Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 - Tim Knol achterna

23-12-2019 09:21 374 berichten
Hallo dames (en wellicht heren),

Als Tim Knol er 30 af kan halen zijn er voor mij geen excuses om het niet ook te kunnen. Dat dacht ik toen ik de berichten las over zijn besluit tot, en uitvoering van, het worden van een ander mens.

Mijn doel voor 2020 is dan ook -20 kilo. Ik ben mezelf en het lijf dat ik heb laten ontstaan helemaal zat.
Geen gecrash, geen dure diëten, geen fratsen.
Puur een lifestyleverandering, en geleidelijk alles wat er in de afgelopen jaren bij is geslopen er kilo voor kilo weer af.
Zonder toegevoegde suikers bij andere gelegenheden dan duursport, en met veel (meer dan nu) wandelen, fietsen en krachttrainen.

Ik schreef mee in een ander topic, maar dat lijkt een beetje doodgebloed. Bij dezen begin ik er zelf eentje. Ik verwacht voor het verbannen van suikers wel regelmatig wat mentale steun nodig de hebben.

Wie doet er mee vanaf 1 januari?

Om over na te denken tijdens de kerstdagen, ook voor mezelf:

Wat is je doel? In kilo's, maar vooral in lifestyleverandering?
Wat drijft je achter dat doel, waarom wil je het echt, waarom gaat het deze keer wel lukken?
Wat zijn de aspecten waarop het niet zou kunnen lukken, en de momenten waarop je scherp moet gaan zijn?
Wat zijn vervolgens de dingen die je wilt gaan doen in plaats van naar verkeerde dingen grijpen op die slechte momenten? Patronen veranderen gaat het beste als je er iets anders voor in de plaats brengt.

Het lijkt me leuk en nuttig deze achterliggende motivatie van elkaar te weten, dan kunnen we elkaar beter steunen dan wanneer we het alleen over kilo's hebben.

Ik ben zelf rond O&N op vakantie dus begin met wegen op de 26e, daarna is zondag (evt. maandag bij afwezigheid) de handigste weegdag voor mij. Maar meer dan wegen wil ik mezelf cijfers gaan geven voor hoe ik me aan de lifestyleverandering heb gehouden in een week.

Ik ben benieuwd wie vergelijkbare plannen heeft :)

-----
Update met tabellen:

volgt; probeerde een plaatje in te voegen en toen was de hele tabel weg :bonk:
anoniem_63992f5106bb1 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 22:36
Reden: 1e poging tot tabellen invoegen; mislukt
2.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk juist Nikki! Fijn wandelingetje met een leuk doel :)

Hier:
Ontbijt 2 crackers heksenkaas
Lunch: rijstwafels pindakaas (is nu op)
Diner: worteltjes/doperwten met een filetlapje en een paar ovenfrietjes
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nikki.

Klinkt ingewikkeld, Pilou! Wat voor manier is dat? En het lijkt me niet veel?

Vandaag weer ruim een uur gewandeld.
O: vbh pindakaas, groene smoothie
T: red velvet cake (en hij was het waard ;) )
L: bak kwark met toebehoren
T: handje cashew
D: salade en veganuggets
We zijn bij de wok beland met mijn broers en alle kinderen. Ik heb 21km geschaatst (7 rondjes). Ik vrees voor spierpijn morgen :$

Geen tussendoortjes gehad, Pilou?
Yannah, ook lekker bewogen vandaag. Goed bezig!

Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: Gr Yoghurt, rood fruit en een beetje muesli
Tussendoor: 2 volkorenbiscuits.
Lunch: 2 kha boterhammen met kaas
Tussendoor: plakjes komkommer, paprika en tomaten, appel
Avondeten: bij de wok vooral groente en vlees/vis genomen. Wel wat dingen van het toetjesbuffet.
Alle reacties Link kopieren
@yannahh Grip op koolhydraten
Hoi,

Vanaf morgen gaat hier ook de knop weer om!
Ik ga voor 25 kg afvallen, voel me zo ellendig met mijn huidige gewicht, vorig jaar een klote jaar gehad en daardoor niet zo lief geweest voor mijn lichaam..
Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je het aanpakken, Libra?
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Dit klinkt als een groep die past bij mij. Hier ook al meerdere halve pogingen gedaan, maar niet echt door kunnen zetten. En idd; ik wil ook een verandering en anders omgaan met eten.

Bij mij gaat het overdag eigenlijk meestal goed. Maar s avonds bijna altijd fout. Ik heb dat de afgelopen maanden/jaar niet goed in de hand gehouden en ik baal van mijn eigen lichaam en ook de weinige discipline die ik dan op sommige momenten heb. In een half uur kan ik een goede dag helemaal verpesten.

Mijn kleding zit te strak, ik voel me opgeblazen en vadsig. Dus hier ook graag aan de slag!

Is er nog een plaatsje om mee te doen?

Groetjes Good vibes
Yannahh schreef:
05-01-2020 20:08
Hoe ga je het aanpakken, Libra?
Alleen in het weekend snoepen ipv elke dag.
Op vaste tijden eten, nu eet ik soms 6 uren niks.
Meer fruit en groente eten.
Voldoende water drinken.
10.000 of meer stappen per dag doen.
Weet echt wel hoe het moet, maar de motivatie was ver te zoeken vorig jaar, maar nu heb ik er zin in!
Alle reacties Link kopieren
Pil0u schreef:
05-01-2020 19:36
@yannahh Grip op koolhydraten
Gezin het eetlijstje, dat is dan koolhydraatbeperkt zeker? Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Je hebt een menu per dag of kan zelf combineren? Ik begin nu eerst een paar weken met arm en wil daarna naar beperkt omdat ik denk dat dit op lange termijn wel beter te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag 2 x 3km gewandeld. Zit dit jaar al op 22km in de eerste 5 dagen.

Ik had een paar goede snacks gekocht voor als ik honger heb en als ik echt honger heb helpt een stuk komkommer ook niet bij mij.

Dus ik had een zakje ongebrande amandelen gekocht en een bakje van die healthy disks. Maar jemig wat een calorieën! 35gr amandelen is gewoon 210 kcal! En 25gr van die healthy disks ook 100. Dan neem ik toch liever een bak griekse yoghurt 10% vet met blauwe bessen. Soms is calorieën tellen wel goed :rolling:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Healthy disks?

Ik heb een uitzitavond. Had bij hoge uitzondering een keertje wit stokbrood bij de soep vanavond en dat vult dus niet. Dus na het eten had ik nog gewoon trek. En zomaar enorme zin in rode wijn. Ik heb besloten om er niet aan toe te geven. Dit hoort erbij en ik wil echt ander gedrag aanleren. Heb na het eten nog een mandarijn genomen en verder zit ik aan de groene thee. :A:
avena wijzigde dit bericht op 05-01-2020 21:10
2.00% gewijzigd
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
En dan vroeg naar bed. Ik wil Vet Belangrijk nog een keertje herlezen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
05-01-2020 21:08
Healthy disks?

Ik heb een uitzitavond. Had bij hoge uitzondering een keertje wit stokbrood bij de soep vanavond en dat vult dus niet. Dus na het eten had ik nog gewoon trek. En zomaar enorme zin in rode wijn. Ik heb besloten om er niet aan toe te geven. Dit hoort erbij en ik wil echt ander gedrag aanleren. Heb na het eten nog een mandarijn genomen en verder zit ik aan de groene thee. :A:
https://www.kingnuts-raaphorst.com/nl/o ... gram-1437/

Dat had ik dus ook. Niet het brood maar in mijn geval de soep te mager. Ik zat wel vol maar voelde me niet verzadigd zeg maar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Welkom goodvibes!

Ik heb me even ingelezen in GOK en het klinkt best wel oke. Doordat je geen eten in de ban doet, kun je het goed volhouden denk ik. Toch zou het voor mij iets teveel als een dieet werken en is het daarom niks voor mij.

Avena; ha, uitzitavond. Ik kijk ook al uit naar mijn boterham met pindakaas morgen. :lol:

Go for it, Libra! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Yannahh schreef:
05-01-2020 21:43
Avena; ha, uitzitavond. Ik kijk ook al uit naar mijn boterham met pindakaas morgen. :lol:
Ah, nu heb ik ook zin in een boterham met pindakaas!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Yannahh schreef:
05-01-2020 21:43
Go for it, Libra! :cheer2:
Ik ga mijn uiterste beste doen :cheer2:
Jeetje, wat zijn jullie allemaal al goed bezig!

Ik heb vanmorgen een eind (18k) gewandeld, maar verder liep de dag een beetje anders. Tabel (als het nu mag...) wordt morgenavond dus. Wil je je gewicht van vandaag of morgenochtend daar nog in: voeg het vetgedrukt toe!

Ik ga qua eten ook wel lekker deze dagen, en weeg nog exact hetzelfde als 1e kerstdag ondanks feestdagen en vakantie.
De tip die ergens hierboven staat van dagelijks wegen ga ik overnemen. Ik merk dat er soms best wat (~1 à 2 kg) verschil zit tussen 2 dagen, afhankelijk van vocht en cyclus en zo. Dagelijks bijhouden geeft er denk ik meer grip op, en minder irritatie als ik meer weeg na een heel goede week.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laat (nog net zondag weeg-dag zie ik... Whoeps! Vriend wilde shoppen voor een nieuwe tv, heel de dag op stap geweest haha)

Weeg nu 92,4. Dus - 0,3 dacht ik! Beter iets dan niets, zoiezo wil ik langzaam gaan. Eet gezond, iets minder koolhydraten en meer groenten. Ook overal zitten met koffie en gebak is a no go!

Succes deze nieuwe week iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
05-01-2020 20:39
Gezin het eetlijstje, dat is dan koolhydraatbeperkt zeker? Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Je hebt een menu per dag of kan zelf combineren? Ik begin nu eerst een paar weken met arm en wil daarna naar beperkt omdat ik denk dat dit op lange termijn wel beter te doen is.
Het eetlijstje is niet helemaal een eerlijk beeld. Van af vandaag wel :)

Het is inderdaad koolhydraat beperkt. Je eet 2 kha maaltijden en 1 met koolhydraten.

Ik heb heel lang het ketodieet gedaan, ging als een tiet. Maar, nu ik er op terug kijk, zijn toen ook mijn spastische darmen op gaan spelen. Volgens diëtiste door te veel vet. Vandaar nu Grip op koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Yannahh schreef:
05-01-2020 21:43
Welkom goodvibes!

Ik heb me even ingelezen in GOK en het klinkt best wel oke. Doordat je geen eten in de ban doet, kun je het goed volhouden denk ik. Toch zou het voor mij iets teveel als een dieet werken en is het daarom niks voor mij.
Het is ook prima te doen. Ik heb juist wel die regels nodig, anders is het een te grijs gebied voor mij :)
Grappig hoe verschillend iedereen is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na jaren voor het eerst weer een een weegschaal (dat stomme ding dat dus na 5 dagen +50 gram aangaf), maar ik weet het niet hoor. Deze geeft een hele trits aan cijfers, maar ik twijfel ernstig aan de betrouwbaarheid. Zo geeft ie een spiermassa aan van 50,3 kg en dat lijkt me schier onmogelijk. Dat is 60%....
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren avond opeens trek in witte boterhammen met pure hagelslag ik kon de ‘verleiding’ niet weerstaan.
Ik merk als mijn man in de avond weg is, ik het moeilijker heb om niks te pakken.
Misschien is dan het controlerende gevoel weg terwijl mijn man zich met niks bemoeid 😀
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik wel. Ik hou me ook veel meer in als ik in gezelschap ben.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
@Grietje2 hier hetzelfde... 's avonds is het lastigst, vriend gaat om half 9 alleen en daarna ben ik alleen tot half 11. Dus aan de groene thee 2 uur lang :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hier qua eten een paar slechte dagen gehad. Heb ook lang in het vliegtuig gezeten van het weekend dus minder kunnen bewegen (en minder controle over eten). Daarbij ook nog ongesteld geworden en chocoladedrang gehad. Was ook het enige wat ik in huis had, dus dat is nu op. :|

Gelukkig niet te veel aangekomen, zit nu op 105 kg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven