Lijf & Lijn alle pijlers

Afgevallen na bevalling: ik wil aankomen

11-06-2019 10:36 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tien maanden geleden ben ik bevallen. Ik was tijdens mijn zwangerschap tussen de 20 - 25 kilo aangekomen. En ik dacht: dat gaat er nooit meer af. Nou, dat ging dus heel snel, en ik deed er niks voor. Wel handig vond ik!
Alleen: de kilo’s bleven eraf vliegen. Ik zit nu 7 kilo onder mijn normale gewicht. ( Bloed laten checken, alles prima. )

Ik ben er niet zo blij mee. Het is niet mooi en het past niet bij me. Mijn kleding slobbert om mijn lijf, mijn energie is minder en mensen hebben commentaar. Dus nu is het klaar; ik wil aankomen! Een kilo of 4 zou al mooi zijn.

Alleen lukt het niet. De huisarts vindt het nog prima, ik heb nog net geen ondergewicht. En om dat te voorkomen ga ik er nu extra goed op letten. Ik wil mijn curves terug. Vreetmodus aan!

Wie om wat voor reden dan ook nog meer? Wat eet je dan zoal op een dag?
Alle reacties Link kopieren
@araidne dan zijn we even lang. Ik ben inmiddels 2kg zwaarder. Maar ik kan mij heel goed indenken dat je de borstvoeding niet wilt opgeven hoor. Het is trouwens ook niet bewezen dat je gaat aankomen wanneer je ermee stopt. Krijg je vaak de opmerking dat stoppen met de borstvoeding gaat helpen met aankomen? Ik hoop het niet dan moet je je borstvoeding zo verdedigen.
(Ik ben onlangs gestopt met borstvoeding geven. Dochter 1,5 jaar en voor mij is het goed zo. Maar rond dochter haar 1e verjaardag veel opmerkingen gehad over dat stoppen beter is om weer aan te komen. )

Qua eten hier geen moeite met iets extra lekkers pakken. Maar wanneer ik vol zit hoef ik gewoon niet meer. Terwijl iets extra eten soms wel goed voor mij zou zijn.

Wel fijn wat herkenning.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
13-06-2019 19:55
@araidne dan zijn we even lang. Ik ben inmiddels 2kg zwaarder. Maar ik kan mij heel goed indenken dat je de borstvoeding niet wilt opgeven hoor. Het is trouwens ook niet bewezen dat je gaat aankomen wanneer je ermee stopt. Krijg je vaak de opmerking dat stoppen met de borstvoeding gaat helpen met aankomen? Ik hoop het niet dan moet je je borstvoeding zo verdedigen.
(Ik ben onlangs gestopt met borstvoeding geven. Dochter 1,5 jaar en voor mij is het goed zo. Maar rond dochter haar 1e verjaardag veel opmerkingen gehad over dat stoppen beter is om weer aan te komen. )

Qua eten hier geen moeite met iets extra lekkers pakken. Maar wanneer ik vol zit hoef ik gewoon niet meer. Terwijl iets extra eten soms wel goed voor mij zou zijn.

Wel fijn wat herkenning.
Veel hetzelfde dan bij ons :-). Bij de 1e ook ongeveer 1.5j bv gegeven. Mensen vonden t ergens knap maar ook veel die zeiden (na n jaar, of soms half jaar): ach, t is toch mooi geweest, dat je al zo lang hebt gegeven. Was overigens vaak niet vanwege mn gewicht, maar meer dat men t niet gewend was dat iemand lang bv gaf.
Nu beetje dezelfde opmerkingen, maar dan wel wat meer mbt mogelijk stoppen. Ben nu natuurlijk ook nog wat lichter en n t is ook nog niet stabiel (val nog af met dit eetpatroon).
Maar t is inderdaad niet gezegd dat je weer bijkomt als je stopt. Ik ben 3-4kg in n jaar bijgekomen na t stoppen, maar heb n groot deel van die periode ook hormonen moeten spuiten om weer zwanger te raken. Dus is ook niet uit te sluiten dat de gewichtstoename daardoor kwam.
Verder krijg ik soms opmerkingen over mn lijf, maar geen nare dingen. Misschien dat mensen t denken, maar ze zeggen t niet in elk geval. Maar goed, ben nu natuurlijk wel licht maar niet heel smal gebouwd (heb gewoon heupen en schouders) dus met kleren aan valt t ook niet altijd op
Alle reacties Link kopieren
Heb in overleg met man en ahv de tips van de diëtist weer eea toegevoegd aan mn eetpatroon; consequenter boter smeren, 2ipv 1x chocomelk/zuiveldrank op n dag en elke dag n grotere 'snack, zoals snicker, kaasbroodjes, milkshake oud.
Hopelijk helpt dat voor wat aan te komen, of in elk geval niet verder af te vallen.
Dochter zit afgelopen dagen in n sprongetje of er komt n eerste tandje door ofzo, want t is veel huilen en veel drinken...extra calorieën zijn wel welkom dus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
13-06-2019 17:22
Je doet veel, maar je zorgt niet voor jezelf. Daarom zeg ik, waarom vind je jezelf zo weinig waard? Ga gewoon eten.
Maar ik eet. En veel ook. Daar ligt het dus niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ariadne83 schreef:
13-06-2019 19:14
Goed dat dat lukt. Vanuit je eerdere post kreeg ik n beetje t idee dat je ook op je dag met je zoontje ook steeds aan t rennen was (al dan niet met leuke dingen), en dat roept t gevoel op dat je niet de rust en tijd neemt te eten en daarmee voor jezelf te zorgen. Om te stellen dat je jezelf niks waard vindt, gaat misschien wat ver, maar ik snap t achterliggende gevoel wel; namelijk dat je de indruk kunt krijgen op basis van je posts dat je geen tijd neemt om te eten. Terwijl dat gezien je gewicht wel essentieel is, dus daarmee eigenlijk niet goed voor jezelf zorgt. Maar goed, misschien schreef je t wat sterker (t gebrek aan tijd om te eten) dan t in werkelijkheid is.

Bedenk me nog wat; ik heb ook altijd n pak dikke crackers (bv bolletje ontbijtcrackers, niet van die knackebrod) op t werk liggen en n pot pindakaas en hummus. Is lang houdbaar en dan heb je altijd wat extra's liggen voor als je tijd en zin hebt in iets. Ook zot er altijd n snicker in mn tas, of iets anders zoets. Gaat zeker niet elke dag op, maar je ma t maar bij je hebben als je trek hebt haha.

En misschien al genoemd; klinkt voor de hand liggend, maar smeer boter of mayo op je brood; scheelt ook alweer vrij ongemerkt calorieën.
Dagen met zoon zijn ook druk, maar ik eet zeer zeker. Zittend, en aan tafel. Die dagen meer dan op werkdagen, bewust, om hopelijk niet meer af te vallen. Daarnaast ben ik ook die dagen bezig met van alles en nog wat. Maar ik sla nooit eten over.

Boter heb ik ook geïntroduceerd. Vond het niet zo lekker maar dat maakt niet uit. Mayo: groot fan. Kan ook overal bij.
Ik had eerst altijd een zak drop bij me. Maar die gaat dan zo snel op dat ik strak sta vd suiker. Lekker soms, maar wil het gezonder proberen. En duurzamer. Want ik denk dat ik nog wel een poos blijf rennen met dit werk en een kind. Maar een occasional snicker: yes please!
Alle reacties Link kopieren
Ik viel juist heel hard af toen ik stopte met bv. Veel vocht, maar ook kilo’s. Dat had ik niet gedacht. Ik kreeg ook gekke hongeraanvallen met duizelingen. Ik at heel goed, was redelijk rustig met werken in de opstartfase na verlof, dus was vreemd. Suiker en alles prima in orde. Toch hormonaal?

Onze zoon was ook erg onrustig de eerste 6 maanden. Reflux, elk sprongetje maximaal meepakken. Eigen willetje waar je soms niet omheen kunt. We kwamen rond op 4-5 uur onderbroken slaap per nacht. Soms denk ik wel eens dat mijn lichaam daar nu een soort van aan het bijkomen is.

Mijn vriend ziet me goed eten en ook snacken. Dus maakt zich geen zorgen. Maar hij vindt me mooier met wat extra. Ik ook. Die kippetietjes en heupbotten staan me niet zo mooi.
Een goede vriendin heeft het achter mijn rug om met haar moeder en via via besproken. Mijn moeder hoorde het in de supermarkt van een kennis, dat ik ziek was. What the fuck?
Je zou door dit soort dingen bijna gaan bewijs-eten in gezelschap. Zo van ‘zie je wel dat ik veel eet’. Maar dat slaat nergens op.
BlauweMolly schreef:
13-06-2019 21:43
Maar ik eet. En veel ook. Daar ligt het dus niet aan.
Niet naar Maya luisteren hoor. Die hakt op iedereen in....
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly schreef:
13-06-2019 21:51
Dagen met zoon zijn ook druk, maar ik eet zeer zeker. Zittend, en aan tafel. Die dagen meer dan op werkdagen, bewust, om hopelijk niet meer af te vallen. Daarnaast ben ik ook die dagen bezig met van alles en nog wat. Maar ik sla nooit eten over.

Boter heb ik ook geïntroduceerd. Vond het niet zo lekker maar dat maakt niet uit. Mayo: groot fan. Kan ook overal bij.
Ik had eerst altijd een zak drop bij me. Maar die gaat dan zo snel op dat ik strak sta vd suiker. Lekker soms, maar wil het gezonder proberen. En duurzamer. Want ik denk dat ik nog wel een poos blijf rennen met dit werk en een kind. Maar een occasional snicker: yes please!
:cheer2:
Fijn dat dat eten gewoon lukt en je daar de tijd voor neent! Sorry dat ik t anders interpreteerde.
En t is inderdaad gewoon rennen met kinderen. Zeker als je van nature al geen stilzitter bent. Ben ik niet en jij zo te lezen ook niet.
T is soms gewoon vervelend en wat dubbel om steeds maar bezig te zijn met -veel- eten.
Ik ben geen snoep/drop-fan, maar chocolade daarentegen :cheer:


Wat rot van die vriendin trouwens; niet tof dat ze dat zo achter je rug om deed
Alle reacties Link kopieren
Toen ik moest aankomen moest ik slagroom in mijn koffie doen en Danio kwark eten.

Verder vast nog wel dingen maar deze zijn me het meest bij gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hormonen zijn na de (eerste) zwangerschap denk ik ook wel in de war geschopt. Ben ook nooit meer ongesteld geweest na de 1e bevalling (2e zwangerschap na ovulatie-inductie dus niet natuurlijk) en ook nu nog geen menstruatie. Heb pcos en denk ergens dat die menstruatiever ook niet meer gaat komen.
Heb verschillende (bloed/urine)onderzoeken gehad (omdat ik dus niet ongesteld werd maar ook ivm hellp bij de eerste zwangerschap) waar niks bijzonders uitkwam maar heb zelf ook t idee dat er toch ergens wat veranderd is in mn stofwisseling
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
13-06-2019 22:22
Toen ik moest aankomen moest ik slagroom in mijn koffie doen en Danio kwark eten.

Verder vast nog wel dingen maar deze zijn me het meest bij gebleven.
Oeee Danio kwark. Goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Ariadne83 schreef:
13-06-2019 22:18
:cheer2:
Fijn dat dat eten gewoon lukt en je daar de tijd voor neent! Sorry dat ik t anders interpreteerde.
En t is inderdaad gewoon rennen met kinderen. Zeker als je van nature al geen stilzitter bent. Ben ik niet en jij zo te lezen ook niet.
T is soms gewoon vervelend en wat dubbel om steeds maar bezig te zijn met -veel- eten.
Ik ben geen snoep/drop-fan, maar chocolade daarentegen :cheer:


Wat rot van die vriendin trouwens; niet tof dat ze dat zo achter je rug om deed
Stilzitten, nee, hier niet. Kan het wel hoor, maar dan moet ik helemaal alleen thuis zijn. Komt helaas niet zo vaak voor 😅.
Ik blijf op gewicht door:
-Bolletjes en lekkere (gezonde) broodjes i.p.v. boterhammen.
-Een tweede ‘lunch’ rond 3 uur
-Dikke laag roomboter
-Calorierijk beleg (broodsalades, pindakaas, hagelslag, worst, hummus, kaas, brie, gebakken ei, etc)
-Volle producten, zoals volle kwark.
-Genieten van extra’s zoals een dikke koek of taart, maar ook olijven en gevulde paprikaatjes etc.
- Veel avondeten, meer dan mijn man van bijna 2m en 100kg.
-Onbeperkt mayo bij het avondeten.
-Extra olijfolie of boter door het avondeten.

Zo lukt het me goed. Als ik helemaal geen trek heb, moet ik toch eten van mezelf en dan gaat het meestal prima. Zoete limonade helpt ook nog wel om het hongergevoel aan te wakkeren.

Ik geef nog bv btw, moet echt gaan oppassen als ik daarmee ga stoppen vrees ik! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
@blauwemolly jij viel dus af na stoppen met borstvoeding. Het zegt dus niet zoveel doorgaan of stoppen denk ik. Klinkt opzich wel herkenbaar die zware gebroken nachten met maar 4-5 slaap. Ik geloof er ook echt in dat het je kan opbreken.

Stom dat geroddel achter je rug om. Waar bemoeien mensen zich mee. Word je daar ook onzeker van? En idd wil je veel eten waar anderen bij zijn om het te bewijzen. Dat heb ik ook vaak.
Alle reacties Link kopieren
@rogerpridyy bedankt voor de tips. Ik moet eerlijk zeggen dat het avondeten nog wel wat beter kan bij mij. Normale portie ik ben niet zo van het warme eten. Ik zou er wat meer van moeten eten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Herken het wel!
Woog altijd rond de 62 kilo voor de zwangerschap. Tijdens zwangerschap kilootje of 17 erbij. Nadien ook behoorlijk afgevallen. Denk dat 't bij mij echt door bewegen kwam. Liep heel veel met dochter (wandelwagen) en door alle hectiek vergat ik vaak tussendoortjes. Ook speelde slaapgebrek bij mij mee (in de nacht wandelen/met baby bezig zijn) Nu inmiddels 4 jaar later zit ik op 65 kilo. Moet nu wat oppassen dat ik na wat gezellige bbq weekendjes niet richting de 70 ga. Beweeg wel, maar overdag een zittend beroep en ik slaap weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Slagroom met banaan, kiwi en stukjes appel. Moest ik 30 jaar geleden eten om aan te komen na 3e zwangerschap . Helpt :P
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy: goede tips.
Zelf doe ik veel dingen al maar winst ligt nog bij avondeten (en dan in t toevoegen van sausjes etc). En lekkere broodjes of n vettere salade (dus met makreel of avocado bv) ofzo is ook wel n idee.
Ik denk ook steeds dat t 'afkicken' wordt als ik stop met bv, maar gezien de andere verhalen hoeft dat dus niet per se
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens weer wat lichter dan n week of 2 geleden. Lang weekend weg tussendoor gehad. Waar dat voor de meesten recept lijkt voor aankomen werkt t bij mij averechts: veel gelopen/bewogen, later ontbijten (en dan tussendoortje overslaan). Ik val er eerder vanaf dan dat ik aankom. Weer goed aan de bak dus met de dingen die ik al eerder postte
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
14-06-2019 20:18
@blauwemolly jij viel dus af na stoppen met borstvoeding. Het zegt dus niet zoveel doorgaan of stoppen denk ik. Klinkt opzich wel herkenbaar die zware gebroken nachten met maar 4-5 slaap. Ik geloof er ook echt in dat het je kan opbreken.

Stom dat geroddel achter je rug om. Waar bemoeien mensen zich mee. Word je daar ook onzeker van? En idd wil je veel eten waar anderen bij zijn om het te bewijzen. Dat heb ik ook vaak.
Het is ook hartstikke intensief zo’n kleine. Je blijft bezig. Zeker de eerste twee jaar denk ik.

Ik word er idd wel onzeker van. Moet ik eigenlijk niet doen, maar gaat vanzelf. Ik probeer het naast me nee te leggen. Weten zij veel?!
Het zijn ook vaak de mensen met een super relaxte baby die het allemaal beter weten valt me op.

Dit weekend was fijn. Baby was ook blij. Tot gisteravond, ineens onrustig. Ik ontdekte 4 nieuwe hoektandjes die aan het doorkomen zijn. Allemaal tegelijk! Kijk, dat worden weer onrustige dagen denk ik. Meer beweging, meer stress. Dan gaat het weer snel met de kilo’s. Dus hup, een roombroodje en banaan als tussendoortje. Daarna lekker lunchen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven