Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Strawberry wat n ellende dat het zo een chaos is op je werk. Ja dan helpt het Nederlands zijn wel ja, structuur, overzicht en orde!

Polkadot geeft niks toch keertje overslaan. Hopelijk komende weke beter resultaat! Ik hoop ook voor je dat het in je hoofd wat rustiger wordt, helpt schrijven niet daarbij of bv een lange wandeling? Ik heb zelf altijd wel baat bij schrijven in zo een geval maar dat is persoonlijk uiteraard. Lange weekend is wel lekker ja!

Hier heb ik een nieuw bed in bestelling. Die rugklachten blijven maar aanhouden en het gekke is dat ik er in Portsmouth dus helemaal geen last van had. Sinds ik terugben echter is het weer helemaal terug. Het lijkt dus echt aan mijn bed te liggen dus ik wil nu gewoon helemaal een nieuw bed met matras-omruilgarantie. Mocht dan de matras toch weer niet goed zijn dat die kan worden omgeruild. Ik ben zo klaar met die eeuwige rugpijn. En de shit is, een matras kan in de winkel lekker liggen maar dat is niet hetzelfde als thuis wekenlang op slapen. Hope;ijk gaat het nieuwe bed helpen, levertijd is helaas wel 6-8 weken maar soit, ik heb al anderhalf jaar constant klachten dus die laatste paar weken maakt dan ook niet meer uit.

Verder dit weekend best druk, ben begonnen met mijn nieuwe website en daar erg druk mee. Heb ook zo geen zin om dinsdag na 3 weken vakantie weer te gaan werken hahaha. Maar ja het moet!

Fijn weekend dames!!!
Alle reacties Link kopieren
@Polkadot
Hopelijk gaat het deze week iets beter. Hopelijk doet de rust van het lange weekend je goed!
En let op je grenzen, en vooral als je conditie aan het opbouwen bent, neem wel voldoende rust!

@Hamaika
De vakantie heeft je ook iets nuttigs geleerd...je weet waarschijnlijk al wat enorm invloed heeft(al dan niet de oorzaak is) van je klachten. Nu wachten op het nieuwe bed, is het anders niet iets zo'n ergonomisch matras?

Veel succes met het werken, het is altijd lastig na een vakantie! En wat leuk je eigen website.

@Hier
Na 3 lange dagen, eindelijk rust. Niet meer om 6uur opstaan en mezelf in een propvolle bus proppen en weer om 21.00 thuis zijn..en om22.00 weer slapen.
Het is enorm vermoeiend, maar zodra ik er wat structuur in krijg voormezelf zal het beter gaan.
Wat wel positief is, is dat ik enorm gezond eet...aangezien van te voren voor de 4 dagen klaarmaak.
Dus deze week, was het : rijst met brocoli en kip, nasi met brocoli en kip, proteine pasta met vleesblokjes en brocoli..
En iedere dag tussendoor 1 banaan, appel en yogurt en proteineshake.
Ik sla deze week het wegen ff een week over. Teveel rode wijn en chocolade. Mis Portsmouth enorm en heb me gisteravond ff lekker bezat met rode wijn haha.

Volgende week nieuwe ronde!

Strawberry mijn klachten zijn veroorzaakt door dat ongeluk in dat achtbaankarretje in 2010. Ergonomisch matras heb ik sinds vorig voorjaar en doet helaas helemaal geen goed. Het is nog erger geworden dan voor ik deze matras had.Ben er dus helaas niks mee opgeschoten. Ik slaap nu noodgedwongen op mijn opblaas-logeerbed, echt absurd eigenlijk maar het slaapt ietsje beter dan in mijn eigen bed momenteel.
Hopelijk zit de levering van de nieuwe boxspring meer bij de 6 dan bij de 8 weken.... Afwachten maar. En tot die tijd dus kamperen in eigen huis...

Ik heb echt helemaal geen zin om morgen weer te gaan werken, zit nog helemaal in Portsmouth stemming. Maar gelukkig is het een kort weekje. Ik wil misschien als het qua geld lukt al eerder teruggaan dan pas in september.

Website is heel erg leuk om te doen. Hij gaat over vice-admiraal Nelson en HMS Victory, zijn vlaggenschip dat ik ook weer bezocht heb in Portsmouth. Is al sinds 1997 mijn passie en nu dus met die website begonnen. Ik heb al eerder een website gedaan en werk natuurlijk in de IT dus ben er ook behoorlijk goed in (denk ik :) ).

Ik zou dat zelf echt niet volhouden die enorm lange dagen die jij maakt. Hopelijk kom je snel in een bepaald ritme, al zal het altijd wel zwaar blijven denk ik zulke lange dagen. Dat van dat eten is wel een voordeel ja! Goed bezig!!!

Flyingdaydreams zou jij je nieuwe updates voor de tabel in plaats van via de PM net als de anderen als bericht in dit topic willen posten? Want ik moet nu steeds alleen daarvoor naar de pms. Thanks!

Ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat!
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika

Het is inderdaad lastig om weer de draad op te pakken na een vakantie. En vooral als het een plek is waar je je zo goed voelt.
Wat vervelend van je klachten en de manier waarop ze zijn ontstaan. Hopelijk helpt je nieuwe bed veel en is hij er snel.

En websites bouwen is (vooral voor IT'ers) wat makkelijker. Ik had zelf een tijdje een website, via onze internetprovider kon je er zelf een aanmaken. Maar het kostte me iets teveel tijd en heb het uiteindelijk links laten liggen.

@Hier
Alweer mijn 3e rustdag van de 4, woensdag weer beginnen met een avonddienst. Het zijn inderdaad enorm lange dagen, maar doordat je vooral bij dagdienst constant bezig bent gaat de tijd wel snel. En doordat het zo lang is laat ik op mijn laatste rustdag alle maaltijd klaar in de diepvries voor de komende dagen.

Daardoor kan ik als thuiskom rond 21.00 uur, kop thee drinken en iets lichts eten en snel mijn nest in.

Gisteren niet gaan sporten omdat de sportschool dicht was, dat is het enige nadeel van waar ik nu sport...zondag is het dicht. Maar vanaf vandaag t/m woensdag weer sporten.

En vanmiddag eens kijken of ik de weegschaal kan vinden :mrgreen:
Oh straks naar het werk en zo geen zin,,,,,,, Oh oh.... Het einde van mijn beste vakantie ooit is helaas echt voorbij nu. Hopelijk kan ik sneller dan september terug. Haha half Portsmouth leeft en voelt met mij mee haha :) . Allemaal succes en sterkte wensen via de app, wel heel leuk! Vandaag ook eerste dag op de nieuwe werkplekken, ben benieuwd.....

Strawberry ik hoop dat ze snel bellen ja voor een bezorgafspraak van het bed, 6-8 weken is de inschatting, best lang.

Website bouwen en onderhouden kost veel tijd ja, maar omdat het mijn passie is is het voor mij nooit teveel tijd omdat ik met mijn grote hobby bezig ben. Maar het kan je aardig claimen ja!

Succes alvast morgen met je avonddienst! Wel fijn dat de tijd vliegt omdat je steeds wat te doen hebt, Goed om het zo te doen met je avondeten, dat vooruit plannen is wel het beste ja in jouw situatie. Toch hoop ik wel ergens voor je dat je snel iets kan vinden wat je beter past qua werk en tijden,

Succes haha met het zoeken van de weegschaal! Ik heb de mijne gevonden maar werd er helemaal niet blij van na de Pasen dus maar goed dat ik deze week ff oversla.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
@ Hamaika, veel sterkte vandaag! Hopelijk valt het mee en heb je een fijne werkplek! Snap dat je even niet wil wegen, dat komt wel weer, even lekker aan de wijn is ook wel ns lekker. Leuk die website! En wat fijn dat je er goed in bent. Ik ben bezig met website maken met Wix maar dat valt niet mee hahaha...
@ Polka, gaat t weer wat beter met je hoofd? Ik ken die toestand goed en dat is heel onprettig, dat chaotische gevoel. Heb je dan ook t gevoel dat je overal mee achterloopt? Ik versterk het dan ook nog voor mezelf door te denken 'waarom heeft iedereen zijn leven/huis op orde en is het bij mij zo'n chaos? Ik ga zo weer even vliegen door t huis om beetje op te ruimen, met z'n vijven veel thuis geweest met drie pubers/jongeren, dus het is nodig.. Hoop dat je je weer wat rustiger voelt.
@ Strawberry, hoe doe jij dat, voor vier dagen in t voren maken? Lijkt me wel handig als je alleen bent maar vries je dan alles in? En....Heb je de weegschaal weer gevonden??

Hier leuke paasdagen gehad. Vooral met ons eigen gezin, veel spelletjes, wandelen, lekker eten. Gisteren paasbrunch bij mijn moeder met mijn broer en zijn gezin. Zag er erg tegenop maar is erg meegevallen. Gelukkig dat de vriend van mijn moeder erbij was, een neutrale factor die ook voor de vrolijke noot zorgde. Onze kids hebben zich ook voorbeeldig gedragen, geen één keer op hun telefoontje gekeken en gewoon gezellig gekletst en van alles iets geproefd ook al vonden ze het niet lekker. Best trots op ze, ze zijn dan echt gezellig en grappig. Het kind van mijn broer ging in een hoekje zitten met de IPad van oma, heb nog geprobeerd wat aan hem te vragen, maar hij had geen zin om te antwoorden. Beetje vreemd en heel jammer, had hem een jaar niet gezien, is 'nog maar' 8, maar toch. Ben blij dat het achter de rug is.
Verder veel zorgen om onze oudste, juist de zoon waar we ons nooit druk hoefden te maken. Woont al zelfstandig en studeert aan de universiteit al 3 jaar. Nou, hij is dus gestopt. Vond het niet meer leuk en weet nu niet meer wat hij wil, dus is eigenlijk alleen aan het gamen. Omdat hij niet meer thuis is en al volwassen, is het heel lastig om mee om te gaan. Hij wil het er ook eigenlijk niet over hebben, maar als hij een andere studie wil doen moet hij voor 1 mei inschrijven.....maar hij heeft geen idee, alle studies vindt hij op dit moment stom....ik heb voorgesteld toch voor 4 (dat is wat maximum mag) studies in te schrijven en tot de zomer naar open dagen/meeloopdagen/gesprek studieadviseur etc.. maar heb t gevoel dat hij daar allemaal geen zin in heeft. Pfffff...
Kortom: heb even niet gewogen, door al het eten van de afgelopen dagen èn volgende week gaan we op vakantie....
Vanochtend wel met gezond ontbijtje weer begonnen, ik geef niet op!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal

Hier gisteren gewogen en een mini-min...het is een minnetje 74.2.
Komt doordat ik 4 dagen het gros van de dag zit..dus moet enorm op mijn voeding letten.
Gisteren wel aardig wat koekjes op...maar goed, had al dik 5 dagen geen snoepje op. Op het werk hebben we een snoeppot liggen en die is continu vol(voor de reizigers) maar iedereen snoept ervan, en heb er in de 4 dagen 4 op. Is best netjes.

Gisteren ook gaan sporten en het was vooral werken met gewichten en van de dames heb ik het de hele les met het zwaarste gewicht gedaan,ongeveer 28kilo in totaal en voelde helemaal niks aan mijn pols :cheer:
Bij gymnastische bewegingen waar je aan een balk hangt voel ikhet wel trekken maar geen pijn.

Vandaag ga ik waarschijnlijk half uurtje naar de sportschool wat gewichthef oefenen en daarna 1 uur zwemmen(cardio).
Hey allen,

91,3 woog ik gisteren.
Hetzelfde wat het vorige week was en wat ik dus vorige week eigenlijk niet wilde doorgeven. Maar goed, het is maar +0,2 kg. En dat stabiel voor 2 weken, valt best mee. Zeker na de paaszondag met een gourmet bbq achtig eten, taart met slagroom toe en onderhand een fles wijn! Oh ja, en zaterdag een verjaardag die ook erg gezellig was, met ook taart (2x!) En ook een aantal glazen wijn!
Dus klagen mag ik zeker niet!

Mentaal gaat het verder niet zo lekker moet ik zeggen. Met de gebruikelijke, periodieke vragenlijst ingevuld voor de psych met hoe het gaat. Een paar 100 vragen, en ik merkte dat ik echt wel somber ben op het momen en dat ik niet zo goed in mijn vel zit.

Ik merk dat ik teveel gedachten heb, te weinig gedachten kan ordenen en kaderen en teveel ga piekeren.
Daardoor raak ik mentaal oververmoeid. En daarnaast ben ik fysiek natuurlijk ook niet in opperste conditie en ook fysiek moe.
Dat draagt natuurlijk ook bij aan mijn state of mind. Dat besef ik me best. Maar op de momenten dat ik erin zit, lukt het relativeren me niet zo goed op het moment. Gelukkig heb ik maandag weer individuele therapie.

Voor nu een fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika

Hopelijk valt deze eerste werkdag mee, en wen je snel aan je nieuwe plekje. En ieder geval een leuk vooruitzicht weer naar portsmouth toe,en vooral al die nieuwe contacten maakt het nog leuker.

@Maureen
Qua voedsel van te voren maken, ik maak allemaal simpele dingen met voedsel dat ik kan invriezen. Dus inderdaad ik kook 1 dag en vries het dan in. En haal het 's ochtends voor ik vertrek uit de diepvries en dan kan het op het werk ontdooien, gedurende de dag.

Wat fijn dat het allemaal meeviel met de familie samenzijn. En tja, dat van je neef lastig maar volkomen doodnormaal deze dagen. Kinderen die niet aan de tv, tablet, smartphone vast geplakt zitten zijn juist de uitzonderingen, dus je mag inderdaad enorm trots zijn dat die van jou gewoon lekker meededen met alles.

En lastige situatie met je oudste, maar wel te begrijpen, ik denk dat iedereen zo'n periode doormaakt. Gewoon proberen hem te helpen zijn weg te vinden, en mischien vragen of hij met een decaan o.i.d. wil praten, die kunnen hem mischien helpen te vinden wat hij wel wil doen.

@Polkadot
Jammer om te horen dat het wat minder gaat. Hopelijk helpt de individuele terapie maandag veel, en kan je je erna iets beter voelen. In ieder geval veel sterkte meid!!
Nou eerste werkdag na de vakantie overleefd. Het is wel behoorlijk wennen de nieuwe werkplek helemaal omdat we nu ook opeens met 4 naast elkaar zitten en dat was altijd 3. Gelukkig zijn het wel rustige collega's en niet dat gekakel de hele tijd. Spullen verhuisd vanuit de vorige ruimte, daar bijna iedereen ff kort bijgepraat over mijn vakantie. Alleen de pauze was minder leuk, ik ging met een collega lopen om hem alles te vertellen maar die was driekwart van de tijd op zijn telefoon bezig en zei dwars door een verhaal heen 'oh ik moet nog even naar Miss Etam. Nou bedankt voor de interesse....

En.... pompompom..... ik heb 11 mei een date!!!! Iemand uit het groepje hier in de stad waarmee ik regelmatig afspreek zou ik eigenlijk Koningsdag zien maar dat gaat niet door. Nu vroeg hij of ik zin heb om 11 mei met hem af te spreken en dat wil ik wel want hij is leuk hahaha. Ben benieuwd!!!

Maureen ja werkdag 1 weer overleefd dus en inderdaad die wijn was ff nodig aan het eind van mijn vakantie haha.

Wix ken ik wel, maar ik doe zelf mijn website via Jimdo Grow. De band van mijn ex deed ik ook via Jimdo en dat werkt perfect en is makkelijk, je kan kiezen uit allerlei templates en stijlen en die vervolgens volledig naar eigen smaak aanpassen, bewerken en inrichten. Leuk dat jij ook met een site bezig bent! Al lang of ook sinds kort? En is het opruimen nog een beetje gelukt?
Jouw paasdagen klinken ook erg geslaagd, fijn dat de vriend van je moeder zo een goeie invloed heeft! En wat een voorbeeldige kinderen had je!

Heftig van je oudste zoon, ik weet nog wel dat hij wegging ja. Lijkt me echt heel rot dat hij nu zijn studie heeft afgebroken en 1 mei is ook al over een week... Is er een oorzaak dat het opeens zo is omgeslagen bij hem allemaal? Omdat hij eerst zo goed bezig was? Goeie tip van Strawberry over de decaan.

Strawberry ach een mini minnetje is ook een min! Je hebt je toch netjes gedragen met de snoeppot zie ik en na zoveel dagen niks maakt die ene keer koekjes ook niet zoveel uit, zeker met het sporten erbij.Wat fijn dat je geen last had van je pols. Mijn sporten ligt helaas wederom stil door die rugklachten dus het gaat hier qua gewicht ff niet zo lekker momenteel. Maar ja al vaker gehad en dit komt ook uiteindelijk wel weer goed.

Ik ga dit komende weekend ff kijken voor eventueel eerder terugkeren naar Portsmouth ja, is dan wel duurder dan nu vanwege hoogseizoen maar ik kan vast wel iets vinden voor een dag of 4,5. Ga natuurlijk in september ook en zou ook wel rond de kerst willen gaan. Een keer of 4 per jaar is mijn plan! Love that city!!! Mijn beste vriendin wil volgend jaar ook een keer mee dus super!

Polkadot balen van je kleine plus,maar zeker na die dagen vol bourgondisch eten en drinken toch knap dat het dan gelijk is gebleven tov vorige week. Wel goed die periodieke vragenlijsten om te zien hoe je ervoor staat al likt het me ook me wel erg confronterend als het dan toch niet zo goed gaat als je hoopt. Klopt hoor wat je zegt hoe je je voelt wordt bepaald door alles, dus als het fysiek niet zo top is dan heeft dat ook zijn weerslag op hoe je je voelt. Fijn dat je maandag weer individuele therapie hebt, hopelijk dan ook de tijd om de uitkomst te bespreken daar. Succes meis :hug:

Nou ladies ik ga richting werk, fijne dag allemaal!!
Lieve meiden,

Ik vind het helemaal niet leuk dat ik alleen maar ik-posts neerzet de afgelopen weken en een enkele reactie plaats op wat jullie typen.
Daardoor waardeer ik het juist extra dat jullie wel op mijn posts reageren, maar voel ik me nog schuldiger.
Het lastigste is het als ik het op mijn telefoon moet doen doen. Het schermpje is zo klein en ik kan het overzicht, dat ik toch al niet heb, niet houden...
Ik wil proberen om toch minimaal 1x per week uitgebreider te reageren op jullie. Dat doen jullie namelijk ook heel lief voor mij! :daisy: (wat is dat smileys scherm trouwens onoverzichtelijk zeg!!!)

@Hamaika,
Begrijpelijk dat je het wegen even overslaat. Gewoon even lekker die weegschaal laten voor wat het is. Je hebt lekker genoten van de wijn en de chocola, en dat mag ook! Deze week weer met frisse moed ertegenaan en dan volgende week weer wegen! :hug:
Ik snap ook best dat je Portsmouth mist hoor, het klinkt echt alsof je je thuis daar een beetje hebt gevonden ofzo!
Wat leuk, dat je bezig bent met het bouwen van een website. Ik lees heel veel plezier in je schrijven terug.
Hopelijk lukt het je snel je ritme op te krijgen op je werk.
Hee, wat leuk! Een date binnenkort! Gezellig! Ook ik ben benieuwd hahaha.

@Strawberry,
Dat zijn inderdaad lange dagen die je maakt. Maar je zit in een ritme, en je dagen vliegen om inderdaad, omdat je bezig blijft.
Fijn dat je mealprep je zo helpt en ervoor zorgt dat je lekker snel je bed in kan duiken!
Succes met het sporten erbij, ik hoop dat je dat lukt ernaast.
Netjes, je min! En ja, de hele dag zitten is lastig. Je zal er daardoor meer op moeten letten. Maar daardoor juist extra knap dat het toch gelukt is! :yes:

@Maureen,
Dat chaotische gevoel in mijn hoofd is er dus nog, helaas. En lijkt op het moment alleen maar meer te worden. Ik heb zeker het gevoel dat ik achterloop. Alleen maar achter de feiten aanloop. Niets af kan maken, niets gedaan kan krijgen.
Die niet-helpende gedachten heb ik ook, en die worden ook meer en meer naarmate ik minder in mijn vel kom en vermoeider word. Het lijkt wel weer een vicieuze cirkel.
En ik heb het vaker gehad hoor. Maar dan kwam het steeds weer doordat ik teveel had gedaan, teveel van mezelf had gevraagd.
En ik weet niet zo zeker of dat nu ook het geval is. Ik was namelijk al bewust een tijd terug wat stappen terug gegaan met een aantal dingen. B.v. “diëten”. Niet meer KHA eten, maar gewoon eten. Qua sporten een stapje terug.
Ik denk eerder dat dit voornamelijk is gekomen/getriggerd door de astma en de hele zware eerste periode die ik heb gehad 2/3 maanden terug en alle andere dingen die erbij gekomen zijn. + andere dingen die hier niet aan gerelateerd zijn, maar die er ook wel bovenop gekomen zijn. Zoon roept pas geleden b.v. dat hij absoluut niet gelukkig is op school en een andere school wil. Mijn gorilla-mama instinct werd getriggerd en wilde hem a-la minute van school trekken. Niet gedaan, we vragen een gesprek met leerkracht, IB’er en jeugdteam aan. Maar het zet ook weer aan tot piekeren de afgelopen weken. Op mijn werk lijk ik weinig goed te kunnen doen, althans, er zijn wat kleine incidenten en mijn gevoel vergroot dit 30x waardoor ik voor mijn gevoel compleet mislukt ben. Enz enz enz.

Om over mijn huis en huishouden maar niet te spreken… Ik krijg het niet voor elkaar… Het wil niet, het lukt niet. En ook daar voel ik me natuurlijk hartstikke schuldig over…

Hoe voel jij je momenteel dan? Heb je er ook vaak zoveel last van?

Wat fijn dat je zulke lekkere paasdagen hebt gehad!
Leuk dat je moeder haar vriend erbij was. Dat zorgt inderdaad vaak toch dat de sfeer wat neutraler kan zijn. En zeker als hij dan voor een vrolijke noot kan zorgen is dat helemaal top natuurlijk! Wat een heerlijk kids heb jij, geen moment op hun telefoon gekeken, wat goed zeg! Hoe oud zijn ze?
En hoe oud is de zoon van je broer? Oh, ik lees het al, 8 jaar. Wat jammer dat hij zich terugtrok met de iPad, en dat dat zo werd toegestaan.
Wat naar van je zoon. Ik kan me voorstellen dat dat ook veel met je doet, dat je je er veel zorgen om maakt.
Het is een goed voorstel dat je hebt gedaan. Ik hoop dat hij er in mee zal gaan, weliswaar met tegenzin, maar dan heeft hij in ieder geval de komende periode nog om te kijken wat hij zou kunnen gaan doen. :hug:

@Verder hier,
Vandaag toch maar weer werken. Ik merk dat ik voor mijn gevoel zoveel dingen fout doe. Als er ook maar iets een klein beetje verkeerd of niet geheel goed gaat. Dan worden de negatieve gedachten zo enorm getriggerd op het moment.
En dat triggert weer dat ik meer en meer fout ga doen. Wat er weer voor zorgt dat mijn werkgever natuurlijk niet happy is met mij.
Ik merk dat ik niet gemotiveerd naar mijn werk ga daardoor. Ik merk dat mijn astma klachten zorgen dat ik minder energie heb. Dat ik enorm vermoeid ben.
Ik heb moeite de ongeveer 12 van de 20 uur te draaien. Maar dat de 12 uur eigenlijk niet afdoende is voor het werk dat ik heb liggen.
Ik merk dat ik zo enorm en ontiegelijk onzeker ben dat ik met nog minder plezier naar mijn werk ga. Dat ik zelf ga denken dat het misschien beter is om hier weg te gaan. En dat ik niet de oplossing. Want dan loop ik weg voor mijn problemen en mijn onzekerheid.
Maar soms zou het het allemaal zoveel makkelijker maken…

Nou, ik ga toch maar proberen er wat van te maken verder vandaag. Fijne dag allemaal!!!
Hoi dames! Wat een drukte deze weken hoor! Ik ben hard aan het werken aan mijn scriptie, maar ik baal een beetje. Mijn begeleider heeft me namelijk nog steeds geen feedback gegeven. En die heb ik wel nodig om te weten of ik op het goede pad zit. Anders kan ik alles wat ik nu aan het doen ben eigenlijk veranderen. Ik heb nog zo'n halve maand tot ik mijn onderzoeksvoorstel aan de examencommissie moet presenteren voor akkoord. Ondertussen nog twee opdrachten maken.. Dus er zit veel druk op nu.

Eten is nog mwah, maar ik ben al op de beterende hand om het zo te zeggen haha! En pfoe, hardlopen in dit weer! Ik ben enigszins blij dat het weer ietsjes koeler wordt wat dat betreft. Ik merk ook dat mijn garderobe nog niet klaar is voor het warme weer! Mijn beachbody ook nog niet haha :-) Verder voel ik me wel gewoon goed in mijn vel en ben ik gewoon lekker mijn ding aan het doen! Overigens weeg ik mezelf het liefste per 2 weken (eigenlijk per maand) om er niet constant mee bezig te zijn! Ik zal voortaan de updates qua gewicht plaatsen in het topic!


@hamaika - Gelukkig wel! Ja, die plateaus vind ik ergens wel fijn. Dan weet ik namelijk dat ik op deze wijze dat gewicht kan vasthouden. Als ik dan verder naar beneden ga en een nieuw plateau vind, is het ergens een geruststelling voor mezelf. Als ik dan een keer uitschiet weet ik dat ik dat getal in ieder geval kan bijhouden. En verder naar beneden kan het altijd!

Waar heb je het bed gekocht? Ja, het is soms heel lastig vergelijken. Maar een goede verkoper zal naar jouw lichaam geluisterd hebben en je gestuurd hebben in de goede richting.


@_strawberry_ - Ah, zo herkenbaar! Erg vervelend, maar goed dat je het voor jezelf duidelijk aan het maken bent!

Iedere min is er een!! En dat sporten, heerlijk! Bij mij op de sportschool vragen mensen geregeld hoe zwaar jij de 'resistance' of de gewichten hebt staan. Stiekem voel ik me dan altijd zo trots als hij bij mij het hoogst staat. Ah zwemmen, heerlijk! Wil ik ook echt weer doen. Zwembad met dit weer toch maar is klaarmaken denk ik!


@Polkadot28 - Vooral ook laten gaan nu! Even focus op andere dingen die belangrijker zijn. Je moet jezelf mentaal eerst goed voelen wil je vooruit kunnen met alle andere dingen. Goed dat je erover praat! Dat haalt al veel van jouw schouders af. Praten met andere geeft je ook een ander beeld over de zaken en daardoor kun je het soms makkelijker een plekje geven.


@Maureen2-4 - Fijn dat de Paasdagen zo goed zijn gelopen! Ah, dat beeld herken ik van de broer van een van mijn vriendinnen. Studie toch niet zo geslaagd als gedacht (paar onderdelen slechts..), gestopt en nu constant aan het gamen. Ergens in de hoop geld te verdienen daarmee, maar dat is niet reëel. Heel lastig. Vooral omdat hij zelf moet bepalen welke richting hij op wil, en hij moet het zelf ook willen. Pushen werkt alleen maar averechts.. Hopelijk stelt hij zich snel open voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
@Strawberry een mini-min is toch een min, daar mag je best blij om zijn! Knap dat je van die snoeptrommel af kan blijven! Dat vind ik dus hewl lastig, al die verleidimgen zoals nu al die paaseitjes die nog rondslingeren. Fijn dat t sporten goed gaat! Ja klopt dat iedereen, dus ook kinderen aan hun apparaten vastzitten, die van ons ook vaak hoor, maar paasbrunch, kerstdiner, etc, dan moet je m toch even kunnen wegleggen....
Bedankt voor je tips voor onze zoon, tja het hoort erbij inderdaad, maar blijft lastig...voor moeders...
@Polka een miniplus, heel netjes hoor. Klinkt best zwaar de therapieperiode waar je nu inzit, dat kost gewoon veel energie. En dan ook nog de zorgen voor je zoon... hebben jullie / heeft hij daar goede hulp bij? Als moeder kun je daar behoorlijl wakker van liggen, vooral als je niet goed in je vel zkt zelf. Mijn kinderen zijn 13, 17, 20 en als ik niet oplet ben ik er de hele dag mee bezig. Genoeg om me zorgen om te maken, geloof me maar. Maar zorgen maken, piekeren, het heeft helemaal GEEN zin, het helpt helemaal niemand. Gelukkig heb je hem niet meteen van school gehaald (heel begrijpelijke gedachte), eerst even weer je eigen emoties onder controle en dan rustig doen wat t beste lijkt (zeg bewust: lijkt, want je weet nooit iets zeker). Belangrijkst is dat je je best doet, ook wat betreft t huishouden en alles. Laat je wat dat betreft niet gek maken, dat alles spik en span moet zijn. Het is alsof ik tegen mezelf praat, maar ik denk dat we te streng zijn voor onszelf. Het helpt me wel om aan t eind van de dag voor mezelf op een rijtje te zetten wat ik allemaal wèl heb gedaan en wat goed gaat, zoals er zijn voor mijn vriendin en tja, dat de badkamer dan nog niet gedaan is, jammer dan. Probeer de positieve dingen, die er zeker zijn (Zoals de acties die je neemt voor je zoon, echt super!!) voor jezelf expliciet te benoemen/op te schrijven. Je doet het echt best goed allemaal als ik het zo lees! O, en zeker niet schuldig gaan voelen als je er hier even wat minder reageert!!! Sterkte!
@Hamaika jee wat lomp van die collega.... en als je met iemand bent in de pauze kun je toch wel je mobieltje wegdoen, misschien ben ik ouderwets maar ik irriteer me daar ook erg aan! Jeejjjjjj, een date! Ik dacht daar laatst nog aan, ik dacht misschien heb je iemand ontmoet in Portsmouth, maar dit is dichterbij, leuk en wie weet, in ieder geval fijn dat je ervoor openstaat. Het opruimen hier is wel voor een deel goed gelukt, maar ga het na de vakantie weer oppakken. Net als de website, staat nu weer even stil.
@Flyingdaydreams spannend, je qscriptie! Gewoon weer aan de bel trekken bij die docent hoor! Anders even bij hem langs gaan (Ik spreek uit ervaring).
Fijn dat je goed in je vel zit en ja wat betreft mijn zoon, daar hebben inderdaad meer last van, hopelijk komt hij er snel uit en anders moet hij maar een tussenjaar nemen...

Meiden, wij gaan zondag voor een week op vakantie, we gaan de as van mijn schoonvader naar het familiegraf brengen en zijn de hele week met familie. Denk dat t een mooie week gaat worden met (helaas ook) veel eten.....dus ik ben er even niet en zal daarna weer de schade opnemen....tot dan!
Alle reacties Link kopieren
Hier even een egoistische ik-post, terwijl ik omval van de slaap. Het is hier 3.45 ´s nachts en nog 4 uur te gaan tot ik naar huis kan.
Nu dus in mijn 2e nachtdienst en jeetje wat een slaap, gisteren(vandaag overdag) maar 4 uur geslapen.
Heb nu al wel bijna al het werk klaar, het is nu kwestie van een aantal dingen bijwerken met het uitchecken straks en kas bijwerken.

Qua voeding onregelmatige dagen, eet enorm rommelig, doordat ik in een rommelige flow zit. Moet namelijk nog een ritme zien te vinden qua nachtdiensten en voeding.
Vandaag pizza gegeten...had eigen eten mee naar het werk maar de eigenaar verblijft hier tijdelijk en had pizza gekocht en er was een aanbieding die voordeliger was met teveel pizza. Dus is 1 pizza op receptie achtergelaten. Wel netjes maar 2 stukjes op.
Zo meiden hier ben ik ook eer even, een paar hectische dagen weer terug op het werk en ook privé. Maar nu weekend gelukkig en even tijd om bij te lezen en te reageren.

Eerst maar ff goed nieuws: Ik heb weer twee reisjes naar Portsmouth geboekt !!! Een lang weekend eind juni van woensdag tot en met zondag en ook een week begin september. Heerlijk om te weten dat ik er vandaag over precies 2 maanden alweer ben! Ik ben echt helemaal verliefd op Portsmouth en echt super dat ik zo snel alweer terug ga,

Gezond eten en sporten deze week is er allemaal een beetje bij ingeschoten omdat ik teveel aan mijn hoofd heb en erg achterloop met dingen. Op het werk nog erg veel in te halen en de nieuwe plekken vind ik erg wennen. In de familie ook wat zorgen over mijn broer die behoorlijke geldproblemen heeft. Ben dus wel bang voor de weegschaal maandag want geloof nooit dat ik gedaald ben, eerder gestegen, ook omdat ik door de rugpijn niet echt lekker kan sporten, Maar goed we gaan het wel zien maandag.

Polkadot Nee het zou me niks verbazen als er flink wat bijzit hier maandag, En wat je schrijft klopt helemaal, Portsmouth is echt mijn thuis, Geweldige stad, geweldige sfeer, enorm veel historie en dus ook hele leuke mensen ontmoet. Over 2 maanden ga ik dus gelukkig alweer terug! Ik zou er heel graag wonen maar ja dat gaat nog niet qua geld en is met al de brexit vaagheden ook niet het beste moment nu. Vandaag het eerste fotoboek gekregen van de twee en ik luister ook via internet lokale radio daar dus kan n beetje in de vibe blijven haha.

Je leest goed over dat plezier, want ik voel me inderdaad ook echt geweldig en super zelfverzekerd en dat was echt wat ik nodig had na die helse ervaringen met mijn ex. Krijg ook veel complimenten over hoe ik er uit zie en dat ik zo energiek ben en dat klopt ook. Nooit meer dat ik nog zo een leven wil als met mijn ex en nooit meer ook dat ik hem nog wil zien of spreken. De allerlaatste dingen die ik nog had heb ik thuis ook allemaal weggegooid en dat voelde enorm goed.

Wat ontzettend heftig dat je zo een chaotisch gevoel in je hoofd hebt. Helemaal om wat je zegt ja, je hebt al zoveel gedaan om rust te krijgen en stapjes terug te doen. Misschien heb je in die heftige tijd ook wel teveel van jezelf gevraagd en komt dat er nu allemaal uit. Goed dat jullie eerst gaan praten op die school, herkenbaar hoor gelijk daadkracht willen en aanpakken maar soms is dat niet de beste oplossing en dat kan altijd nog als dit niks oplevert. En hoe moeilijk ook, misschien ook proberen los te laten de gedachte dat alles per se af moet zijn, je kan maar zoveel tegelijk en helemaal als je niet top voelt. Probeer wat milder voor jezelf te zijn. Hopelijk kan je daar bij de individuele therapie ook wat handvatten bij krijgen. Is er wel iemand bij wie je op je werk terecht kan om die dingen te bespreken? Sterkte met alles meis, je knokt zo hard en ik zou zo graag ook voor jou willen dat het beter en soepeler gaat allemaal.

Flyingdaydreams wat rot dat je geen feedback krijgt over je scriptie. Heb je die nog steeds niet of inmiddels wel? Halve maand is weinig tijd ja, en zeker met nog 2 opdrachten erbij. Heel veel sterkte daarmee. Fijn dat je je verder wel gewoon ok voelt en zoveel mogelijk je eigen ding doet. Een keer per 2 weken wegen is ook prima hoor, of 1 x per maand. Dan weet ik dat voor de tabel. Fijn dat je de updates dan voortaan ook gewoon hier post.

Bed wat ik besteld heb is een Auping. Ik heb zeker goed advies gehad, voor mijn gewicht zou normaliter een zachtere matras aangeraden worden maar vanwege mijn rugklachten is er een medium-harde uitgekomen. Die kan ik 90 dagen uitproberen dus dat is ook wel heel fijn, als hij dan toch te hard of te zacht is mag ik hem omruilen. Ben benieuwd, wel lang wachten maar goed ik loop al zo lang met die klachten dat die laatste 6-8 weken ook nog wel kunnen.... Hopelijk helpt het!

En lekker he zwemmen! Ik wil dat in mei ook weer op gaan pakken, 1 x per week banen trekken. Maar wat las ik nu, heb jij zelf een zwembad???? Jaloers!

Maureen wat een supermooie adviezen voor Polkadot heb je geschreven :heart: Kan er niks aan toevoegen verder, je hebt het heel goed verwoord. En op sommige momenten ook goed voor jezelf denk ik om deze post terug te lezen zoals je zelf ook aangeeft, het zijn ook hele fijne adviezen voor jou. Hoe gaat het nu inmiddels met jou?

Ja nou precies dat, zoals jij ook al eerder schreef ik vond het ook enorm onbeschoft van hem om alleen maar op die telefoon bezig te zijn tijdens de lunchwandeling. Inderdaad, laat dat ding es een half uurtje liggen. Ik erger me daar kapot aan en nu helemaal omdat ik er zelf de dupe van was. Hij had de volgende dag overigens wel interesse voor de foto's maar ja, de verhalen erbij die had ie uiteraard niet opgeslagen..... Heel jammer weer ja.

Haha ja had leuk geweest in Portsmouth iemand ontmoeten en als dit niks wordt sluit ik dat ook zeker niet uit voor de toekomst hoor hahaha. Genoeg knappe kerels daar! Maar deze date is makkelijker want hij woont in mijn wijk!
11 mei is de datum! Ben heel benieuwd en vind het ook best spannend want het is ook echt n leuke vent. Twee jaar jonger dan ik trouwens haha, hij is net 40 geworden. En inderdaad, zo is het ook, ik sta daar weer voor open en zoals je hierboven al kon lezen wil ik ook niks meer nooit meer iets te maken hebben met mijn ex.

Goed dat jij het opruimen ook in delen aanpakt, precies wat je schreef, het hoeft niet allemaal in 1 x tegelijk en 10 x een beetje is ook heel veel. Mij helpt dat ook altijd om zo te denken en te handelen. Ik had het bv met boeken, ik had een tijdlang nog 12 hele dikke boeken liggen om te lezen voor mijn website. In plaats van denken jezus ik moet al die boeken nog, hoe kom ik er in godsnaam door heb ik ze uit het zicht weggelegd en steeds eentje gepakt, die uitgelezen en na het lezen in de boekenkast gezet. En de volgende gepakt. En nu liggen er opeens nog maar 4 waarvan 2 dun zijn. En dacht ik 'hey dat is toch nog best wel snel gegaan zo. :-D

heel veel sterkte Maureen met het uitstrooien van de as van je vader. Wel fijn dat jullie die ervaring samen kunnen delen, en dan ook steun bij elkaar kunnen vinden want het zal best wel weer veel bovenhalen qua emoties. Heel veel sterkte en we zien je erna wel weer terug. :redrose: Waar gaan jullie uitstrooien?

Strawberry jij in de nachtdienst dus... Slaap je overdag zo kort door de omschakeling of de gekke tijden? Ik weet dat nog wel van de tijd dat ik op Schiphol werkte ja, ik had daar ook echt last van. Ritme overhoop en ook niet altijd even stil of donker genoeg als je dan moet slapen. Hoe is dat bij jou? Netjes toch maar die 2 stukjes pizza op. Succes met de rest van je nachtdiensten.

Nou meiden fijn weekend alvast, ik ga niks doen morgen met Koningsdag want het is me veel te druk altijd in de stad. Dus lekker aan de website werken. Het wordt geen mooi weer ook dus mis ook niks haha.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 07:47
5.76% gewijzigd
Nou waar ik al heel bang voor was, een dikke plus helaas....

Ben de confrontatie toch maar aan gegaan met de weegschaal vanochtend en na de Pasen, Koningsdag, te weinig sporten, niet al te gezond eten en gisteren nog uit borrelen met een vriend dus een dikke kilo erbij....

Nieuw gewicht 72 kilo.... (alweer)
Dat is dus + 1 kilo over de afgelopen 2 weken...

Gelukkig weet ik waar het door komt en heb ik de 11e pas weer een borrel dus de komende week weer even knallen dan maar. :whip:
Och wat een verhalen toch weer en ik heb gewoon echt te weinig tijd om alles goed te lezen. Vandaag mijn inbox open gedaan na een weekje vakantie en ik ben wel even zoet met mijn werkmail pffffffff.

Vorige week was ik weekje weg en had ik geen weegschaal. Nu vandaag weer wel en precies 79 rond. Hele week niet gesport maar eigenlijk niet eens zo gek gegeten de afgelopen dagen en wel veel gelopen en gefietst dus niks erbij gelukkig met de paasdagen. Balen voor jouw wel Hamaika, maar vaak zitten dit soort kilo's er ook snel weer af.

Deze week ga ik wel weer sporten. Donderdagavond en zaterdagochtend staat bootcamp weer op het programma en ik wil nog even een 2 hardloopmomentjes inlassen. Maar dat gaat vandaag niks worden.
Goedemorgen dames,

Mijn nieuwe gewicht is een dikke min, wat ik al verwachtte. 89,7 kg. dus dat is -1,6 kg. Afgelopen week heel weinig gegeten. Denk aan overdag 1 of 1,5 broodje en dan avondeten, ook maar een fractie van wat ik normaal gesproken eet.
Deels te wijten aan mijn medicijnen en deels aan mijn gemoedstoestand denk ik.

Ik voel mij op het moment behoorlijk depressief. Ik heb al diverse formulieren/berichten voor therapeut ingevuld/opgestuurd. Dus ik hoop die vanmiddag te kunnen bespreken, of in ieder geval een begin te kunnen maken ermee.
Ik weet niet eens zozeer wat het de laatste tijd heeft getriggerd, maar de onzekerheid neemt me gewoon compleet over. In alles wat ik doe ben ik zo onzeker geworden. Ik blijf ook overal over piekeren, mede daardoor. Heel naar allemaal, want ik ben echt volledig overtuigd dat ik het allemaal volledig verpest, dat ik niets goed doe. Terwijl ik niet van de een op de andere dag niet niets goed kan doen zeg maar...
Nou ja, hopelijk kan de peut er wat mee...

@Flyingdaydreams: wat vervelend zeg, dat je nog niets hebt gehoord van je begeleider wbt je scriptie. Die feedback is inderdaad nodig om te weten of je goed bezig bent.
Hopelijk hoor je snel van hem. Wel spannend hoor, om te gaan presenteren binnenkort.
Wat fijn dat het qua eten de goede kant op gaat! En knap dat je het hardlopen toch maar volhoudt!
Het wegen 1x per 2 weken of 1x per maand is helemaal goed toch :-) Als jij je daar fijn bij voelt, dan moet je dat zeker doen!

Lief, dat je dat zegt. Ergens weet ik dat ook wel. Dat ik het verder moet laten gaan. Maar weet je. Mezelf mentaal beter voelen, daar ben ik, af en aan, nu al zo'n 5 jaar mee bezig. En steeds weer kom ik in een soort van depressieve fase terecht. Steeds weer krabbel ik er ook weer uit op.
Maar ik ben ook al zo'n periode in therapie. Zou ik niet onderhand betere tools daarvoor moeten hebben? En zou ik... Nou ja. Ik kan hier wel van alles aan vraagstukken en onzekerheden neerzetten, maar ik denk dat ik mijn peut vanmiddag maar beter die vragen kan stellen.
In ieder geval lieve woorden, dankjewel!

@Maureen: Is het ook, het is pittig. En het kost veel energie, dat klopt. Voor zoon hebben we, voor het meest recente probleem nog niet de goede hulp. Wat hij heeft gezegd is iets nieuws. Dat gaan we na de vakantie op school met leerkracht en ib'er en hopelijk jeugdteam bespreken. Gesprek wordt in ieder geval vast aangevraagd via e-mail, nu is er vakantie. En als we er begin volgende week nog niets op hebben vernomen, nemen we dinsdag zelf gelijk contact op om een afspraak te maken.
Ook jij bedankt voor je lieve reactie!

@Hamaika: Ajj, balen zeg... Maar gelukkig weet je waar het vandaan komt en is het niet onverwacht.
Al een bericht gehad over de levering van je bed? Wij hebben ook een nieuw bed trouwens, sinds 2 weken. Ik slaap voor het eerst sinds jaren weer goed en zonder rugpijn sta ik op en wordt ik wakker! Ik hoop dat het voor jou ook zo goed zal helpen!

@Sneeuwwitje: Heerlijk even vakantie gehad! Waar ben je heen geweest? Wel tot rust gekomen hoop ik?
Fijn dat er in ieder geval niets is bij gekomen met de paasdagen!
Succes met het sporten deze week en je mailboxen!

Hier ga ik nog even wat pogen te werken tot ik naar therapie moet.
Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika,
Balen van die plus, maar als je de oorzaak weet is het wat beter. Want je weet wat je moet vermijden hiervoor!
Hopelijk gaat het deze dagen ietsjes beter met de rugpijn!

@sneeuwwitje80
Terugkomen na een weekje vakantie is best lastig, vooral als je je eigen mailbox hebt...die loopt dan over.
Voor zover ik kan zien begin je al redelijk bij je streefgewicht te komen!

@Polkadot
Wat fijn van die min! Hopelijk geeft dat een beetje een goede vibe. Jammer dat je je zo slecht voelt. En hopelijk helpt de terapie vandaag een beetje!

@Hier

Sinds gisteren begonnen aan mijn 4 rustdagen, na mijn eerste nachtdienst. En vannacht maar liefst 11 uur geslapen, met een korte pauze om naar de wc te gaan. Komt doordat ik overdag gewoon niet veel kan slapen.Sliep gemiddeld van 10 uur 's ochtends tot 12-13.00 uur..en was dan klaarwakker.
Laatste dag ging het wat beter..heb toen 4 uur aan 1 stuk doorgeslapen en 30-40 minuten in de bus en een dutje van 1 uur.

Deze week begin ik de nacht van donderdag op vrijdag weer met avonddienst omdat ik wat meer inwerktijd nodig heb en overdag is er gewoon geen tijd voor uitleg. Dus is er een dienstwissel zodat de persoon in de nacht me wat meer uitleg kan geven.

Qua voeding over het algemeen netjes, heb gewoon geen tijd om te snoepen. Eet per nachtdienst maximaal 1 a 2 snoepjes uit de pot, dus dat is ook heel netjes.

Vandaag weer sporten en ook wegen, dus morgenochtend zal mijn gewicht hier staan. IK hoop zo opeen min, maar nachtdiensten kunnen invloed hebben, dus we zien het wel.!
Nog geen directe verbetering te zien, maar ook niet aangekomen. Gewoon 0 dus deze week! Ik heb veel eiwitsnacks (repen en shakes) besteld, omdat ik merkte dat ik met 4/5x sporten per week, zeker krachttraining, soms eiwitten in mijn voeding mis. Of in ieder geval die snel opgenomen kunnen worden. En ik heb ook niet altijd zin om zoveel yoghurt te eten. :) Trainer raadde dit ook aan. Dus ik ga het proberen!

Ik zit nu weer lekker back in the flow, maar dit weekend ben ikzelf jarig. Dus er wordt wel gezondigd, maar ik wil mezelf zeker in control laten. Dus we gaan sowieso van het weekend even hardlopen en een dik rondje fietsen de andere dag.

En ik mis steeds iemand denk ik? Jullie taggen een @hier, maar ik zie er helemaal geen berichten van? :uh?:


@Maureen2-4 - Helaas is het voor hun 2 weken vakantie, of in ieder geval ze maken er gebruik van dat het kan. Dus ik ga gewoon flink doorwerken en dat opsturen. Dan kan ik dat in 1x verbeteren. Veel sterkte, maar ook zeker plezier gewenst met de hele familie. Dit zijn ook zeker mooie en krachtige momenten!

@_strawberry_ - Een week kan gewoonweg wat tegenvallen. Laat je daardoor niet weerhouden en vanaf wanneer het mogelijk is gewoon weer goed gaan oppakken!

@hamaika - Haha ofcourse! Gaaf, snel weer terug. Dat is wel tof! En nog steeds geen feedback, nee helaas.. Maar zoals ik bij Maureen als zei. Ik ga flink doorwerken. Dan kan ik alles in 1x opsturen en kan ik ook alles verbeteren. Dan blijf ik niet steeds verbeteren en verder werken, weer verbeteren en bijwerken. Nu gewoon alles in 1x!

Ah, met omruilgarantie. Dat is wel heel goed! Ik hoop het voor je meid!

Haha ja! Ik zou hem wel helemaal zelf moeten gaan schoonmaken en bijhouden. En het is best prijzig. Dus ik durf niet te zeggen of wij hem gaan opengooien. En je kunt het in de komende weken gewoon weer terug oppakken! Rustig aan.

@sneeuwwitje80 - Wel een fijne vakantie gehad? :) Ook super actief bezig, wauw! Goed dat je het na je vakantie direct oppakt!

@Pokedat28 - Wat naar voor je. Ik hoop dat je snel de professionele ondersteuning krijgt die je nodig hebt en zij je weer op weg kunnen helpen. Vooral om jezelf terug te vinden.

Ik snap je helemaal hoor meid! Ik heb ook jaren geworsteld met mezelf. Zo heftig dat ik er soms dacht gewoon een einde aan te maken. Juist niet voor mezelf, maar omdat ik dacht dat mijn familie en de rest van mijn omgeving dan meer rust zouden hebben. Ik heb ook jaaareeeen therapie gevolgd. Uiteindelijk in een instelling opgenomen (klinkt heftiger dan het is) om dag en nacht ondersteuning te hebben en overdag verschillende soorten therapieën (en school) te volgen. Ik had last van meerdere zaken, maar net zoals jou. Enorm onzeker, overal aan twijfelen (voor over mezelf). Ik heb wat handvatten gehad daar, maar ik moest toch weer de wijde wereld in. De eerste jaren vond ik verschrikkelijk. Ik had nog steeds dergelijke gedachten, maar het ging uiteindelijk steeds beter. Nu, na 9 jaar (eigenlijk meer als je voor de opname ook gaat tellen), zie ik pas hoe veel ik gegroeid ben. Maar ook hoe anders ik al was toen ik uit die instelling kwam. Het lijken zulke kleine stappen die je zet en je ziet op het moment geen verschil in jezelf, maar des te meer zie je het achteraf. Bij bepaalde situaties ben ik nog steeds onzeker over mezelf, maar daar werk ik nog steeds aan. Ik blijf aan mezelf werken. Maar als ik nu zie hoe mensen mij bestempelen, als extrovert persoon. Dan ben ik toch ongelooflijk trots hoe hard ik gewerkt heb aan mezelf en hoeveel ik op jonge leeftijd al heb meegemaakt. En om dan van niks tot hier te komen. Het is ongelooflijk lastig. Het heeft veel tranen gekost, maar ik ben er wel. En voor jou geldt dat zeker ook!! Al verschillen onze levens vast en de redenen erachter ook. Ik weet zeker dat jij er ook bovenop komt! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Even kort berichtje om gewicht door te geven..het viel heel erg mee. Zat op 73.3, dat is dus -0.9. Was echt door het dolle heen, had absoluut geen min verwacht, omdat ik met de nachtdiensten te vaak eet, overdag gemiddeld 2 a 3 keer en 's nachts ook 2 a 3 keer. Maar eet vooral gezonde dingen, dus dat scheelt blijkbaar. :cheer:
Sneeuwwitje oh zo herkenbaar, dat had ik hier ook na die 3 weken vakantie. Hele volle inbox op het werk en het duurde ook n aantal dagen voor ik weer n beetje bij was met de actuele stand van dingen.

Netjes niks erbij, zelfs een mini-minnetje. Hier weet ik inderdaad hoe het komt, dus hard mijn best doen maar weer haha.
Succes met de bootcamp sessies!

Polkadot wat veel, maar inderdaad wel helemaal verklaarbaar. Hopelijk heb je bij de therapeut je ei goed kwijt gekund en kan ze je verder helpen met stappen of praktische dingen.

Nog geen bericht over de levering helaas, maar als ze 6 tot 8 weken hebben aangehouden zou ik denken eind mei begin juni. Jouw verhaal over jullie nieuwe bed geeft mij ook weer hoop al is elk lichaam anders natuurlijk. Duimen maar! Met de fysio ben ik gestopt want dat hielp me dus niks. Al meer dan een jaar niet dan kan ik dat geld dat ik uitspaar beter aan dat bed besteden.

Strawberry rugpijn is nog erg hevig maar wel iets minder dan vorige week. Ik sport deze week ook weer want dat heb ik de hele vorige week niet gekund.

Lekker jouw gewicht er af! En ook die lange nacht die je hebt gemaakt. Succes ook alvast weer met de volgende nachtdiensten.

Flyingdaydreams gelijk gebleven is ook goed, in elk geval niks erbij.
Wat gek van die @ , ik zelf tag in elk geval nooit, alleen de namen doe ik vetgedrukt. Ik zie niks raar in elk geval haha.

Lekker onhandig hoe die vakantie dan gepland staat, maar inderdaad als het kan is alles in 1 x wel het meest effectief.

Ja ik kan ook niet wachten om terug te gaan, over precies 8 weken ben ik er al weer! Ik zag mijn lijst met plannen en dacht al gelijk weer oh jee dat gaat ook allemaal niet passen hahaha. In juni n lang weekend, in september die week en dat is allemaal nog tijd te kort om alles te zien. Maar ben sowieso van plan om 3-4 x per jaar daarheen te gaan dus wat nu niet past komt dan een volgende keer wel. Die vrienden van mij daar hebben er de grootste lol om, ze hadden me meer dan 15 jaar niet gezien en nu kom ik 3 x in een half jaar haha. Maar het is er ook echt superleuk en er is zo enorm veel te zien en te doen. En voor mijn hobby en website is het ook een van de belangrijkste steden voor research, Ik kijk er alweer enorm naar uit!
Ik had wel echt de goede week uitgezocht de laatste keer want afgelopen weekend hadden ze er erg veel overlast van een storm. Geen boten, geen ferries, geen treinen naar het vliegveld van Southampton en erg veel regen. Dus heb echt mazzel gehad met mijn week.

En ja hopen dat het bed helpt, ik zou na zoveel maanden pij echt weleens van die klachten af willen.

Wat een ontzettend mooi en motiverend bericht heb je geschreven voor Polkadot. En wat enorm heftig dat jij ook door die hele molen heen bent gegaan zo lang. En nu achteraf ziet wat je allemaal bereikt hebt Wat je zegt, het is keihard werken en diep gaan en een proces van jaren. Ik lees aan jouw berichten ook dat het goed met je gaat en dat je positief in het leven lijkt te staan, Je mag trots op jezelf zijn en zeker als je ziet waar je vandaan komt! :heart:

Hier begin ik langzaamaan te wennen aan de nieuwe werkplek. Het is hier alleen het andere uiterste, waar het op de vorige plek constant gekakel was en ik af en toe mijn koptelefoon opzette om rust aan mijn kop te hebben, is hier iedereen de hele dag doodstil waardoor ik nu af en toe koptelefoon op zet voor wat geluid in de tent. Verder is het gelukkig n stuk minder koud maar het bureau is niet ideaal geplaatst.

Thuis komen langzaamaan de door mij bestelde nieuwe kleding en andere dingetjes binnen dus mijn radicaal opgeruimde lege huis wordt weer n beetje gezellig en mijn kledingkast weer wat voller haha. Ben ook druk bezig met het vullen van mijn website en met het lezen van de laatste boeken die ik daarvoor nodig heb. 11 mei dan dus die date....... Ben benieuwd!!!

Nou ik ga richting het werk, fijne dag meiden!!!!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 07:49
6.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag, hier aan het genieten van mijn één na laatste vrije dag. Morgenavond(donderdag) begin ik weer een nachtdienst. Vooral omdat mijn baas en de persoon met wie ik de shift wisseling doe op het werk had vorige keer nogal wat werk omdat ik wat zaken verkeerd heb gedaan. Dus daarom gaan we samen deze nachtdienst draaien, dan kan ze mij nog het een en ander uitleggen.
En ik wil gelijk een voorstel tot verandering van 1 ding qua werkwijze voorleggen.

Gisteren en vandaag gaan sporten, maar zatgisteren niet goed in mijn vel, dus het sporten ging niet lekker, en de barbell(+/- 20k) is op mijn scheen gevallen dus heb er nogal een pijnlijke plek aan overgehouden...zelf bij het lopen voel ik de blauwe plek zitten.

@Flyingadaydreams

met die tag van @Hier kan ik je verder helpen. Als ik op iedereen reageer voor ik mijn eigen verhaal plaats, tag ik mezelf met @Hier.Hopelijk snap je hem zo ;)

En best een goed idee om eiwitrepen en shakes tot je te nemen als je een te kort aan eiwitten hebt. Ik drink zelf alleen shakes en heel af en toe een reep, omdat een reep over het algemeen veel meer kcal en vet heeft dan een shake.
Een eiwitreep gaat bij meestal mee als ik er de hele dag op uit ga en bijvoorbeeld niet weet wat of waar ik ga of kan eten. Dan eet ik een reep als snack.

En de shakes neem ik meestal dagelijks, vooral na het sporten voor het herstel van spieren. En op de andere dagen ook, vooral als snack, want met melk is het enorm goed om de honger te stillen.
Wat is het stil hier....

Strawberry hoe zijn je nachtdiensten gegaan of zit je er nog midden in? Hopelijk heeft het jou vooruit geholpen en zijn jullie er ook uitgekomen met een eenduidige werkwijze.

Hier weinig te melden ook, thuis nog een hoop zooi opgeruimd en gisteren veel nieuwe kleding ontvangen, allemaal maat M inmiddels dus daar wordt ik wel blij van, van maat 44 inmiddels naar maat 38/40 gezakt.

Morgen sla ik overigens het wegen over, ik ga straks naar Haarlem om Bevrijdingsdag te vieren en blijf bij mijn broer slapen. Volgende week maar weer. Ik ben sowieso ook gelijk gebleven zag ik vanochtend dus heel veel zal er ook niet veranderen in 1 dag.

Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allen...
Enorme stilte hier...ik zelf ook stil vanwege de nachtdiensten. Zit nu midden in mijn laatste nacht van deze dienst. Gelukkig maar...het slapen gaat nog steeds ruk, slaap max. 5,5 uur...en met heel veel geluk 6. En de nachten zijn zo lang, er is nu maar 1 passagier in het hotel. En de weekenden zijn enorm rustig, bijna uitgestorven. Op zich valt al het leren wel mee, het is gewoon oefenen van zaken zoals factureren, maar het punt is dat de andere persoon pas rond 4 uur aan het werk gaat..en ik concentreer me dan niet en weet dan niet meer wat ik doe..dus allesbehalve ideaal. Maar goed, dit is een tijdelijke baan.
En ben via een website waar ik mijn cv heb staan uitgenodigd om te solliciteren voor een functie in werkgebied :-D

Qua eten op zich wel ok...wel wat ongeordend, maar eet vooral gezonde dingen dus het valt enorm mee.
Morgen wil ik wegen, maar weet niet zeker of ik het tot de sportschool red. Kom uit de nachtdienst ben dan rond 9.00 pas thuis. En heb om 17.00 tandarts ter controle en kleine schoonmaak. En moet ook nog allerlei klusmaterialen kopen, dinsdagochtend komt een electricieen wat dingen reparen en dus moet ik morgen materialen kopen.
Maar zal wel zien of dat lukt, dus weet niet zeker of ik morgen of dinsdag het gewicht doorgeef.

@Hamaika
Wat leuk dat je kleinere maten kan dragen, dat geeft(mij) altijd een enorme boost om vooruit te komen met afvallen.
En hopelijk heb je een leuke bevrijdingsdagviering gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven