Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
RandomWriter schreef:
03-08-2020 00:01
@avena, goh, ik had verwacht dat je in Spanje nog wel lekker uit eten kon gaan. Ik denk meteen aan lekkere tapas enzo. Maar daar zie ik dan inderdaad ook niet zoveel groente bij :nope: .

Omnivoren kunnen dat vast en zeker. Maar als vegetariër (die ook nog eens geen eieren verdraagt) is er niks aan hoor. Behalve in de grote steden.

anijsblokje schreef:
03-08-2020 09:53
Hoe is je gevoel over de operatie?

Grappig dat je spliterwten noemt. Ik heb ongeveer 1x per jaar zin in erwtensoep. Het moet daarvoor wel echt koud zijn...ik weet niet of bij jou die temperaturen wel worden gehaald in het jaar! En volkoren brood dus eerder in de supermarkt dan bij de bakker. Dat zou ik niet denken.

Ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden. Ergens nog steeds bang dat hij niet doorgaat. Wil heel graag van die tumor af, ook al weet ik dat het na de operatie heus geen pretje zal zijn.

En ja, ik hou van erwtensoep! Ben sowieso een enorme soepliefhebber. In de zomer inderdaad minder, maar in de winter kan het hier best wat frisser zijn. Alleen minder koud dan in Nederland. En dat brood komt denk ik omdat de meeste bakkers hier eerder banketbakkers zijn.
@zephora, van harte! Als je zin hebt lekker hier mee blijven schrijven hoor. Het gaat hier toch veel meer over gezond gedrag dan over de kilo's.

@RandomWriter, wat fijn dat de dip voorbij lijkt!

Hier gaat het qua eten nog steeds best goed. Het is niet dat ik nooit eens iets ongezonds eet, maar ik kan het nu beter doseren. Ik probeer ook genoeg te bewegen, al weet ik dat dit straks even afgelopen is. Vind het vooral heel jammer dat ik zo lang niet meer mag zwemmen. Dat vind ik heerlijk en is met dit warme weer sowieso eigenlijk de fijnste vorm van beweging. Met alcohol ben ik ook even gestopt. Alles om maar zo fit mogelijk te zijn. Gewicht gaat heel gestaag naar beneden, dus dat is goed. Het doel is om vanaf nu onder de 80 te blijven. Alleen slapen blijft niet ideaal. De overgang helpt daar ook niet bij...
@Zephora, wat een leuk nieuws!!! Gefeliciteerd! Blijf hier gerust meeschrijven hoor! Zoals Avena al zei, het gaat hier meer over gezond eten dan over afvallen an sich.

Ik heb me wel eens afgevraagd of ik, als ik ooit nog zwanger zou raken, weer opnieuw zwangerschapsdiabetes zou krijgen (dat heb ik de vorige keer wel gehad) of dat dit nu wegblijft in verband met mijn nieuwe leefstijl... Interessante gedachte vind ik dat.

Ik word altijd ook zo vrolijk als er veel kleur op mijn bord ligt :D . Dat ziet er zoveel lekkerder uit dan als alles dezelfde beige of bruinige kleur heeft...

Wel grappig, ik zou dus echt niet weten wanneer ik nog een tussendoortje moet eten... ik eet eigenlijk maar drie keer per dag. Heel af en toe 's avonds nog iets, maar dat mag ik eigenlijk niet van mijn diëtiste :$ . Dat blijft dan ook wel bij een blokje chocolade hoor. Maar zo tussendoor... Ik ontbijt eigenlijk pas rond 10-11 uur op mijn werk, en dan lunch rond 13:00. Dan heb ik eigenlijk rond 16:30-17:00 pas weer trek, nou dan is het nog maar een uur tot het avondeten.
Als ik überhaupt een tussendoortje neem, dan zijn dat inderdaad ongezouten noten, of een plakje Noets (broodvervanger).

@Case-je, wat leuk dat je zo creatief bent! Grappig hè, heb je er een hele opleiding voor gedaan, en toch onzeker zijn of je het wel goed genoeg kan. Terwijl het ontspanning is... Als je er maar lol in hebt toch?
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo creatief. Ik schrijf, maar verder qua tekenen of zo kan ik bar weinig. Mijn vriend maakt echt de mooiste tekeningen, daar kan ik dan echt jaloers op zijn. Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen talenten :) .

@Avena, zijn er in Spanje sowieso niet zoveel vegetariërs/veganisten? In NL merk je dat er steeds meer voedingsmiddelen zijn die gericht zijn op vegetariërs of op mijn minst op het minderen van vlees. Ik ben altijd wel nieuwsgierig hoe dat in andere landen is.

Ik kan wel begrijpen dat je een dubbel gevoel hebt bij de operatie. Je hoopt natuurlijk dat ie doorgaat, maar zoals je in het andere topic al beschreef, je hebt je nog niet ziek gevoeld en na vrijdag word je natuurlijk wel meer geconfronteerd met het 'ziek' zijn. Maar het zal ook een opluchting zijn als de eerste stap achter de rug is en de uitslagen goed zijn. Ik duim voor je vrijdag :heart: !

Hier ging het vandaag ook best wel lekker qua eten. Ik had nog wat kh over binnen mijn schema, dus heb eindelijk weer eens lekkere spelt-spaghetti gehad! Dat was lang geleden, ik had er ook echt even zin in. Wel netjes afgewogen en maar de helft gepakt van normaal, dat paste mooi in mijn eetplan.

Ik ben wel een beetje trots, want ik had verder best een baaldag, en stond bijna op het punt om, toen ik nog boodschappen moest doen na het werk, voor te stellen eten te bestellen of een pizza in de oven te doen. Maar mijn meditatie-cursus over 'mindful eating' heeft mij geholpen! Mijn gedachtes zijn maar gedachtes, daar hoef ik niet naar te handelen. Ze gaan vanzelf weer weg, of ik kan ze gewoon ombuigen naar wat anders, namelijk de gedachte dat ik straks trots ben als ik het niet heb gedaan! En dat ben ik nu dus :D .
Het werd spaghetti met verse spinazie, champignons, zalm, roomkaas en zongedroogde tomaatjes :kwijl: .

Nu maar eens vroeg naar bed, kan ik nog even lezen en dan lekker lang slapen...
Nee klopt, hier zijn minder vegetariërs en veganisten dan in Nederland. Maar in de grote steden kan ik echt prima terecht en verder kook ik gelukkig graag.

RandomWriter schreef:
04-08-2020 21:49
Ik ben wel een beetje trots, want ik had verder best een baaldag, en stond bijna op het punt om, toen ik nog boodschappen moest doen na het werk, voor te stellen eten te bestellen of een pizza in de oven te doen. Maar mijn meditatie-cursus over 'mindful eating' heeft mij geholpen! Mijn gedachtes zijn maar gedachtes, daar hoef ik niet naar te handelen. Ze gaan vanzelf weer weg, of ik kan ze gewoon ombuigen naar wat anders, namelijk de gedachte dat ik straks trots ben als ik het niet heb gedaan! En dat ben ik nu dus :D .
Het werd spaghetti met verse spinazie, champignons, zalm, roomkaas en zongedroogde tomaatjes :kwijl: .

Well done! Je zit echt weer lekker in het zadel hè?
@RandomWriter: Wat fijn dat je de motivatie weer terug hebt en dag je opmerkt dat het je nu snel lukte om de knop weer om te zetten. Daar zijn allemaal van die inspirerende fitgirl-quotes voor...die mag je zelf even erbij verzinnen. ;) Maar dat is natuutlijk waar het om draait: rustig doorgaan, je niet uit het veld laten slaan en dan komt het resultaat echt wel!
Ik heb inderdaad hardgelopen terwijl het brood in de oven stond. Een iets korter rondje dan ik normaalgesproken zou doen, maar toch nog zo'n 45 minuten, dat was prima en ging lekker. En toen ik thuiskwam en de drur open deed, rook het al heerlijk in huis. Mijn brood is erg lekker geworden!
Wat mooi wat je schrijft over dat je ondanks moe, baaldag...toch gezonde keuzes kon maken bij het boodschappen doen. Dat geeft altijd een enorme boost! Je spaghetti van gisteren klinkt lekker. Fijn dat je ruimte over had voor de spelt. Toch weer wat afwisseling.
Ik zou denken dat de kans dat je opnieuw zwangerschapsdiabetes zou ontwikkelen, klein zou zijn met je huidige eetpatroon, maar goed. Allemaal hypothetisch!

@Zephora: Jaaaa, wat fijn dat je zwanger bent!! :-)-) Gefeliciteerd.
Het was nog even door mijn hoofd geschoten vanwege je minder-energie-verhaal, maar ik vond het te bijdehand om te suggereren.
Kan me voorstellen dat je op zoek gaat naar een uitgerekend in ...-topic om mee te schrijven, maar kijk maar wat je wil. Wanneer ben je uitgerekend?
Zwangerschapsyoga kan ook nog een optie zijn he, maar zwemmen kan je gelukkig ook nog lang blijven doen.
Het is denk ik zeker fijn dat je nu al gewend bent om gezond te eten. Hopelijk krijg je geen last van allerlei gekke cravings. Vind je het nog een lastig idee dat je alcohol, rauw vlees/vis etc moet laten staan nu?
Wanneer krijgen jullie de sleutel van het nieuwe huis? Hopelijk duurt dat niet al te lang, zodat jullie wat kunnen wennen voordat jullie leven op zijn kop staat vanwege de geboorte van jullie zoon/dochter! Wat een spannende tijd...
Ottolenghi :heart: en wat komen er op instagram altijd heerlijke dingen voorbij... Ik heb zijn Simpel kookboek en maak daar regelmatig iets uit.
Tussendoortjes...tja, hier meestal wel fruit, groente, noten, (maar daarbinnen bij die 3 dingen volop variatie, en op zoek naar een goede notenboer/kraam heeft enorm bijgedragen aan het gevoel van variatie) ook wel yoghurt/kwark, soms een maiswafel (met pindakaas), soms een cracker met beleg. Maar ook heel vaak geen tussendoortje want geen behoefte aan.

@Case-je: Mijn brood is zeker lekker! En tja...die groente! Toevallig had ik die dag bij de lunch nauwelijks groente op en had ik een zeer groenterijk avondeten in de planning. Ik moest ook wel een beetje om mezelf lachen, dat ik 's avonds vrij laat nog een salade in elkaar draaide. Maar goed, ik miste de groente echt!
Dat stabiel-blijven-topic vond ik wat onvergelijkbaar: degene was meer gaan sporten en verbaasd dat ze bleef afvallen... En wat ik zo las, was het iemand die altijd hetzelfde eet, dus vrij eenzijdig. Suggesties werden direct van de hand gewezen...tja. Dan ga ik ook niets bijdragen. (maar wie weet doe ik dat ooit nog wel) Dit topic is veel relaxter!
Wat heerlijk dat je weer bent gaan tekenen en dat je daar zo blij van wordt. Mooi dat je jezelf de ruimte geeft weer "op zoek te gaan" naar je creativiteit, dat is tenminste zoals ik het lees. Een cursus kan natuurlijk een stok achter de deur zijn om daadwerkelijk iets te gaan doen. Gelukkig ben je je eigen stok achter de deur, met als directe beloning dat verliefde gevoel!

@Avena: Kan me goed voorstellen dat het vooruitzicht van de naderende operatie een dubbel gevoel geeft. En lastig dat je de dag voor de operatie naar een ander ziekenhuis moet voor de injectie, maar dat hoort er helaas allemaal even bij, ben ik bang.
Hoe lang kun je niet zwemmen? Daar nu nog maar even extra van genieten, in ieder geval.
Fijn dat het in ieder geval met de blaasontsteking de goede kant opgaat.
Mooi wat je schrijft over hoe het gaat met gezond eten: natuurlijk gaat het om doseren! Hopelijk lukt het om onder de 80 te blijven voor je.
Ik begrijp van vrienden die in de overgang zitten dat opvliegers verschrikkelijk kunnen zijn... Sterkte met de nachten! Welk luisterboek heb je nu?

Hier een drukke buiten de deur eten-week. Gelukkig is er vandaag een etentje afgezegd. (wel bij iemand thuis, maar toch) Gisteren uit eten geweest, een all you can eat-achtig concept. Grappig hoe dat bij mij initieel de neiging triggerde om 2 hoofdgerechten te willen bestellen. Toen ik het eerste op had, was dat gelukkig helemaal verdwenen. Voor mij bewijs dat ik (nu) een bodem heb en bewuster eet. Het was best lekker, maar niet fantastisch eten. Prima voor de omstandigheden.
Nu alleen nog vrijdag en zaterdag uit eten. ;) Dat wordt eten van hogere kwaliteit, verwacht ik. (zaterdag is een verrassing voor mijn verjaardag een tijdje geleden)
Door het uit eten van gisteren heb ik nu nog helemaal geen trek. Ik heb dus weer ontbeten met saai kwark. Iets anders moet ik dan niet aan denken.

Vanavond eet ik een Beyond meat burger, vegetarisch dus. Die heb ik al een tijdje in huis en moeten bijna op. Nog nooit gehad, ik ben benieuwd. Ik denk met krieltjes in de schil en sperziebonen. (heb ik allebei nog) Saai en Hollands. De overgebleven burger vries ik denk ik in. (of eet ik morgen, afhankelijk van hoe lekkerik het vind!)
Verder word ik wel echt beïnvloed door aanbiedingen/reclame, want ik overweeg Melkunie protein te kopen. Ook benieuwd hoe dat smaakt...vooral de chocolade-mousse-achtige variant. Terwijl ik eigenlijk vind: áls je een keer zin hebt in chocolademousse, eet dan gewoon een echt hele lekkere. (/maak het zelf) Ik heb volgens mij ook niet per se extra eiwitten nodig, maar ben toch nieuwsgierig. Eens kijken waar ik uiteindelijk voor kies als ik eenmaal in AH ben.

En verder heb ik een pukkel op mijn kin. Ik weet dat dat met mijn cyclus te maken heeft en dat dat normaal is, maar toch... :nooo: Maar ik moet wel zeggen, sinds ik zoveel gezonder eet, is ook mijn huid veel rustiger. Dus dan maar af en toe een joekel...en nu de hele dag eraf blijven!
anoniem_64be98fab165f wijzigde dit bericht op 05-08-2020 10:38
0.14% gewijzigd
Haha, dat probleem zou ik ook hebben @anijsblokje! Wat heerlijk zeg, dat het bij jou nu bijna een automatisme is geworden om matig te eten en niet te gaan schransen omdat het 'gratis' is. En als je even tussen het brood bakken door 'maar' 45 minuten gaat hardlopen, zit het met je conditie dus ook wel goed! Lekker genieten van alle inspanningen die je in de afgelopen maanden hebt geleverd om hier te komen!

anijsblokje schreef:
05-08-2020 09:56
@Avena: Kan me goed voorstellen dat het vooruitzicht van de naderende operatie een dubbel gevoel geeft. En lastig dat je de dag voor de operatie naar een ander ziekenhuis moet voor de injectie, maar dat hoort er helaas allemaal even bij, ben ik bang.
Hoe lang kun je niet zwemmen? Daar nu nog maar even extra van genieten, in ieder geval.
Fijn dat het in ieder geval met de blaasontsteking de goede kant opgaat.
Mooi wat je schrijft over hoe het gaat met gezond eten: natuurlijk gaat het om doseren! Hopelijk lukt het om onder de 80 te blijven voor je.
Ik begrijp van vrienden die in de overgang zitten dat opvliegers verschrikkelijk kunnen zijn... Sterkte met de nachten! Welk luisterboek heb je nu?

Ik vind het niet zo erg hoor, om morgen al naar een ander ziekenhuis te moeten. Het klinkt gek, maar het is ergens ook fijn als je het idee hebt dat je iets aan je ziekte kan doen. Vind alleen dat idee van een radioactieve vloeistof niet zo jofel klinken, maar het zal heus wel veilig wezen.

Ik ben bang dat ik het zomerseizoen qua zwemmen wel kan vergeten. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe snel en goed de wond geneest en wanneer ik mijn arm weer normaal mag gebruiken, maar tijdens de bestralingen mag ik ook niet zwemmen. Dus ik denk dat ik zo twee maanden verder ben. Zal de komende tijd ook heus wel spierweefsel gaan verliezen met al die beperkingen, maar ja, dat moet ik daarna dan maar weer terug zien te winnen.

De opvliegers die ik heb zijn vrij mild tot nu toe. Ik vind vooral het slecht slapen heel vervelend en alle vage klachten die je er verder bij krijgt. Blaasontsteking is bijvoorbeeld ook een typisch overgangsverschijnsel.

Het luisterboek waarmee ik nu de nachten doorkom? The Sleep Solution, why your sleep is broken and how to fix it. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Avena, ik wil je alvast heel veel sterkte wensen!
Hoi Allemaal,

Ik ben er nog wel hoor maar beetje druk geweest afgelopen weken.
Gister voor 1 Nachtje naar Leipzig geweest, erg leuke stad voor wie daar nog nooit is geweest. Niet zo massaal als Berlijn, beetje zoals Dresden en voor de vergelijking in NL met Maastricht.

Mn gewicht was vorige week nog best goed, afgelopen dagen niet gekeken dus ik weet het niet maar gister en Grieks en als lunch Pizza :facepalm: :-$

Welkom Zephora en gefeliciteerd met de zwangerschap!
Case-je schreef:
05-08-2020 12:32
Avena, ik wil je alvast heel veel sterkte wensen!

Dankjewel!
Avena schreef:
05-08-2020 10:10
Wat heerlijk zeg, dat het bij jou nu bijna een automatisme is geworden om matig te eten en niet te gaan schransen omdat het 'gratis' is. En als je even tussen het brood bakken door 'maar' 45 minuten gaat hardlopen, zit het met je conditie dus ook wel goed! Lekker genieten van alle inspanningen die je in de afgelopen maanden hebt geleverd om hier te komen!

Wat lief, dat je dat zegt. Het gekke is dat mijn huidige 'staat' qua gewicht en lijf heel erg normaal voelt, waardoor ik soms een beetje vergeet dat ik heel wat heb gedaan om daar weer te komen. (en dat ik ook vergeet hoe 'groot' mijn lichaam was)
Tot mijn 23e was ik zoals nu. (+ of - ongeveer 3 kg) Maar de afgelopen 10 jaar dus zeker niet. En als ik me dat dan besef, dan is dat ook wel weer heel lang.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik pas écht trots kan zijn als ik ten eerste het bewijs heb dat ik van die diabetes af ben (huisarts heeft helaas vakantie, anders ging ik het misschien nu laten checken) en als ik over een jaar nog steeds rond die 70 kg zit. Best streng, nu ik het zo opschrijf.

Mijn conditie is inderdaad nu weer prima. Ook dat 'hoorde' altijd bij mij (ik liep fanatiek hard, heb ook veel wedstrijden gelopen) dus voelt vanzelfsprekend.

Soms neig ik ernaar om mijn startgewicht in de tabel aan te passen naar 100. Omdat ik wel 'maar' 12 kg ben afgevallen sinds ik hier schrijf, maar daarvoor was ik al 20 kg kwijt. Vreemd dat ik daar dan weer wat ijdel in ben.

Helpt het luisteren naar The sleep solution om de nachten door te komen? Ik heb een aantal kinderboeken bij mijn bed liggen voor de doorwaakte nachten, dat helpt mij het best.
Onlangs heb ik een boek uit de bibliotheek gehaald, geschreven door 2 moeilijke slapers. Maar ik merk dat ik nog wat weerstand heb om erin te beginnen.

Doe je morgen je afscheidsduik in het zwembad, of heb je die al gehad?

Ook van mij alvast sterkte morgen en vrijdag! :redrose: :redrose: Weet dat er aan je gedacht wordt, voor wat dat waard is natuurlijk.
anijsblokje schreef:
05-08-2020 17:43
Wat lief, dat je dat zegt. Het gekke is dat mijn huidige 'staat' qua gewicht en lijf heel erg normaal voelt, waardoor ik soms een beetje vergeet dat ik heel wat heb gedaan om daar weer te komen. (en dat ik ook vergeet hoe 'groot' mijn lichaam was)
Tot mijn 23e was ik zoals nu. (+ of - ongeveer 3 kg) Maar de afgelopen 10 jaar dus zeker niet. En als ik me dat dan besef, dan is dat ook wel weer heel lang.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik pas écht trots kan zijn als ik ten eerste het bewijs heb dat ik van die diabetes af ben (huisarts heeft helaas vakantie, anders ging ik het misschien nu laten checken) en als ik over een jaar nog steeds rond die 70 kg zit. Best streng, nu ik het zo opschrijf.

Klinkt alsof jij het omgekeerde hebt van veel mensen die lang met overgewicht hebben gekampt en daarna veel zijn afgevallen. Die herkennen hun eigen lijf vaak niet meer in de spiegel omdat ze zo gewend waren aan al die kilo's. Ik herken het wel een beetje, maar dan in negatieve zin. In mijn hoofd ben ik minder stevig dan ik in werkelijkheid ben. Ik heb lange tijd wel wat overgewicht gehad, maar ben maar één keer eerder in mijn leven zo zwaar geweest als ik nu ben. En ik was dus nog nooit zo zwaar als ik in het afgelopen jaar was. Het is altijd weer even schrikken als ik foto's zie.
anoniem_684d4a9e12073 wijzigde dit bericht op 06-08-2020 09:48
0.04% gewijzigd
anijsblokje schreef:
05-08-2020 17:43
Helpt het luisteren naar The sleep solution om de nachten door te komen? Ik heb een aantal kinderboeken bij mijn bed liggen voor de doorwaakte nachten, dat helpt mij het best.
Onlangs heb ik een boek uit de bibliotheek gehaald, geschreven door 2 moeilijke slapers. Maar ik merk dat ik nog wat weerstand heb om erin te beginnen.

Doe je morgen je afscheidsduik in het zwembad, of heb je die al gehad?

Ook van mij alvast sterkte morgen en vrijdag! :redrose: :redrose: Weet dat er aan je gedacht wordt, voor wat dat waard is natuurlijk.

Het is wel interessant. Zijn stelling is dat slapeloosheid vaak veroorzaakt wordt door de angst om wakker te liggen. Op een gegeven moment wordt het dan een heel groot ding, gaat naar bed gaan je tegenstaan, lig je je de hele nacht op te winden dat je morgen weer niks waard bent en kom je in een negatieve spiraal.

Ik herken het wel en de manier waarop hij het relativeert helpt bij mij wel. Het gaat ook echt al beter. Ik ga nu gewoon lekker naar luisterboeken of podcasts luisteren in het donker en zie verder wel wat voor nacht het wordt. En het heeft door die ziekte en alle spanningen er omheen een duidelijk oorzaak. Dat scheelt ook. Daarbij denk ik ook dat het hormonaal is. Waar ik veel last van heb is om 3.00 uur of zo wakker worden en dan zeker tot 5.00 uur wakker liggen. Is volgens mij een typisch overgangsverschijnsel.

Afscheidsduik heb ik gisteren gehad. Vandaag geen tijd meer voor. Was heel lekker! Heb het gevoel dat ik behoorlijk fit het ziekenhuis in ga. Ik eet heel gezond en laat ook bewust de alcohol even staan. Vanochtend gewogen en ik ben nu definitief mijn coronakilo's weer kwijt. Ik hoop dat ik deze spirit hou. Denk het wel, want gezondheid was altijd al mijn belangrijkste motivatie en die is nu natuurlijk alleen maar sterker geworden.

O, en weten dat er aan me gedacht wordt is zeker wat waard! Alle steun die ik ervaar is heel fijn!
Ik hoop dat het vandaag goed is verlopen in het ziekenhuis Avena. Ik ga morgen heel hard voor je duimen. Dat de operatie mag meevallen en je de best mogelijk uitslag mag krijgen. Heel veel succes! Je hebt er zelf in ieder geval alles aan gedaan om er zo gezond mogelijk in te gaan. 🍀
Ik moet vandaag ook aan je denken Avena. Ik hoop van harte dat het allemaal goed verloopt.

Afbeelding
Ik hoop dat het allemaal goed gaat Avena, heel erg veel sterkte! :rose:

Ik heb verder nog niet bijgelezen en helaas nog geen tijd om te reageren, ik hoop dat ik hier het weekend even aan toe kom.
Avena schreef:
05-08-2020 09:52
Well done! Je zit echt weer lekker in het zadel hè?
Yep! :)
En ik ga het eindelijk ook weer zien op de weegschaal! Ik kan zelfs de tabel weer bijwerken naar beneden, heel fijn!

De goede keuzes maken gaat ook weer prima, vandaag ook in plaats van patat weer gekozen voor een iets betere variant, namelijk een broodje hamburger (zelf samengesteld thuis, dus geen afhaal ofzo). Expres de rest van de dag geen broodvervanger gegeten, dus ik had ruimte in mijn kh om een hamburgerbroodje erbij te doen. Zo lekker! Cheddar erop, gebakken champignons... En een bult met rauwe groente erbij (want... warm!!! :sun: Dan vind ik hamburgers bakken al genoeg).

Dusss.... in de afgelopen week eigenlijk niet boven mijn max kh gezeten :yes:

Vanochtend moest ik bloedprikken als controle voor mijn glucose. Zit ik daar in de wachtkamer, kwartier te vroeg, kom ik er pas vlák voordat ik naar binnen geroepen zou worden, achter dat ik mijn lab-briefje was vergeten :facepalm: . Dus snel weer naar huis, en weer terug. Zit ik daar, vraagt ze me: heb je ook urine mee? :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Nee dus. Deze afspraak is 1,5 jaar geleden gemaakt... moest eigenlijk in maart maar toen kwam Corona... Ik wist het gewoon niet meer dat er ook urine bij moest. Tja. De bloedwaarde is het belangrijkste volgens mij, en anders moeten ze de urine later nog maar een keer checken.

@Anijsblokje, Oeh, all you can eat... Dat zou bij mij wel een struikelblokje worden denk ik. De laatste keer bij zo'n restaurant heb ik een halve pizza naar binnen geschoven nadat ik alle chinese zoete vleeshapjes had gehad (het was een restaurant met alle werelddelen vertegenwoordigd geloof ik...). Daarna was het toetjesbuffet aan de beurt en heb ik alle toetjes geproefd :whistle: ...
Maar toen zat ik daar ook niet met dezelfde motivatie als ik nu heb. Toen wilde ik gewoon lekker eten en de rest interesseerde me niet.
Mooi he, dat je dan na zo'n eerste gedachte toch jezelf weer kunt bijsturen. Dat merk ik nu dus ook steeds meer bij mezelf. Ik kan na die eerste ongezonde gedachte toch sneller omschakelen naar: 'maar hoe voel ik me daar morgen over...' en dan verzin ik meestal iets beters.
Hoe was je etentje vanavond?
En hoe waren de Beyond Meat burgers? Ik had er nog nooit van gehoord. Vroeger had ik wel eens vleesvervangers van Tivall, maar las dat dat inmiddels Garden Gourmet heet? Ik moest meteen aan dat kattenvoer denken :rolling: . Helaas zit er vaak weer toch iets van granen of soya in waar ik weer minder goed tegen kan.

Ik heb ook ooit de insectenburgers gegeten toen ze als proef te koop waren bij de Jumbo. Maar dat was een beetje een desillusie, ik had eerlijk gezegd verwacht dat het hoofdbestanddeel dan ook eiwit uit insecten zou zijn (buffalo-wormen in dat geval). Maar helaas. Ik geloof dat er maar 8% insecten in zat en 80% granen of zo. Ondanks dat ik normaal gesproken niet in de tuin insecten sta te oogsten om ze vervolgens te wokken, vond ik dat wel een gemiste kans. Als je het dan doet, doe het dan écht. Maar ik denk dat ze te bang waren voor de iiiieeeeeuuuuuwwww!!! reacties van de klanten. Wat ik ook wel weer snap. Een tijd geleden kon je insecten kopen bij de Lidl, maar dat liep ook totaal niet. Die hadden bijvoorbeeld ook insecten-borrelhapjes, een soort geroosterde krekels die je als 'nootjes' uit de hand kon eten. Tja. Ik denk dat we daar in NL toch nog niet echt aan toe zijn. Wat ik jammer vind, overigens. Het zou toch best een flinke positieve impact hebben op de wereld als we minder vlees en meer insecten zouden eten. En ik weet uit ervaring dat lekker gekruide en gewokte meelwormen en sprinkhanen best te eten zijn!

Heb je nog gekozen voor de melkunie protein? Ik heb er geloof ik wel eens reclame van gezien, maar ben daar dus totaal niet bevattelijk voor. Ik vind het, als ik eerlijk ben, grote onzin... Inderdaad wat je zelf zegt, als je dan chocomousse wilt, neem dan échte. Maar ik weet ook niet wat melkunie beweert over de protein hoor, en wat de gedachte er precies achter is. Dat soort reclames beklijven absoluut niet bij mij.

Ik begrijp trouwens je verhaal wel hoor, over dat je je van jezelf pas trots mag voelen als... En dan nog wat regels voor jezelf erachteraan. Maar probeer echt regelmatig te zien waar je vandaan komt! Want dat motiveert ook om het zo te houden. Dat moet de reden zijn dat je je best blijft doen, niet omdat je anders 'niet trots' zou mogen zijn op jezelf. Want dat mag je echt wel zijn, ook nu al.

@Luuntje, lekker even eropuit dus! Leipzig ken ik van naam, maar daar houd het ook op. Als het wat lijkt op Maastricht dan is het inderdaad een leuke stad!
Heb je inmiddels nog op de weegschaal gestaan? Of durf je het nog even niet te doen? Ook heel belangrijk: Heb je wel lekker genoten van het lekkere eten?

@Avena, hopelijk lig je nu 'in goede staat' bij te komen van de OK en is alles vlot gegaan.
Wat jij en anijsblokje schrijven over hoe je je lijf zelf ziet in vergelijking met hoe je in de spiegel kijkt of op foto's, herken ik wel. Ik heb echt wat foto's moeten zien voordat ik door had hoeveel zwaarder ik weer was. En dat was geen prettige gewaarwording. Maar ik voelde me ook echt niet zo 'dik' als ik was. Nu begin ik me weer prettiger in mijn vel te voelen, en weet ik weer hoe het was om écht weer wat lichter te zijn. En kijk ik in de spiegel en denk ik: ja, ik begin er weer te komen, mijn lijf begint weer te passen bij hoe ik mijzelf zie.

Pfff... ik ben de warmte nu ook al wel weer zat. Waarschijnlijk morgenochtend even zwemmen bij een natuurplas, de rest van de dag sluit ik mezelf op. Veel te warm om buiten te zijn. Heb gisteren een ventilator besteld en die staat nu te draaien hier. Het koelt weer wat af buiten, dus ik heb 'm voor het raam gezet om wat koele lucht naar binnen te blazen. Heb ook wel eens gehoord dat je 'm juist andersom moet zetten, om de warme lucht van binnen naar buiten te blazen. Ik heb geen idee wat het beste werkt.
Zo maar eens kijken of het op mijn slaapkamer al wat uit te houden is...
Ik ga even kijken of ik de stilte in dit topic kan verbreken! B-)
Avena, ik begrijp dat de operatie goed gegaan is. Super fijn dat deze stap achter de rug is. Sterkte met het herstel. Mooi dat je geen extra pijnstilling nodig hebt en je het redt met paracetamol. Ik hoop dat je helder antwoord krijgt van de artsen op al je vragen! Lukt het om je in het Spaans te redden, wat dat betreft? (soms kun je je prima huistuinenkeuken redden qua taal, maar zoiets als dit is dan weer een stap verder)
Wat wordt nu de volgende stap, bestralen of eerst de hormoontherapie? En wanneer moet je terug voor controle?

@Luuntje: Ach...hoort er toch ook bij, sommige dagen lekker eten en even niet op die weegschaal! Heb je een vaste weegdag? Het belangrijkste is dat je na een "uitspatting" de draad weer oppakt!

@Ssnsi: Hoera, je bent er weer! We merken het wel weer als je "bij" bent!

@RandomWriter: Wat heerlijk dat je weer back on track bent en dat het scherper opletten ook resultaat geeft qua gewichtsverlies! De 85 in zicht!!
Wat je schrijft over ruimte voor een hamburgerbroodje: mooi dat dat lukte! Geeft wat speling/afwisseling, stel ik me zo voor. Hopelijk geen klachten na afloop.

De Beyond meat-burger vond ik uitgesproken smerig. Hij moest een kerntemperatuur van 74 graden bereiken voor hij gaar zou zijn volgens de verpakking en dat duurde een eeuwigheid. Bij 68 ben ik hem maar gaan eten, maar ik vond het dus echt goor!
Voor mij weer duidelijk: ik word geen vegetariër, maar blijf doen wat ik al deed: vaker geen vlees. Dan wel peulvruchten enzo als vervanging. Schijnbaar niet helemaal volwaardig, maar dat haal ik dan wel in op de (steeds zeldzamere) wel-vleesdagen.
Er liggen nu 2 burgers in de GFT-bak te composteren. :mrgreen: Zal vast goed gaan met deze temperaturen.

De Melkunie protein-rotzooi heb ik na uitgebreide bestudering weer teruggezet in het schap! Vond het maar niks toen ik de verpakking goed bekeek. Dan eet ik toch liever af en toe een echt lekker toetje, dan zo'n semi-gezonde vervanging. Ik neem aan dat ze tegemoet willen komen aan de eet-meer-eiwitten-beweging en dat is natuurlijk prima, maar niet (nodig) voor mij. Tot zover mijn omzwervingen in marketing-land. Ik houd het toch maar gewoon bij mijn mantra van Puur en Onbewerkt. Zo weet ik direct wat ik wel en niet lekker vind!

Ik herinner me die insecten wat dan 80% insect was inderdaad ook, nu je erover schreef. Inderdaad een beetje nep. Eten doe je met je ogen! Het lijkt me leuk als we in NL over 20 jaar ofzo het vanzelfsprekend vinden om insecten te eten. Maar ik weet nog levendig hoe het bij mijn ouders thuis rook als er weer een vlieg in de dimbare lamp was gevlogen...

Kan me voorstellen dat je je na 1,5 jaar niet meer kon herinneren dat je ook urine moest inleveren bij de diabetes-check. Ze checken dan of er eiwitten in je urine zitten. (kan duiden op schade aan de nieren, complicatie bij diabetes) Volgens mij moet het ook nog ochtendurine zijn. Wel suf dat ze niet bij het aanvraagformulier dan direct een potje + buisje meegeven voor de urine.
Ze kunnen altijd nog opnieuw die urinebepaling aanvragen als je bloedwaardes aanleiding geven tot een vermoeden van nierschade.
Vorig jaar bij mijn eerste labafname sinds jaren stond ik zonder aanvraagformulier bij het lab. Geen idee dat dat nog steeds nodig was: in het ziekenhuis gaat het wel digitaal... (huisarts had ook niets gezegd daarover) Kortom, altijd gedoe. Ze weten volgens mij niet anders op zo'n lab. Ik hoop dat je gauw de uitslag krijgt en dat alles in orde is.

Ik weet wel goed waar ik vandaan kom qua lijf/conditie/gemoed, maar toch is zoals ik nu ben zoveel meer zoals ik ben/wat bij me past! Ik heb ook niet veel foto's van mij met mijn 100+-kilo lijf. Maar aan de kleding die nu echt veel te groot is, zie ik het wel goed en dan kan ik niet bevatten hoe ik dat paste en het soms ook te klein was, terwijl ik er nu in verzuip. Daar zitten ook wel echt leuke kleren bij, overigens. Toch hoop ik het nooit meer te gaan passen. (wegdoen komt nog wel tzt) Als ik wel een foto zie van die tijd, denk ik eigenlijk altijd: ja, zo zag ik eruit. Het eten is voor mij echt een uitvlucht geweest om minder verdriet te hoeven voelen. Dat is dan ook weer wat ik voel als ik een foto zie: mijn geworstel en dat ik dat niet wilde toegeven.

Het uiteten vrijdag was lekker, maar vooral zaterdag was het heerlijk. Een groot contrast met all you can eat. Ik voelde me super verwend. De bijpassende wijnen smaakten ook goed!

De hitte houdt nog even aan. Ik word er echt sloom en moe van, maar probeer me er verder niet zo druk om te maken. Je kunt er toch weinig aan veranderen en moet ermee dealen. En volgens mij hoort het erbij dat je dus automatisch naar een lagere/slomere stand schakelt.
Ik eet veel salades en gebruik fornuis en oven zo min mogelijk.
Morgen (= vandaag) zit mijn vakantie erop. Denk dat ik na mijn werk of na het avondeten nog even ga zwemmen om af te koelen. Maar hardlopen kan ik niet opbrengen denk ik. Dat komt wel weer. Zaterdagochtend kon ik vroeg gaan en dat ging heel lekker, dus daar teer ik dan nog maar even op.

Trouwens bizar hoeveel ik drink deze dagen. Water bedoel ik dan natuurlijk, hè... Ik denk dat ik de 4 liter makkelijk haal, maar houd het niet precies bij.
Anijsblokje, ik had het wel fijn gevonden als je die eerste twintig kilo ook had genoteerd in de tabel hoor! Ik vind het een heel bemoedigend idee dat het je gelukt is om zo veel af te vallen, aangezien ik ook zo veel nog eraf wil hebben. Het is ook iets om trots op te zijn: zo knap dat het je is gelukt!

Ik herken wat je zegt over foto's van toen en wat je erop ziet aan verdriet en worsteling. Ik heb ook nauwelijks foto's, maar ik zie hetzelfde. Nu ik alweer maanden zo goed in mijn vel zit verbaas ik me soms ook over mijn weerspiegeling in een raam of zo, want dan zie ik dat ik dikker ben dan ik me nu voel. Vroeger zou ik dan de moed hebben verloren, maar nu zeg ik tegen mezelf: "Kijk eens hoe dik ik nog ben. Moet je eens opletten, volgend jaar om deze tijd... dan zul je eens zien hoe groot het verschil is!" En dan ben ik 'dik tevreden' haha!

Ik kende die 'beyond meat' burger niet, maar het ziet er niet aantrekkelijk uit. Vind ik eigenlijk van alle vleesvervangers. Ik doe in feite hetzelfde als jij: af en toe vlees, maar bij voorkeur niet. Vis eet ik wel redelijk vaak.

Tjonge, het is wat met die warmte. Ik hou me zo rustig mogelijk en hier in huis is het redelijk te doen. Gisteren heerlijk een windje de hele dag, dus toen heb ik boven alles open gelaten en vannacht heerlijk geslapen. Maar nu is het weer zo'n windstille dag en ik vermoed een boel broeierigheid. Ik werk thuis, dus dat is goed te doen.

Ik drink ook heel veel. Dat deed ik al zonder warmte, maar nu helemaal! Ik denk toch ook al gauw een liter of vier per dag. Ook geen last van opgezette enkels, zoals vorig jaar tijdens de warmte.
Randomwriter, wat fijn dat je weer 'back on track' bent! Altijd fijn om de tabel bij te kunnen werken :)
Je doet aan creatief schrijven? Wat schrijf je zoal? (Behalve lappen tekst op het forum... hahaha! Dat doe ik je niet na!)
Avena, wat fijn dat de operatie goed is verlopen! :jump:
@Avena, Fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat! Jammer dat ze zo weinig uitleggen, kan me ook goed voorstellen dat je als je net geopereerd bent, niet zo adrem bent om alles meteen te vragen. Hopelijk komen er snel antwoorden!

@Anijsblokje, ik had geen last van dat broodje gelukkig! De dag erna was trouwens wel weer 'dramatisch', hahaha! Niet qua hoe leuk de dag was hoor, maar qua eten... We waren naar het water gegaan en ik had verwacht niet zo lang te blijven ivm wellicht drukte/Corona en de warmte. Maar het zat er erg lekker in de schaduw en de drukte viel mee, dus we zijn er de hele dag gebleven... Toen moest er geluncht worden en er was alleen een frietkraam in de buurt. Tja. Alternatief was geweest om toch naar huis te gaan, en dat vond ik zonde. Daarnaast had ik zoveel zin in friet... Dus dat is het geworden. 's Avonds was het warm en laat, en had ik zoooo geen zin meer om iets te regelen... Dus ik heb pizza besteld voor de kinderen en daar zelf ook wat stukjes van gehad. Verder niet zoveel gegeten, te warm en nog te vol van de lunch. Maar dus niet zo'n gezonde dag. Ach. Gisteren en vandaag waren weer netjes, dus ik kan er prima mee leven.

Hahaha, die burger was dus niet echt een succes... Jammer.

Die urine kon ik me later ook nog wel herinneren, en ik had het ook kunnen lezen op het formulier. Maar ik heb het echt niet gezien. Ik verwacht daar ook weinig van, aangezien ik geen diabetes denk te hebben en dus ook geen schade aan mijn nieren verwacht. Eerst maar eens het bloedonderzoek afwachten. Ik maak me er in ieder geval niet echt druk om. Het is meer een jaarlijkse check omdat me dat ooit geadviseerd is door de internist.

@Case-je, eigenlijk doe ik vrij weinig aan creatief schrijven, minder dan ik zou willen. Ik ben namelijk ook auteur/redacteur van beroep, maar dan van studieboeken. Meestal heb ik dan 's avonds geen zin meer om ook nog te schrijven. Ook ontbreken de verhaalideeën me best vaak. Ik ben vaker begonnen aan een boek, maar loop dan vast en dan vind ik het niet leuk meer. Eigenlijk zou ik juist op dat moment moeten doorzetten, maar die zin ontbreekt me dan omdat ik al zoveel schrijf door de dag heen. Een paar weken geleden had ik een leuke ingeving voor een verhaal, maar ook daar neem ik te weinig tijd voor. Dus dat komt nog niet echt van de grond. Maar ach, wat in het vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen :) .

Ik zit nu heerlijk te genieten van een blokje pure chocolade met hazelnoot :kwijl:
Het lukt me steeds beter om mooi binnen mijn marges te blijven waardoor er af en toe ruimte is voor een extraatje. Ik voel me er goed bij hoe het nu gaat. Fijn! Nu vasthouden.
@Avena wat fijn dat de operatie goed is gegaan. Hopelijk herstel je snel en verloopt straks het vervolgtraject ook goed.

@anijsblokje brrrr... klinkt niet goed dat bevond meat avontuur. Ik heb ook even gekeken, zitten plaatjes tussen waarop het er heel goed uit ziet, maar sommigen zien er ook niet zo lekker uit. Vooral mooi om zo’n realiteit vs verwachting foto te zien. ;-D

Wat betreft die gft bak... ik hoop dat je geen maden krijgt. En als het wel gebeurt je klikt ver van de deur staat. Wij hebben ze eens binnen gehad, echt geen pretje kan ik je vertellen O_o

@caseje ik denk inderdaad dat ik die 4 liter ook wel haal nu, blijf drinken. Wissel wel af en toe af door de soda stream te gebruiken zodat ik niet alleen maar plat water heb. En wat fijn dat je enkels niet opzwellen zeg, scheelt toch veel gevoel van ongemak!

@randomwriter, mooi dat het zo goed gaat! Fijn als je nog wat kleins lekkers kan nemen omdat het binnen de marges past.

En lekker typisch ook met die insectenburgers. Hoe vaak we wel niet voor de gek worden gehouden hè... ik ben daarom ook zo dol op programma’s als keuringsdienst en broodje gezond. Net zoals veel bruin brood gewoon gekleurd is en niet volkoren is... blijf het bijzonder vinden.

Hier gaat het met eten prima. Sporten gaat waardeloos... 32 graden op mijn sportkamer dus ik vertik het om te sporten. Komt het weekend of volgende week wel weer. En ach, genoeg te doen in het nieuwe huis zo... het is niet dat ik helemaal niet beweeg.

Ik ben wat minder actief laatste week en dat kan nog wel even zo blijven met oog op bezig in nieuwe huis en verkoop huidige woning plus veel aan het werk. En zodra alles wat rustiger wordt begint mijn nieuwe baan over 1,5 maand... dan een fulltime training van 6 weken.. dus het duurt nog even tot de rust.. al heb ik tussendoor nog wel een weekje vrij :P
Sansi, het lijkt me heel gezond om nu - met die warmte - juist even niet te sporten! :)
En sterkte met deze weken in de aanloop naar jullie verhuizing en alles wat je moet doen. Klinkt mij actief genoeg in de oren.
Het verbaast me hoe lang de warmte aanhoudt. Ik slaap prima, maar erg kort omdat ik steeds heel vroeg opsta om alle luiken van het huis dicht te gooien en te wandelen met mijn honden wanneer het nog fris is. Want 20 graden om 6 uur 's ochtends voelt nu als fris, hahaha!
Gelukkig veel thuiswerken, want thuis kan ik in een shirt en ondergoed rondlopen met de ventilator aan.

Ik merk wel dat ik zo weinig trek heb, dat ik soms echt mezelf moet dwingen iets te eten. Dat doe ik dan ook, maar alle saladevarianten heb ik nu wel gehad :)

Ik overweeg om een hometrainer aan te schaffen. Het lijkt me wel fijn om dagelijks een uurtje even flink door te trappen.

Allen sterkte met de warmte nog!
Pfff... Ik ben er ook wel echt klaar mee, met die warmte. Ik trek het maar slecht. Tot vorige nacht nog redelijk oké geslapen, maar afgelopen nacht was drama. Daar bovenop nog stress vandaag omdat ik door vervelende omstandigheden op stel en sprong de kinderen moest opvangen terwijl ik gewoon moest werken... Ik ben doodop nu. Gelukkig konden mijn ouders de boel uiteindelijk opvangen en logeren ze nu daar.

Met eten gaat het weer prima, vandaag kwamen er nog donuts langs maar die heb ik afgeslagen. Altijd zo irritant dat mensen dan zo zeurderig reageren... (Ooo echt niet? Nou jaaa... Wie wil er nou géén donuts??) Komop. Nee is gewoon nee hoor. En dan hoef ik écht niet uit te gaan leggen waarom niet.

Maar mijn gewicht... pffff... drama weer. Ik houd het er maar op dat het door het weer komt. Mijn hele darmen zijn ook van slag, gisteren ineens weer darmkrampen en ellende, maar ik raak maar niks kwijt. Dikke voeten ook, zware benen... Ik voel me ook gewoon zwaar. Dus heel raar is het niet dat de weegschaal dat ook zegt. Hoop maar dat het er met het koelere weer allemaal weer zo af is. In de tussentijd doe ik gewoon wat ik kan. Volgende week weer naar de diëtiste, dus dan alles maar weer eens bespreken.

@Sansi, ik kan me goed voorstellen dat je hier even wat minder komt hoor! Klinkt als drukke tijden. Hopelijk valt het met de stress wel mee en is het vooral genieten als jullie eenmaal in het nieuwe huis zitten. En even niet sporten... Joh, dat vind ik niet zo gek! Niet te doen, met dit weer. Ik ga hooguit tussendoor even een stukje wandelen, maar zelfs daar kan ik me vaak niet toe zetten.

@Case-je, geen trek... check! Ik moet mezelf ook dwingen wat te eten. Rare is dat ik dus wel voel dat ik honger heb, maar eten valt echt niet lekker. Ik eet wel gewoon mijn normale dingen (de skyr 's ochtends valt er als enige wel lekker in), maar het avondeten verzinnen is echt elke keer weer een crime. Vooral omdat ik weet dat ik weer in die hete keuken moet gaan staan om het klaar te maken... Vanavond gaan we maar even vlot wat wokken.

Ik heb ooit een crosstrainer gehad thuis... Bijna nooit gebruikt. Wat een slecht ding was dat. Was nog best een dure ook... Maar echt een miskoop. Maakte veel lawaai ook...
Ik mag van mezelf niks meer kopen in dat kader. Heb al te veel miskopen gedaan waarvan ik elke keer weer dacht: ja! dit is het!
Ik moet eerst mijn gewichten, yogamatjes en aangeschafte boekjes gaan gebruiken van mezelf.
Maar ik weet dat mijn broer volgens mij een hometrainer heeft staan in huis, of een crosstrainer, ik weet het niet precies meer. Maar die gebruikt 'm regelmatig en is er heel blij mee. Het is ook maar net hoe je in elkaar zit denk ik. Voor mij werkt het niet.

Nou, ik ga even niks meer doen... Even op de bank liggen en chillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven