Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Plukkie, gelukkig zeg dat het meevalt met jouw gewicht! Een leuke opsteker! Hoe lang duurt jouw studiestress nog? Vervelend en herkenbaar: hele dagen thuiszitten = snoepen!! Lukt het je om je vanaf nu een beetje in te houden? Wat MevrouwStippel zegt vind ik wel een goeie: jezelf niet alles ontzeggen maar wel nog meerdere genietmomenten inde week toestaan. Ik denk inderdaad dat dat beter werkt dus die hou ik er voor mezelf ook in :)

En jij beweegt nog best veel met het hardlopen, dat zal ook schelen.

Abigail: welkom! Schreef je hier vroeger onder een andere naam mee? Of ben jij van "voor mijn tijd" ? :) Leuk dat je weer mee gaat schrijven! Fijn dat je vanaf januari een dag extra vrij hebt, zodat je ook wat meer tijd hebt om je weer te richten op een gezonde levensstijl. Is er ook al iets dat je dit weekend/komende week gaat veranderen?
koolmeesje123 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 18:56
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwStippel, bij jou gaat het ook goed zeg. Knap hoor dat je 150 kcal minder bent gaan eten, heb je dan geen last van een hongergevoel? Sporten en bewegen nog meer prioriteit geven, goed voornemen! Dat boek van Mieke Kosters moet ik ook maar eens gaan lezen volgens mij :)

Belly, hoe gaat het bij jou? Ben je nog onder de 61 kg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal maar niet schrijven hoeveel ik vanmorgen woog :@@: Hoewel mijn bloeddruk even de eerste prioriteit was, en die blijft gelukkig goed, heb ik gemerkt dat je best heeeeel veeeeeeel zoutloze dingen kunt eten en snoepen... :facepalm:

Mijn plannen voor komende week, te beginnen bij vandaag:

- elke dag tenminste een half uur wandelen, behalve op de dagen dat ik sport (dat is tegenwoordig niet zo vaak, maar goed)
- doorgaan met geen chips en drop (dat is makkelijk, maar nu neem ik dus steeds iets anders in de plaats)
- maar drie keer snoepen deze week. Die wordt moeilijk! Vandaag gaat me wel lukken, heb nog niet gesnoept en we eten vrij laat. Sowieso vind ik het makkelijker tijdens het weekend, dan is er veel afleiding.

Ik ga hier bijhouden hoe het met mijn plannen gaat deze week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Koolmees: dat klinkt pittig, je schrok van de weegschaal.... Zet m op de komende tijd! Qua bloeddruk klinkt het goed om in ieder geval de zoute snackjes te matigen.
Over drie keer per week snoepen, als je elke dag wil snoepen dat moet dat toch kunnen? Dat zou ik wel de kcal tellen en het opnemen in je eetschema. En ja dan kan je wel maar een klein koekje of chocolaatje nemen, maar toch.
Wandelen is heerlijk, vooral met dit vervelende weer, dan ben je er toch uit. Geeft mij altijd een beter gevoel dan gewoon binnen zitten.

Plukkie en mw Stippel hoe gaat het met jullie?

Ik ben vandaag 61.1 kg, dus niet meer onder de 61. Toch wel tevreden, ik heb voor mijn gevoel vrij royaal gegeten en gedronken. Maar ben nu 2 keer per week bezig in de pittige sportschool onder begeleiding en hierbij nog 2 keer per week aan het hardlopen, dus ik heb ook veel voeding nodig met al dat gesport. Gister mezelf verwend met een nieuwe beha, alles was te groot.

Qua de rest van december: ik ben vandaag weer begonnen met tracken, dus kcal bijhouden in MFP. Ik wil dit doen in december als extra steun in de rug. Ik ga van de kerstdagen en oud en nieuw ontzettend genieten, maar ik ga me niet overeten en ik ga alleen het allerlekkerst nemen. Eerste kerstdag koken wij en we gaan waarschijnlijk oesters en kreeft eten, dat is meteen reuze chic, maar wel vrij mager! Verder is mijn doel voor december om niet meer dan 1 kg aan te komen. In januari ga ik weer verder en dan op naar de 58 kg! Ik denk dat het vrij lastig zal zijn om van 61-> 58 kg te gaan, maar ik ga het toch proberen. Met mijn bouw zit ik dan precies tussen maat 36 en 38 in en daar voel ik me lekker bij.

Welkom Abigail! Nieuwe schrijfsters welkom hoor. Heb jij al een december-aanvalsplan?

Ik hoop dat we elkaar ook in deze 'moeilijke' maand kunnen steunen.

En nu ga ik (met de auto :-D ) naar het tuincentrum!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, leuke middag gehad in het tuincentrum? :D Kerstboom en/of versiering gekocht?

Zo te lezen ben je nog steeds goed bezig, Belly. 2x sporten en 2x hardlopen! Knap hoor. Het gaat je vast lukken om niet meer dan 1 kg aan te komen, zeker met zo'n luxe kerstdiner ;-)

Ik ben ook wel tevreden over hoe het de afgelopen week is gegaan. Ik heb maar 2x gesnoept en best vaak gewandeld. Niet elke dag, maar toch. Alleen heb ik die twee avonden dat ik heb gesnoept wel veel te veel gesnoept. Dat blijft toch lastig, het is bij mij vaak een kwestie van alles of niets. Daarom denk ik dat jouw tip van elke dag een klein beetje snoepen mij niet gaat lukken. Dat is natuurlijk wel hoe het zou moeten...

Plukkie, MevrouwStippel en Abigail, hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
@MevrouwStippel, wat gaat het lekker bij jou! Ja dat zal inderdaad wel dat je energiebehoefte naar beneden is gegaan door het afvallen. Hoe lichter je bent hoe minder je nodig hebt. Dat is dan weer het nadeel van afvallen. Wel fijn dat je de draad zo weer oppakt. Het streefgewicht is in zicht!
Bedankt ook voor de tips. Daar kan ik zeker wat mee.
En ja als het niet in huis is dan haal ik het wel (ik doe boodschappen). Momenteel hebben we een voorraad in huis, dus dat is wat minder. Maar het lukt me nu wel om van de dichte repen (Tony's) af te blijven. Dus het gaat nu wel wat beter.

@koolmeesje, oei dat bericht van vorige week was even wat minder, maar zo te lezen heb je de draad ook weer goed opgepakt! Dat is fijn!
Mijn studiestress duurt nog tot 2 januari. Valt dus mooi samen met het nieuwe jaar. Daarna komt het wel weer ergens eind januari, haha, want ik weet wel zeker dat mijn scriptie niet in 1 x goed wordt gekeurd, maar goed tot die tijd kan ik even ontstressen.

@belly, zo, jij bent lekker aan het sporten. Ja dan heb je ook wel wat meer eten nodig. Wel goed dat je voor december een goed plan hebt staan. Naar de 58 is een mooie uitdaging! Dat zou toch mooi zijn als dat gaat lukken.

Hier gaat het wel redelijk goed nu. De weegschaal gaf afgelopen week 200 gram meer aan dan de week ervoor (66,9 kg). Dus de 67 is bijna in zicht, dat moet niet. Deze week wil ik doordeweeks in plaats van chocola troep in de avond fruit eten. Overdag als ik snaaitrek wil ik een cracker of roggebrood met beetje kaas erop nemen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Daarnaast heb ik momenteel geen zin om al mijn eten te tracken, wat ik wel doe is alles wat slecht is noteren in een app, zodat ik wel overzicht heb van wat voor slechte dingen ik eet per dag of het toch maar niet neem omdat ik het liever leeg laat. Hopelijk weeg ik vrijdag (mijn weegdag tegenwoordig) minder of in ieder geval niet zwaarder. Dat laatste ben ik al blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
aaarghhh daar was ie dan.... de 67 kg! Pff dat was niet de bedoeling.
Heb me niet erg in kunnen houden afgelopen dagen. Overdag (behalve vandaag) is het me gelukt om niet te snoepen. Eén dag is het gelukt om in de avond fruit te nemen ipv wat anders. In de avond laat ik me meeslepen door mijn vriend. Die heeft dan zin in wat lekkers en neemt dan wat en dan eet ik mee. Of erger nog, hij neemt dan iets met mate en ik veel. We hebben nog chocoladeletters in huis. Hij eet een halve, ik eet een hele. Tja.... niet zo handig zo, want op deze manier gaat het hard.
Hopelijk geeft deze 67 mij de motivatie om in ieder geval tussen de dagen tot kerst en na kerst op te letten, zodat ik in ieder geval niet boven de 67 eindig dit jaar. Gelukkig weet ik van mezelf dat ik in januari altijd wel weer de kracht vind om af te vallen. Na een decembermaand ben ik er vaak ook wel klaar mee en dan is mijn studiestress grotendeels weg dus dan moet het wel goed komen.

Fijne kerstdagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaaaah, jammer Plukkie! Balen zeg, als je toch zo'n mijlpaal over gaat. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan?
Ik herken het helaas...ik ben ook mijn mijlpaal van 80 kg overgegaan. Het lukte me heel lang om eronder te blijven, maar helaas.

Ben je nu bijna klaar met jouw scriptie? Veel succes met de laatste loodjes!

Ik ben iets nieuws van plan: ik ga hardlopen! Heeeeel langzaam opbouwen, ik heb nu een schema voor de eerste weken waarin ik eigenlijk voornamelijk snelwandel om de beenspieren eerst wat te trainen. Ik ben nu een weekje ermee bezig en ik heb er in ieder geval plezier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal!!

Op 1 januari gewogen, mooi startmoment van het nieuwe jaar. 69 kg schoon aan de haak, jaja gewoon weer 2 kg erbij :-(.

Maar goed het is een nieuw jaar met nieuwe rondes en nieuwe kansen. Doel is 7 kg eraf, dan weeg ik 62. En het mag van mij langzaam eraf, als het er maar af gaat.

Mijn scriptie is ingeleverd op 2 januari. Fijne datum is dat, want met kerst en oud- en nieuwjaarsdag zat ik veel aan de studie. Maar nu zolang er geen uitslag bekend is helemaal geen studie meer. Gisteren moest ik nog wat laatste dingen voor studie regelen, dus vanaf vandaag eindelijk wat rust in de tent! Heerlijk!

Vanochtend gewogen omdat het vrijdag is. Ik woog 68,4. Dus er is al weer wat af (al is het maar vocht).

Moet bekennen dat ik nu al 12!!! Oreo white koekjes (dat is 1 zo'n doosje voor de kenners) op heb. Het is nog niet eens half 1 (zoooo slecht). Nu de rest van de dag maar beetje compenseren dan. Hardlopen pak ik vanaf morgen weer op.

@koolmeesje, hoe bevalt het hardlopen? Doe je dat nog steeds?
Ik vind dat echt heerlijk, vooral juist als je aan het opbouwen bent, dat je gewoon steeds een stukje verder kunt.

Hoe is het met jullie en eten gegaan zo rond de feestdagen? En had dat nog effect op de weegschaal?
Een heel gelukkig en gezond 2019 allemaal!

Balen Plukkie dat je gewicht stijgt en het niet goed lukt de knop definitief om te zetten. Ik las op een ander topic een mooie zin. Het maakt niet uit hoe snel de kilo's eraf gaan. Het is belangrijker dat ze er niet meer aan komen...

Die koekjes zijn heerlijk. Maar waarom blijf je al die lekkere dingen in huis halen als je er niet af kan blijven?
Kan je je vriend niet om hulp vragen. Minder snaai in huis en minder snaaien op de bank.

Ik heb er jaren over gedaan om de juiste modus te vinden. Mij heeft het geheim van slanke mensen uiteindelijk echt geholpen. Heeft me veel inzicht gegeven in eetgedrag en gezonde voeding. Wel heel heel fijn dat je scriptie nu klaar is. Wat een mijlpaal!
Zo ik reageer in delen vandaag. Heb net mijn dochter en haar vriendin naar de bioscoop gebracht dus heb even een moment voor mezelf.

Abigail welkom. De feestdagen zijn achter de rug. Wat is je actieplan voor de komende tijd? Meer tijd en minder drukte hebben, dat heeft mij wel geholpen. Toch wat meer tijd voor beweging, gezonde gerechten bedenken en klaar maken...nu alleen sporten nog. Dat lukt mij maar niet om daar een gewoonte van te maken.

Belly ohhh kreeft. Heerlijk zeg.
Ik was ruim een kilo aangekomen met de feestdagen. Maar ook vocht want helaas toch weer ongesteld geworden met kerst. (Het zwanger worden lukt maar niet.) Maar ben de kilo al weer kwijt. Heb na kerst op de rem getrapt. Oudjaar wel nog lekker zitten smikkelen en aan de champagne en nu weer een paar dagen netjes. Morgen uit eten met man. Drie gangen en bij passende wijnen. Heerlijk. Dus ga vandaag en morgen al wat compenseren. Geen snaai, chips of wijn. Alleen mijn basis eetpatroon.

Wat knap dat je zoveel sport Belly. Merk je verandering in je lijf qua strakheid/spier opbouw?
Wij zitten qua lengte dicht bij elkaar. Ook met jou Plukkie. Ik ben 164.

Aantal kledingstukken heb ik 38 maar ook regelmatig maat 36. Gisteren een nieuw vest gekocht. Maat S viel te ruim dus gewoon XS gekocht. Is wel een losvallend vest.

Koolmeesje is het gelukt met de doelen? En ben je al voorzichtig gestart met hardlopen of nog steeds aan het snelwandelen? Ik wil eigenlijk wel met je mee doen. Ik krijg mezelf maar niet aan het sporten. Dat is 1 van mijn doelen/voornemens voor 2019. Om van sporten een gewoonte te maken.
Ik denk aan een combinatie van hardlopen, krachttraining via YouTube workouts,yoga en pilates. Een beetje afhankelijk van het seizoen en waar ik zin in heb.

Ik heb al meerdere keren opgebouwd naar 5 kilometer hardlopen. Telkens als ik dat doel bereikt heb, laat ik het weer slabakken. Maar ik wil wel een fit en strakker lijf. (Geen fitgirl ambities hoor.) Maar mijn leeftijd begint langzaam te tellen en ik wil wel een beetje in shape komen/blijven.

Ik woog vanochtend 62. Voor de kerst heb ik de 61,5 in beeld gehad.

Iemand vroeg nog naar mijn hongergevoel. Ik heb eigenlijk weinig honger. Nu eet ik misschien niet veel qua calorieën. (Al haal ik heus niet elke dag 1330 calorieën. Ben het tracken ook zat dus hou niet meer alles bij.) Maar ik let wel op dat ik voedzame dingen eet waar mijn lichaam wat aan heeft. Volkoren, havermout, fruit, groenten. Kip, linzen, kwark, goede vetten. Zoveel mogelijk biologisch als mijn budget toe laat. En de lege calorieën zijn echt voor de extra's. Wat chips, een wijntje. Een bamischijf, pizza. Maar mijn basis eetpatroon zit gewoon goed en is voedzaam.

2018 heeft bij mij in het teken gestaan van vruchtbaarheidsbehandelingen. 3 volledige ICSI pogingen. Dat was lichamelijk en mentaal zwaar. Mede ook daardoor dat ik op vlak van voeding zo goed voor mezelf wilde zorgen. Er zijn nog 3 embryo's ingevroren. Hopen dat het daarmee nog lukt. Dan kom ik met alle liefde weer een kilo of tien aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
HI iedereen!

Zo; heerlijke kerst en Oud en Nieuw gehad, 4 etentjes, maar tussendoor rustig aan gedaan met eten. Ik geloof dat er 1,5 kg bijgekomen is.
Maar nu weer erg lekker bezig!
Qua sport en hardlopen: ik kan tot 7 km hardlopen nu maar moet uitkijken want anders krijg ik pijn aan mn knieeen. Merk dat ik er idd strakker en gespierder van word, maar ik heb gewoon ook een oud vel hoor, ben 42.....

Mw Stippel: hoop dat het zwanger wordne lukt dit jaar!!

Ik was vanochtend: 60,0 kg!! Ik ben trots en blij. Maarrrrr dat betekent ook dat ik jullie ga verlaten. Ik wil graag mee gaan schrijven in het laatste loodjes topic. 2 kg eraf zou mooi zijn. Lichter dan 58 kg is denk ik niet mooi meer.

Heel veel succes voor iedereen en as het tegenzit: ga alsjeblieft ‘het geheim van slanke mensen’ lezen of meld je aan online bij skinnyminds!

Ik heb altijd wel een gezonde relatie met eten gehad denk ik. Maar de gedragsmatige aanpak werkt voor mij. Ik heb nu een hele fijne band met voedsel. Ik kies zelf en geniet enorm van al mijn eten, totaal zonder schuldgevoel oid. Als ik 7,5 kg kan afvallen in 9 maanden, dan kunnen jullienhet ook!!

Veel liefs Belly
Alle reacties Link kopieren Quote
@MevrouwStippel, wat balen zeg, dat het zwanger worden maar niet lukt :-(.
Qua gewicht zit je heel netjes zo met alle feestdagen achter de rug! Hopelijk zie je snel die 61,5 weer.
Die koekjes had ik in huis omdat ik eerder die ook al eens in huis had gehad en toen nam ik netjes in pakje (2 koekjes) en daarna klaar. Dat ging nu dus niet op.
Met mijn vriend inmiddels afgesproken dat we alleen iets voor het weekend in huis halen en niks voor doordeweeks. Dus ook niet teveel halen in het weekend zodat het overblijft voor doordeweeks. Al hebben we nog wel wat Tony's repen in huis liggen, maar die zal ik niet zo snel openmaken als ik alleen thuis ben, dat vind ik dan niet kunnen, maar die koekjes gaan gewoon net even wat makkelijker. Pak er 2 en daarna nog 2 etc. en dan is het leeg. Maar nu verder voor doordeweeks dus niks meer in huis.

@koolmeesje, hoe gaat ie nu bij jou? En hoe gaat het hardlopen?

@belly, weet niet of je dit nog gaat lezen, maar leuk dat je met ons hebt meegeschreven. Wow! 60 kg! Daar kan je zeker trots op zijn! Veel succes met de laatste loodjes! En veel plezier in het andere topic! Dat boek 'geheim van slanke mensen' heb ik in huis, alleen na de verhuizing nog niet gevonden, maar zodra ik em vind ga ik em zeker weer lezen!

Hier gaat het nu wel goed. Op 1 januari heb ik me gewogen als startpunt van het jaar en woog 69 kg! Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder en weeg ik 67,5!

Doordeweeks lukt het mij om niet te snoepen omdat we niks meer in huis hebben. Ten tweede voel ik me nu ook wel gemotiveerd. Ik eet lekkere gezonde dingen en dat voelt goed. Daarnaast heb ik het hardlopen weer goed opgepakt. Dat zorgt ook wel weer voor aardig wat verbrandde calorieën. Afgelopen week bij elkaar dik 40 km gelopen.

In het weekend neem ik nog steeds wel slechte dingen, maar ik probeer wel om hier ook een soort van mate in te vinden. Zo halen we in het weekend voor de lunch meestal lekkere broodjes. Voorheen nam ik dan bijvoorbeeld een chocoladecroissant (van de appie, zo lekker zijn die) en een ciabatta met rozijnen. Beide best wel calorierijk. Nu neem ik dan een volkoren en/of bruin pistoletje met kaas (niet veel) en (veel) tomaat, komkommer en/of paprika bijvoorbeeld. Nog steeds wel calorierijk, maar wel net wat beter dan wat ik eerst nam.

Ben ook gek op Ben & Jerry's. Eén keer per maand mag ik dan ook een bak B&J. Normaal gesproken eet ik dan zo'n bak in één keer op (op zaterdag) en op zondag neem ik in de avond ook nog wat lekkers (naast dus bijvoorbeeld de chocoladecroissant, dus lekker dubbelop). Nu heb ik de helft van de B&J op zaterdag genomen en op zondag (vanavond) neem ik de andere helft. Is dus nog steeds wel slecht, maar hiermee bespaar ik nu wel het lekkers wat ik normaal gesproken vanavond anders nog had gegeten.

Al met al bespaar ik nu ook wel wat in het weekend. Even kijken hoe dit gaat. Blijven monitoren hoe het gaat en kijken of er eventueel wat aangepast moet worden. Ben erg benieuwd!
plukkie80 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 19:39
Reden: typfouten
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwStippel, wat zul je weer verdrietig en teleurgesteld zijn geweest dat je tijdens de kerst weer niet zwanger bleek te zijn. Sterkte! Ik snap dat dit traject jou enorm motiveert om goed voor jouw lichaam te zorgen. Ik hoop dat je de kracht hebt om in 2019 weer door te gaan en dat jullie wens dan vervuld wordt. :heart:

Leuk dat je met me mee gaat hardlopen! Wat heb je inmiddels aan sport gedaan dit jaar? Knap dat je al een paar keer de 5 km kon lopen. Ik heb dat vroeger 1x gekund, maar toen was ik 17 ofzo. Dat is alweer eventjes geleden!
Mijn opbouwschema is heel voorzichtig, daarom ben ik nog steeds voornamelijk aan het snelwandelen, met slechts een aantal secondenloopjes. Hoewel ik soms wel ongeduldig ben merk ik wel dat ik mijn beenspieren aan het opbouwen ben, dus het is goed zo. Ik moet even geduld bewaren.

Plukkie, wauw, jij hebt gewoon 40 km gelopen! Nou, het zal nog wel eventjes duren voordat ik dat niveau gehaald heb :-) Als ik het al ooit haal :-)
Fijn dat jouw stress nu voorbij is, geniet er maar van!
En wat fijn dat je nu weer het goede ritme te pakken hebt. Je kunt het! Heel verstandig dat je met je vriend hebt afgesproken om niet teveel in huis te halen. En af en toe snoepen mag wel, anders houd je het toch niet je leven lang vol. Soms mag je zelfs een chocoladecroissant, toch? :-d

Belly, gefeliciteerd met jouw mooie mijlpaal! Knap gedaan hoor! Het lukt je vast om die laatste 2 kilo er ook af te krijgen. Het geheim van slanke mensen ga ik ook maar eens lezen, ik ken het nog niet. Fijn dat je zo'n goede relatie met eten hebt, top!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik zou ook graag wat kilo’s kwijt willen, weeg nu ongeveer 75 kilo.
Mijn streefgewicht zit rond de 68 kilo. Ik ben 1.66m. Het is al even geleden dat ik de 6 vooraan heb gezien op de weegschaal.
Mijn probleem is vooral het snoepen, ik kan niet van chocolade en chips afblijven. Dat zijn 2 hele grote valkuilen.
Ik kan zo even naar de supermarkt gaan en een paar zakken chips of chocolade ophalen. En dan moet alles op. Tot ik misselijk ben en dan vaak ‘s avonds geen zin heb in avond eten.
Vind het erg moeilijk om de knop om te draaien. Het is echt een verslaving geworden.

Iemand tips/trucs? Of een soort van voedingschema, wat eet je zoal, om mij op weg te helpen?
Ik wil ‘gewoon’ eten, waarmee ik bedoel dat ik niet kh beperkt o.i.d. wil. Been there, done that, did not work for me. :nope:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Niesjuh, niet van de snoep af kunnen blijven, herkenbaar helaas! Ik blijf er ook mee worstelen. Eet je wel genoeg tijdens jouw gewone maaltijden? Zodat je dan echt verzadigd bent?
Sporten tijdens de moeilijke momenten dat ik wil snoepen (bij mij typisch in de avond) helpt mij ook goed.

Ik reageer later deze week nog wat uitgebreider, voor nu welterusten!
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmeesje, fijn dat je wel al wat merkt van het snelwandelen/hardlopen!
Ennuh ja tuurlijk mag wel eens een keer een chocoladecroissant, maar niet te vaak :-).

@niesjuh88, herkenbaar van dat (vr)eten. Bij mij moet ook alles altijd op. Heb zo van die periodes dat het goed gaat, maar ook periodes dat het slecht gaat en als het slecht gaat dan gaat het ook goed slecht. Resultaat voor mij is iets van 7 kg erbij. Maar dit jaar zit ik weer op de goede weg. Wat ik nu eet? In grote lijnen hou ik zowieso aan 2 stuks fruit en minimaal 200 gram groente. Nu eet ik eigenlijk bij het avondeten wel al 200 gram groente, maar om door de dag heen ook nog wat groente te eten haal ik zo'n grote bak mix snoepgroente. Daar zitten komkommer, paprika en tomaatjes in (allemaal kleine). Ik hou niet zo van het rauw snacken van de groenten dus ik doe het meestal op brood, dan vind ik het wel weer lekker. Voor fruit geldt eigenlijk ook dat ik fruit niet zo snel uit de hand eet, maar ik doe het dan bijvoorbeeld door mijn ontbijt heen. Hieronder wat ik zoal op een dag eet met toelichting:

ontbijt:
Als basis havermout.

Ik wissel elke dag hoe ik het eet. Meestal is het overnight oats (dus avond van tevoren in de koelkast zetten- ik gebruik altijd beetje halfvolle melk) en dan voeg ik in de ochtend fruit en/of noten/rozijnen toe. Hier kan je ontzettend mee variëren. Als ik noten toevoeg zijn dat altijd ongezouten en ongebrande en dan maximaal 5, die maak ik dan meestal fijn. Ik vind walnoot in combinatie met banaan bijvoorbeeld erg lekker er doorheen. Maar ook frambozen met pecan. Ik ben een echte havermout fan :-).
Ook maak ik weleens in de koekepan, dan bak ik appel kort, dan wat rozijnen erbij bakken, dan (weinig) melk erbij, dan de havermout erbij en dan kaneel erover. Door weinig melk wordt het geen pap, maar een wat dikkere substantie en ik vind die ook echt heerlijk. Of havermout pannekoekjes, yummie!
Genoeg over havermout nu :-)

Lunch:
4 volkoren boterhammen (verdeeld over de dag)
Als ik gesport heb eet ik vaak nog een smoothie gemaakt van Griekse yoghurt, melk en fruit. Afhankelijk van hoe actief ik gesport heb is dit ipv 2 boterhammen. Als ik heel actief heb gesport dan eet ik het ernaast.

Hiermee probeer ik ook wat te variëren. Ben zelf een moeilijke eter qua beleg, dus heb voor mezelf niet zo veel andere keus dan kaas (zoet beleg even weggelaten, want Nutella enzo zou ik elke dag wel op brood kunnen eten, maar dat doe ik niet).
Ik probeer wel af te wisselen. Meestal neem ik brood met kaas en varieer ik door er komkommer, paprika of tomaat op te doen los van elkaar of combineren. Soms haal ik nog wat sla bij. Ik eet overigens 30 plus kaas en doe niet superveel kaas op brood. Soms maak ik er een tosti met kaas en paprika van of kaas en tomaat. De andere keer rooster ik het brood en doe ik er dan kaas op. Smaakt dan allemaal net iets anders. La vache qui rit neem ik ook wel op geroosterd brood. Niet hele slanke keuze misschien, maar ze zijn per portie verpakt, dus ik kan nooit meer nemen dan dat.

Avondeten:
Groente, vlees en aardappelen (of rijst, pasta etc)

Hiervoor geldt ook afwisselen. De ene keer aardappelen, de andere keer rijst, pasta couscous etcetera. Over het algemeen heb ik wel 200 gram groente erbij.
Vroeger at ik nog wel eens kipschnitzels enzo, dat doe ik niet meer. Als ik kip eet (wat ik wel regelmatig doe) dan is het kipfilet en niet van die gepaneerde dingen.
Toetje neem ik nooit (alleen in het weekend soms, maar dan is het gelijk een snack voor in de avond).

Tussendoor:
Veel thee
Water (meestal voor de smaak nog Slimpie limonade erdoor)
Glas cola Cherry zero
fruit (als ik nog niet mijn 2 stuks fruit over de dag heen heb gehad)
Volkoren cracker met beetje kaas en komkommer

Nou dit was het geloof ik wel. oh ja, ik ben overigens maar 1.62m. Dus we schelen niet zoveel qua lengte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jippie! Ben 66,9! Het gaat lekker! Dat is toch mooi 2,1 kg eraf sinds 1 januari. Nog 4,1 te gaan! Zal vanaf nu wel wat langzamer gaan. Begin gaat meestal het snelst.

Verder gaat het met eten bijzonder goed. Als ik in bed lig met wat trek dan kan ik uitkijken naar het eten van de volgende dag en denk ik aan gezonde dingen. Dan denk ik bijv. aan een boterham met kaas en komkommer. Echt raar, maar wel goed! Lijkt nu wel even dat ik niet meer heel erg de behoefte heb om slecht te eten. Denk ook helemaal niet meer de hele tijd aan eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Plukkie, interessant eetlijstje. Lijkt wel een beetje op dat van mij:

Ontbijt: magere kwark. Vult bij mij heel erg goed

Lunch: 6 volkorenboterhammen. Wisselend beleg

16.00 uur: de rest van mijn bak kwark :-)

Avondeten: Rijst/groente/vleesvervanger, of bonenschotel/chili sin carne, of pasta (pasta alleen in het weekend)
En inderdaad zo weinig mogelijk gepaneerde dingen.

Tussendoor: fruit, kwark


Fijn dat het nu zo goed gaat met eten en dat er al 2 kilo af is! Knap hoor!

Bij mij gaat het minder goed, maar ik blijf althans stabiel. Combinatie van de ene dag hardlooptraining en niet snoepen, en de andere dag op de bank TV kijken en wel snoepen..... Het lukt me maar niet goed om daar gewoon eens een tijdje vanaf te blijven.


MevrouwStippel, loop je nog met me mee? :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu een week verder en ben een halve kilo lichter. Het is wel weer mijn tijd van de maand, dus het echte getal weet ik het niet.
Het begin is er, op naar volgende week.

Afgelopen weekend wel gesnoept, chocolaatjes (6 sneeuwpopjes) en popcorn... en niet heel gezond gegeten, maar oké. Het mag een keer. Toch? Ik ga mezelf niet alles ontnemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ben ik met je eens, Niesjuh. Jezelf alles ontnemen hoort niet bij een leefpatroon dat je je leven lang vol kunt houden.

Knap dat je al een halve kilo lichter bent! Het begin is er inderdaad. Wat is jouw plan voor deze week?

Mijn plan is om het aantal snoepmomenten te verminderen, en om verder te gaan met het hardlopen. En gezond te eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn plan is om door te gaan zoals het nu gaat, als het lukt 2x sporten en wandelen. Al is dat laatste op dit moment lastig met de sneeuw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja de sneeuw helpt niet mee he! Ik ga nu maar even naar het bos, ookal is de grond bevroren. Eens kijken hoe dat gaat.

Niesjuh hoe gaat het deze week, lukt het je om je aan je plan te houden? En hoe gaat het met de snoepaanvallen?

Plukkie, hoe doe jij dat met hardlopen met dit weer?

Mijn plan gaat niet goed deze week. Toch weer veel te veel gesnoept. Nou ja, elke dag is er weer een om opnieuw te beginnen, dus dat ga ik vandaag maar weer doen.
Het enige dat ik volhoud is mijn simpele hardloop/snelwandel schemaatje! Nog een week, en dan mag ik beginnen met "echt" hardlopen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo alweer een tijdje terug hier geweest en ik ben niet de enige zie ik :-)

Over hardlopen met die sneeuw en gladheid. De eerste dag dat er sneeuw viel heb in de sneeuw hardgelopen (op rustig tempo) het was toen nog niet glad omdat het nog vers was. Twee dagen daarna durfde ik het niet aan dus heb ik niet hardgelopen, heb toen een half uurtje op de hometrainer gezeten, zodat ik toch wat beweging heb.

Met eten gaat het hier wel goed, doordeweeks lukt het me gek genoeg best goed om niet te snoepen. In de avond als ik trek heb neem ik nog een boterham of als ik nog niet genoeg fruit op heb, nog wat fruit. Best gek zo. Alleen vandaag had ik even een terugval, maar dat bracht mij meteen hier. Ik dacht wordt weer tijd dat ik op het forum kijk. Had nog wat lekkers in huis (gekregen) en ik moet weer aan de studie (scriptie is niet goedgekeurd, wat ik al had verwacht), dus ik heb gelijk weer snaaitrek. Afgelopen weken totaal geen last van gehad, dus het komt door studie. Gelukkig valt het nog wel mee wat ik naar binnen heb gewerkt (heb zelfs nog iets teruggelegd, wat ik eerst zou opeten), maar ook gelijk mezelf toegesproken dat het voor vandaag dan even niet anders is, maar dat dit niet een gewoonte moet worden. Ik moet andere afleiding hebben als ik last heb van mijn studiestress. Ik moet nog even bedenken wat, maar ik zat te denken om elke keer als ik snacktrek krijg dan een glas water te drinken of de katten te aaien (geen idee of het werkt hoor).

In het weekend ga ik nog wel redelijk los, daar mag ik nog wel wat meer met mate doen. Maar stap voor stap. Doordeweeks (muv vandaag) gaat sinds een paar weken al heel erg goed. Laat ik dat eerst nog even goed doorzetten (en vandaag vergeten). Dan kan ik tzt het weekend aanpakken.

Laatste keer toen ik hier schreef woog ik 66,9. De week erna woog ik 67,5 en afgelopen keer 67,3. Ik heb me voorgenomen me daar niet zo druk over te maken, de ene keer weeg je meer dan de andere keer. En ik verwacht ook dat het met ups en downs gaat. Elke week evalueer ik voor mezelf wat ik de week daarvoor anders had kunnen doen. En dat neem ik weer mee voor de volgende week. Het is er ook niet in 1 week aangekomen, dus het hoeft er ook niet in 1 week af. Wel goed blijven opletten.

Ben sinds eergisteren ook met krachttraining begonnen. Gewoon thuis hoor, met van die dumbells en verder planken en crunches. Ben benieuwd of ik dat volhou.
Dat zal niet veel doen voor het afvallen, maar ik hoop dat de combinatie wel wat doet en dat ik uiteindelijk wat strakker/beter in mijn vel zit.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Woog nu 67,1kg! Weer 200 gram lichter dan vorige week. Gaat niet snel zo, maar ik vind het prima zo. 😀

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven