Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Ben helemaal losgeslagen en nu baal ik. Maar ja, te laat. De hele dag al trek in suiker. Gezonde tussendoortjes genomen, extra boterham met mager beleg, volkoren cracker met halva jam. Mocht allemaal niet baten.

Liep naar de snoepkast voor 1 klein koekje. Nu is het pak op

Heb iig spijt, dus ik ga me weer herpakken.
het is zoals het is
Balen is dat dropsleutel. Ik kijk nog steeds naar een kitkat/lion nog niet opgegeten maar ik wil zo graag!
Ah balen dropsleutel! Maar nu is het pak leeg dus gewoon geen nieuwe meer kopen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Bladora, ik weet ook nooit zo goed wat ik met die percentages moet, dus ik negeer ze gewoon

Dropsleutel, balen! Niks meer aan te doen nu en weer verder gaan.
Aii, dat is zuur Dropsleutel! Maargoed, het zit er nu in, je hebt er spijt van en voelt je rot, denk daaraan in het vervolg. En, ook voor Lanzaroos, zoek afleiding! Wat dan ook, ga desnoods keihard iets poetsen ofzo, maar ga iets doen waarbij je niet denkt aan wat er in de snoepkast ligt. Je weet dat je het niet echt wilt omdat je honger hebt maar gewoon omdat het lekker is. Maar daarna heb je spijt, dat weet je ook. Niet doen!
Bladora toen ik dat nog invulde keek ik ook nooit naar de percentages eigenlijk als je je goed voelt en hetgeen je eet gezond is kan er niet zo veel mis gaan toch?

Beach, dankje voor je motivatie!!
Wow ik kan het hier niet bijbenen.

Lees straks ff terug.

Ik vond het lijstje van dropsleutel van vanmorgen ook mooi.

Ik begrijp wel wat Judith bedoeld, natuurlijk beter wat anders dan speculaasjes, je krijgt er vaak meer snoeptrek door ook..

Aan de andere kant, qua calorieën is het gewoon een net lijstje.

Een tosti kaas of 2 boterhammen kaas maakt inderdaad niks uit .. dat dachten ze vroeger, maar is achterhaald, dus je kunt gerust alles in het Tosti ijzer gooien
Dropsleutel; geeft niks. Ik heb ook weleens zulke snoepbuien

Gewoon weer verder gaan!!

Lanzaroos; hoe lang geniet je van een KitKat /Lion? (2 min) en hoe lang voel je je daarna rot? Hij is zo op, daarna heb je m niet meer maar voel je je misschien wel schuldig? Is dat het waard? Of je moet m inplannen en ervan genieten en je daarna dan ook niet schuldig voelen

Dit is bedoeld als peptalk, niet dat ik mezelf altijd zo goed onder controle heb hoor
Evda, ik denk dat je gelijk hebt. Als je een snoepmoment hebt, geniet er dan ook van. Dan kun je er daarna weer tegenaan. Streng diëten zonder snoepen af en toe gaat je toch niet lukken en hoeft ook niet.
Niet dat mijn dag zo goed was:

O :-

L: 2 volkorenbrood met 30+ kaas

T: 150 ml magere yoghurt met eat natural

D: snijbonen, aardappel, gehaktbal

T: skyr (denk ik)

Veel te weinig, dat is mijn grote valkuil.
Heb jij geen hongergevoel dan Isabella?

Mijn lijstje is echt heel anders geworden ivm lunch onderweg.

O: magere kwark met havermout en rozijntjes en paar noten

T appel

L hard broodje Kaas en een krentenbol

T 2 lange vingers, 1 Liga

D brocolli met klein beetje rijst mager gehakt en kaassaus.

T banaan

Niet mijn beste dag maar ook niet super slecht .

Nog steeds dat vreselijke rommelende gevoel in maag en darmen
Nee Evda, meestal heb ik geen hongergevoel. Dat is een medicijn bijwerking. Dat lijkt handig, maar is het niet. Ik eet vaak veel te weinig en val daardoor ook niet af, ik moet er echt erg aan denken om op gezette tijden te eten. En te drinken trouwens, dorst heb ik ook nooit.

Je dag was zeker niet slecht.
Ooh, weer een hoop gepost!

Dropsleutel: Wat naar! Kan me goed voorstellen dat je je daar klote over voelt zeg, maar terugdraaien kan niet, je kan alleen het gevoel onthouden voor een volgende keer.

Ik blijf verkouden - proef echt niets, dat maakt het eten wel een soort van lastig. Nergens trek in.

O: 175gr ongezoete soja yoghurt met cruesli balans en een banaan (lage bloedsuiker - voor de nieuwelingen; ik heb diabetes 1 - dus even wat extra aan fruit)

T: appel

L: kom pompoensoep met 1 mini naanbrood (grote van je hand)

T: handje snoeptomaatjes, 1/2 komkommer

D: ?? weet het nog niet :(

T: rookvlees met augurk, worteltjes, komkommerschijfjes gevuld met wat kruidenkaas
Gisteravond 1,5u gesport uiteindelijk,toen was ik écht afgedraaid! Vanmorgen nog een half uurtje wezen hardlopen dus qua sporten is het nu weekend ;)

Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: 100 gram bevroren frambozen, 250 gram kwark en 50 gram havermout

T: 2 mandarijnen

L: 2 maisboterhammen (volkoren was op) met rookvlees

T: handje cherrytomaatjes en stukje komkommer

D: We gaan uit eten ivm personeelsfeestje dus voorgerecht: Salade makreel zonder dressing (ik gruwel van dressing) en entrecote als hoofgerecht met veel groente in mijn geval. Dessert is petit grand dessert maar die laat ik wrs aan me voorbij gaan, want ik wil 's avonds 2 gin-tonics!

Vind t wel 'spannend' ga voor het eerst uit eten sinds ik op mijn eten let en heb t nu niet helemaal in de hand allemaal natuurlijk. Maar vind de keuzes die ik heb gemaakt vrij oke. En als ik megaveel zin heb ik t toetje pak ik gewoon wat en ga ik daar heel erg van genieten, zoals we besproken hadden! Sowieso gaan we uit c.q. heel veel dansen en 's middags hebben we een stadswandeling dus beweging zat iig Komt goed, zin in! Ik spreek jullie morgenmiddag weer als ik terug ben, succes allemaal vandaag!!
Beach, kun jij een desert laten staan? Knap, dat vind ik het lekkerste van de hele maaltijd Ik ga niet vaak uit eten, dus als ik dat een keer doe eet ik ook alles en geniet daarvan. Maar dat is jouw voornemen ook zie ik. Top! Fijne avond vast.

Ik berekende net mijn bmr en bmi en mijn tailleomtrek. Volgens dat laatste heb ik een gezond gewicht. Grappig: te zwaar zijn, maar toch ook gezond zijn.
Het is een streven Isabella, ik HOU ook echt van toetjes! Maar ik weet niet precies wat ik krijg dus ik ga het zien en alleen als iets me echt onwijs aanspreekt neem ik het, niet zomaar gedachteloos alles naar binnenschuiven want 'oh toetje, hou ik van' terwijl het eigenlijk niet eens zó lekker is.

Ik las overigens vanmorgen een interessant artikel (vond ik) wat ik graag met jullie wil delen. Gaat over de relatie die je hebt met eten, wel een eyeopener voor mij

http://fitbeauty.nl/mijn- ... k-om-in-actie/#more-28796
Het is een goed streven Beach.

Interessant stuk. Ik heb eerder eens nagedacht over wat voor eter ik ben en dat is voornamelijk "gedachteloos". Ik kan halve dagen doorbrengen zonder te eten om dan eindelijk om 15.00 eens te bedenken dat je misschien ook eens wat naar binnen moet schuiven. En begin ik dan eenmaal met eten, kan ik ook weleens meteen doorslaan. Dus niet gewoon die 2 boterhammen, maar daar achteraan dan ook nog die evergreen,fruit,knäckebröd. Een emotie-eter ben ik nooit geweest. Eten is voor mij geen troost (behalve chocola af en toe), dus in die zin heb ik geluk. Het lijkt me moeilijk als je altijd moet gaan snaaien als je je rot voelt.
Bij mij is het een combinatie van verveling en mogelijkheid hebben tot. Misschien hadden jullie dat vroeger ook wel dat je een koekje of snoepje mocht als je uit school kwam en verder niet. Zo was het althans bij ons thuis. maar uiteraard als pa en ma niet keken of er niet waren dan gingen we wel vaker die snoeppot in. En ik ben dat eigenlijk tot op heden blijven houden: als er niemand in de buurt is ga ik eten, 'want dan kan het'. Hier op het werk is een koekjespot en als mijn baas eerder wegging en mijn andere collega er niet was dan dacht ik 'Oh, ik kan zo koekjes eten'. Niet dat ik zin had in koekjes per se, maar de mogelijkheid was er om ongegeneerd te eten, dus moest ik daarvan gebruik maken, zo ging het in mijn hoofd. Inmiddels woon ik ook op mezelf en alleen dus kan ik, als ik thuis ben, álles eten wat ik wil. Ik kan kopen wat ik lekker vind en het achter elkaar opeten als ik wil, want daar is niemand die er wat van kan zeggen. En daar maakte ik vaak genoeg gebruik van, met als resultaat 10 kilo zwaarder dan ik wil zijn. Maar bij mij gaat het dus al terug naar dat ik heel klein ben, had geen idee eigenlijk. Ik eet zo vaak, net wat Isabella zegt, zonder na te denken of ik het wel echt wil, of ik het wel echt lekker vind en of ik wel echt honger heb, maar gewoon omdat het kan. Twisted, maar een eye opener dus voor mij.

Mijn grote angst is dat ik straks, als ik op gewicht ben en dus wellicht ook weer wat minder strikt eet, terugval in mijn oude gewicht. Ik wil dus heel goed in ogenschouw houden wát er bij mij voor zorgt dat ik eet en dat (ook) proberen aan te passen. Bewustwording is daarin stap 1 denk ik.. Zweverig stukje misschien, maar dit is iets waar ik mee bezig ben op het moment ;)
Ook herkenbaar Beach. Vroeger thuis was het 1 koekje uit school en op zaterdag een afgepast schaaltje chips. Verder niks. Als we honger hadden 's middags had je pech gehad. Stiekem snoep eten deed ik dus ook, van mijn zakgeld naar Jamin enzo. Dus wat jij zegt was bij mij ook zo: ik ging op kamers en kon gewoon eten wat en wanneer ik wilde, er was niemand die er wat van zei. Er ging een wereld voor me open Bizarre manier van met eten omgaan zo, als je het mij vraagt.
Hallo allemaal!

Moet nog bijlezen, dus even alleen mijn lijstje.

Buik is weer iets rustiger... Even zo min mogelijk zuivel en havermout want ik denk dat dat de boosdoeners zijn.

Ik mis wel mijn kwark ontbijt.

O: 2 krentenbollen

T: 100 ml soja yoghurt met appel en rozijnen

L 3 boterhammen met jam en slankie

T pruim.

D: iets (gezonds) met kabeljauw bij mijn schoonouders

T: cracker pindakaas (na hardlopen)

En vanavond dus hardlopen

Succes allemaal weer vandaag!!
@ beach, dat is precies waarom ik nu alles blijf eten maar dan met mate. Ik wil juist niets schrappen omdat ik anders straks zeker weer los ga op alles wat verboden was. Ik wil juist leren dat alles mag, maar dan wel normale porties. Dus vanavond bij het uit eten gaan hoef je niet jezelf vol te vreten, maar een klein stukje toetje op wat frietjes zou moeten kunnen.

@ dorpspleinen, heb je jezelf vandaag weer herpakt?

@ Lanzaroos, vandaag weer naar de KitKat/lion kijken? ;)

@ Judith, beterschap en hopelijk brengt het toch iets positiefs ala je geen eetlust hebt! Ik heb daar echt nooit last van, proef altijd wel wat...

@ evda, heb je geen last van krentenbollen? Dat wil ook nog wel eens op je darmen werken. Ben je allang bezig? Ik weet wel dat als ik overga naar gezond eten ik best lang last van mijn buik heb doordat je ineens meer vezel gaat eten.

Hier overigens redelijk normaal met eten opgegroeid. We mochten fruit en gezonde dingen altijd wel en na school een snoepje. Wel opgegroeid met koekje bij de thee in de avond en naar mate we groter werden kwam daar in het weekend chips bij. Daarna was het eigenlijk wel standaard koekje bij de thee, chips en fris en vaak nog wat chocola. Denk aan 17/18 jaar en daar werd het wel ongezond in die zin dat ik dat patroon aangekleed heb. Wij waren toen niet dik en aten verder ook gewoon normaal. Ik heb dat zelf nu ook, om half negen wil ik nog iets (dat plan ik ook bewust in). Ik kan beter overdag mijn tussendoortje skippen als s avonds, dat lukt me nooit. Overigens ging het daarna rap ongezonder, want toen ging ik pas echt snoepen en snoep ook verstoppen en stiekem eten en kon ik altijd wel bij mijn vader terecht want die had ook een privé voorraad. Kwam er toen qua gewicht mee weg maar dat patroon heb ik nu ook nog wel. Nu doe ik het niet meer stiekem, mijn vriend weet hoe ik eet en kan eten. Maar ik moet er wel altijd tegen vechten zeg maar.

Vandaag klein rondje wezen lopen en stukje gefietst dus beweging is alvast binnen. Dit weekend maar even een flinke wandeling maken.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
@beach geniet van je etentje. Ook ik zou voor een toetje kiezen.

Vanmiddag boodschappen gedaan. Zegt de caissière ineens. Ben jij afgevallen wat knap. Het valt dus toch op. Altijd leuke zulke complimentjes.
Ik heb weer een dikke fail vandaag..

Heel veel gesnoept..

Had er ff maling aan.

De ene keer ben ik super gemotiveerd en het andere moment denk ik; heb ik het er allemaal wel voor over?!

Dan zie ik iemand om me heen die stevig is en die is dan echt niet minder leuk in mijn ogen.

Wat ik ook weleens zie is dat sommige stevige mensen gewoon lekker door snoepen en er blijkbaar niet mee zitten.

Dat wil ik ook
Ik denk ook een beetje dat dat aan het toon in het topic ligt op het moment...

Al die verhalen over snoep en vreten en even dit, even dat...

Ik merk dat dat bij mij in ieder geval best demotiverend werkt- want dan ga ik er ook aan denken.

Heb veel meer aan hoe het topic eerst was; niet pamperen, maar streng zijn en doen. Richten op de voordelen en ook gewoon de positieve kanten van het afvallen.

Hoeveel blijer wordt je nou van het snoepen? Wat zijn de voordelen?

Ja, lekker... Oké, maar is een stuk fruit niet lekker? Kan iets gezonds niet lekker zijn?

Voel je jezelf echt beter als je maar alles weg snaait? Ik niet, namelijk... Ik voel me dan gewoon kut, omdat ik weet waar ik zo m'n best voor doe, en een doel voor ogen heb; namelijk optimaal voor mijzelf zorgen en me op m'n best voelen in mijn eigen lichaam.

Evda - even btw, dit overdrijf ik allemaal, ik weet (natuurlijk) dat jij hier ongeveer hetzelfde in staat als ik.

Dat mensen zich met een maatje meer top voelen... dat respecteer ik en vind ik echt knap, want ik heb dat gevoel totaal niet... maar ik ben me ook (mede door m'n diabetes) erg bewust van de gevolgen daarbij (mijn tante heeft door overgewicht diabetes type 2, mijn vader zit er tegen aan... Beide zijn nog steeds niets kwijt, of ... te verwaarlozen beetjes, terwijl ik met m'n diabetes een moord zou doen en nu echt 55 had gewogen als ik het daarmee kwijt was ----- ben ik ook wel een beetje, want door koolhydraatarm eten ben ik van 4x op een dag spuiten naar 1 a 2x op een dag spuiten gegaan, maar toch)

Ik denk als de focus van dit topic weer terug schuift naar waar we mee bezig waren, ipv het vergoelijken van snacks en het falen - (met mate, natuurlijk, want af en toe iets zondigen moet kunnen. Helemaal als je het inplant (en er dus bewust mee bezig bent) het ook een hoop scheelt.

Zo. Dat gooi ik er ook even uit ;)

Het genieten van eten is belangrijk, maar dat eten hoeft niet per se vet/slecht/vol suiker te zijn om dat te kunnen

Zo had ik net heel erg trek, heb ik komkommer gesneden, en wortels gepakt, lekker met een bakje hummus. Heerlijk. Daar kan ik nu echt van genieten, en het mooie is, ik 'snack' toch tijdens het tv kijken, maar hoef me er niet rot over te voelen, bijvoorbeeld.

Oh, en Woeffie!! Wat fijn!!! Je hebt het vaak zelf minder door (althans, mijn ervaring) dus altijd fijn als andere mensen het zien (en er enthousiast over zijn)
Sorry ff kort, maar Judith je hebt echt helemaal gelijk hoor!!

Ik vond het ook eigenlijk helemaal niet lekker..Ging gewoon chips en snoep door elkaar eten, slaat helemaal nergens op..nam net een pruim, echt veeeeel lekkerder om gezond te eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven