hun huurhuis pimpen en weer leeg halen bij verhuizing.
Weet je wat voor keuken je hebt? IKEA heeft veel mooie en goedkope frontjes, maar dan moeten de maten wel in je keuken passen natuurlijk.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen de ruimte van mn nieuwe keuken schilderen. 1 muur (dampgrijs) en t plafond hebben al 1 laag.

En ik hoop deze week de prijs te krijgen voor het hout dat ik wil hebben voor mn pergola.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
13-06-2020 17:59
@ninon, wat leuk! Op YouTube zijn ook een aantal Amerikaanse voorbeelden die hun huurhuis pimpen en weer leeg halen bij verhuizing.
Weet je wat voor keuken je hebt? IKEA heeft veel mooie en goedkope frontjes, maar dan moeten de maten wel in je keuken passen natuurlijk.
Dankjewel voor de tips Neweve! Geen idee wat voor keuken er nu in zit, maar Ikea heeft frontjes die passen, dat had ik al uitgezocht. De verhuurder vindt het leuk dat ik wil renoveren en komt binnenkort praten. Misschien komt er een voorstel om het gelijk goed te doen en kosten te delen of verrekenen door een huurverhoging.

Maar, maar, plot twist, change of plans, opeens lijkt het mogelijk mijn o zo geliefde huurappartementje met het mooiste uitzicht van de stad, te kopen. Mijn spaarrekening groeit harder dan verwacht en het kan! Veel te bespreken met de verhuurder. Als het lukt, dan geef ik mezelf dit huis cadeau voor mijn verjaardag en dan moet de keuken nog maar eventjes wachten. Ik stuiter nog even verder :jump:
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu bezig met de nieuwe schutting te schilderen en plantenbakken te maken. Daarna wil ik de palletbank opnieuw schilderen en nieuwe kussen maken en een overkapping voor de jacuzzi maken.

Ik blijf bezig ;)
Alle reacties Link kopieren
Een huis voor je verjaardag, doe jij ook zo'n cadeautje :)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik ben aan het bedenken hoe ik planten aan de kliko kan hangen die er alleen af hoeven als ze naar de straat gaan. Die niet zomaar maar mee genomen kunnen worden. Niet alle materiaal kan voor planten gebruikt.
Ik heb eindelijk een klein boormachine in gebruik genomen. Accu doet het na 4 jaar niet gebruikt nog steeds. Doet het goed om gaten in plastic plantenpotten te maken.
Denk ook aan soort van enkele tuinpalen met een plank waar aan ik potten kan hangen. Ik ga misschien planten hangen waar mieren hekel hebben.
Nog een vraag over fietsbanden.
Past ETRTO 30-622 binnenband in een 37-622 buitenband? Zonder problemen bedoel ik. Ik zie het nu pas en kan het niet meer retour geven.
Het geeft een indicatie van de breedte van de band.
Logisch dat er wel een verschil in breedte is.
Maar is dit wel gangbaar?
Heeft iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Leuk een klus topic. Ik ben ruim een maand geleden verhuisd en druk bezig, het schiet nu wel wat op gelukkig. Ik heb heel veel ideeën voor de woonkamer en de kinderkamers.
Ik ben wel wat creatief en heb wat gereedschap inmiddels dus veel kan ik zelf.

2 grote dingen wat echt moet is plinten langs het laminaat leggen en de tuin klaar te maken om graszoden in te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Aan het schilderen in de woonkamer... Dure verf van een online blog Marokkaanse woonwinkel.

Daarna wil ik een taats deur gaan bestellen.en mijn trap bekleden maar vind geen enkel tapijt mooi....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven