Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Dankje Milouda!

Ik merk het juist aan mijn buikomvang. Mijn muffintop wordt al wat minder.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Buik gaat bij mij juist altijd hard als ik er serieus voor ga. Heb helaas niet gemeten bij de start, maar als ik ga lopen heb ik altijd een heuptasje om en ik heb die band nu al een paar keer strakker moeten zetten, dus ben al minstens 10 cm geslonken in die zone. Zit qua broeken ook al weer 1-2 maten kleiner, dus gaat de goede kant op.
I 5:2
Walkin on sunshine
Heb een paar berichten gewijzigd/verwijderd omdat ze overbodig waren.
Walkin on sunshine
Interessant artikel o.a. over de werking van cortisol en de nadelige effecten daarvan:

http://www.leangains.com/ ... kfast-make-me-hungry.html

Het is wel 'n eyeopener als je bent geindoctrineerd met de slogan: ontbijt als 'n koning, dineer als een zwerver. Het blijkt juist andersom te zijn!
Wordt voor jullie het vasten ook steeds makkelijker? De eerste 2 weken ging ik nog echt voor de volledige 500 (wellicht wel tegen de 600) kcal, nu heb ik aan 1 kopje soep en 1 gekookt eitje genoeg.

Drink wel veel thee tussendoor. Heb sinds kort Yoghi thee o.a. in de smaak choco/chili. Heeft 'n lekkere pikante bite.
Ik vond het vasten aan het begin ook moeilijker dan nu. Het is nu een kwestie van de honger negeren en je bedenken dat je morgen weer normaal mag eten.
Slechte eetdagen gehad deze week (veel taart en wijn), sporten ging door mijn eigen stomme schuld ook niet zo lekker en vastendagen gingen ook niet super (althans, de 2e waar ik 's avonds wat aan het snaaien ben gegaan, foei), maar toch is er 800 gram af. Volgende week echt even serieuzer bezig en misschien dat ik dan eindelijk weer eens onder de 85 kilo kom. Tweede doel is de 80, daarna 75 en dan zie ik wel weer wat goed voelt.

Die chocochili thee klinkt interessant! Ik heb wel eens chocoladethee van pickwick gehad, maar die vond ik echt niets aan. Misschien maar een wandeling naar de ecoplaza maken dan.

Ik merk ook dat vasten eigenlijk zonder al te veel moeite gaat (waarom ik dan toch ga snaaien, beats me. Voorlopig even geen rozijntjes kopen), tot het avondeten gaat het me eigenlijk goed af. Wat ook wel weer demotiveert op de een of andere domme manier, want dan zou het vast niet goed zijn als je er niets van merkt (althans, dat maak ik er dan weer in mijn hoofd van. Onzin natuurlijk)
Al eeuwen niet meer hier geweest maar er zijn steeds meer enthousiastelingen, leuk
Sirenes, ik heb net als jij een zwak punt in de avond. Niets/nauwelijks eten lukt me goed, dat doe ik overdag. 'S avonds eet ik meestal een maaltijd van zo'n 400kcal en daarna vind ik het zo moeilijk om niet door te eten! Is me inmiddels al meer dan eens gebeurd. Nu ben ik wat dingen aan het uitproberen. Tot nu toe werkt er op rekenen en wat low caloriesnacks inplannen voor na het avondeten (groenten of bv augurken en Amsterdamse uitjes) het beste.

Helemaal niet avondeten vind ik ook moeilijk. Ik woon samen en mijn vriend eet 's avonds wel gewoon een maaltijd. Daar kan ik dan maar heel moeilijk gewoon naast zitten zonder dat ik eet, hoor.
Hallo lijners

Ik ga va volgende week ook weer starten na een hele tijd niet.

Vorig jaar voor de vakantie een paar weken fanatiek 5:2 gedaan met succes (3 kilo) en na de vakantie kon ik me er niet meer toe zetten.

Ik zie nu al een aantal dagen iedere keer dit topic voorbij komen en zie het maar als een teken Ik moet er weer aan.

Ben wel benieuwd (nog niet alle pagina's gelezen hier) Wat jullie eten op de 500kcal dagen.

Ik kwam niet verder dan magere yoghurt overdag met rauwkost en s'avonds een groot bord groente met een aardappel
Ik ben er ook mee begonnen een paar weken geleden. Zoveel makkelijker dan elke dag caloriëen tellen en het werkt nog beter ook. Ik was eerst eigenlijk best sceptisch, maar ik ben om. Ik ben al 6 cm kwijt rond mijn middel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Heel fijn voor je Mrs., woww

Zijn jullie aan het vasten vanwege het afvallen, voor de gezondheidsvoordelen of beiden?

Ik doe het dus echt hierom:

http://voedzo.nl/dieet-2/ ... van-intermittent-fasting/

Afvallen hoef ik niet maar vind het belangrijk om goed voor lichaam en geest te zijn.

Nog steeds de meeste dagen 14-18 uur vasten. Soms lukt het gewoon niet vanwege externe factoren maar dat is prima. Alleen maar goed weer even een andere prikkel voor het lichaam.
Biebelie, in plaats van die aardappel een stukje witvis of kipfiletje, dit vult meer dan die aardappel want deze jaagt de insuline op.

Bouillon trekken en deze met groenten en bv quinoa opleuken doet het ook goed.

Ed heeft meestal wel goede ideeën. Misschien wappert ze ook even binnen.
Ik doe het puur voor het afvallen. Dat ik me fitter voel is mooi meegenomen natuurlijk, maar ik doe het beslist niet om een hogere levensverwachting te krijgen.

Gisteren at ik op mijn vastendag tussen 17.30 en 18.30 één mok kippensoep en één gekookt ei. Qua kcal had ik 2 mokken soep en 2 gekookte eitjes gemogen, maar ik had gewoon genoeg, dus dan laat ik 't er ook bij.

Vandaag ga ik lekkere aardappelsalade maken met échte mayo en daarbij eet ik een gebakken zeetong: jammie!
quote:AsoTut schreef op 25 mei 2014 @ 13:56:

Biebelie, in plaats van die aardappel een stukje witvis of kipfiletje, dit vult meer dan die aardappel want deze jaagt de insuline op.

Bouillon trekken en deze met groenten en bv quinoa opleuken doet het ook goed.

Ed heeft meestal wel goede ideeën. Misschien wappert ze ook even binnen.

Oja. Dat moet ik dan wel bij zeggen. Ik eet geen vis en vlees

Groentesoep ga ik doen, thanks.
Ik doe het ook puur voor het afvallen. Op deze manier kan mijn sociale leven met veel borrelen en etentjes blijven bestaan. Al ga ik daar ook zoveel mogelijk verstandige keuzes maken.

Dat het gezond is is heel mooi meegenomen maar mijn broekmaat van 44 weer naar 40 is mijn reden.
Weet iemand trouwens hoe je kunt uitzoeken hoeveel kcal zelfgemaakte kippensoep per 100 ml heeft? Er gaan bij mij in 8 liter water 4 scharrelkippenbouten, 10 maggi bouillonblokjes, trekgroente die na afloop weggegooid wordt (6 chilipepers, gember, paar selderiestengels, paar wortels) en na afmaken soep voeg ik ca. 250 gram geraspte wortel toe en wat gesnipperde bosui en peterselie.
Elninjoo, leuke puzzel Waarom gooi je de groenten weg eigenlijk?

Mrs Ja met fast-5 vliegt het letterlijk van je middel af en is lekker makkelijk kwa geen calorien tellen, al let ik 3 dagen per week extra op wat ik eet en drink dan ook geen wijn.

Gisteren kocht ik eindelijk een paar gympen waar ik vanochtend om 7 uur al lekker mee rond heb gestapt. Naast driekwartier wandelen, ben ik ook begonnen met steppen. Gewoon op de stoeprand. 10 keer met rechts opstappen en 10 keer met links. En dat herhalen. Vond het eerst even raar om te doen, maar dacht daarna, laat ze maar kijken. What ever!

Tot nu toe blijf ik ook tijdens mijn 4 gewone dagen op gewicht terwijl ik dan gewoon lekker eet waar ik trek in heb. Maar inderdaad, zoals velen hier, veel sneller verzadigd.

Morgen weer vasten. Maar eerst nog een middagje naar de beach met een ijsjuk vol lekkere (verantwoorde) hapjes en een flesje wijn. Dit weekend is het Bluesfestival dus extra gezellig. Succes weer iedereen en liefs uit de tropen.
Walkin on sunshine
quote:sunny52 schreef op 25 mei 2014 @ 16:57:

Elninjoo, leuke puzzel Waarom gooi je de groenten weg eigenlijk?

Omdat die alleen maar zijn om smaak aan de bouillon te geven. Verder ben ik niet echt 'n groente-eter, dus houd de uiteindelijke toevoeging (geraspte wortel, bosui, peterselie) bescheiden. En ik voeg geen vermicelli toe.
Elninjoo (grappige naam, maar ik blijf liever uit je buurt ;)

Ben je met een reden geen groenteneter zoals bv sommige Weston Price-volgers, of heb je dat altijd al gehad? En compenseer je dit met supplementen?
Walkin on sunshine
Grappig Sunny, hoe ken jij Weston Price. Die is niet zo heel bekend hier.

Nien, niet zo heel veel kcal. Je zou het vlees er dus uithalen begrijp ik?

Groenten zijn te verwaarlozen wat kcal betreft.

Het vlees zou ik per kom toevoegen. Kijken hoeveel kcal gekookt kippenvlees heeft)

Die bouillonblokjes zou ik laten, rotzooi. Beter kruiden met selderij, (Keltisch Zeezout) zout, peper, knoflook ed.
Biebelie,

Yoghurt met fruit, noten en kokosrasp?

Pannenkoeken van 1 banaan fijn prakken met 2 eieren klutsen en eventueel mengen met iets van lijnzaad, chiazaad, kokoszaad oid.

bakken in kokosolie of roomboter.

Als je geen banaan wilt neem je 2 eetlepels hüttenkäse

Omelet met groenten en rauwkost.
Ik ben juist echt helemaal gek op groenten en fruit. Als het groeit aan planten, struiken en bomen, lust ik het zeker.

Maar met een gezond, evenwichtig dieet van zes kleine maaltijden per dag viel ik niks af, kwam nog bij ook als ik niet flink trainde. Diëtiste wist het ook echt niet meer. Ik heb ook een tijd Paleo gegeten en kwam alleen aan.

Dit werkt gelukkig wel voor me, had de hoop al een beetje opgegeven omdat ik door medicatie zoveel aangekomen ben en maat 40/42 maar moest accepteren. Nu zit ik al op 38/40, stuk acceptabeler met mijn lengte (1.55m). Maar ik ga door want ik heb een prachtige rok van D&G en die wil ik aan, mooie stimulans dus.

Ik voel me er ook gewoon goed bij, kan niet zeggen dat het me moeite kost. Het is heel goed vol te houden, alleen hebben anderen er wel moeite mee vanwege mijn eetstoornisverleden. Toch speelt dat geen rol nu, ik kan nog steeds genieten van een goed stuk taart.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:sirens schreef op 25 mei 2014 @ 12:53:

Die chocochili thee klinkt interessant! Ik heb wel eens chocoladethee van pickwick gehad, maar die vond ik echt niets aan. Misschien maar een wandeling naar de ecoplaza maken dan.

Je kunt 'm ook gewoon online bestellen (en nog veel meer spannende smaakjes!)

http://www.gezondheid-aan ... ategory-2056635/Yogi.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven