Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Ik heb een beetje een rare vastendag gehad. Helemaal geen honger gehad, nooit slap gevoeld, zelfs kunnen sporten (al doe ik niet aan krachttrainen, maar aan tennis dus ;) ), het was alsof het een normale dag is geweest.
Koffie met kokosolie zie ik me nog niet drinken. Ben allereerst geen koffiefan. Misschien eens door de groene thee doen.

Eieren eet ik trouwens al jaren vrij vaak en veel. Mijn motto was toen ik nog heel fanatiek trainde dat als een kuikentje groot wordt van een ei, dan ik zeker.

Goed stuk over cholesterol, Asotut. Ik heb me eigenlijk nooit kunnen voorstellen dat in fabrieken geknutseld eten beter zou zijn dan natuurproducten. In elk geval smaken natuurproducten een stuk beter.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Aso tut,

Heb de gamba's net op met een lekker bord sla. Maar wijntjes doe ik niet tijdens mijn vastdagen. 3 dagen niet. En dat vind ik ook een plus punt van 5:2. want hier heb je altijd wel zin in een koud glas rose of witte wijn. En het wordt nog heel normaal gevonden ook.

Precies, kokosolie of olijfolie breekt het vasten niet. Dat leerde ik bij het Shangri-La dieet. wel blij dat ik geen pure olie meer hoef te drinken. Ik vond het niet vies, maar het was altijd zo'n gedoe als je onderweg was. Bovendien hielp het uiteindelijk niets bij mij.
Walkin on sunshine
Sirens, dat heb ik ook soms op een gewone dag. Ineens gaat het vasten dan vanzelf. Ook lekker!

Zo en nu weer aan het werk
Walkin on sunshine
Mrs kokosolie met brandnetelthee en een beetje limoensap is gewoon lekker. Met groene thee vast ook wel. Met koffie is het geen succes naar mijn smaak.
Walkin on sunshine
Vraagje: waarom breekt kokosolie in de thee het vasten niet? Het zijn toch gewoon calorieën?
Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Heb 't zelf gelukkig niet nodig om zonder honger de vastendag door te kunnen komen.
Ik las gisteren op de blog van Melchior Meijer ook wat interessants over aardappelzetmeel van Honig.

http://melchiormeijer.wor ... l-de-paleo-hack-van-2013/quote:Wie dagelijks drie keer per dag een theelepel tot een eetlepel (Honig!) aardappelzetmeel door koud water roert en opdrinkt, kan de volgende dingen merken:

Flatulentie (meestal reukloos, meestal tijdelijk)

Dalende nuchtere bloedsuikers

Minder hoge postprandiale bloedsuikerexcursies

Sterk gedempte eetlust

Dalende bloeddruk

Verlies van overtollig lichaamsgewicht

Beter, gelijkmatiger humeur

Verdwijnen van pathologische angsten (gut-brain axis?)

Levendige, vaak ‘romantische’ dromen (gut-brain axis?)

Hogere inspanningstolerantieVooral interessant dus voor mensen met metabool syndroom of diabetes. Hij beweert dat zij met Honig aardappelzetmeel een sterk verbeterde glucoregulatie zullen gaan zien. Voor 50 cent voor zo'n pakje aardappelzetmeel laat ik deze kans niet liggen, ik probeer het gewoon. Schoonmoeder had het in de keuken staan en ik heb gewoon een flinke schep door een glas water gedaan. Het is smaakloos, dus prima weg te krijgen. Ben benieuwd wat het gaat doen.
Kokosolie of olijfolie nemen is niet per se om de honger tegen te gaan. Het breekt het vasten niet omdat het de bloedsuikerspiegel niet omhoog jaagt. Het geeft je lichaam juist een seintje dat er voldoende brandstof is en gaat dus juist opgeslagen vet aanspreken. Zie ook discussies van Seth Robberts over het Sangri-La dieet. Plus dat Extra Vierge kokosolie goed is voor zoveel dingen dat het een lekker begin van de dag is.

Mrs Ik heb een hele tijd AZM genomen Hier mijn n-1 ervaring:

2 eetlepels per dag. Daarna overgestapt op groene bakbaan in de blender met wat kokosmelk. Sinds ik dat deed kreeg ik een extreem droge huid en dat terwijl ik juist een fluweel zachte had ;( . Vorige week kreeg ik plotseling een flinke hoofdholteontsteking en keelontsteking. En ik ben nooit ziek. Het zou best kunnen dat het toch mijn darmflora negatief heeft beïnvloed. Dus be carefull voor wie er ook mee gaat experimenteren! Ben er nu dus even mee gestopt want die zware verkoudheid zoals ik maar even noem, is nog steeds niet over.Ik hoop dat het vasten goed doet en mijn lichaam zichzelf weer snel hersteld as usual.

Viel er trouwens niets van af, kwam eerder aan. Kreeg er wel een lekkere energie van en was enorm vrolijk, wat ik eigenlijk van nature al ben. De AZM verzadigde in het begin maar later juist weer niet. Zoals ik al aangaf n=1, ofwel, dit is mijn ervaring. ;)
Walkin on sunshine
Waarom kokosolie gezond is:

Geen idee of ik hier een link mag plakken

http://www.robkalmeijer.n ... tten/cocosolie/index.html

Oja, en ik gebruik het ook als deodorant (je bent de hele dag geurloos!! In een bakje eventueel mengen met wat baking soda. Hier blijft de kokosolie vloeibaar vanwege de warmte, dus zakt de de bakingsoda naar de bodem. Na het douchen even met je vingertoppen in het bakje en onder je armen smeren. laat geen vlekken op je kleding.

Ik poets er ook altijd mijn tanden mee. In tandpasta zit heel veel rotzooi. En dit maakt je tanden sterker en laat ze mooi glanzen. Het laat de natuurlijke flux weer opgang komen die je tanden herstelt.

En als je EV kokosolie licht verwarmd met 1/10e bijenwas, dan krijg je een heerlijke huidcreme zonder toevoegingen die goed voedt. Wel eerst de bijenwas au bain marie verwarmen, want die heeft een veel hoger smeltpunt dan kokosolie. En het staat ook leuk in een aardenwerken bakje in de badkamer.
Walkin on sunshine
Dat groen bakbanaan niet goed valt, heb ik inderdaad meer gelezen op internet. Dat ga ik dus ook niet proberen. Maar ik zie wel of de AZM iets positiefs gaat doen voor me. Nu wordt in verband met mijn medicatie mijn bloedsuiker etc. regelmatig gescreend vanwege het metabool syndroom, dus ik zal het wel horen al er wat veranderd in de cijfers. Energie krijgen en vrolijk worden staat me best aan trouwens. Dat zou al een leuke bijkomstigheid zijn.

Kokosolie gebruik ik al overal voor, echt superspul. Werkt ook als een tierelier tegen de jeuk van zonneallergie.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 mei 2014 @ 15:44:

Kokosolie gebruik ik al overal voor, echt superspul. Werkt ook als een tierelier tegen de jeuk van zonneallergie.

Oh dat is handig om te weten.

Ik heb het in huis, 2x oilpulling geprobeerd maar weer afgehaakt.
Ik ben een hartige eter, dus kokosolie gebruik ik niet. At toevallig laatst bij 'n collegaatje en die had omelet gebakken met kokosolie en dat vond ik toch niet zo'n succes. Kan me echter voorstellen dat het wel heerlijk kan zijn bij zoete pannenkoeken.
Dat oilpulling voor mijn gebit vond ik helemaal niks. Twintig minuten vond ik verrekte lang om mijn mond dicht te houden.

Ik gebruik het veel in de keuken, om make-up mee te verwijderen, om te scheren, zere billetjes schoonmaken van Mason en tegen zonneallergie in de zomer dus.
Het voordeel van tandpasta vind ik de frisse mindsmaak. Heb ook wel 'ns zo'n kruidentandpasta (commercieel merk) geprobeerd toen ik ergens logeerde waar dat stond, maar dat vond ik niet fris.
Bij pannenkoeken bakken is het inderdaad lekker en ze lukken beter. Bij mij mislukte de eerste altijd. Vlees kun je er gerust in bakken, dan proef je de kokosolie echt niet, je ruikt het alleen in het begin. Een omelet ermee maken is inderdaad niet zo geslaagd, maar zoute popcorn weer wel.
Sinds drie dagen ook kokosolie in huis om te bakken en braden en gisteren stond vriend met grote ogen naar me te kijken toen ik het door mijn krullen smeerde

Las ergens dat het ook een beetje als zonnebrandcreme fungeert, ongeveer tussen spf 4-10. Goed om te weten dat het ook tegen zonneallergiejeuk helpt.

AZM heb ik maanden geleden twee keer gedronken en dus te weinig om wat van te merken maar ik krijg er niet minder honger van. Althans, toen niet.

Ik ga nog steeds redelijk lekker met vasten. Vriend weet er nog niet van en dat hou ik zo tot er minstens vijf kilo vanaf is of hij er zelf wat van zegt... *wacht op complimentje*
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb geur en smaakloze kokosolie, daar proef je echt niets van de kokossmaak. Wat aan een kant jammer is want ik vind het heerlijk maar past idd niet bij vlees of omelet oid.
Kokosvet heb ik staan en regelmatig mee gebakken. Is dat even goed als kokosolie? Het is nu hard maar met warm weer is het bijna vloeibaar. Ga het bij de volgende keer pannenkoeken bakken gebruiken.

Inmiddels vandaag op mijn niet vastendag 1500 kcal op. Kon het niet laten deze in te vullen vandaag. Het advies om deze niet meer te gebruiken volg ik niet op sorry. Veel te handig om te weten wat ik binnenkrijg.

Dat van die Aardappelzetmeel had ik nog nooit gehoord. Klinkt interessant!
Woww, veel geschreven.

Melchior Meijer lees ik veel. De aardappelzetmeel waar hij het over heeft veel reacties en er zijn mensen bij die er zeker baat bij hebben. Dat is het leuke aan zijn blog: het http://melchiormeijer.wor ... k-van-2013/#comment-24625

Je kan reageren en er is veel interessants te lezen uit de reacties.

Onrijpe bananen zouden ook helpen. Deze eet ik wel, rijpe echt niet want die lust ik niet.

Oilpulling: Niet dagelijks wel zoveel mogelijk. Die 20 min doe ik als ik tijd heb en anders vind ik 10 minuten ook wel goed. De kunst is je kaken ontspannen en dan valt het reuze mee. meestal ga ik in die tussentijd stofzuigen, douchen oid.

Nadat ik mijn mond gespoeld heb ga ik met de tongschraper aan de gang en spoel nog eens na met water en flink wat sole er in.

Waar ik kokosolie voor gebruik: Tandenpasta (samen met Keltisch zeezout en theatree of citroendruppels.

Nien als je mintsmaak lekker vind in tandenpasta zou je ook muntdruppels in je zelfgemaakte tandenpasta kunnen doen.

Bodylotion, zonnebrand (verhouding 5 lepels kokos- 3 lepels rode palmolie) Bak er mee.

Deodorant heb ik nog nooit gebruikt maar anders zou ik ook hiervoor kokosolie met eventueel wat etherische olie bij gebruiken.
Sinds dat ik kokosolie gebruik heb ik minder schildkliermedicatie nodig. Heel mooi dus

Kokosolie schrijnt ook goed te zijn tegen Alzheimer. Zelfs als iemand al Alzheimer heeft schijnen er goede resultaten te behalen zijn.

http://mens-en-gezondheid ... zheimer-en-kokosolie.html
Echt?!?! Minder T4 en/of T3?

Toen straks voor het eerst ge-oilpulled. Dan is twintig minuten ineens erg lang!
quote:Nien als je mintsmaak lekker vind in tandenpasta zou je ook muntdruppels in je zelfgemaakte tandenpasta kunnen doen.Voel geen enkele behoefte haha! Ik vind de reguliere tandpasta prima, smaakt heerlijk fris en beschermt m'n tandvlees! Ga ik niet zelf mee rommelen, zeker niet met vieze smaken als dat zeezout.
Kokosvet en -olie zijn hetzelfde. De extra vierge kokosolie is hard beneden de 20 graden en wordt vloeibaar boven de 20 graden.

Bij de geur- en smaakloze is dat 25 graden.

Louise mijn T4 was omhoog gegaan. TSH was ook prima en de T3 is de laatste jaren niet getest.

Ik voel zelf of ik kan minderen (of moet meerderen)

Na het minderen ben ik na 6 weken bloed gaan prikken omdat het 2 jaar geleden voor het laatst gecontroleerd was en het was prima
Goh, apart zeg...

Ik ben tijdje terug weer opgehoogd maar met de zomer voor de deur kan dat zomaar ineens weer teveel zijn.

Ook met het vasten zal er wel enige invloed zijn op schildklier. We wachten het af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven