Afval Challenge
maandag 24 oktober 2016 om 15:46
En we gaan weer door!
(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")
Één plek vrij
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")
Één plek vrij
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
zondag 13 november 2016 om 11:49
zondag 13 november 2016 om 12:08
Wat doet een smart ring naast stappenteller en pinpas nog meer dan? Want ik heb er nu gewoon eentje van de Kruidvat van 15 euro gekocht die ik aan mijn bh kan zetten (van iemand hier gelezen) en die doet zodra ik in de buurt van mijn mobiel ben alles updaten. Stappen, aantal kc in rust, actief verbrand en totaal kc. Ik vind het fijn, zit dus wel maar op gemiddeld 5000 en de enige dag dat ik er genoeg zou hebben gehad had ik hem niet om met hardlopen. Maar geeft wel een beeld en motivatie om toch nog even te wandelen.
Deze week ging eigenlijk best goed, weegschaal is nog lief ook al heb ik gisteravond gesnaaid. Chips is toch wel echt mijn zaterdagavond ding. Wel bewust een kleiner zakje gekocht zodat het er van de week niet meer ligt. Vanmiddag high tea, das niet zo gezond natuurlijk maar heb er zin in en ga er van genieten!
Fijne zondag allemaal
Deze week ging eigenlijk best goed, weegschaal is nog lief ook al heb ik gisteravond gesnaaid. Chips is toch wel echt mijn zaterdagavond ding. Wel bewust een kleiner zakje gekocht zodat het er van de week niet meer ligt. Vanmiddag high tea, das niet zo gezond natuurlijk maar heb er zin in en ga er van genieten!
Fijne zondag allemaal
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
zondag 13 november 2016 om 12:20
Nou dat weet ik dus niet haha, ben er niet helemaal achter, maar ik wil hem gewoon standaard dragen, en armbanden/horloges/aan bh bandje werken voor mij niet. Een ring stoort mij niet zo veel (ik heb hele dunne polsen en blijf echt bizar vaak haken als ik iets als armband/horloge draag, want ze zijn standaard te groot voor mijn pols (heb er 2 liggen
)
Heb ook naar de Bellabeat gekeken, die kan je ook als hanger dragen, maar die is dan weer heel duur (en ik wil alleen maar de stappenteller functie) dus dat is zonde haha
Heb ook naar de Bellabeat gekeken, die kan je ook als hanger dragen, maar die is dan weer heel duur (en ik wil alleen maar de stappenteller functie) dus dat is zonde haha
zondag 13 november 2016 om 13:35
quote:judith1107 schreef op 13 november 2016 @ 11:37:
Goed zo Beach Ik denk ook dat dat belangrijk is, zolang je maar niet volledig los gaat
Evda hihi stiekem ben ik altijd heel blij als ik een update zie met jouw naam
Ik ben momenteel aan het kijken naar een 'smart ring' - ik hoop dat ik die als een smartwatch kan gebruiken - dus als een stappenteller, maar ik kan nog niet echt genoeg erover vinden, behalve dat je het ook als pinpas ding kan gebruiken (maar hoe dan?
)
Heb er nu 1 gevonden voor zo'n $15, vind ik een kleine prijs als het werkt, en geen grote prijs als het een miskoop blijkt haha.
Vanochtend vroeg boodschappen wezen doen, heel braaf van de croissants afgebleven. Vanavond lekker smullen met een pizzawafel met kaas en een kom pompoensoep - en een glas wijn haha.
Zo even 2 eitjes koken, lekker smullen met spinazie <3
Haha je mist me stiekem een beetje he . Dat is insgelijks
Ik geloof ook dat ik soms beetje spijt heb dat ik zo rigoureus afscheid heb genomen...Ben soms beetje impulsief
Goed zo Beach Ik denk ook dat dat belangrijk is, zolang je maar niet volledig los gaat
Evda hihi stiekem ben ik altijd heel blij als ik een update zie met jouw naam
Ik ben momenteel aan het kijken naar een 'smart ring' - ik hoop dat ik die als een smartwatch kan gebruiken - dus als een stappenteller, maar ik kan nog niet echt genoeg erover vinden, behalve dat je het ook als pinpas ding kan gebruiken (maar hoe dan?
Heb er nu 1 gevonden voor zo'n $15, vind ik een kleine prijs als het werkt, en geen grote prijs als het een miskoop blijkt haha.
Vanochtend vroeg boodschappen wezen doen, heel braaf van de croissants afgebleven. Vanavond lekker smullen met een pizzawafel met kaas en een kom pompoensoep - en een glas wijn haha.
Zo even 2 eitjes koken, lekker smullen met spinazie <3
Haha je mist me stiekem een beetje he . Dat is insgelijks
Ik geloof ook dat ik soms beetje spijt heb dat ik zo rigoureus afscheid heb genomen...Ben soms beetje impulsief
zondag 13 november 2016 om 14:08
Je mag altijd weer terugkomen Evda, maar doe lekker (of dat nu geldt voor het afvallen of het forum) waar je je goed bij voelt!
Pff, het is hier heel druilerig en grijs en dan krijg ik dus echt zin om met een kop thee en een stuk gevuld speculaas op de bank te kruipen met een mooie film. Die thee en film kan natuurlijk, maar die speculaas heb ik toch maar laten liggen vanmorgen in de supermarkt
Ik woon alleen en ik ken mezelf 'een klein stukje' doe ik niet aan en daar krijg ik morgen spijt van
Las t bij jullie ook al terug dat het weer invloed heeft op waar je zin in hebt, gek eigenlijk! Ik ben ook een beetje van mijn salade afgestapt tussen de middag, meer zin in een soepje ofzo
Pff, het is hier heel druilerig en grijs en dan krijg ik dus echt zin om met een kop thee en een stuk gevuld speculaas op de bank te kruipen met een mooie film. Die thee en film kan natuurlijk, maar die speculaas heb ik toch maar laten liggen vanmorgen in de supermarkt
zondag 13 november 2016 om 14:12
quote:judith1107 schreef op 13 november 2016 @ 09:14:
Floor: Eiwitten voeden (en zorgen voor spierherstel, maar dat is als je niet sport verder niet nodig) - halen het hongergevoel weg.
Ik eet ze meestal bij de lunch of als tussendoortje in de middag.
Weer even niets in huis halen dan? Ik heb het momenteel ook vaak, die trek, hoort bij de tijd van het jaar denk ik, maar dan vraag ik mezelf; Ga ik er echt van genieten of krijg ik spijt?
Dat helpt mij wel heel erg.
Boannan: Ik vind het stuk vanaf je lunch best weinig tot aan je avondeten, kan me dat hongergevoel daarbij goed voorstellen. Die bolletjes vullen vaak ook niet zo goed. Appels (en peren ook btw) hebben ook verbrandingseigenschappen (daarom krijg je vaak na appels ook trek)
Dus in dit geval is de trek best logisch, ook al zit je aan de 1500kcal.Ja inderdaad, heb er gister over gelezen. Wat eet je zoal tussendoor en tijdens de lunch?
Floor: Eiwitten voeden (en zorgen voor spierherstel, maar dat is als je niet sport verder niet nodig) - halen het hongergevoel weg.
Ik eet ze meestal bij de lunch of als tussendoortje in de middag.
Weer even niets in huis halen dan? Ik heb het momenteel ook vaak, die trek, hoort bij de tijd van het jaar denk ik, maar dan vraag ik mezelf; Ga ik er echt van genieten of krijg ik spijt?
Dat helpt mij wel heel erg.
Boannan: Ik vind het stuk vanaf je lunch best weinig tot aan je avondeten, kan me dat hongergevoel daarbij goed voorstellen. Die bolletjes vullen vaak ook niet zo goed. Appels (en peren ook btw) hebben ook verbrandingseigenschappen (daarom krijg je vaak na appels ook trek)
Dus in dit geval is de trek best logisch, ook al zit je aan de 1500kcal.Ja inderdaad, heb er gister over gelezen. Wat eet je zoal tussendoor en tijdens de lunch?
zondag 13 november 2016 om 14:34
Isabella ja dat is inderdaad een hele goeie aanpak, in stapjes, even stabiliseren en weer verder. Ik denk dat dat ook voorkomt dat je teveel slap vel krijgt. En inderdaad dat je al weet wat je kan eten zonder dan aan te komen. Ik kan niet wachten tot ik onder de 81 ben en eidnelijk van dat stempel obesitas af ben ja. Kan me voorstellen hoe blij jij toen ook was.
Naar welk concert ga je? Hier ook echt een muziekfreak haha.
Judith oh havermout, brrr hahahahaha. Vreselijk vies! En hahahaha heerlijk zeg, die opmerking over die choco met slagroom hahaha. Bedankt voor jouw lijstje met wat voor porties je zoal eet. Ik zit nu te denken om om te beginnen bijvoorbeeld met wat fruit te gaan ontbijten en dat ook mee naar het werk te gaan nemen als tussendoortje voor in de middag. Dan krijg ik er in elk geval alvast 2 eetmomenten bij.
Zou dan worden:
O: fruit en koffie
L: 2 volkoren pistoletten met beleg en zuivel
T: thee en fruit (alleen nog koffie in de ochtend - ik drink echt teveel koffie op het werk)
A: Normaal eten, 1 x opscheppen en melk
T: fruit of zuivel
Om maar eens mee te beginnen. Ik ben gelukkig gek op fruit en ook op zuivel.
(Ochtend is nog wel wat karig maar voor iemand die nooit ontbijt zoals ik zal dit gaan doen al wennen zijn en ik drink sowieso water ook gedurende de dag)
Wil dit vanaf morgen gaan proberen en bijsturen kan altijd.
Ben net als een soort wervelwind door mijn keukenkastjes gegaan en heb de dingen die eigenlijk niet goed zijn gewoon resoluut weg gegooid. En goede vraag ja: ga ik er echt van genieten of krijg ik er spijt van? Die ga ik onthouden!
Dalfx een date ja????? Wat leuk en spannend!!!! ben beniewud!!!
Floor34, Boannan
Longwalksatthebeach oh zo herkenbaar!!! Weer voor speculaas en thee ja, en speculaas dan het liefst die gevulde. Maar net als jij, het is de thee geworden. Want ook ik kan niet 1 stukje nemen. Daarom koop ik ook geen chocoladeletters, want dan moet ie op.
Weer heetf zeker invloed ja, nu eet ik weer vaker stamppotten en in de zomer juist vaak druiven. Weer heeft ook altijd wel invloed op mijn stemming, doe mij maar een zonnetje.
Succes vast allemaal weer in de nieuwe week!
Naar welk concert ga je? Hier ook echt een muziekfreak haha.
Judith oh havermout, brrr hahahahaha. Vreselijk vies! En hahahaha heerlijk zeg, die opmerking over die choco met slagroom hahaha. Bedankt voor jouw lijstje met wat voor porties je zoal eet. Ik zit nu te denken om om te beginnen bijvoorbeeld met wat fruit te gaan ontbijten en dat ook mee naar het werk te gaan nemen als tussendoortje voor in de middag. Dan krijg ik er in elk geval alvast 2 eetmomenten bij.
Zou dan worden:
O: fruit en koffie
L: 2 volkoren pistoletten met beleg en zuivel
T: thee en fruit (alleen nog koffie in de ochtend - ik drink echt teveel koffie op het werk)
A: Normaal eten, 1 x opscheppen en melk
T: fruit of zuivel
Om maar eens mee te beginnen. Ik ben gelukkig gek op fruit en ook op zuivel.
(Ochtend is nog wel wat karig maar voor iemand die nooit ontbijt zoals ik zal dit gaan doen al wennen zijn en ik drink sowieso water ook gedurende de dag)
Wil dit vanaf morgen gaan proberen en bijsturen kan altijd.
Ben net als een soort wervelwind door mijn keukenkastjes gegaan en heb de dingen die eigenlijk niet goed zijn gewoon resoluut weg gegooid. En goede vraag ja: ga ik er echt van genieten of krijg ik er spijt van? Die ga ik onthouden!
Dalfx een date ja????? Wat leuk en spannend!!!! ben beniewud!!!
Floor34, Boannan
Longwalksatthebeach oh zo herkenbaar!!! Weer voor speculaas en thee ja, en speculaas dan het liefst die gevulde. Maar net als jij, het is de thee geworden. Want ook ik kan niet 1 stukje nemen. Daarom koop ik ook geen chocoladeletters, want dan moet ie op.
Weer heetf zeker invloed ja, nu eet ik weer vaker stamppotten en in de zomer juist vaak druiven. Weer heeft ook altijd wel invloed op mijn stemming, doe mij maar een zonnetje.
Succes vast allemaal weer in de nieuwe week!
zondag 13 november 2016 om 16:49
Evda jaaaaaaa eigenlijk wel!
Beach hahaha ik krijg met dit weer Disney zin.. Echt heel hopeloos. Aan één stuk door hahaha, met een grote kop thee. Ik had een zak kruidnootjes gehaald, maar die ligt nog steeds heel mooi dicht op het aanrecht - challenge accepted hahaha.
Floor: Wisselend, ik vind eieren sowieso lekker in vrijwel elke vorm, dus gekookt, als omelet, als omelet met rookvlees (ipv spek, net zo zoutig, vind het net zo lekker maar dus niet zo vet) als muffin (groente of kip met ei, in muffinvorm de oven in) - proteïneshakes en gewoon plakjes kipfilet (met of zonder augurk)
Hamaika: Elk gewicht waar je onder een tiental komt is geweldig (<80, <70, nu voor mij dan <60) Voelt gewoon zo goed, die .9 haha. Vind je eetlijstje er goed uit zien, wat jij omschrijft van de keukenkastjes doorgaan en eruit gooien wat eigenlijk niet goed is, zo ben ik ook begonnen, want zelfs al zijn het dingen die je nooit eet en er al tijden liggen, als je het van jezelf niet mag gaan ze toch naar je roepen haha.
Die vraag motiveert mij enorm. Het help mij denk ik 9 van de 10 keer om het te laten liggen, en van dan die 10e keer ga ik intens genieten, omdat het mag, omdat 1x zondigen echt niet alles verpest.
Wat jij zegt over je stemming heb ik overigens ook heel erg! Ik heb echt een winterdip - nou ja, die begint gewoon al in de herfst, vanaf het moment dat blaadjes gaan vallen. Depri (nou ja, somber), koud, minder energie... En dan vanaf de lente (als de bloemetjes en bomen weer gaan bloeien en je allemaal kleine beestjes hebt) ga ik weer stralen haha.
Ik ga komende week weer starten met het naar de zonnebank gaan, dat helpt mij echt - doet me ook goed (en het is gewoon lekker + ik zie er niet zo ziekelijk bleek uit)
Beach hahaha ik krijg met dit weer Disney zin.. Echt heel hopeloos. Aan één stuk door hahaha, met een grote kop thee. Ik had een zak kruidnootjes gehaald, maar die ligt nog steeds heel mooi dicht op het aanrecht - challenge accepted hahaha.
Floor: Wisselend, ik vind eieren sowieso lekker in vrijwel elke vorm, dus gekookt, als omelet, als omelet met rookvlees (ipv spek, net zo zoutig, vind het net zo lekker maar dus niet zo vet) als muffin (groente of kip met ei, in muffinvorm de oven in) - proteïneshakes en gewoon plakjes kipfilet (met of zonder augurk)
Hamaika: Elk gewicht waar je onder een tiental komt is geweldig (<80, <70, nu voor mij dan <60) Voelt gewoon zo goed, die .9 haha. Vind je eetlijstje er goed uit zien, wat jij omschrijft van de keukenkastjes doorgaan en eruit gooien wat eigenlijk niet goed is, zo ben ik ook begonnen, want zelfs al zijn het dingen die je nooit eet en er al tijden liggen, als je het van jezelf niet mag gaan ze toch naar je roepen haha.
Die vraag motiveert mij enorm. Het help mij denk ik 9 van de 10 keer om het te laten liggen, en van dan die 10e keer ga ik intens genieten, omdat het mag, omdat 1x zondigen echt niet alles verpest.
Wat jij zegt over je stemming heb ik overigens ook heel erg! Ik heb echt een winterdip - nou ja, die begint gewoon al in de herfst, vanaf het moment dat blaadjes gaan vallen. Depri (nou ja, somber), koud, minder energie... En dan vanaf de lente (als de bloemetjes en bomen weer gaan bloeien en je allemaal kleine beestjes hebt) ga ik weer stralen haha.
Ik ga komende week weer starten met het naar de zonnebank gaan, dat helpt mij echt - doet me ook goed (en het is gewoon lekker + ik zie er niet zo ziekelijk bleek uit)
zondag 13 november 2016 om 16:59
quote:judith1107 schreef op 13 november 2016 @ 16:49:
Ik heb een beetje spijt van mijn actie..
Wil wel afvallen maar een combi vinden van niet meer te spastisch en toch resultaat..
Nu maak ik ook wel gezonde keuzes maar snoep ik eigenlijk toch teveel.
Des te meer kom ik erachter dat dit forum toch een grote stimulans voor me is...
Hoop nu de middenweg gevonden te hebben..
Durf het bijna niet te vragen Judith, maar mocht er weer een plekje bij komen mag ik dan weer terug in de tabel?
Schaam me wel een beetje. .
Mocht het teveel werk voor je zijn dan snap ik dat hoor Judith..
Maar mis jullie, ook de off topic gesprekjes
Ik heb een beetje spijt van mijn actie..
Wil wel afvallen maar een combi vinden van niet meer te spastisch en toch resultaat..
Nu maak ik ook wel gezonde keuzes maar snoep ik eigenlijk toch teveel.
Des te meer kom ik erachter dat dit forum toch een grote stimulans voor me is...
Hoop nu de middenweg gevonden te hebben..
Durf het bijna niet te vragen Judith, maar mocht er weer een plekje bij komen mag ik dan weer terug in de tabel?
Schaam me wel een beetje. .
Mocht het teveel werk voor je zijn dan snap ik dat hoor Judith..
Maar mis jullie, ook de off topic gesprekjes
zondag 13 november 2016 om 17:41
Judith en Beach ..
Sorry voor het extra verschaffen van extra werk Judith maar wel bedankt.
Zal volgende x even nadenken voordat ik een impulsieve actie doe .. schaam me nu wel een beetje.
Hier zijn mijn gegevens weer voor de tabel Judith ... (Ik zal t je niet nog een keer Flikken hoor!!)
1.80 cm
Startgewicht 82.5 en huidig gewicht komt morgen Oké?
Streefgewicht: zet maar op 73.
Sorry voor het extra verschaffen van extra werk Judith maar wel bedankt.
Zal volgende x even nadenken voordat ik een impulsieve actie doe .. schaam me nu wel een beetje.
Hier zijn mijn gegevens weer voor de tabel Judith ... (Ik zal t je niet nog een keer Flikken hoor!!)
1.80 cm
Startgewicht 82.5 en huidig gewicht komt morgen Oké?
Streefgewicht: zet maar op 73.
zondag 13 november 2016 om 17:46
quote: judith1107 schreef op 13 november 2016 @ 16:49:
Super goed van je kruidnootjes nog laten liggen!! Dat is beter dan gedachteloos maar door snaaien... Gewoon wachten tot je er echt trek in hebt.. ik heb vanmiddag een pure chocolade letter gehaald voor met z'n drieën, netjes iedereen een stukje op en er ligt nog een stuk over in de kast ..
En heb 14 km gefietst
Super goed van je kruidnootjes nog laten liggen!! Dat is beter dan gedachteloos maar door snaaien... Gewoon wachten tot je er echt trek in hebt.. ik heb vanmiddag een pure chocolade letter gehaald voor met z'n drieën, netjes iedereen een stukje op en er ligt nog een stuk over in de kast ..
En heb 14 km gefietst
zondag 13 november 2016 om 17:53
Geen probleem Evda, zoveel werk is het niet hoor (ja, even het zoeken naar je info, maar dat was ook zo gebeurd ) - Ben eigenlijk alleen maar heel blij dat je er weer bent
Stiekem gewoon al de hele tijd zitten hopen dat je terugkwam hihi.
Goed zo! Precies- dat genieten is key.
Ik merk dat die vragen me echt helpen; Ga ik ervan genieten of krijg ik spijt?
Meestal heb ik gewoon snaai zin en dan krijg ik er spijt van, dus neem ik het niet, maar neem ik gewoon komkommer of worteltjes ofzo.
Ook goed gedaan met de chocolade! En wow! Goed hoor, dat fietsen.
Ik zeg al de hele dag dat ik ook m'n workout ga doen... dus... Ik denk dat ik dat gewoon NU ga doen
Stiekem gewoon al de hele tijd zitten hopen dat je terugkwam hihi.
Goed zo! Precies- dat genieten is key.
Ik merk dat die vragen me echt helpen; Ga ik ervan genieten of krijg ik spijt?
Meestal heb ik gewoon snaai zin en dan krijg ik er spijt van, dus neem ik het niet, maar neem ik gewoon komkommer of worteltjes ofzo.
Ook goed gedaan met de chocolade! En wow! Goed hoor, dat fietsen.
Ik zeg al de hele dag dat ik ook m'n workout ga doen... dus... Ik denk dat ik dat gewoon NU ga doen
zondag 13 november 2016 om 18:24
Hier ook lekker gefietst! Toch weer 20 km op de teller, maar dat was wel een foutje oeps. Maar natuurlijk best veel gegeten dus was wel even lekker. Ik ga trouwens mijn gewicht van de zondag pakken en dat op maandag doorgeven, anders zit ik er op zondag mee (als ik eigenlijk niet vaak iets heb en dus vooral lekker thuis ben en dus ook de tijd heb om na te denken over zulke dingen ) dat het mijn keuzes beïnvloed dat ik iets niet neem want wel zou moeten kunnen of juist wel iets neem en dan baal terwijl dat nergens voor nodig is. En op maandag moet ik werken en ik ben in de ochtend al zo een chaoot dat ik het zo maar beter gehad kan hebben.
Welkom terug evda, lang geleden
Gesport Judith?
Hoe was de date, iemand had een date??!!!
Hier geen film maar F1 want dat wil vriend perse zien. Ik mocht niet van zender wisselen en nu slaapt hij... Grrr
Welkom terug evda, lang geleden
Gesport Judith?
Hoe was de date, iemand had een date??!!!
Hier geen film maar F1 want dat wil vriend perse zien. Ik mocht niet van zender wisselen en nu slaapt hij... Grrr
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
zondag 13 november 2016 om 18:37
Dank Karen en Lanzaroos .
Haha ik ook heel blij daarmee Judith
Judith ik heb er een boek over gelezen.. best interessant; dat je alleen eet als je echt trek/hongergevoel hebt etc..
Stoer als je er nog een workout tegenaan gooit vanavond ...ik zeg doen
Lekker hè Karen, fietsen... Dat is nog al een mooie afstand!!
Ik vind het eigenlijk fijner dan hardlopen, jij?
Fijne zondagavond nog allemaal.
Morgen met frisse moed weer wegen....
Ik verwacht er niet veel van (ongesteld en veeeeeel zout gegeten vandaag)
Haha ik ook heel blij daarmee Judith
Judith ik heb er een boek over gelezen.. best interessant; dat je alleen eet als je echt trek/hongergevoel hebt etc..
Stoer als je er nog een workout tegenaan gooit vanavond ...ik zeg doen
Lekker hè Karen, fietsen... Dat is nog al een mooie afstand!!
Ik vind het eigenlijk fijner dan hardlopen, jij?
Fijne zondagavond nog allemaal.
Morgen met frisse moed weer wegen....
Ik verwacht er niet veel van (ongesteld en veeeeeel zout gegeten vandaag)
zondag 13 november 2016 om 18:50
Ik vind fietsen nu eigenlijk ook leuker, je kunt lekker hard en je komt veel verder en t geeft echt een energieboost ofzo! Wil eigenlijk nog gaan nu maar heb gister al gesport en morgen lange fietstocht voor de boeg van 16 km dus vandaag is mn rustdag maar het kriebelt! Toch maar even niet doen, heb al zat gesport deze week en nog een blessure erbij wil ik eeeeeecht niet! Maar goed dat jullie het wel hebben gedaan vandaag ladies
zondag 13 november 2016 om 19:15
zondag 13 november 2016 om 19:17
Karen yesssss! 15 minuten leg magic, 50 squats, 3 minuten planken, 4x2 minuten wallsit en 50 hipthrusts!
Overigens natuurlijk prima als je het gewicht van vandaag morgen doorgeeft. In het vorige topic was het weegmoment op vrijdag, maar dat werd eigenlijk standaard wel vergeten haha, of je woog opeens veel zwaarder in verhouding tot de maandag.
Evda; dat boek klinkt bekend, is toch ook een soort hulpboek van hoe je dat moet doen?
Mijn eerdere 'vraag' was 'wil ik dit echt' maar dan was mijn antwoord eigenlijk standaard ja :p haha deze vraag is specifieker en werkt daarom beter denk ik.
Overigens natuurlijk prima als je het gewicht van vandaag morgen doorgeeft. In het vorige topic was het weegmoment op vrijdag, maar dat werd eigenlijk standaard wel vergeten haha, of je woog opeens veel zwaarder in verhouding tot de maandag.
Evda; dat boek klinkt bekend, is toch ook een soort hulpboek van hoe je dat moet doen?
Mijn eerdere 'vraag' was 'wil ik dit echt' maar dan was mijn antwoord eigenlijk standaard ja :p haha deze vraag is specifieker en werkt daarom beter denk ik.
zondag 13 november 2016 om 19:35
Jaaaa ik snap je Judith ..als je jezelf van tevoren al de vraag stelt of je spijt gaat krijgen, dan zul je die inderdaad vaak met 'ja' moeten beantwoorden..
Van heel veel snoepen vallen we niet af ..
En bovendien is het 'genot' ervan vaak maar kort....
Plus; vd week een aantal flinke snoepdagen gehad en gelijk darmen ook weer van slag....
Dus gezond is toch veeeeeel lekkerder .
Vanavond Neem ik alleen nog een schaaltje worteltjes ..
Morgenochtend ga ik weer een havermout kwark ontbijtje proberen, ben benieuwd of dat gaat...ga de havermout eerst koken, misschien is dat beter voor mijn buik...
Ik mis het echt zoooo
Het boek heet 'weg met de weegschaal' van meijke Herwijnen
Zie nu pas dat dat boek nieuw 29,95 is.
Had het tweedehands voor 2,50
Van heel veel snoepen vallen we niet af ..
En bovendien is het 'genot' ervan vaak maar kort....
Plus; vd week een aantal flinke snoepdagen gehad en gelijk darmen ook weer van slag....
Dus gezond is toch veeeeeel lekkerder .
Vanavond Neem ik alleen nog een schaaltje worteltjes ..
Morgenochtend ga ik weer een havermout kwark ontbijtje proberen, ben benieuwd of dat gaat...ga de havermout eerst koken, misschien is dat beter voor mijn buik...
Ik mis het echt zoooo
Het boek heet 'weg met de weegschaal' van meijke Herwijnen
Zie nu pas dat dat boek nieuw 29,95 is.
Had het tweedehands voor 2,50
maandag 14 november 2016 om 00:15
Hoi Dames,
Ik heb even bijgelezen, ik kom er snel op terug!
Was een tweede date, het was heel leuk! Echt een leuke normale vent en de klik is er zeer zeker. Ook een paar keer gezoend. Hij is ook echt een gentleman en probeerd me ook niet het bed in te praten. En oh, nog mooier: ik wordt overladen met complimenten over hoe mooi hij (met name mn figuur) vind dat is wel een boost voor mn zelfvertrouwen!
We zijn nu 2 keer uit eten geweest en allebei de keren merkte ik dat ik heel snel vol zat. Eerste keer hebben we alleen een hoofdgerecht op en vandaag een voorgerecht gedeeld samen en een hoofdgerecht gegeten (en dat was ook niet erg veel) en dat verbaast me echt... voorheen kon ik een broodjes/voor/hoofd/en dessert op! sinds ik minder eet, zit ik ook veel sneller vol en eet ik ook beduidend minder. Dat besef is eigenlijk super fijn! Herkennen jullie je hierin?
Mijn weekend is heel slecht geweest maar we gaan er aankomende week weer lekker tegenaan hihi.
Oja, mijn huidige gewicht is nu 80.5 ( voor de tabel)
Ik heb even bijgelezen, ik kom er snel op terug!
Was een tweede date, het was heel leuk! Echt een leuke normale vent en de klik is er zeer zeker. Ook een paar keer gezoend. Hij is ook echt een gentleman en probeerd me ook niet het bed in te praten. En oh, nog mooier: ik wordt overladen met complimenten over hoe mooi hij (met name mn figuur) vind dat is wel een boost voor mn zelfvertrouwen!
We zijn nu 2 keer uit eten geweest en allebei de keren merkte ik dat ik heel snel vol zat. Eerste keer hebben we alleen een hoofdgerecht op en vandaag een voorgerecht gedeeld samen en een hoofdgerecht gegeten (en dat was ook niet erg veel) en dat verbaast me echt... voorheen kon ik een broodjes/voor/hoofd/en dessert op! sinds ik minder eet, zit ik ook veel sneller vol en eet ik ook beduidend minder. Dat besef is eigenlijk super fijn! Herkennen jullie je hierin?
Mijn weekend is heel slecht geweest maar we gaan er aankomende week weer lekker tegenaan hihi.
Oja, mijn huidige gewicht is nu 80.5 ( voor de tabel)
maandag 14 november 2016 om 07:29
Evda; ik hoop dat het havermout koken helpt!! Ik koop ook z.v.m. boeken tweedehands, kan echt zo veel schelen inderdaad!
Dalfx: Hihi wat leuk!!! Ik merk ook wel wat jij omschrijft, nu eet ik niet vaak echt mega-hoeveelheden, maar bij m'n ouders krijg ik aak wel echt 2x van wat ik normaal eet, krijg het ook nooit op. Vroegahhhh at ik ook zo een hele pizza weg. Buiten het feit dat ik er nu echt een soort van niet lekker wordt, krijg ik ook echt max. de helft op haha.
Toetje past overigens altijd (hahahaha)
En, slecht? Je bent 0,6 minder tov je vorige gewicht, dat is mooi hoor! (Het beste is 0,4/0,5 om blijvend het kwijt te zin.
Ik woog net (tsja, story of my life) 60. Weer die 0,1 erbij hahaha, wilde gewoon met die 59,9 de tabel in deze week - verder gewoon happy, maar <60 is zo'n mooi getal haha.
Eetlijstje:
O: Balans cruesli (nu naturel en noten, nog meer vulling en nog wat extra gezonde vetten haha) + rijstmelk
T: appel
L: komkommer sandwich met zalm en sla + smart protein + 2 mandarijntjes
T: 1/2 komkommer
D: 2 kipsaucijs + 2 gekookte eieren + snijbonen
T: 3 salmiak kogels
Dalfx: Hihi wat leuk!!! Ik merk ook wel wat jij omschrijft, nu eet ik niet vaak echt mega-hoeveelheden, maar bij m'n ouders krijg ik aak wel echt 2x van wat ik normaal eet, krijg het ook nooit op. Vroegahhhh at ik ook zo een hele pizza weg. Buiten het feit dat ik er nu echt een soort van niet lekker wordt, krijg ik ook echt max. de helft op haha.
Toetje past overigens altijd (hahahaha)
En, slecht? Je bent 0,6 minder tov je vorige gewicht, dat is mooi hoor! (Het beste is 0,4/0,5 om blijvend het kwijt te zin.
Ik woog net (tsja, story of my life) 60. Weer die 0,1 erbij hahaha, wilde gewoon met die 59,9 de tabel in deze week - verder gewoon happy, maar <60 is zo'n mooi getal haha.
Eetlijstje:
O: Balans cruesli (nu naturel en noten, nog meer vulling en nog wat extra gezonde vetten haha) + rijstmelk
T: appel
L: komkommer sandwich met zalm en sla + smart protein + 2 mandarijntjes
T: 1/2 komkommer
D: 2 kipsaucijs + 2 gekookte eieren + snijbonen
T: 3 salmiak kogels
maandag 14 november 2016 om 07:47