Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Ohhh femme ik heb echt respect voor je...In mijn hoofd wil ik ook hardlopen..Maar puntje bij paaltje ......Brrrr...... Die kou in......Haat het......Ik weet het slap excuus..

Maar t lijkt me zo cool als je dat wel gewoon doet...En het gevoel daarna...

Zal ik gewoon gaan vanavond? ..

Super lekker even ontspannen bij de sauna...Die calorieën zijn je gegund voor een keertje hoor..Klinkt als ultiem genieten.

Heb je wel de MAIS wafels?

Woeffie beterschap nog met de oorontsteking
Oh ja, maiswafels! Had alleen op de gele kleur gelet, omdat jij dat schreef.

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... maiswafels

Nu snap ik waarom ze lekkerder zijn dan de rijstwafels die ik ken. Het zijn helemaal geen rijstwafels

Het geheim van doorzetten met hardlopen is ook afspreken met anderen. Ik loop graag alleen, maar ben blij dat ik vanavond met een groepje heb afgesproken, anders zou ik niet gaan in deze kou.

Die social runs zijn altijd leuk en goed voor je humeur.
Toch blijft het knap, je doet t maar mooi wel en je hebt ook flink door moeten zetten alvorens je de runnershigh hebt bereikt..In t begin is hardlopen niet leuk..

Ik ren Gelukkig al 5 km non stop dus zonde om er niks mee te doen. Hoef het helemaal niet meer vanaf begin op te bouwen.

Zo'n loopje is inderdaad erg motiverend, snap wat je bedoeld ... Ladiesrun is ook zo leuk
Ja dat is waar, in het begin had ik heel veel doorzettingsvermogen nodig. Vond er niks aan.

Wat goed dat je al 5 km non stop kan doen. Misschien kun je je aansluiten bij een groepje in de buurt?
Ja ik loop al vanaf mijn 4e met heel vaak een haar ertussen waarin ik niet loop...Maar je verleerd het niet en houdt die basisconditie dat is wel prettig...Ja vlak hier in de buurt, misschien wel een idee ja
Ik zou ook graag hard willen lopen, maar mijn enkels zijn daar niet blij mee. Dus ik hou het maar bij flink wandelen. Mijn eten van vandaag:

O: schaaltje brinta met een klein beetje suiker

L: tweeënhalf meergranen broodje met ijsbergsla en brie, ijsbergsla met filet americain en het halfje met pindakaas

D: sla met ijsbergsla, gerookte zalm en tonijn en gedroogde tomaten.

T; 1 schaaltje optimel vruchtenyoghurt.
Ik ben lowcarb karamel banaan proteïne pannenkoekjes aan het maken.... Ruikt echt zoooooooooooo lekker!

Overigens een heel handige 'cake batter dispenser' bij de action gekocht, beslag erin, handvat indrukken en hup zo een perfecte pannenkoek hahaha.

Helaas duurt het met de proteïne pannenkoeken altijd een beetje lang, dat bakken. 1800 begonnen en heb er al 4 - durf het gas niet hoger te zetten hihi.
O: magere yoghurt/havermout/agavesiroop. beker optimel

T: boterham halvajam , 0,5 liter water

L: 3 boterham halvajam, 0,5 liter water. kop bouillon

T: 1 kiwi, 1 sinaasappel, 0,5 liter water

T: Handje amandelen (15stuks) (ongezouten is de verstandige keuze toch??)

D: Gekookte aardappelen,jus, speklap, rode bietjes met spekjes/appel/ui, appelmoes

T: halve appel (nog over van het avondeten.

Ik las ergens iets over afvallen/eten/sporten. Kon je maar gewoon door veel sporten afvallen. Maar helaas komt het meeste toch echt van uit het eten. Ik vind sporten wel aardig leuk om te doen.

Hardlopen in deze vrieskou daar heb ik dan wel echt respect voor!! Ik ga morgen in de sportschool op de loopband les 9 van evy lopen.

Ik ga vrijdag naar de vrienden van amstel, en zaterdag een verjaardag van vrienden.

Vrijdag wordt het avondeten sowieso patat. Zaterdag is eigenlijk patatdag hier, dus daar zal ik iets anders voor bedenken.

Wel lastig, wat zal ik drinken beide avonden? Ik ben dol op bier, maar om dat nu 2 avonden te drinken..... Dan weet ik zeker dat er niets af is maandag.

Hapjes en chipjes zaterdag dat moet wel lukken om dat te laten staan.

Mijn collega's gingen mij vandaag 'dwingen' om chocolade te eten. Was traktatie van leerling. Ik heb het weten af te slaan!!! Ben snel naar huis gegaan, ze gooiden het zelfs al in mijn tas!

Zooo Judith dat duurt wel lang die pannenkoeken! Hoeveel ga je er maken dan?

Suikerbroodje: Ik kon eerst ook niet hardlopen, snel last van knieën en enkels. Nu bouw ik het langzaam op met evy. En dat gaat gelukkig goed!

Woeffie: fijn dat het afvallen zo lekker gaat! En dat het de goede kant op gaat met je oor!

Oefff best een lap tekst geworden! Succes met lezen! (ohh ik ben dol op uitroeptekens!! )
Als ze maar lekker waren Judith!!

Ongebrand en ongezouten Twilight.

Noten zijn erg gezond maar wel calorierijk.. als je ze dagelijks eet zou ik er wat minder eten als ik jou was.. stuk of 7
En spekjes en speklap? Dan zit je al snel aan een calorie of 800 voor de avondmaaltijd (uitgaande van een normale portie) hou je daar wel rekening mee

Voor de rest mooi lijstje!!
Terwijl ik aan het koken was, moest ik al aan jullie denken!! Ik had zelf ook niet de speklap bedacht, maar die had vriend al uit de vriezer gehaald. Er was een hele grote dikke speklap, en een kleine dunne. Ik heb wel de kleine gepakt, dat scheelt nog iets Toen ik het lijstje typte wachtte ik al op jullie reacties

Ik zag nadat ik de amandelen op had, dat er inderdaad aardig wat calorieën inzitten. Die 15 waren 100 cal. Ik zal morgen een nog kleiner handje pakken.
Eindscore: 20 pannenkoeken + 2 maaltijdomeletten (tsja, dat eiwit moest op haha)

Nu hopen dat de pannenkoekjes snel afkoelen, zodat ze heeeeel snel de vriezer in kunnen hahaha.

Heb er 1tje geproeft - kon het niet laten haha!

Twilight: Ooeeeei! Speklap en spekjes??? Das wel heel vet :( Wat Evda zegt inderdaad; dat is al snel 800kcal (als het niet meer is, met de appel + appelmoes ook nog) - mag ik vragen waarom je overigens 2 stuks fruit neemt en dan nog de noten?

Edit: Ooh je had al gereageerd hihi
Ik denk al 20 pannenkoeken eten!!! wow!!! Maar je vriest ze in hahaha.

Na het fruit had ik later weer trek en het avondeten duurde nog te lang, en ik dacht nu kan ik een sultana of een snelle jelle nemen of een handje noten. En toen heb ik dus voor de noten gekozen.
is positieve feedback hè! We helpen elkaar af te vallen
Ja ik las eerst 4 en dacht al, die gaat lekker veel eten vanavond..

Maar het is voor het vriesvak
Slimme keuze die noten, maar ik begrijp Judith reactie.

Ik eet ook vrij veel, maar de meeste mensen kunnen vooruit op een goed ontbijt en lunch en 1 stuk fruit tussendoor
Ik sta ook zeker open voor feedback!

De nootjesfeedback ga ik ook wel wat meedoen.

Ik heb helaas de vette pech dat ik letterlijk flauwval als ik te weinig eet.

Die snickers reclame. Dat je jezelf niet bent: Dat is gebaseerd op mij!!

Nadat ik hels chagerijnig ben, begin ik heel erg te trillen, en dan val ik flauw.

Dus ik vind het best lastig om minder te proberen te eten.
Het gaat mij niet per se om de hoeveelheid, maar eerder om wat je dan eet.

Waarom dan niet meer rauwkost (ja oké, veel lust je niet, maar ook geen augurk of komkommer, of gewoon een portie groente, wat ei, wat vis? Wat magere keuzes? Ik vind het veel vet en ook veel koolhydraten maar naar verhouding met proteïne en gewoon groente an sich

Bedoel het ook absoluut niet vervelend dit hoor, maar dat zouden voor mij weer winstmomentjes zijn.
Kan het me wel voorstellen hoor Twilight, ik kan hongergevoel ook niet negeren.. heb het dan niet dagelijks maar ook weleens een grotere eet behoefte, anders word ik flauw...Zoals vanmorgen had ik al flinke kom magere kwark met havermout en rozijnen op, vervolgens knetterende honger om 10 uur en toen plakje ontbijtkoek, daarna nog honger, nog sinaasappel erachteraan en een cracker

,vervolgens lunch met 3 boterhammen en gewoon nog honger....

Terwijl ik andere dagen van hetzelfde ontbijt vol zit tot de lunch, zonder tussendoortje.
Wat is bingen judith
Heb je je weleens laten testen op suikerziekte Twilight?
In 1x heeeeeel veel eten zonder dat je het nodig hebt of zonder dat je echt trek hebt

Evda... dat zijn geen symptomen van diabetes hoor....
Oh dat heb ik regelmatig .

Gisteren avond at ik echt om het eten, echt alles wat los en vast zat
quote:judith1107 schreef op 18 januari 2017 @ 20:00:

Waarom dan niet meer rauwkost (ja oké, veel lust je niet, maar ook geen augurk of komkommer, of gewoon een portie groente, wat ei, wat vis? Wat magere keuzes? Ik vind het veel vet en ook veel koolhydraten maar naar verhouding met proteïne en gewoon groente an sich

Aiii nee zeker geen augurk, komkommer en vis! Dat samen met champignons zijn de 4 ergste dingen!

Ik zal wel weer wat vaker worteltjes kopen. En dat ene wat jij met pindakaas at, zal ik ook eens opzoeken. Weet alleen even niet meer hoe het heet, en dus ook niet hoe het eruit ziet
Oh ik dacht omdat ze snel flauw valt, iets met de bloedsuikerspiegel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven