Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Koolmeesje,

Ja klopt, heel spannend allemaal! Daardoor ook vaak wat lastig met gezond eten, omdat er veel mensen over de vloer komen en we dan toch gauw kiezen voor iets afhalen of laten bezorgen.

Ik wil 2 keer per week fitnessen en misschien 1 keer een groepsles. Ik zag bijv zumba of bodypump, dat lijkt me wel leuk. Leuk dat je bent begonnen met hardlopen. Hoe gaat dat tot nu toe? Train je nog specifiek voor een doel of dat niet?

Ja, kletsen met collega's doe ik tijdens het wandelen haha :) Vandaag is het gelukt om een rondje te maken. Gelijk wat boodschappen kunnen halen. Nu lekker naar huis. Op werk heb ik altijd best trek.. herkennen jullie dit?

Ik denk dat hoe je je voelt meer zegt dan een getal :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja he, als je druk bent met klussen dan is het wel zo handig om eten af te halen of te laten bezorgen. En eigenlijk is dat toch altijd wel calorierijk. Ik heb komend weekend twee verjaardagen en voor je het weet gaan we dan ook wat afhalen. Maar ik vind dat nu wel jammer want het gaat net zo goed.

Twee keer fitnessen en een groepsles klinkt goed! Lukt het jou om drie keer per week tijd vrij te maken? Als de sportschool in de buurt is, is de drempel misschien ook wel lager om te gaan. Ik moet steeds een eindje rijden voor het tennis en voor je het weet heb ik dan geen tijd. Maar geen tijd = geen prioriteit!

Het hardlopen gaat best leuk, maar dat doe ik ook te weinig... :$ Ik wilde twee keer per week gaan trainen maar in de praktijk ga ik maar 1 keer per week. Maar ik geef niet op! Beter langzaam opbouwen dan helemaal niet! Op dit moment heb ik nog geen specifiek doel, maar als ik mijn conditie heb opgebouwd zou ik best graag eens meedoen aan een loop. Maar dat wordt waarschijnlijk pas iets voor volgend jaar.

Op het werk heb ik inderdaad ook best vaak trek, maar ik heb meestal kwark bij me en dat vult heel goed. Echt een aanrader!

Wat eet jij zoal op een dag? En heb je een plan om iets te veranderen? Bij mij gaat het echt om het snoepen. En mijn porties van het avondeten zijn te groot, daar probeer ik ook aan te werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja klopt, dat is dan echt een makkelijkere optie dan zelf koken. Gelukkig wordt het vanaf nu (als het goed is) steeds minder. Ah, ja met verjaardagen is het net zo iets.. Taart, hapjes, afhalen. Achja, op zich kan het voor een keer geen kwaad natuurlijk. Misschien kun je het een beetje compenseren met je beweging?

Ik hoop dat het lukt! Afgelopen zaterdag heb ik een workout gedaan en gisteravond. Ik ben gewoon een uurtje gegaan en dat ging prima. Mijn conditie is wel echt beroerd, maar ja. Het komt vanzelf wel. De sportschool is echt op 2 minuten loopafstand haha. Ja herkenbaar, gisteravond had ik niet per se zin om te gaan sporten, want het regende zo hard.. Maar ik ben er toch maar doorheen gegaan, want ik kan niet nu al opgeven.

Precies, met kleine stapjes kom je er ook wel. Soms is het beter om op te bouwen met een haalbaar doel, dan steeds je doel niet halen. Dat is wel leuk om naar uit te kijken!

Oh, dat is een goed idee ja! Ik eet nu ongeveer dit op een dag.

Ontbijt is vruchtenkwark.
Tussendoor eet ik meestal LU crackertjes.
Lunch is twee volkoren boterhammen met jam.
Tussendoor een Nakd reep of een muesli reep.
Avondeten is wisselend, maar bijvoorbeeld broccoli, gebakken aardappeltjes en een vleesvervanger.
En dan in de loop van de avond vind ik het wel lastig, want dan ben ik wel geneigd om een stroopwafel te eten of chips.

Ik heb nu een voedingsschema ontvangen van de sportschool. Misschien is het leuk om daar een lijstje van te plaatsen?

Ja, bij mij gaat het ook om het snoepen s´avonds of als ik tussendoor honger heb, dan wil ik nog weleens een kaasbroodje kopen of een vegetarisch saucijzenbroodje.. Ook niet heel gezond natuurlijk. Ik denk dat ik eigenlijk overdag te weinig eet, waardoor ik trek krijg. Ik ben wel blij met het voedingsschema, want daar staat best ´veel´ op, maar wel allemaal gezonde opties. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik wil in het weekend boodschappen doen, zodat ik ermee kan starten. We hebben nu al boodschappen gedaan, dus dat maak ik gewoon eerst op.

Volg jij een voedingsschema of heb je zelf iets opgesteld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dus jij ontbijt ook met kwark! Vult lekker he. Dat vult bij mij in ieder geval veel meer dan brood. Vaak voel ik niet eens dat ik een boterham op heb...

Het zou inderdaad best kunnen dat je wat te weinig eet, waardoor de kans groter is dat je gaat snoepen. Ik heb begrepen dat daar ook vaak op gewezen wordt door een diëtiste, dat je wel genoeg moet eten overdag.

Ik ontbijt met kwark, dan lunch met 5 of zes boterhammen, tussendoor nog wat kwark en/of fruit en dan 's avonds net als jij groente, aardappeltjes of rijst, en een vleesvervanger. Ik heb zelf iets opgesteld, wel met hulp van de eetmeter van het voedingscentrum.

Maar grrr, de afgelopen dagen is het weer helemaal niet goed gegaan. Ik heb werkstress en drukte en ja hoor, dan ga ik weer snoepen. Baal daar behoorlijk van. Ik weet wel dat elke dag er weer een is om weer gezond verder te gaan, maar ik kan erg balen van het feit dat ik dan in een paar dagen weer verpest heb wat ik in weken moeizaam heb opgebouwd.

Ik leer er wel van dat het bij mij dus echt nog geen gewoonte is, ookal heb ik het de afgelopen weken goed volgehouden. Het woord zegt het al: het is voor mij nog een kwestie van volhouden, en dat lukt dus niet altijd. De kunst is om je er zo prettig bij te voelen dat het geen kwestie meer is van volhouden, maar van een fijne levensstijl. Maar ik heb nog niet ontdekt hoe dat moet!
Heb je je al eens verdiept in de skinny minds methode van Mieke Kosters Koolmeesje? Of de boeken van het geheim van slanke mensen anders even herlezen. Daar wordt ook veel ingegaan op emo en stress eten.

Als honger niet de oorzaak is, is eten niet de oplossing.

Het is net zaak je weer te herpakken na een paar slechte dagen. Er is heus geen man overboord. Kom op je kan het!

Welkom one direction. Zo ga ik je maar noemen. Ik kan je forumnaam nu al moeilijk onthouden :P

Ik heb ook zo'n drukke, hectische werkweek gehad. Ik ben er even helemaal klaar mee. Denk dat ik vandaag alleen maar even kan uitpuffen en vroeg naar bed ga.

Het is me wel gelukt om goed te blijven eten en niet te vervallen in snaaien. Ook wel gesport en redelijk veel bewogen. Alleen de afgelopen dagen haast alleen maar achter mijn bureau zitten typen en telefoontjes plegen.

Maar ik baal zo enorm dat mijn weegschaal gewoon niet wil dalen... Ik ben al ruim 2 weken weer keurig netjes aan het eten. Elke dag ongeveer 1500 calorieën. En voldoende beweging qua wandelen, 1 keer pilates en 1 keer yoga.

Zit nog steeds wel goed qua gewicht. 61,4 dus dicht bij mijn streefgewicht van 60. Maar aarghhh ik krijg die 60 maar niet blijvend in beeld.
Ik vraag me af of de medicijnen (hormonen) die ik nu weer moet nemen er mee te maken hebben. Dat ik daardoor extra vocht vasthoud. Want van teveel calorie inname kan het echt niet komen.

Vanavond keurig aan de thee. En dan ga ik morgen met een vriendin tapas eten. En zondag een verjaardag waar ik ook lekker een gebakje en wat hapjes ga eten. Verder hopelijk geen uitspattingen en gewoon volhouden.

Plukkie hoe gaat het bij jou?

Fijn weekend en volhouden hoor. We kunnen het.
Alle reacties Link kopieren Quote
@mevrouwStippel, kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt om het traject om nog een kindje krijgen kan afsluiten. Anders zit je zo in onzekerheid/stress. Hoop dat het op een positieve manier afgesloten kan worden!
Wat balen dat je gewicht nu wat blijft hangen. Gewicht zegt niet alles hè (zei "one direction" ook al). Soms is het een kwestie van geduld. Als je zo blijft doorgaan komt er vanzelf weer een moment dat het zichtbaar wordt. Wellicht dat het inderdaad aan hormonen ligt.

@koolmeesje, wat goed dat het je geen moeite kostte om borrelnootjes te eten! Dat zijn goede stappen die je maakt! Balen dat het de laatste dagen weer even niet zo goed ging. Denk dat het een langzaam proces is. Je hebt even een terugval gehad en nu pak je het weer op en een terugval zal er vast weer eens zijn, want ik denk dat het voor ons allemaal gewoon niet mogelijk is om je levensstijl in één keer om te gooien naar iets nieuws. Dat oude (het snoepen enzo) zit er zo in, dat krijg je er niet 1-2-3 uit). Elke keer leer je/we er weer van en zo komen we dan hopelijk steeds dichterbij een manier wat werkt.

De deadline voor mijn scriptie is half mei, de tijd begint nu toch wel wat te dringen (al klinkt het aan de ene kant ver weg, maar de tijd gaat zo snel!).

En voor wat betreft hardlopen, je schreef dat je nu nog niet een doel hebt. Is het dan juist een idee om je wel al in te schrijven voor een 5 km loop ergens in september/oktober? Dan staat die alvast en dan heb je een doel en dan ga je misschien wel twee keer per week lopen omdat je een doel hebt. Zelf merk ik ook als ik geen doel heb ik veel makkelijker een keertje niet ga, terwijl ik het hardlopen zelf wel leuk vindt, maar zonder doel is toch wat doelloos ;-).
Ik schrijf me daarom ook vaak in voor loopjes zodat ik ook echt iets heb om naar toe te werken. Misschien helpt dat bij jou ook?

@TheWrongDirection, welkom! Leuk dat je meeschrijft. Een getal op de weegschaal zegt inderdaad niet alles. Gewicht is van zoveel dingen afhankelijk en scheelt per dag al veel. Goed dat je al de eerste stap hebt gezet door naar de sportschool te gaan, terwijl je geen zin had én het regende!
Ben wel benieuwd naar het voedingsschema van de sportschool. Wat mij opvalt in je eigen lijstje is dat je geen fruit eet? Of eet je dat wel, maar staat het er niet in? Is dat anders misschien nog iets wat je in de avond kan eten als je snacktrek hebt?

Hier gaat het wel oké. Doordeweeks lukt het me wel om niet te snoepen.
Alleen vorige week lang weekendje weg, waardoor van vrijdag t/m maandag slecht gegeten. Dus tja, dat zal ik morgen op de weegschaal wel merken.

De laatste keer dat ik hier mijn gewicht had gemeld, was ik 66 kg. De week daarvoor woog ik 67,4. Best wel een verschil dus ik had ook niet anders verwacht dat ik vorige week weer iets zwaarder zou zijn. 66,4 was ik. Gelukkig kon ik dat accepteren, ik vergeleek het met de 67,4 en dus was ik nog steeds ruim een kg lichter dan twee weken daarvoor. Ik ben alleen erg benieuwd hoe afgelopen weekend het gewicht van morgen beïnvloed. Daar kom ik morgen achter. Zolang ik onder de 67 blijf ben ik deze week wel tevreden. De komende weken niet heel veel gekke dingen op de agenda, dus ik hoop dan weer een dalende lijn te gaan zien.

Hebben jullie al van de app van het voedingscentrum 'KiesIkGezond?" gehoord? Ik vind em echt superhandig. Je kunt een streepjescode van een product scannen en dan checkt ie of het product in de schijf van 5 zit. Je kan ook handmatige producten zoeken. Er wordt gelet op toegevoegde suikers, zout, vezels en ongezonde vetten. Je kunt ook heel makkelijk alternatieven vinden voor het product die wel gezond zijn. Zo had ik altijd vloeibare bakboter waar dus veel zout aan toegevoegd is. Inmiddels ben ik door die app overgegaan op een variant waar heel weinig zout in zit. Zo ook met volkoren crackers die ik at, ik dacht neem volkoren want dat is gezond, maar in deze variant zat weer veel zout. Nu een andere variant maar met bijna geen zout erin.
plukkie80 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 16:43
Reden: typfout
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend gewogen en woog weer 66 kg. Had ik niet verwacht na zo'n slecht weekend. Dinsdag tm donderdag wel netjes gegeten. Had dat weekend ook wel heel veel bewogen, daardoor valt de schade misschien ook wel mee. Wie weet zie ik binnenkort toch weer de 65! Binnen nu en 2 weken zou dat wel moeten lukken. Kijk nu al uit naar het weegmoment van volgende week.
Wat goed Plukkie dat het gelukt is om je weer helemaal te herpakken. Dat motiveert om de weegschaal te zien dalen. Merken jullie ook een soort van hernieuwde energie nu de lente eraan komt?

Goede tip van die app. Ga ik eens proberen. Al ben ik het niet altijd helemaal eens met het voedingscentrum en hun visie op wat gezond is.
Werk je nog naast je studie Plukkie? En ben je je vorige scriptie aan het bij schaven of begin je helemaal opnieuw...

Koolmeesje is het gelukt om je weer een beetje te herpakken? Blijft moeilijk na een mindere periode. Uiteindelijk lukt het me wel weer. Vaak ook als ik de confrontatie met de weegschaal weer aangegaan ben.
Nog hardgelopen? Het weer is er in ieder geval wat fijner voor.

Wrong direction hoe gaat het met klussen en sporten? Ik vind eet lijstjes wel leuk om te lezen dus kom maar op. Eet je vegetarisch? Ik miste een beetje het fruit in je lijstje of eet je vers fruit in je kwark? En die Lu crackertjes bedoel je die van witmeel? Een volkoren of speltcracker vult natuurlijk veel meer. Wat ik ook wel eet als tussendoortje is een gekookt ei, een halve avocado met cottage cheese en peper een stuk fruit of een klein handje noten. Vult allemaal goed vind ik.

Het gaat hier wel redelijk goed. Ik ben twee keer per week aan het sporten en eetpatroon gaat ook prima. Gisteren wel wat losser gelaten want weekend. Dus een bakje kibbeling gedeeld met man en dochter. Wel een voedzame rode linzensoep als avondeten dus dat compenseert wat. Maar in de avond ook weer een lekkere bak chips en een glas fris. Moet kunnen maar de komende dagen weer even wat netter eten.

Ik ben weer hormonen aan het slikken en heb afgelopen week ons laatste embryo teruggeplaatst gekregen. Het andere embryo heeft het ontdooien niet overleefd. Het is er op of er onder deze keer. We zitten al lang in een medisch vruchtbaarheidstraject en dit is de allerlaatste kans. Ik heb er een hard hoofd in en ben ook bang voor de teleurstelling. Maar het is wat het is en we kunnen er niet meer aan doen dan we gedaan hebben.

Ik ben wel heel heel blij dat ik toch aan het afvallen gegaan ben de afgelopen twee jaar en dat ik nu zo'n 9 a 10 kilo kwijt ben. Als ik dan niet meer zwanger mag worden ben ik tenminste wel slank. Het is wel een goede oefening om te leren omgaan met emo eten die vruchtbaarheidsbehandelingen. Wat een stress en verdriet en teleurstellingen brengt dat teweeg. Ik ben sowieso blij dat ik dat hoofdstuk zeer binnenkort kan afsluiten want het heeft zoveel impact op je leven.
Gisteren op de weegschaal gestaan... 60,9 viel me alles mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel succes met jouw laatste poging, MevrouwStippel!! Ik denk aan je :rose:
En dan ook nog 60,9 kg... goed zeg!

Plukkie, knap dat je alweer 66 kg woog. Op naar de 65!
Alle reacties Link kopieren Quote
@MevrouwStippel, jaa ik krijg ook erg veel energie van de lente. Zeker nu de klok een uur vooruit gegaan is en het zo lekker lang licht is.

Die app is ook meer een soort handig middel. Je kan nog altijd zelf kijken wat er allemaal in zit en of je dat wel of niet gezond vind.

Ik werk niet meer naast mijn studie, dus momenteel kan ik me volledig storten op mijn scriptie. Al is dat niet echt een voordeel, want ik heb zoveel tijd, dat ik het een beetje uitstel. Ik moet een aanvullend onderzoek doen, dus ik hoef gelukkig niet helemaal opnieuw te beginnen. En ook mijn huidige scriptie hoef ik niet aan te passen. Dat is wel fijn.

Een lekkere bak chips en fris moet ook zo nu en dan kunnen toch, anders is het volgens mij bijna niet vol te houden. Zolang het maar niet elke dag is.

Oh jeetje weer een spannende tijd weer. Wanneer weet je of het gelukt is of niet?

Fijn dat je gewicht mee is gevallen!

@koolmeesje, dank je, gaat de goede kant weer op! Hoe gaat ie bij jou nu?

Het is echt wel bijzonder hoe het hier gaat doordeweeks (ma tm do). Op één of andere manier is het nu al (bijna) een gewoonte om niet te snoepen. Het gaat me zo makkelijk af. Denk er bijna niet aan.

Omdat ik dit nu aardig onder de knie heb, heb ik mijn cola light/cola cherry light onder de aandacht gebracht bij mezelf. Ik dronk daar best wel veel van. Als ik niet oppas dan heb ik zo een 1,5 liter fles leeg. Tja ook niet erg gezond denk ik. Nu drink ik spa rood en alleen bij het avond eten nog een cola light. Spa rood vind ik toch niet zo lekker bij het eten en water drink ik verder ook wel door de dag heen, dus wil dan wel even wat anders. En één glaasje cola (cherry) light kan niet zoveel kwaad denk ik. Dit doe ik nu een week en dat gaat ook hartstikke goed. Sta er zelf versteld van!


Het volgende waar ik me op wil richten is vrijdag overdag. Dan wil ik nog wel eens uit mijn dak gaan met eten omdat het dan voor mijn gevoel weekend is. Met mijn vriend de afspraak dat we in de avond wel wat lekkers mogen, maar dat we er moeite voor moeten doen. Dus soms gaan we naar de stad fietsen (6km enkele reis) voor een ijsje/milkshake/taartje of we lopen 10 minuten (enkele reis) naar een winkelcentrum in de buurt om daar ergens wat te eten. Dat gaat goed de laatste tijd, alleen vrijdag overdag begin ik al dingen te eten en daar wil ik vanaf. Komende vrijdag wordt mijn eerste dag dat ik overdag gewoon eet zoals ik de rest van de week ook eet. Dat moet lukken. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Vrijdag is mijn vaste weegdag. Afgelopen donderdag had ik een etentje. Voor uit eten heb ik heel netjes gegeten en omdat het doordeweeks was ook geen toetje gehad. Omdat ik weet dat ik na uit eten altijd veel weeg had ik donderdagochtend alvast gewogen. Ik zag gewoon de 65! Jippie! Maar omdat het geen vaste weegdag is, heb ik em niet genoteerd. De dag erna woog ik 67,9, die heb ik wel genoteerd, tja dat is mijn vaste weegdag. Dat zal voornamelijk vocht zijn. Kijk nu al enorm uit naar vrijdag, want ik ben zo benieuwd of ik dan die 65 ook zie! Want als dat zo is, dan heb ik nu echt goed door, wat ik kan eten in de week om af te vallen zonder om te vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yess! 65,8! Eindelijk die 65 weer in beeld :-)
Dat is super Plukkie :yes:

Wat fijn dat je weer in de goede flow zit.
Goed idee ook dat jullie nu wat meer moeite moeten doen voor iets lekkers.
Ik probeer ook extra beweging of sport tegenover een eet uitspatting te zetten.
Om het wat te compenseren. En als ik extra beweeg kan ik ook wat extra's eten zonder dat ik gelijk aankom.

Koolmeesje hoe gaat het bij jou? Lukt het nog met hardlopen? Ik ga aankomende week ook weer de hardloop schoenen onder het stof vandaan halen en beginnen op te bouwen. Die looppauze heeft lang genoeg geduurd zo.

Hier helaas niet zo'n goed nieuws. Ik ben niet zwanger geworden. Jaren van vruchtbaarheidsbehandelingen en spanning zitten er nu op. Ben best verdrietig.

Toch gaat eten wel goed. En heb ook veel gesport en bewogen deze week.
Ik ga morgen wel sushi eten en de wijn zal ook rijkelijk vloeien dit weekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een teleurstelling, MevrouwStippel! Het is ook gewoon erg verdrietig. Gun jezelf maar jouw verdriet. Het einde van jarenlang spanning, hoop en vrees, dat is niet niks. Er zal ook wel veel spanning loskomen van al die tijd. Ik hoop dat je nu wel rust krijgt en vooruit kunt kijken naar de toekomst :hug:

Wat goed dat je toch gezond eet en veel beweegt! Hoe was de sushi gisteren? Heb je daarvan genoten met de wijntjes?

Plukkie, wat gaaf dat het nu zo goed gaat bij jou! Wat heb jij veel stappen gezet zeg. Fijn dat je nu door hebt hoe je het aan moet pakken. Merk je het ook aan je kleding? En fijn dat je voor jouw scriptie kunt gebruiken wat je al geschreven hebt. Succes met jouw aanvullend onderzoek.

Ik ben even wat stil hier want ik ben op vakantie in Azië! Superleuk, maar ik denk wel dat ik weer flink aan de bak zal moeten als ik weer terug ben in NL. Maar ach, ik geniet nu van de vakantie en van het eten. Over twee weken zien we wel weer :-)
Hai,

Hoe gaat het met jullie?

Koolmeesje dat klinkt als een hele gave reis. Lekker van genieten en op het eten letten komt daarna wel weer. Klinkt alsof jullie een rondreis maken. Dus je zal ook wel redelijk actief zijn daar. Geniet er van. En tot binnenkort maar weer.

Plukkie heb je jezelf al in actie kunnen zetten qua studie?
En lukt het om de 65 in beeld te houden? Telkens als ik een mijlpaal bereikte/bereik motiveert me dat extra om op mijn eten te letten en te sporten.
Zo sprong mijn weegschaal afgelopen vrijdag telkens van vooraan in de 60 kilo naar achteraan in de 59 kilo. Heb mede daardoor besloten de fles wijn dit weekend dicht te laten en geen chips oid te eten dit weekend. Even doorzetten en dan hoop ik de 59 aankomende week in beeld te krijgen.

The wrong direction lees je nog mee? Hoe gaat het met sporten en met het voedingsschema?

Hier best verdrietig geweest afgelopen week. Maar heb me niet laten verleiden tot troost eten. Daar ben ik wel heel trots op. Ook net flink ongesteld geweest.

Heb de afgelopen maanden vrijwel onafgebroken hormonen moeten innemen. Had altijd het gevoel dat dat ook invloed had op mijn gewicht.
Ik ga proberen mijn gewicht stabiel te krijgen met een marge tussen 58 en 60 kilo.

Ik vind het na ruim twee jaar afvallen wel lastig om een goed evenwicht te vinden in hoe mijn eetpatroon eruit moet zien om stabiel te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal! Ben ik ook weer even. Wat erg druk gehad afgelopen weken met van alles en nog wat.

@mevrouwStippel, wat verdrietig nieuws :-(. Zal moeilijk zijn. Wel goed dat je het eten er niet onder laat lijden en dat je flink gesport hebt.

@koolmeesje, goede vakantie gehad? Inmiddels (bijna) weer terug? En viel de schade mee?

Inmiddels heb ik mij wel in actie kunnen zetten voor studie. Heb de draad weer opgepakt. Nadeel (nou ja nadeel...) is dat dit weekend paasweekend is en wij een weekend wegga en dat ik daardoor geen tijd heb voor studie. Net nu ik in een goede flow zat. Nou ja vanaf dinsdag maar weer oppakken dan.

Qua eten gaat het hier over het algemeen wel goed. Vorige week een wat slechtere week gehad, waardoor ik weer 66,4 woog, maar vanochtend was het weer 65,9. Dus ik ben tevreden. Het is een dalende lijn met zo nu en dan een kleine stijging, maar daarna daalt het weer. Dus wat mij betreft prima. Het gaat niet zo snel op deze manier, maar ik wil mezelf ook niet alles ontzeggen.

Daarnaast had ik begin dit jaar een nieuwe riem gekocht. Twee weken geleden moest er een gaatje bij gemaakt worden en gisteren bleek dat er nog een gaatje bij moet! Dat voelt wel fijn. Ik merk ook wel dat het allemaal iets minder is, maar er moet echt nog een paar kg af. Dit was voorheen ook gewoon te zwaar. Nu voelt het weer goed dat ik rond de 66 weeg, omdat ik van de 69 kom. Maar het is gewoon te zwaar en de wat strakkere shirts (nou ja zo strak zijn ze niet eens) kan ik nog niet aan, dan zie ik toch echt een rol. Ik blijf lekker zo doorgaan.


Vandaag nog wel even de mist in gegaan. Zakje paaseitjes leeggegeten. Maar die vergeet ik snel weer.


Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar ben ik weer! Terug van een hele gave vakantie. We hebben inderdaad een rondreis gemaakt, dus ik heb ook wel wat gedaan. Toch woog ik vanmorgen weer 79,8 kg. Weer bijna bij de 80 dus. Voelt wel als terug bij af.
Het verbaast me trouwens niet, want ik merkte het wel aan mijn broeken. Er moet gewoon weer 4 kilo af!

Vandaag meteen begonnen: hardgelopen en mijn eten ingevoerd in de eetmeter. Best een nette eetdag gehad en niet gesnoept. Wel nog wat teveel kaas gegeten bij het ontbijt en de lunch. Daar zal ik morgen eens op letten.

Het hardlopen ging eigenlijk ook best goed (voor mijn doen dan). Het zijn nog steeds maar minutenloopjes, maar dat lukte me nog wel. Binnenkort maar weer wat gaan uitbouwen.

Plukkie, je schreef dat jij ook weer met minutenloopjes begon en nu weer op de 18 km zit. Kun je dat aan een stuk door hardlopen of wandel je soms ook tussendoor? En heb je een leuk paasweekend gehad? Lukt het je om de goede flow weer te herpakken, zowel voor jouw scriptie als voor het gezond eten/niet snoepen? Succes!

MevrouwStippel, wat knap dat je je niet hebt laten verleiden tot emotie eten! Zoals je zelf al eerder schreef: als honger niet het probleem is, is eten niet de oplossing. Dat is zo waar! Heb je inmiddels de 59 in beeld gekregen? Nogmaals veel sterkte met jouw verdriet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gaaf zeg zo'n rondreis! Wel balen dat je weer bijna op 80 zit, maar het is nog geen 80 en vaak (bij mij dan) gaat er na de vakantie weer snel gewicht af omdat het toch vaak komt door uit eten enzo en je dan toch meer zout eet dan normaal, dus er zal vast ook veel vocht bij zitten. Het is ook erg lastig om tijdens vakantie niet aan te komen vind ik, zelfs al doe je veel aan lichaamsbeweging, het lijkt er altijd op dat eten op vakantie gewoon veel meer calorieën bevat wat je er gewoon niet af kan bewegen ofzo.

Goed dat je gelijk het hardlopen weer hebt opgepakt en eten hebt ingevoerd. Gelijk een goede start! Fijn dat het hardlopen goed ging. Is het nog gelukt om minder kaas te eten?

Die 18 km (inmiddels 19 al en volgende week wil ik 20 lopen) loop ik dan achter elkaar zonder te wandelen.


Het paasweekend was leuk! Weekendje weggeweest, wel nog hardgelopen daar (10 km), dus hopelijk beperkt dat de schade van het eten een beetje, want ik heb wel echt teveel gegeten dat weekend. Morgen weer wegen, dus ben benieuwd wat dit weekend gedaan heeft.

Gelijk aandachtspunten meegenomen voor een volgend weekend weg/vakantie. Ik ben blij dat mijn vriend nu ook op eten let, dat maakt het een stuk makkelijker. Een aandachtspunt is dat we in de middag geluncht hadden bij de Mac. Ipv een burger te nemen, gewoon een groot menu genomen en ook nog een Mc Flurry. In de avond uit eten gegaan en toch ook weer voor een toetje gegaan. Afgesproken met mijn vriend dat mochten we weer eens gaan lunchen bij de Mac dan nemen we geen menu, maar alleen een burger en als we een Mc Flurry nemen, dan nemen we s'avonds geen toetje. Niet dat we vaak lunchen bij de Mac, maar komt soms zo uit, zeker op zondag als er in Duitsland niet zoveel open is. Dus kijken of we deze regels in ieder geval in onze vakantie (staat eind mei gepland) kunnen toepassen. Geldt overigens niet alleen voor Mc Flurry, ook voor ander ijs of wafels of iets dergelijks.

Vanaf maandag ging het snoepen weer goed, dat lijk ik aardig onder de knie te hebben doordeweeks. Maandag hadden we familie hele dag over de vloer (wonen aan andere kant van het land), dus ze kwamen lunchen en avondeten (bbq). Heb met de lunch gewoon netjes gegeten (geen croissantjes ofzo gehaald, jammer voor hun, maar ik wilde ze echt niet en als ze er zijn neem ik er zeker één), daarnaast hadden we s'middags wat koekjes op tafel gezet, maar ook snoeptomaatjes. Heb toen wat snoeptomaatjes gegeten. Dat was mijn plan vooraf al, geen koekje, maar als ik iets wil dan snoeptomaatjes. Nou prima gelukt. En met de bbq heb ik ook nog wel netjes gegeten. Dus voor een paasmaandag eettechnisch geslaagd, verder was het ook gezellig!

Nu ik mijn eten sinds mijn dip week weer bij hou in MFP merk ik dat het toch weer wat beter gaat. Deze week nog even weer bijhouden en kijken of ik het volgende week weer kan loslaten.
plukkie80 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 14:44
Reden: typfout
0.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend woog ik 65,4! Sinds augustus niet meer zo "laag" gewogen. Gaat de goede kant op! Komende tijd proberen om weer onder de 65 te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vandaag weer 66 kg. Niet zo'n hele goede week gehad. Vanaf nu de draad weer oppakken. Ik ging er al vanuit dat ie weer wat omhoog ging. Het is niet een alleen maar dalende lijn, dus ik ga ervan uit dat ik volgende de 65 weer zie!

Hoe gaat ie bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, ik woog 64,7! Superblij mee. Onder de 65, kan het gewoon niet geloven. Ben meerdere keren op de weegschaal gestapt om te kijken of het klopt.

De laatste week ging ook supergoed.
In het weekend nog wel wat veel gegeten, maar ook heel veel bewogen, dus dat heeft het grotendeels wel gecompenseerd denk ik dan. Doordeweeks gaat echt supergoed. Deze week totaal geen moeite gehad om niet te snoepen. Wel lekker veel bewogen.

Nu gaan we het weekend ook aanpakken. Mijn vriend kwam hier zelf mee. In het weekend gaan we best wel los. Zo eten we op zaterdagavond zo een pint B&J of Magnum leeg (wij zijn echte ijsliefhebbers). Is er als gewoonte ingeslopen. Vroeger was de afspraak 1 x per maand B&J, maar toen zijn de andere weken door Magnum vervangen. Net zo slecht en evenveel calorieën. Dus dat gaan we afbouwen naar 1 x per 2 weken. Dus weekje wel, weekje niet. Dat scheelt al gelijk veel calorieën. Neem daarvoor in de plaats dan een klein ijsje ofzo.

Een tijdje terug dronk ik best veel cola (cherry) light. Om te minderen ben ik spa rood gaan drinken. Nu al een paar weken en het is nu gewoon al een gewoonte. Totaal geen behoefte om meer cola te drinken. Drink het nog steeds wel, maar 1 glas per dag (ipv 6 of 7). Dat voelt toch weer als een soort overwinning. Zo moet het ook gaan met eten.

Over een paar weken gaan we op vakantie en hebben we hotel geboekt met een keukentje erin, zodat we niet altijd persé voor ontbijt/lunch/avondeten buiten de deur hoeven te eten en het nog een beetje gezond kunnen houden. Ik wil dan gewoon met havermout en fruit blijven ontbijten ipv luxe broodjes en zoete dingen, die ik toch snel neem als ik dan buiten de deur ontbijt op vakantie.

Het is stil hier. Hoe gaat het bij jullie?
Plukkie wat ben je supergoed bezig! Echt fijn is dat om je gewicht zo te zien dalen. Lijkt me ook wel goed dat jij en je vriend samen daarin optrekken. Dat snaaien op de bank gebeurt toch vaak samen.

Hier kan mijn man veel extra eten. Hij sport meer en heeft ook een snellere stofwisseling en meer spieren. Dus ik zit regelmatig sterk te wezen op de bank als hij weer een zak chips leeg eet. In het begin van onze relatie snaaide ik mee. Denk dat ik deels daardoor al die kilo's was aangekomen.

Hoe gaat het met je studie?

Koolmeesje heb jij het allemaal weer wat weten op te pakken na je vakantie? Hoop dat het ook met jou goed gaat.

Hier ben vorige week op vakantie geweest. Nu alweer een weekje gewerkt en ook ongesteld. Weegschaal gaf vanochtend 60,9 aan. Volgende week nog eens wegen als mijn vocht van de ongesteldheid ook weer weg is. Ben dus niet aangekomen op vakantie en de weken daarvoor. Terwijl ik toch lekker heb zitten eten en best wel wat wijntjes heb gedronken de afgelopen weken.

Het sporten en extra bewegen zit er hier redelijk in. Ook tijdens de vakantie bewust veel gewandeld en zo. Ben de laatste weken zo druk met mijn werk. Heb elke week wel een paar uur overgewerkt door omstandigheden. Ook veel stress en drukte gehad vanwege een hectische zaak. Daardoor bleef de rest van mijn werk weer liggen waardoor dat ook weer met spoed af moet. Pfff heb nu weekend en geen zin meer maar eigenlijk nog 2 deadlines. Zou willen dat ik even onder een steen kon gaan liggen. Verder gaat het wel goed met mij. Maar een beetje werk rust zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je niet aangekomen bent door de vakantie en toch van heerlijk eten en drinken hebt genoten. Wellicht dan toch door het vele wandelen, je verbrand dan toch echt meer.

Wat vervelend van je werk. Hoe gaat het nu op je werk? Ik herken die stressperiodes. Echt niet leuk. Hopelijk is dat snel weer voorbij.

Hier nog hetzelfde gewicht als vorige week (64,7). Helemaal tevreden mee, had eigenlijk verwacht dat ik zwaarder zou zijn ivm ongesteld zijn, maar dat was niet zo. Daarnaast is het meestal een weekje wat lager en die week daarop dan weer wat hoger en daarna weer lager. Nu dus niet. Ben benieuwd hoe het komende week gaat en of ik em dan weer naar beneden kan krijgen.

Het scheelt wel dat mijn vriend mee doet ja. Al moet ik zeggen dat hij nog weleens wat laat versloffen. Afgelopen maandag had ie magnumijsje gepakt en ook gelijk eentje voor mij omdat hij dacht dat ik er ook wel eentje wilde. Maar ik heb gelijk gezegd dat ik niet hoef, omdat het doordeweeks is en ik dan niet snoep. Het gaf me wel een soort van krachtig gevoel dat ik het zo uitsprak (bewust niet alleen 'nee ik hoef niet' gezegd). Dat komt weer helemaal overeen met wat Mieke (skinnyminds/geheim van slanke mensen) aangeeft. Je bent geen slaaf van het eten, maar je hebt de regie zelf in handen. Ik heb daarna helemaal niet meer aan dat ijsje gedacht terwijl mijn vriend naast mij op de bank wel zat te eten.

Voorlopig ga ik gewoon zo door. Binnenkort op vakantie. Ben benieuwd hoe het dan gaat. We hebben in ieder geval een aparthotel geboekt, zodat we een keukentje hebben in het hotel, zodat we zelf ons ontbijt/lunch en/of avondeten kunnen maken en we niet constant buiten de deur eten hoeven te halen. We hebben ook veel sportiviteit op de planning, dus ben benieuwd. Eerst nog een weekje thuis kijken hoe dat gaat.
Is er nog ruimte voor iemand nieuw? Ik ben niet te zwaar, maar wel ongezond. Heb al jaren een serieuze suikerverslaving en geen flauw idee hoe ik gezond en toch lekker kan eten gedurende de dag.

Gezond avondeten maken, geen probleem, maar alle andere maaltijden en tussendoortjes, ik weet gewoon niet waar te beginnen. Maak wel eens een smoothie of een gezonde boterham, maar grijp meestal toch weer naar de zoetigheid. Tussendoortjes zijn helemaal een ramp, kan prima fruit en noten eten, maar heb daarna nog trek en grijp dan naar snoep en koek.

Ik ben altijd moe, nooit ergens zin in, alles voelt als een enorm obstakel, ik slaap slecht en voel veel onrust in m'n lichaam. Ik ben een jaar geleden bevallen, maar heb 's werelds makkelijkste kind, dus daar ligt het niet aan.

Graag zou ik een kilo of 6 af willen vallen en tegelijkertijd van m'n suikerverslaving afkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Euh...is hier nog iemand?

Zo ja, hoe gaat ie?
Helaas zelf door de vakantie 2 kg aangekomen. Best veel, terwijl ik heel veel bewogen heb. Heb me niet helemaal aan de vakantie eet afspraken gehouden. Denk dat ik toch bijna elke dag wel ijs of iets anders extra's op had.
Nou ja, eigen schuld dus. Deze week weer de draad oppakken en eten noteren. Gaat tot nu toe goed, maar ja het is ook nog maar dinsdag middag.

Maar ik weet nu wel weer waar ik het voor doe. Voor de vakantie kon ik eindelijk weer shirtjes aan die daarvoor niet stonden omdat ze net wat te strak rond mijn buik zaten. Nu staan ze weer niet. Dus ik ga er weer voor dat ik die shirtjes weer aan kan!

Ps lekker weertje! :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven