Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 - Tim Knol achterna

23-12-2019 09:21 374 berichten
Hallo dames (en wellicht heren),

Als Tim Knol er 30 af kan halen zijn er voor mij geen excuses om het niet ook te kunnen. Dat dacht ik toen ik de berichten las over zijn besluit tot, en uitvoering van, het worden van een ander mens.

Mijn doel voor 2020 is dan ook -20 kilo. Ik ben mezelf en het lijf dat ik heb laten ontstaan helemaal zat.
Geen gecrash, geen dure diëten, geen fratsen.
Puur een lifestyleverandering, en geleidelijk alles wat er in de afgelopen jaren bij is geslopen er kilo voor kilo weer af.
Zonder toegevoegde suikers bij andere gelegenheden dan duursport, en met veel (meer dan nu) wandelen, fietsen en krachttrainen.

Ik schreef mee in een ander topic, maar dat lijkt een beetje doodgebloed. Bij dezen begin ik er zelf eentje. Ik verwacht voor het verbannen van suikers wel regelmatig wat mentale steun nodig de hebben.

Wie doet er mee vanaf 1 januari?

Om over na te denken tijdens de kerstdagen, ook voor mezelf:

Wat is je doel? In kilo's, maar vooral in lifestyleverandering?
Wat drijft je achter dat doel, waarom wil je het echt, waarom gaat het deze keer wel lukken?
Wat zijn de aspecten waarop het niet zou kunnen lukken, en de momenten waarop je scherp moet gaan zijn?
Wat zijn vervolgens de dingen die je wilt gaan doen in plaats van naar verkeerde dingen grijpen op die slechte momenten? Patronen veranderen gaat het beste als je er iets anders voor in de plaats brengt.

Het lijkt me leuk en nuttig deze achterliggende motivatie van elkaar te weten, dan kunnen we elkaar beter steunen dan wanneer we het alleen over kilo's hebben.

Ik ben zelf rond O&N op vakantie dus begin met wegen op de 26e, daarna is zondag (evt. maandag bij afwezigheid) de handigste weegdag voor mij. Maar meer dan wegen wil ik mezelf cijfers gaan geven voor hoe ik me aan de lifestyleverandering heb gehouden in een week.

Ik ben benieuwd wie vergelijkbare plannen heeft :)

-----
Update met tabellen:

volgt; probeerde een plaatje in te voegen en toen was de hele tabel weg :bonk:
anoniem_63992f5106bb1 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 22:36
Reden: 1e poging tot tabellen invoegen; mislukt
2.81% gewijzigd
Avena schreef:
06-01-2020 09:41
Dat herken ik wel. Ik hou me ook veel meer in als ik in gezelschap ben.
Ik juist niet. Vind het makkelijker alleen. In gezelschap is het toch meer van gezellig hapje/ drankje/ eten. Als ik alleen ben, heb ik daar minder behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb een tijdje gelurkt hier, maar wil toch meeschrijven. Ik ben 24 en studeer nog, woon op kamers en het studentenleven heeft niet veel positiefs gedaan op mijn lichaam (lees: bier, weinig beweging, heeeeeel veel ongezond eten). Ik wil hier graag een verandering in maken en weer blij zijn met mijn lijf! Dit wil ik doen door anders te eten en te koken (ik heb in de 2,5 jaar dat ik hier woon misschien 3x echt gekookt :facepalm: ). Ook ga ik met huisgenoten sporten, morgen tennis en donderdag gaan we spinnen.
Behalve dat ik mezelf niet meer zo mooi vind, ben ik ook ziek. Ik heb endometriose, heb hierdoor reeds 2 jaar dmv medicatie in de overgang gezeten en word binnenkort geopereerd. De overgang was een aanslag op mijn lijf, ik heb me er erg slecht door gevoeld. Ik wil zo fit mogelijk de operatie in gaan, zodat het herstel beter verloopt.

Vandaag heb ik gegeten:
O: havermout met amandelmelk, banaan, rozijn, kaneel en pindakaas
T: 2x cracker met Philadelphia, komkommer en kipfilet
L: yoghurt met muesli
Lengte: 1.72
Start: 76,8
Huidig: 75
(Voorlopige Streef 67
Ik wacht tot dochter eindelijk gaat slapen, dan kan ik even sporten met fitchannel.

Ontbijt : chocolate lava cake van Lot Beukers.
Tussendoor : druiven.
Lunch : volkoren broodje pindakaas, knäckebröd met gekookt ei.
Alle reacties Link kopieren
Hier was ontbijt: kwark, blauwe bessen, volkoren muesli
Lunch: 3 crackers, 2 met hoemoes, rauwe ham en komkommer en 1 met 100% pindakaas.

En as we speak ga ik een appeltje verorberen :A:
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
04-01-2020 18:01
Ik heb dus een Flex 2 die ik al heel lang niet meer gebruikt had. Constant gezeik met de app en niet willen synchroniseren. Een paar dagen geleden heb ik hem toch maar weer onder het stof vandaan gehaald. Maar nog steeds datzelfde gedoe. Ondanks dat ik inmiddels een andere telefoon heb. Zit alweer een paar dagen met de helpdesk te mailen, maar zonder resultaat...

Maar goed, de lampjes op dat ding doen het nog wel, dus ik weet inmiddels dat ik op normale dagen op minstens 7500 stappen zit. Ik geloof dat ik hem dus maar weer in een hoek ga gooien...
Nou jongens, het eind van het liedje is dus dat ze me korting aanbieden op een nieuwe fitbit. Alsof ik na al die problemen nog meer geld aan een fitbit ga uitgeven... Weet iemand wellicht een goed alternatief van een ander merk?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Goed dagje tot nu toe:
Ontbijt: Gr Yoghurt, aardbeien en muesli
Middageten: 2 kha boterhammen met filet americain
Tussendoor: 4 cracottes met filet americain, 40gr macademianoten.

Straks eten we gevulde paprika (gehakt, spinazie, feta), voor dochter nog wat rijst erbij.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-01-2020 16:04
Nou jongens, het eind van het liedje is dus dat ze me korting aanbieden op een nieuwe fitbit. Alsof ik na al die problemen nog meer geld aan een fitbit ga uitgeven... Weet iemand wellicht een goed alternatief van een ander merk?
Ik zweer bij de apple watch. Ik heb de 3 en die koop je nu al voor 229 euro. Ik draag hem elke dag gewoon als horloge. Heb er een RVS band bij. Heb hem al 2,5 jaar en nog steeds heel blij mee.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
06-01-2020 17:33
Ik zweer bij de apple watch. Ik heb de 3 en die koop je nu al voor 229 euro. Ik draag hem elke dag gewoon als horloge. Heb er een RVS band bij. Heb hem al 2,5 jaar en nog steeds heel blij mee.
Fijn dat jij er al zo lang blij mee bent! Ik ben geen fruitfan. Alleen al vanwege de prijzen. Mijn fitbit was 80 euro en dat vond ik al een hoop geld...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-01-2020 17:46
Fijn dat jij er al zo lang blij mee bent! Ik ben geen fruitfan. Alleen al vanwege de prijzen. Mijn fitbit was 80 euro en dat vond ik al een hoop geld...
Ik heb de versa en o, wat was dat een dure grap. Achteraf zou ik hem niet gehaald hebben omdat juist de extra dingen waarom ik hem kocht niet/deels werken. Eerder een goedkope Chinese gehad en die leek op de flex, als je alleen maar stappen wil tellen en je hartslag wil monitoren kan dat soms ook voldoende zijn.
Alle reacties Link kopieren
Begingewicht vanochtend zoals ik al verwacht had inderdaad 108.

Prima eerste dag
O; Griekse yoghurt
L; salade met oa kip, feta komkommer
T; beetje ongebrande ongezouten notenmix
A: Gyros met tzaziki zonder pakjes of zakjes
T; even zien of ik nog trek krijg... nog niks op de planning.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 2 jaar de xiaomi stappenteller en ben er enorm tevreden over! Ik gebruik ‘m alleen voor de stappen en de tijd. Calorieën en hartslag enzo gebruik ik niet.
Ik heb een Garmin Vivosport. Daar heb ik voor gekozen, omdat mijn fietsnavigatie ook van Garmin is. Die vind ik makkelijk in gebruik. Mijn activitytracker heb ik nog maar een week, maar tot nu toe bevalt hij goed. Hoe hij op lange termijn is, weet ik niet.
Pff een lange tijd niks aan sport gedaan, vandaag voor het eerst gesport met fitchannel, ben 3 keer dood gegaan XD
Hoi dames,

De afgelopen dagen druk geweest.
Hier gaat het goed! Ben niet heel erg bezig met eetlijstjes of koolhydraten.
Wel ben ik bezig met ontbijten, tussendoortje, lunch en avondeten.
Ik ben gaan ontbijten wat ik nooit deed.
Eet tussendoor fruit
Lunch en dan mijn avond eten.
Tot nu toe eigenlijk nog geen behoefte gehad aan snoepen. Ben heel erg benieuwd of ik hier meer af ga vallen.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
06-01-2020 19:00
Pff een lange tijd niks aan sport gedaan, vandaag voor het eerst gesport met fitchannel, ben 3 keer dood gegaan XD
O jee... dat wordt spierpijn morgen dus haha. Ik ga morgen ook weer beginnen met sporten. Maar relatief rustig beginnen met 45 min SHBAM. Maar dat zal vast ook wel voor wat spierpijn zorgen :$
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-01-2020 16:04
Nou jongens, het eind van het liedje is dus dat ze me korting aanbieden op een nieuwe fitbit. Alsof ik na al die problemen nog meer geld aan een fitbit ga uitgeven... Weet iemand wellicht een goed alternatief van een ander merk?
De nieuwe honor watch :love: sinds ik over ben op een nieuwe honor telefoon, helemaal fan. Heb nu een fossil sport gen 4, ook heel tevreden over (hebben ze ook een kleinere dames maat van, die heb ik)
Alle reacties Link kopieren
Libra :-D

Vandaag
O: yoghurt met amandelen en kaneel
L: noors platbrood met boter en kaas
T: stukje kaas en handje noten
D: gevulde aubergine met gehakt en tomatensaus (en kaas)
T stukje pure chocola

Vanmorgen om 5.15 ontbijt en dan pas om 12u lunchen. Dat ga ik niet meer doen. Gelukkig mag ik eten op mijn werkplek dus dan kan ik gewoon rond 8u eten :)
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: 2 rijst wafels met pure hagelslag
Lunch : Pasta van gisteren avond
Avondeten: Kwark met fruit
Tussendoor: 2 rijstenwafels met philadelphia
kaasstengel

Ik zou eigenlijk gaan hardlopen maar ben zo moe vandaag dat ik gewoon even lekker op bed heb gelegen. Woensdag wel lopen en morgen een wandelingetje
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
06-01-2020 17:55
Ik heb de versa en o, wat was dat een dure grap. Achteraf zou ik hem niet gehaald hebben omdat juist de extra dingen waarom ik hem kocht niet/deels werken. Eerder een goedkope Chinese gehad en die leek op de flex, als je alleen maar stappen wil tellen en je hartslag wil monitoren kan dat soms ook voldoende zijn.
Ja, dat heb ik met de Flex 2 dus ook. Die kocht ik speciaal omdat hij ook je zwemafstand trackt. Nou, daar bakt ie dus niet zoveel van. Terwijl je zou denken dat dit met baantjes zwemmen toch goed te doen is. Sowieso denkt ie dat ik absurde snelheden haal in dat zwembad...

Ik ga me eens verdiepen in de andere opties en merken! En in de tussentijd weet ik inmiddels wel dat ik op gemiddelde dagen minstens 7500 stappen zet en vaak ook de 10.000 haal, dus dat zit eigenlijk wel goed.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje voor vandaag;

Ontbijt: omelet
Lunch: Salade met stoofperen en spinazie
diner: spinaziestamppot met makreel
tussendoor: knoppersbar, nakd bar, maiswafeltjes en druiven

Veel tussendoortjes, maar die salade vulde echt niet goed. Qua kcal valt het erg mee, ik zat op 1550 kcal vandaag en dat is zelfs wat aan de lage kant.

Het was ook pas de eerste echte werkdag op mijn nieuwe werk dus dat was ook even uitzoeken. Voor morgen weet ik een beetje beter hoe en wat en neem ik een iets vullendere lunch mee. Voordeel van de locatie waar ik ga werken is dat het in de middle of nowhere is. Lekker met collega's buiten de deur lunch halen zit er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-01-2020 20:02
Ja, dat heb ik met de Flex 2 dus ook. Die kocht ik speciaal omdat hij ook je zwemafstand trackt. Nou, daar bakt ie dus niet zoveel van. Terwijl je zou denken dat dit met baantjes zwemmen toch goed te doen is. Sowieso denkt ie dat ik absurde snelheden haal in dat zwembad...

Ik ga me eens verdiepen in de andere opties en merken! En in de tussentijd weet ik inmiddels wel dat ik op gemiddelde dagen minstens 7500 stappen zet en vaak ook de 10.000 haal, dus dat zit eigenlijk wel goed.
Wat gek, ik heb een fitbit charge 3 en ben juist super tevreden. Ik heb hem ook wel een voor het zwemmen gebruikt en volgens mij trackt die zwemafstanden best goed. Ik ben verbaast dat jullie allemaal zulke slechte ervaringen hebben met een fitbit. Ik heb juist altijd hele goede ervaringen gehad. Jammer dat het zo tegenvalt voor jullie, misschien heb ik gewoon geluk gehad.
Jaaa! 10.000 stappen vandaag. En de deskbike staat naast mijn bureau, hij past er niet onder :cry:

Ik herken wat @Grietje zegt: remmen los als je partner de deur uit is. Bij mij werkt het denk ik zo, omdat ik me onbespied waan in gedrag waar ik me voor schaam. Ik kan prima de sublieme red velvet cake op kantoor laten staan en ‘s avonds los gaan op een doos merci die ik van iemand heb gekregen :bonk:

Ik ben niet van de lijstjes posten, voor mensen die kha doen heb ik immens respect (hoe dan, ik word daar vast mega chagrijnig). Ik houd voor mijn diëtist wél bij in de eetmeter wat ik op een dag eet en moet daarbij op ongeveer 1700 calorieën uitkomen aan gezond eten. Dus: magere kwark, fruit, 4 ouderwetse boterhammen, mager en eiwitrijk beleg, veeeeel groenten en en handje noten. Ik probeer nu wat vooruit te plannen: er staan avondmaaltijden in de koelkast voor mijn werkdagen en voor morgen staat mijn lunch en rauwkost voor tussendoor al klaar. En waar ik echt trots op ben: gado gado zónder kroepoek dese avond :-D
anoniem_641e1c3626c45 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 20:26
0.38% gewijzigd
Sansi schreef:
06-01-2020 17:55
Ik heb de versa en o, wat was dat een dure grap. Achteraf zou ik hem niet gehaald hebben omdat juist de extra dingen waarom ik hem kocht niet/deels werken. Eerder een goedkope Chinese gehad en die leek op de flex, als je alleen maar stappen wil tellen en je hartslag wil monitoren kan dat soms ook voldoende zijn.
Dit dus inderdaad met de Versa. En ook het zwemmen trackt bij mij niet altijd even goed. Voor 229 zou ik dan nu liever in een Apple watch investeren, maar da’s meer mijn gemak dat alles dan synct zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!

Hier ook herkenbaar; als ik alleen ben ga ik snaaien..... vandaag een goede dag gehad met eten, maar net toch een beetje de mist in gegaan. Ik moest traktaties maken ivm verjaardag dochter, en had wat over...... wat een domme actie zeg...

Ik baal nu zo van mezelf..waarom heb ik me niet beter in de hand??

Ik heb trouwens de fitbit charge hr. Al een aantal jaren, op zich heel tevreden. Motiveert toch om wat meer te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een goedkope smartwatch besteld. Hopelijk daagt het uit wat meer te bewegen. Als het goed is komt-ie morgen.

Qua eten gaat het vandaag wel redelijk.

Ontbijt: twee eieren
Tussendoortje: eiwitshake uit een blikje (proefde net als chocolademelk)
Lunch: eiwitshake met wat komkommer
Tussendoor: blauwe bessen
Avond: Kip, zilvervliesrijst en gemixte gestoomde groenten
Tussendoor: Amandelnoten en Griekse yoghurt

Bij mij gaat het allemaal wel ok zolang ik maar geen koekjes, gebak, chocolade of ijs om me heen heb liggen (en dat lag er van het weekend helaas wel). Amandelnoten, bessen en Griekse yoghurt heb ik in overvloed in huis, maar daarbij heb ik geen bodemdrang. Bij koek, gebak en chocolade wel, dus dat koop ik dan maar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven