Spannend boek, geen thriller

24-10-2018 19:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn boekenclub ben ik op zoek naar een spannend boek, wat toch geen thriller is.
Er zijn een aantal leden die niet goed tegen enge/nare/vieze boeken kunnen, maar een aantal andere leden willen juist graag een spannend boek. Weet iemand hier een goede middenweg? :)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie de boeken van de Cormoran Strike serie al gelezen? Dat is spannend maar leest toch meer als een detective.
Over de rand van Joe Simpson; waargebeurd verhaal
fiona2018 schreef:
24-10-2018 19:54
Hebben jullie de boeken van de Cormoran Strike serie al gelezen? Dat is spannend maar leest toch meer als een detective.
Idd! Behalve die laatste, daarbij waren de beschrijvingen van lijken in ontbinding toch best grafisch.
Alle reacties Link kopieren
David Hewson - Nic Costa serie
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de boeken van Linda Jansma of Corine Hartman erg spannend
De boeken van Carlos Ruiz Safon?
Frietmetmayo schreef:
24-10-2018 20:39
Ik vind de boeken van Linda Jansma of Corine Hartman erg spannend
Het mogen geen thrillers zijn ;)
Tijdschriftenverslindster schreef:
24-10-2018 19:57
Over de rand van Joe Simpson; waargebeurd verhaal
Best goor, met dat opgezwollen gebroken been.
Ik lees heel veel thrillers over rompen op de vuilnisbelt, maar dat boek van Joe Simpson vond ik horror.

Minette Walters nieuwe boek is geen thriller, maar een historische roman. Leest net zo spannend als haar thrillers, maar is niet eng.

Wel vies trouwens, omdat het speelt in de tijd van de pest. Veel etterende bulten, maar dat is hopelijk ver genoeg weg om er tegen te kunnen. En de helden zijn heel proper, zonder vlooien, builen of zweren.
De boeken van Celeste Ng zijn meer romans dan een thriller vind ik. Vooral 'kleine brandjes overal', geen lijken of bloed ofzo maar toch spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens wat suggesties googlen! :)
stroman schreef:
24-10-2018 20:58
Best goor, met dat opgezwollen gebroken been.
Ik lees heel veel thrillers over rompen op de vuilnisbelt, maar dat boek van Joe Simpson vond ik horror.

Minette Walters nieuwe boek is geen thriller, maar een historische roman. Leest net zo spannend als haar thrillers, maar is niet eng.

Wel vies trouwens, omdat het speelt in de tijd van de pest. Veel etterende bulten, maar dat is hopelijk ver genoeg weg om er tegen te kunnen. En de helden zijn heel proper, zonder vlooien, builen of zweren.
Echt? Kan te goed tegen dergelijke details. :-$ Prachtig boek vind ik 'over de rand', omdat het toch spannend is, maar ook gaat over keuze tussen vriendschap en overleven, keuze tussen gevoel en verstand, doorzettingsvermogen, onder de meest extreme omstandigheden alleen op jezelf teruggeworpen zijn en waargebeurd is. Het staat zeker in mijn top 3 van boeken.

Misschien leest TO dan weer liever over een gebroken been dan over etterende bulten. :rofl:
Wat is er spannend aan een historische roman? Ontgaat mij nog even nl.
Tijdschriftenverslindster schreef:
24-10-2018 21:12
Echt? Kan te goed tegen dergelijke details. :-$ Prachtig boek vind ik 'over de rand', omdat het toch spannend is, maar ook gaat over keuze tussen vriendschap en overleven, keuze tussen gevoel en verstand, doorzettingsvermogen, onder de meest extreme omstandigheden alleen op jezelf teruggeworpen zijn en waargebeurd is. Het staat zeker in mijn top 3 van boeken.

Misschien leest TO dan weer liever over een gebroken been dan over etterende bulten. :rofl:
Wat is er spannend aan een historische roman? Ontgaat mij nog even nl.
Ik weet niet wat er spannend is aan willekeurig welke historische roman, maar deze van Minette Walters (The Last Hours) verschilt niet zoveel van haar thrillers wat betreft opzet en karakters. Alleen de setting is een aantal eeuwen eerder.
De spanning zit hem in de dreiging van de pest, zonder dat de hoofdpersonen enig idee hebben wat het is en wat het veroorzaakt. De spanning zit hem ook in het ontdekken van de situatie in de dorpen rondom, terwijl ze geen idee hebben van de wereld buiten hun domein. Ook in het vinden van nieuwe ideeën in een oude wereld. En er zit ook nog ergens een moord in, maar die probeer ik te verdonkeremanen om het te verkopen aan de thriller-haters.
Nou vooruit. Doen we bergbeklimmer maar zonder vreselijk blauw gebroken been. Hoger dan de Dhaulagiri van Bart Vos.
Alle reacties Link kopieren
The man who didn't call. Ik weet niet hoe die in het NL heet, maar het is een vrij recente bestseller en ik heb hem in 1 ruk uitgelezen. Het is een liefdesverhaal, echt vrouwenboek, maar retespannend.

In de reviews werd het "The OMG lovestory of the year" genoemd. Geschreven door Rosie Walsh.

Echt een heel lekker boek, ik lees erg veel en zie plottwists meestal mijlenver aankomen maar dat had ik bij deze echt niet.
Am Yisrael Chai!
stroman schreef:
24-10-2018 21:23
Ik weet niet wat er spannend is aan willekeurig welke historische roman, maar deze van Minette Walters (The Last Hours) verschilt niet zoveel van haar thrillers wat betreft opzet en karakters. Alleen de setting is een aantal eeuwen eerder.
De spanning zit hem in de dreiging van de pest, zonder dat de hoofdpersonen enig idee hebben wat het is en wat het veroorzaakt. De spanning zit hem ook in het ontdekken van de situatie in de dorpen rondom, terwijl ze geen idee hebben van de wereld buiten hun domein. Ook in het vinden van nieuwe ideeën in een oude wereld. En er zit ook nog ergens een moord in, maar die probeer ik te verdonkeremanen om het te verkopen aan de thriller-haters.
:rofl:

Dank voor je uitleg.
stroman schreef:
24-10-2018 21:28
Nou vooruit. Doen we bergbeklimmer maar zonder vreselijk blauw gebroken been. Hoger dan de Dhaulagiri van Bart Vos.
Lees je ook graag bergsportboeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor spanning je precies zoekt als het niet eng mag zijn :huh:

'De wand' van Marlen Haushofer vond ik heel mooi, spannend en vooral een heel beklemmende sfeer, terwijl er eigenlijk weinig gebeurt.

En '22-11-1963' van Stephen King - laat je niet afschrikken door de schrijver, niet al zijn boeken zijn horror.
Naast wat spanning is het ook een prachtig, maar tragisch liefdesverhaal en een mooi tijdsbeeld van de jaren 50/60. Maar misschien is het boek wel wat te dik voor een leesclub.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het boek "Passage van het verleden "door Jolie Afali iets voor jullie leesclub? Deze boek is januari dit jaar net verschenen. Leuk en spannend, en je word gelijk al mee gesleurd in een goed verhaallijn. Wat ik daarmee wil zeggen is, vaak heb je bij boeken dat je nauwelijks door de eerste drie hoofdstukken komt, maar bij dit boek, bij hoofdstuk 1 zit je er al gelijk goed in. De boek zit vol spanning die je houd tot aan de laatste bladzijde.
Zeker wel een aanrader als je van spanning en mysterie houd.
Al het goede stroomt naar mij toe.... Ik ben wie ik ben.
Alle reacties Link kopieren
Simon says van Gloria Murphy. Niet eng, wel spannend.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
The langoliers/De Engelieren van Stephen King vond ik ook een spannend boek trouwens. Verfilming met Bronson Pinchot vond ik destijds ook goed.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven