Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het stil hier....
Hoe is het met iedereen, Plukkie? Koolmees? Mw Stippel?
Ben benieuwd.
Ik kan weer inloggen in MFP en ben weer sinds 3 dagen aan het tracken.
Vandaag pietsie brak van de wijn van gister, maar morgen weer sporten!
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen 5-6 weken mijn focus vooral gelegd op mijn allerlaatste vruchtbaarheidsbehandeling en niet op afvallen. Ik heb wel op mijn eten gelet door zoveel mogelijk gezond en voedzaam te eten. Maar heb niet gelogd.

Verder ontzettend veel hormonen aan mijn lichaam moeten toedienen. En ik weet van de vorige pogingen dat ik daar wat vocht door vasthoud. Over een week blijk ik hopelijk zwanger te zijn.

En indien niet, dan ga ik weer gestaag verder met wat gewicht verliezen. Ben ook al weer een paar dagen aan het loggen in mfp en het valt me op dat als ik het niet bij hou daar, ik toch snel teveel eet. Niet teveel om weer aan te komen maar wel teveel om nog verder af te vallen.

Ik ben sinds maart 2017 toch zo'n 6 a 7 kilo afgevallen en daar blijf ik aardig stabiel op. Maar ik heb nog steeds mijn streefgewicht van 60 kilo als doel. Daar ben ik nog zo'n 4 kilo van verwijderd.

Ik heb al twee weken niet gesport. Ben vlak voor de eicelpunctie gestopt want kreeg teveel last van mijn buik. Daarna flink moeten herstellen. Maar ik denk dat ik het aankomende week weer rustig kan oppakken.
63,9 zelfde gewicht dan een halve week geleden. Elke dag behalve vrijdag mijn calorie doel van 1550 behaald. Tot nog toe gaat er geen gram af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou hier 67 kg schoon aan de haak!

Vorige week niet gewogen, maar die week daarvoor was ik 65,6 kg.

Ik had goede afspraken gemaakt met mijn vriend over niet snoepen en niks in huis doordeweeks. Alleen ik heb gecheat. Momenteel ben ik overdag thuis en hij werkt. Ik doe de boodschappen. Zo had ik bijvoorbeeld een pot witte chocoladepasta gekocht en die heb ik in 2! dagen leeggegeten. Het erge is nog dat ik em zelfs een beetje achterin de kast had gezet, zodat ik wist dat hij em niet zou zien. Dit gaat echt te ver, dat zie ik zelf gelukkig ook in, dus dit ga ik niet meer doen. Deze week nieuwe ronde nieuwe kans!

@belly, ben je al bij de nieuwe sportschool geweest? En zo ja, was het wat?

@MevrouwStippel, jeetje wat spannend zeg! Duimen maar! Fijn dat je nu het sporten weer rustig kan oppakken. Hopelijk gaat dat goed.

@Matisse, dankje wel. Ik doe de opleiding HBO MER (management, economie en recht).

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tjee Mw Stippel, wat spannend. Ik hoop dat je snel een goed bericht krijgt. Het lijkt me inderdaad heel heftig om hormonen te moeten spuiten.

Plukkie: met het studeren lijkt het me ook moeilijk om niet te gaan eten. Gelukkig is mijn werk veel te druk om te eten....

Sportschool: nog niet geweest, ik wil graag een introductieles plannen, het is er nog niet van gekomen, maar ik ben wel blijven sporten. ik heb nu helaas een klein pijntje in bovenbeen en knie, dus vandaag ga ik maar buikspieren en 'upper body' krachttraining doen.
63,1 blijven volhouden loont dus. Gewicht is van afgelopen vrijdag. Ik heb vrijdagavond chips gegeten en had gisteren een hele ongezonde dag qua eten. Ik heb de calorieën wel binnen de perken weten te houden.

Deze week maar weer goed aan mijn calorieëndoel houden.

Hoe gaat het bij jullie?

Plukkie ik hoop dat het je lukt om je weer te herpakken. Om weer de regie te pakken, om het met de woorden van Mieke Kosters te zeggen.
Herkenbaar dit soort periodes van out of controll zijn. Was bij mij vaak in periodes dat ik niet lekker in mijn vel zat of er nare dingen speelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vanochtend 60,4!!! All-time low!
Heel blij mee, nu blijven vasthouden. Ik heb als lange termijn doel een gewicht dat met het cijfer 5 begint en waarbij ik niet heel snel weer op de 60 zit, dus bijv 58,7 ofzo. Hier ga ik heel langzaam naartoe werken.

Lekker bezig mw Stippel!!

En Plukkie ik ben het eens met Mw Stippel, wat heb je nodig om de regie te pakken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week woog ik 66,3! Dus toch weer wat lichter! Kijken wat het deze week wordt.

Vorige week en deze week gaat het goed. Doordeweeks snoep ik niks.
Deze week was wel wat lastig, het was de periode van de maand en ik voelde me zo beroerd en wilde zo graag chocola. Ik had de chocola al in mijn hand, maar ik heb het niet genomen.
Het lijkt erop dat ik nu beter afspraken met mezelf kan maken. Voorheen kon ik met mezelf van alles afspreken, maar hield ik me er niet aan. Nu ik die chocola in mijn handen had en bedacht dat ik die zou eten, voelde dat toch wel naar, alsof ik de afspraak voor niets had gemaakt. Ik ging bij mezelf na of ik die chocola mocht eten van mezelf. Het antwoord was 'nee, want de afspraak was....' en toen kon ik em ineens heel makkelijk wegleggen. Hij ligt nu al 2 weken in de kast :-). Zeer uniek in huize plukkie.
Super goed plukkie. Hopelijk ben je deze week weer een tikje lichter.

Ik vind het ook nog steeds moeilijk om na een periode van meer eten weer in mijn goede ritme te komen. Maar het lukt me tegenwoordig steeds sneller.
Omdat ik mijn doel goed voor ogen hou denk ik. En ik het ook erg fijn vind dat ik een stuk slanker ben dan voorheen. Ik zit wel lekker in mijn vel en dat wil ik graag zo houden.

Belly gaaf om zo'n laag gewicht te zien. Ik denk aan hetzelfde streef, zo'n 58 a 60. Maar ik weet niet of dat haalbaar is voor mij. Als ik al zie hoe lang ik over deze laatste kilo's tot de 60 doe.

Mijn gewicht deze week: 62,7.
Alle reacties Link kopieren Quote
60,3!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mw Stippel: jij gaat nu toch heel steady, steeds iets eraf volgens mij.

Hebben jullie jezelf een tastbaar doel gesteld?

Ik heb een strapless bikini gekocht, die kan ik nu eindelijk aan! Wel met beugel, want slappe tietjes door vetgebrek... van cup G naar D is nogal zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 65,8! Was niet op mijn weegdag, maar toch de 65 gezien! Gaat weer de goede kant op!

@MevrouwStippel, herkenbaar van dat ritme. Ik vind het ook altijd lastig en als ik er weer in zit, dan gaat het weer prima. Jij bent ook weer lekker wat lichter. Goed bezig!

@belly, wat een verschil in cups zeg! Leuk dat je iets moois voor jezelf hebt gekocht! Toevallig heb ik sinds afgelopen week ook weer een tastbaar doel. Ik heb nieuwe spijkerbroeken nodig en die mag ik van mezelf pas aanschaffen als ik 62 kg ben. Hopelijk motiveert dat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat het goed met doordeweeks niet snoepen :-). En dat terwijl er genoeg lekkers in de kast ligt. Heb er momenteel totaal geen moeite mee.

Ik maak tegenwoordig ook wat meer km's met hardlopen, dus theoretisch gezien zou ik binnenkort toch wel wat op de weegschaal moeten zien.

Sinds mijn vorige weegmoment wel nog 2 x uit eten geweest. Dus ik verwacht zaterdag niet gelijk al een dalende lijn.
Maar de weken daarna zou dat echt wel moeten als ik zo doorga. Zo niet, dan moet ik onderzoeken waar dat aan ligt.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Aj aj! 68 weer! Vanaf afgelopen donderdag gaat het weer slecht. Veel teveel gegeten. Vandaag is ook sl slecht begonnen. Vanaf nu weer normaal eten. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

Zijn jullie er nog? Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
He jee Plukkie dat is een grote stijging in korte tijd... wat naar. Maar dan kan het er ook weer af. Zet m op!!!!

Ik ben er nog, vanochtend 61,1. Dus ook weer iets meer, ik weet niet waarom. Sinds gister flink verkouden, holtes, rillerig en naar, dus kan niet sporten morgen. Hoop snel beter te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah balen, belly. Inmiddels al opgeknapt? Het sporten weer wat opgepakt?

Ik was weer 66 kg, dus het fluctueert lekker per week. Het niet snoepen doordeweeks lukte redelijk steeds, maar het was toch best een opgave waardoor ik in het weekend helemaal los ging. Daarom heb ik sinds afgelopen week de afspraak dat ik op woensdag ook wat lekkers mag. Dat geeft meer rust. Afgelopen weekend kon ik me beter inhouden. Misschien werkt dit zo beter. Ga de komende weken even kijken hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
60,8 tevreden mee.
Griep weg!! Dus vandaag eerste training gehad nieuwe sportschool, was erg leuk, pittig wel hoor. Nu maar kijken hoeveen spierpijn ik heb morgen,

Plukkie, ik heb ook iets meer gesnoept afgelopen tijd. Toch heb ik het gevoel dat ik het wel in de hand heb. Hoop dat voor jou de drang om te snoepen niet weer de kop opsteekt. Zet m op!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat de griep inmiddels over is en dat je weer kan sporten!

Hier 66,3. Scheelt niet zoveel met de laatste keer wegen. Wel doordeweeks nog teveel gegeten. Daar moet ik echt beter op letten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog steeds rustig, hier. Iedereen nog gemotiveerd om tevreden en slank(er) de kerst en het nieuwe jaar in te gaan?

Hier is de grieperigheid weg, ben volop bezig met nieuwe sportschool, dat is even andere koek hoor, pffff. Wel erg leuk. Vandaag zo hard getrained dat ik prikkende ogen had van het zweet.

Verder ben ik gestopt met kcal bijhouden, met het volgende plan: als ik onder de 61 kg ben dan houd ik het niet bij, mocht ik er toch weer boven komen, dan ga ik weer braaf bijhouden. Ik was deze week 60.7 kg. Dus tevreden hiermee.

Plukkie: ik zie dat je wel heel stabiel bent, ondanks hier en daar snoepen en teveel eten. Snap dat je minder wil wegen, maar dat is dus in principe ook mogelijk met (kleine) aanpassingen. Had jij nou ook het boek van Mieke Kosters gelezen? Is een aanrader hoor.

Mw Stippel: ik heb aan je gedacht en wat je schreef over de vruchtbaarheidsbehandelingen. Hoop dat het goed gaat, misschien vind je het niet fijn om deze dingen te delen, maar ik hoop op een goed bericht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo daar ben ik weer! :hello:

Ik had er een tijdje de brui aan gegeven. Ik had zooooo geen zin meer om me elke dag in te houden en dan steeds in bed te liggen met het idee dat ik gemakkelijk nog een maaltijd of een zak chips weg kon werken.... Ik heb me wekenlang laten gaan en dat was ook wel te zien op de weegschaal.

Maar op een gegeven moment heb ik mijn bloeddruk bepaald en die was toch wel aan de hoge kant. Dat was voor mij het moment om op te houden met, in ieder geval, al die zoute snacks.

Nu ben ik inmiddels 2 weken in een wat beter eetritme. Geen chips of andere zoute snacks meer, geen drop en weinig voorverpakte maaltijden, pakjes en zakjes. Het resultaat: mijn bloeddruk is nu al lager. Geen idee of het effect echt zo snel kan optreden maar in ieder geval motiveert het me wel om zo door te gaan.

Dus ik zit er nu een beetje tussenin: ik snoep nog wel zoete dingen, maar eigenlijk alleen nog maar door de weeks en niet in het weekend. Toch al zo'n 50% winst :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Belly: goed bezig! Fijn dat je jouw streefgewicht hebt gehaald. En het lijkt me erg relaxed om nu geen kcal meer bij te houden. Goed getraind op de nieuwe sportschool, haha. Wanneer ga je weer?

Plukkie, bij jou gaat het ook met vallen en opstaan lees ik. Lastig he. Het lijkt ons maar niet te lukken om een ritme te vinden dat we makkelijk blijven aanhouden. Ik herken vooral heel erg het verhaal van door de weeks niet 'mogen' snoepen en dan in het weekend helemaal los gaan...zucht. Hoe gaat het nu?

MevrouwStippel, hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heey koolmeesje! Je bent er weer!

Aj, even flink losgegaan. Die hoge bloeddruk was dus wel een goeie stok achter de deur! Je bent nu weer goed bezig!

Nou ik ben mezelf de laatste tijd ook helemaal aan het volstoppen. Heb nog steeds veel studiestress en ik kan aan niks anders denken dan chocola (dat is best triest eigenlijk als ik het mezelf zo hoor zeggen). Maar goed. Ik ga kijken of ik me tussen nu en oud en nieuw wat kan inhouden. Ik ga me morgen weer even wegen. Ook tijdje niet gedaan, maar ik ben wel echt dik nu. Dat merk ik aan alles. Kleding zit niet lekker en hardlopen is minder fijn. Dus er moet echt wat gebeuren. Maar ik merk dat ik zelf nog niet echt de knop heb omgedraaid.

@belly, bedoel je het boek ' het geheim van slanke mensen?'. Ja die heb ik gelezen. Dat is een goed boek. Ik zal es kijken waar ik die heb gelaten sinds de verhuizing. Ik moet em maar weer eens lezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend gewogen. 66,7! Viel me reuze mee. Laatste keer woog ik 66,3. Ik dacht dat er wel 2 kg bij zou zitten, maar dat gelukkig niet. Het is wel veels te zwaar, maar ik kan nu nog voorkomen dat ik naar de 67 en hoger ga.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang geleden voor mijn twee zwangerschappen ook al een keer meegeschreven in het 5 kg afvallen topic. En graag zou ik me hier nu weer aansluiten.

Ik woog 4 jaar geleden 60 kilo, maar 2 zwangerschappen verder blijf ik nu steken op het duivelse getal 66.6 kilo. Daar wil ik graag vanaf. Die 60 kilo hoeft niet, maar wil wel graag naar de 62 kilo. Vanaf januari heb ik een dag extra vrij en die wil ik graag gebruiken om het sporten weer op te pakken. En om weer weekmenu's te maken, zodat we weer wat gezonder gaan eten. Ik hoop dat door hier mee te schrijven, ik de motivatie blijf houden om die paar kilo's eraf te krijgen en te houden :)
Hai allemaal,

Fijn, weer wat actie op ons topic. Het was hier een tijdje nogal sloom en daardoor haakte ik ook een beetje af. Qua schrijven dan niet qua afslanken.

Ik merkte een tijdje geleden dat ik op een soort plateau zat en niet meer afviel. Ik denk dat door 8 kilo afgevallen te zijn ook mijn caloriebehoefte lager werd. Dus toen ben ik in plaats van rond de 1500 rond de 1350 calorieën gaan eten. Dat hielp en zette het afvallen weer in gang. Ik weeg nu 62,3 en ben dus bijna bij mijn streefgewicht van 60 kilo.

Ik ben ook groot fan van het geheim van slanke mensen. Die boeken en de nieuwe methode van Mieke Kosters hebben bij mij echt de knop doen omgaan. Ik heb er zoveel meer inzicht door gekregen en een andere mindset zoals ze dat zo mooi zeggen. Ik denk meer lange termijn en heb vooral geleerd het telkens weer op te pakken na een snaaibui/snaaiweek of ander zwak moment.

Sporten en bewegen nog meer prioriteit geven is één van mijn doelen voor het nieuwe jaar. En mijn streefgewicht behalen en behouden natuurlijk.

Koolmeesje goed dat je weer terug bent. Het blijft een proces dat gewicht behouden.

Abigail welkom.

Belly nog steeds lekker aan het sporten?

Plukkie telkens als ik zo'n onverwacht goed gewicht zie op de weegschaal krijg ik daar weer nieuwe motivatie van. Zet em op. Pak het vanaf hier weer goed op. En probeer iets anders te bedenken voor die chocolade snaaien tijdens het studeren. Als je het niet in huis hebt, ga je het dan speciaal halen? Of lukt het dan wel?
Of 2-3 genietmomentjes per week inplannen met een normale hoeveelheid aan dingen die je het allerlekkerst vind...
Het zijn maar tips als je er niets aan hebt ook prima.

Succes allemaal!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven