Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Vast al vaker besproken, maar wegen jullie je ook elke dag? Ik vind dat fijn, maar het wordt altijd afgeraden.
Ik heb dat gedaan, maar het fluctueert dan best wel. Ben je de ene dag wat kwijt, volgende dag zit het er weer aan. Maar in grote lijn viel ik wel af.

Nu weeg ik me elke woensdagochtend. Zelfde tijd. Zelfde omstandigheid.

Is voor mij minder demotiverend.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Ik ben trots dat ik gisteren netjes heb gegeten!! Nog 2 dagen doorzetten en het wordt weer een gewoonte!

Mijn man viel het alleen wel op dat ik nogal sagerijnig was

Balen Judith!! Vandaag weer een nieuwe kans!!

Dat kun jij!! Ik eet ook weleens een eierkoek, er zit suiker in maar beter dan een gevulde koek ofzo en af en toe gewoon de behoefte aan iets lekkers.

Maloeke ik vind je lijstje mooi! Ik eet zelf wat meer, maar ieder z'n eigen ding

Asma welkom en veel succes gewenst!

Isa: goedzo!! Ook een goede dag gehad, wennen weer he

Twilight succes vandaag!!

Ik ga een week niet wegen (proberen) dan is maandag een heuse verrassing

Ik heb slecht geslapen en dat is helaas voor mij vaak een grote trigger om te snaaien..

Maar dat wil ik echt niet dus ga ik niet doen.

Zometeen nog even workout doen:

150 jumping Jacks, 50 biloefeningen, 50 armoefeningen en een half uur boswandeling.

Eetlijstje vandaag

O 400 ml magere kwark met havermout en rozijntjes

T appel met kaneel

L 2 boterhammen rosbief

T boterham halvajam

D maaltijdsalade (400 kcal) + 100 ml kwark

T volkoren cracker met slankie

Fijne dag allemaal
Eerst welkom ook aan de nieuwe dames! Pittig verhaal ook van jou Pieternel. De tabel staat wel vol volgens mij maar meeschrijven kan altijd toch?

Ik probeer eigenlijk alleen op de weegdag te wegen maar vaak doe ik het toch meerdere dagen per week. Ze raden het af volgens mij omdat een eventuele stijging dan demotiveert maar ik vind een beetje de voortgang zien wel prettig en probeer me niet af te leiden als het getal tegenvalt. Heb het ding een tijdje doordeweek in de berging opgeborgen maar ging hem dan toch pakken haha.

Judith ik kan jou een hand geven. Gisteren helaas ook teveel gegeten maar wel alleen gezonde dingen. Ik streef naar 1500 kcal op een dag maar kwam gisteravond op 1800 kcal uit. Daar baal ik wel van maar overall heb ik wel een goed gevoel bij gisteren. Heb ook wel 40 minuten gewandeld en 30 minuten gefietst dus de schade viel op zich wel mee. Maar moet wel anders. Inzicht is het begin haha. Ik heb alles opgeschreven en weet wat ik er uit ga halen: de ontbijtkoek en de drinkboollion op het werk.

4 glazen water om te beginnen vond ik pittig maar heb ik wel gedaan en vanaochtend ook alweer 2 op bij het ontbijt.

Heb wel vanochtend dus mijn ontbijtkoek weggegooid, daar blijkt echt veel meer suiker in te zitten dan gedacht. En dit was al de minder suiker variant. 2 plakken blijken samen 168 kcal. Dan liever een paar mandarijnen of augurkenpartjes extra.

En ik drink mijn koffie normaal gesproken met alles (suiker en creamer) maar zag wel dat 1 theelepel completa 83(!) kcal zijn...... Vanavond ga ik het eens zwart proberen met alleen 2 zoetjes. Ik wil dat toch een kans gaan geven al drink ik het al mijn hele leven compleet. Eens kijken hoe dat bevalt.

Verder wel goed gevoel over gisteren, 70 min gesport en ik zie sinds ik beter oplet wel echt dat mijn huid mooier wordt. Dat motiveert al wel!

Evda ook goed bezig zie ik. Hoorde gisteren op het nieuws dat ze zeggen als je het 3 maanden weet vol te houden de kans op succes dan groter is omdat je je dan een nieuw patroon hebt aangeleerd. De kritieke fase lag bij 3 weken ofzo als ik het me goed herinner. Dus daar gaan we voor!

Zet hem op weer allemaal!
Judith: eierkoek stond niet op mijn lijstje,maar omdat ik wat miste bij de thee heb ik daarvoor gekozen..

Zit nu aan mijn ontbijt,kids leren ineens uitslapen haha maar is voor mijn ritme niet goed.

Ik weeg elke dag,voor mij werkt dat wel omdat ik dan als ik weer hoger zit dan de dag ervoor extra mijn best ga doen.

Gister was een goede dag, was 82.5 nu 81.7
Maloeke dat herken ik wel ja, als het slchet gaat dan denken ff beter opletten vandaag/morgen.

Maar wat asma ook zegt, als er over de grote lijn maar afgaat.

Leuk trouwens Maloeke, wij hebben hetzelfde einddoel en huidige gewicht en bijna dezelfde streefdatum.
Jeetje wat een hoop te lezen! Fijn dat jullie alweer goed bezig zijn!!

Ik ben me zaterdag vergeten te wegen dus pak mijn startgewicht van maandag maar als eindgewicht 2016: 71.7. Ik hoop stiekem om eind deze maand klaar te zijn, zeker omdat ik vanaf volgende week een stuk intensiever ga sporten maar omdat het de laatste loodjes zijn zet ik de deadline op 15-02-2017.

En ik heb een nieuwe manier van niet teveel & slecht eten; Ik heb vrijdag een date met een superleuke man! Krijg geen hap door mijn keel.. Natuurlijk eet ik wel, want niet eten is niet gezond maar ik taal niet naar extra dingetjes buiten om wat ik normaal eet, dus dat is nog eens een voordeel.. Vind t zo spannend!!
Oh Longwalks wat spannend een date!!!!!!! Snap goed dat je zenuwachtig bent hahahaha! Veel plezier alvast en wij willen alles weten hoor!

Lekker dat je bijna klaar bent en zowat je streefgewicht hebt bereikt, Moet een supergoed gevoel geven. Ik moet nog wel een heel eind maar denk ook zo: als het dit keer lukt is het wel de laatste keer dat het moet haha.
Lekker bezig Hamaika! Ik heb ontbijtkoek zero gehaald.. ontbijtkoek is sowieso niet het beste tussendoortje maar af en toe moet kunnen vind ik.

Beach wat leuk een date!! En wat voor intensieve sport ga je doen?
Ik moet zeggen dat ik mij ook elke dag bijna weeg, vanochtend 90.9. Ik zal zo blij zijn wanneer ik eindelijk de 8 zie

Lekker beach, zou ook wel zo ver willen zijn haha

Judith, bij jou heb ik het idee dat je altijd super goed en fanatiek bezig bent terwijl je al bijna op je streefgewicht zit. Dus dat het een keer wat minder gaat geeft toch niet.

Is ontbijtkoek zero een beetje te eten evda? En zitten daar dan ook allerlei rare toevoegingen in zoals in ligt/zero frisdrank?
Er zal vast troep in zitten bloempie.

Maar eerlijk gezegd boeit me dat niet zo als ik het bij 2X in de week een klein plakje hou.

Ik eet ook genoeg gezonde dingen.

De boog kan niet altijd gespannen zijn.

Alles met mate denk ik dan maar

Ik heb het nog niet geproefd
Mijn vriend wil vanavond ook wel courgetti proberen.

Hoeveel courgette doen jullie voor 2 personen dan?

Ik ga straks denk ik maar even naar de stad , dan haal ik even zo'n spirelli ding. Zou de action dat ook hebben? Bij de blokker kost het 18 euro. Vind ik best duur!

En wat doen jullie erbij? Een tomatensaus?
Isa; Ik las pas dat het dagelijks wegen juist wel weer goed was (lekker tegenstrijdig weer :P) want dan bleef je er actief mee bezig. Ik weeg even niet meer. Ik woog vanochtend volgens mijn weegschaal 65 kilo.

Dus. Ik weeg even niet meer tot volgende week.

Goed bezig weer Evda!

Hamaika ik heb dit weekend gewoon te veel gegeten - maar heb ook een verstopping (al 2 dagen ><) en hou nog steeds vocht vast, maar ik merk dat ik mezelf weer echt moet 'trainen' om minder te eten, en minder zoet - vooral dat. Vreselijk ergens wat voor effect suiker op je lichaam/behoeftes heeft

Beach veel plezier!

Bloempie: Nou... ik weeg in vergelijking met 2 weken terug nu 7 kilo meer.... 7! Dus dat keertje heeft lang genoeg geduurd vind ik. Ik geloof niet dat het klopt - zeker die 2 kilo in 2 dagen niet... aan de andere kant heeft de arts wel gewaarschuwd voor gewichtstoename door die overgang >< Het frustreert me in ieder geval enorm - straks pas ik m'n kleding niet eens meer!

Het hoge nummer is wel motiverend, ga er nu weer vol voor - en verwacht echt maandag een stuk minder te wegen.

De ontbijtkoek zero vond ik goed te doen - hij is wel een stuk droger (logisch). Dit zijn de ingrediënten: Roggebloem 39%, voedingsvezel (oligofructose), zoetstof (xylitol), water, stabilisator (glycerol), plantaardige oliën (palm, raap), rijsmiddel (natriumcarbonaat, zuurnatriumpyrofosfaat), tarwebloem, specerijen, aroma.

Twilight het ligt eraan of je meer saus hebt voor een volgende keer of niet, ik zou het houden op 1 courgette en de saus die overblijft invriezen en dan volgende keer bij het opwarmen weer 1 courgette.
Evda ja dat is het ook, ontbijtkoek vind ik gewoon lekker hahaha, maar ik schrok echt van die suiker. Zodra je het weet laat maar weten of het wat is. Al hoop ik niet dat het inderdaad gezoet wordt dan met aspartaam ofzo of hoe dat heet.

En ja 2 plakjes in de week moet kunnen ja. Ik nam echter 2 plakjes per dag als tussendoortje.

Bloempie onze tijd komt ook, zeker weten! Jij bent nu ook al bijna bij de 90 rond. Ik zou nu zo graag ook eerst eens uit die 80 komen! Hopelijk eind van de maand.

twilight courgette geen idee, heb dat eigenlijk nog nooit zelf bereid maar vind het wel lekker.

Judith zo dat is wel echt een groot verschil ja met 2 weken terug. Dan zou ik zeker maandag pas weer wegen want dat demotiveert enorm lijkt mij. Balen ook van die verstopping. Haha moet zeggen dat met jouw ingredientenlijst van ontbijtkoek zero hij mij toch niet zo aanlokkelijk klinkt hahaha.
Klopt, een hoop zooi om het gebrek aan suiker te compenseren.

Ja dat klopt, maar als je kijkt zit dat echt in - voornamelijk- de afgelopen week. Moet ook wel zeggen dat ik nu op het punt sta om te zeggen fuck it, dan maar niet... maar goed, ik doe nu weer gewoon mijn gewone dingen, en wacht maandag af... maar als ik dan niet gewoon weer in ieder geval onder de 63 zit is het klaar!
Hallo dames,

Zoveel gepost, leuk!

Ik ben eindelijk 4 dagen vrij na 5 dagen hard werken.

Gisteren redelijk goed gegeten maar heb het toch verpest met

een half zak borrelnootjes, djeezs...

Gelijk al spijt en nu roept die ander half zak me nog! Grrrrr.

Zero ontbijtkoek vind ik echt lekker!

Had een tijdje geleden een proefpakketje gekregen en later zat het ook nog

eens in zo een online boodschappakket.

Vanavond ga ik lekker uitgebreid thuis dineren met mijn vriend (eindelijk)

Dus ontbijt en lunch hou ik het simpel en licht en negeer borrelnoten.

Dagelijks wegen doe ik al een tijdje niet meer want momenteel haten we mekaar.

Fijne dag dames!

***Gaat verder slapen***
Prrrr, mauw miawwwww.
Judith niet opgeven hoor meis, het is ook echt fucked up nu ff maar probeer je te herpakken.

Jane-Ice wat heerlijk 4 dagen vrij!! En je kan altijd nog de rest van die borrelnoten weggooien he? En nee de weegschaal en wij zjin voorlopig geen vrienden haha
Jammer is dat he Jane.. en herkenbaar, soms een hele goede dag en dat dan savonds nog verprutsen..

Ach Judith, wie zegt ons altijd om niet blind te staren op de weegschaal?! .

Tip; gewoon normaal en gezond eten en niet meer wegen tot maandag!
Jua zijn jouw kinderen ook weer zo druk vandaag?
Judith: Kom op! Jij bent hier altijd super positief! Gaat goed komen, 7 kilo in 2 week dat kan natuurlijk nooit kloppen!

Jane: Geniet van je vrije dagen! En slaap ze

Beach: Veel plezier op date!!

Hamaika: Fijn dat je huid beter word. Mijn huid is op dit moment echt zwaar rampzalig! Ik lijk wel een 15 jarig puber kind met zoveel puisten! Heb ook wel weer wat meer puistjes gekregen sinds ik gestopt ben met de pil. Maar dit slaat alles, pfff is maar goed dat ik vakantie heb, en dus niet zoveel mensen zie!

Goed bezig al met het water drinken! Gisteren heb ik ook weer voldoende gedronken, kon het meteen weer merken met zo vaak naar de wc.
Beach veel plezier op je date!

Judith.....kom op....komt echt weer goed!

Evda: gisteren erger dan vandaag maar due vakantie blijft wat. Heb nog 2 jongens ook...ze maken elkaar druk.

Morgen gaan ze logeren...kijk er naar uit haha...

Ik ga ook weer naar 1 keer per week wegen hoor. Laatste tijd te vaal gedaan...word ik niet blijer van
Hier ook niet zo een beste dag.

O ontbijtgranen met magere melk

L 2 volkorenboterhammen met 30+ kaas en curry

T 3 mandarijnen

T meuslireep

T doosje rozijnen en handje snoepjes

A schnitzel met rode kool

T activia

Als ik het nou gewoon daar bij had gehouden, dan was het ondanks de snoepjes niet zo eeg geweest. Maar daarna nog kop chocomelk met een cakeje, reepje milka en restje chips. Tja, niet goed dus. Merk dat ik ondanks mijn hernieuwe motivatie gelijk alweer denk fuck it. Had ook weer twee afwijzingen binnen dus solliciteren schiet ook niet op en dat helpt niet. Maar het was alvast een stuk beter als eerst, want toen zat ik echt te schransen.

Lees dat meerdere gisteren nog wat moeite hadden, zou het komen door de gewenning weer meer te eten/door de suiker? Wij hebben ook nog wel veel lekkers in huis, dat helpt ook niet.

Judith, batterijen misschien op? Want het is wel heel veel, ook voor vocht of aankomen in de overgang.

Wat leuk Beach!! Wat gaan jullie doen?

Jane, je bent klein toch? Kan je man ze niet ergens hoog neerleggen? ;) zo doe ik het ook weleens

Ik weeg me niet iedere dag, maar om de dag toch zeker. Nu ik thuis ben wel bijna iedere dag, als ik moet werken kan ik nog weleens overslaan tot vrijdag. Maar ik word er niet door gemotiveerd, de ene keer denk ik yes zo doorgaan en de andere keer denk ik oh ik kan nog wel wat pakken... Dus ik middel het een beetje haha
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
quote:jua schreef op 03 januari 2017 @ 12:12:

Beach veel plezier op je date!

Judith.....kom op....komt echt weer goed!

Evda: gisteren erger dan vandaag maar due vakantie blijft wat. Heb nog 2 jongens ook...ze maken elkaar druk.

Morgen gaan ze logeren...kijk er naar uit haha...

Ik ga ook weer naar 1 keer per week wegen hoor. Laatste tijd te vaal gedaan...word ik niet blijer van

Haha ik had het er met een vriendin over...Dat iedere moeder het stiekem soms best pittig vind.

Mijn zoontje wil ook de hele dag aandacht en is net een stuiterbal.

Oh ja jongens versterken elkaar ook nog als ze met elkaar zijn.

Wat is hun leeftijd?

Lekker even logeren, even tijd voor jezelf
Hamaika: Je hebt ook gelijk, maar het voelt echt zo kut. Helemaal omdat ik niet weeg waar het vandaan komt. Ik heb dit weekend wel gesnoept, maar echt niet genoeg om zoveel meer te wegen, en dat in 1 dag.

Evda: Klopt. Je hebt gelijk. Maar +7 kilo is toch heavy - al weet ik dat dit echt niet klopt.

Karen: Ik ga er maandag nieuwe in doen, maar tot die tijd kom ik niet meer bij m'n weegschaal in de buurt. Weegschaal en ik zijn geen vriendjes op het moment.

Balen van de afwijzingen! Stress + afvallen zijn zelden vriendjes, als je maar geniet van wat je op hebt.
Nou dames, kom op. Alle begin is weer even moeilijk, maar niet nu alweer opgeven hoor! Niet meteen 'fuck it' denken, maar gewoon weer hoofd omhoog en verder gaan. We kunnen het echt wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven