Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohh wel mooie tips!

Ik ben uiteindelijk op 9000 stappen uitgekomen. Ik heb nog even een aantal minuten gehoepeld. Haha de stappenteller registreerde dat als stappen. Dus heb hem snel afgedaan.

Pfff ik heb alweer grote trek! Telkens savonds zo'n trek! ! Volgens mij komt dat Door die hormonen die ik moet spuiten. Staat niet bij de bijwerkingen, maar ik vermoed wel dat het daar mee te maken heeft. Net als zo moe telkens.
Nog paar dagen spuiten, dan is dat weer klaar
Alle reacties Link kopieren
Noteer voor mij maar een dikke 78
Vorige week ongesteld en ik vond mijzelf erg zielig omdat ik ook ziek was.

Nou duidelijk dus.
Oh Jua balen zeg...... Hopelijk is het vocht van het ongesteld zijn, en anders kan je altijd nog eetlijstjes plaatsten dat we ff meekijken :hug: :hug::hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Zo raar, ik kon gisteren helemaal niet reageren, het schrijfgedeelte was gewoon nergens te bekennen en was bedekt met allemaal reclame enzo. Daarom dus een dag later (gelukkig lukt het weer)!
Mijn gewicht is hetzelfde gebleven dus 78,4. Vind het niet heel erg want zoals ik al schreef ik probeerde juist mijn gewicht te behouden en mezelf deze week niet teveel druk op te leggen. Ik heb namelijk een boel tentamens dus dat is even de focus.
Bij de meesten van jullie gaat het super goed zo te lezen!! Ik hoop dat het bij mij deze week ook weer wat beter zal gaan, ben in ieder geval goed begonnen.
Succes iedereen deze week! En leuk dat sommigen eetlijstjes plaatsen, ik vind dat zelf wel prettig om te lezen ter inspiratie in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
@Strandbal: Mooie tips! :) Denk dat ik zo ook maar langzaam ga toepassen in mijn dagelijkse eetgedrag
Just keep swimming
Bedankt voor de tips Strandbal. Wandelen lijkt me ook altijd goed, maar ik doe dat echt niet graag!
Ik zal ze eens proberen om te zetten in de praktijk.
Vandaag weer een workout van een half uurtje gedaan thuis, ging al wat vlotter dan de vorige keer! Fijn dat ik een progressie merk in mijn conditie.

Morgenochtend voor het werk snel een uurtje fitnessen.
En omdat eetlijstjes fijn zijn:

O: griekse yoghurt met granola, mango en blauwe bessen
L: restje minestronesoep, 3 volkoren crackers met cottage cheese, mandarijn
T: koffie, 10 gr pure chocolade (70%)
D: gebakken kipfilet in olijfolie met champignons en vers gestoofde rode kool met appeltjes
T: handje nootjes
+ veeeel water!
Wandelen is ook nog steeds niet mijn hobby hoor, ben altijd heel blij als ik thuis ben. En dan ligt de bank nog lekkerder. :)

Mijn lijstje van vandaag :

O: groene smoothie met amandelmelk, sinaasappel, boerenkool, limoen, banaan.
T: 2 blokjes pure chocolade (85%)
L: 1 volkoren wrap met hummus, kipfilet, tomaat en augurk.
T: twee rijstwafels met cottage cheese en komkommer
D: boontjes, broccoli, kip en champignons
T: 15 stuks pecannootjes

En dan nog 4 koppen groene thee en 2 liter water.
Leuk inderdaad al die eetlijstjes, doe er altijd veel inspiratie op.
Lisaatje wat bizar zeg weer met dat forum. Hier valt de Lees meer ellende af en toe half over de topics en moet weer elke keer in- en uitloggen...... Deze ellende is inmiddels volgens mei allemaal al.
Ik zal je nog even in de tabel aanpassen. Succes met je tentamens, logisch dat je nu even niet te streng voor jezelf bent!

Sanseveria fijn dat je al merkt dat het beter gaat met de workouts. Ik bne ook super blij dat iki weer gewoon kan sporten. Jouw lunch en diner klinken super lekker!!!

Strandbal de jouwe ook trouwens!

Hier vandaag weet ik nog niet alles, maar qua diner varkenshaasje met groenten en qua lunch waarschijnlijk pistoletjes met kipfilet, Tussendoor fruit en tegenwoordig alleen nog in de ochtend koffie.

Heb wel 2 etentjes in de planning staan morgen en zondag dus hopelijk kan ik deze week gelijk blijven.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker dagje vrij.. dan moet ik wel extra streng zijn anders ben ik de hele dag door allemaal kleine dingen aan het eten.

Dus hierbij:

O: Zelf gemaakt volkorenbrood met kaas en jam
T: Snoeptomaatjes
L: Yoghurt met banaan en muesli
T: Koffie met een koekje
D: Overgebleven Lasagne van gister
T: ??
Just keep swimming
Dag iedereen, wat is het hier rustig! Nog 1 dagje werken en dan is het eindelijk weer weekend, ben ik blij om!

Gisteren wezen sporten en krachttraining gehad. Deze maal benen aan de buurt en dat voel ik toch hoor!

Vandaag weer een eetlijstje:
O: 200 gr gemengd fruit, 20 gr granola en 70 gr Griekse yoghurt, koffie
T: zelfgemaakt bananenbrood
L: salade van veldsla, tonijn, tomaat, komkommer, rode bonen, ei, augurk en yoghurtdressing
T: babybel, volkoren cracker met cottage cheese
D: volkoren speltpasta met saus van geroosterde paprika, met gebakken courgette en kerstomaatjes en nog wat feta

Fijne avond nog!
Leuk Sanseveria, krachttraining!!

Ik heb twee baaldagen. :| Twee keer met het avondeten de mist in gegaan. Gisteren vier stokbroodjes met kruidenboter bij mijn soep op en vandaag bij een collega / vriendin gegeten en zij had aardappelkroketjes. Weliswaar met sla, maar ik heb zeker 7 aardappelkroketjes op. Stom stom. Ik ontzeg mezelf vanavond mijn avondsnack en zondag geen lekker ontbijtje. Hopelijk kan ik de schade zo nog een beetje herstellen. Lang geleden dat ik cheat buiten mijn cheatdag om. Ik baal er een beetje van. Maar niet te lang in blijven hangen, we gaan gewoon door!
MyZand lekker dat je een dagje vrij had woensdag!!! Ik vandaag de eerste vrijdag vrij van voortaan alle vrijdagen, heerlijk! En hier ook Lasagna het weekend!

Sanseveria fijn weekend ook en wat een lekker diner!

Strand bal balen van je baaldagen.... Hier ook, gisteren uit eten geweest en teveel wijn gedronken.... Heb er ook wel spijt van want zondag heb ik nog een etentje en dan maandag wegen. Ik verwacht er maar even niks van maandag.... maar gelukkig daarna pas de 24e weer uit eten dus tussentijd de schade beperken of goedmaken. We geven niet op. :hug:

Ik had sowieso een rotdag gisteren. Heb al sinds zomer 2000 een Visa creditcard, nooit problemen mee gehad. Nu wilde ik mijn limiet veranderen en had bij het wijzigingsverzoek netjes aangegeven dat ik nu een tijdelijk contract heb. Ik denk: in het ergste geval wijzen ze alleen het wijzigingsverzoek af. Maar nee hoor, omdat iik nu een tijdelijk contract heb hebben ze na 17 jaar keurig betaalgedrag van mij opeens besloten dat ik er met een tijdelijk contract HELEMAAL GEEN RECHT MEER OP HEB. En gelijk de hele kaart maar geblokkeerd en onbruikbaar gemaakt ook.... Niet te geloven, ik hou 700 euro per maand over na aftrek van alles en mijn hele creditcard schuld is op zijn hoogst 57 euro geweest..... Echt razend ben ik.... 'maar zo zijn de regels.... :thunder:

Toch bizar dat je nergens mee achter loopt, 700 per maand netto overhoudt, geen andere leningen of schulden hebt, nooit rood staat en toch opeens niet meer kredietwaardig bent.........

Sorry moest het ff kwijt
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Was druk deze week! En het forum doet echt steeds stommer. Terwijl ik dit wil typen moet ik eerst een hoop frustratie wegwerken, want steeds word ik uitgelogd en krijg ik allerlei reclame in en over mijn beeld heen. Nou ja, voor velen zal het wel een bekend frustratiepuntje zijn. Maar met weinig tijd heb ik dus ook niet veel getypt. Op dit moment ligt mijn moeder in het ziekenhuis dus daar ga ik vaak even heen als ik een vrij momentje heb.

Wat stom Hamaika, dus als je niets had gezegd dan had je gewoon je huidige cc kunnen behouden? ja sommige dingen zijn echt stom geregeld, als je altijd alles netjes betaald word je alsnog gestraft omdat je geen vast contract hebt. Ik ken mensen die nooit een vast contract hebben gehad maar altijd genoeg werk hebben en dus ook gewoon netjes hun rekening betalen. Zelf heb ik twee vaste contracten maar het soms best krap, het zegt niets. Uiteraard betaal ik gewoon mijn rekeningen hoor :)
En het nieuwe eten bespaart ook een hoop geld moet ik zeggen!

Het kleine beetje dat ik vorige weken in de plus had na vakantie is er gelukkig alweer ruim af. Het gaat me deze week goed af. Heel soms met een klein beetje smokkelen als ik echt zin heb in iets lekkers, maar ik val nog goed af en het scheelt sowieso dat ik niets in huis heb om mee te smokkelen maar dat het altijd op het werk enzo is, daar eet je toch niet door. En uiteraard vele malen minder dan dat ik deed en niet dagelijks.

Vanavond ga ik denk ik een ovenschotel proberen die ik op een site van Atkins had gevonden, met kip en spinazie, koolhydraatarm. Heb eindelijk even tijd om te koken, de hele week was ik laat thuis uit werk en moest ik s avonds weer snel weg, maar gelukkig zit mijn vriezer vol met porties eten die ik zo even opwarm.

Fijn weekend allemaal! Ik heb nog geen echte cheatdag gehad maar het afvallen gaat nu ook goed dat ik nog twijfel of ik wat haal. Misschien een croissantje morgenochtend ofzo..... vandaag ga ik voor gezond in elk geval!
Hamaika, wat balen van de creditcard zeg, slaat inderdaad nergens op. Ik snap dat er regels moeten zijn, maar als er eens wat meer naar de situatie van persoon naar persoon zouden kijken, zou jij niet onterecht de dupe zijn nu.

Happyowl ik heb ook steeds ruzie met het forum. Popup reclames waardoor ik de helft niet kan lezen bijvoorbeeld. Heel irritant. Bespaart het nieuwe eten ja? Wij zijn juist veel meer kwijt aan weekboodschappen sinds we gezonder zijn gaan eten! Fijn dat je je kleine plus al weer kwijt bent. Zo te horen zit jij ook lekker in de flow. Ik heb van mijn diëtiste geleerd dat 1 dag cheaten (minimaal 2 eetmomenten) het afvallen alleen maar stimuleert. Je gooit als het ware je verbrandingsoven even omhoog waardoor hij heel de week harder blijft branden.

Ik heb mezelf gelukkig weer goed weten te herpakken. Vandaag mijn ontbijt wel gezond gehouden ivm mijn uitspattingen deze week. Gelukkig zag ik wel een kleine min toen ik op de weegschaal stond gisteren.

Eetlijstje van gisteren:
O: roerbakei met geitenkaas en groenten (laat ontbijt, de kinderen sliepen uit tot half 10, een wonder! Heerlijk.)
T: kiwi
L: wrap met gegrilde kip, groene pesto en paprika
T:zelfgemaakt havermoutkoekje
D: fritatta
T: 10 amandelen

Vandaag (planning)
O: kwark met lijnzaad en bosbessen
T: 2 rijstwafels met gekookt ei
L: koude fritatta van gisteren
D: frietjes met kroketje (JAMMIE!!)
T: blokje pure chocolade
Zo zodirect nar mijn moeder voor haar verlate verjaardag en een etentje.... Ik heb echt geen goed gevoel bij morgen, heb vrijdag even gespiekt en toen was er een halve kilo bij.... dus ik reken maar op niks en gaan er wel weer voor vanaf morgen.

HappyOwl nou precies dat is het ergste nog van alles. Als ik niks had gezegd was er niks aan de hand geweest...... Eerlijkheid duurt dus duidelijk niet altijd het langste. En net wat je zegt, een vast contract is ook geen garantie, het hangt volledig af van je uitgavenpatroon en kosten, vast of tijdelijk. Maar ja, regels....


Fijn dat jouw vakantie plussen er weer af zijn! Goed zo!!! Jij doet hetzelfde dus, ook gewoon niks in huis halen zodat je ook niet in de verleiding komt. Hier zijn vooral de avonden weleens lastig. Hoe was je overnschotel? En heb je nog je croissantje gegund?

Strandbal nou precies dat ja. Wat ik hierboven ook tegen HappyOwl zei: ze kunnen beter naar je bestedingspatroon kijken en de creditcard was nota bene via mijn eigen bank! Desnoods hadden ze de limiet gezet op wat ik maandelijks overhou. Maar nee, tijdelijk = pech..... Echt ongelofelijk, na 17 jaar...

Ik ben ook wel meer kwijt aan gezond eten merk ik, behalve dan het vroegere regelmatige thuisbezorgd, dat kostte ongezond klauwen met geld. Maar echt gezond zelf koken kom ik ook duurder mee uit. En ja die verbroandingsovern opstoken geloof ik wel in ja. Al heb ik er de afgelopen week wel iets teveel hout in gegooid hahaha, dus ik reken opniks morgen. Misschien ben ik wle de enige dit keer met een plus. Mara nieuwe week nieuwe kansen en de twee komende weken ook geen etentjes oid dus tijd om te herpakken.

Fijne zondag allemaal!!!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 12:03
12.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ontbeten met croissantjes, 2 stuks! Niet van die grote hoor. Er zaten er 4 in de verpakking, dat is wel irritant want ik ben alleen. Heb die overige in de vriezer gedaan. Geen idee of dat werkt, maar het kan vast.... anders moet ik ze binnen 2 dagen opeten of weggooien. Beide vind ik zonde!
De ovenschotel van gisteren was heerlijk! ook daarvan nog wat porties in de vriezer gedaan. Zag ook nog een fijne koolhydraatarme quiche op die site staan, die ga ik volgend weekend denk ik maar maken.

Ik geloof ook wel in een keertje cheaten. En bovendien vind ik dat ook de manier om het vol te houden. Ik ontzeg mezelf al genoeg door de hele week, als je jezelf gewoon 1 keer per week iets gunt waar je zin in hebt dan is het nog te doen. Ik denk dat ik anders gek wordt en straks een keer helemaal los ga. En de 75 is hier in beeld, dus ik kan me iets veroorloven. Verder ga ik vandaag redelijk streng, maar ik heb heerlijke pepernoten liggen voor vanavond. 10 stuks neem ik dan. Zijn van de bakkersafdeling van de supermarkt en sta mezelf er 10 per weekend toe. Onvoorstelbaar dat ik dus al 3 weken met die verpakking doe, eerder was die gewoon binnen 1 of 2 dagen op.

Ja ik bespaar wel aardig. Maar ik moet zeggen dat ik maar 2 keer per week kook (wel wat extra porties vaak). Ik eet meestal 2 keer per week bij mijn ouders en zij geven ook nog wel eens wat porties mee. Dit na het ongeluk, ik heb nog steeds wel wat pijn met staan en na een werkdag is het gewoon fijn dat het niet meer hoeft. Eerst liep ik maanden op krukken dus toen zorgden zij dat de vriezer volzat, nu kook ik zo nu en dan weer zelf.
Dus ja, ik koop wat groente, soep, eieren, fruit etc in de week. Ik drink momenteel voor 90% water en eerder was een groot deel frisdrank. En ik eet minder en snaai eigenlijk niet meer. Eerder koch ik bijv een lekker broodje en dingen als kipkerriesalade enzo. Nu gooi ik mn koelkast vol met rauwkost en daar vul ik een wrap mee of dat soort dingen. Ik bespaar dus nog wel iets, maar niet vreselijk veel hoor.
Hamaika, jezes, wat rot seg. Soms snap ik de redeneringen van de banken niet. Hopelijk heb je morgen toch nog een goed cijfer op de weegschaal. Hopelijk was het feestje van je moeder ook leuk.

Strandbal, baaldagen zijn niet leuk, maar horen er eigenlijk gewoon bij hoor. Eens wat meer eten/snoepen, maakt niet zoveel uit als je nadien weer in het gareel zit. Je bent ook al zo lang bezig. Goed dat je je opnieuw herpakt hebt.

Happy owl, jouw ovenschotel klinkt lekker. Hier ook koolhydraatarme ovenschotel in de oven, met vegetarisch gehakt. Ik hoop dat ie lekker is. Goed dat je jezelf weet in te houden en je netjes aan je cheatmomentjes houdt.

Hier cheat ik eenmaal per week, ook meestal in het weekend. Kan er echt naar uitkijken.
Gisteren een home work-out gedaan, bevalt me goed, gaat me al veel beter af dan de eerste keer. Deze week eens een andere video doen ter afwisseling. Vanochtend naar de sportschool geweest, 30 min. cardio en 30 min. krachttraining. Man zegt dat mijn kont/billen al wat strakker en steviger zijn, haha, weet niet of het echt zo is ofdat hij me wil motiveren.

Nieuwe werkweek staat alweer voor de deur, wat gaat het snel! Morgen een lange dag, dus zie er beetje tegenop.

O: fruit: blauwe bessen, frambozen, aardbeien met 25 gr granola en 70 gr Griekse yoghurt
L: omelet van 1 ei, soep, restje pasta met tomaat en paprikasaus
T: 3 rijstwafels, met cottage cheese en eentje met pindakaas, handje nootjes en gedroogd fruit
D: ovenschotel met vegetarisch gehakt, tomaat, champignons, spitskool, prei en pastinaakpuree (heb er wat restjes in gemikt)
T: geen idee

Heb veel honger vandaag, dus ga zometeen smullen van de ovenschotel!
65,3 vandaag! Een halve kilo er af dus. :) we gaan voor onder de 65 volgende week. Wauw ik zou zo blij zijn als ik mijn streefgewicht dit jaar nog haal!

Ik ben benieuwd naar alle andere resultaten van vandaag.
Goedemorgen ladies...... Nou ik was er al bang voor en het is ook uitgekomen...

Deze week een plus van 0.5....
Nieuwe gewicht dus helaas 77,6....

2 etentjes gehad, iets teveel gecheat en gisteren een verjaardag ook nog dus ik wist het al wel. Nu kop op en weer door..... :whip: . Ik ozu nog steeds graag minder dan 75 wegen met oud en nieuw dus ik moet wel echt strenger worden nu.

HappyOwl lekker dat je toch die croissantjes hebt gedaan, en ben benieuwd of ze het overleefd hebben die andere 2. En je ovenschotel was dus ook een succes! Wat jij zegt is helemaal waar, we ontzeggen ons al van alles en het hoeft geen marteling te worden dus 1 dagje per week cheaten mag. Ik moet alleen momenteel weer leren om het bij die ene dag te houden want eigenlijk heb ik afgelopen week al voor de hele maand gecheat en daar ben ik niet trots op. Dat scheelt wel ja, als je bij je ouders ook voedzame porteis meekrijgt! Hier helaas niet, mijn vader heb ik al 14 jaar niet gezien en mijn moeder woont 2 uur reizen weg dus die zie ik niet heel regelmatig.
Klinkt goed hoe jij het aanpakt meis! :cheer:

Sanseveria nee het is echt niet te geloven.... Ik heb nog steeds zoiets van alsof het niet waar is maar toch wel helaas....
Helaas dus ook een slecht getal op de schaal maar de verjaardag van mijn moeder was wel leuk ja. Al zat er wel weer n Mexicaans etentje aan vast haha.
Jouw motivatie voor Strandbal neem ik ff zelf ook mee, want deze week was ook bagger voor mij. E nu kop op en weer door anders haal ik niet eens de < 75 op 1 januari.

Jouw ovenschotel klinkt ook lekker! En de workouts werpen dus zijn vruchten af! Ik sport inmiddels gelukkig ook weer een paar keer in de week volledig zoals voor die kuitblessure dus daar ben ik ook wel blij om!

Hier ook gene zin in de nieuwe werkweek nee bah. Eens kijken of ik die eigengereide nieuwe collega zelf aan het werk kan zetten vandaag met iets want vorige week had hij met zijn gefreubel ook nog dingen van mij en een collega 'per ongeluk' weggegooid.... dus ik zie er alweer naar uit (ahum...)

Fijne week allemaal en jullie hopelijk beter nieuws dan ik!!!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:51
0.16% gewijzigd
Haha strandbal wij typten tegelijk dus!

Super die halve kilo er af meis...... Jouw halve kilo eraf zit er hier dus helaas bij....

En die < 65 gaat jou lukken deze week!
Goedemorgen, was erg druk de afgelopen week. Dus ik heb niet veel op het forum gedaan de tweede helft van de week...

Ik ben mij in alle haast vanmorgen vergeten te wegen. Dus ik geef het morgenochtend even door.

Hamaika, wat een gezeik van die bank zeg met je creditcard... Zeker in jouw situatie. Ik vind sowieso dat er overal teveel wordt vastgehouden aan strikte regels... Er wordt bijna nooit meer gekeken naar situaties apart...
Balen dat er wat aan zit... Ik hoop dat je volgende week een - zal zien.
Veel succes met je eigengereide nieuwe collega... Klinkt als een keeper...

Strandbal, wat fijn! een -!

Ik heb sinds gisteren een Fitbit!!! Ik heb jaren geleden een soort spaar/beleggingspolis afgesloten en die was pas afgelopen. Dus daar heb ik een leuk bedrag ineens van bijgeschreven op de rekening. Daarvan mocht ik mijzelf wel een Fitbit cadeau doen!

Voor de rest dus erg druk geweest. Mijn zoontje wordt gepest, zijn we vorige week achter gekomen. Dus daarvoor meteen gesprek gehad met de juf. Ik heb zelf een pest achtergrond. Ben vanaf de kleuterklas tot en met eind MAVO gepest en ik ben dan zo bang dat het voor hem ook zo zal gaan lopen... En daarnaast komen er dingen van vroeger naar boven, hierdoor heb ik de neiging op een bepaalde manier te gaan reageren naar school en pesters toe die niet helpend is. Dus het vergt enorm veel energie om mijzelf in te houden. Wat gelukkig wel lukt!

Wel merk ik dat ik wat meer snack, wel kha snacks, maar toch wel wat te veel. Gisterenavond bijvoorbeeld. Ik had kha mugcake gemaakt, met slagroom. 2 cakejes en een hoeveelheid slagroom voor 3/4 cakejes op...
Zal vast te maken hebben met dat wat er op school van zoonlief speelt.

Verder heb ik mijn tweede! klant gehad :-) Die had koeken genomen en ze waren erg lekker, zei ze.

Morgen dus mijn gewicht, ik ben benieuwd met al dat gesnaai...
Jeetje Polk wat heftig van je zoontje. Sterkte!! Wat knap dat jij in deze situatie nog kritisch naar jezelf kunt kijken en reflecteert op jouw manier van handelen. Stelt de school zich helpend op? Lijkt het al lang te spelen of hebben jullie het snel door gehad? Ik ben zelf vroeger ook gepest (middelbare). Wat voor mij uiteindelijk de oplossing bleek is niet te veel energie in de pesters steken (dat zijn gewoon doortrapte figuren die je toch niet gaat veranderen) maar proberen jezelf in je kracht te zetten door weerbaarheidstrainingen / vechtsport / kindercoach. Hiermee wil ik niet zeggen dat de pesters er zomaar mee weg moeten komen hoor, ik hoop dat je mij begrijpt.
Strandbal schreef:
13-11-2017 08:40
Jeetje Polk wat heftig van je zoontje. Sterkte!! Wat knap dat jij in deze situatie nog kritisch naar jezelf kunt kijken en reflecteert op jouw manier van handelen. Stelt de school zich helpend op? Lijkt het al lang te spelen of hebben jullie het snel door gehad? Ik ben zelf vroeger ook gepest (middelbare). Wat voor mij uiteindelijk de oplossing bleek is niet te veel energie in de pesters steken (dat zijn gewoon doortrapte figuren die je toch niet gaat veranderen) maar proberen jezelf in je kracht te zetten door weerbaarheidstrainingen / vechtsport / kindercoach. Hiermee wil ik niet zeggen dat de pesters er zomaar mee weg moeten komen hoor, ik hoop dat je mij begrijpt.

Strandbal, dankjewel. Ik sta ook wel een beetje verbaast dat ik het zo kan handelen.

Het lijkt pas recent begonnen te zijn. We hebben het met juf erover gehad en zodra ze het had geconstateerd heeft ze het meteen flink aangepakt. Heeft helaas nog niet helemaal het juiste effect, maar we hebben wel het idee dat ze er echt bovenop zit.
Weerbaarheidstraining hebben we naar gekeken, maar er wordt geadviseerd daar nog mee te wachten. Hij is er nog net te jong voor, geeft juf ook aan.
Wel heeft ze al bereikt dat er een aantal kinderen in de klas zijn die al voor hem opkomen en het ook bij de juf aangeven als het gaande is. De grootste pester blijkt een reputatie hierin te hebben, hij blijkt al vaker te hebben gepest, en dan voornamelijk de kinderen die wat "anders" zijn dan anders...

Vechtsport houden we zeker ook in gedachten, maar vooralsnog gaan we daar niets mee doen. Hij heeft namelijk al 3x per week voetbal waar hij veel plezier in heeft. Anders zal het erg veel worden.

Mocht het gepest aanhouden, dan zullen we zeker gaan kijken welke verder stappen we kunnen nemen, voornamelijk om zoontje te begeleiden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Mijn gewicht is 75.2, ik ga er voor om volgende week weer aan de eerste helft van de 70 te zitten. Ik ben zo blij dat ik gewoon doorgepakt heb een paar weken geleden en niet heb gedacht, ik wacht wel tot na de vakantie. Het scheelt al bijna 3 kilo, en ik voel me al ietsje minder opgeblazen. Straks in december is het toch al een moeilijke maand en als ik niets had gedaan was ik misschien boven de 80 geëindigd, en nu ga ik hopelijk onder de 75 het jaar uit.

Hamaika, wat jammer van die halve kilo, hopelijk kun je deze week weer een beetje strakker te werk gaan en het bij 1 cheatdag houden. Dan zijn we eind van het jaar beiden onder de 75 ;)

Polkadot, wat vervelend om te lezen. Ik werk met kinderen en mijn hart breekt soms als ik zie wat ze elkaar aan doen. Maar ook als ik de achtergrond van sommige van die pesters zie, zo schrijnend. Pesten is geen oplossing, ik hoop echt dat ze het goed aan kunnen pakken en dat je zoontje straks weer met plezier en vertrouwen naar school kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven