Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hello: :hello: dames!
Ik heb nog niet gewogen, en ik denk dat ik even oversla om eerlijk te zijn, ik heb van het weekend best wel gesnaaid, slecht gegeten etc. Ook heb ik op het moment nauwelijks energie om me er echt mee bezig te houden, ik hoop dat het door het weer komt, anders omdat ik me nogal met mijn therapie bezig houd op het moment.

Ik heb in ieder geval besloten door te gaan met de therapeut die ik nu heb, en de therapeut met mij, dus misschien verlicht dat de boel wat voor mij nu, er is actie in de taxi, en ik wil zooo graag wat rustiger worden en wat beter met allerlei situaties omgaan... Nu nog de verzekeringsdingen....

Verder ga ik ook proberen weer wat meer te sporten, ik wil proberen te gaan zwemmen, ik heb nog steeds last van mijn heup (en mijn knie is erbij gekomen, hoera, dat hangt volgens mij met mijn heup samen) maar ik hoop dat door zwemmen misschien mijn bekken wat sterker wordt en misschien heb ik er dan minder last van. Gelukkig is het zwembad in de buurt tot 22 u open.

Verder yoga en op het moment 1x in de week fitness op werk, misschien dat ik dat uit kan bouwen. Aldus de sport-planning, eens zien wat ervan terecht komt.

Verder: aurorus wat vreselijk stoer dat je 3x bent wezen hardlopen deze week, je hebt je -0.8 echt verdient!

Daev, wat rot zeg, dat je niet afvalt. Ik hoop dat je lichaam gewoon even nodig heeft om te re-setten, en dat je daarna als een speer gaat. menstruatie helpt niet echt natuurlijk. en hopelijk geen blessure voor wat betreft het hardlopen, dat zijn vervelende blessures.

Hamaika, fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt - klinkt in ieder geval megagezellig allemaal - zelfs die foto's in klederdracht! haha! en nu lekker de weegschaal leeg, prima timing :-D - inderdaad, als je maar naar beneden gaat, en dat ga je vast en zeker!

Hoe is het met de anderen?? Tot gauw, hier gaan de temperaturen ietsje naar beneden, ik hoop dat ik dan wat meer energie krijg, want het is echt dramatisch op het moment... :hello: :hello:
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Ik ben even helemaal uit het lijngedoe. Dat is wel te merken ook, want vanmorgen woog ik 74,9 kg Dat is 1 kilo erbij

Eten gaat nog altijd niet best, sporten wel oké. Gisteren 10 km hardgelopen, dat was lekker. Ik hoop dat ik weer wat strenger voor mezelf kan worden, maar merk dat ik het eigenlijk ook wel oké vind zo. Terwijl het dat eigenlijk niet zo is, want er mag best nog wat af.
Sasky helemaal prima toch weekje overslaan.
Fijn dat je een beslisisng hebt genomen over doorgaan met de therapeut, Hopelijk gaat het jou ook helpen om wat meer rust in je hoofd te krijgen en dingen te kunnen aanpakken. Je bent goed bezig. En jij wilt dus ook weer gaan zwemmen? Ik ga ook weer na de zomer 1 x per week. Ik ben goed aan het herstellen van mijn rugklachten en wacht dus nog even tot september / oktober. Je sportplanning klinkt goed en positief. Goed bezig dame!

Ja dag was echt heel erg leuk! Ook bizar n keer jezelf zien in die klederdracht haha. En inderdaad, ik kon de weegschaal wel zoenen dat precies nu de batterijen leeg zijn haha. Woensdagochtend volgt het vonnis!

Hier verwachten ze vanaf woensdag dalende temperaturen, ook wel weer even fijn!

Suikerbroodje een :hug: voor jou! Heeft het een oorzaak dat het even niet gaat zoals je wilt? Of is het echt de worsteling tussen het wel ok vinden en toch wel verder willen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Ik woog vanochtend 80,8. Deze week dus +1,6.
En ik baal echt als een stekker, heb niet heel erg goed gegeten, maar ook niet echt heel erg slecht..
En eigenlijk is er nog veel meer ‘bij’. Ik heb twee weegschalen besteld (met het doel degene met het laagste gewicht te houden ). Op de ene weegschaal weeg ik drie kilo meer en op de andere twee kilo meer. Mijn oude weegschaal woog dus niet echt goed meer.
Ik heb nu nog gewogen met de oude weegschaal,.. volgende week is het dus weer een hele dikke plus.

Hamaika: ik bedoelde idd 79,2 gelukkig! Wat knap dat je toch gaat sporten met dit weer! Ik lig alleen maar als een dood vogeltje op de bank ’s avonds. Te warm om iets te doen!
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad op de boot.

Polkadot: Fijne vakantie!

Sasky: jammer dat het even wat minder gaat, maar dat komt vast weer goed. Volgens mij was de Bilt dan ook de enige plek in Nederland waar het even wat minder was. In het Zuiden was en is het in ieder geval bloedheet. Ik ben wel blij dat eind van de week wat minder wordt.
Goed dat je doorgaat met je therapie. Het is vaak zo zwaar maar uiteindelijk heb je er echt de rest van je leven wat aan (hoop ik)

Daev83: niet heel aardig van je man, maar toch effectief! En 8 km in deze hitte is een lintje waard! Balen dat het eten niet helemaal goed gaat. Ik zit ook te overwegen om naar een dietist te gaan. Deze zijn vrij toegankelijk, je hebt dus geen verwijsbrief nodig. Maar er is wel een addertje onder het gras: veel verzekeraars vergoeden alleen als je wel een verwijsbrief hebt. Dus dit zou je even moeten nakijken in je polis.
Hakuna matata!
Oh oh wat zal ik nu toch blij zijn als ik morgenochtend eindelijk kan wegen... Wordt nl wel n erg kort weekje zo tot het volgende weegmoment maar wil ook niet overslaan. Nou ja we zien het wel morgenochtend,. Vanmiddag heb ik mijn nieuwe batterijtjes.

Mufasa jeetje meis.... dat is wel mega K zeg.... Kan het ook niet zijn dat het feitelijk niet zo veel is maar je oude weegschaal al n tijdje van de leg is?

Ja het sporten probeer ik wel vol te houden omdat het lijkt te helpen ook tegen mijn rugklachten. Die zijn nog lang niet weg maar nemen wel af. Fysio gaat nu naar 1 x per maand en in het begin was dat 2 x per week., Moet alleen wel goed de discipline houden met de oefeningen en op die snikhete dagen heb ik daar niet altijd puf voor haha,

Dagje op de boot was geweldig ja, dit event zou ik nog wel n keertje overdoen.

Ik las dat jij ook overweegt naar een dietist te gaan? Ben benieuwd!

Nou meiden succes weer, ik weeg dus morgenochtend en ben erg benieuwd want ik heb nu echt geen idee.
Nou en dan kan ik eindelijk wegen en is er niks bij en niks af....

75.8, nog steeds
Alle reacties Link kopieren
Mufasa: ships wat balen!! dat is een flinke tegenvaller!!.. Maar niet opgeven hoor, je krijgt die kilo`s er echt wel af! Dan duurt het misschien een paar weken langer, maar hey wat is een paar weken op een mensenleven! van opgeven gaat het er zeker niet af (hoor mij praten, zou ik ook eens tegen mezelf moeten zeggen dus)
Hoe gaat het met je vader?

Hamaika: grrrr gelijk, beter dan aankomen! ``hopelijk`` wat minder feestjes deze week. :hyper:

Sasky: Ook balen dus, maar wel hele goede plannen wbt sporten etc.!! Je hebt elke dag een nieuwe kans om er weer voor te gaan :high5: Heel veel succes met de therapie

Suikerbroodje: niet de beste tijd van het jaar, zo in de vakantie, om af te vallen.. maar doe je best he!! :yes: B-) . Lekker bezig met hardlopen!!

Aurores: hoe gaat het hardlopen?

Oke, ik ga het anders doen!
Drie goede maaltijden per dag en verder niks!
Hoef ik tussendoor ook niet over eten na te denken en denk dat het veel fijner is wbt schommelingen van bloedsuikerspiegel.
Ik hou van grote porties eten en dan mag ik sowieso gewoon 3x 500 calorieen eten.
En ik woog vanmorgen gelukkig weer 79.. :hello: doei doei vocht van de hitte en menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Nou Hamaika, er zit in ieder geval niets aan, dat is ook wat waard!

Mufasa, k*t zeg! Ik hoop dat idd je oude weegschaal steeds wat van de leg was. Maar demotiverend is het wel. Ik had het andersom bij een nieuwe weegschaal, dat was wel prettig.
Hoe gaat het met je vader? Ik heb ook helemaal geen zin in sport, lig ook gewoon bekaf op de bank. Gisteren was ik bij muziekles... niet te doen zeg!! en daarna nog door naar een kennisje, die had 30.5 graden in haar woning... en ik was er van 20:30- 21:40 ofzo...blegh. Onze 28 graden thuis was veel beter te doen.

Daev, ben benieuwd of het drie keer per dag eten voor jou beter werkt, Je moet het kunnen denk ik. toen ik met mijn man een afval poging deed op basis van dit principe, lukte mij dat helemaal niet, toen had ik in ieder geval zwaar behoefte aan meerdere kleine maaltijden. Nu eet ik ook meestal zo, maar mijn eten gaat niet al te best, dus ik moet misschien juist wat meer op de tussendoortjes letten....

Hier: ik ben even van de leg... ik was van de week bij de gyneacoloog voor een uitstrijkje en vertelde haar dat ik een vrij lange cyclus had (ca. 35 dagen), zij zei dat ze vermoedde dat ik laag progesteron had. Verder niet echt over gehad. Ze doet ook altijd een echo en daar zag ze inderdaad ook dingen op die wezen op laag progesteron. Nou googlede ik daar vanochtend op, en vond een hele rits van sympthomen die laag progesteron kan veroorzaken, waarvan ik er een aardig aantal ook had (oa. moeheid, laag libido, verminderde concentratie en herinneringsvermogen, pijn in de gewrichten).... dus nu zit ik te denken of het niet lekker in mijn vel zitten niet ook gedeeltelijk daaraan kon liggen. Dat zou eigenlijk wel fijn zijn... Misschien toch ook maar even laten testen. moet ik weer terug. Nu al in paniek over dat ze dat misschien wel van tafel veegt. Gaat lekker hier.

Nou ja, in ieder geval gaat het iets beter met het eten, geen plannen tot midden volgende week, dus hopelijk eens een keertje een minnetje.
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Hmzzz nou Sasky het ging heel erg goed, maar vanavond knorde mijn maag zo dat ik toch nog een paar maïswafels heb gegeten net :-o . 3 eetmomenten wordt m niet... 4 wel :).
Ik heb ook regelmatig een cyclus van 35 dagen... Geen verstand van progesteron maar wat zijn de gevolgen van een laag progesteron?
Zo daar ben ik ook weer even!

Daev83 hahaha ja het worden minder uitstapjes de komende tijd. We zouden vanavond een rooftop party hebben maar die gaat niet door vanwege verwacht slecht weer.

Morgen wel naar een festival in Amsterdam maar dat is het dan ook tot de 24e. Volgend weekend heb ik even helemaal niks gepland.

Ongesteldheid is over dus hopelijk toch n minnetje maandag en dan de komende 2 weken graag vorderingen haha. In september natuurlijk wel nog n week vakantie.

Die 3 maaltijden per dag worden er bij jou toch uiteindelijk 4 las ik? Ik zou de tijd tussen 3 maaltijden zelf sowieso te lang vinden en dan ergens halverwege snaaitrek krijgen. Zeker omdat ik ook regelmatig sport.
Ik eet zelf per dag wel over meerdere momenten maar uitgebalanceerd en minder dan voorheen, dat werkt voor mij het beste. Kan altijd grote porties op haha dus die heb ik kleiner gemaakt. En natuurlijk voldoende sporten.

Sasky ja is zeker ook wat waard, niks erbij,helemaal na de afgelopen 2 weekends met uit eten en barbecues. Maar de komende 2 weken heb ik dus alleen morgen dat festival en verder niks tot de 24e. Dus hopelijk gaat er weer af nu.

Progesteron te lag.... Jeetje nou het zou wel n opluchting zijn als het dat zou zijn zodat het een naam heeft en je weet waar je gevoel en gebrek aan energie vandaan komt. Je gaat je er wel op laten testen? Ben benieuwd, En we hebben dus hetzelfde plan de komende tijd lees ik!

Nou hier ga ik zo naar de masseuse en dan vanmiddag nu die rooftop party niet doorgaat even naar mijn moeder. Morgen dan dat festival in Amsterdam en zondag niks. Wel fijn dat de temperaturen even wat draaglijker zijn, ik had er niet heel veel last van ofzo maar vind 25 graden toch fijner dan 35 haha.

Fijn weekend allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Hamaika oh jeetje wat ben je een feestbeest :jump: .
Gezellig hoor allemaal!
En heeeeerlijk naar de masseuse . Doe je dat vaker?
Gelukkig is je menstruatie nu over ..ik hou altijd veel vocht vast , dus misschien voor jou ook een min!
Fijn hè dat het nu wat koeler is ...dat maakt het allemaal wat draagzamer..
Jaaa zijn 4 eetmomenten geworden vanwege het hongergevoel voordat ik naar bed ging .
Maar overdag ging super goed.. stevig ontbijt en lunch (ik hou ervan) en om 7 uur ontbeten, 12.30 uur lunch en 18.00 avondeten :) .
Ik vond dat super fijn zo en meer dan 500 calorieën per maaltijd eet ik toch niet snel. .
Alleen om 22 uur dus echt een hongerklop. Dus een pakje maïswafels op a 100 kcal.
Al met al zo'n 1500 a 1600 kcal.
Vandaag ga ik dit eten:

O 7.30: Griekse yoghurt met havermout, blauwe bessen en paar rozijntjes + een pruim
L: 13.00: 3 boterhammen met 2 gekookte eieren en plakje kaas
D 18.00: tortilla wrap met kip en groenten

Dan 40 min hardlopen

En s'avonds nog bakje magere yoghurt met eventueel een appel erdoor .

Denk rond de 1700 kcal maar dat mag wel met 40 min hardlopen = ongeveer 450 calorieën verbranden
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer. Even snel, want ik moet zo naar werk.

Hamaika: Jammer dat er niets af is, maar het is ook geen plus. De rest van de week er weer tegenaan en dan komt er vanzelf weer een min. Hoe was het festival?
Daev83: Heftig van die drie maaltijden. Dat heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar dat hield ik niet vol. Ik krijg dan tussendoor zoveel honger en dan vind ik het lastig om me te beheersen. Maar vooral doen, als het voor jou wel goed werkt! Ik probeer op een dag ook maximaal 1500 calorieën te eten, maar ik tel globaal (dat allemaal invoeren in een app is niets voor mij). Dus ik ga er vast ook wel eens overheen, maar ik blijf er vast ook vaak genoeg onder. Hardlopen gaat goed! Gisteren 7,5 kilometer gerend met een pace van 5:27 (dus in ongeveer 40 minuten), echt bizar snel voor mijn doen. Hoe gaat het bij jou? Doen je schenen nog zeer? Ik voelde mijn linkerscheen gisteren een beetje, terwijl het eigenlijk altijd de rechter was die protesteerde..
Sasky: Wat vreemd van die progesteron. Maar wel fijn om te weten dat het niet allemaal psychisch is, toch? Ga je je nog laten testen en wanneer?
Mufasa: Kut zeg, van die weegschalen. Vreemd ook dat dat zoveel verschilt van elkaar.
Suikerbroodje: Ik herken dat gevoel wel, het 'op zich ook wel prima vinden zo'. Ik heb dat nu ook een beetje, voornamelijk omdat ik al bijna 9 kilo ben afgevallen. Ik zie er weer beter uit (hoera voor het niet meer hebben van een onderkin), zit een stuk lekkerder in mijn vel en krijg ineens bizar veel aandacht van het mannelijke geslacht. Heel gek, was dat helemaal niet meer gewend, haha. Maar aan de andere kant heb ik nu nog niet eens een gezond BMI, dus ik weet ook wel dat er echt nog wel wat af moet. Lastig om dan de motivatie te vinden om door te gaan inderdaad.

Hier weer een goede week, maar mijn gewicht daalt niet. Geen idee waarom, ik hoop dat het zich de komende dagen nog rechttrekt. Vrij frustrerend als je hard je best doet, maar geen verschil ziet op de weegschaal. Maar we gaan gewoon door :)

Zo, en nu ga ik racen naar werk. Helaas moet ik dit weekend ook weer werken, maar het voordeel van zoveel werken is wel dat ik weinig tijd heb om andere dingen te ondernemen met vrienden, waarbij dan weer vaak (ongezond) eten komt kijken. En mijn bankrekening aan het eind van de maand, natuurlijk :lol:
Daev83 ja ik ben wel n feestbeest. Heb dat al die jaren met mijn ex te lang moeten missen hier in Nederland omdat al mijn geld toen aan reisjes naar Bilbao op ging. Dus nu ik de vrijheid, de tijd en het geld heb probeer ik zoveel mogelijk van die dat soort dingen te doen. :yes:

Masseuse doe ik 1 x er 3 weken ja, zijn triggerpoint behandelingen als aanvulling op mijn chronische lage rugpijn-behandeling bij de fysio.

Als ik me vandaag op het festival een beetje kan inhouden en morgen netjes eet verwacht ik maandag wel n min ja. Zag gisterochtend n mooie min staan maar goed vandaag moet nog komen haha,

Netjes die 1500-1600 kcal met 4 eetmomenten. Zeker met het sporten erbij lijkt me dat een prima aantal! Goed bezig! Je eetlijstje klinkt lekker en ziet er gevarieerd uit!

Aurorus hopelijk niet gister helemaal nat geregend op weg naar en van je werk?

Precies, er was ook niks bij vorige week en dat vond ik nog n hele prestatie gezien het uit eten en die dag catering op de boot. Maandag ga ik wel weer voor een min!

Het festival is pas vandaag dus ik kan pas morgen of maandag posten hoe het was. Heb er veel zin in. Eigenlijk ben ik qua muziek echt een punkrocker/grunger maar deze nineties muziek zijn lekker veel herinneringen. Van die foute top 40 dancehits van Captain Jack en Party Animals enzo. We gaan met zijn zevenen, ik ken er de helft van. Dus ben erg benieuwd!

Net als jij tel ik ook globaal de calorieen, ik vind apps etc teveel gedoe en dat ga ik dan vergeten/ word ik laks in. Ik heb ook geen apps geïnstalleerd. Ik weet ongeveer wat waar in zit en daar probeer ik me dan aan te houden. Ik hou ook 1500 kcal aan per dag.

Goed zeg jouw hardlopen, 7,5 km in 40 minuten is heel netjes!!!!
Kan het niet zijn dat je gewicht zich even stabiliseert door spier-opbouw? Ik denk dat bij mij ook, want ik sport veel en mijn benen worden mooier, maar ik blijf rond hetzelfde gewicht hangen. Kan best spieropbouw zijn. Laten we hopen dat het snel weer omlaag gaat!

Ik was gisteren helemaal happy, had 70 euro gewonnen in de staats! Haha die wisten ook dat mijn bankrekening een injectie nodig had hahaha

Fijn weekend meiden!!!
Alle reacties Link kopieren
Hamaika: zo dat is niet verkeerd zeg €70 euro winnen!! Al zou ik dan ook weer zo iets hebben van, jammer dat als ik win het geen miljoen is :) . Nee hoor zonder gekheid, €70.- is zeker mooi meegenomen!! Groot gelijk, lekker feesten! Je leeft maar 1x.
Ik ben niet (meer) een feestbeest.. maar ja met twee kleine kinderen is dat natuurlijk weer heel anders, ook leuk, maar dan ben je daar helemaal uit!

Aurores: jeetje zo snel O_O .. lukt mij echt niet hoor.
Net in het bos gelopen ..met een erg ongelijke ondergrond..ben ik stuk langzamer dan over de weg.
Heb 6 km gelopen in 40.46 min.
Niet erg snel dus, maar goed toch weer 6 km in de pocket.
En doe beetje rustig om mijn schenen te besparen.
Het blijft een zwakke plek en ze blijven gevoelig, maar na twee dagen rust is dat ook weer over gelukkig.

Nou drie eetmomenten gaan m toch niet worden hoor ..gisteren om 16 uur viel ik om en heb nog pakje maiswafels op.
Ik hou het maar op met mate en magere tussendoortjes.

En als klap op de vuurpijl wilde mijn man gisteren ook nog uit eten :facepalm: , daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen .
Heb champignons met toast op en als hoofdgerecht voor vis gekozen en daar maar 7 frietjes bij op...maar wel een toetje en dat was een mega dame blanche..

Morgenochtend ga ik wegen. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika: Ah sorry, ik dacht dat het festival gisteren was, haha. Het klinkt qua muziek in ieder geval als een gezellig feestje. Nieuwe poging: hoe was het? ;) En lekker zeg, die 70 euro! Op de heenweg was ik trouwens niet natgeregend, maar op de terugweg 's avonds wel. Maar goed, ik ben heel blij dat het eindelijk niet meer zo bloedheet is, dus ik zal niet klagen.
Daev83: Het was misschien ook wel een beetje te mooi om waar te zijn, die drie eetmomenten. Van een pakje maiswafels zul je gelukkig niet gelijk aankomen. Gewoon eten als je écht honger hebt hoor, uithongeren heeft ook geen zin. Over het hardlopen: ik loop eigenlijk altijd op een harde ondergrond. Ik ren meestal dwars door de binnenstad (ik woon in een grote stad), dus ik loop vrijwel alleen op het asfalt (voornamelijk fietspaden) en de stoep. Een zachte ondergrond vind ik niet lekker lopen, maar het is natuurlijk ook wat je gewend bent. Ik kan me wel voorstellen dat lopen op een zachte ondergrond fysiek een stuk zwaarder is.

Mijn gewicht is weer bijgetrokken, zag ik vanochtend. Ik ben benieuwd wat de weegschaal maandag aangeeft. Ik hoop dat ik onder de 74 ga duiken. want dat zou betekenen dat ik eindelijk weer een gezond BMI heb. Ik heb daarnet trouwens ook nog hardgelopen en een flink stuk ook: 10 kilometer. Voor het eerst! Ik liep het in precies 58 minuten, dus ik ben echt wel een beetje trots op mezelf nu. Toen ik eind april begon, kwam ik nog niet verder dan 2 kilometer en dan was ik daarna ook echt he-le-maal gesloopt. Nu voel ik me nog best prima.
Zo daar ben ik weer! Geen stem meer over, geen benen ook hahahaha maar vandaag hoef ik helemaal niks behave koffie, douchen en verder zie ik wel.

Het festival was echt geweldig!!! Allemaal van die eurodance en happy hardcore hits uit de jaren 90. We waren met 7, maar op zeker moment waren we met zijn drietjes over en wij zijn gewoon tot het einde gebleven, We hebben ook echt staan dansen van begin tot eind , dus vanochtend dacht ik... wat doet nou zo n dag dansen van 16-23 uur en ik geloofde mijn ogen dus echt niet... What the......

ER STOND SERIEUS 73.9 KILO op de weegschaal vanochtend! 73,9 ???? Ik ben er wel 4 x op en af gegaan hahaha, Ik bedoel, ik had 6 bier op en patat en dan toch door die dag dansen zoveel afvallen.... Dan wil ik nog wel 5 van die dancefeestjes hahaha, dan zou ik er zijn hahaha. Oh oh oh. Nu maar hopen dat het niet 'zout en bier zet later aan' wordt Maar als dit echt nog zo is morgenochtend dan ben ik zo mega blij. De laatste keer dat ik dit woog was in 2011 !!!!!!!

Maar goed eerst maar eens zien, misschien dat het zout uit de friet zich vandaag nog vastzet ofzo. Maar als dit blijft dan hoef ik nog maar 6,9 kilo tot en gezond bmi. Al ga ik dan nog wel ff door. Maar ok, eerst maar eens kijken morgenochtend. Het is nog geen maandag hahaha.

Daev83 nee dat was zeker niet verkeerd die 70 euro. Kan mijn creditcard wel ff gebruiken hahaha, Maar inderdaad, een miljoen had nog beter geweest haha. En nee, in jouw geval met kleine kids wordt dat erg lastig, lekker feesten. Dan heb je een heel ander leven gekregen. Als ik ze gekregen had zelf zou het ook anders zijn maar is er nooit van gekomen (ik had best een kind gewild met mijn ex, daarom is het ook zo moeilijk te verteren wat er na het beëindigen van onze relatie is gebeurd) en nu is het biologisch gezien te laat.

Netjes hoor die 6km weer behaald! Ja lijkt me wel killing voor je schenen ja en zeker als de ondergrond zo verrot is.

Weet je meis, je hebt het geprobeerd met die 3 maaltijden per dag en dingen uitproberen is altijd goed. Dit was hem dus uiteindelijk niet, dus hopelijk gaat dit nu wel lukken met magere tussendoortjes en toch wat meer eetmomenten per dag, Zet hem op meis !

Aurorus ja het was n geweldig festival! Zie hierboven hahaha. En die 70 euro zijn erg welkom want had nog 55 euro over voor de komende 10 dagen (boodschappen voor de hele komende week had ik wel al gedaan) maar ja is toch wat krap. Dus lekker! Hopelijk keren ze snel uit hahaha.

En zeker waar ja, lekker dat we nu gewoon weer adem kunnen halen na al die extreme hitte. Had er gisteren op dat festival ook niet aan moeten denken dat het 35 graden was geweest. Jij op de terugweg dus wel natgeregend? Enige voordeel is dat je dan thuis gelijk wat anders aan kan doen.

Jouw gewicht dus ook bijgetrokken? Zou cool zijn ja als we alletwee onder de 74 uitkomen! We gaan het zien morgen! Top dat jouw bmi dan ook weer gezond is, dat is al n hele prestatie. Ik moet daarvoor 67 wegen maar dat komt nu ook n soort van dichterbij als dit klopt morgenochtend, Goed bezig! Ook met hardlopen. Mooi hoe dat dan steeds verder kan zonder uitgeteld te raken he?

Nou ik ga zo ff uitgebreid douchen, dan schoonmaken en vanavond nog even 45 min fietsen. Ik wil het nu wel vasthouden hahaha. Vanavond eet ik zuurkool uit de oven, ook wel weer n keertje lekker, zuurkool!

Ben benieuwd morgen meiden!!!
Alle reacties Link kopieren
Yeaaaah wat fijn jouw gewicht Hamaika!
Hopelijk morgenochtend ook nog!
Ach wat sneu dat je wel graag kinderen had gewild :cry: wat spijt me dat te horen!
"Gelukkig" zitten er ook voordelen aan het hebben van geen kinderen , qua vrijheid..maar ik begrijp dat dit maar een schrale troost is! .
Hopelijk ben je wel gelukkig :). De feesten klinken erg gezellig.
Heel herkenbaar dat gevoel dat je het gewicht nu wil vasthouden.
Ik ben ook heel blij met mijn gewicht van vanmorgen .iets onder 79 maar heb analoge weegschaal dus hou het op 78.8.
Helemaal geen zin om dat vandaag te gaan verpesten.
Maar hou het wel bij vandaag wegen, omdat ik weer zoute soep ga eten.
Ja hebt gelijk hoor, heb het geprobeerd de drie maaltijden maar geen succes.
Zo blijft het sowieso een hele leerweg welk eetpatroon het beste bij je past ..dat kan volgens mij wel maanden duren voordat je daar achter ben..het moet immers een levenswijze zijn die voor altijd blijft!!.
En een goede balans tussen gezond eten en af en toe cheaten.. (80/20)

Ook met mijn nieuwe levensstijl qua sporten ben ik erg blij..in april begonnen met hardlopen en loop nu 5 tot 8 km.. en voel me daar zo goed bij .
Vandaag verplicht rustdag van hardlopen maar zojuist 4 km stevig doorgelopen met de hond .
En ga me zo inschrijven voor een "wedstrijdje" trail (in bos) van 6,5 km..is over twee weken . :)
Zo nou uiteindelijk geen 73,9 gebleven maar toch behoorlijk veel eraf!

Vanochtend 74,1 dus deze week - 1,7 kilo.....

Absurd veel maar denk ook dat het voornamelijk vocht was dat ik vasthield met ongesteld zijn en natuurlijk een aantal uur achter elkaar dansen zaterdag. Dus veel of niet, ik ben er blij mee!!! En dat ondanks het bier en de friet van zaterdag haha.

Daev83 ook netjes hoor meis onder de 79 nu! Goed bezig ook!

Ja ik had met mijn ex wel kinderen gewild, maar hij dacht altijd dat hij ze niet kon krijgen vanwege zijn jarenlange verslavingsproblemen, Extra bitter was dus dat hij met dat *** na mij binnen 15 maanden na het eindigen van onze relatie een dochtertje heeft gekregen en getrouwd is. Tot op de dag van vandaag doet dat me heel veel pijn en verdriet.

En ja klopt zeker hoor, er zitten ook veel voordelen aan het niet hebben van kinderen en aan single zijn. Had sowieso in het geval van mij en mijn ex lastig geweest, kinderen, omdat hij in Spanje woont.

Ik ben momenteel wel heel gelukkig. Het scheelt ook veel drama en gedoe (relatie met een borderliner met verslaving en depressie geeft ook n enorme hoop stress) en de rust die ik nu heb is ook heel wat waard. Plus dat ik nu eindelijk aan dingen toekom zoals op stap gaan en reizen want de afgelopen jaren ben ik natuurlijk alleen maar steeds naar Bilbao geweest omdat hij daar woont. Ook daarom onderneem ik nu zoveel. Als afleiding maar ook om dingen in te halen waar ik al die jaren niet aan toekwam,.

Maar ik mis die klootzak soms ook behoorlijk want zonder al die drugstoestanden was hij gewoon n geweldige, creatieve en gevoelige lieverd . Maar het is de harddrugs geweest en de 'mensen' om hem heen door wie hij is teruggevallen die onze relatie de kop heeft gekost. Een heftig verhaal dat me een aantal jaar volledig in beslag nam. Ik kan inmiddels wel zeggen dat ik alles verwerkt heb maar ik mis hem nog wel op momenten.

Maar goed terug ontopic, hopelijk kan jij ook je gewicht vasthouden! Herkenbaar ook, nu ik dit heb gezien wil ik geen stomme dingen doen die het weer verpesten. Mijn eerstvolgende eetdate is pas weer de 24e dus de komende 2 weken wil ik er ff echt voor gaan.

En precies dat, je hebt iets uitgeprobeerd en dat is altijd heel goed. Bij mijj viel ik op zeker moment niet meer af en ik snapte niet waarom. Maar bij mij bleek het te zitten in te weinig variatie. Ik at te vaak dezelfde dingen. Nu ik veel meer varieer, dus ook vaker eens rijst of peulvruchten bijvoorbeeld, loopt het weer. Ik probeer die dingen nu zeker ook 1 x per week te eten. En inderdaad, af en toe cheaten. BIj mij is feitelijk 1 dag per week de cheatdag. En de tijd gaat zo snel dat het gevoelsmatig al heel snel weer mag haha.,

Klopt helemaal, het duurt even voor je daar achter komt wat het beste werkt. Ik kwam daar ook pas achter begin dit jaar.
En sporten inderdaad! Superknap ook van jou dat je inmiddels zoveel meer kan hardlopen dan eerst en succes alvast met die trail!!!!!!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 07:38
78.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hier nu 73,6, dus een -1 kilo! En weer een gezond BMI :cheer2: Vanavond ga ik het vieren met een grote, vette pizza (en dan de rest van de week weer gezond, haha).
Aurorus jouw bericht kriuiste het bewerken van mijn bericht zie ik.

Wat supergoed meis ook bij jou die kilo eraf en nu weer een gezond BMI !!!!!! Wat een geweldig nieuws meis!!!!! Dat is echt een mijpaal ! Supergoed bezig!!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor de goede resultaten.
:high5: .
Hamaika : erg moeilijk en wrang om te zien voor je, je ex met een nieuwe liefde en baby.
Maar de vraag is of het wel verstandig was om je leven verder te gaan met een persoon die zulke problematiek heeft. Laat staan om er een kind mee te krijgen.
Neemt niet weg dat je de persoon zelf erg kan missen :rose:
Alle reacties Link kopieren
Hamaika je mag mij uit de tabel halen.
Schrijf graag nog mee, maar ik vind de weegschaal niet realistisch.
Gisteren zoute soep op en weeg opeens 80.
Ik ga m naar zolder brengen en ga centimeters meten en foto's maken iedere maand om de progressie bij te houden.
Daev83 weet je het zeker meis? Ik heb je er net uit gehaald en je kan altijd weer terug er in als je je bedenkt.

Leuk dat je wel gewoon mee blijft schrijven hier.

Ja het is erg zuur ja, hoe het is geëindigd tussen ons. De persoon die hij is mis ik enorm ja, maar de verslaafde in hem mis ik totaal niet. Ik wens hem ook alleen maar goeds toe want het is een goed mens. Maar dat is als je alle ellende weghaalt en helaas heeft hij voor die ellende gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben er weer! Net terug van een heerlijke vakantie! Moet veel doen vandaag dus heb geen tijd om bij te lezen, maar dat ga ik snel doen, morgen niet want dan gaan we naar Belgie voor second opinion voor onze dochter, we zitten dus direct weer in de malle molen, maar we hebben het echt heerlijk gehad.
Vanochtend het uur der waarheid: 72,7, omdat er een vraagteken staat en ik ook echt niet meer weet wat ik was kan ik dus ook niet zeggen hoeveel het plusje (want dat is het wel) is, maar het valt mij nog mee, ik had 74 verwacht met elke dag croissantjes etc.
Ik ga snel bijlezen en kom dan snel weer hier terug!! Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Hamaika, wat goed! Jammer dat je niet onder de 74 gebleven bent, maar het is duidelijk, vanaf nu elke week zo'n dansfestival! haha dan ben je in no-time onder je wensgewicht!
En nog een knuffel, :hug: vanwege het verhaal met je ex - zuur dat het zo heeft moeten lopen. Een kind met hem was denk ik niet makkelijk geweest, als hij borderline heeft. maar ja, een schrale troost.

Daev, wat gek zeg, dat je gewicht zo schommelt! Ik hoop dat centimeters meten beter voor je is!

Aurorus, je gaat als een trein! Gefeliciteerd met het gezonde bmi!

Maureen, welkom terug - en dat valt allemaal reuze mee dus! Fijn dat de vakantie zo leuk was, die had je wel even verdient!

Hier: ik ben gewoon vergeten te wegen :facepalm: waarschijnlijk omdat iemand in ons huishouden vanaf half vier wakker was... en pas om kwart voor vijf weer sliep. In mijn bed. En die ook best veel ruimte innam, waardoor ik op het randje lag. en de wekker om 6:15 alweer ging. Dus ik was niet helemaal fit vanochtend.
Ik hoop morgen te wegen!

Groetjes aan iedereen!!
I could go into detail...but I won't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven