Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hoii ook weer aanwezig. Hier gelukkig de zakken chips weer leeg, en de fles cola ook! Nu weer vol goede moed verder!
Vanochtend vergeten te wegen. Hoop dat ik er morgen wel aan denk.

Lijstje vandaag:
O: 150 gr vruchtenkwark
T: 1 boterham halvajam. 0,5l water
T: stroopwafel (jarig kind, dus traktatie....)
L: 4 boterham halvajam. 0.5l water, 2 koppen groentebouillon
T: kiwi, sinaasappel, 0.5l water
*: 33 min wandelen/ 2,7 km
T: chocorijstwafel
D: macaroni met gebakken ei en wat ketchup

Dankzij het wandelen zit ik nu op 8620 stappen. Dus de 10.000 ga ik vandaag niet halen.

Later reageer ik op de rest. :)

Ahhhhhhhhhhh de macaroni is niet genoeg!! Heb mijn bord leeg, maar nog knort mijn buik!! Nouhou!!! Vind ik niet leuk, grrrr!!!
Wordt straks toch nog maar wat brood pakken denk ik....
Ik zal weer eens een eetlijstje plaatsen.

O: Griekse yoghurt 175 gr met lijnzaad, zoetstof enkaneel.
L: Halve komkommer, halve paprika, blikje makreel, 2 oopsies met smeerkaas.
A: Spruitjes, champignons en spekjes gewokt.
T: Soort mislukte eierkoek (is meer een harde scone geworden) met kha jam.
Polkadot is prima als je het vandaag doorgeeft. En inderdaad ja, ik snap best dat er regels moeten zijn maar dan wel zinvolle, zoals dat mensen niet meer lenen dan ze aankunnen en niet lening op lening stapelen dat snap ik heel goed. Maar ik kan niet eens rood staan en heb geen leningen. En hou nog n paar honderd euro over netto per maand ook. Maar ja...

Wat een verschrikkelijk verhaal meis van jouw zoontje maar ook van jou.... :hug: . Ik snap heel goed dat als je zelf zo een verleden hebt dat je dan heel bang bent dat hij hetzelfde pad tegemoet gaat en ook dat er veel ellendige herinneringen bovenkomen. :hug: . Goed dat de school wel actief reageerde want pesten kan mensen echt levenslang beschadigen.

Ik ben zelf niet echt gepest maar wel buitengesloten jarenlang in mijn eerste baan. Ik was altijd voor hen die alternatieve, die waar je niet mee omgaat. Er werden zelfs diensten geruild of andere treinen genomen. Ook heel treurig maar dat was gelukkig voorbij toen ik van baan veranderd ben in 2007.

Kirijgt jouw zoontje wel hulp en heb jij zelf ook hulp gehad? ISnap ook goed dat je daardoor even anders eet nu, en dat je prioriteiten nu even anders zijn. Heel veel sterkte in elk geval en spui hier gerust wat je wilt. :hug: en ook n knuffel voor je zoontje.

De tips van Strandbal zijn goed, wat mij hielp in die helse tijd in die eertse baan was dat ik buiten het werk om een heel druk priveleven had waarin ik wel werd gezien en dat maakte het 'makkelijker' om het te kunnen loslaten.

Wel goed nieuws gelukkig ook van je tweede klant!

HappyOwl wat een mooi resultaat!! Jij gaat zeker onder de 75 komen! Voor mij is het weer wat verder weg maar eind van het jaar moet nog wel lukken toch? Zou echt super zijn, aan de andere kant van die 75 zijn!! En inderdaad goed dat je niet gewacht hebt! We gaan er voor ja!!!!

Twilight jouw gewicht lees ik ook wel vandaag.

Waar is de rest trouwens??????
87,8!!!

Heerlijk zeg, ik had niet verwacht om een min te zullen zien. En dan ook nog eens de 87! Die heb ik al lang niet gezien!!!
Het motiveert meteen weer wat extra.
Ik zie wel terug dat ik minder heb gesport de laatste 2 weken... Vetpercentage is gelijk gebleven en er is wat van mijn spierpercentage afgegaan...

Vanavond maar extra mijn best doen bij de Zumba!!! Ben benieuwd, nu de eerste keer dan met de Fitbit. Ben echt benieuwd naar mijn hartslag tijdens de zwaardere nummers :-)

Hamaika, maar dat is ook pesten, wat ze bij jou deden tijdens je eerste baan! Per se een andere trein nemen en andere diensten regelen om niet met je samen te werken. Verschrikkelijk als collega's zo met je omgaan...
Wel fijn dat dat direct daarna voorbij was!
Alle reacties Link kopieren
HEYYY,

ik ben ook begonnen met afvallen....



van een dak


XOXOXOOXOXOXOOXOX :blob:
Wat een drukke dag gisteren en me ook vergeten te wegen... Vandaag dan maar!
Ik was 103 kg, dus -0,9 deze week! In totaal dus -8 kg! Ik zie de -10 kg al van dichtbij, dus een eerste mijlpaal voor me!

Ik zie bij de meesten minnetjes, dus goed op dreef dames!

Polkadot, wat erg van je zoontje, echt niet fijn. Ik hoop dat jullie en vooral hij hier goed uitkomen... Goed dat je ook je motivatie hebt teruggevonden!

Hamaika, jeetje, sommige mensen kunnen toch echt wel verschrikkelijk zijn. Gelukkig heb je toen een goede werkplek gevonden. Dat volwassenen pesten snap ik echt niet.

Twilight, een relatief net lijstje. Ik hoop dat je ook een mooi resultaat hebt op de weegschaal.

Happy Owl, ook goed gedaan! Het zal je zeker lukken!

Vandaag eet ik:
O: suikervrije muesli met peer, aardbei, blauwe bessen, Griekse yoghurt en een koffie
L: zelfgemaakte soep en restje wokgroenten met gebakken kip en zoetzure saus
T: koffie en zwarte chocolade
D: uiteten met vriendin, wellicht een salade
T: koffie verkeerd meestal na het eten en een koekje erbij

Zo, fijne dag allemaal!
Mijn lijstje van vandaag:

O: groene smoothie
T: twee rijstwafels met huttekase en een theelepeltje halvajam
L: salade van spinazie, komkommer, gerookte kipreepjes en ananas
T: 5 amandelen en 1 blokje pure chocolade
D: biefstuksalade
T: 2 volkoren koekjes.
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh wat erg van het pesten! Hoop dat het snel opgelost is! En Hamaika ik vind dat echt wel pesten van je collega's! Gelukkig werk je er nu niet meer!

Ik kom me hier even tijdelijk afmelden. Mijn motivatie is even helemaal weg. Heb ook even geen nuttige bijdragen. Gewicht was dramatisch! (87kg!!).
Zodra ik wel weer zin heb meld ik me wel weer. Nu even niet. Want ik ben zo ook geen echte motivator...
Jeetje Twilight jammer meis :hug: . Ik heb je uit de tabel gehaald en laat het maar weten als je weer meedoet. Veel sterkte in elk geval.

Polkadot wat netjes toch een min en dat ondanks zo een week. Echt supergoed! En dat vet en spier percentage komt wel weer goed als je dat ritme weer te pakken hebt. Spannend die zumba met die fitbit nu! Leuk!!
En ja is ook eigenlijk wel pesten, een vorm van buitensluiten. Ben idnerdaad super blij dat ik daar weg ben en in de bedrijven erna speelde dat gelukkig niet nee. Het is al 10 jaar terug maar tekent je toch.

Sanseveria wat een mooi resultaat ook!!!!! Nu op naar de - 10! En inderdaad ja je zou denken dat het altijd kinderen zijn maar dit waren zogenaamde volwassenen. Ik hoop altijd dat karma dat soort lui nog eens te pakken krijgt. Mooi lijstje ook weer!

Hier echt een bizarre dag. Ik had jullie net verteld over die eigengereide collega toch die ik moest inwerken? Nou die is vanmiddag dus gewoon keihard per direct ontslagen. Ondanks dat ik hem niet mocht is dit wel smerig gegaan........Geen gesprek heeft hij gekregen om te horen wat hij verkeerd deed maar gewoon hup-weg...... Nog voor hij de afdeling af was was zijn account al geblokkeerd, geen nazorg of even opvangen, niks...... Hij zat nog in zijn proeftijd maar toch...
Ik ging net met pauze met een collega dus we hebben hem maar ff meegenomen, hij was helemaal overstuur. Kijk, voor mij is het wel gunstig dat hij weg is maar de manier waarop vind ik echt zo verkeerd.... En uiteraard weer mijn baas he die altijd zo moeiljik doet. Die mag echt wel eens leren communiceren....
Nog even iets anders: Zwaantje, Sjoekrandan, Nijntje, willen jullie nog mee blijven doen? Anders haal ik jullie na volgende week maandag uit de tabel. Laat maar weten.
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Ik kan ook eindelijk weer reageren want mijn "schrijfblok" doet het soms dus ineens niet. Ik kan dan wel mee lezen maar heb nergens mogelijkheid om te reageren. Maar goed, ik ben dus niet verdwenen ;-).
Het gaat niet super goed hier, voornamelijk met tussendoortjes. Het werkt wel om niks in huis te hebben maar als ik dan toch een keer iets in huis wil halen gaat het soms ook helemaal op. Dan baal ik daarna ontzettend en probeer ik het de dag daarna beter te doen totdat zo'n moment zich weer voordoet. Ik blijf proberen, maar weet niet helemaal hoe ik dit aan moet pakken.

Polkadot wat vreselijk van het pesten.. goed dat ze alert lijken te zijn en hoop dat het gauw ophoudt. Het is denk ik al goed om het bespreekbaar te houden met je kind, sommige kinderen houden dit soort dingen te lang voor zichzelf..

Verder niet veel tijd om op iedereen persoonlijk te reageren nu, maar alle eetlijstjes en minnetjes zien er echt supergoed uit! Go ladies!
Twilight, wat naar meis. Ik begrijp helemaal dat je hierin dan even een stapje terug doet! :hug:

Hamaika, het is ook best netjes nog :-) was er ook best blij mee.
Wat een vage happening rondom die collega zeg... En naar dat het op zo'n manier gebeurd is... Ik hoop dat je baas beter gaat leren communiceren. Alhoewel ik vermoed dat daar weinig kans toe is?!

Lisaatje, wat raar dat je niet kan reageren soms. Ik heb wel vaak dat advertenties mijn halve pagina opeten... Ook heel raar en irritant...
Balen dat je zoveel moeite hebt met de tussendoortjes. Bij mij is 's avonds vooral een probleem... Dan heb ik lekkere trek...


Ik merk dat ik weer weinig grip heb op wat ik nu daadwerkelijk eet qua koolhydraten, eiwitten en vetten. Dus ik houd vanaf vandaag mijn eetmeter weer volledig bij. Ik heb het idee dat ik namelijk toch teveel koolhydraten neem waardoor ik niet in ketose meer raak. En wellicht ook teveel vetten... Wat dan ook niet de bedoeling is...
Vanavond weer naar de Zumba. Dat is dan de 3de dag op rij sporten! Gisteren was ik in de zaal, cardio en spieren gedaan. Morgen ook dat weer en zondag ga ik een schema op laten stellen om wat meer doelgericht in de zaal aan de gang te kunnen gaan. Ik heb het idee dat ik daar ook wat minder grip op heb, of in ieder geval niet doelgericht genoeg aan de gang ben.

Ik zal kijken of ik wat vaker eetlijstjes kan plaatsen :-)
Schema op laten stellen heeft bij mij zo veel geholpen Polkadot!! Sindsdien train ik met een doel en zie ik ook mijn lichaam veranderen. Elke 6 a 10 weken wordt mijn schema weer bijgesteld. Sindsdien vind ik krachttraining ook echt pas leuk.

Wat raar Hamaika, geen hartelijke baas als ik dat zo hoor.

Mijn lijstje van vandaag:
O: kwark met kiwi en lijnzaad
T: 1 snack a jack bbq
L: twee volkoren boterhammen met zacht gekookt ei
T: halve avocado
D: pitabroodje met kip, ui, paprika, tomaat en sla
T: plak volkoren ontbijtkoek.

Heb deze week expres nog niet op de weegschaal gestaan omdat het mij vorige week zo demotiveerde. Maar voor mijn gevoel gaat het deze week helemaal niet lekker, ondanks dat ik me best goed aan mijn eetstijl houd. Merk dat ik meer trek heb (wordt ergens dit weekend ongesteld, dat zal er vast mee te maken hebben).
Twilight, jammer, maar wel te begrijpen. Jouw focus ligt nu eventjes ergens anders.

Hamaika, wat naar voor die collaga. Niemand verdient het om op zo'n manier op straat gezet te worden. Wel erg attent dat jullie hem hebben meegenomen.

Lisa, ik herken het van die tussendoortjes. Soms is het gewoon beter om helemaal niets te nemen. Bij mij wekt het soms alleen maar snaaidrang op... Probeer naar gezonde (suikerarme) tussendoortjes te grijpen. Ik eet nu heel graag rijstwafel met cottage cheese.

Polkadot, ik voer alles wat ik eet in op MyFitnesPal, doe ik dat niet, dan eet ik echt veel te veel en schep ik te vaak op. Dus ik herken het ook wel. Teveel gezonde vetten en eiwitten is niet zo erg, die koolhydraten wel.

Strandbal, eetlijstje ziet er goed uit hoor! Hopelijk een mooi resultaat! Ik moet volgende week ook ongesteld worden, heb nu al krampen soms, altijd irritant en erg pijnlijk! Hopelijk kan ik het snaaien onder controle houden.

Zo, ik heb er deze week best een goede week opzitten! Ik kijk uit naar het weegmoment. Nu nog het weekend overleven, haha!
Ik wacht ook nog met smart op mijn fake fitbit, hopelijk krijg ik die volgende week in de bus.

O: kwarkwafeltjes met havermout, vers fruit, koffie (echt een topper!)
L: omelet met tonijn, tomaatjes, ui, wat kaas en veldsla met komkommer ernaast, wat yoghurtdressing en tasje verse soep
T: rijstwafeltje, mueslireep, babybel, koffie (heb zo'n honger vandaag!)
D: verse soep met klein broodje, stukje spinaziequiche en wat rauwkost
T: zelfgemaakt toetje ( trifle van suikarme vanillevla met Griekse yoghurt, wat rood fruit en fijngemalen speculooskoekje)

Ik ga genieten van mijn carbs straks en het toetje!

Fijn weekend allen!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat een drukke week was het hier. En komende week dus gewoon weer! Ik heb af en toe vanwege de drukte gewoon maaltijden vergeten en tussendoortjes zijn er helemaal vaak bij ingeschoten. Ik vlieg ook van mn ene naar mijn andere baan en moet tussendoor nog naar de fysio, oppassen, vrijwilligerswerk doen etc. Heb ongeveer alleen thuis geslapen!

Ik val er alleen niet door af, maar mijn lichaam zal wel in de spaarstand gaan... dus vandaag wat extraatjes. Niet over de top, maar een lekker toetje na het eten en tussen de middag een lekker broodje. Eventueel heb ik voor vanavond nog een bakje ovenchipjes, maar ik ben nu al zo moe dat ik misschien het niet eens meer red :)
Morgen nog een dagje vrij, en dan begint de gekte weer. Het vervelende is vaak dat het meerdere dingen op 1 dag zijn, als ik gewoon bij 1 baan ben een hele dag dan neem ik wel pauze om te eten, maar dat heb ik maar 2 dagen per week, de rest van de week zijn het of meerdere werkgevers op 1 dag of op verschillende plekken afspraken.
Nou ja, er lopen wat projecten die ook na half december klaar zijn. Maandag nog een aanvraag voor eind december maar ik moet nog zien of ik daar op in ga, een beetje rust is ook wel lekker :) (en rust is 'gewoon' 5 dagen/dagdelen werken)
Zo hier ook weer ff berichtje van mij. Gisteren was niet best, een ordinaire vreetdag overdag en s avonds ook nog 3 bier.... Maar het was de enige mislukte dag deze week dus hopelijk valt de schade mee en is er toch nog een minnetje maandag. We gaan het zien.

Vandaag mezelf getrakteerd op nieuwe schoenen, laarzen en make up en de verleidingen in de stad weten te weerstaan gelukkig. Misschien valt het wel mee hoor, maar ik ben niet trots op gisteren. :facepalm:

Vandaag heb ik de prepaid creditcard ook gekregen, en heb al gezien dat booking.com en amazon deze gewoon accepteren. Paypal niet zag ik, maar die heb ik aan mijn gewone bankrekening gekoppeld. En hij is maar tijdelijk voor mij, want ik wil bij een vast contract wel weer gewoon een normale

Lisaatje wat kak dat het forum niet meewerkt meis. Wat enorm balen dat het met de tussendoortjes ff zo moeilijk is. Zijn het bepaalde momenten op de dag? En als je ze bijvoorbeeld vervangt door water o.i.d. ? Balen meis, hopelijk gaat het binnenkort weer wat beter.

Polkadot ja dat commmuniceren van mijn baas heb ik al opgegeven bij haar. Ik probeer er zelf ook echt boven te staan door niet bitchy terug te reageren ofzo. Het enige voordeel is dat ze naar iedereen (op 1 collega/vriendin na) zo doet dus het is niet persoonlijk. Maar wel erg vervelend.
Hoe gaat het met de eetmeter weer bijhouden? Hopelijk geeft het weer wat inzicht. En hoe was de zumba? Denk wel ook aan herstel van je spieren he tussendoor. Verder wel heel goed bezig meis! Hier gaat het sporten gelukkig ook weer OK.

Strandbal wat rot dat je zo een slecht gevoel hebt over deze week :hug: . Is het alleen een gevoel of heb je ook echt veel gezondigd? Als ik het zo lees valt het best mee. Ik hoop keihard mee dat er maandag een min staat, en dat je weer wat beter gevoel krijgt.

Sanseveria ja precies, we konden hem niet zo laten gaan. Hij moest zowat een uur wachten op de bus en zat daar helemaal overstuur, dus we hebben hem meegenomen dat hij even zijn ei kwijt kon. Hij heeft mij van de week ook nog even gebeld. Zelf zou ik het ook fijn vinden als het mij zou overkomen en het is natuurlijk ook een heks van een baas...
Wat jij hebt met tussendoortjes heb ik ook, ik kan beter niks halen want anders blijf ik er van eten. Balen dat je zo last hebt van het ongesteld worden maar wel fijn dat je deze week een goed gevoel hebt!

HappyOwl jij dus mega drukke weken lees ik? Sterkte alvast! Groot gelijk dat je jezelf af en toe even wat gunt met al het vliegen van het ene naar het andere. Kan je niet kleinere dingen meenemen zodat je gedurende de dag toch af en toe wat kan eten al is het snel? Al die deadlines nu ja, dat lijkt me echt flink aanpoten. Goed dat je ook nadenkt over wat rust erna, want anders ga je ook helemaal uitgeblust de feestdagen in. Sterkte meis.

Ben benieuwd maandag, ik reken nog wel op n minnetje maar die vreetdag he..... :facepalm:
Die kwarkwafels klinken heerlijk Sanseveria! Heb je een recept?

Jij ook al van die hectische weken Happyowls? Ik zit ook middenin een drukke periode (en dat bij maar 1 werkgever!) daarbij nog drukke weekenden. Heb het gevoel dat ik te weinig tijd heb om bij te tanken. Nog even volhouden!

Het is helemaal niet dat ik veel snoep Hamaika. Ik houd me netjes aan het schema. Voor mijn gevoel ben ik weer op zo'n schommelpunt beland waar ik bijna niet meer onder kan komen. Net als ik dat voor de diëtiste had. Maar misschien moet ik ook niet klagen en ben ik de afgelopen weken gewoon weer erg verwend geweest door elke keer 0,5 tot 1 kilo af te vallen. Zo snel kan het natuurlijk niet blijven gaan.

O: omelet met spinazie, tomaat en wat parmezaanse kaas
T: twee rijstwafels met gekookt ei
L: bietentortilla gevuld met avocado, gerookte kip en rucola
T: 5 kruidnootjes en 2 schuimpjes (intocht kijken met de kinderen)
L: gevulde paprika met mager gehakt, ui, knoflook, tomaat, broccoli
T: kwark
Strandbal jij dus ook zo hectisch op het werk? Sterkte!

En vreselijk ja, zo een plateau waar je nauwelijks onder komt... En klopt wel hoor, het kan helaas niet elke week zo goed gaan.

Hier stond er vanochtend ondanks de snaaidag toch een heel klein minnetje dus ben benieuwd morgen!
Alle reacties Link kopieren
Zo HappyOwl, dat klinkt echt heel druk! Ik kan me voorstellen dat het moeilijker is een ritme in je eten aan te houden als er weinig ritme in de dag zit.

Hamaika, gelukkig dat er een minnetje stond en misschien geeft dat ook wat vertrouwen dat 1 wat mindere dag niet altijd negatief hoeft uit te werken! Hoop voor je dat dat morgen blijkt!

Strandbal, je eetlijstjes zien er goed uit hoor! Kan me wel voorstellen dat het afvallen nu wat minder snel zal gaan en dat dat ook een beetje demotiverend werkt als het eerst zo snel ging. Maar afvallen is afvallen :-). Als je het zo volhoud tot het einde van het jaar bereik je je doel echt nog wel!

@hamaika vaak zijn het bij mij momenten in de namiddag/ avond, soms krijg ik veel trek voor het avondeten omdat ik niet genoeg heb gegeten en dan ga ik snacken waardoor ik weer geen trek heb in mijn avondeten, en dan hangt de avond een beetje aan elkaar van losse snackmomenten. De afgelopen dagen gaat het juist weer heel goed en denk ik er ook niet aan dat ik wil snacken oid. Ik neem gewoon iets kleins of fruit en dan ben ik voldaan. Ik weet niet echt waar het aan ligt, maar het is dus sowieso beter om "foute" dingen niet in huis te hebben. Ik vervang chips bijvoorbeeld wel eens door nootjes maar doe dit ook niet te vaak want ik kan ook prima een bak nootjes wegwerken ;-).

Fijne zondag iedereen!
Nou hier inderdaad een mini mini minnetje, slechts -0.2 en nu 77.4

Niet veel dus maar er af is er af. En nu gewoon weer in de discipline en geen gezeik meer. (note to self) :whip:

Lisaatje nou het is dus een mini-min maar inderdaad er af is er af. Dat zeg jij goed!
Als je veel trek krijgt voor het avondeten omdat je op de dag niet genoeg hebt gegeten, ligt daar dan ook niet de oplossing? Dus op de dag genoeg eten zodat je later niet gaat snaaien? En wat maakt dat je overdag niet genoeg kan eten?
Wel fijn dat het de laatste dagen dus beter gaat, dus je kan het zeker wel! :cheer: En erg herkenbara ja, ik kan ook foute dingen vervangen door goede dingen, maar die gaan net zo makkelijk op. Gewoon niet halen dus!

Succes allemaal meiden!!!

Zwaantje, Sjoekrandan en Nijntje, zouden jullie deze week een update kunnen geven anders haal ik jullie uit de tabel.Ik weet nu niet of jullie nog wel mee willen/blijven doen, dus bij het uitblijven van een update haal ik jullie er deze week uit. Er terug in kan altijd. Laat maar weten!
Even snel want we zijn te laat opgestaan met zijn allen vanochtend :O dus nu haast.

64,5 op de weegschaal. YES! Ik ben tevreden. Dat 1x per week op de weegschaal gaan staan bevalt me veel beter. Toen ik er elke dag op stond, AG ik alle kleine schommelingen veel te veel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, als het kan zou ik heel graag mee schrijven!
Ik ben 22 jaar oud, 1.60 groot en weeg momenteel 60kg. 2 jaar geleden begon ik op 68 kilo en woog ik een klein half jaar later 54 kilo. Helaas ben ik na de zomer er even helemaal uitgeweest dus moet ik het weer even opnieuw aanpakken.
Mijn streefgewicht is uiteindelijk 50 kilo :)! (nee dat is niet te licht, 50 kilo zou goed passen bij mijn bouw)

Ik ga overigens niet dieeten, wat ik wel heb gedaan (personal body plan, weightwatchers) maar wil me dit keer vooral focussen op 'mindful afvallen' ben dan ook begonnen met het boek mindful eten van Jan Chozen Bays. Ik woon op kamers dus eet vaak alleen, 9/10 keer terwijl ik op mijn telefoon/laptop bezig ben of terwijl ik bijvoorbeeld naar netflix kijk. Daardoor geniet ik helemaal niet van wat ik eet, en wellicht krijg ik daardoor ook vaker vreetbuien.
Overdag lukt het me heel goed mezelf staande te houden, in de avond krijg ik vaak cravings. Door het volgen van personal bodyplan en doordat ik toendertijd echt 7 keer per week in de sportschool stond weet ik wel heel veel van voeding, maar ik wil gewoon niet meer zoveel bezig zijn met voeding: ik zoek balans! (ik heb dus nogal de neiging om door te slaan als ik er eenmaal voor ga. Dan val ik snel en goed af en bouw ik snel spieren op, maar het is voor mij niet lang vol te houden)

Sporten is voor mij geen probleem, ik vind het leuk en ga ongeveer 4 keer per week (ene week een keertje meer, andere week een keertje minder) Mijn valkuil is echt chocola, chips en door blijven eten terwijl je eigelijk helemaal geen honger meer hebt. Daarom wil ik me dus echt focussen op mindful eten, waarbij je leert jezelf vragen te stellen als: heb ik nu honger? En terwijl je eet je echt te focussen op wat je proeft, langzamer te eten (ik eet suuuper snel altijd)

Ik hoop hier wat steun te vinden en lekker te kletsen, in mijn vriendinnen groep leeft afvallen nog niet zo namelijk.

Liefs happymind :) !
Strandbal wat netjes!!! Mooi resultaat zeg!! En ja dat is precies waarom niet dagelijks wegen beter is, het geeft meer rust en je raakt niet ma elke schommeling van de leg.

Happymind welkom!!! Tuurlijk mag je meeschriijven, ik ga je in de tabel zetten. Nooit van gehoord nog, mindful afvallen maar klinkt wel goed. Bekend geval inderdaad, eten ergens bij. Bij de tv, of tijdens iets anders. Hier gebeurt dat ook nogal eens.
Goed dat je je van je valkuil bewust bent om teveel met voeding bezig te zijn. Dat bewustzijn is het begin. Van harte welkom hier, we zijn een actief topic en steun kan je hier zeker vinden!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ook hier even snel, want moet zo naar een afspraak.
75.0 vanmorgen, slechts 0.2 minder dan vorige week. Het staat hier ook wat stil, beetje last net de stoelgang en natuurlijk hectische tijden. Heb wel gezond gegeten en door alle drukte het gevoel dat er wek 3 kilo af moest zijn, maar helaas,,... de 74 was wek even in zicht afgelopen week maar heeft zich weer verstopt.

Volgende week dan hopelijk maar. 75.0 is wel een mooi eerste streefpunt, op naar de 70.
Vandaag moet ik voor alle afspraken in totaal meer dan een uur fietsen en morgen ga ik waarschijnlijk voor het eerst bij aquarobics kijken. Zo langzaamaan probeer ik wat meer beweging toe te passen maar het is nog even kijken wat mogelijk is met mijn enkel.

En gezellig, happymind, volgens mij is er wel ruimte voor nieuwelingen!

Hamaika en strandbal, yes, weer iets eraf!
Zo, wat een dag!

Ik heb vanmorgen (was net goed en wel onderweg naar mijn werk. Ben ik aangereden. Gelukkig alleen maar blikschade, maar de schrik zit er goed in....

Mijn gewicht is 88,5 Weer een + helaas... Kan er even niet zo mee zitten... Nieuwe ronde, nieuwe kans.

Ik ga even wat administratieve zaken rondom auto/aanrijding doen. Wellicht kan ik later nog reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven