Lijf & Lijn alle pijlers

Afgevallen na bevalling: ik wil aankomen

11-06-2019 10:36 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tien maanden geleden ben ik bevallen. Ik was tijdens mijn zwangerschap tussen de 20 - 25 kilo aangekomen. En ik dacht: dat gaat er nooit meer af. Nou, dat ging dus heel snel, en ik deed er niks voor. Wel handig vond ik!
Alleen: de kilo’s bleven eraf vliegen. Ik zit nu 7 kilo onder mijn normale gewicht. ( Bloed laten checken, alles prima. )

Ik ben er niet zo blij mee. Het is niet mooi en het past niet bij me. Mijn kleding slobbert om mijn lijf, mijn energie is minder en mensen hebben commentaar. Dus nu is het klaar; ik wil aankomen! Een kilo of 4 zou al mooi zijn.

Alleen lukt het niet. De huisarts vindt het nog prima, ik heb nog net geen ondergewicht. En om dat te voorkomen ga ik er nu extra goed op letten. Ik wil mijn curves terug. Vreetmodus aan!

Wie om wat voor reden dan ook nog meer? Wat eet je dan zoal op een dag?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dat altijd wel gehad; vol is gewoon vol en dat is altijd geweest. Ik merk wel dat het lijkt of hoe ouder ik word ik sneller vol zit. En ja een heel ander lijf en nee ik zou niet terug willen naar die 85 kg maar 10 mag er van mij wel bij want ook ik word niet blij van dit lijf. K las ergens een knokige koe voorbij komen, precies goed verwoord. Overigens zeg ik vanaf 85 kilo en dat klopt maar als ik nog verder terug ga (10 jr ongeveer) woog ik ongeveer 110 kg ( tot er zomaar kilo's afvlogen na pittige relatie breuk; stress)
Alle reacties Link kopieren
Overigens helpt het voor mij dus ook niet mee dat ik altijd tegen de kilo's heb moeten ' vechten ' en dat doe ik dus weer maar de andere kant op; maar dat ZO moeten opletten met eten zit er nog behoorlijk in gebakken. Daarbij; noten en pinda's ed gaan er bij mij zo niet in. K lust het echt niet 😔
BlauweMolly schreef:
11-06-2019 11:59
Dank voor al jullie reacties, fijn!
Borstvoeding geef ik al een half jaar niet meer. Dus het ligt echt aan wat ik doe en binnenkrijg op een dag.

Noten en volle producten zijn goede tips. Noten zijn ook makkelijk mee te nemen naar mijn werk of voor onderweg. Ik moet er aan gaan denken om standaard iets te eten bij me te hebben. Dat lukt soms een week, daarna vergeet ik het weer.
Thuis is het in de ochtend toch vaak haasten en snel een boterham naar binnen schuiven, dan vergeet ik om tussendoortjes mee te nemen. Ik denk dat daar ook winst te behalen valt. Op mijn werk is en koelkast aanwezig. Dus ik kan er een voorraadje aanleggen van producten.

Mijn dagen zijn best hectisch. Ik heb veel afspraken buiten de deur en moet daarvoor veel fietsen en met het OV. Eten gaat vaak op de fiets of in de tram/trein/bus/lopend. Snel tussendoor. Dat is natuurlijk ook niet bevordelijk.

Dus al drie dingen die ik meeneem:
-vollere producten
-altijd iets te eten meenemen voor tussendoor
-tijd vrijhouden om rustig te eten
Hier geef je het antwoord zelf eigenlijk al. Let wat meer op jezelf, pak meer rust en neem de tijd om te eten (zittend, aan een tafel). Je moet nog langer mee en op termijn gaat dit problemen opleveren.
Je zou natuurlijk altijd aan de huisarts kunnen vragen of hij denkt aan een schildklierprobleem.
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly schreef:
11-06-2019 16:46
Ik denk dat we zo’n beetje hetzelfde eten op dagen dat ik thuis ben. Op werkdagen is het nu wat ongestructureerder. Dan vallen de td’s soms weg. Ik sla nooit ontbijt, lunch of diner over. Als ik wat op die tussendoor momenten kan verzinnen ben ik een heel eind.

Avondeten gaat ook goed. Idd, extra sausjes, meer opscheppen, dat doe ik ook. Ook een toetje staat op tafel.

Wat is nou lekker, gezond, vullend en makkelijk mee te nemen naar je werk? Ik ben op zoek naar inspiratie.
Als je vergelijkbaar eet als ik dan haal je ongeveer 1/3 ofzo uit de tussendoortjes. Dus als die wegvallen scheelt dat aanzienlijk. Dingen als n zak studentenhaver/noten in je tas of n mueslibol hapt lekker weg. N bak yoghurt is inderdaad wat onhandig als je op de weg zit maar als je vooraf n boterham gesmeerd in je tas hebt zitten, moet dat ook lukken lijkt me. Verder bak ik weleens bananenbrood (met noten). Zelf houd ik er niet van maar n evergreen, noten/mueslireep ofzo zou je ook altijd nog mee kunnen grijpen.
En verder proberen toch echt de tijd voor eten te pakken
Alle reacties Link kopieren
romany schreef:
11-06-2019 17:07
Ja ik heb dat altijd wel gehad; vol is gewoon vol en dat is altijd geweest. Ik merk wel dat het lijkt of hoe ouder ik word ik sneller vol zit. En ja een heel ander lijf en nee ik zou niet terug willen naar die 85 kg maar 10 mag er van mij wel bij want ook ik word niet blij van dit lijf. K las ergens een knokige koe voorbij komen, precies goed verwoord. Overigens zeg ik vanaf 85 kilo en dat klopt maar als ik nog verder terug ga (10 jr ongeveer) woog ik ongeveer 110 kg ( tot er zomaar kilo's afvlogen na pittige relatie breuk; stress)
Jeetje, wat n verschil dan. Je bent dus eigenlijk gehalveerd. Lijkt me heel vreemd. En kan me t wel indenken dat het tegenstrijdig voelt veel te eten alks je eigenlijk altijd juist aan de lijn hebt gedaan. Dat vind ik ook al hoewel ik nooit te zwaar geweest ben
Alle reacties Link kopieren
romany schreef:
11-06-2019 17:18
Overigens helpt het voor mij dus ook niet mee dat ik altijd tegen de kilo's heb moeten ' vechten ' en dat doe ik dus weer maar de andere kant op; maar dat ZO moeten opletten met eten zit er nog behoorlijk in gebakken. Daarbij; noten en pinda's ed gaan er bij mij zo niet in. K lust het echt niet 😔
Ook geen pindakaas of notenpasta? Of noten ergens in verwerkt?
Avocado zijn anders ook n mooie bron van gezonde vetten, evenals vette vis: lust je dat wel!?
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
11-06-2019 11:41
In pindakaas zitten geharde vetten wat niet zo gezond is.
Alle palmvet erin is gehard.
Dan koop je de verkeerde pindakaas :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je meer calorieën uit drinken halen? Smoothies, drinkyoghurt, dat soort dingen. Makkelijk mee te nemen en ook makkelijk als je geen honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
Meer rust nemen? Als het kan langer slapen?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips. Koelkast op werk even flink aangevuld: volle kwark en beleg. Gewapend met een zak noten ben ik van afspraak naar afspraak gegaan. 30 km gefietst ( door de regen 😣). Eén afspraak iets eerder afgekapt zodat ik langer kon lunchen.

Het fietsen met een extra grote koek en twee extra bananen gecompenseerd. Extra honger krijg ik er helaas niet van, dus ik zit rammetje vol nu.

Dingen als drinkyoghurt krijg ik echt niet weg. Zeker niet als het een tijdje in mijn tas zit. Sap ook niet echt, alleen ijskoude perensap. Jammer, want dat zou wel een oplossing zijn idd. Smoothies vind ik wel lekker, misschien even zo’n apparaat kopen.

Het is wel vier dagen per week racen van opvang, werk afspraken, trein, opvang. En de dagen met mijn zoon zijn vaak vol met spelen, wandelen, fietsen. Rusten is er eigenlijk ook niet echt bij bedenk ik me terwijl ik dit schrijf. Per dag een uur of anderhalf- twee op de bank denk ik. Dat gevlieg kost ook een berg energie. Komt ooit wel weer goed haha! Maar moet er dus extra voor eten.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_386842 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 22:52
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly schreef:
12-06-2019 21:52
Dank voor de tips. Koelkast op werk even flink aangevuld: volle kwark en beleg. Gewapend met een zak noten ben ik van afspraak naar afspraak gegaan. 30 km gefietst ( door de regen 😣). Eén afspraak iets eerder afgekapt zodat ik langer kon lunchen.

Het fietsen met een extra grote koek en twee extra bananen gecompenseerd. Extra honger krijg ik er helaas niet van, dus ik zit rammetje vol nu.

Dingen als drinkyoghurt krijg ik echt niet weg. Zeker niet als het een tijdje in mijn tas zit. Sap ook niet echt, alleen ijskoude perensap. Jammer, want dat zou wel een oplossing zijn idd. Smoothies vind ik wel lekker, misschien even zo’n apparaat kopen.

Het is wel vier dagen per week racen van opvang, werk afspraken, trein, opvang. En de dagen met mijn zoon zijn vaak vol met spelen, wandelen, fietsen. Rusten is er eigenlijk ook niet echt bij bedenk ik me terwijl ik dit schrijf. Per dag een uur of anderhalf- twee op de bank denk ik. Dat gevlieg kost ook een berg energie. Komt ooit wel weer goed haha! Maar moet er dus extra voor eten.
Goed bezig met t vullen van de koelkast op t werk!

Is chocomelk nog n optie ipv drinkyoghurt?
En wat betreft de dagen thuis. Je kindje zal waarschijnlijk nog wel 2x slapen dus dat zijn al momenten om te eten. En je zoon is 10maanden dus je kan dan ook best tijd pakken om te eten als hij wakker is. T is nog geen peuter waar je de hele dag achteraan rent (en ook dan, kan t gewoon; dan eet je mee op de eetmomenten van je kind). Denk dus ook dat t n stukje zit in tijd en rust nemen om te eten ofwel voor jezelf te zorgen.
Een auto kopen? Schildklier laten checken bij de huisarts? Meer rust nemen om te eten.

Waarom vind je jezelf zo weinig waard?
Alle reacties Link kopieren
Als je weinig tijd hebt 's ochtends om een smoothie te maken kun je ook 1x per week oid een aantal diepvrieszakjes vullen met een combinatie van groente/fruit dat je lekker vindt, evt nog havermout erbij. Kiep je 's ochtends zo in de blender, volle melk of sap erbij, aanzetten en weglopen. Dan overgieten in een fles (dopper is handig). Blijft je smoothie ook wat langer koud.

Je kunt natuurlijk om tijd te besparen ook kant en klare smoothies kopen, of van die kant en klare diepvriespakjes waar al gemengd groente/fruit in zit. Kost wel wat meer, maar soms is het fijn om tijd te kopen ;)

Ik herken het altijd bezig en in beweging zijn wel trouwens, dat zit denk ik in je en gaat er niet zomaar uit. Dus dan maar veel eten!
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
13-06-2019 13:02

Waarom vind je jezelf zo weinig waard?
watte???
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-06-2019 13:12
watte???
Ja die snap ik ook niet. Daar gaat het niet om. Ik vind mezelf de wereld waard.
Ik heb alleen een drukke baan waarbij ik me veel in grote steden moet verplaatsen ( auto echt geen optie), een baby, een huishouden en een sociaal leven. Ik doe gewoon veel.

Gekke is: voor mijn zoon er was liep ik ook nog 3 of 4x per week een uur of anderhalf hard. Dat heb ik nu niet. En toch val ik af.

Hormonen, dat zou kunnen. Ik heb schildklier en al het andere al laten testen en dat was hartstikke prima.
Alle reacties Link kopieren
Ariadne83 schreef:
13-06-2019 12:48
Goed bezig met t vullen van de koelkast op t werk!

Is chocomelk nog n optie ipv drinkyoghurt?
En wat betreft de dagen thuis. Je kindje zal waarschijnlijk nog wel 2x slapen dus dat zijn al momenten om te eten. En je zoon is 10maanden dus je kan dan ook best tijd pakken om te eten als hij wakker is. T is nog geen peuter waar je de hele dag achteraan rent (en ook dan, kan t gewoon; dan eet je mee op de eetmomenten van je kind). Denk dus ook dat t n stukje zit in tijd en rust nemen om te eten ofwel voor jezelf te zorgen.
Zeker weten, hij op bed; ik even op de bank. Daarna een klusje. Hij aan een hapje; ik ook. Dat doen we idd al zo. Op die dagen is er geen heen en weer fietsstress zoals op werkdagen. Het zijn leuke dingen. Wel bezig met het huis, maarja, dat moet ook gebeuren.
blauwemolly wijzigde dit bericht op 13-06-2019 16:35
6.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
13-06-2019 13:11
Als je weinig tijd hebt 's ochtends om een smoothie te maken kun je ook 1x per week oid een aantal diepvrieszakjes vullen met een combinatie van groente/fruit dat je lekker vindt, evt nog havermout erbij. Kiep je 's ochtends zo in de blender, volle melk of sap erbij, aanzetten en weglopen. Dan overgieten in een fles (dopper is handig). Blijft je smoothie ook wat langer koud.

Je kunt natuurlijk om tijd te besparen ook kant en klare smoothies kopen, of van die kant en klare diepvriespakjes waar al gemengd groente/fruit in zit. Kost wel wat meer, maar soms is het fijn om tijd te kopen ;)

Ik herken het altijd bezig en in beweging zijn wel trouwens, dat zit denk ik in je en gaat er niet zomaar uit. Dus dan maar veel eten!
Dit is een topidee, thanks!
BlauweMolly schreef:
13-06-2019 16:28
Ja die snap ik ook niet. Daar gaat het niet om. Ik vind mezelf de wereld waard.
Ik heb alleen een drukke baan waarbij ik me veel in grote steden moet verplaatsen ( auto echt geen optie), een baby, een huishouden en een sociaal leven. Ik doe gewoon veel.

Gekke is: voor mijn zoon er was liep ik ook nog 3 of 4x per week een uur of anderhalf hard. Dat heb ik nu niet. En toch val ik af.

Hormonen, dat zou kunnen. Ik heb schildklier en al het andere al laten testen en dat was hartstikke prima.
Je doet veel, maar je zorgt niet voor jezelf. Daarom zeg ik, waarom vind je jezelf zo weinig waard? Ga gewoon eten.
Maya85 schreef:
13-06-2019 17:22
Je doet veel, maar je zorgt niet voor jezelf. Daarom zeg ik, waarom vind je jezelf zo weinig waard? Ga gewoon eten.
Ik heb je gestaft. Je kunt het niet laten om op iemand in te hakken. Met name personen die het al zo moeilijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly schreef:
13-06-2019 16:30
Zeker weten, hij op bed; ik even op de bank. Daarna een klusje. Hij aan een hapje; ik ook. Dat doen we idd al zo. Op die dagen is er geen heen en weer fietsstress zoals op werkdagen. Het zijn leuke dingen. Wel bezig met het huis, maarja, dat moet ook gebeuren.
Goed dat dat lukt. Vanuit je eerdere post kreeg ik n beetje t idee dat je ook op je dag met je zoontje ook steeds aan t rennen was (al dan niet met leuke dingen), en dat roept t gevoel op dat je niet de rust en tijd neemt te eten en daarmee voor jezelf te zorgen. Om te stellen dat je jezelf niks waard vindt, gaat misschien wat ver, maar ik snap t achterliggende gevoel wel; namelijk dat je de indruk kunt krijgen op basis van je posts dat je geen tijd neemt om te eten. Terwijl dat gezien je gewicht wel essentieel is, dus daarmee eigenlijk niet goed voor jezelf zorgt. Maar goed, misschien schreef je t wat sterker (t gebrek aan tijd om te eten) dan t in werkelijkheid is.

Bedenk me nog wat; ik heb ook altijd n pak dikke crackers (bv bolletje ontbijtcrackers, niet van die knackebrod) op t werk liggen en n pot pindakaas en hummus. Is lang houdbaar en dan heb je altijd wat extra's liggen voor als je tijd en zin hebt in iets. Ook zot er altijd n snicker in mn tas, of iets anders zoets. Gaat zeker niet elke dag op, maar je ma t maar bij je hebben als je trek hebt haha.

En misschien al genoemd; klinkt voor de hand liggend, maar smeer boter of mayo op je brood; scheelt ook alweer vrij ongemerkt calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Hoe staan jullie mannen en omgeving er trouwens in? Die van mij maken zich wel echt zorgen over mn gewicht en dat t toch ook niet meer mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik meld mij even. Herkenbaar verhaal. 1,5 jaar geleden bevallen van een dochter. Ook hier flink afgevallen. Ik ben altijd wel slank geweest. Maar 1 jaar na de geboorte van dochter was wel het dieptepunt qua gewicht. Rond of iets onder de 50kg bij 168cm.
Nu gelukkig weer richting 53kg. Persoonlijk denk ik bij mij dat meer rust het meest geholpen heeft. Dochter sliep het eerste jaar erg slecht en ik liep er veel achteraan.

Qua eten doe ik veel volle producten volle melk, volle yoghurt, roomboter op brood. Bakje yoghurt met muesli idd.
Alle reacties Link kopieren
Ariadne83 schreef:
13-06-2019 19:15
Hoe staan jullie mannen en omgeving er trouwens in? Die van mij maken zich wel echt zorgen over mn gewicht en dat t toch ook niet meer mooi is.
Ja omgeving veel opmerkingen. Zoals smal Bekkie eet je wel genoeg, je benen hoeven niet dunner enz.
Herkenbaar?

Mijn man weet gelukkig dat het gedeeltelijk ook aanleg is en dat ik er niks aan kan doen dat scheelt.

Hoe is dat bij jou
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
13-06-2019 19:26
Ja omgeving veel opmerkingen. Zoals smal Bekkie eet je wel genoeg, je benen hoeven niet dunner enz.
Herkenbaar?

Mijn man weet gelukkig dat het gedeeltelijk ook aanleg is en dat ik er niks aan kan doen dat scheelt.

Hoe is dat bij jou
Ik ben nooit zwaar geweest; woog ong 60kg bij 1.68. Na zwangerschap 1 veel afgevallen tot ong53 en pas langzaam n paar kg bijgekomen toen ik stopte met bv. Toen zwanger van nr 2 en ik zit nu rond de 51kg. Man, ouders en beste vriendinnen maken zich wel zorgen. Man vindt ook echt dat ik niet meer mag afvallen: hij wil eigenlijk dat ik dan stop met bv geven. Maar de bv is voor mij echt belangrijk. Dat weet hij ook hoor, maar hij heeft ook graag n gezonde vrouw. Verder ook wel wat zorgen omdat ik in t verleden ook wel wat issues met eten heb gehad en vind t zelf ook wel lastig om echt mezelf 'te buiten te gaan aan eten
Wil t heel graag gezond maar ook 'gewoon' houden en heb dan soms moeite om wat extra 'lekkers' te pakken. En kan denken na 3bth; nou, dit is gewoon genoeg hoor. Terwijl mm lichaam dus meer nodig heeft. En lukt ook wel hoor om t te doen, maar is niet altijd makkelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven