Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou PapierVampier, dan kunnen we elkaar de hand schudden. Mijn afgelopen week ging ook slecht. Ik ben 's avonds door de weeks ook vaak moe en dan ga ik ook ongezond eten. Of in ieder geval snoepen. En dan meteen weer veel snoepen, grrrr.

Wat goed dat je nu bezig bent om gezonde en makkelijke maaltijden te bedenken! Elke dag die je weer gezond oppakt is er weer een! Je schreef dat je volgende week nog veel stress hebt, sterkte daarmee! Hopelijk lukt het je om ondanks de stress toch gezonde keuzes te maken.

Plukkie, wat ben jij weer goed bezig zeg! Heb je afgelopen woensdag inderdaad iets kleins gesnoept? En hoe ging het vrijdag? Fijn dat er alweer een kilo af is!
En jammer van jouw wedstrijd maar het was dus in ieder geval spannend en leuk! En deze week dus weer een nieuw toernooi. Wanneer mag je weer? Speel je single of dubbel? Ik heb mijn eerste wedstrijd gewonnen! Morgen mag ik weer, en daarna volgende week ook meteen weer voor het volgende toernooi. Leuk hoor.

Heb je inmiddels jouw aanvulling van jouw scriptie ingeleverd, of is dat voor komende dinsdag? Het zal wel een opluchting zijn als dat achter de rug is. Ik duim voor je dat het dan helemaal in orde is!

Sinds gisteren ben ik weer gezond bezig. Ik merk dat het me steeds wel lukt in het weekend, maar niet door de weeks. Ik hoop dat dat komende week beter gaat omdat ik dan veel wedstrijden heb van het tennistoernooi (het is een poule van vijf!). De weegschaal was vanmorgen wel weer teleurstellend: 82,4 kg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plukkie, ik zie trouwens dat we allebei nu meer wegen dan ons startgewicht in de tabel... :$
Alle reacties Link kopieren Quote
@koolmeesje, oepsie en dan te bedenken dat we op ons startgewicht al vonden dat we te zwaar waren en dan zijn we nu nog zwaarder :facepalm:

Wat goed dat je de eerste wedstrijd hebt gewonnen! Wel super dat je in een poule zit, lekker veel spelen! Hoe is je wedstrijd van zondag gegaan? En misschien daarna inmiddels ook al gespeeld?

Ik speel in de toernooitjes beetje om en om mix en dames dubbel en dan andere toernooi de mix en enkel. Bij ons eigen toernooi afgelopen week ben ik 2de geworden bij de dames enkel! :-) In de mix lagen we er helaas na 1 wedstrijd uit. Niet omdat onze tegenstanders zo goed waren, maar omdat we allebei stonden te prutsen, dat was beetje jammer. Deze week even geen toernooi. Volgende week wel weer.

Vorige week woensdag niet iets kleins gehad. We hadden tennistoernooi op ons eigen club en daar hebben ze dan altijd lekker eten. We wilden zowieso daar een keer eten, dus hebben we dat op woensdag gedaan, omdat we dan toch iets extra's mogen. Daarna niks meer gehad.
Vrijdag overdag is het voor het eerst helemaal goed gegaan. Volgens mij is de knop bij mij nu wel om. Maar eerst kijken hoe het verder gaat want dat heb ik wel vaker gedacht.

Aanvulling van de scriptie heb ik ingeleverd en daarop nog wat feedback gekregen. Daar ben ik nu druk mee bezig om die te verwerken en daarna kan ik em inleveren. Moet uiterlijk de 15de, maar doel is wel deze week nog.
Wel spannend allemaal.

Wel "grappig" dat het jou juist niet lukt om doordeweeks gezond te eten en in het weekend wel. Ik heb het precies andersom. Hoe gaat het tot nu toe met gezond eten? Wel balen van je gewicht weer.


@Papiervampier, hoe gaat ie nu bij jou? Heb je van tevoren alvast wat gezonds in huis gehaald? Heb je nog wat kunnen bedenken wat gezond en makkelijk is?

Ennuh oh ja, ik had laatst echt zo'n bewust wordt moment (beetje rare zin, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel). Ik zat achter de laptop en wilde wat snacken. Dus ik had 6 snoeptomaatjes gepakt. Op een gegeven moment had ik er 5 op en dus nog 1 in mijn hand. Ineens dacht ik: hé ik heb er nog 1 in mijn hand, dus ik heb er 5 opgegeten. Ik heb daar totaal niets van gemerkt. Ik stop het dus gewoon gedachteloos in mijn mond en zo gaat het dus ook als ik M&M's of andere zooi eet. Ik proef het niet eens goed, want ik heb het niet eens door. Dit was wel weer een soort extra stok achter de deur om niet zomaar iets lekkers te gaan snacken. Heb het gevoel dat daardoor de knop weer wat meer om is.
koolmeesje123 schreef:
06-07-2019 22:32
Nou PapierVampier, dan kunnen we elkaar de hand schudden. Mijn afgelopen week ging ook slecht. Ik ben 's avonds door de weeks ook vaak moe en dan ga ik ook ongezond eten. Of in ieder geval snoepen. En dan meteen weer veel snoepen, grrrr.

Wat goed dat je nu bezig bent om gezonde en makkelijke maaltijden te bedenken! Elke dag die je weer gezond oppakt is er weer een! Je schreef dat je volgende week nog veel stress hebt, sterkte daarmee! Hopelijk lukt het je om ondanks de stress toch gezonde keuzes te maken.

[...]

Sinds gisteren ben ik weer gezond bezig. Ik merk dat het me steeds wel lukt in het weekend, maar niet door de weeks. Ik hoop dat dat komende week beter gaat omdat ik dan veel wedstrijden heb van het tennistoernooi (het is een poule van vijf!). De weegschaal was vanmorgen wel weer teleurstellend: 82,4 kg.
Koolmeesje, wat balen dat het bij jou ook even niet wilde lukken! Wel echt supergoed van je dat je het nu weer oppakt. Hier is het juist andersom: doordeweeks gaat het nog wel redelijk, maar het weekend is een ramp. Jammer van de weegschaal, maar die meet gelukkig niet hoe zwaar het weegt dat je toch telkens weer opnieuw de stap zet naar een gezonder leven!
plukkie80 schreef:
09-07-2019 16:18

[...]

@Papiervampier, hoe gaat ie nu bij jou? Heb je van tevoren alvast wat gezonds in huis gehaald? Heb je nog wat kunnen bedenken wat gezond en makkelijk is?

Ruk. Zoals ik al had voorspeld, stikt het hier momenteel van de negatieve emoties en laat ik nou juist een emotie-eter zijn :facepalm: Gisteravond wel redelijk gegeten (de rest van de dag niet), vanavond wordt het denk ik soep (uit een blikje, maar goed, dat moet dan maar even) en verder probeer ik heel erg om de emmer niet over te laten lopen. Hopelijk gaat het over een tijdje weer beter.

Succes met je scriptie trouwens, spannend! :cheer2:


Ennuh oh ja, ik had laatst echt zo'n bewust wordt moment (beetje rare zin, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel). Ik zat achter de laptop en wilde wat snacken. Dus ik had 6 snoeptomaatjes gepakt. Op een gegeven moment had ik er 5 op en dus nog 1 in mijn hand. Ineens dacht ik: hé ik heb er nog 1 in mijn hand, dus ik heb er 5 opgegeten. Ik heb daar totaal niets van gemerkt. Ik stop het dus gewoon gedachteloos in mijn mond en zo gaat het dus ook als ik M&M's of andere zooi eet. Ik proef het niet eens goed, want ik heb het niet eens door. Dit was wel weer een soort extra stok achter de deur om niet zomaar iets lekkers te gaan snacken. Heb het gevoel dat daardoor de knop weer wat meer om is.

Klinkt bekend! Soms is opeens heel de zak M&M's leeg en heb ik daar zelf eigenlijk niets van gemerkt :facepalm: Fijn dat dit besef je helpt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Papiervampier, jeetje wat balen zeg, hopelijk gaat het snel weer beter. Op eten letten tijdens een periode met negatieve emoties is vaak lastig. Is er wel vooruitzicht dat het binnenkort beter gaat?

En dankjewel, ja heel spannend! Kan me gewoon niet voorstellen hoe het is om straks diploma te hebben, dat ik gewoon geen studie(stress) meer heb.

Haha ja erg hé, dat je eten naar binnen stopt terwijl je het niet eens doorhebt,

Vanochtend weer gewogen. Ik woog 63,4. Dat is 2,1 kg lichter dan vorige week. Dat lijkt me wat veel. Verder is afgelopen week wel erg goed gegaan, maar dan nog, in het weekend heb ik niet echt op eten gelet. Misschien komt het door de studiestress of komt het door mijn slapeloze nachten. Geen idee. Ben benieuwd wat ie volgende week zegt.

Had trouwens in februari bikinifoto's van voor en van de zijkant genomen. Toen was ik niet op mijn zwaarst, dat is achteraf wel jammer, dat ik daar geen foto's van heb, maar ik heb vandaag nieuwe foto's gemaakt en jeetje dan zie je het verschil goed zeg! Ik zie wel dat ik er nog niet ben, maar het is zo goed zichtbaar dat er al wat kilo's af zijn.
plukkie80 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 12:22
Reden: typfout
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Plukkie, wat een mooi resultaat vanmorgen. En wat leuk dat je het verschil ook echt op de foto's ziet. Dan weet je waar je het voor doet. Knap hoor!

Twee kilo lichter is wel erg veel inderdaad. Hopelijk blijft het eraf! Maar het zouden inderdaad ook wat schommelingen kunnen zijn, dat heb ik in ieder geval wel. Hopelijk is dat bij jou niet zo. Ach, en anders is het ook niet erg, je hebt in ieder geval duidelijk een dalende lijn.

Slapeloze nachten door de stress is niet goed! Ik duim voor je dat het nu helemaal in orde is en dat je binnenkort jouw diploma hebt!

En nog gefeliciteerd met de tweede plaats op jouw toernooi :D
Alle reacties Link kopieren Quote
PapierVampier, hoe gaat het nu met jou? Wat naar dat je zoveel negatieve emoties hebt gehad. Hopelijk wordt dat nu wat beter. Is het nog gelukt om een beetje redelijk te eten deze week?

Ik woog vanmorgen 79,5 kg. Dus weer een halve kilo onder de 80! Blij!!
Die 80 wil ik nu echt nooit meer zien.

En dat terwijl ik toch twee avonden veel gesnoept heb. De andere avonden niet, dus dat is in ieder geval al veel beter dan hoe het was, want eerder snoepte ik elke doordeweekse avond wel.
Mijn doel voor volgende week is om te blijven bewegen, en de totale hoeveelheid snoep van de afgelopen week te halveren.

Dus ofwel het aantal avonden verminderen van 2 naar 1
Ofwel 2 avonden snoepen, maar dan de helft per avond.

Hoop dat het me lukt! Ik ben nu in ieder geval super gemotiveerd, en vanavond en morgen heb ik nog tennistoernooi, dus komend weekend gaat vast lukken. Plukkie jij ook weer veel plezier en succes met het volgende toernooi.


Prettig weekend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren nog steeds 79,5 kg. Gelukkig maar, want het schommelt nogal bij mij. Maar nu lijk ik wel echt onder de 80 te zijn!

Dit weekend ging weer goed, helemaal niets gesnoept. Zaterdag wel wat gesport, en vanavond ook. Geen tijd gehad om hard te lopen, dat wil ik ook weer oppakken.

Ik wil nu leven zoals ik altijd wil leven, met het bijbehorende gewicht. Dus niet nog even 2 kilo "lijnen", maar afwachten waar het huidige patroon me brengt. Gisteren ging ik met een behoorlijk leeg gevoel in mijn maag naar bed. Dat moest ik maar verdragen vond ik, en dat heb ik ook gedaan. Vanavond na het sporten had ik weer een leeg gevoel in mijn maag. En echt helemaal geen zin in iets zoets, maar in iets hartigs. Daardoor ga ik gewoonlijk snoepen (chips oid). Ik besloot dat ik dit lege gevoel in mijn maag nu niet weer ging verdragen, want dan zou het al twee dagen achter elkaar zijn. Dan wordt het een kwestie van volhouden en heb ik er eind van de week schoon genoeg van. Dus ik heb vanavond heel bewust nog wat hartigs gegeten. Geen snoep, maar nog wat avondeten dat over was. En nu voel ik me heerlijk verzadigd en ben ik niks "vol aan het houden". Terwijl ik toch al vanaf donderdag helemaal niks meer snoep. Zo moet het dus! :idee:

Wel even afwachten of ik met dat eten niet weer aankom...
plukkie80 schreef:
12-07-2019 12:21
@Papiervampier, jeetje wat balen zeg, hopelijk gaat het snel weer beter. Op eten letten tijdens een periode met negatieve emoties is vaak lastig. Is er wel vooruitzicht dat het binnenkort beter gaat?

Twijfelachtig. En omdat ik dat niet kan accepteren ben ik naar de huisarts gegaan voor hulp. Even afwachten wat daar allemaal uit gaat komen.

[...]

Had trouwens in februari bikinifoto's van voor en van de zijkant genomen. Toen was ik niet op mijn zwaarst, dat is achteraf wel jammer, dat ik daar geen foto's van heb, maar ik heb vandaag nieuwe foto's gemaakt en jeetje dan zie je het verschil goed zeg! Ik zie wel dat ik er nog niet ben, maar het is zo goed zichtbaar dat er al wat kilo's af zijn.

Wat fijn hè, dat je foto's van tevoren hebt genomen en dat je dan echt kan zien hoeveel verschil er is! Je ziet jezelf elke dag in de spiegel en dan kan het soms lijken alsof er nooit iets verandert.
koolmeesje123 schreef:
12-07-2019 15:30
PapierVampier, hoe gaat het nu met jou? Wat naar dat je zoveel negatieve emoties hebt gehad. Hopelijk wordt dat nu wat beter. Is het nog gelukt om een beetje redelijk te eten deze week?

Mwha. Kon beter, maar het kon ook veel slechter. Ondertussen voel ik me iets beter, maar als i het een cijfer zou moeten geven, nog lang geen voldoende.

Probeer de rest van mijn dag wel gezond te houden. Eten is dan misschien een uitdaging, maar ik drink wel voldoende en beweeg. Heb sinds een tijdje een sportschoolanbonnement, maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel aan vind. Beetje te soft voor mij of zo. Dus ben aan het nadenken over iets van een andere sport, maar kom er nog niet zo goed uit.

Ik woog vanmorgen 79,5 kg. Dus weer een halve kilo onder de 80! Blij!!
Die 80 wil ik nu echt nooit meer zien.

Wat ben je goed bezig! :cheer2: Ook met het niet snoepen en bewuste keuzes maken waarover je het hebt in je laatste post. Knap zeg, zoveel doorzettingsvermogen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Whoohoo!! Ik heb via een versnelde procedure (in de zin van , lever zaterdag je scriptie in, als die goed is dan mag je donderdag verdedigen) mijn HBO diploma!! Zooo blij mee! En nu gewoon geen stress meer en ook geen slapeloze nachten meer. Wat was ik kapot. Echt heerlijk nu!

Vanochtend gewogen en woog 64,1. Iets zwaarder dan vorige week, maar ik vertrouwde het gewicht van vorige week ook niet helemaal omdat dat wel ineens veel lichter was dan die week daarvoor. En aangezien het een stressvolle week was door de versnelde procedure heb ik ook nog wel het één en ander naar binnen gewerkt. Dus helemaal tevreden!

@koolmeesje, wat fijn dat je weer onder de 80 zit! En het lijkt nu wel echt zo ja, altijd beetje spannend, 1 x dat gewicht zegt niet zoveel, maar als je het maandag nog steeds was, dan kan je het toch wel met zekerheid zeggen. Toch maar weer mooi voor elkaar!
Goeie instelling ook, niet meer 'lijnen'. Nu inderdaad even kijken als je het vol houdt zo wat je gewicht doet. Je zou toch zeggen dat als je nu minder snoept het toch wel naar beneden moet gaan. Al gaat het langzaam. Ben benieuwd hoe deze week je is vergaan.


@PapierVampier, goed dat je hulp hebt gezocht. Hopelijk kunnen ze je helpen. Want je moet echt niet te lang met negatieve emoties zitten anders wordt het denk ik alleen maar lastiger om ervan af te komen. Beterschap/sterkte! Hoop dat het snel beter met je gaat.
plukkie80 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 11:45
Reden: typfout
0.14% gewijzigd
Plukkie, wat ontzettend fijn, van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma :cheer: Pff, wat zal er een last van je schouders af zijn, zeg! Ben je je nu aan het focussen op de arbeidsmarkt?
Alle reacties Link kopieren Quote
WAUW Plukkie, HARTELIJK GEFELICITEERD!!! Je hebt jouw diploma!!!

Geweldig gedaan, en wat heerlijk dat je nu geen stress en slapeloze nachten meer hoeft te hebben. Je hebt het verdiend!!

Lekker genoten dit weekend? Het was vast een feestweekend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was afgelopen week best goed bezig, maar dit weekend ging het een beetje mis. Vrijdagavond met mijn vriend een zak chips weggewerkt, en gisteren ook nog eens een zak snoep :facepalm: . Verder niet zoveel gesport, dus ik vrees dat ik morgen niet blij ben op de weegschaal. Nou ja, niks meer aan te doen. Vanaf vandaag weer in het gareel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Papiervampier, hoe gaat het nu met jou? Heb je inmiddels hulp gekregen via de huisarts? Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat! Sterkte.

En heb je al een idee voor een andere sport? Misschien een balsport? Dat vind ik iig veel leuker dan de sportschool. Je speelt dan als het ware een leuk spelletje en ondertussen heb je gesport!

Fijne week allemaal!
Koolmeesje, goed dat je het weer oppakt vandaag! Ik doe met je mee, oké? 8-) :yes:

Ja, ben naar de huisarts geweest en het is even afwachten op een de uitslag van een bloedonderzoek en daarna zien we het verder.

Ik heb er wel over nagedacht, maar kom er nog niet zo goed uit. Het moet eigenlijk een sport zijn waar ik een beetje flexibel qua tijd kan zijn, want ik heb een kind en een man met onregelmatige werktijden :nut:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel!!!! :-) Ik voel nu zoveel vrijheid. Bij alles wat ik deed zat het stemmetje in mijn hoofd "eigenlijk moet je nu aan studie" of "straks moet je nog wat aan studie doen" enzo. Dat is nu helemaal weg! Heel fijn!

@PapierVampier, ja ik ga me nu focussen op werk vinden. Ik had ook al werk (heb de opleiding grotendeels naast mijn werk gedaan), maar door reorganisatie ben ik in de WW beland. Eerst nog in een Sociaal Plan gezeten. Door het Sociaal Plan en de WW heb ik wel mooi de gelegenheid gehad om full time met afstuderen bezig te zijn. Nieuw werk zoeken tijdens het afstuderen zag ik niet zo zitten. Het is toch altijd heel vermoeiend. Nu kan ik dus wat nieuws zoeken en daar heb ik zin in, want ik heb het thuis nu wel gezien!

Is tennis trouwens niet wat voor je? Is redelijk flexibel. Je hebt wel iemand nodig om mee te tennissen, maar meestal heb je ook wel van die avonden waar je gewoon langs kan komen en dat je willekeurig wordt ingedeeld bijvoorbeeld. Dan leer je wat mensen kennen waar je later ook op andere tijdstippen mee kan tennissen. Met tennis spreek je zelf af met iemand wanneer je wil en zit je niet aan vaste tijden vast. Daarom vind ik tennis ook zo prettig :-).

@koolmeesje, balen van het weekend, maar die is geweest dus nu weer herpakken!

Hier ging het sinds donderdag ook niet meer zo geweldig. Donderdag uit eten geweest om het te vieren en tja de dag daarna was het vrijdag, dus ook reden om wat lekkers te nemen. Hele weekend wat teveel gegeten eigenlijk (al let ik dan normaal ook niet heel erg op, maar nu wel echt veel gegeten). Gisteren wel goede dag gehad. Vandaag stiekem toch wat chocola gegeten, maar gelukkig niet zoveel. Heb op tijd kunnen stoppen.

@koolmeesje. hoe gaat het met tennistoernooitjes?
Ik mag vanavond weer de dames dubbel spelen. Gisteren ook al, die gewonnen dus. Vanavond wordt een zware kluif denk ik. Qua rating zijn de tegenstanders een stuk beter, maar ja dat zegt ook niet altijd alles. Ben benieuwd. Wel erg warm om te tennissen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag weer gewogen. Gelukkig maar 100 gram zwaarder dan vorige week (64,2). Niet zo'n goeie week gehad. Door het warme weer toch bezweken voor ijsjes.

Vanaf nu weer oppakken en kijken of ik weer onder de 64 kan duiken.

Hoe gaat ie bij jullie?
Plukkie80, dat is bijna niets joh, volgens mij houd ik al zoveel gram aan vocht vast in m'n enkels en voeten door die belachelijke hitte ;) Maar ik snap dat het nu lastig is om ijsjes af te slaan. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb door die hitte echt geen zin in eten, laat staan om te koken, dus echt lekker gezond zou ik het momenteel niet willen noemen. Vanavond eet ik een eenpansgerecht, kant en klaar uit het vriesvak. Kan slechter dus. Nog even volhouden Plukkie, het ergste is hopelijk bijna voorbij! :sun: <-- :whip:

Tennis trekt me echt totaal niet, ik ben ook in z'n geheel niet competitief :P Vroeger heb ik hier en daar wel wat sporten gedaan, maar heb er nooit heel veel plezier uitgehaald. Wandelen is misschien nog wel iets voor mij (valt dat onder sport of enkel onder beweging? :-$ ).
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik kom ook meeschrijven hier, ik wil nog een kilo of 5 kwijt .De OP spreekt mij erg aan, ik ben namelijk niet van het diëten maar werk aan een gezonde lifestyle.

Ik heb al een hele geschiedenis met afvallen. Op mijn 18e (ik ben nu 25) woon ik ruim 90KG. Met mijn lengte viel ik in de categorie obesitas. Ik heb toen het roer omgegooid en ben ruim 20KG afgevallen.

In de jaren erna ging het met ups en downs, toch lukte het de eerste jaren om niet boven de 73 a 74KG uit te komen. Helaas verviel ik in oude gewoontes en kwam ik aan tot iets boven de 80. Dit gebeurde vooral in mijn studententijd. Na mijn afstuderen kwam echt het gevoel van: this is the limit. Het lukte maar niet om mijn eetgewoontes aan te pakken, en na lang twijfelen ben ik een halfjaar geleden naar een gewichtsconsulente gegaan. Dit heeft mij enorm geholpen. Ik maakte voor iedere sessie opdrachten, wat mij een enorme spiegel voorhield. Het ging echt om het psyschische aspect erachter, je valkuilen leren kennen, etc .
Ik heb het traject inmiddels al een tijdje afgerond en ben bijna 8KG kwijt. Ik ga nog heel af en toe, gewoon even als stok achter de deur. Het is niet dat het nu zonder slag of stoot gaat, maar ik pak het wel weer sneller op.

Ik woog vanochtend 72,9 en heb als doel 69.9 op 4 september. Daarna zou ik graag nog een paar kilootjes afvallen, maar ik denk graag in kleine stapjes. Ik kijk er naar uit om de 6 weer op de weegschaal te zien, dat is wel zo’n 5 jaar geleden. Het komt nu enigszins in de buurt dus dat geeft wel motivatie om door te gaan. Maar goed, ik zit nu in een lekkere flow en ik weet dat die helaas nooit oneindig is : - ) en daarom kom ik hier meeschrijven, zodat we elkaar kunnen steunen.
amarettootje wijzigde dit bericht op 31-07-2019 13:55
Reden: paar zinnen wegehaald, was een beetje lang verhaal geworden
15.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Amarettootje! Leuk dat je ook komt meeschrijven.
Wow, wat knap zeg dat je al zoveel bent afgevallen! Wel fijn dat je zo nu en dan nog bij de gewichtsconsulent langs kan als het wat minder gaat.

Heb je ook concrete dingen die je gaat ondernemen om die 69,9 te halen?
Wat zijn jouw valkuilen?

@PapierVampier, voor wat betreft het koken met die hitte, dat doe ik op zich nog wel, maar kies dan wel vaak voor slechter eten omdat gezonder eten dan gewoon minder smaakt. Zo eet ik normaal gesproken doordeweeks nooit een gepaneerde kipschnitzel, maar met dat warme weer had ik even geen zin in kipfilet, dus lekker een cordonbleu gegeten. Tja, niet gezond, maar wel lekker :-). Ook bijvoorbeeld aardappelkroketjes gegeten, dat is normaal bij ons ook weekend eten. Op die manier wel de warme week qua eten doorgekomen (wel gewoon met groente erbij). Wij koken altijd, eigenlijk nooit kant en klare gerechten of afhaal (muv soms in het weekend).


Jammer dat tennis je niet trekt. Wandelen is misschien niet wat je snel sport noemt, maar wandelen is denk ik wel net zo goed als sport, als je beetje stevig doorloopt (en je hartslag dus wat omhoog gaat). Slenteren zal niet zoveel doen.
Ken ook wel wat mensen die zijn afgevallen door elke avond een uurtje te lopen (naast hun gewone dagelijkse beweging). Dus het lijkt mij zeker goed. Zelf vind ik lopen te langzaam gaan en daarom loop ik liever hard of skate ik (bij mooi weer).


@koolmeesje. hoe is deze week gegaan?


Afgelopen weekend 2 x uit eten geweest ivm verjaardagen. Daarnaast hadden we zelf ook nog visite en uiteraard wat lekkers in huis gehaald. Daar bleef wat van over (chocolatechip cookies, yummie) en wat over was heb ik tegen de regels in maandag opgegeten. Vanaf dinsdag gaat het wel goed. Normaal neem ik op woensdags iets lekkers, maar omdat ik maandag al koekjes had gegeten heb ik gisteravond maar overgeslagen. Mijn vriend heeft nog wel chocola gehad, maar ik heb het kunnen weerstaan. En na een maand niet te hebben hardgelopen heb ik dat ook weer opgepakt. Hopelijk geeft dat ook weer een steuntje in de rug.

Morgen weer weegdag. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
63,1! Jippie! En dat terwijl ik afgelopen weekend 2 x uit eten ben geweest. Even terugdenkend, bedacht ik me dat ik op die dagen wel flink wat beweging had gehad. Verder ook wel netjes gegeten (op koekjes na). Dat heeft wellicht nog wat gecompenseerd. Daarnaast had ik met het warme weer waarschijnlijk ook nog veel vocht vastgehouden.

Tegenwoordig pak ik vaker de fiets ipv de auto. Heb wel het idee dat dat werkt. Zo heb ik afgelopen zaterdag 2 uren gefietst. Wel opgeknipt. Ik moest naar tennis (niet eigen club), half uur heen, half uur terug. In de avond uit eten ook half uur heen en half uur terug. Flink doorgetrapt wel. Dus dat zijn toch weer wat extra verbrandde calorieën.

Mijn broeken zitten ook al merkbaar losser dan eerst.

Nu weer in de 62 wegen! Dat zal wel niet gelijk volgende week zijn aangezien het met ups en downs gaat, maar komende 4 weken zou dat toch zeker wel moeten lukken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en net nog ff in de app waar ik mijn gewicht bijhou gecheckt, maar dit is weer het laagste sinds augustus 2017.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw, wat zijn jullie allebei goed bezig zeg! Knap hoor!

Amarettootje, welkom! Wat goed dat jij eerder al 20 kg was afgevallen en nu ook weer bijna 8 kg! Wat interessant dat je naar een gewichtsconsulente bent geweest. Wil je daar wat meer over vertellen? Ik ben er namelijk ook over aan het nadenken. Het lukt mij alleen gewoon niet. Soms gaat het een paar weken goed, maar dan weer wekenlang niet. Werkt zo'n gewichtsconsulente echt aan een andere mindset? En is het duur? En hoe heb jij deze uitgekozen?

Net als Plukkie vraag ik mij ook af of je nu concrete maatregelen hebt om die 3 kg af te vallen. Of is het "gewoon" gezond doorgaan?

Plukkie, wat ben jij ook goed bezig zeg! Heel goed dat jij woensdag geen lekkers hebt genomen omdat je maandag al had gesnoept. Dit is dus precies wat andere slanke mensen ook doen, die vinden dat volgens mij zo vanzelfsprekend dat ze er niet eens over nadenken. De ene dag wat compenseren voor de andere.
Fijn dat je ook weer hardloopt. Waarom kon dat een maand niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij gaat het weer helemaal niet goed. Ik word er gewoon moedeloos van. Overdag gaat prima, maar 's avonds is de drang naar eten en zout zo groot... en steeds als ik weer een aantal weken in het gareel zit, ga ik weer een aantal weken helemaal los. Grrrr. Die 80 is er allang weer hoor :|

De aanleiding was nu dat ik een kleine blessure kreeg waardoor ik voorlopig niet meer kan hardlopen. En niet dat het bij mij nou zoveel voorstelde, maar ik mis het wel! Bovendien is het de beste manier voor mij om kcal te verbranden. Ik heb het tennis om die reden ook op een laag pitje gezet. Vorige week 1 x gespeeld en dat ging gelukkig goed. Vanmiddag ook weer even spelen en dan volgende week twee wedstrijden voor het volgende toernooitje. Meer durf ik nog even niet aan, maar het is althans weer iets. Tenminste, als ik ophoud met dat overeten en snoepen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven