Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Hier is inmiddels ook de rust weer wat wedergekeerd. Daarbij is het vandaag de laatste dag van de vakantie, vanaf morgen dus gewoon weer regelmaat en minder spontane uitjes en visites.

Vandaag toch maar weer even op de weegschaal gekropen om de schok vast een beetje op te vangen, maar het viel me mee. 88.9, gewogen net na een zware lunch (gebakken eieren op brood). Dus vanochtend zal het iets minder dan dat geweest zijn en dan zit ik toch nog aardig in de buurt van de 88.4 van voor de vakantie.

Op zich fijn dus, dat niet al het werk van de afgelopen weken meteen weer weg is. Tegelijkertijd ook een eyeopener, want als ik hiermee dus enigszins op gewicht gebleven ben, kun je nagaan hoeveel ik voorheen at om die 10 kg eraan te krijgen...

Nu ben ik een boodschappenlijst aan het maken voor komende week, dan ga ik er weer goed tegenaan.

@naatie: Goed dat je toch gaat wandelen. Het is er ook lekker weer voor vandaag! Wat voor hond zou je willen hebben als man overstag gaat?

@schorpioen: Top dat je toch die knop weer om hebt weten te zetten. Hopelijk bij mij volgende week ook!

@Giliath: Lijkt me lastig, hardlopen als je daar echt een hekel aan hebt. Zijn er andere sporten die je wel leuk vindt?

@lillah: Gefeliciteerd!

@MM: Fijn dat je steun hebt kunnen halen uit de reacties. Gaat het inmiddels al iets beter?

@INFJ: Ik heb precies hetzelfde. Ik voel me zoveel beter als ik gezond eet en regelmatig ga wandelen, en toch heb ik steeds de neiging om te blijven zitten en me vol te proppen met zooi. Waarom in hemelsnaam?

@wriemeltje: Welkom!
Gefeliciteerd lilah!!

Ik heb dat ook dat als het niet gaat ik hier minder ben. Als ik wel ermee bezig ben dan heb ik af en toe forum nodig om de avond door te komen.

Vandaag goede dag qua eten volgens mij. Blijf gek vinden dat ik weinig honger heb. Vanmiddag wel.even maar had niet veel gegeten. Vandaag roti kip gegeten zonder die plaat want daar zitten veel kcal. Ik wilde dus "gezonde" koolhydraat arme tortilla maken voor erbij. Via internet recept met kokosmeel gevonden. Die dus vandaag gehaald. Moet veel ei doorheen en wat water en kruiden en dan als pannekoek maken. Ik bakken en het resultaat was een gebakken ei met kokosmeel. Ipv kokosmeel met ei. Dat is echt niet te eten. Gewoon niet lekker en dan ook mensen die zeggen dat het lekker is. Als je van ei kokos houd maar dat is geen tortilla en lijkt er.geeneens op. Dus weer iets gezonds gemaakt waar iedereen van zegt zo lekker en is vies. Nu ga ik er maar eens koekjes meer maken. Dat past beter denk ik.

Dus eetlijstje vandaag

B: 4 rijstewafels met plak kaas en kipfilet (uitgeslapen tot 12)

T: Appel

D: Roti: Kipfilter met aardappel en kouseband aangemaakt met uit, knoflook, massala, tomatenpuree en water.

Lilah: Healthy browney? Is dat echt lekker en hoeveel.scheelt het met een normale brownie. Ben dol op brownie. Vooral die ze in Scheveningen bij de bakker hebben. Als.ik op de 82 zit ga ik die halen😆

Gilliath: Goed dat je bent gaan rennen terwijl je er niks aan vind
Alle reacties Link kopieren
GEFELICITEEEEEERD!!

LILLAH!!

@allen

ik heb vandaag de hele dag gezeten of gelegen.. ik word echt te oud om 6 dagen per week te werken. Misschien was borrelen tot 01:30 afgelopen donderdag ook niet 1 van m'n beste ideeën maar toch.

Ik heb al eens uitgelegd dat kinderen niet helemaal m'n ding zijn, fanatieke en asociale ouderen hebben zich gisteren aan dat rijtje toegevoegd.

We hadden ruilDAG in de winkel voor dierenplaatjes en wij verwachten heel veel kinderen. Ik kom aan en zie allemaal oudjes dringen, duwen, trekken en schreeuwen. It was ugly. Ik heb ook moeten helpen om de oudjes een soort van een halt toe te roepen. De kinderen die kwamen ruilen werden gewoon aan de kant geduwd. Van 10:00 tot 16:00 hadden de geraniumsitters de tijd om te komen ruilen. Dit is 6 weken lang OVERAL in de winkel te lezen geweest en dan komen er nog mensen om 20:00 in de avond klagen dat ze het niet wisten en dat het te kort was.

Ik kan niet klagen op facebook omdat ik bevriend ben met een aantal klanten vandaar hier even m'n verhaal sorry!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Lillah gefeliciteerd!!!!

@ilonadenise: ik doe allemaal sport dingen die ik heel leuk vind hoor, maar ik wil ook iets dan wat ik niet leuk vind. Gewoon... Extra uitdaging. Jezelf motiveren. Het er niet gemakkelijk afbrengen. Dus geen zorgen, het is een bewuste keuze.

@ontherun: haha, en dan ook nog klagen over de jeugd zeker
@gilliath

Dat viel wel mee. Het was meer

"ik heb vandaag nog meer te doen hoor schiet even op met zoeken!"

"Ik kan wel even eerst ik hoef er maar een paar: nummer 45 46 53 61 en 63 oh en 66 78 81 92 95 99 101 120 134 145x2 167 168 169 173 176 177 178 190 192 196 200 204 ..

"ik hoef er nog maar 2! Ik denk ik help even snel want dan gaat ze gelukkig weg. Mooi nu heb ik mijn boek compleet nu die van mn man nog! Die hoeft er gelukkig nog maar 27....

"Ik vind het slecht geregeld waarom is er maar 1 tafel en waarom zitten jullie hier maar met zn 2en??"

"JEETJE moeten we nou ECHT ZELF GAAN ZOEKEN??? Slecht geregeld!

"Waarom ligt er niks op volgorde? Nu moet ik gaan zoeken en ik heb m'n bril niet op! LEKKER DIT!"

etc etc etc

Je snapt dan dat ik blij was dat het 16:00 was en ik de spullen mocht weghalen.
@ontherun: ik heb diep respect voor je, na zo'n dag .

Maar echt.... Dat is gewoon asociaal gedrag. Verschrikkelijk zeg.
dankje!
Hallo allemaal! Ik ben ongeveer een week geleden begonnen dit topic te lezen En nu, nadat ik mijn gebruikersnaam even weer op moest vragen, zou ik graag mee willen doen en schrijven. Ik hoef niet persé in de tabel als hij te groot is. Maar hier toch even mijn gegevens

38 jaar

Lengte: 176 cm

Start: 83 kg

Doel: 70

Ik ben al jarenlang langzaamaan aan het klimmen met mijn gewicht. En ik heb vooral veel buikvet wat ik gewoon niet meer gezond vind. Mijn moeder is nu 65 en heeft ook heel veel buikvet waardoor ze allerlei klachten heeft, en dat wil ik koste wat het kost voorkomen. Ik wil straks een gezonde, meer sportieve en lekker in mn vel zittende veertiger worden
aan het typen...
- 100 GRAM na weer een dramtische week met pizza, chinees en veel bier.

93.5 KILO is de stand nu.
Vandaag weer goed van start

O: Boterham met kaas, beschuitje met appelstroop, kiwi, kop thee.

T: 2 Mandarijnen, kop thee.

L: Pistoletje met pesto en rauwkost, glas optimel.

T: Cracker met smeerkaas, rijstwafel met pindakaas, kop thee.

D: Boerenkool, aardappels, tartaartje, glas water.

T: Magere yoghurt, kop thee.

En nu weer een kwestie van volhouden voor me. Succes allemaal!
@ontherun wat een hel maar ook een feest der herkenning. Mijn clientèle bestaat ook grotendeels uit ouderen. En ook niet de meest vriendelijke, sociale ervan inderdaad. Dus ik moest ook wel een beetje lachen maar meer uit verwondering hoe asociaal mensen kunnen zijn. Man man man
@ontherun: puddingfase haha! Hup, kom van die bank af en start een nieuwe fase Misschien als je denkt aan al die fijne klanten die je had met die kaartjes ruilen, dat je dan stomend de bank af komt rennen?!

@Malafidemoppie: "je hoeft niet altijd de cheerleader te zijn" schrijf je, nou die komt best binnen! Ik ben erg goed in het motiveren van anderen (is ook onderdeel van mijn beroep) en kan dat ook nooit laten (*kijkt met een schuin oog naar de cheer-emoticon die ze zojuist heeft geplaatst voor ontherun* ), maar als het op mezelf aankomt... Ik heb ook de neiging om altijd alles alleen en zelf op te lossen. Bedankt voor je bemoedigende woorden!

@lillah: ik had een verjaardag (oké, die van mezelf) en dacht legitiem los te mogen. Ben ik niet veel mee opgeschoten. Er kwam daarna nog een schoolvakantie achteraan en dan vind ik het sowieso lastiger om in het gareel te blijven omdat ik dan minder houvast ervaar door gebrek aan een vast ritme. Vakantie is inmiddels voorbij, dus...

Fijn dat je bent afgevallen! Heb je een leuke verjaardag gehad? Nog gefeliciteerd!

@Giliath: petje af dat je gaat hardlopen terwijl je er geen fan van bent!

@schorpioen36: lijkt me zeker frusterend om de 95,4 te hebben gezien en dan nu tussen de 98,8 en 97 te blijven hangen. Ga je je toch afvragen wat er mis is met die weegschaal . Ik zal vrijdag ook zeker meer wegen dan mijn laagste gewicht hier, maar goed, we gaan door!

Wat jammer van je kokosmeelrecept, maar ik vind je toch stoer, je blijft stug nieuwe dingen uitproberen!

@ilonadenise: mooie eyeopener haha! Maar desondanks mooi meegenomen hoor, dat je niet (veel) bent aangekomen tijdens de vakantie.

Onbegrijpelijk toch, dat we onszelf zo saboteren?! Hier is het ook wel vaak de moeite hoor, dat ik geen zin heb om iets voor te bereiden terwijl het gewoon allemaal in huis is.

@rozea en wriemeltje: welkom en succes!

@pilsje: gewoon weer oppakken!
Haha Ontherun, jij moet collums gaan schrijven. Jij schrijft echt leuk en beeldend!

@Giliath, ik heb dankzij jou ook net maar iets gedaan wat ik stom vind. Bij de sportschool in de fitness apparaten hangen Vind ik echt stom, maar misschien wel eens goed om iets te doen, wat ik nooit doe.

Wriemeltje en Rozea welkom! Schrijf gezellig mee

@Ilona, goed eetlijstje

Hier eigenlijk ook zowaar een prima dag. Ging best oké en nog gesport na het werken. Nu lekker op de bank met manlief serie Haven kijken. Fijne avond allemaal
Bedankt voor de welkomsten (of zoiets) :D Ik heb me vanochtend in de sportschool weer gewogen en ik was na een week nog steeds 83. Normaal zou ik me daardoor onwijs kalote voelen maar gek genoeg nu niet, het komt wel. Ik probeer drie x in de week te sporten. Ik doe dan cardio en een stukje krachttraining, voelt goed! En de digitale weegschaal hier thuis gooi ik in de kliko, wat een onding. Die gaf elke keer wat anders aan. Grrr
aan het typen...
@naatie

Haha.. Dankje! Ik kan inmiddels wel een boek schrijven ben ik bang. Er gebeuren altijd rare dingen in m'n leven. Ik trek het aan zegt men!

@infj

Gister kom ik echt even niks meer ik ga donderdag weer sporten!

@allen

Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest omdat ik problemen had met slikken. Eten en drinken prima maar gewoon normaal slikken drama. Nu blijkt dat alles daar geïrriteerd is omdat ik steeds m'n keel schraap door m'n verkoudheid.. Advies van de dokter; niet praten, neusspray en veel drinken.

Dus ik draag nu een bordje met me mee op m'n werk..

" beste klant,

Ivm aanhoudende keel klachten mag ik op dokters advies 3 dagen niet praten. Mijn excuses voor het ongemak en bedankt voor uw begrip"

Mensen lezen het en knikken van ja ooh wat zielig en dan vragen ze; wat heb je dan?!

Ik kan toch niet praten!!!
rozea: welkom! en idd goed dat je nu begint idd. dan is het nog te overzien. en heb ook het idee dat mijn weegschaal niet echt goed is. maarja dat kan ik zelf graag willen. hij is net nieuw (november)

Ontherun: loop je serieus met een bordje rond. lijkt me erg vervelend niet praten

INF

Ik hou hoop met nieuwe dingen proberen dat de mensen het echt menen wat ze schrijven dat het echt lekker is

Havermout geprobeerd. , bleh, nu die tortilla met kokosmeel. bleh, kokos olie met knoflook was wel weer lekker, kokoswater bleh. Koekjes van spelt meel en pannekoeken zijn wel lekker maar niet perce gezonden dan gewoon meel. Hangt er vanaf wie je moet geloven. Ga nog wel van die kokosmeel koekjes bakken. Alleen wel met gewone boter en suiker er doorheen. of zal ik eens stevia proberen.

Hoe was mij dag vandaag. Wel goed. Heb net gesport. Ben voor de eerste keer naar een les gegaan waar ze elke week een andere balsport doen. Vandaag gevoetbald. ging nog redelijk ook. alleen ademhaling niet onder controle dus pijn in keer ervan. Maar 1 uur en 15 minuten niet aan de tijd gedacht.

Qua eten ook goed. zit qua koolhydraten tussen de 110 en 140.

O: 2 rijstewafels met kipfilet en kaas

T: 3 rijstwafels met pindakaas

L: sla, komkommer, tomaat en kipfilet

T: appel en mandarijn

D: biefstuk met andijviestampot en spekjes

T: Griekse yoghurt met honing en 6 jelly beans
Hierbij geef ik mijn weegresultaat van afgelopen vrijdag door:

Startgewicht: 85 kg

Streefgewicht: 70 kg

Gewicht van afgelopen vrijdag: 81,5 kg

Totaal afgevallen: 3,5 kg
@schorpioen Dankje! Nou het is meer dat ik die digitale weegschalen niet meer vertrouw, analoog is naar mijn idee betrouwbaarder.

Fijne dag allemaal
aan het typen...
@naatie: wat goed!!! Ook extra trots op jezelf?

@ontherun: wow wel een uitdaging een paar dagen niet praten. Beterschap!

@schorpioen: lekker gesport dus, hartstikke fijn. Goed bezig zo te horen!

Alle nieuwe meeschrijvers: welkom. Gezellig dat jullie meedoen.

Ik heb gisteren voor lesje krachttraining hardgelopen. Krachttraining was daarna best wel zwaar. Merk het goed dat ik extra vraag van mijn lichaam (lees: rood hoofd en zweten). Dacht dat ik toch al wel had opgebouwd, maar valt dan weer tegen hihi. Maar alles meegedaan en afgemaakt, dus heel voldaan gevoel. En mijn kuiten branden vandaag ook al niet meer zo van de spierpijn haha.

En ik werd alweer aangesproken dat je al echt kon zien dat ik ben afgevallen. Maar denk toch dat dat in cm's zit, en niet in kilo's. Wel benieuwd: zaterdag weeg- en meetdag voor mij.

Hebben jullie ook al het gevoel dat jullie opbouwen qua conditie/uithoudingsvermogen/kracht?
Ik heb al 100 jaar dezelfde weegschaal, een digitale. Hij geeft tot op de ons het gewicht aan. Als ik er te lang op blijf staan, komt er soms nog een ons of twee bij, dus hop, er snel weer af . Geen idee of deze weegschaal een beetje klopt. Kan maar zo zijn dat ik op een andere weegschaal lichter ben, of zwaarder. Maar goed, ik kan in ieder geval het afvalproces bijhouden.

@ontherun: hoe gaat ie vandaag met je keel?

@schorpioen36: haha bedankt voor je cheeeeeeeerrrrrrrr!

Bakken met stevia heb ik nog nooit geprobeerd. Ik heb druppels voor in m'n warme chocomelk, maar ik heb ook nog ergens een wit steviapoedertje staan dat weer meer geschikt is voor bakken. Ik gebruik het alleen nooit. Als ik wat bak, gebruik ik kokosbloesemsuiker, ahornsiroop of honing. In sommige baksels is een flinke, heel rijpe banaan al genoeg om te zoeten. Hmm, ik krijg zin om weer 's wat te gaan bakken!

Je eetlijstje ziet er goed uit! Heb je wel eens afgekoelde gekookte (of gestoomde) groenten in je lunchsalade? Is lekker hoor en het vult meer dan sla. De avond ervoor gewoon iets meer groenten klaarmaken voor de volgende lunch.

Gisteren een prima eerste dag van mijn tweede afvalronde gehad:

O: 2 gepocheerde eieren, klontje roomboter, scheut olijfolie, zout en een kiwi

L: (lunchroom) meergranen afbakbroodje met warme geitenkaas, honing, pijnboompitten, rucola en een verse jus d'orange

T: snackschaaltje (noten, pitten, blokje 92% choco, 1 vijg en rozijnen), een appel en een plak leverworst

A: witlofsalade (witlof, wortel, appel, rozijnen, mayonaise, kerrie, olijfolie, zout) met wat veldsla die ik nog had liggen en heerlijke gerookte makreelfilet

T: stuk kaas, plak leverworst, een vijg met nog een blokje 92% chocolade

Wat misschien opvalt aan mijn lijstje, is dat de warme chocomelk en de cappuccino ontbreekt, mijn heerlijke cappuccino, gemaakt met mijn Italiaanse koffiepotje. Dat komt omdat het al weer de spuigaten uit liep. Ik begon netjes met van allebei eentje per dag, maar zat op een bepaald moment op twee warme chocomelk en vier cappuccino's op een dag. En ik ben allergisch voor melk. Een beetje (geiten)melk gaat nog, maar deze hoeveelheden vallen niet goed. En in de cappuccino gaat per kop een theelepel suiker, da's dan toch weer vier schepjes per dag die ik voorheen niet nam. Dus nu doe ik sinds vorige week voorlopig weer zonder. Ik, die dus die middenweg nog steeds niet kan vinden. Alles of niks .
Spannend Giliath, zaterdag weegmoment!
Gaat prima met m'n keel! Ik heb geen pijn oid ook niet gehad. Maar ik zing zo graag in de auto en dat mag ook niet. Dus ik luister maar stomme liedjes of klassiek
Eetlijstje van vandaag:

O: 2 gepocheerde eieren, roomboter, olijfolie, zout, kiwi

T: snackschaaltje (noten, pitten, blokje 92% choco, rozijnen, 1 vijg), stukje kaas, plak leverworst

L: salade van broccoli, wortel, komkommer, zwarte olijven, gerookte zalm, dille, appelazijn, olijfolie, zout

T: banaan

A: courghetti (spaghetti van courgette) met tomatensaus (met daarin gehakt, ui, knoflook, prei, wortel) en Parmezaanse kaas

T: geen idee
@ INFJ: Mooi lijstje! Ik moet de courghetti ook nog steeds uitproberen. Ik ken het wel als vervanging van lasagnebladen en dat is heerlijk!

@ontherun: In plaats van zingen 'dansen' in de auto? Doe ik ook, ik ben zo'n idioot die dan op het stuur aan het trommelen is en met mijn bovenlichaam heen en weer wiebelt. Levert ook leuke blikken op in de file

Lijstje voor vandaag:

O: Magere yoghurt met muesli, appel, kop thee.

T: Ontbijtkoek met halvarine, kop thee.

L: Tosti ham/kaas, kiwi, glas optimel.

T: Drinkbouillon, 2 volkoren soepstengels.

D: Wrap met kip en sla, komkommersalade, glas water.

T: Magere kwark, kop thee.
@ontherun: fijn dat je er geen pijn aan hebt zeg! Lijkt me wel lastig, niet praten .

@ilonadenise: als lasagnabladen heb ik het inderdaad ook 's gebruikt, courgette. Inderdaad lekker! Voor de courghetti heb ik een handig apparaat, deze heb ik.

Ooh lekker, ontbijtkoek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven