Lijf & Lijn alle pijlers

Afslankpillen - Bestaat er een die echt werkt?

21-09-2020 12:27 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, afslankpillen. Bestaat er een die echt werkt?
Ik hoop niet op een wondermiddel en geloof ook niet in sprookjes..
Maar na een paar emotioneel heftige jaren met bijkomend troost-eten en antidepressiva voel ik me eindelijk wat beter.
Weer begonnen met sporten maar vanwege weinig energie kost me dit nog moeite. Gezond en beter eten gaat goed, op de uitzonderingen in het weekend daargelaten (Het moet geen strafkamp worden).

Toch zou ik graag een hulpmiddeltje erbij willen. Ik verwacht niet met dat ene pilletje per dag 10 kilo kwijt te raken, hier zal ik echt zelf voor moeten werken. Maar bestaat er iets dat werkt? Op zoek naar ervaringen en tips!
The bold is niet alleen voor oma's.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt illegale stackers en enfedrines. Ze zijn illegaal omdat het risico op een hartaanval, nierfalen of hersenbloeding vrij groot is.
S-Meds schreef:
21-09-2020 12:43
er zijn pillen met de eitjes van een lintworm erin, die schijnt heel effectief te zijn


Het is nog echt zo, ook! Zie nog zo de lintworm in het biologieboek voor me, een vreselijk vies beest. Dan ben je gek.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 21-09-2020 15:50
29.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Breng TO nou niet op ideeën... loepje wijst uit dat ze echt geen overgewicht heeft; integendeel.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
21-09-2020 15:29
Breng TO nou niet op ideeën... loepje wijst uit dat ze echt geen overgewicht heeft; integendeel.


Ik loep eigenlijk nooit en had dus geen idee. Heb het aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Ben maar niet bang, ik ga geen speed nemen, zelfs geen lintworm eitjes en heb ook geen zin in diarree. Zoals ik al zei, ik snap dat er geen wondermiddel bestaat en ik geloof ook niet in sprookjes.

Toch vind ik het zelf geen absurd idee dat er iets bestaat ter ondersteuning. Natuurlijk begrijp ik dat ik het zelf moet doen met voeding en bewegen, maar overal bestaan hulpmiddeltjes voor.

Ik heb inderdaad geen overgewicht, maar voor de loepers onder ons: ik zit niet lekker in mijn vel, een heel stuk zwaarder dan ik van mezelf gewend ben. In korte tijd veel aangekomen. Conditie is slecht en mijn kleding zit niet meer mooi. Ik voel me gewoon niet fijn als ik in de spiegel kijk, terwijl het mentaal stukken beter gaat. En daar werk ik aan..
Is het dan zo erg me te verdiepen in mogelijkheden ipv zomaar wat te kopen en in te nemen?

Dus voor degene met de echte tips, bedankt. Voor degene die het leuk vinden me belachelijk te maken, ik hoop dat jullie perfect zijn 😘
The bold is niet alleen voor oma's.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik bedoelde het niet om je belachelijk te maken. Maar juist omdat je niet zo lekker in je vel zit leek het me niet zo handig om met dit soort ongezonde ideeën te komen. Ik ken jou natuurlijk verder niet dus misschien was mijn zorg onterecht. Je zegt dat je conditie slecht is; misschien kun je beginnen met wandelen of fietsen?

In elk geval is de strekking van de reacties denk ik duidelijk; echt veilige hulpmiddelen in de vorm van een pilletje zijn er helaas niet.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Afslankpillen nee.
Ik heb wel via de psychiater iets dat off-label bij eetstoornissen wordt voorgeschreven. Dus er bestaan wel degelijk middelen die kunnen ondersteunen.
Jawel, xtc. Dans en sjans je al je vet eraf.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
21-09-2020 16:21
TO, ik bedoelde het niet om je belachelijk te maken. Maar juist omdat je niet zo lekker in je vel zit leek het me niet zo handig om met dit soort ongezonde ideeën te komen. Ik ken jou natuurlijk verder niet dus misschien was mijn zorg onterecht. Je zegt dat je conditie slecht is; misschien kun je beginnen met wandelen of fietsen?

In elk geval is de strekking van de reacties denk ik duidelijk; echt veilige hulpmiddelen in de vorm van een pilletje zijn er helaas niet.
Je hebt zeker een punt, dankjewel!
The bold is niet alleen voor oma's.
Koolhydraatarm en eiwitrijk eten heeft bij mij gezorgd voor 20 kg eraf. Bij mij was dat het voortraject voor mijn gastric bypass, maar zal bij een ander ook helpen. Pillen gaan je niet helpen, net als crashen e.d.
Intotheunknown schreef:
21-09-2020 14:09
Ja de ouderwetse afslankpillen met efedra werken wel. Maar die wil je niet hoor! Hartkloppingen etc...
Ook niet echt. Je werd er hieper van, dun niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dan verlies je je gezondheid.

Je moet minder calorieën innemen dan je verbrandt, dat is zo en dat blijft zo.

Sommige mensen hebben profijt van het minderen van koolhydraten (Atkins), of van het op gescheiden dagdelen innemen van vet enerzijds en koolhydraten anderzijds (Montignac dieet) of van vasten gedurende bepaalde delen van de dag, en hebben daar dan ook goede resultaten mee, maar gewoon calorieën beperken werkt ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik las ooit dat sporters Thyrax gebruiken om te helpen met afvallen. Vond het echt belachelijk toen ik dat hoorde. Dat ze bewust de hele stofwisseling om zeep gaan helpen door de schildklier veel te snel te laten werken met alle gevolgen van dien. Ik wenste ze bijna de bijwerkingen toe die ik had toen ik aan die medicatie moest. Het zijn geen snoepjes.
Alle reacties Link kopieren
Bestaat wel maar illegaal en je krijgt er hoge bloedruk of hartklachten van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er bestaan hele goede pillen. Het zijn vaak dikke pillen. Meestal is de aanschaf eenmalig. Als ze goed doordringen in je systeem zullen ze aanslaan. Dat is fijn want dan heb je er ook niet meer van nodig.

Ze zijn geschreven door deskundigen. Niet door kwakzalvers die een bepaald dieet willen promoten. Ze gaan over voedingstoffen, en over welke voedingstoffen een lichaam nodig heeft, en hoe je lichaam werkt.

Afvallen is 80% voeding. Dat betekent niet dat je op elk broodje een blad sla moet leggen, maar dat het helpt om te weten wat je naar binnen werkt. En het kost net zoveel tijd als je hebt gebruikt om gewicht eraan te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Heiterundsanft schreef:
21-09-2020 19:27
Er bestaan hele goede pillen. Het zijn vaak dikke pillen. Meestal is de aanschaf eenmalig. Als ze goed doordringen in je systeem zullen ze aanslaan. Dat is fijn want dan heb je er ook niet meer van nodig.

Ze zijn geschreven door deskundigen. Niet door kwakzalvers die een bepaald dieet willen promoten. Ze gaan over voedingstoffen, en over welke voedingstoffen een lichaam nodig heeft, en hoe je lichaam werkt.

Afvallen is 80% voeding. Dat betekent niet dat je op elk broodje een blad sla moet leggen, maar dat het helpt om te weten wat je naar binnen werkt. En het kost net zoveel tijd als je hebt gebruikt om gewicht eraan te krijgen.
Ik dacht eerst... de hell schrijf jij nou? Maar na 2 x rustig lezen snap ik het :bonk:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
21-09-2020 19:45
Ik dacht eerst... de hell schrijf jij nou? Maar na 2 x rustig lezen snap ik het :bonk:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
als je je been ahakt, ben je in 1x zo'n 18% lichaamsgewicht kwijt
en het is net zo slim als pillen, maar gaat nog sneller

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven