Lijf & Lijn alle pijlers

5-10 kilo afvallen voor de kerst

07-10-2020 23:15 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee? Nog 78 dagen zegt mijn countdown-app en dan is het weer kerst! Dit jaar vast geen kolossale familiebijeenkomsten waarbij ik de show wil stelen (nog nooit gelukt overigens) maar een mooie jurk voor man is ook een goed doel! :flirting:

Ik ben op zoek naar dames die het leuk vinden om elkaar te motiveren om gezond te eten en te bewegen bijv. door leuke challenges (Zoveel mogelijk stappen, of gewichtsverlies of..?). Een appgroep lijkt me ook leuk zodat we elkaar goed kunnen steunen en elkaars stok kunnen zijn als dat nodig is. :high5:

Wie gaat samen met mij knallen voor de kerst? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar een link van, Anoniem?

Er was zelfs een man die huidzalf gebruikte over zijn hele lichaam, die verstoring in de hormoonbalans bleek te geven. Echt een voorbeeld waarbij een arts verder moet kijken dan het normale plaatje.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettend slechte week gehad deze week. Wat een gevreet zeg, niet normaal. Maar goed, vanaf morgen gaan we er weer helemaal tegenaan (hoop ik!).
Alle reacties Link kopieren
Ik kom aan ipv dat ik afval en dat terwijl ik helemaal niet zo gek doe. Was ook vrij plotseling ik korte tijd 3 kilo afgevallen en 2 daarvan zitten er net zo plotseling weer bij.
Goed morgenochtend opnieuw wegen en weer wat strenger opletten. Heb wel zo af en toe een klein stukje chocolade gepakt deze week dus ook daar maar weer erg alert op zijn.
Ik ga mijn dagmenu ook weer bijhouden in mijn bullet journal dat scheelt vaak ook om iets zwart op wit te zien.

Ik verwacht morgen rond de 87 kilo te zien op de weegschaal maar laat het morgen wel weten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ook hier een slechte (vr)eetweek. Zal morgen even bijlezen. Of niet. Kind krijgt weer kiezen en het zit even helemaal niet lekker. Weinig slaap. Zo. Weinig. Slaap.
Alle reacties Link kopieren
Oef dat viel tegen 87.5 wordt er wat moedeloos van. Ik val steeds af en binnen 2-3 weken zit alles er weer aan terwijl ik echt niet zo gek doe. Das wel lastig zo na een maagverkleining in combinatie met al meerdere keren ruim 50 kilo afvallen, je lijf slaat alles op.

Maar... ik ga er weer voor! Hopelijk zie ik volgende week iig de 86 weer terug.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend na precies 1 week gewogen en er is nu 3,5kg af. Afgelopen weekend mij niet helemaal aan het programma gehouden maar wel zoveel mogelijk. Alsnog 0,4 dit weekend minder.

Deze aankomende week is week 2 van 'TheNewFood'. Dan mag ik niet meer onbeperkt tussendoortjes eten zoals blokjes kaas o.i.d.. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden :) Verder weer lekkere dingen op het programma, vanochtend bijvoorbeeld chocolademousse maar dan met iets van advocado erin en zonder suiker. Kan een onaangenamer ontbijt bedenken, haha! Machtig dus zal niet weer snel trek hebben deze ochtend. Straks weer een salade met veel ei, salade, ham, spekjes en kaas. Tussendoor wat aardbeien en een bokworst.... Ehhh ok we gaan het weer zien.
Aahh ik lees dat ik niet de enige ben bij wie het even niet zo lekker ging. Ben dit weekend even blijven hangen in teveel lekkere dingen eten en lekker aan de wijn.
Toen maandagavond nog een mini snaaibuitje op de bank. Ook mijn eten en drinken niet bij gehouden in myfitnesspall. IK ga vanaf vandaag weer even alles invoeren.

Gisteren is het weer gelukt om netjes en niet teveel te eten. Vandaag weer op die voet verder, alleen wel een gebakje eten want ben jarig vandaag.

Wow europe wat een grote gewichtsdaling, in 1 week? Let op dat je niet gaat crashen.

Ibi kan me voorstellen dat dat frustrerend is. Dan ben je ook al jaren bezig met afvallen. Even de weegschaal loslaten en 1 keer per maand wegen een idee?

Starkid en is het gelukt om het gevreet te stoppen?

Livlivia sterkte met het gebrek aan slaap. Killing is dat.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:24
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog iemand die zich hier wil aansluiten. 3 jaar geleden ben ik 10 kg afgevallen d.m.v. calorieen tellen, man deed toen ook fanatiek mee en dat ging erg goed. Daarna zwanger geraakt en geeindigd met die 10kg er weer aan.

Door alles wat er bij een nieuwe baby komt kijken was ik er niet zo mee bezig en ik bleef ook op gewicht, maar de laatste paar maanden schuif ik toch langzaam steeds een beetje omhoog. Tijd om weer af te vallen dus. Ik tel calorieën in myfitnesspal en ik sportte 2x per week, maar dat mag dus niet meer (teamsport). Nu doe ik elke avond een 10 minuten workout en daarna nog 9x 30 seconden planking. Ik fiets wel veel en we wandelen ook wel veel dus op zich vind ik het qua beweging wel oke.

Ik lees al wat tips als Skyr eten als lunch. Ook heb ik me voorgenomen om 's avonds maar 1x op te scheppen. Ik ben niet echt een snoepkont, bij mij zit het echt in de afhaal in het weekend en de toastjes met kaasjes in het weekend.

Ik hoop hier naast goede tips en adviezen ook motivatie te vinden om door te zetten. 10kg er af zou mooi zijn!
Hoi! Wat zijn we stil. Hoe gaat het bij iedereen?

Merk dat ik toch eet om wat te verdrukken, maar ook omdat ik ondertussen verslaafd ben om in de avond veel te snaaien, onderschat niet de kracht van gewoonte — weet niet of een ander er iets aan heeft maar het helpt mij om er zo naar te kijken: onze primaire hersenen zijn ook gewoonte dieren, als je iets vaak genoeg doet dan treed er gewenning op. Wat mij helpt is het volgende, als de aandrang komt op een moment dat je GEWEND bent om EXTRA te gaan eten, besef dat het gewoonte is, gevormd door het herhalen van gedrag continue, en dat jij sterker bent dan de kriebels om te gaan eten, er van uitgaand dat je wel genoeg eet uiteraard en je lichaam gevoed is. Als je honger hebt is het een ander verhaal. Ik wil in de avond echt echt echt snaaien, maar besef nu beter dat ik dat niet ben, het is wat ik gewend ben en mijn hersenen geven me de signalen. Ipv me schuldig of stom te voelen, geef ik het geen aandacht. Ik ben goed gevoederd, de kracht ligt bij mij en IK, wil niet overeten.

Ben gisteren voor de tweede keer een flink lange wandeling gaan maken met een vriendin toen de kleine in bed lag, en moet ik echt vaker gaan doen. Of samen of alleen, het was zo lekker, ondanks de storm. We wonen letterlijk aan de kust en soms neem je het voor lief.

Eten doe ik even rustig aan. Kleinere porties. Eerst dat, dan ga ik beter kijken naar wat ik eet.

Heeft er iemand stiekem al gewogen?

Hoe gaat het bij jullie met bewegen? Wat doen jullie graag?
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd Misswispelturig, lekker genieten van een gebakje!

Ik heb gisteren ook lekker een cake gebakken want was ook mijn verjaardag. Verder niks gesnaaid.

Ik ga mij ook pas 1 november wegen, anders heb ik ook de neiging om elke dag te kijken.
Ik heb me erbij neergelegd dat het bij mij niet snel gaat, liever langzaam iets eraf dan veel eraf en je van alles moeten onthouden. Ik moet het wel kunnen volhouden.
Oja en daarnaast genoeg water drinken, ben een slechte drinker.
Gefeliciteerd jarigen! :bye:

Sabs, water drinken. Goede! Ook slecht in.
Alle reacties Link kopieren
misswispelturig schreef:
21-10-2020 08:58

Wow europe wat een grote gewichtsdaling, in 1 week? Let op dat je niet gaat crashen.
Ik las al in de boekjes van TheNewFood dat het hierbij de eerste week hard kan gaan en dat je dan de tweede week zo'n beetje stil komt te staan. Dat lijkt nu ook het geval. Vanaf week 3/4 zal het gewicht dan verder afnemen als je je aan het plan gaat houden.
Alle reacties Link kopieren
Het snaaien is hier ook herkenbaar. Maandagochtend stond de weegschaal opeens op 94kilo, vandaag gelukkig op 92. Misschien heb ik me dan toch niet zo laten gaan als ik dacht. Laten we hopen dat het morgen niet weer opeens omhoog schiet.

https://www.nytimes.com/1999/05/25/heal ... -they.html nog een interessante link om de motivatie wat op te krikken.
Ja, 95 procent zou ook wel heel veel zijn zeg. Tuurlijk kunnen we afvallen en het zo houden. Het gewicht op de weegschaal kan inderdaad flink wisselen, daarom is elke dag op de de weegschaal ook wel een beetje een mindfuck, pardon my French. Go 92!

Iemand hier nog lekkere maar redelijk magere pasta recepten? Iets wat een beetje anders is?
Hmmm, herfstvakantie is niet echt superhandig. Kinderen zijn thuis, zitten allerlei lekkers te bakken (wat ik dan niet eet, maar wel kan ruiken). Ik heb al 1 avond (witte) pasta gegeten en we zijn een dagje weggeweest naar het openlucht museum. Ik had toen aan het eind vd dag zo'n trek en moe om te koken, dat we friet hebben gehaald en ik heb lekker mee zitten eten. Nu zal het vast niet alleen maar door 1 x pasta en 1 x friet komen, maar toen ik me twee dagen later woog zat er ineens een dikke kilo weer bij. Nou, lekker dan.

Dus gisteren een grote pan soep gemaakt en gisteren vooral een soep en sla dag gehouden. Vandaag ook nog een beetje soep en grote salade voor lunch en dan vanavond denk ik een groenteprutje met zilvervliesrijst. En ik ben echt dol geraakt op roggebrood. Vind dat heerlijk met alles wat ik erop doe en het vult als een malle haha.

Verder zal het afvallen niet supersnel gaan verwacht ik. We hebben 2 jarigen in het gezin in de komende drie weken. En ik probeer dus goed te balanceren. Maar ik wil net als de rest ook genieten van een taartje en niet super moeilijk hoeven doen als anderen voor mij koken. Mijn kinderen vinden het bijv. 3 x niks om zo te eten en als zij koken (we hebben kookbeurten) dan mag er van mij ook pasta of aardappels gekookt worden. Dan neem ik daar zo min mogelijk van.
Alle reacties Link kopieren
LivLivia schreef:
22-10-2020 11:53
Ja, 95 procent zou ook wel heel veel zijn zeg. Tuurlijk kunnen we afvallen en het zo houden. Het gewicht op de weegschaal kan inderdaad flink wisselen, daarom is elke dag op de de weegschaal ook wel een beetje een mindfuck, pardon my French. Go 92!

Iemand hier nog lekkere maar redelijk magere pasta recepten? Iets wat een beetje anders is?
De allerhande heeft ook een hele boel recepten met minder calorieën, daar halen wij vaak voedzame en lekkere gerechten uit. Sommige daarvan zijn ook heel snel en makkelijk klaar te maken. Pasta maak ik ook vaak op gevoel met veel groente en dan laat ik het vlees er uit, dat scheelt ook veel!

Ik denk dat de succesverhalen er in geslaagd zijn hun leefstijl permanent om te gooien. Ik ken ook wel een paar succesverhalen, mensen die nu veel meer wandelen/fietsen en minder (maar nooit helemaal niet) snacken. Als ik een verjaardag heb probeer ik altijd gedurende de dag exra mager te eten en op het feestje kies ik dan wat ik echt lekker vindt. Als ik echt bewust eet dan vind ik bijvoorbeeld een koekje of taart helemaal niet zo lekker (tenzij zelf gebakken chodoladetaart) maar ik ben meer van de hapjes. Dus sla ik de taart vaak over maar neem wel wat hapjes. Of als ik drink dan kies ik rode wijn en neem tussen elk glas ook een glas spa rood. Dan drink ik veel langzamer en minder.

Zojuist in de lunchpauze 3,5km gewandeld. Ik wil proberen dit vaker in te passen in mijn werkdag
Goed bezig pluma. Lekker zo'n wandeling!
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
22-10-2020 13:58
De allerhande heeft ook een hele boel recepten met minder calorieën, daar halen wij vaak voedzame en lekkere gerechten uit. Sommige daarvan zijn ook heel snel en makkelijk klaar te maken. Pasta maak ik ook vaak op gevoel met veel groente en dan laat ik het vlees er uit, dat scheelt ook veel!

Ik denk dat de succesverhalen er in geslaagd zijn hun leefstijl permanent om te gooien. Ik ken ook wel een paar succesverhalen, mensen die nu veel meer wandelen/fietsen en minder (maar nooit helemaal niet) snacken. Als ik een verjaardag heb probeer ik altijd gedurende de dag exra mager te eten en op het feestje kies ik dan wat ik echt lekker vindt. Als ik echt bewust eet dan vind ik bijvoorbeeld een koekje of taart helemaal niet zo lekker (tenzij zelf gebakken chodoladetaart) maar ik ben meer van de hapjes. Dus sla ik de taart vaak over maar neem wel wat hapjes. Of als ik drink dan kies ik rode wijn en neem tussen elk glas ook een glas spa rood. Dan drink ik veel langzamer en minder.

Zojuist in de lunchpauze 3,5km gewandeld. Ik wil proberen dit vaker in te passen in mijn werkdag
wat goed zeg, zo’n wandeling in je pauze!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ik wandel wel veel maar dat is met de kinderen erbij, de jongste is 6 dus van doorstappen is dan geen sprake. mijn plan om te gaan lopen met de oudste is ook nog niet echt van de grond gekomen. ik zag dat het dit weekend iig droog wordt dus dan ga ik ervoor
ik heb ook dumbells gekocht en een kettlebell dus ik ga een soort van schema opstellen van wat ik daar thuis allemaal mee kan
eten gaat wel goed. Vandaag heb ik een mindere dag. collega bracht vers gebakken warme oliebollen langs op het werk. En ik heb er 2 op, als er iets is wat ik heerlijk vind zijn het verse krokante oliebollen. ik heb ze ipv de lunch gegeten en ik heb het gewoon volgehouden. ik zat er erg vol van
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Iets "ongezonds" is ook helemaal niet zo erg. Zo lang het maar met mate is en niet 3 pakken koeken bijvoorbeeld. :) Ik zou het ook niet kunnen volhouden als ik niet iets lekkers mag pakken. :-$

Ik pak iets lekkers wanneer ik daar zin in heb. Als ik dat niet doe dan krijg ik later enorme vreetbuien naar dat 'lekkers'. Ik heb niet elke dag behoefte aan iets lekkers dus dat scheelt! Verder gaat het wel oke. Ik beweeg genoeg en stop nu met eten wanneer ik genoeg heb gehad ipv dat ik propje vol zit. :yes:
Moon-Alisa schreef:
18-10-2020 13:27
Heb je daar een link van?

Er was zelfs een man die huidzalf gebruikte over zijn hele lichaam, die verstoring in de hormoonbalans bleek te geven. Echt een voorbeeld waarbij een arts verder moet kijken dan het normale plaatje.
Ik ga even zoeken, ik weet dat het een docu/item was op de publieke omroep.
Misschien vind ik het nog.


Ik ben na 2 weken nog geen 1 kilo eraf.
Ik ga nog even door maar als ik over 3 weken niet minimaal 2 kilo in totaal eraf ben, stop ik met koolhydraatarm en ga weer teug naar beperkt en de HA ( als dat lukt ivm corona) en anders volgend jaar een doorverwijzing aanvragen.
Nirsha schreef:
23-10-2020 13:51
Iets "ongezonds" is ook helemaal niet zo erg. Zo lang het maar met mate is en niet 3 pakken koeken bijvoorbeeld. :) Ik zou het ook niet kunnen volhouden als ik niet iets lekkers mag pakken. :-$

Ik pak iets lekkers wanneer ik daar zin in heb. Als ik dat niet doe dan krijg ik later enorme vreetbuien naar dat 'lekkers'. Ik heb niet elke dag behoefte aan iets lekkers dus dat scheelt! Verder gaat het wel oke. Ik beweeg genoeg en stop nu met eten wanneer ik genoeg heb gehad ipv dat ik propje vol zit. :yes:
Dit verschilt jammer genoeg nogal per persoon. Ieder lichaam is anders qua gezondheid/metabool.
Alle reacties Link kopieren
Hier afgelopen week op vakantie geweest, ik had me voorgenomen geen wijn te drinken maar dat is niet gelukt :lol: maar we zijn heel actief geweest en hele dag buiten, dus niet aangekomen en niet afgevallen maar gelijk gebleven. Voor mij persoonlijk echt een hele goede score na een week vakantie.

Nu vandaag weer oppakken is toch weer even lastig merk ik, weer wennen aan het minder volle gevoel en de koolhydraten zoveel mogelijk laten staan.

Voor mij werkt het afvallen alleen als ik echt helemaal niets lekkers mag, kunnen jullie ook wel soms snoepen en toch afvallen? Streng zijn en helemaal Nee zeggen is makkelijker dan toch soms wat nemen want dan vervagen de grenzen ofzo..
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
19-10-2020 08:24
Oef dat viel tegen 87.5 wordt er wat moedeloos van. Ik val steeds af en binnen 2-3 weken zit alles er weer aan terwijl ik echt niet zo gek doe. Das wel lastig zo na een maagverkleining in combinatie met al meerdere keren ruim 50 kilo afvallen, je lijf slaat alles op.

Maar... ik ga er weer voor! Hopelijk zie ik volgende week iig de 86 weer terug.
Hmmm de 86 niet gezien maar wel...... 85.8, hoera!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven