Afval Challenge 2017
zondag 1 januari 2017 om 15:13
En we gaan weer door!
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in

It's not always easy, but it's worth it.
dinsdag 3 januari 2017 om 12:58
Vandaag weer goed begonnen hoor en de hoeveelheid lekkers wordt steeds minder, dus kan ook steeds minder snoepen. Weegschaal was al een beetje lief, maar wel een heel klein beetje maar. Kan niet wachten tot ik weer fit ben en kan gaan sporten, mis dat wel echt.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
dinsdag 3 januari 2017 om 13:03
quote:-Isa- schreef op 03 januari 2017 @ 12:40:
Nou dames, kom op. Alle begin is weer even moeilijk, maar niet nu alweer opgeven hoor! Niet meteen 'fuck it' denken, maar gewoon weer hoofd omhoog en verder gaan. We kunnen het echt wel!
***Ook al heb ik die stomme nootjes achter mijn kiezen.
Ik ga ze of andere snacks niet nog een keer halen.
Nee.
Nee.
Uhhhh nee....
Nou dames, kom op. Alle begin is weer even moeilijk, maar niet nu alweer opgeven hoor! Niet meteen 'fuck it' denken, maar gewoon weer hoofd omhoog en verder gaan. We kunnen het echt wel!
***Ook al heb ik die stomme nootjes achter mijn kiezen.
Ik ga ze of andere snacks niet nog een keer halen.
Nee.
Nee.
Uhhhh nee....
Prrrr, mauw miawwwww.

dinsdag 3 januari 2017 om 13:27
Twilight oh wat balen dat jij ook zo een last van je huid hebt nog. Moet wel zeggen, bij mij heeft het meer fruit eten en meer water drinken echt wel goed effect. Hoef nu zelfs geen camouflage of foundation meer te gebruiken. Maar als je het volhoudt met voldoende water drinken helpt dat wel echt op den duur. Het is alleen wel n lange adem, ik merkte pas na een paar maanden echt verschil maar heb daarna nooit meer een puistje gezien. Ook mijn oogwit is mooi geworden, gewoon helder.
Maar inderdaad dat vele plassen, dat is wel echt balen. Daarom drink ik ook geen water in de avond, liever overdag veel naar de wc en niet ook in de nacht.
Judith ja snap ik,het is ook super veel. Inderdaad gewoon de weegschaal niet meer aanraken tot maandag en je gewone patroon volgen. En maandag het effect bekijken. En ff flink balen is OK.
Hier ook de hele dag netjes gedaan en in de avond teveel gegeten. Maar kan goed ja, dat het ff omschakelen is weer na de calorierijke dagen en vanzelf weer beter gaat.
Jane-Ice goed zo!!!!!!
Jua dat is ook een goeie tip ja, als je klein bet laat ze het thuis hoog wegleggen.
Hier gaat tot zover goed vandaag. 3 glazen water op, 2 bruine pistoletten met kipfilet en 2 mandarijen. Vanavond thuis boerenkoolstamppot zonder rookworst, maar met een paar spekjes en ga eens kijken of ik de jus niet door wat mosterd kan vervangen. Daar ben ik ook gek op. En net weer 40 minuten lunch gewandeld.
Morgen voor het eerst in tijden weer eens zwemmen.
Maar inderdaad dat vele plassen, dat is wel echt balen. Daarom drink ik ook geen water in de avond, liever overdag veel naar de wc en niet ook in de nacht.
Judith ja snap ik,het is ook super veel. Inderdaad gewoon de weegschaal niet meer aanraken tot maandag en je gewone patroon volgen. En maandag het effect bekijken. En ff flink balen is OK.
Hier ook de hele dag netjes gedaan en in de avond teveel gegeten. Maar kan goed ja, dat het ff omschakelen is weer na de calorierijke dagen en vanzelf weer beter gaat.
Jane-Ice goed zo!!!!!!
Jua dat is ook een goeie tip ja, als je klein bet laat ze het thuis hoog wegleggen.
Hier gaat tot zover goed vandaag. 3 glazen water op, 2 bruine pistoletten met kipfilet en 2 mandarijen. Vanavond thuis boerenkoolstamppot zonder rookworst, maar met een paar spekjes en ga eens kijken of ik de jus niet door wat mosterd kan vervangen. Daar ben ik ook gek op. En net weer 40 minuten lunch gewandeld.
Morgen voor het eerst in tijden weer eens zwemmen.
dinsdag 3 januari 2017 om 17:50
Hier wederom een goede dag voor mijn doen":
10.00: Yogurt/appel/havermout. beker optimel
12.30: omelet van 2 eieren met 1,5 plak schouderham. beker bouillon
15.00: appel & sinaasappel
17.15: choco rijstwafel
18.30: courgetteslierten met bolognesesaus. (ik denk weet zeker dat ik toch een kleine portie spaghetti bij kook ) en nog een beetje roomijs na. Is nog over van de kerst...
* : Uur circuittraining in de sportschool.
En na het sporten snel naar huis voor een uur Grey's Anatomy.
Ik denk dat mijn gewicht gisteren misschien wel zo hoog was omdat ik ongesteld moest worden. Dan is mijn gewicht vaak ook iets hoger.
Tot nu veel te weinig gedronken, nog geen flesje leeg....
10.00: Yogurt/appel/havermout. beker optimel
12.30: omelet van 2 eieren met 1,5 plak schouderham. beker bouillon
15.00: appel & sinaasappel
17.15: choco rijstwafel
18.30: courgetteslierten met bolognesesaus. (ik denk weet zeker dat ik toch een kleine portie spaghetti bij kook ) en nog een beetje roomijs na. Is nog over van de kerst...
* : Uur circuittraining in de sportschool.
En na het sporten snel naar huis voor een uur Grey's Anatomy.
Ik denk dat mijn gewicht gisteren misschien wel zo hoog was omdat ik ongesteld moest worden. Dan is mijn gewicht vaak ook iets hoger.
Tot nu veel te weinig gedronken, nog geen flesje leeg....

woensdag 4 januari 2017 om 06:31
Goedemorgen allemaal!
Gisteren gegeten:
-Kakifruit
-Half zak borrelnoten
-Varkensrolade met couscous en tajine groenten.
-Handje chips (Vriend schuld!! Hij heeft nieuwe smaken gehaald en ik MOEST het proeven )
Was een kort dagje, sliep nog tot laat en had huis spik en span geboend.
Nieuwe dag, nieuwe kans.
Fijne dag en succes dames!!
Gisteren gegeten:
-Kakifruit
-Half zak borrelnoten
-Varkensrolade met couscous en tajine groenten.
-Handje chips (Vriend schuld!! Hij heeft nieuwe smaken gehaald en ik MOEST het proeven )
Was een kort dagje, sliep nog tot laat en had huis spik en span geboend.
Nieuwe dag, nieuwe kans.
Fijne dag en succes dames!!
Prrrr, mauw miawwwww.

woensdag 4 januari 2017 om 08:06
Er zijn er meer met opstartproblemen..
We gaan er toch voor dames, zwaarder worden is ook niet grappig!!
Goedzo Hamaika van de worst weglaten!! Doe ik ook altijd.
Vandaag:
O Griekse yoghurt met havermout en rozijntjes
T 2 kleine appeltjes met kaneel
L 4 crackers (40 kcal) met slankie en sandwichspread en komkommer
T worteltjes
D boontjes met klein beetje magere spekreepjes, ui en 2 aardappelen
T beetje kwark
We gaan er toch voor dames, zwaarder worden is ook niet grappig!!
Goedzo Hamaika van de worst weglaten!! Doe ik ook altijd.
Vandaag:
O Griekse yoghurt met havermout en rozijntjes
T 2 kleine appeltjes met kaneel
L 4 crackers (40 kcal) met slankie en sandwichspread en komkommer
T worteltjes
D boontjes met klein beetje magere spekreepjes, ui en 2 aardappelen
T beetje kwark

woensdag 4 januari 2017 om 08:06
Jane Ice, balen! Toch nog de borrelnootjes op. Maar heb je verder niks anders gegeten dan wat je hier schrijft? Gewoon een beetje fatsoenlijk eten, brood, yoghurt, etc?
Ik begon de dag goed, sinds maandag 1,4 kilo afgevallen. De meting van maandag was natuurlijk ook echt niet reëel, maar toch fijn dat die oud&nieuw kilo's er al af zijn
Ik begon de dag goed, sinds maandag 1,4 kilo afgevallen. De meting van maandag was natuurlijk ook echt niet reëel, maar toch fijn dat die oud&nieuw kilo's er al af zijn
woensdag 4 januari 2017 om 08:12
Vanochtend 64. Kon het toch niet laten. Heb de weegschaal nu 'verstopt' t/m maandag maar nu al wat gerustgesteld haha.
Zit nu in het ziekenhuis voor verder onderzoek. Vind het best een beetje eng
En dames kom op hè! Nu weer vol gas er tegen aan! Als ik de motivatie met mn +6kg nog kan vinden (al is het met moeite) kunnen jullie het ook!!!!
Zit nu in het ziekenhuis voor verder onderzoek. Vind het best een beetje eng
En dames kom op hè! Nu weer vol gas er tegen aan! Als ik de motivatie met mn +6kg nog kan vinden (al is het met moeite) kunnen jullie het ook!!!!

woensdag 4 januari 2017 om 08:48
Ik weeg ook pas weer maandag. Gisteren had ik het nog wel moeilijk met het afkicken en heb ik uiteindelijk ook iets teveel nog weer gegeten. Dat compenseert zich wel weer voor maandag denk ik maar ik doe met Judith mee en raak hem pas maandag weer aan. En zo zie je maar Judith, er klopte niks van die 7 kilo. Ben benieuwd wat we maandag zien!
Wel heb ik het gisteravond geprobeerd: zwarte koffie met alleen 2 zoetjes in plaats van ook met creamer. En ik moet zeggen: ik vond het niet heel vies. Volgens mij kan ik daar wel aan wennen als ik dat een paar dagen consequent doe.
Gisteren wel net als maandag 70 min gesport en vanavond ga ik zwemmen. Vanochtend alweer 2 glazen water op. Denk dat die 4 glazen water meer wennen kosten dan die koffie met alleen suiker hahahahaha.
Wel heb ik het gisteravond geprobeerd: zwarte koffie met alleen 2 zoetjes in plaats van ook met creamer. En ik moet zeggen: ik vond het niet heel vies. Volgens mij kan ik daar wel aan wennen als ik dat een paar dagen consequent doe.
Gisteren wel net als maandag 70 min gesport en vanavond ga ik zwemmen. Vanochtend alweer 2 glazen water op. Denk dat die 4 glazen water meer wennen kosten dan die koffie met alleen suiker hahahahaha.
woensdag 4 januari 2017 om 09:04
Heel veel sterkte Judith! Heb al veel aan jouw tips en de motivatie die je ons geeft. Hoop dat je er omgekeerd ook wat aan hebt.
Met jouw gewicht komt het zeker goed, ik wens je toe dat de uitslag in het ziekenhuis meevalt.
Fijne dag iedereen! Ik ben een beetje druk met werken, kan daarom niet zoveel meeschrijven.
Met jouw gewicht komt het zeker goed, ik wens je toe dat de uitslag in het ziekenhuis meevalt.
Fijne dag iedereen! Ik ben een beetje druk met werken, kan daarom niet zoveel meeschrijven.

woensdag 4 januari 2017 om 09:34
woensdag 4 januari 2017 om 10:46
Sterkte Judith, ik hoop dat het meevalt allemaal. Met je gewicht komt het sowieso wel weer goed;)
Ik zit er zelf best goed in, in het hele afvallen. Krijg ook steeds te horen dat ik er goed uitzie en wil gewoon echt graag slank worden.
Lekker Isa, dat dat er alweer af is!
Goed bezig met sporten hamaika, dat is het enige wat bij mij nog niet echt lukt. Ook bijna geen tijd de laatste tijd. En slim dat je je koffie gaat veranderen. Ik heb mezelf op een gegeven moment ook thee zonder suiker leren drinken, scheelt erg veel suiker.
Twilight ook Grey's Anatomy fan hier;)
Evda, beter dat je een extra boterham pakt als je het niet red dan dat je gaat snoepen toch!
Mijn lijstje van gister, weet nog niet wat ik vanavond eet namelijk;
O: halfbacked oats
L:4 kleine sneetjes speltbrood met kipfilet
T: mandarijn, kiwi
D: courgette met sausje en een kipfilet
T: appel met kaneel uit de magnetron
Ik zit er zelf best goed in, in het hele afvallen. Krijg ook steeds te horen dat ik er goed uitzie en wil gewoon echt graag slank worden.
Lekker Isa, dat dat er alweer af is!
Goed bezig met sporten hamaika, dat is het enige wat bij mij nog niet echt lukt. Ook bijna geen tijd de laatste tijd. En slim dat je je koffie gaat veranderen. Ik heb mezelf op een gegeven moment ook thee zonder suiker leren drinken, scheelt erg veel suiker.
Twilight ook Grey's Anatomy fan hier;)
Evda, beter dat je een extra boterham pakt als je het niet red dan dat je gaat snoepen toch!
Mijn lijstje van gister, weet nog niet wat ik vanavond eet namelijk;
O: halfbacked oats
L:4 kleine sneetjes speltbrood met kipfilet
T: mandarijn, kiwi
D: courgette met sausje en een kipfilet
T: appel met kaneel uit de magnetron
woensdag 4 januari 2017 om 12:15
Femme absoluut! Ik vind het fijn dat je wat aan de tips hebt
De resultaten waren niet erg best, sterker nog er is wrs. nog veel meer mis in m'n lichaam dankzij mijn diabetes (type 1) - schijnt dat dit ook allerlei andere auto immuunziektes kan veroorzaken - waardoor mijn lichaam dus in principe in de aanval gaat tegen bv. bijnieren en schildklier - wat ook een hoop van de klachten veroorzaakt (waaronder de overgangsklachten)
Ik heb net een fles wijn gekocht. Tot zo ver geen alcohol - maar, tegelijkertijd ben ik de chips voorbij gelopen, heb ik het chocolade croissantje terug gelegd en in plaats van patat maak ik vanavond chili - dus zeker ook win situaties.
Nog steeds uitdrogingsklachten, mijn lichaam lijkt een te hoog bloedsuiker te suggereren (en daarnaar te handelen) maar dit is niet uit de metingen te concluderen. Dusja. Mijn lichaam is lekker in de war
Zaak is nu regelmatiger controleren en dan ook indien nodig spuiten.
Verder wil ik het er niet te veel over hebben, want dan blijf ik echt hangen in de boosheid naar mijn eigen lichaam.... Dus... Ik ga zo nog even lekker sporten - weer even 20 min. bum blitz, en dan weer squats, hip thrusts etc.
Ook de plank challenge gaat goed, ben in soort in shock dat de halve minuut nu zonder problemen gaat.
ETA: Ook bij de action net een scheurkalender gekocht 'een jaar lang fit' met elke dag een tip of oefening of een recept - vandaag een half uur bewegen (nou heb het hele ziekenhuis af mogen lopen, even naar die polie, dan naar daar, dus dat zit al goed), morgen planken, en vrijdag heb ik een recept gezien voor bananenbrood. Wiehoe!
De resultaten waren niet erg best, sterker nog er is wrs. nog veel meer mis in m'n lichaam dankzij mijn diabetes (type 1) - schijnt dat dit ook allerlei andere auto immuunziektes kan veroorzaken - waardoor mijn lichaam dus in principe in de aanval gaat tegen bv. bijnieren en schildklier - wat ook een hoop van de klachten veroorzaakt (waaronder de overgangsklachten)
Ik heb net een fles wijn gekocht. Tot zo ver geen alcohol - maar, tegelijkertijd ben ik de chips voorbij gelopen, heb ik het chocolade croissantje terug gelegd en in plaats van patat maak ik vanavond chili - dus zeker ook win situaties.
Nog steeds uitdrogingsklachten, mijn lichaam lijkt een te hoog bloedsuiker te suggereren (en daarnaar te handelen) maar dit is niet uit de metingen te concluderen. Dusja. Mijn lichaam is lekker in de war
Zaak is nu regelmatiger controleren en dan ook indien nodig spuiten.
Verder wil ik het er niet te veel over hebben, want dan blijf ik echt hangen in de boosheid naar mijn eigen lichaam.... Dus... Ik ga zo nog even lekker sporten - weer even 20 min. bum blitz, en dan weer squats, hip thrusts etc.
Ook de plank challenge gaat goed, ben in soort in shock dat de halve minuut nu zonder problemen gaat.
ETA: Ook bij de action net een scheurkalender gekocht 'een jaar lang fit' met elke dag een tip of oefening of een recept - vandaag een half uur bewegen (nou heb het hele ziekenhuis af mogen lopen, even naar die polie, dan naar daar, dus dat zit al goed), morgen planken, en vrijdag heb ik een recept gezien voor bananenbrood. Wiehoe!