Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Sporten heeft bij mij juist NUL effect als ik er niet tevens serieus bij lijn. Ben zelfs flink aangekomen terwijl ik 5 keer per week naar de sportschool ging. Drastisch minder eten is voor mij de enige juiste weg en het sportieve wat ik ernaast doe is ter ondersteuning om wat extra kcal te verbranden.

Heb net 'n rondje van bijna 10 km gewandeld in stevig tempo en vandaag is tevens vastendag, dus dat wordt tegen de avond weer 'n soepje, sapje en 'n ei.
Ik heb vandaag ook een onbedoelde vastendag gehad! Gisteren redelijk wat bier gehad, waardoor ik vandaag de hele dag nul zin in eten had. Dus heb 's avonds een lichte maaltijd gehad en voor de rest veel water gehad. Heb 's avonds nog achter de bar bij een concert gewerkt, dus ik ben nog best actief geweest.

Niet helemaal zoals het bedoeld is volgensmij, maar ach ;) Morgen weer lekker eten en een stukje hardlopen.
ho, een keer was wel genoeg!
Niet alleen sporten hoor ninjo,

Het is de combi sport en minder eten. Maar dat is ook meteen moeilijk vol te houden.

Alleen vasten of minder eten heeft geen effect. Alleen sporten ook niet. Het moet beide zijn, helaas.....
Ik gooi er morgen ook weer een vastendag in.

Ik sport overigens genoeg, ben nu op dag 20 van een 30 dagen 300 kb swings.

Het lullige is dat ik er een behoorlijke rug en schouder partij aan over houd, ik paste op de verjaardag van mijn dochter vorige week een onwijs gaaf zomer jurkje niet

Rare gewaarwording dat alles perfect zat behalev de boven partij, te brede schouders...hahaha.

Nou ja nog 10 dagen te gaan en dan bouw ik wel af. Het doet namelijk wel onwijs goed voor de buik, rug en kont. En voor je conditie is het ook heel goed.

Ik zwaaide voorheen altijd met een sandbag van 10 kilo, maar nu stond er in de challenge dat vrouwen met 16 kilo minimaal moeten zwaaien en mannen met 24. Ik had de sandbag al tot 14 kilo opgehoogd, maar zo'n bag zwaait niet lekker. Dus een KB van 16 aangeschaft, dat gaat heerlijk!

Maar goed merk dus ook een behoorlijke eetlust dus morgen maar weer fijn vasten.
Je komt mij niet over als iemand met overgewicht ednaloy, doe jij dit vasten/sporten om op een goed gewicht te blijven of wil je toch ook nog wat afvallen?

Ik kwam onlangs 'n artikel tegen waarin geschreven werd dat te extreem met sport bezig zijn juist vet gaat vasthouden, waardoor het voor mensen die willen afvallen juist moeilijker wordt.
elninjoo, welke artikel weet je dat nog?
Ik heb wel wat overgewicht niet schrikbarend maar er zou wel een kilo of 4 af kunnen. Ik kom van 75 in 2010 (ik ben 1.68m) en sinds vasten in november ben ik naar 63 gegaan. Maar nu zweef ik rond de 65. Ik heb veel vet op de verkeerde plaatsen billen benen en hangend vel op de buik wat nooit meer goed komt...hahahaha (ik geef de schuld aan mijn kids).

Ik weet dat veel sporten vet vast houd maar dat is bij overvloedig langdurig cardio. Dan komt dat vervelende hormoontje cortisol om de hoek kijken.

Nu doe ik niet aan langdurig cardio maar aan hiit trainingen die max 45 duren maar dan ook echt max. Ik kan ook best een training doen van 20 of 15 min.

Ik weet vanmezelf dat ik periodes kan hebben dat ik heel verkeerd eet en dan dus vooral vet (lees: chips patat e.d.) en veel. Twee x de verkeerde "V"
Lekker druk hier! Gezellig hoor. Ik ben weer terug van een paar dagen vakantie in de UK, veel te veel gegeten maar wel veel gelopen dat scheelt. Morgen begin ik met mijn derde vastendag, de komende weej wil ik ook wat opletten op de andere dagen.

Nu ben ik erg moe van de bootreis uit Engeland (nachtboot) en heb geen energie, misschien komt dat ook wel door al dat verkeerde, vette eten. Anyway, vanaf morgen gaan we er weer voor.
Ik schuif het 1 dag op. Ik was even vergeten dat ik morgen avondeen paar mensen een lekker bootcamplesje mag geven, nou ja dat was ik niet vergeten, maar ik was vergeten dat vasten dan niet handig is. Gaat de juf tegen de vlakte...hmmmm...dus dinsdag!
Gisteren was ik begonnen met een vastendag, maar had de discipline niet dus ik heb het doorgeschoven naar vandaag. En ook vandaag valt het me zwaar! Ik ben de hele dag thuis (gisteren ook) en dan vind ik het zo veel moeilijker om me niet met eten en honger bezig te houden dan als ik de hort op ben.

Maar goed, ik zet door vandaag, morgenochtend weer lekker een boterham met gebakken ei

@ ednaloy, vind jij echt dat je licht overgewicht hebt met 65 kg bij 1.68? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, zelf ben ik 1.66 en ik heb heel lang 65 gewogen en dat was prima voor mij. Bouw kan verschillen natuurlijk, en waar je jezelf prettig bij voelt ook, maar om nou van overgewicht te spreken... Daar doe je jezelf volgens mij tekort mee. Sport ze vanavond!
Ik vind 't ook 'n mooi gewicht hoor Edje! En hangvellen krijg je er toch niet meer af (tenzij met 'n dure operatie )
Hahahaha, nou dan zal ik wel een rare (zwaar ogende) bouw hebben. Of het is een zelf beeld wat nog steeds in mijn hoofd hangt van die voorgaande 75 kilo.

Maar het zal allemaal wel wat strakker mogen.

Enne morgen avond ga ik sporten hè, vandaag niet meer!

Ja zucht een dure operatie, nou was ik niet van plan om te snijden in een gezond lijf dus er moet iets van acceptatie om de hoek komen. Maar wat minder vet hier en daar en dus wat strakker zou wel tof zijn hoor.

Wanneer ik een periode weer in de graasstand ga toont dat ook wel heel snel bij mij. Maar moet eerlijk zeggen dat ik er in kleding ook best goed uitzie en ook best tevreden ben. Maar goed die bikini hè!
Zo! Ik was echt even in shock vanochtend op de weegschaal. Die gaf zo´n schrikbarend laag getal aan dat ik er daarna nog 3 keer op heb gestaan om het te controleren. Maar goed, ik ben dus in de maand dat ik nu weer bezig met 5.5 kilo afgevallen (ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn bmi nog steeds 2 punten te hoog is, dus ik ga vrolijk door). Eigenlijk wil ik voor mijn vakantie eindelijk weer eens onder de 80, dat is het gewicht dat anderen het beginnen te merken aan mij en ik wil die ellendige 8 uit beeld :p

Buaya, het gaat als het goed is steeds beter! Mijn eerste dag vasten voelde ik me ook flauw de hele dag en heb toen om 12 uur 's avonds weer wat gegeten omdat ik dacht dat ik het niet meer trok. Nu kost het geen moeite meer.

Oh, en Ed, jij bent echt mooi afgevallen zeg! Ik dacht altijd toen je hier kwam meeschrijven dat er bij jou misschien 2 kilo van af kon ;)
Sirens, ik begreep je post eerst niet, maar toen ik mijn eigen stukje terug las zag ik mijn fout. In het jaartal...hahahaha.

Zou wel heel erg zijn als ik van een paar maanden vasten in ene meer dan 10 kilo kwijt was.

Maar ik was in 2010 dus 75 en toen ontdekte ik Zuuz (mijn avatar). En ben volgens haar normen gaan sporten. In november 2013 woog ik na veel gejojo iets van 68 en schommelde wel eens tot 69.

En toen ben ik gaan vasten en dat liep tot de 63 en nu dus 64,5 soms 65.
Ik ben nu 16 kilo kwijt in totaal en ik hoop deze vaart er de komende maanden in te kunnen houden. Sinds het vasten gaat 't wel harder in elk geval. Verder voel ik me daar ook gewoon goed bij. Als ik me er op instel dat er die dag niet gegeten wordt, zeurt m'n maag ook minder. En op eetdagen ben ik veel sneller verzadigd wat dus ook weer positief meewerkt.
Ja Nien dat is waar, dat merkte ik ook aan mezelf toen ik echt 5:2 deed. Maar ik merk ook dat het met gezin toch een stuk lastiger is, vooral omdat ze niet meedoen. Eh dat verwacht iik ook niet van ze hoor.
Ik begin ook te merken dat ik sneller vol zit, mooie bijkomstigheid. Vandaag heb ik een vastdag ingelast en ik denk donderdag of vrijdag ook. Hangt af van mijn agenda, als ik veel lange afstanden moet rijden, doe ik dat liever niet op lege maag.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wow Sirens, lekker gevoel moet dat geven.

En ik denk wel dat ik weet hoe je je voelt Ik ben vanochtend ook drie keer op de weegschaal gaan staan want zomaar 500 gran er af in een dag. Nu stond ik wel al weer een beetje stil rondom de 83 kilo maar toch! En dat terwijl ik gisteren niet eens naar de wc ben geweest voor een grote boodschap

Ik merk het goed aan mijn taille, mijn riem kan twee gaatjes strakker en voor mijn gevoel kan ik al bijna stoppen met chronisch buik-inhouden. Ik doe het automatisch altijd maar vooral ochtends maakt het bijna geen verschil meer of ik buik inhoud of niet Die taillemeting van laatst zal dus wel niet kloppen.

Nu eet ik nog steeds twee maaltijden op een dag; lunch en diner. Ook op de dagen dat ik werk en dus niet bij mijn kinderen/gezin ben. Wil ik echt de afval-accelerator aanzetten dan zou ik strenger voor mezelf moeten zijn en de lunch skippen maar als ik in dit tempo doorga vind ik het ook prima. Soms, als ik boterhammen smeer voor de kinderen heb ik het er even moeilijk mee maar daarna ben ik het alweer snel vergeten.

Jammer dat mijn vriend nog steeds niet ziet dat er drie kilo's vanaf zijn maar ik ga er ook niets van zeggen. Ben benieuwd wanneer hij het wel ziet.
Poep, wie heeft jou gescheten?
En elnien; jij gaat ook als een malle!
Wow wat vallen jullie lekker af zeg!

Ik ben afgelopen week begonnen en goed volgehouden. Resultaat op de weegschaal vanmorgen +1 kilo :'(

Shit ik weet dat het altijd lang duurt voordat mijn lijf in de afvalmodus gaat, maar baal ervan.
Oh, das balen zeg. Was jij het die sole drinkt? Heb je dat nu ook gedaan? Ik heb het een dag gedronken en de volgende dag woog ik ook meer. Zou het daar aan kunnen liggen?
Hallo! Lekker weer, al die positieve verhalen. Zo met zijn allen vallen we kilo's af, dus Momodoe, volgende keer staat ook jouw teller er beter voor. Soms is het vocht, of maak je spieren aan. Vol houden, he? ;)

Bij mij is er sinds vorige week weer een kilo af. Jippie! Het geeft zo'n enorme kick! Zolang ik gemiddeld met stilstaan erbij, blijf afvallen, ben ik happy. Zolang het er maar niet meer bij komt!

s Morgens begin ik met brandnetelthee, verse limoen en een eetlepel EV kokosolie, zodat de vasten niet wordt verbroken, maar mijn lijf wel een seintje krijgt, dat er genoeg goede brandstof is, dus opslaan overbodig is. (Sangri-La dieet, Seth Robberts forum)

Vanaf 12 uur zet ik mijn eetvenster open. Soms is dat maar een uurtje open en soms 7 uur, maar gemiddeld 4 tot 6 uur.

Op mijn 2 vastendagen let ik op de calorieën. Op de gewone dagen niet, maar eet ik sowieso gezond, 80%-20% Paleo en 3 dagen per week geen alcohol.

Vorige week had ik maar 1 vastendag ipv 2 en heb verder elke dag wijn op. Foute boel dacht ik, maar vanochtend wees de weegschaal toch een kilo minder aan. Yeah! Moet zeggen dat ik wel elke dag driekwartier tot een uurtje flink loop en step. En natuurlijk, Fast-5 helpt ook. Maar toch, het vasten wil ik er zeker in houden omdat dit me van de plateaus afhelpt.

Vandaag een nieuwe week en dezelfde goede voornemens. Gelijk maar een vastendag erin gooien. Morgen ook heel poko poko en woensdag nog een vasten dag. Naarmate de week vordert wordt het toch moeilijker en hoef ik me niet schuldig te voelen. Ik heb echt het gevoel dat ik eindelijk weer grip krijg op mijn extra kilo's! Lekker. Kwestie van doorgaan.

Het maakt niet uit hoeveel kilo's je kwijt wilt, het gaat erom dat je gezond bezig bent waardoor je uiteindelijk het gewicht bereikt wat bij je past.

Warm liefs en succes weer iedereen!
Walkin on sunshine
Sunny: Het maakt niet uit hoeveel kilo's je kwijt wilt, het gaat erom dat je gezond bezig bent waardoor je uiteindelijk het gewicht bereikt wat bij je past.

Veel warmte liefs en succes weer iedereen!

Helemaal mee eens.

Verder niet zoveel te vertellen. Na een hele fijne vakantie zijn we weer thuis.

Morgen gaat het leven weer beginnen en wordt alles weer normaal.

life's good
Ik had vanavond een enorm leuk lesje met 3 hele enthousiaste mensen.

Morgen is de intentie dat ik een vasten dag doe.

Maar ik twijfel nog.

We zullen het morgen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven