Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed gesport hoor Ansch! Heb je mooi gedaan deze week. Veel gezwommen? Weet je ook hoeveel calorieën je dan ongeveer verbrandt? Ik vind dat altijd wel leuk om op te meten. Raak ik extra gemotiveerd van :-) jammer dat er niks af is. Kan idd door je cyclus komen maar vergeet ook de warmte niet. Dan hou je ook vocht vast.
Kijk bij fruit eten wel even uit welk fruit je neemt. Banaan, kersen, druiven hebben best veel suiker. Ik heb de fout gemaakt om alleen maar druiven en kersen te snaaien. Vast beter dan chips hoor maar veel suikers. Ik snij nu weer vaak een appel in partjes.

Vervelend Frantic dat je geopereerd moet worden! En dan aan je holtes, klinkt ook niet fijn. Wat een pijn moet jij hebben gehad zeg. Ik heb ook een paar keer een voorhoofdsholteontsteking gehad en een bijholteontsteking, daar word je zo ingelukkig van! Hoop dat de operatie mee gaat vallen en je snel weer op de been bent.

Ik ga echt iets stoms zeggen uit de oude doos 😜 ken je een netiepot? Dat is een soort theepot waar je zout in kan oplossen in warm water wat je door je neus moet gieten. Klinkt stom maar kan soms helpen. Google maar even.

Normaal gesproken weeg ik maar 1 keer per week dus ik weet niet of deze gewichtsschommeling bij mij hoort.
Alle reacties Link kopieren
Haha, die heb ik ook Elizaar, naast een stuk of 4 verschillende antibioticakuren, steroiden en 'gewone' neusspray onderdeel van de behandeling de afgelopen anderhalf jaar ;)
Mocht helaas niet baten!

Ik ben ook weer helemaal into de appels, vindt je Jazz het lekkerst, fris, zoet en knapperig!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal!
Zoals verwacht hier geen hele blije post vandaag, na de slechte week zit ik op 69,8kg, +0,6 dus. Niet fraai, wel terecht, en ik ben blij dat ik niet boven de 70 zit.
Plan de campagne voor deze week: normaal doen! De winst zit hem echt in tussendoortjes, dus vandaag een appel en 2 nectarines bij me. Nog even lekker sporten, na deze week kan het een week of 3 niet!

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben nog steeds een beetje afgeknapt op appels, restantje van mijn zwangerschap. Vooral pinkladys vond ik eerder erg lekker maar nu ff niet meer haha. Ben weer voorzichtig begonnen met braeburn, maar sommige van die appels zijn wat meelderig, blegh. Ben steeds bang voor t slechtste als ik er in hap haha.

Hier vanochtend 76.2. Had gehoopt op al iets minder omdat ik toch wel enige tijd geleden al een keer 76.3 had. Maarja, ben verder wel blij met het resultaat. -4kg. Mooi rond haha.

Klinkt als een heel arsenaal aan middelen die je al hebt (geprobeerd) frantic. Lijkt me vervelend die costanten ontsteking/pijn!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik moet wel lachen om je naam en je bericht over pinklady's Pinklady. Ik koop vaak de buitenbeentjes appels bij AH. IS 1,29 voor anderhalve kilo ofzo.
Wel een mooi rond getal hoor, 4 kilo!

Jammer dat het resultaat tegenviel Frantic maar het was geen verrassing voor je gelukkig. Nog wel onder de 70 dus dat is hartstikke mooi nieuws!
Ben je na die operatie zo lang uit de roulatie met sporten?

Ik word gek van de weegschaal. Of van mezelf. Één van de 2, weet nog even niet van wie het meest.
Netjes gegeten, woog vorige week halverwege 69,8 en nu 70,6. Ik eet netjes, snoep vrijwel net, knaag als een hamster op appels en witlofsalade en dan nu 70,6. Fiets veel, sport 2x per week en dan ben ik echt wel een beetje gesloopt. Ik verbrand gedurende de dag veel calorieën wat is te zien op mijn fitbit en dan nul resultaat. Sterker nog, ik weeg meer dan vorige week. Ik heb een beetje de hoop dat dit komt door de warmte maar ik vind het officieel niet meer leuk (en heb van frustratie chocola op).
En mijn bericht wil niet posten. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kon ik mijn bericht net op tijd kopiëren 😁✌🏻

Hoe is het met de anderen? Julia, Borstel, nesse, Bukko en Ansch?
Alle reacties Link kopieren
78,8 kg vanochtend, viel me nog mee. Het is de laatste hectische (werk)week voor de vakantie en vrijdag en zaterdag had ik weer ontzettende koppijn. Dan voel ik me zielig en ga ik snaaien. Nu weer een flinke bak fruit (watermeloen, druiven en tomaatjes mee naar mijn werk. Het streefgewicht bereiken voor ik op vakantie zou gaan, gaat dus niet meer lukken. Dus nog een paar gezonde dagen, maar zaterdag begint er een festival in de stad en wordt het feest. Qua snaaien zal dat wel meevallen, maar op het gebied van alcoholische versnaperingen niet haha. Tussendoor maar veel water drinken.
En daarna op vakantie. Zon, zee, zand en kamperen. Dus lekker in de buitenlucht en mijn voornemen is om wat meer te bewegen en veel water te drinken. En na de vakantie doorpakken voor het streefgewicht!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Frantic dat klinkt als een vervelende operatie. Ik hoop wel dat al jouw klachten daarna over zijn... heel veel sterkte!
Als jij geopereerd wordt, ga ik een midweek op vakantie naar Valencia...

Jammer Elizaar. Vooral omdat het dus waarschijnlijk niet ligt aan je eet/beweegpatroon van de afgelopen week.
Nee ik houd geen calorieeen e.d bij. Is mij te veel gedoe haha.
Zou het werkelijk van de warmte zijn dat iedereen vocht vast houdt?
Qua fruit eet ik meestal appels, aardbeien, bosbessen en meloen.
Fijn Pinklady! Ik eet overigens Kanzi, Jonagold of Elstar haha.
Kom op Nesse!
Alle reacties Link kopieren
Lekker Pinklady, toch weer wat er af! Braeburn at ik eerder ook, ben overgestapt op de Jazz omdat ik ze idd ook soms melig vind.

Ooooh wat frustrerend Elizaar! Volhouden toch maar, de aanhouder wint. En een keertje chocola doet daar echt niets aan af.

Herkenbaar Nesse, ik had geloof ik hetzelfde! Nu lekker bijna op vakantie, je plannen klinken goed!

Wat een lekker vooruitzicht Ansch, Valencia is leuk! Ben er vorig jaar geweest, echt wel een mooi stad.
Ah elizaar, als je zo goed hebt gegeten en bewogen lijkt het me heel goed mogelijk datje vocht vast houdt door het weer! Ik denk dat je volgende week wel weer resultaat ziet! Niet opgeven en dat stukje chocolade had je wel ff verdiend haha.

Oeh gezelligheid en vakanties in het vooruitzicht een aantal van jullie. Lekker!

Ja ik ga die appels waar jij het over hebt eens halen frantic. Misschien dat braeburn gewoon vaker meelderig is.
Alle reacties Link kopieren
Op tijd en tevreden naar bed na een bagger nacht en een prima dag! Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je maandag zo'n goede dag had Frantic! Op naar een top week.

Ik had kunnen weten dat je de netiepot al kende, Nouja was het proberen waard :-)

Wat gaan jullie vanavond eten? Heeft iemand nog een gezond idee?
Alle reacties Link kopieren
Haha, geeft toch niet, voor t zelfde geld was het de gouden tip waar ik op zat te wachten! Ik weet inmiddels dat ik s middags geopereerd word, ik mag nog uitslapen ook! :)

Ik eet vanavond kip siam, voor het eerst in een hele lange tijd! Maar ik vind het ook altijd een worsteling om te verzinnen wat we nu weer zullen eten. En als ik manlief om ideeen vraag, is het altijd pizza, friet, of iets met veel kaas ofzo..
Een lekkere salade misschien? Of zelf soep maken? Of broccoli met aardappels en varkenshaas ofzo?
Wat hebben jullie uiteindelijk gegeten elizaar? Ik heb van die kant en klare bami gegeten woensdag en gister spareribs met boerenfriet... niet zo'n goed voorbeeld dus.

Ik heb er echt een beetje moeite mee momenteel, ik moet ook een schop onder mijn kont geloof ik haha!
Ik eet niet super ongezond, behalve dan die ongezonde avondmaaltijden die ik net zei. Ik heb vooral moeite met minder eten. Zou meer rauwkost kunnen gaan eten maar daar heb ik dan weer geen trek in haha.

Jullie tips als t ff moeilijker gaat? Ik denk nu maar gewoon ach ik heb het er weerr even van genomen, het was niet gezond, maar wel lekker. Dan hoeft dat nu allemaal voorlopig even niet weer (spareribs, pizza, ijs...). Nu wil ik weer aan de normale avond maaltijden van aard groente en vlees oid.
Alle reacties Link kopieren
Last Pinklady! Ik zou zeggen kiezen voor gezonde(re) maaltijden die je echt lekker vindt, en als je toch een keer pizza oid op t menu hebt staan: eerst een groot glas water en/of een appeltje, dan eet je minder van de hoofdmaaltijd..
Alle reacties Link kopieren
Ligt iedereen nog te maffen of gewoon druk aan t werk? :) Hier vanmorgen 69.8, stabiel dus. Wel jammer, want ik heb eerder deze week lager gezeten.. deze week (morgen) is mn OK, ben benieuwd wat dit weer met me doet...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik me gewogen, week 4 nog steeds 77.1. Vraag me af of de weegschaal van mijn ouders kapot is haha.

Is een drukke tijd momenteel ik ga verhuizen...
Netjes 2x gesport de afgelopen week. Wel vaker afhaal-eten gehaald dus dat zou ook de oorzaak kunnen zijn van het onveranderde gewicht.

Succes morgen Frantic!!!

Ik ben vanaf morgen een weekje op vakantie dus ik zal niet reageren. Ik haak zondag weer in 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik was druk aan het sporten Frantic. Net thuis! Laatste keer voor ik op vakantie ga. Woensdag ga ik niet sporten maar krijg ik vanwege de uitstralingspijn in mijn been fysio. Ik ben blij dat het sporten er even op zit. Vond het superleuk en was heel gemotiveerd maar merk dat het nu een beetje op is. Komt vast ook omdat ik qua gewicht nu al even behoorlijk stil hang een tijdje.

Deze week is er wel 4 ons af dus ik weeg 70,1 ipv de 70,5 van vorige week. Dat is toch weer beter. Zo jammer alleen dat de 69 die ik eerst had bereikt nu alweer weken uit het zicht is.

Jij bent ook alweer even stabiel Frantic. Aan de ene kant wel fijn! Het is goed nieuws als je een levensstijl hebt waardoor je op gewicht blijft. Aan de andere kant ook wel jammer. Maar je bent uit de 70 en in de schaal van 60 terecht gekomen. Dat is al heel erg goed!!

Wat bijzonder Ansch dat je nu al 4 weken op hetzelfde gewicht zit. Ik zou even aan je ouders vragen of zij op de weegschaal willen staan. Zien wat er dan gebeurt. Of iets erop zetten waarvan je weet wat het gewicht is (zak aardappelen ofzo).

Ik doe nu ook veel krachttraining en vind de vakantie wel spannend. Ben bang dat ik als een puddingbroodje terug kom. Niet omdat ik mij vol ga proppen maar omdat ik qua spiergroepen even niks meer ga trainen de komende weken. Ik ben juist zo trots op wat ik heb bereikt 🤓

Hele fijne vakantie gewenst Ansch!

Wanneer word je ook alweer geopereerd Frantic?
Wel lekker hoor elizaae, vakantie. Ja lastig is dat he dat je dan op vakantie niet echt goed kunt trainen. Misschien de schade.vooral een beetje beperken en zoveel mogelijk actief blijven? Wellicjt planken haha, dat kan ook nog even op de hotelkamer. In ander topic waarin ik ook meeschrijf doen ze aan planken. Ik kan het niet goed door pijn in mijn buik na keizersnede maar het is volgensmij heel effectief!

Hier was ik maandagochtend 76.2. Afgelopen vrijdag was ik 75.9, maarja helaas is het bij mij allemaal nog niet heel veel verbeterd mbt eten. Ook verjaardag gehad hier wat niet hielp.
Verder hoop ik nog steeds de draad weer te gaan oppakken. Ik doe de laatste tijd helemaal niet meer regelmatig boodschappen. Merk dat dat ook slechter id voor mijn gezonde leefstijl omdat er niet altijd verse groente/rauwkost thuis aanwezig is als alternatief. En ook mijn fruitschaal ziet er weer erg zielig uit momenteel met een beetje verpieterd fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ansch gek hoor, dat je stabiel blijft, snap dat je aan je weegschaal gaat twijfelen.. afhaal kan wel invloed hebben, los van vetter eten bevat het vaak ook meer zout, waardoor je wat vocht vast kunt houden..

Toch weer wat eraf, fijn toch Elizaar! Op vakantie kun je natuurlijk naast wandelen enzo wel wat grondoefeningen doen om je spieren toch allemaal actief te houden? Je kunt misschien niet alles doen door je been, maar bepaalde spiergroepen lukken mss wel?

Ik ben zeker heel blij met het resultaat, maar als ik heel eerlijk ben zou ik nog wel een kilo of 5 eraf willen... ik ben aan t spelen met het idee om een tattoeage te laten zetten (ben er nog niet helemaal uit, wil niet over 1 nacht ijs gaan), dit zou een gave beloning zijn als ik 15 kilo afgevallen ben! Maaaar inmiddels ben ik geopereerd, gisteren. Ik ben erg moe en heb wat pijntjes, maar al met al gaat het goed. Ik moet het nu echt van eten en drinken hebben, doe amper wat en sporten is helemaal nog tijd niet aan de orde... moeilijk wel!

Pinklady, balen dat het allemaal nog niet zo gaat als je wil. Maar je weet in ieder geval een aantal oorzaken/valkuilen te benoemen, dus dat is al weer een begin. Succes deze week!#
Alle reacties Link kopieren
Good luck Frantic! Ik hoop dat je je heel snel weer fris en fruitig voelt en dan eindelijk af bent van die nare klachten.

Viel de ingreep mee of tegen? En kan je nu wel een beetje eten en of voel je je daar nog te beroerd voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik mag niet klagen, koppijn en moe, maar te overzien.. ik kan helaas wel goed eten ja ;)

Goed opletten nu dus! Net n appeltje gegeten, en mn eerste rondje buiten gelopen. 10 minuten, toen was ik moe, haha! Even de tijd nemen...

Ben je al op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben nog thuis. Je wil het niet geloven maar mijn auto is kapot en mag ik niet mee rijden. Nu dus wel even spannend want wat nu 🤓 morgen met spoed mijn auto inruilen en een nieuwe zoeken is geloof ik het plan .....

Goed dat je 10 minuten gelopen hebt. Dat helpt sowieso! En misschien kan je wat gezonde snaai in huis halen (Japanse mix, fruit, waterijsje ed). Al hou ik zelf meer van chips en chocola 😂
Alle reacties Link kopieren
Ojee, dat is niet fijn als je net op vakantie wil gaan... geeft toch weer stress! Al n nieuwe uitgezocht?
Ik ben gisteren in totaal 3x10 minuten aan de wandel geweest, vandaag voel ik weer iets beter dus dat wil ik wel graag uitbreiden. Ook weer een wasje aangezet net, dus het wordt wel weer wat.. nu ook veel last van mn nek en rug door het vele gehang de afgelopen 3 dagen, dus zou fijn zijn als ik weer wat meer in beweging kan zijn..
Fijn dat je het achter de rug hebt frantic! Gelukkig valt het mee met de pijn.

Elizaar, nee! Wat balen zo net voor de vakantie dat je auto stuk gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven