Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag dames, even weer een berichtje van mij. Er is hier veel gaande, we zijn bezig ons huis te verkopen. Hebben inmiddels een huurappartement gevonden en daar druk bezig. Ik merk dat ik door al deze drukte en spanning weer veel meer en minder gezond ga eten. Ik blijf rond de 86 kg, op zich vind ik dat voor nu prima. Ik ga ervan uit dat zodra alle stress een beetje achter de rug is het me wel weer lukt om de motivatie terug te vinden!
Blijf wel graag in de tabel.
Afgelopen zaterdag zat ik op 86 kg.
Iedereen succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor je compliment Koolmeesje, lief! En wat fijn dat je de 75 hebt gezien!
Goed gedaan hoor, petje af!

Elizabethie, wat goed dat je nu in ieder geval stabiel bent in gewicht! En succes met verhuizen, dat is altijd een drukke, stressvolle periode! Supergoed als je in ieder geval (ongeveer) gelijk blijft in zo'n periode!

Hier afgelopen vrijdag weer gewogen en er was een halve kilo bij..... Terwijl ik echt een hele goeie week had gehad. Maar de vorige keer dat ik startte met IF kwam ik eerst ook wat aan en daarna zakte het weer. Sowieso adviseren ze met IF niet (teveel) te wegen, en dat het ook bv. gaat om de cm's en hoe je kleding zit. Dus ik ga gewoon lekker zo door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

@Koolmeesje, ik vrees dat dat een valkuil zal blijven dat 's avonds snoepen..
Hoe gaat het daar nu mee?

@Elizabethie, Zoals je zegt, het is eigenlijk voor nu best prima zo toch. Vooral even deze periode.

@Blondie, Ah jammer dat je dan toch iets bent aangekomen. Maar je staat er positief in, en dat is juist goed! Hoe gaat het verder met je?

Hier nog niet al te best, helaas.. Blijf maar schommelen :|
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach ja, het is een soort Groundhog Day elke dag...... Elke dag is hetzelfde met weinig beweging :whip:
Vandaag wel een second opinion gehad en ik moet nu gaan werken aan de soepelheid van de knie. Over 4 weken een herbeoordeling en dan kijken operatie/niet.
Dus de komende weken weer blik op oneindig.... Ik moet wel bij de sportschool rustig aan op de hometrainer dus dat wordt een paar keer mer week een uitje haha!

Hele goeie week gehad weer, maar merk dat ik de moed na een paar weken wel een beetje aan het verliezen ben.... Sinds ik weer ben gestart met IF alleen maar aangekomen. Blegh...... Ik blijf stug doorgaan maar ik vrees voor morgenochend....
Sorry voor de egopost, morgen kom ik terug met mijn gewicht en hopelijk een beter humeur :|

LovelyLady, wat vervelend dat het nog niet zo goed lukt. Had je je nog gewogen deze week? Veel succes! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmeesje, wow, wat fijn dat je de 75 gezien hebt! Gaat lekker zeg! Knap dat je er maandagavond niet aan toe hebt gegeven, maar ik weet precies hoe dat voelt. Het is als een soort oerdrang die wil snoepen en daar is moeilijk tegen te vechten. Goed dat het je gelukt is en dat heeft je de volgende dag vast een goed gevoel gegeven!

@Elizabethie, verhuizingen zijn zo stressvol. Zo lastig om dan daarnaast ook nog je eten op orde te hebben. Mooi dat je rond de 86 blijft en dat je dat prima vindt.

@Blondie, die halve kilo kan gewoon fluctuatie zijn. Dus waarschijnlijk niks aan de hand. Gewicht is niet het belangrijkste. Wat je zegt, gaat ook om hoe je kleding zit en uiteindelijk cm's die je afvalt. Gewoon lekker doorgaan inderdaad. Dan komt het allemaal vanzelf wel. Pfff je bent nog wel even onder de pannen met je knie. Ben benieuwd wat de uitslag is over 4 weken.

@Lovelylady, balen van dat geschommel. Hopelijk binnenkort wat minder geschommel ;-).

Hier eindelijk resultaat! De aanhouder wint! Vorige week was ik slechts 100 gram lichter nadat ik 12 dagen niet had gesnoept (geen koek, chips, snoep of chocola gegeten). Afgelopen week "vrolijk" verder gegaan. Wel in het weekend nog wat biertjes gehad en paar paaseitjes, rest van de week niet gesnoept. En tadaaa ik woog 64.4 kg. De laatste keer dat ik dit woog was november 2022. Daarna dus alleen maar zwaarder. Ben er echt blij mee! En het motiveert om door te gaan. Het gaat nog steeds redelijk makkelijk. Ik hoop dat het zo blijft.

Nog 3 weken tot de marathon, dus heel veel ga ik er niet meer af krijgen, maar alle beetjes helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker Koolmeesje! Goed gedaan en knap volgehouden zo!
Woog afgelopen vrijdag 71,7 dus er was eindelijk weer een daling, fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff wat vervelend toch Blondie. Kom je je dagen toch wel een beetje door?
Vind het écht enorm knap dat je toch IF kunt doen nu. En wat fijn dat er ook weer een daling te zien is, trots op je!

@Plukkie, wat super goed zeg!! En echt heel goed dat je al zoveel dagen niet gesnoept hebt, wou dat ik die discipline had :)

Hier gaat het schommelend naar beneden, eindelijk! Woog vorige week nog 57,3 en vanochtend 56,4kg. Nu hopen dat de daling voortzet :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig, dames!! Gaat lekker. Hopelijk zet het door.

Hier wat minder. Was weer een kilo zwaarder. Op zich redelijk goed gegeten, behalve vorig weekend. Gisteren ook slecht gegeten. Voor de lunch een kapsalon met kipdöner en in de avond een pizza. Vanavond uit eten, dus al met al verwacht ik dat het vrijdag ook niet zo best zal zijn op de weegschaal. Hopelijk kan ik het komende week nog wat compenseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5 schreef:
14-03-2024 17:15
Ach ja, het is een soort Groundhog Day elke dag...... Elke dag is hetzelfde met weinig beweging :whip:
Vandaag wel een second opinion gehad en ik moet nu gaan werken aan de soepelheid van de knie. Over 4 weken een herbeoordeling en dan kijken operatie/niet.
Dus de komende weken weer blik op oneindig.... Ik moet wel bij de sportschool rustig aan op de hometrainer dus dat wordt een paar keer mer week een uitje haha!

Haha Blondie, wat schrijf jij grappig. Groundhog day! :-D Ik zie jou nu elke ochtend zuchtend opstaan met hetzelfde muziekje op de achtergrond, elke ochtend precies dezelfde gesprekken met jouw kinderen voeren, precies dezelfde oefeningen die je aan het doen bent, etc. Ik vind jouw situatie heel naar, maar om dit beeld moest ik toch wel lachen!

Heel fijn dat er nu eindelijk wat gewicht vanaf is gegaan. Knap hoor! Helpt het misschien ook dat je nu naar de sportschool gaat? Ik schreef het al eerder: ik vind het echt knap hoe je met jouw situatie omgaat. Jij blijft niet in de slachtofferrol hangen, maar jij hebt de regie gepakt!
Merk je al wat vooruitgang met jouw knie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Plukkie, wat goed dat het je gelukt is om 12 dagen niet te snoepen en dat je de 64.4 kg had gehaald! Superleuk! Jammer dat je de week erna toch een kilo zwaarder was, maar je weet hoe dat kwam dus dat gaat er vast ook wel weer snel af. Waarschijnlijk kwam het door veel vocht en zout. Veel succes en plezier met de marathon! Ben wel benieuwd waar die is maar ik snap best dat je dat niet wilt zeggen ivm herkenbaarheid. (ik zit totaal niet in dat wereldje :D ) Ben je na zo'n marathon dan ineens een paar kilo lichter? Dat moet toch enorm veel energie kosten?

Lovelylady, wat goed dat jij bijna een kilo lichter bent! Heel motiverend! Dat schommelen herken ik wel, maar zolang het maar schommelend naar beneden gaat is het goed!

Bij mij gaat het ook nog steeds goed, ik schommel nu rond de 60 kg. Ik heb helaas nog niks gevonden tegen die snoep-drang in de avond. Als ik vanalles te doen of te regelen heb valt het wel mee, maar ja. Ik wil 's avonds ook wel graag uitrusten en even niksen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naam05-01-2412-01-2419-01-2426-01-2402-02-2409-02-2416-02-2423-02-2401-03-2408-03-2415-03-24LengteStreef
Plukkie65.46565.765.566.765.165.064.4 16260
Elizabethie87.386.386.286.186.585.885.786 18082
Blondie571.872.371.7 17165
Lovelylady55.256.956.555.955.85757.356.4 15550
Koolmeesje12378.577.277.477.177.376.276.676.677.475.975.8 17676
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor het bijwerken van de tabel, fijn! En leuk dat er de laatste tijd weer wat meer geschreven wordt. Dat helpt mij zeker!

LovelyLady, wat goed dat je weer een daling zag! Goed bezig jij!

Plukkie, doner en pizza is wel errug lekker! En je hebt nog even tot vrijdag, deze week gaan we er gewoon weer voor! En het zal ook grotendeels vocht zijn door het zoute eten dus na een paar dagen is dat ook weer eraf.

Koolmeesje, goed dat je al bij de 60 kilo bent! Hoelang ben je ook alweer? Lastig is dat he, die snaaidrang in de avond.... Ik heb soms ook gewoon echt nog wel trek (zeker als we op tijd gegeten hebben).

Vorige week dinsdag was ik opnieuw bij de orthopeed en ze hebben me nu toch op de wachtlijst gezet voor een operatie! Er gaat dus eindelijk wat gebeuren! De revalidatie erna is heel lang (9-12 maanden), maar betekent wel dat ik daarna alles weer mag en kan doen. Dus dat is fijn.

De sportschool klinkt heel wat, maar ik fiets 15 minuutjes op de hometrainer en doe daarna nog wat kleine oefeningen op een apparaat. Dus dat zet niet echt zoden aan de dijk haha! Maar het is fijn om wat te kunnen doen. Het is om de dag, dus er zit wel lekker regelmaat in.

Afgelopen week was een beetje rommelig, en op vrijdag moest ik vroeg de deur uit en heb me niet gewogen. Aanstaande vrijdag weer.

Elizabethie, hoe is het met de verhuizing?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, het is hier een hectische periode. En kon ik m'n gewicht nog enigzins stabie houden, het begint nu helaas weer te stijgen. Ga alweer richting 87 kg. Balen. Maar ja. Stress en drukte vertalen zich bij mij in eten en snoepen.
Het opknappen van het nieuwe huis vordert gestaag. We zijn van plan ergens rond 20 mei te gaan verhuizen. Daarvoor gaan we nog 3 weken naar Portugal. Heel veel zin in! Was ook fijn geweest als ik dan een beetje richting mijn streefgewicht zou zitten naar dat gaat hem helaas totaal niet worden.
Blondie, fijn dat er nu toch iets gaat gebeuren!
Koolmeesje, jij gaat lekker. Knap hoor!
Plukkie, die kilo gaat er vast zo weer af. Ik moet er inmiddels alweer 5 af zien te krijgen.
Enfin, als we weer een rustige tijd aanbreekt zal het wel weer goed komen. Een keer.
Fijne week allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Hoe is het bij jullie? Hier wel oké.
Kan me morgen niet wegen en was het vanochtend vergeten, dus komt volgende week weer.

@koolmeesje, dank je wel!

Na die zware week, was ik ineens wel weer lichter. Het was dus inderdaad vocht ofzo.

Ik ga de marathon in Parijs lopen (geen probleem qua herkenbaarheid, er lopen veel meer Nederlanders deze marathon). Dus wel heel gaaf.

Ja, het kost veel energie, maar valt qua verbranding best mee. Bij mijn vorige marathon heb ik ongeveer 2500 calorieën verbrandt. Tijdens de marathon eet je ook regelmatig (gelletjes, gelsnoepjes, speciale repen enzo), dus je vult de energie ook wel weer bij. Waar je over het algemeen van afvalt is de trainingsperiode ervoor en niet zozeer van de marathon zelf. Helaas deze keer voor mij niet zoveel afgevallen. Toch teveel gegeten.

Fijn dat het bij jou goed gaat. Die snoep drang ken ik en dat is heel lastig om daar tegenin te gaan. Je wilt ook niet altijd maar afleiding zoeken.

@Blondie, jaa klopt hoor, het was er een week later weer af, dus viel mee.

Wat fijn dat je op de wachtlijst bent gezet. Dan loopt dat tenminste. Dat is wel een lange herstelperiode, maar wat je zegt, als je daarna weer alles kunt en mag, dan is dat het wel waard.

Fijn dat je wel iets kan doen. 15 minuten op de hometrainer is nog altijd beter dan die 15 minuten op de bank.

@Elizabethie, mooi dat het opknappen gestaag doorgaat. 20 mei is volgende maand alweer. Gaat dan toch snel. En daarvoor nog met vakantie. Leuke vooruitzichten. Zo'n hectische periode is alleen nooit fijn. Misschien heb je na de verhuizing meer rust om je dan ook weer te focussen op je gewicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames, wie praat mij weer uit de put? Pffffff ik heb me vanmorgen weer gewogen en was weer 72,3. Hetzelfde als een maand geleden..... Ik heb weer een prima week gehad, ook met IF en heb me met Pasen echt niet zo laten gaan. Hoe kan dit nou? Ik heb echt het gevoel dat ik goed bezig ben, maar de weegschaal gaat gewoon weer omhoog. Wat is dit ontzettend ontmoedigend zeg, man man man (6) >:-( :mad:

Ik weet dat ik niet echt kan sporten, maar aan het einde van de dag heb ik toch vaak rond de 4000 stappen gelopen (kan weer redelijk lopen, alleen nog niet echt actief wandelen. Fietsen lukt helaas nog niet). Echt actief bewegen is het niet, maar ik zit ook echt niet de hele dag met mijn luie r**t op de bank.....

Misschien moet mijn calorie-inname per dag dan nog meer naar beneden? Ik weet het echt niet meer......
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie, gewoon doorgaan als je het gevoel hebt dat je goed bezig bent! Misschien heb je op een verkeerd moment gewogen en hield je vocht vast en/of zat er nog van alles in je lichaam. Ga de komende week gewoon zo door. Ik had vorige week precies hetzelfde. Heb je volgende week geen vooruitgang, dan kun je je eten eens onder de loep nemen.

We fluctueren nou eenmaal veel met gewicht en gewicht zegt niet alles! Probeer niet teveel waarde te hechten aan je gewicht van deze week.

Gr. Plukkie (was onder verkeerde account ingelogd).
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaaah Blondie, dat is ook gewoon balen! Heb je zo je best gedaan, en dan gaat je gewicht omhoog! En dat allemaal doordat je niet normaal kan bewegen door dat stomme skiongeluk... :(

Maar bedenk maar het volgende:
- als je niet zo goed bezig was geweest, was jouw gewicht nog hoger geweest. Dus je hebt erger voorkomen!
- het is waarschijnlijk een fluctuatie. Onze lichamen zijn geen machines, en het gewichtsverloop gaat nou eenmaal niet regelmatig.
- misschien hield je meer vocht vast, door wat zouter eten of bijvoorbeeld een naderende ongesteldheid.
- gewicht is niet het enige dat telt. Je bent gezonder bezig geweest, dat is sowieso goed.

Dus: een knuffel en HOU VOL, het komt echt goed!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Plukkie wat gaaf zeg dat je de marathon in Parijs gaat lopen! Leuk om via jou een inkijkje te krijgen. Wauw, een marathon kost je dus net zoveel calorieën als de dagelijkse hoeveelheid voor een man! Wel logisch inderdaad dat je de dag zelf ook veel eet, en dat het gewichtsverlies vooral komt door de trainingen ervoor.
Ik vind het in ieder geval superknap. Mochten ze er iets over uitzenden op tv dan zal ik denken: daar loopt Plukkie! :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Elizabethie, veel succes met de verhuizing en veel plezier in Portugal! Daarna heb je vast weer wat meer ruimte in je hoofd om aan je gewicht te denken. Komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh, schreef ik nou eerder dat ik rond de 60 kg schommel?? Haha, ik bedoelde 76 kg! Opeens 60 kg zou wel heel weinig zijn voor mij.

Ik blijf redelijk op gewicht nu, daar ben ik erg blij mee. Wel schommelt het behoorlijk: vorige week woog ik opeens maar 75,2 kg (!), maar vandaag weer 75,9 kg. Nou ja, zolang het maar rond / onder de 76 blijft ben ik tevreden.

Hoe was jullie weekend? Bij mij ging het goed: wel genoten maar niet al teveel calorieën.

Plukkie hoe ging de marathon?? :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Plukkie en Koolmeesje! Ik weet zelf ook inderdaad wel dat het niet alleen maar vet is, en dat het per dag erg kan schommelen (zeker bij mij).
Maar ik heb gewoon echt een paar goeie weken gehad en als je dan nog steeds geen daling ziet en er gewoon weer een halve kilo bij is vergeleken met de week ervoor, dan zakt de moed me wel een beetje in de schoenen.

Plukkie wat cool, een marathon! Echt respect voor mensen die dat kunnen uitlopen en ook de trainingen volhouden.

Koolmeesje, wat fijn dat je zo lekker op gewicht blijft! Goed bezig!

Elizabethie, verhuizen is geen optimale periode om bewust en goed met eten en bewegen bezig te zijn. Heerlijk, straks naar Portugal!

LovelyLady, hoe is het met jou?

Hier weer fris aan de week begonnen. Eens kijken hoe het gaat deze week :bonk:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven