11 kg kwijt de laatste 5 lukt niet
zaterdag 8 juli 2017 om 20:49
Hoi,
Ik was altijd al wat mollig +- 75 kg bij 1.70m waarin ik ook wel eens gepiekt heb richting de 90 en weer 20 kg kwijt ben geraakt daarna 70 en daarna lang stabiel rond de 75 kg.
Ik heb pco's en een traagwerkende schildklier waar ik tyrax voor slik. Ik heb een traject doorlopen met hormoon beh in t Z-H met clomid, gonal-f en pregnyl.
Daarna zwanger geraakt en na de zwangerschap woog ik 86 kg. Toen dochter 6 maanden was ben ik begonnen met aan mijn gewicht werken. Ik heb de hulp van een voedingsdeskundige ingeschakeld en afgelopen 6 maanden ben ik 11 kg afgevallen, ik zit nu op de 75.
Ik wil heel graag naar de 70 kg maar het lukt gewoon niet!
Ik werk onregelmatig ik de zorg. Door de weeks gaat t allemaal goed, ik beweeg heel veel en eet gezond volgens afspraken met voedingsdeskundige maar dan is t mijn vrije weekend en drink ik op zaterdag 1-3 wijntjes meestal en hebben we soms ook een etentje waar ik dan ook lekker wil mee eten. Ook snoep ik sneller wat in t weekend omdat vriend van alles lekker zit weg te kauwen en dan snaai ik snel iets mee terwijl ik doordeweeks dat niet doe.
Na t weekend weeg ik meestal 77 (en dan eet ik echt niet gek veel) en moet ik weer de hele week er tegen aan op die 75 te komen. Als ik daar ben blijf ik ook daar ik kom nooit onder die 75 op de weegschaal.
Ik heb t al diverse malen met de voedingsdeskundige weer opgepakt en alle tips uitgevoerd en keihard mijn best gedaan maar t blijft 75.
Ik wil zo graag die laatste 5kg kwijt. Iemand een gouden tip?
Ik was altijd al wat mollig +- 75 kg bij 1.70m waarin ik ook wel eens gepiekt heb richting de 90 en weer 20 kg kwijt ben geraakt daarna 70 en daarna lang stabiel rond de 75 kg.
Ik heb pco's en een traagwerkende schildklier waar ik tyrax voor slik. Ik heb een traject doorlopen met hormoon beh in t Z-H met clomid, gonal-f en pregnyl.
Daarna zwanger geraakt en na de zwangerschap woog ik 86 kg. Toen dochter 6 maanden was ben ik begonnen met aan mijn gewicht werken. Ik heb de hulp van een voedingsdeskundige ingeschakeld en afgelopen 6 maanden ben ik 11 kg afgevallen, ik zit nu op de 75.
Ik wil heel graag naar de 70 kg maar het lukt gewoon niet!
Ik werk onregelmatig ik de zorg. Door de weeks gaat t allemaal goed, ik beweeg heel veel en eet gezond volgens afspraken met voedingsdeskundige maar dan is t mijn vrije weekend en drink ik op zaterdag 1-3 wijntjes meestal en hebben we soms ook een etentje waar ik dan ook lekker wil mee eten. Ook snoep ik sneller wat in t weekend omdat vriend van alles lekker zit weg te kauwen en dan snaai ik snel iets mee terwijl ik doordeweeks dat niet doe.
Na t weekend weeg ik meestal 77 (en dan eet ik echt niet gek veel) en moet ik weer de hele week er tegen aan op die 75 te komen. Als ik daar ben blijf ik ook daar ik kom nooit onder die 75 op de weegschaal.
Ik heb t al diverse malen met de voedingsdeskundige weer opgepakt en alle tips uitgevoerd en keihard mijn best gedaan maar t blijft 75.
Ik wil zo graag die laatste 5kg kwijt. Iemand een gouden tip?
where ever you go, go with your heart

zaterdag 8 juli 2017 om 21:46
Tja, het is vaak wel een kwestie van keuzes maken; of de wijn en het etentje en snaaien, of afvallen.
En ik snap dat je de eerste keuze maakt hoor. Maar heel gek is het dan niet.
Kun je nog kijken of je het bij 1 wijntje houdt (ipv 2 of 3) en bij het eten wel mee-eten, maar van alles wat minder? Ik heb afgeleerd m'n bord leeg te eten (nee, weggooien is niet zonde. Mezelf als vuilnisbak gebruiken wel!) of nog eens op te scheppen 'omdat het zo lekker is'.
Veel water of spa drinken naast de wijn helpt mij ook.
Dessert delen met partner. Dat soort dingen. Doe je wel mee, maar hoef je de week door niet zo hard te werken.
En misschien is 75 kg wel het bij jou passende gewicht.
En ik snap dat je de eerste keuze maakt hoor. Maar heel gek is het dan niet.
Kun je nog kijken of je het bij 1 wijntje houdt (ipv 2 of 3) en bij het eten wel mee-eten, maar van alles wat minder? Ik heb afgeleerd m'n bord leeg te eten (nee, weggooien is niet zonde. Mezelf als vuilnisbak gebruiken wel!) of nog eens op te scheppen 'omdat het zo lekker is'.
Veel water of spa drinken naast de wijn helpt mij ook.
Dessert delen met partner. Dat soort dingen. Doe je wel mee, maar hoef je de week door niet zo hard te werken.
En misschien is 75 kg wel het bij jou passende gewicht.

zaterdag 8 juli 2017 om 22:05
Ja ik weet dat ik het eigenlijk helemaal zou moeten laten ook in dat weekend maar die knop krijg ik niet om. Ook ben ik soms bang omdat ik dan zo snel weer aan kom dat t altijd zo blijft en nooit is gewoon de teugels kan laten vieren.
Ik sport box en andere groepslessen bij BF
Ik fiets elke werkdag ruim 20 km
Ik wandel heel veel en heb een hond en twee eigen paarden waar ik actief mee ben de wei uitmesten rijden ect
Die van minder eten is ook een goed idee. T draait allemaal om zelf beheersing maar die is blijkbaar niet sterk genoeg nu;)
Ik sport box en andere groepslessen bij BF
Ik fiets elke werkdag ruim 20 km
Ik wandel heel veel en heb een hond en twee eigen paarden waar ik actief mee ben de wei uitmesten rijden ect
Die van minder eten is ook een goed idee. T draait allemaal om zelf beheersing maar die is blijkbaar niet sterk genoeg nu;)
where ever you go, go with your heart
zaterdag 8 juli 2017 om 22:06
Ja, maar of het leven daar leuker van wordt...
En dat hou je toch ook niet je hele leven vol. Dus TO doet dat nog een half jaar, weegt dan 69,9 en gaat weer af en toe een wijntje drinken.
Wat denk je dan dat er gebeurd?
TO: ik weet niet hoeveel je voorheen sportte en hoeveel nu, maar spieren wegen ook zwaarder dan vet.
Mijn weegschaal geeft ook al maanden praktisch hetzelfde aan, maar mensen blijven maar vragen of ik nu nóg meer ben afgevallen. En qua kleding-en BHmaat zak ik nog wel.
zaterdag 8 juli 2017 om 22:14

zaterdag 8 juli 2017 om 22:14
Kwartje valt kennelijk niet....
Ik bedoel moe van altijd met je gewicht bezig zijn en met structuur bedoel ik dat je met niets anders bezig leek te zijn, maar ik heb gelezen wat je na mijn bericht schreef, waaruit blijkt dat je behalve werken en diëten toch nog tijd overhebt voor leuke dingen. Zelfdiscipline kun je wellicht nog aanleren.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 22:16
3.80% gewijzigd
zaterdag 8 juli 2017 om 22:16
Nee is ook ontzettend saai. Maar ja, het is kiezen of delen. Ik plan daarom af en toe een cheatdag in. Die dag mag ik mezelf (gecontroleerd) laten gaan. Maarrr daar houd ik de rest vd week dan al wel rekening mee.swaentje71 schreef: ↑08-07-2017 22:06Ja, maar of het leven daar leuker van wordt...
En dat hou je toch ook niet je hele leven vol. Dus TO doet dat nog een half jaar, weegt dan 69,9 en gaat weer af en toe een wijntje drinken.
Wat denk je dan dat er gebeurd?
TO: ik weet niet hoeveel je voorheen sportte en hoeveel nu, maar spieren wegen ook zwaarder dan vet.
Mijn weegschaal geeft ook al maanden praktisch hetzelfde aan, maar mensen blijven maar vragen of ik nu nóg meer ben afgevallen. En qua kleding-en BHmaat zak ik nog wel.

zaterdag 8 juli 2017 om 22:16
zaterdag 8 juli 2017 om 22:20
zaterdag 8 juli 2017 om 22:22
zaterdag 8 juli 2017 om 22:36
In alcohol zitten veel calorieen en het vertraagt het je stofwisseling. Als je aan wilt komen is alcohol en (vet) eten de perfecte combi. Dus wijn, koekjes en friet etc. laten staan als je af wilt vallen. Als je hier geen zin in hebt moet je je gewicht accepteren.
zondag 9 juli 2017 om 09:34
Dan komt nu het slechte nieuws: dat gaat er alleen maar af met sporten/trainen/oefeningen en hoe ouder je wordt, hoe moeilijker dat is...
(En 'maar' drie wijntjes... er zitten in alcohol ECHT veel calorieën. Daarom schreef ik ook: doe er dan 1
Hoeft van mij niet hoor, maar hou op met zeggen 'maar'.... )

zondag 9 juli 2017 om 09:44
zondag 9 juli 2017 om 09:52
Precies!swaentje71 schreef: ↑09-07-2017 09:34
(En 'maar' drie wijntjes... er zitten in alcohol ECHT veel calorieën. Daarom schreef ik ook: doe er dan 1
Hoeft van mij niet hoor, maar hou op met zeggen 'maar'.... )
Als je af wilt vallen moet je alcohol schrappen. Punt. En ook als je je doel bereikt hebt is het oppassen geblazen. In alcohol zit niet alleen veel calorieën, ook je stofwisseling vertraagt, vet wordt direct opgeslagen en je ruggengraat verdwijnt. Er bestaat helaas geen wondermiddel!
zondag 9 juli 2017 om 10:04
Ja dat is vocht; twee kilo vet erbij in twee dagen zou betekenen dat je in die tijd zo'n 14.000 calorieën extra hebt gegeten. Dat lijkt me sterk.
Je weet dus al waar het aan ligt. Het is een kwestie van je gewoonten aanpassen. Door de weeks alvast compenseren voor het weekend of in het weekend minder snaaien.
Je eet ongpemerkt veel als je steeds een gapje of handje neemt. Zeker verdeeld over een paar uur. Misschien een klein schaaltje nemen met het snaaigoed dat je het lekkerst vindt en één glas wijn. Dan heb je een duidelijke grens.
This is an unacceptable timeline