Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Judith bedankt voor het toevoegen! gezellig om hier mee te gaan schrijven.

Het zou best kunnen dat ik gedurende de dag te weinig eet. Ik vind vroeg ontbijten bijvoorbeeld erg lastig en eet daardoor pas s ochtends rond tien uur op het werk, meestal koffie en 2 bruine pistoletten met kipfilet of iets soortgelijks. En dan inderdaad pas avondeten. Wat ik overigens wel vroeg doe, zo tegen kwart over vijf. s Avonds dan wel nog fruit maar ik denk wel dat er ergens iets verkeerd gaat. Al weet ik niet precies wat dan of hoe mijn eetmomenten beter te verdelen over de dag. Tips zijn welkom in elk geval. Dat flesje water ervoor lijkt me zo gek niet nee om mee te beginnen.

Qua ontbijt: wat is voor een moeilijke ontbijter als ik verstandig? Want brood krijg ik om 07.30 niet weg en ontbijtgranen is volgens mij vooral veel suiker.

Knap dat jij al 21 kilo kwijt bent Judith!

Mijn startgewicht hier is 82.7 maar kom van 86 af in september, dus ben wel al iets afgevallen voor ik hier begon met schrijven. Ik streef ook naar een halve kilo per week.

Dalfx: ik zie dat wij ongeveer hetzelfde gewicht hebben, (jij wel iets lichter) en ook hetzelfde einddoel. Ik heb ook per week 1 dag om te zondigen, want helemaal niks meer mogen dat is een motivatiekiller voor mij. En inderdaad een gezondere relatie met eten, dat is het vooral. Ik at nog veel slechter dan nu, de porties zijn dan nu wel te groot maar het zijn gelukkig geen pizzas en vooral afhaal meer. Dat doe ik nu nog maar af en toe en scheelt ook nog eens een hoop geld.

boannan herkenbaar, ik ben ook al meerdere keren begonnen dit jaar (en weer gestopt). Ik herken wat je zegt, het vooruitzicht van een aantal maanden moeten afzien vind ik best pittig. Maar ik denk ook dat als we eenmaal resultaat beginnen te zien dat wel zal motiveren.
Ja grappig dat we ongeveer hetzelfde af moeten vallen Hamaika! Ik ben vanaf vorig jaar ook 5 kilo afgevallen schommelde toen toen een jaar lang rond de 83/85 kilo.

Links ben ik 84 kilo, rechts 81. Het is echt maar 3 kilo, maar het verschil is zo groot in mijn ogen. Je houdt ook minder vocht vast als je gezonder eet en sport.

https://www.mupload.nl/img/iggdf9pju4v00.jpg

https://www.mupload.nl/img/hzjnqoolxnzno.jpg

En oja, soms eet ik nog steeds een macdonalds menu met kipnuggets als side dish of een lekkere pizza! Ik ben zelf wel overtuigd van het feit dat het vooral de tussendoortjes zijn wat echt de boosdoeners zijn... zolang het maar met mate is.
Oh man, wat een hoop geschreven weer.

Over muesli: daar zit sowieso veel suiker in, maar ik las afgelopen week dit:

Goed nieuws voor mensen die een paar kilo kwijt willen, maar niet van hun favoriete zoete lekkernij af kunnen blijven. Uit een onderzoek van de universiteit van Tel Aviv blijkt dat zoet eten bij het ontbijt kan helpen om af te vallen, maar bovenal op gewicht te blijven.

http://www.ad.nl/bizar/ki ... tbijten-het-kan~a0db2683/

Haha, voortaan heel zoet gaan ontbijten dus

DalfX, ik was ook in de war door je lijstje gisteren. Voor mij betekenen crackers altijd cracottes en dat soort gebakken lucht dingen. Erg lekker hoor, maar je hebt er verder niks aan. Maar ik neem aan dat je andere crackers bedoelt.

(eerst even weer verder terug lezen)
Nou om eerlijk te zijn, zijn die crackers van Atkins ook heel luchtig en wegen geen drol. Het zijn de atkins crispbread crackers. Maar omdat ik wat meer vetten eet gedurende de dag lijkt mn eetlijst misschien weinig, maar vet verzadigd erg goed.. dus minder honger omdat je bloedsuikerspiegel gelijk blijft. Als je veel koolhydraten nuttigt gaat dit steeds omhoog en omlaag waardoor je vaker een hongergevoel ervaart. Maar net als vandaag heb ik ook een "brunch" gehad van 700 kcal haha.. 1 volkoren triangel met 2 roereieren op een helft, en op de andere helft smeerworst. Met boter en 2 glazen melk.
Hamaika, welkom. Wat je over ontbijten zegt herken ik. Ontbijt is altijd een dingetje geweest, ik lust 's morgens ook niet veel. Tegenwoordig ontbijt ik altijd pas zo rond 10.00 en altijd met magere yoghurt met muesli/ontbijtgranen/cruesli. Zeker cruesli is natuurlijk vergelijkbaar met gemalen koekjes qua suiker, maar ik ben er inmiddels toch echt al bijna 30 kilo mee afgevallen, dus het kan heus echt wel. Volgens mijn diëtiste is het belangrijk om vooral ook veel zuivel te eten: 500 ml per dag, wel de magere varianten. Griekse yoghurt, magere kwark, magere yoghurt e.d. En in de avond geen koolhydraten meer, maar juist dan nog een bakje zuivel een half uur voor je gaat slapen. Het werkt voor mij prima zo.

Misschien is het een tip: ik zou afvallen niet gaan beschouwen als een half jaar afzien, maar gewoon als een nieuwe manier van leven en eten. Afzien klinkt bij voorbaat al als een straf voor jezelf. Dat lijkt mij geen doen
Dalfx, je eet inderdaad zeker vetter dan ik doe. Dat zal wel een groot verschil uitmaken inderdaad. Ik eet tegenwoordig ook beduidend minder koolhydraten, dat bevalt me eigenlijk best goed zo.
Knap hoor Isabella!

Ik kan op mijn werk ontbijten dus dan doe ik dit vaak ook. Rond 9 uur. Niet eens omdat ik eerder op de dag niks weg krijg, maar vooral omdat ik het voor mezelf prettig vind om 1. Pas te eten als ik trek heb en 2. Omdat als ik wat later ontbijt, ik de rest van de dag ook minder honger heb! Ik probeer kwa yoghurt ook de magere varianten te nemen, maar geniet daarnaast wel weer van mn zaanse mayo bij mn vleesje savonds haha... maar dat mag ook wel als je daarnaast geen koolhydraten eet. Je moet ergens je energie vandaan halen.
Hamaika toen ik begon deed ik ook veel met drinken (zelf een groene smoothie maken, of een proteïneshake (gaat was sneller) - drinken ipv eten?

Ik eet ongeveer elke 2/3 uur, plan dit ook vtv in want dat helpt mij daarbij.

Dalfx: Wat een verschil inderdaad, en wat goed dat je ook foto's maakt. Ik wilde dat toen absoluut niet, maar ik had ook meer last van rollen denk ik, nu heb ik daar spijt van, want ik heb bijna geen vergelijkingsmateriaal. Goed van je!

Isabella: Ik heb de balans cruesli, die heeft wel minder suikers dan de 'gewone' cruesli, maar ik hou het er beter op vol dan bv. havermout (vind ik niet te eten, gaat de helft de bak in) of andere ontbijtgranen (meestal na een uur alweer gierende honger) dus ik blijf dit ook lekker eten haha.
Ohh ik ben juist dol op havermout, met melk mmm lekker romig. En dan een banaan, noten en wat rozijnen...

Enige nadeel is dat je dan volgens mij al op een ontbijt zit van 700 kcal voor een doordeweekse dag en veel suikers.

Edit:

40 gram havermout, 100 ml sojamelk, 30 gram gemengde noten, 1 banaan, 30 gram rozijntjes bevat 560 kcal en 65 gram koolhydraten. Gaat nog wel vind ik!
Ik doe in de ochtend een shake (als in afslank), dat drink ik al jaren en ook als ik niet aan het afvallen ben. Ik blijf het lekker vinden en het is het enige waar ik echt zin in heb. Ik moet inderdaad mijn ontbijt drinken, anders eet ik pas rond tien uur, heel gezond zal het niet zijn maar het is maar zo. Je kan hem ook al de avond ervoor maken, lekker makkelijk.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Judith, mijn theorie was dat ik maar beter kan ontbijten met iets wat ik lekker vind. Het ontbijt is toch al niet mijn favoriete maaltijd en als ik dan ook nog iets moet gaan eten wat ik niet echt lust, ontbijt ik helemaal niet. Dus mijn ontbijt met cruesli of ontbijtgranen is dan wel mijn slechtste maaltijd vol met suiker, maar wel lekker. Beter zo dan niks eten Helemaal met je eens dus!

Die balans cruesli ga ik eens uitproberen. Havermout is vies he

Ik zag vorige week opeens een oude foto van mezelf Ik was compleet in shock over hoe dik ik toen was (en op die foto was ik al afgevallen). Dus vergelijkingsfoto's zijn best wel slim en een reality check voor jezelf.
Dalfx: zo dat is echt een verschil zeg op die fotos, die 3 kilo!!!!! Je ziet het echt duidelijk ja. Mijn figuur lijkt nu nog wel vooral op jouw linker foto maar dit biedt wel hoop. Ik ben ook weer begonnen met zwemmen na mijn zweepslag en denk er over om ook de trap naar mijn werk te nemen. Ik werk op de vierde. En jij bent dus ook lang blijven hangen op hetzelfde gewicht ja? Ik weet dat dat bij mij altijd demotiveert maar ook dat als ik eenmaal wat resultaat zie, ik wel wat makkelijker kan volhouden.

Crackers die ik weleens eet zijn die lichtgewicht volkorencrackers van Wasa, maar die vullen ook niet zo erg.

Isabella: wat een heerlijk artikel dat! Zo af en toe die brownie die ik elke dag laat liggen op het werk mag dus best haha. De zuivel die jij noemt daar kom ik wel aan, ik ben gek op magere melk en ook gek op Vivit. Geen idee of dat laatste erg gezond is maar uit zo een pakje haal ik 2 glazen en dan is elke avond 1 zo een glas in plaats van 2 x opscheppen misschien ook wel een goed alternatief. Of yoghurt inderdaad De moeite waard om te gaan proberen in elk geval. En knap zeg ook, al 30 kilo afgevallen!

En je hebt helemaal gelijk hoor, afzien is wel een erg negatief en verkeerd woord, het is meer omdat er zoveel af moet en omdat het zo ver weg klinkt. Misschien beter in stapjes denken. Mijn BMI ligt op 30 als ik 81 weeg, dus eerst daar maar eens onder komen zodat obesitas weer overgewicht wordt. Klinkt al beter. En dan naar de 75, naar de 70.... In plaats van 'er moet 13 kilo af'.

Judith dit is zeker iets om te proberen ja, drinken in plaats van eten. Die zuivel kan wel al helpen en zelf smoothies maken ook. Ik heb een blender en die gebruik ik te weinig ja. Met elke 2/3 uur eten, hoe groot zijn jouw porties dan, voor het idee?

Karen28 een shake in plaats van een heel ontbijt zou misschien in de ochtend wel lukken. Welke afslankshakes heb jij? Ik hoor weleens dat 'ze' zeggen dat het tijdstip van eten niet uimaakt, maar dat het er om gaat wat je eet. Ergens geloof ik dat wel, maar ik merk bij mij in elk geval dat ik dus teveel eet en dus iets moet veranderen.

Aan jullie tips en ideeen heb ik tenminste wat!!!
Hamaika, in stapjes denken vind ik zelf erg fijn. Ik lijn ook in etappes Een paar maanden lijnen en afvallen en dan een poosje stabiel blijven en dan weer verder. Het voordeel daarvan is dat het niet zo eindeloos lijkt te duren en dat ik nu precies weet wat ik kan eten op een dag zonder aan te komen. Dus als ik op mijn streefgewicht kom weet ik nu al zeker dat ik dat ook kan blijven. Prettige gedachte is dat.

Je BMI onder de 30 krijgen, weet je hoe lekker dat voelt! Dat was echt een mijlpaal voor mij, wat was ik daar blij mee
Isabella: Dat had ik ook toen ik een oude foto zag haha, helemaal omdat ik voor mijn gevoel er helemaal niet zo anders uitzag :p Vind havermout echt walgelijk, net een hap zaagsel. Cruesli vind ik heerlijk haha.

Voedingswaarde van de Balans Cruesli is:

per 100 gram: 405kcal, 5,4gr vet, 70gr koolhydraten (maar maar 10gr daarvan aan suikers), 12gr vezels en 9gr eiwitten.

per portie (30 gram); 122kcal, 1,6gr vet, 21g koolhydraten (3,1gr suiker), 3,6gr vezels en 2,7 gram eiwitten.

Hamaika: Mijn porties verschillen. Ik heb in principe dus gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Ontbijt ongezoete soja yoghurt (rond de 150-200 gram) + 30 gr cruesli (maar nu eet ik 40-50gr cruesli met rijstmelk)

Dan 's ochtends vaak fruit (kleine appel/ 2 mandarijnen)

Lunch is vaak iets rauwkost-achtigs bij mij met wat fruit, of op het moment populair een krentenbol met kaas. Ik neem daar dan vaak een flesje smart protein bij (kant en klare proteïneshake van B&F - veel proteine, maar maar 99kcal per flesje) 's middags ook iets rauwkostachtigs (tomaat/komkommer/augurk), diner varieert, maar vaak rond de 300gr groente, geen koolhydraten, en dan een stuk vlees van rond de 100gr.

'S avonds wisselend; nog een mandarijntje / nog wat yoghurt met appel en kaneel / worteltjes e.d.

Ik heb zelf lang de vanille maaltijdshakes van Weightcare genomen (met ongezoete soja of amandelmelk) nu neem ik vaker proteïneshakes (heb er 1 met de smaak vanille en 1 met de smaak appeltaart (haha) ) maar doe dat eigenlijk niet heel vaak meer - al bedenk ik me nu dat ik ze eigenlijk gewoon lekker vind, net als Karen hahahaha
Ik heb de smart proteïne shakes van body en fitshop, erg lekker en fijn! Ik gebruik ze eigenlijk ook nooit meer terwijl ik hier echt nof 3 pakken heb liggen met shakebeker en al. Zonde. Toch maar ff opmaken eigenlijk.

Ik heb vandaag heel slecht gegeten, en morgen ook aangezien ik uit eten ga. (Date ) dus ik ga maandag weer ff resetten. Maar ach het was voor mij ook een rare week i.v.m. een nacht flink ziek geweest met overgeven enz. donderdagnacht dus vanaf donderdag is het niet veel soeps hier haha. Rommelige maag, ik snakte naar suiker. Alleen gisteren "gezond". Desondanks gaf de weegschaal wel weer 600 gram minder aan vanochtend Benieuwd of dat zo blijft! Ik drink zeker wel 3 liter op een dag.. maar de hoeveelheid die ik vandaag heb gegeten is wel erg. 6 bonbons en een appelflap als tussendoortje. Whoops.....
Ik heb vandaag een slechte dag. Wel goed gegeten hoor maar ik heb echt honger. Heb niet minder dan afgelopen dagen gegeten dus snap er niks van.

Het is toch gek dat ik met 1.500 calorieen per dag honger heb?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ooh een date! Tell us more!!

Ik heb ook gewoon van die shake mixers, je doet de vloeistof erin, drukt op het knopje en dan draait het, poeder erbij en hij mixt het gewoon glad. Ideaal haha. Ja. Ik ben lui :P

Ik merk zelf (nog steeds) het zoute van de patat. Vocht vast, dorstig.

Verder nu heel erg trek in chocolademelk met slagroom - nou ja, trek in slagroom dus, want zodra die weg is, hoef ik de chocolademelk niet meer hahaha.

Boannan, kun je misschien een eetlijstje schrijven? Kcal zeggen niet per se iets over hoe je eet, want in sommige dingen zitten mega-veel kcal, terwijl die niet per definitie vullen. Ook je macro's kunnen hier invloed op hebben (verhouding koolhydraten/vetten/eiwitten). Zonder echt te weten wat je eet is het moeilijk te zeggen waar de honger vandaan komt, maar het kan dus zeker dat je een hongergevoel hebt ookal eet je genoeg kcal.
Sorry ben niet zo actief... het gaat ook niet echt super qua eten...
Weet je nog dat ik zei pas op dat je niet te weinig eet?) Dan kan je lichaam namelijk ook een soort signalen aan het geven dat het voeding nodig heeft en wilt je vetreserves aanvullen

Wat je kan proberen is meer rauwkost/eiwitten/soepjes te eten e.d. en weer werken naar gecontroleerd slecht eten (dus inplannen wanneer je iets 'slechts' eet, bv. eerst weer naar 3 momenten in de week, dan 2, dan 1?
quote:judith1107 schreef op 12 november 2016 @ 23:01:

Weet je nog dat ik zei pas op dat je niet te weinig eet?) Dan kan je lichaam namelijk ook een soort signalen aan het geven dat het voeding nodig heeft en wilt je vetreserves aanvullen

Wat je kan proberen is meer rauwkost/eiwitten/soepjes te eten e.d. en weer werken naar gecontroleerd slecht eten (dus inplannen wanneer je iets 'slechts' eet, bv. eerst weer naar 3 momenten in de week, dan 2, dan 1? Ja ik weet nog dat je dat zei. Maar toen voelde ik me echt goed en had ik ook niet meer honger.. Nu kan ik blijven eten, ik eet ook weer meer tijdens de maaltijden..

Wanneer meer eiwitten? Bij het ontbijt/lunch/diner? Of tussendoor? Wat doen eiwitten met je lichaam? Eens even op googlen...

Dit kan zo echt niet meer... ik woog 60,... en daar was ik echt zo blij mee, maar nu gaat het helemaal de verkeerde kant op... morgen eens wegen.. Eerst had ik mezelf voorgenomen dat ik in het weekend een keer iets lekkers/slechts mocht van mezelf maar nu is het elke dag... en dan blijft het vaak niet bij 1 ding.... pfff baal er zo van....
Vandaag gegeten:

Ontbijt: pap van 1 grote banaan met 50gr havermout en 150ml amandelmelk

Tussendoor: 1 grote appel

Lunch: 1 bruin bolletje met runderrookvlees en 1/2 meergranen stokbroodje met jonge kaas

Avondeten: 75gr volkoren spaghetti ongekookt en bolognese saus met 100gr tartaar, gezeefde tomaten, kastanjechampignons, bleekselderij, winterpeen en wat kruiden zoals knoflook, rode peper en basilicum. Gebakken in een heel klein beetje olijfolie.

Tussendoor: 1 grote peer met 200gr magere kwark

Valt wel mee toch? Meestal eet ik tussen de lunch en het avondeten rond 16u nog 100gr wortels en 100gr snoeptomaatjes maar ik was de hele middag onderweg dus dat kwam er niet van.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Floor: Eiwitten voeden (en zorgen voor spierherstel, maar dat is als je niet sport verder niet nodig) - halen het hongergevoel weg.

Ik eet ze meestal bij de lunch of als tussendoortje in de middag.

Weer even niets in huis halen dan? Ik heb het momenteel ook vaak, die trek, hoort bij de tijd van het jaar denk ik, maar dan vraag ik mezelf; Ga ik er echt van genieten of krijg ik spijt?

Dat helpt mij wel heel erg.

Boannan: Ik vind het stuk vanaf je lunch best weinig tot aan je avondeten, kan me dat hongergevoel daarbij goed voorstellen. Die bolletjes vullen vaak ook niet zo goed. Appels (en peren ook btw) hebben ook verbrandingseigenschappen (daarom krijg je vaak na appels ook trek)

Dus in dit geval is de trek best logisch, ook al zit je aan de 1500kcal.
Wow, wat een hoop geschreven ineens! Knap dat iedereen zo goed bezig is hoor, echt respect

Ik heb het afvallen wat los gelaten. Doe het nog steeds, blijf hier ook meeschrijven en mijn gewicht doorgeven maar was een beetje aan het doorslaan zoals sommigen hier al opviel ;) Ik beweeg lekker, zwemmen en fietsen mag ik wel met mijn blessure dus dat is fijn en gister heerlijk uit eten geweest waar ik gewoon heb gepakt waar ik zin in had en daarvan heb genoten! Het spastische heb ik losgelaten en daar ben ik heel blij mee. Benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft
Hier ook Beach!! Wat een verademing he om het even los te laten!

Toch maak ik voor 80 procent nog automatisch gezonde keuzes en beweeg veel, maar ben er niet meer zo mee bezig..
Goed zo Beach Ik denk ook dat dat belangrijk is, zolang je maar niet volledig los gaat

Evda hihi stiekem ben ik altijd heel blij als ik een update zie met jouw naam :P

Ik ben momenteel aan het kijken naar een 'smart ring' - ik hoop dat ik die als een smartwatch kan gebruiken - dus als een stappenteller, maar ik kan nog niet echt genoeg erover vinden, behalve dat je het ook als pinpas ding kan gebruiken (maar hoe dan? :P)

Heb er nu 1 gevonden voor zo'n $15, vind ik een kleine prijs als het werkt, en geen grote prijs als het een miskoop blijkt haha.

Vanochtend vroeg boodschappen wezen doen, heel braaf van de croissants afgebleven. Vanavond lekker smullen met een pizzawafel met kaas en een kom pompoensoep - en een glas wijn haha.

Zo even 2 eitjes koken, lekker smullen met spinazie <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven