Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
De PM functie moet je volgens mij specifiek aanzetten op je profiel.

Ik heb eindelijk mijn eetpatroon weer in het gareel. Volg nu een schema via de sportschool. Nu volhouden en etentjes en dergelijke voorlopig maar even vermijden.
Dank je, Matisse, blijkbaar stond die PM functie bij mij inderdaad uit.

SP, wil je jouw bericht nog een keer sturen?
Ik denk dat het best meevalt met die nulmeting van jou hoor, SP!

Matisse, fijn dat je jouw eetpatroon weer in het gareel hebt.

Ik merk dat dat bij mij weer wat minder is geworden... toch lastig om vol te houden! Lekker languit op de bank met een schaaltje zak chips is gewoon te leuk en lekker!
Koolmeesje, genieten mag ook af en toe natuurlijk!

Vul nu dagelijks de Eetmeter in om een beter beeld te krijgen van mijn voedingspatroon. Gebruik nergens extra zout, maar krijg soms toch te veel binnen. Bijvoorbeeld op een dag dat ik drie stuks knackebröd eet met Philadelpia zuivelspread, een boterham met sandwichspread en 's avonds een curry (gemaakt met currypasta. Gemak natuurlijk, kan ik ook eenvoudig zelf maken met wat kruiden). Maakt mij toch wel weer bewust van de hoeveelheid stoffen in bewerkte voeding. Geeft toch weer stof tot nadenken.

Ik was een tijdje echt uitgekeken op kwark, maar het bevat veel eiwitten en vult goed. Heb nu een kwark ontdekt met gemalen vanillestokjes en zonder toegevoegde suiker. Beter te eten dan naturel kwark, waar je toch al gauw weer iets van nootjes of Roosvicee doorheen doet om het enigszins lekker te maken.
Ik haal helemaal geen Sandwichspread meer in huis toen ik mij een bewust werd dat per 100 gram er wel 14 gram suiker inzit.

http://fitbeauty.nl/hoe-gezond-is-sandw ... van-heinz/

Magere kwark eet ik met klein gesneden fruit. Mijn oudste dochter maakt het nu zelfs voor haarzelf klaar. Magere kwark met een fijn gesneden zoet appeltje, of banaan, of grapefruit vind ik heerlijk.

Ik heb nu trouwens een eetschema van mijn PT gekregen dat ik nu ook volg.
Vanochtend gewogen(, maar ik had wel al wat water op) 71,4 kg.

Gezond aankomen is nog niet zo makkelijk. Ik merk toch dat ik nog steeds ingesteld ben om niet (te)veel te eten, omdat ik al wat jaren erg bewust bezig was met mijn voeding.
77,6 kg, + 0,8...

We zullen het maar houden op een combinatie van vocht vasthouden en de maandelijkse schommeling...
Kwark staat ook (bijna) dagelijks op mijn menu!
SP: lijkt me inderdaad heel lastig. Want je wil wel aankomen in spieren, maar niet in vet.

Wel goed dat je nu een eetschema van jouw PT hebt.
quote:koolmeesje123 schreef op 28 november 2016 @ 22:27:

77,6 kg, + 0,8...

We zullen het maar houden op een combinatie van vocht vasthouden en de maandelijkse schommeling...Lijkt mij iets maandelijks.
quote:koolmeesje123 schreef op 25 november 2016 @ 15:30:

Dank je, Matisse, blijkbaar stond die PM functie bij mij inderdaad uit.

SP, wil je jouw bericht nog een keer sturen?Verstuurd.
Back-upquote:Tabel 1

Naam 31 okt 7 nov 14 nov 21 nov 28 nov +/- Doel 7.Sp 70,5 70,7 70,7 71,1 71,4 -5,3 75,0 8.Plukkie 62,1 61,5 61,1 -1,7 60,0 9.Koolmeesje 76,7 76,9 76,5 76,8 77,6 +0,8 74,5 10.Matisse 60,0 21. Ambition 62,0 22.Gisele B. BMI 17,6
Aaarghhh hier een hele slechte week gehad. Het ging zo goed. Ik woog woensdag een week terug 60,9. Dat weekend daarna was mijn vriend jarig en we hadden heel veel troep over en ook veel chocola, banket staaf enzo gekregen omdat het bijna sinterklaas is. Dat weekend al slecht en veel gegeten en de week erna (afgelopen week) veel gevreten. Ik heb maar 1 dag niet gesnoept. De rest van de dagen chips, chocolade kruidnoten, chocoladeletters, banket staaf en vast nog meer. Ik heb dus maar niet gewogen. Deze week weer terug naar hoe het was. Kijken of de schade dan beetje meevalt volgende week.
Aaaaah, jammer Plukkie! Maar je was zo goed bezig, dat kun je vast weer! Zet hem op!

Ik woog 76,7 kg. Dat is - 0,9 kg.

Gelukkig weer op het gewicht van twee weken geleden, dus kan ik mijn rare uitschieter van vorige week mooi vergeten!
Sophiepapa, nu heb ik jouw bericht wel ontvangen, maar het is een herhaling van jouw eerdere tekst... Was het een test?
Ik was trouwens ook niet goed bezig met snoepen... maar dat mijn gewicht vandaag weer op het niveau van twee weken geleden is heeft me meteen gemotiveerd om weer netjes in het gareel te blijven. Ik heb niet gesnoept gisteren en vandaag!
@Koolmeesje, Ja sorry, was een test.

Gisterenochtend nog gewogen: maandag 71,5 kg.

Dus eigenlijk gelijk gebleven. Volgens mijn PT zou ik per week een half kg kunnen aankomen als ik alles goed doe. Vorige week dus niet, maar 1 keer getraind en niet genoeg goed gegeten, terwijl ik in het weekend wel veel had goed gegeten.
Hoe gaat het deze week dan met trainen, Sophiepapa?

Ik heb gisteren teveel gegeten. All you can eat restaurant.... Daarna nog zoetigheid ook.

Vandaag dus maar weer in het gareel. Maar ik merk dat ik het echt als een opoffering ervaar. En daar baal ik zo van. Zou dat zo blijven? Ik vind de avond echt minder leuk nu ik niets mag snoepen.
Hallo!

Ik zou ook graag mee willen doen. Mag ik nog bij de tabel?

Ben het 100% eens met het uitgangspunt van dit topic. Wil afvallen door gezond en actief te leven, op een positieve manier die ik niet hoef 'vol te houden' maar die langzaam aan een gewoonte wordt

Ivm gezondheid (waardoor ik niet regelmatig kan sporten en meer snoepte uit verveling) ben ik vorig jaar wat aangekomen. Inmiddels ben ik 3 à 4 kg weer kwijt. Ik zou graag nog wat afvallen, en ook langzaam mijn conditie en spierkracht weer willen opbouwen.

Ik woog afgelopen maandag 70.1 kg en ik ben 1.72 m. Mijn streefgewicht voorlopig is 68 kg. (Slanker ben ik niet geweest sinds mijn 17e dus laat ik daar nu nog niet naar streven haha)

Ik wandel elke dag een uur en probeer overdag veel eiwitten en 's avonds veel groente te eten, en tussendoor fruit. Ik drink wel af en toe alcohol en krijg soms chocolade cadeau (kan ik niet weerstaan. Maar ik koop het zelf niet.)
Hoi Sapo, leuk dat je meeschrijft!

Zo te lezen ben je al een goed eind op weg. En inderdaad, het moet een gewoonte worden he, en geen dieet blijven. Hoewel ik dat soms nog wel moeilijk vind.

Wauw, vandaag en gisteren woog ik 75,5 kg, ruim een kilo minder dan afgelopen maandag! Heb gisteren en eergisteren braaf niet gesnoept, maar toch. Het is wel een motivatie om door te gaan. Ik sport nu alleen wat te weinig, denk dat dat in januari pas weer wat meer gaat worden.

Plukkie, lukt het jou om weer in het gareel te komen?
Leuk! Meld ik dan elke maandag hier mijn gewicht?

Ik heb van het voedingscentrum geleerd dat je het best 1 nieuwe gewoonte tegelijk aan kunt leren. En bij mij is dat ook echt zo gebleken. Een nieuwe gewoonte aanleren is heel moeilijk dus je moet het er echt instampen, en het duurt 4-6 weken voor het dan een gewoonte is (en je het dus doet zonder er bij na te hoeven denken). Maar als je meerdere nieuwe gewoontes tegelijk probeert is het bijna onmogelijk om dat vol te houden en dus om er zodanig een routine van te maken dat het na een tijdje geen moeite meer kost. Het voedingscentrum adviseert daarom om 1 nieuwe gewoonte te kiezen en pas als dat bijna vanzelf gaat een nieuwe erbij te nemen. Is aan het begin miss wat saai, maar het houdt veel langer stand!
Welkom Sapo! En inderdaad: 1 gewoonte tegelijk.

Wat GOED Koolmeesje! Gefeliciteerd! Sporten schiet er hier ook soms wat bij in. Train twee keer in de week. Ik merk aan mijn billen dat ik meer krachttraining moet doen. Mijn billen zijn nu namelijk weer non-existent. Ben een beetje uit verhouding zo, want wel ronde bovenbenen.

Hier nog steeds 65 kg. Ik geniet af en toe wat te veel van de geneugten des levens (eten!! jaaaaa!), maar ben allang blij dat mijn gewicht weer is gestabiliseerd, omdat er een tijdje weer een stijgende lijn te bespeuren was. Ben nu net aan het uitpuffen van een rondje sportschool.
Hoi mensen,

Ik ben een aantal weken/maanden afwezig geweest. In de tussen tijd iets aangekomen waarna ik weer wat ben afgevallen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie dagmenu wat jullie op een dag eten.

Die van mij was vandaag niet zo goed dus die zal ik jullie besparen.

Ik ga me morgenochtend weer wegen dus wordt vervolgd
Hoi mensen,

Ik ben een aantal weken/maanden afwezig geweest. In de tussen tijd iets aangekomen waarna ik weer wat ben afgevallen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie dagmenu wat jullie op een dag eten.

Die van mij was vandaag niet zo goed dus die zal ik jullie besparen.

Ik ga me morgenochtend weer wegen dus wordt vervolgd
Hey allemaal,

Miss hebben jullie goed advies voor dit probleempje: sommige dagen eet ik wat minder (qua kcal, vaak eet ik dan juist heel veel groente en overdag eiwitrijk), of echt geen snacks, alcohol etc, en daar voel ik me dan ook goed bij. Ik eet dan heel gezond en heb niet het gevoel dat ik méér nodig heb.

Maar vanaf een uur of half elf, als ik bijna naar bed ga, krijg ik dan echt honger en ik lig er soms ook wakker van. Moet ik alsnog wat gaan eten voor ik kan slapen!

Heeft iemand een tip voor een goed avond-tussendoortje? Of moet ik miss iets later avondeten? (Nu rond zevenen)

Tnx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven