Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws, ik ben net uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vrijdag! Heel spannend wat dat gaat worden! Gisteren en vandaag merk ik dat ik toch weer wat meer moeite met het 'goede' ritme heb. Ik vind het ook zo lastig dat mijn werk erg onregelmatig en onvoorspelbaar is, daardoor ga ik al gauw snaaien. Maar goed, dat duurt niet lang meer, dus daar moet ik me nog even een paar weken overheen zetten.

Dat van die weegschaal heb ik ook. Als ik het niet helemaal vertrouw, ga ik er een paar keer achter elkaar opstaan en dan neem ik degene die het meest voorkomt. Alhoewel het wel een tijdje beter was toen ik een nieuwe weegschaal had. Maar ik ga ook niet elke twee jaar een nieuwe weegschaal kopen :-?

Voel je je alweer beter Zwaantje?
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Wat een leuk topic! Ik ben nieuw hier (lees al wel een tijdje mee) maar zou graag mee willen schrijven.
Inmiddels heb ik alweer twee jaar overgewicht, elke maandag denk in dan ook - nu ga ik beginnen! Maar telkens gaat het in de avond weer mis (voornamelijk als ik alleen thuis ben) ben een echte emo eter! Nu weeg ik 75,5 kg en ben 1.68m lang Mijn streefgewicht voor het komend half jaar is 68 kg. Uiteindelijk wil ik toch graag weer onder de 65 kg. Dus 10kg in totaal afvallen. Wat zien jullie wat realistisch is? Ervaringen? Ik deel graag mijn ups en downs met jullie, zodat wij elkaar kunnen motiveren! Leuk! Laat maar weten als er nog plek is!
MouseCat spannend!!! Vrijdag al ja? Ik ga voorje duimen meis! hopelijk kan je snel over en misscien vanwege de sitatie nu in overleg al wat eerder als je de baan krijgt. Ben benieuwd. Succes alvast

Elpla welkom. Ik ga je gelijk in de tabel zetten. Herkenbaar hoor zowel het elke maandag opnieuw beginnen als het emo eten. 7 kilo eraf in een half jaar moet lukken, ongeveer 1 kilo per maand is best haalbaar met discipline natuurlijk. Ik ben sinds oktober zelf 8 kilo kwijt. Soms is er even stilstand, en daalt het weer. Nu is er duidelijk even stilstand bij mij haha.
Heb je al bedacht hoe je het wilt gaan aanpakken? Anders eten, sporten, een dieet? Welkom! Onze weegdag is op de maandag.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 13:43
22.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elpla! :hello: Ik denk dat hamaika wel een realistisch doel stelt. Er moet vooral een knop om gaan. De eerste periode moet die elke dag omgezet worden, daarna moet die om blijven. En verder zal je natuurlijk de plateaus krijgen, vooral dan is het de kunst om door te blijven gaan. Is het voor nu een idee om het snaaien in de avond te gaan vervangen door een goede gewoonte? Dus bijv. snackgroente/fruit, of anders een blokje om maken?

Fijn dat je je in elk geval goed voelt bij de mediator hamaika, dat is toch wel heel belangrijk. Vervelend van je baas, wat was precies zijn probleem met een thuiswerkochtend dan?

Mijn gesprek is deze vrijdag al ja! Ik weet nog niet 100% zeker of ik het wel echt wil, o.a. omdat het toch weer een redelijk wat reistijd is en daar was ik net vanaf met mijn huidige baan... Maar het is in elk geval een uitnodiging, dus dat doet de gemoederen goed! Alleen nu ben ik wel zenuwachtig, oppassen dat ik niet ga stress-eten (O) (O) Maar het zou sowieso pas ergens in augustus starten, dus eerder weg bij mijn huidige werk heeft dan geen zin. En nu kan ik lekker mijn opgebouwde vakantiedagen laten uitbetalen en nog wat extra's mee krijgen. Stiekem vind ik dat helemaal niet erg, anderhalve maand vakantie... :blob:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk zo lang vakantie he! Ik houd er ook echt van!

Hier gisteren en eergisteren toch weer een slechte dag.
Gisteren wel veel bewogen, maar ook serieus veel gegeten.

Nu vanochtend al een kwartiertje gewandeld, ik heb een weekje een oppashond. Dus 3x per dag aan de wandel. 's ochtends en 's avonds een kwartier en 's middags een half uur wandelen. Dan kom ik elke dag ook aan mijn uur beweging :)
Ik doe mijn best weer!
Komende 2 dagen eet ik weer eens alleen, dus ik zal nog weer eens iets gezonds bedenken.....

Kunnen jullie nog op het forum op je telefoon? Ik kan alleen op mijn laptop erop komen.
nvt
anoniem_317895 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 08:59
Reden: poef!
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een redelijke dag. Behoorlijk wat stappen gezet vandaag. Middagwandeling maar wat korter gemaakt ivm het warme weer. De hondjes waren niet te porren voor een flinke wandeling.

Ik zelf ben kneiter moe. Heb mezelf niet naar de sportschool of zwembad weten te slepen.... Misschien dat ik mezelf straks nog van de bank weet af te krijgen.

Als avondeten: 3 kant en klare pannenkoeken met stroop..... En schaaltje vla flip :)

Ehhh alleen die vele stappen gingen dus goed :rofl:
Mousecat precies die knop is het die om moet. En voorheen ook, ik at gedachteloos, nu weet ik als ik een slechte dag heb en als ik zondig is het meer een bewuste keuze. Dat helpt ook. Het gaat ook niet om snel veel afvallen, maar om blijvend afvallen. En ja die plateaus..... Ik sta er nu ook weer op 1.

Succes vandaag met jouw gesprek MouseCat. Is het ver van je woonplaats ja? Oh dat is wel balen maar ik zou het toch een kans geven. Ik duim mee. En per augustus is mooi ja, als je het nog zo lang trekt in die rare sfeer natuurlijk. Succes meis! Oh en een lange vakantie zou ik ook wel willen! Hopelijk viel het stress eten mee.

Twilight hier gaat het ook wisselend. Goeie en slechte dagen door elkaar. Leuk zeg die oppashond! En inderdaad vele beweging haha., Ik forum nooit op mijn telefoon omdat dat mij sowieso niet lukt dus zou het niet weten. Ik forum thuis op de pc en op het werk ook. Hahaha leuk je laatste post overgisteren! Vandaag nieuwe ronde.

Hier gisteren ook teveel gegeten, een hele roti. En alleen lunchgewandeld. Dit weekend geen verleidingen gelukkig dus hopelijk maandag wel iets er af maar zou ook goed kunnen dat het gelijk blijt.

Succes allemaal!!!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 13:43
23.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

@Hamaika, bedankt dat ik in het tabelletje sta! Werkt motiverend. Ik heb de laatste tijd gelet op mijn eten (kcal) en zat altijd wel ruimschoots boven de 2000 kcal per dag. Mijn doel is om nu dagelijks 1800 kcal te nemen (expres niet op 1500 gezet want ik wil eerst langzaam afbouwen, i.p.v. direct te laag en niet vol kunnen houden) en ik moet drie keer sporten per week. Daarnaast minder snoepen en vanaf 20u niet meer eten. Klinkt ambitieus voor mij - maar goed het moet!! Ik wil in december weer in een bikini kunnen haha!

@Mousecat, hoe is je gesprek gegaan? Spannend zeg!
Klopt elke dag moet echt de knop om. Leren ontbijten (dat deed ik nauwelijks) ipv te veel smiddags eten omdat je mega trek hebt! Blokje om ook een goed idee. Wandelen is zo laagdrempelig en toch vergeet k het vaak!

Wat goed als ik het tabel zie! Jullie zijn echt veel afgevallen toppers! Goed bezig! Wordt helemaal gemotiveerd door jullie! Benieuwd naar maandag!
Trouwens wie gebruikt er de app myfitnesspal en wat zijn jullie ervaringen?
Elpla graag gedaan! Goed ook van jou om niet gelijk heel radicaal lager te gaan zitten maar eerst naar 1800 te gaan. En als je een tijd gewend bent aan 1800 kan je altijd van daaruit verder zakken. Zeker als je ruim boven de 2000 zat is 1800 al best pittig, dus laat staan 1500 gelijk. Dat kan altid nog. net wat je zegt, je hebt genoeg uitdagingen vol te houden zoals ontbijten en na 20 uur niks meer eten. Haha moest wel lachen om in december weer in bikini kunnen. Wat koud hahahahahaha!!!! Nee hoor, grapje hoor, december is wel n heel mooi streven qua tijd!

Ik hoop dan ook eindelijk onder de 70 te wegen, als ik dat zou halen ben ik in n ruim jaar 16 kilo afgevallen. Zou een net gemiddelde zijn. Maar goed, eerst maar eens zien te halen. Ik ontbeet ook nooit, nu wel. En ik had altijd koffie met alles er in, nu heb ik de melk geskipt sinds 1 januari en gaat er alleen nog n zoetje in. Zomers vind ik het wel makkelijker om vol te houden, lijnen omdat ik dan al minder trek heb. Maar eerst maar eens van dit plateau af zien te komen. Niks zo irritant als al n keer de 75.9 gezien te hebben en nu weer keihard 2 kilo er boven te staan.

Ik gebruik zelf geen apps o.i.d , vind dat altijd teveel gedoe. Ik tel ook geen calorieen. Bij mij is het echt vooral regelmatiger eten en vooral kleinere porties eten. Ik probeer ook bewust meer water te drinken en vaker fruit te eten.

Vandaag wel even gekeken hoe deze week verloopt en zag 3 ons eraf. Hopelijk maandag ietsje meer haha.

Jullie nog plannen dit weekend?

Mousecat hoe ging het gisteren? Goed weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die app een poosje gebruikt, maar ik vond het veel te veel werk. Ben nogal lui ingesteld :)

Gisteren wel ruim 11000 stappen gezet, maar ook een heerlijke magnum gehad :) ehhh oeps....

Dit weekend ook vandaag weer een feestje, en morgen waarschijnlijk een bbq...
Weer genoeg verleiding dus. Straks nog weer een stukkie lopen met de honden. Het zijn helaas bejaarde honden, dus de ronde is niet meer zo groot en snel.
Vanochtend stond er weer 83,6 op de weegschaal, gelukkig nog ruim onder de 84. Nu echt weer richting 82! En eigenlijk 80......
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook vrij veel MFP, vind het wel een prettige app. Alleen wel ook moeite, maar ik merk wel dat het een stuk beter gaat als ik me daar stelselmatig aan houd.

Goed van je stappen twilight! Als je maar genoeg beweegt, compenseer je vanzelf weer. Topsporters eten ook veel. Dus gewoon meer gaan bewegen :proud:

Gesprek was maar vreemd. Hij gaf wel aan dat hij mij wel in die functie zag en dat ik een zeer positieve aanbeveling zou krijgen (en hij heeft behoorlijk veel invloed in het proces), maar ik geloof dat ik het zelf niet zo zie zitten. Er wijken nogal wat -belangrijke- punten af van de vacature (o.a. andere locatie, andere uren, contracteisen, salaris) en eigenlijk al die dingen zit ik gewoon niet op te wachten. En ik heb nu de afgelopen 2 keer net heel irritante ervaringen met werkgevers achter de rug, dus ik ben daar nu ook een beetje klaar mee. Financieel is het niet strikt noodzakelijk dat ik direct een andere baan krijg, dus ik denk dat ik het zelf een beetje af ga houden. Maar in elk geval handig dat ik het solliciteren dus nog niet helemaal verleerd ben.

Verder een beetje een rare week. Wel nog 3x een uur kunnen zwemmen, en fiets daarnaast elke dag naar werk dus al met al ging dat wel goed. Wel een beetje stress-eten van het sollicitatiegesprek, maar nog wel een beetje kunnen beperken. Ben alleen wel onverwachts ongesteld geworden (terwijl ik zomers gekleed in mijn witte broek op visite was (6) ), dus vandaag en morgen ben ik makkelijk 2 à 3 kilo zwaarder. Zucht. Ach, gaat vanzelf weer over.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is jammer! Heb er zo een hekel aan als een vacature anders wordt neergezet....

Hier ook net ongesteld geworden (6)
En ben ook al twee weken niet naar toilet geweest om het maar netjes te zeggen.

Ik ben bekend met spastische darm maar zelfs voor mij is dit uitzonderlijk dus morgen maar even de HA bellen.

Ben benieuwd morgen! Heb wel een goede week gehad met goed eten en veel bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het gesprek niet was wat je hoopte Mousecat. Hopelijk vind je snel iets wel leuks.

Ik heb geen goede week. Nou ja. Met eten dan. Want kind geslaagd en dus dik aan de taart gezeten. Maar dat was dan ook echt feest! Verder snoep en snaai ik nog net te veel.

Gisteren weer geprobeerd hard te lopen. Ik dacht dat het wel weer kon, had de hele week rustig aan gedaan. Maar nee. Nu kan ik ook amper meer gewoon lopen. :-( Ook al sinds woensdag hoofdpijn, dus ik ben mijn lijf wel een beetje beu. Wel een paar nieuwe rokjes en korte broeken gekocht omdat mijn oude te groot zijn, da's dan weer wel leuk.

Zo maar mijn bed in en dan kijken of ik morgen lopen kan of alleen strompelen.

Welkom Elpla! En fijn dat het gesprek met de mediator goed ging, Hamaika. Is er nu snel een gesprek samen?
Alle reacties Link kopieren
En kun je nog een beetje lopen??

Aiiii ongesteld worden en een witte broek....Goed gegaan?

Pfff wat raar dat de vacature dan zo anders is!

Hier vergeten te wegen, kon ook nooit goed zijn na het bbqen haha.
Ik zal morgen even wegen nog! (kijk maar of het nog in de tabel komt of niet...)

Succes weer deze week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Even snel:

Deze week: 2 kilo afgevallen
Huidig: 78.3
Totaal: 6 kilo
Hey ladies hier gelukkig weer wat goed nieuws opo de weegschaal.

77.1 dat is -0.9 ten opzichte van vorige week, toen ik opeens 1.2 kilo was aangekomen. Mooi resultaat dus, hopelijk volgende week alles dat ik weer was aangekomen weggewerkt. Dat is het doel.

Hopelijk bij jullie ook goed nieuws vandaag.

Twilight is goed hoor morgen wegen. Net als jij ben ik ook te lui ingesteld voor die apps, Veel te veel gedoe. Met ene beetje opletten wat je koopt kom je ook een heel eind.

MouseCat balen van die vacature. Eigenlijk is dus alles anders begrijp ik.... Als je het niet gaat doen dan inderdaad onthouden dat je een positieve indruk achterliet en het dus nog kan. En oh my ongesteld in witte broek..... Heb je de schade kunnen beperken?

Ducktales ben benieuwd wat de HA zegt. Lijkt me erg lastig als je al twee weken niet kan. Succes! Ook een helse week trouwens lijkt me om nu ongesteld te zijn met die hitte.

Sukerbroodje gefeliciteerd met het slagen van je kind! Balen dat je niet hebt kunnen hardlopen. Pas wel op dat je de boel niet forceert. Maar gelukkig ook goed nieuws dus met die kleinere maat. Ik wacht nu op een belletje van de mediator vvoor een gesprek met zijn drieen ja, hopelijk kan dat wel n beetje op korte termijn.

Hier ging de week redelijk qua sporten en redelijk qua eten. Wel vrijdagnacht nog aan de kapsalon gezeten, dat was minder slim maar uiteindelijk dus toch n mooi resultaat deze week.

Ben benieuwd meiden bij jullie en succes weer deze week!
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop berichten! Ik voel me inmiddels wat beter gelukkig maar vorige week wel een aantal dagen goed ziek geweest. Slecht voor mijn conditie. Hardlopen ging echt bagger van de week. Deze week weer een nieuwe poging.

@mousecat: balen zeg dat het gesprek tegenviel! Je hoopt, zeker na al die slechte ervaringen een nieuw leuk plekje te vinden! Zou het inderdaad maar beetje afhouden...als dat kan dan inderdaad haha

@hamaika: lastig met die collega maar aan de andere kant wel goed dat het nu eens is besproken. Geeft toch ook al weer lucht. Fijn dat het goed ging met die mediator.

@Epla: van harte welkom! Leuk dat je mee gaat schrijven. Ik denk ook dat het een haalbaar doel is. Ik gebruik ook MFP om kcal te tellen. Ik merk dat ik het me helpt om minder af te wijken van mijn planning enz :) daarnaast probeer ik okk drie keer in de week te gaan sporten (hardlopen en ballet) gaat normaal heel goed maar nu met werk is het ff moeilijk qua drukte. Hoop binnenkort weer wat meer rust te krijgen.

@ducktales: lijkt me bijzonder vervelend. Al eens probiotica geprobeerd?

Ik kon me vanmorgen niet wegen helaas. Besloten deze week wel weer echt goed op te gaan letten want de laatste tijd iets te veel de teugels laten vieren. Zag gisteren beelden van mezelf met hardlopen. Was niet erg charmant...
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellig forum zeg! Motiverend! Bedankt iedereen.

Jammer MouseCat dat het gesprek niet ging zoals verwacht. Welke baan zou je graag willen? Gelukkig is de markt een beetje aangetrokken, en je hebt al ervaring! Beter even wachten tot dat je iets vindt waarbij de klik er echt is, zowel persoonlijk als de praktische zaken!

Ik heb de afgelopen vier dagen de app MFP gebruikt, geen pretje ook voor die 1800 kcal haha. Gisteren een bbq, waarbij vier stukken vlees op de bbq gingen, salades en noem maar op! Zat dus alweer aan mijn kcal! Ik moet echt even sterker in mijn schoenen gaan en nee zeggen voor eten, ipv alles maar eten wat mij aangeboden/op het bord gelegd wordt!
Daarnaast moet ik zeggen dat sporten wel goed gaat. Donderdag, zaterdag en gisteren een uur spinning gedaan in de sportschool! Nu spierpijn! Ik voel mij altijd wel ongemakkelijk in de groepsles/fitness ruimte bij al die afgetrainde mensen.

Twilight super goed die 11000 stapppen! Knap hoor, dat zijn er echt veel! Kom je goed aan je beweging! Maak je telkens een blokje om of hoe doe je dat?
Zwaantje, rustig aan doen - ziek zijn en diëten/veel sporten lijkt mij niet de beste combinatie! Eerst even weer beter worden ;) dan komt het afvallen hopelijk vanzelf ook weer!

Helaas niet zulke goede resultaten als Hamaika, maar ik ben afgevallen! Bedankt voor jullie hulp. Grappig ik had gisterenavond toch echt in mijn achterhoofd zitten o nee morgen op de weegschaal - rustig aan doen!
Vanmorgen gewogen: 74.7 kg dus -0.7 kg, als dit elke week lukt dan ben ik tevreden!
Deze week dus weer er volle bak voor gaan. Ik heb vanavond, woensdag een groepsles in de sportschool gepland. Helaas wordt het mooi weer, dan vind ik het altijd lastiger om te sporten! Maar we gaan er voor.

Iedereen heel veel succes deze week!!
Alle reacties Link kopieren
@Elpha: ik voel me nu wel weer beter hoor! Gisteren heb ik ook gebbqed :biggrin: met wat lekkere biertjes en wijntjes... Is maar goed dat ik voor vanmorgen geen weegschaal tot mijn beschikking had. Morgen zal ik weer even wegen. Wel goed zeg dat sporten! Ik zit ook te kijken voor een abonnement voor in de zomer. Dan heb ik meer tijd omdat het rustiger is op werk.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd afvallers! Dat ziet er goed uit vandaag. Ik ben gelijk gebleven. Niks er af, maar gelukkig ook niet aangekomen. Lopen gaat wel, al voel ik mijn enkel wel. Maar bewegen kan dus gelukkig wel. Fijne week allemaal!
Ik heb geen gewicht doorgegeven. Ik houd weer eens vocht vast. Ook ben ik vanaf woensdag een paar dagen weg. Dus geef zo spoedig mogelijk dan weer een gewicht door. Hopelijk is het geen probleem.

Ben vandaag gestart met MFP invullen. Alles even opnieuw uitgerekend. En hopelijk krijg ik nu weer een dalende lijn te zien. Baal behoorlijk dat ik niet zak momenteel. Heb telkens zulke momenten en dan zakt het weer paar kg. Maar wil gewoon meer vooruit gang en strakker worden. Maar voor het laatste zou ik ook wel moeten sporten. Wel heb ik ondanks het weer ruim 40 min gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een beetje een volle dag dus alleen een update. Ik zit vandaag op 81.7. Dat is +1.1 t.o.v. vorige week, +0.3 totaal. Maar zou in principe vooral vocht moeten zijn, dus hopelijk ziet dit er volgende week weer beter uit.
Alle reacties Link kopieren
Ow jeetje...bedenk mij net dat t maandag weegdag is....
Vanmorgen laat door wekker uitdrukken en meteen door dus vergeten te wegen.

Ook ongesteld ( haha ben niet de enige las ik) dus verwacht dat t meer is. Weekend kg meer op weegschaal. Was wel savonds ipv smorgens en met spijkerbroek aan.
Probeer morgen ochtend de schade te checken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een goede dag gehad!
Geen red bull, geen snoep, geen cake :)
Qua beweging kon het beter. Ik heb vanavond een groter stuk met de hondjes gewandeld. Vanmiddag niet gewandeld, want het was veel te warm voor ze.
morgen weer zon goede dag hoop ik :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven