Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
quote:elninjoo schreef op 11 juni 2014 @ 14:43:

Je hebt 'n hele voorraad vet wat je lichaam als brandstof kan gebruiken. Alleen je lekkere trek moet je idd zien te onderdrukken.

Precies.

Gierende honger zou ik ook niet kunnen volhouden, maar het onderdrukken van trek kan ik heel makkelijk aan.
Yep Zibbi, ik ben een pinda, heb je goed onthouden...hahahaha!

En madam Jeanet net als Tjabé Rawit behoren voor mij tot de heetste pepers, ik kan best tegen pittig, die Surinaamse sambal is ook best aan de pittige kant, maar met die 2 sta je echt in de fik. Ga ik ook altijd van hoesten. Is niet lekker meer! Vind ik...;-)
Edna,

Bedoel je met pinda Indisch?

En vindt je het niet erg?

Een tijdje geleden noemde de ene collega een andere een pinda, en toen liep het uit op een conflict.
Ik kweek al paar jaar madame jeanetjes ( dit jaar voor het eerst echte MJ's, vorige jaren adjouma's die als MJ verkocht werden ). Vandaag weer nieuwe saus gemaakt met gefruite ui, knoflook, madame jeanetjes ( stuk of twintig), en twee papayas. Heerlijk met boterham pindakaas en zo'n beetje alles!

Toen ik het stond te fruiten kneep mijn keel gewoon dicht van de damp die er af komt. Ik gebruik ook geen tefalpan want volgens mij kun je die na gebruik weggooien. Anyway, ik ben fan van dat spul.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hoezo moet Ed het erg vinden dat ze een pinda is? Mensen kunnen overal een probleem van maken. Zolang Ed het zelf benoemd heeft ze daar echt geen moeite mee.

Ze is echt een lieve, leuke, spontane pinda Ed
quote:louise1 schreef op 11 juni 2014 @ 20:08:

Ik kweek al paar jaar madame jeanetjes ( dit jaar voor het eerst echte MJ's, vorige jaren adjouma's die als MJ verkocht werden ). Vandaag weer nieuwe saus gemaakt met gefruite ui, knoflook, madame jeanetjes ( stuk of twintig), en twee papayas. Heerlijk met boterham pindakaas en zo'n beetje alles!

Toen ik het stond te fruiten kneep mijn keel gewoon dicht van de damp die er af komt. Ik gebruik ook geen tefalpan want volgens mij kun je die na gebruik weggooien. Anyway, ik ben fan van dat spul.

Een saus van 20 Madame Jeanetes, jeetje hee.

En je maag en darmen zijn nog intact?
Whahahaha, oh nee hoor, ik noem me zelf pinda en ben er trots op!!

Ik zie het zelf niet zo als scheldwoord moet ik zeggen.

Wat stoer Louise, dat ga ik echt niet van je winnen hoor die pedis wedstrijd!
Haha ze noemen mij ook pinda, terwijl mijn vader een Spanjaard is, ik roep dan ook altijd, nee geen pinda, maar een olijf ;)
quote:momodoe schreef op 11 juni 2014 @ 21:31:

Haha ze noemen mij ook pinda, terwijl mijn vader een Spanjaard is, ik roep dan ook altijd, nee geen pinda, maar een olijf ;)

Wow Spaanse roots, als er iets zou bestaan als transgender in rassen...ik heb me altijd meer Spaans gevoeld. Ik zit in het verkeerde lijf, ik ben een pinda in een olijf!!

Hahaha, sorry, sloeg even op hol!

Ik ben gek op Spanje, onze droom is om ooit daar een tweede huis te hebben. En dromen zijn altijd leuk!

Oh en vergeet helemaal op Tut te reageren: Houd ook van jou hoor Tuttie!!

Dikke kus!
Ik zit trouwens te veel op Facebook, als ik hier iets lees wat ik leuk vind zoek ik automatisch naar die "like"knop!
hahaha dat had ik ook al, dat ik die like-knop zocht!

(ik had je trouwens nooit pinda genoemd als je dat niet zelf al een paar keer had gedaan hier, met trots) (sterker nog, ik heb het van jou geleerd, gebruikte dat woord nooit!)

On topic, ik heb een goede nette eetdag gehad vandaag. Denk nog wat te weinig gegeten maar ik verdenk de man ervan dat ie straks met een macflurry thuis komt. If not dan neem ik denk ik nog wat kwark ofzo. Morgen weer vasten met salade van pasta, peultjes, tomaat, komkommer, olijf, pesto en philadelphia als diner. Die maak ik dan voor twee dagen, hoef ik vrijdag ook niet te koken...
Vind ik leuk
Nou alles wat ik net las vind ik leuk! (Y) shit dit doet hij natuurlijk ook niet hier...hahahaha

Ik ga naar bed. morgen om 06.00 op en na mijn ontbijt dag 28 van de 300 kettlebel swings per dag! En dat dertig dagen lang. Het eind is in zicht!
Mijn schoonmoeder vindt dat ik echt al heel wat kwijt ben van mijn buik, ze vond de jurk die ik vandaag droeg een stuk beter staan dan vorig jaar. Hij zat ook veel lekkerder en ik had zelfs het corrigerend ondergoed achterwege gelaten. Het gaat dus goed hier. Vrijdag heb ik een vastendag gepland staan, heb er nu zelfs zin in.

Ik ben trouwens ook dol op Madame Jeanette's. Lekker in de paprikasoep. Ik krijg er alleen soms de hik van.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Die saus klinkt goed, Louise1. Dat ga ik ook eens proberen. (Wel met een zuurstofmasker en een lasbril op.)
You know how I know? Because I reeaally think so!
Haha, mijn maag en darmstelsel leeft nog Ik heb overigens inmiddels het sausje vermengd met een pot piccalilly want veel te pittig.

Ik ben terug op de 82.3 nadat ik eventjes de 81 had aangetikt. Nu heb ik natuurlijk een paar dagen wat meer dan normaal gegeten (BBQ's, gisteren paar slagroomsoesjes ivm verjaardagsfeestje van mijn zoontje) maar baal wel een beetje. Verder echt nog maar één complimentje gehad, zelfs niet van mijn familie afgelopen weekend terwijl mijn zusje weet dat ik vast en nog een vriendin die het weet maar ook nog niets gezegd heeft. Oh en natuurlijk mijn vriend

Dit terwijl ik het zelf wel zie en voel. Anyways, misschien gaat het daar wel om.

Transgender in ras of nationaliteit: geweldig! Eens even denken of ik me wel helemaal senang voel in mijn Nederlandse lijf of dat liever zou ruilen met rank aziatisch lichaam (vooral Indonesisch of Indiaas) of juist een prachtig welgevormd Afrikaans lijf.
Nog even wat betreft de saus; als alles goed gestoofd is gaat het de blender in om er een glas sausje van te maken.
Hier ook altijd MJ of adjuma in de vriezer of in een eigen gemaakte saus voor euh tja overal bij. Overigens ben ik ook een pinda en heb het eigenlijk heel lang niet gehoord..

Maar goed, vandaag mijn vastendag en pfff zeg het kwart over negen en ik heb het idee dat ik al een hele dag erop heb zitten, maar helaas het begint net. Ben al vanaf half 7 wakker, half 8 op het werk en drink me gek aan water en thee.

Ben overigens met AZM begonnen, maar ik krijg er geen vol gevoel van... helaas...

Vanmiddag neem ik een broodje met een hard gekookt ei en vanavond weet ik nog niet.

Iemand een idee..?
Hoi moment! ik ben vandaag ook al vroeg wakker geworden en idd duurt een ochtend dan lang. Nu houd ik een ander schema aan dan de meesten hier en eet ik rond 12.30 uur mijn eerste maaltijd maar ik kan me voorstellen dat de hele dag niets eten tot 17.00 uur zwaar valt. Ben je inmiddels al een beetje afgevallen of nog weinig resultaat?

Grappig dat hier zo veel liefhebbers van pittig zijn! In mijn echte leven kom ik die niet zoveel tegen, behalve mijn eigen familie dan.
Gisteren m'n vastendag gehad, dus vandaag normaal eten. Wilde eigenlijk pas vanaf 11-12 uur eten, maar stond net in de supermarkt en daar lag hollandse nieuwe, dus ik heb lekker 'n paar stukjes gesnaaid. Ga dus ook zo maar 'n broodje eten. Heb nog caprice en daar doe ik nog 'n paar blaadjes ijsbergsla bij. Jammie! Voor vanavond heb ik tilapia filet en ga ik verse aardappelsalade maken met sjalot, peterselie en gegrillde paprika.
Wat ik trouwens 'n lekker fruittussendoortje vind zijn abrikozen (nu weer vers verkrijgbaar) gehalveerd met 'n druppel honing en bestrooid met kaneel. Kaneel schijnt ook goede eigenschappen te bevatten die helpen bij 't afslanken.
quote:elninjoo schreef op donderdag 12 juni 2014 10:02 Wat ik trouwens 'n lekker fruittussendoortje vind zijn abrikozen (nu weer vers verkrijgbaar) gehalveerd met 'n druppel honing en bestrooid met kaneel. Kaneel schijnt ook goede eigenschappen te bevatten die helpen bij 't afslanken.

Kaneel, groene thee en yoghurt!

Test met mensen die 3x per dag schaaltje yoghurt aten, en 1500 kcal. En mensen die gewoon 1500 kcal aten. Die met de yoghurt vielen 22% meer af en meer buik/heup vet!
Geniet van elke dag!
Hmm ik zei het gister verkeerd, ik moet zeggen: Eigenlijk ben ik een olijf in een pinda!! Maar goed zo belangrijk was het niet.

Oh Moment, ik krijg ook niet echt een vol gevoel van die AZ...vind ik ook heel jammer! Wat leuk een mede pinda, hoewel ik voelde me natuurlijk olijf!

Zeg mrsnem die yoghurtproef was vast geen Griekse yoghurt van de Lidl?.....*duimt hoopvol*
Overigens die groene thee hoeft toch niet in je yoghurt? Beh!
Ik voel me 'n cheeseburger, ik ben volgens mij wel 'n beetje Amerikaans van binnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven