afvallen begin juli 2012
zondag 1 juli 2012 om 19:34
Ja ik weet het, het zoveelste afvaltopic. Maar ik zou graag met een nieuw groepje willen beginnen.
Aanleiding: ik zag vandaag foto's van mezelf, in korte broek en topje. voor en achter en schrok een beetje van mezelf.....
Dikke bovenbenen en armen, vet op m'n rug, echt uit vorm, ondanks dat ik nog redelijk sportief ben. Vorig jaar zag ik er na een dieet en fanatiek sporten in sportschool stukken beter en vooral strakker uit, dus het roer moet om. Af van mijn suikerverslaving, geen koekjes, cake, gebak, snoep.....Minder koolhydraten meer groente en fruit in combinatie met eiwitshakes.
Wie doet er mee? Ik begin morgen, start 2 juli. Ik weeg trouwens 73 kilo bij een lengte van 1 68. en er mag 8 kilo af....Buik is vooral heel vet: 90 cm omvang. Dus daar moet echt flink af!
Wie heeft vergelijkbare doelen en vindt het leuk om mee te schrijven?
Aanleiding: ik zag vandaag foto's van mezelf, in korte broek en topje. voor en achter en schrok een beetje van mezelf.....
Dikke bovenbenen en armen, vet op m'n rug, echt uit vorm, ondanks dat ik nog redelijk sportief ben. Vorig jaar zag ik er na een dieet en fanatiek sporten in sportschool stukken beter en vooral strakker uit, dus het roer moet om. Af van mijn suikerverslaving, geen koekjes, cake, gebak, snoep.....Minder koolhydraten meer groente en fruit in combinatie met eiwitshakes.
Wie doet er mee? Ik begin morgen, start 2 juli. Ik weeg trouwens 73 kilo bij een lengte van 1 68. en er mag 8 kilo af....Buik is vooral heel vet: 90 cm omvang. Dus daar moet echt flink af!
Wie heeft vergelijkbare doelen en vindt het leuk om mee te schrijven?
vrijdag 3 augustus 2012 om 10:40
quote:Ga je er deze week een 'betere' week van maken?
Ik ben bang van niet!
Ik geef vrijdag een feestje en ga daarvoor een mega-high tea maken (voor ongeveer 15 personen), met allerlei hartige hapjes en taarten en koekjes. Ik ga (bijna) alles (behalve de chocolaatjes en het stokbrood ) zelf bakken, dus ik begin woensdag al. Dat kan natuurlijk niet goed gaan.... . Maar ik ga gewoon met mate proeven en eten, en wel genieten . (Afvallen in deze week zal waarschijnlijk echter wel wat teveel gevraagd zijn, dat moet daarna weer).
Overigens moet ik toch nog even vertellen dat we ons met het Ben&Jerry's ijs heel netjes gedragen hebben van de week. Dat was woensdag, en we hebben met z'n tweeën (!) slechts een kwart van de bak gegeten. En de rest staat nog netjes in de vriezer.
Ik ben bang van niet!
Ik geef vrijdag een feestje en ga daarvoor een mega-high tea maken (voor ongeveer 15 personen), met allerlei hartige hapjes en taarten en koekjes. Ik ga (bijna) alles (behalve de chocolaatjes en het stokbrood ) zelf bakken, dus ik begin woensdag al. Dat kan natuurlijk niet goed gaan.... . Maar ik ga gewoon met mate proeven en eten, en wel genieten . (Afvallen in deze week zal waarschijnlijk echter wel wat teveel gevraagd zijn, dat moet daarna weer).
Overigens moet ik toch nog even vertellen dat we ons met het Ben&Jerry's ijs heel netjes gedragen hebben van de week. Dat was woensdag, en we hebben met z'n tweeën (!) slechts een kwart van de bak gegeten. En de rest staat nog netjes in de vriezer.
vrijdag 3 augustus 2012 om 17:36
Hmm. Ik voel me een beetje slecht. Qua eten, en voel me een beetje alleenig.. Zoveel mensen op vakantie!
Vandaag;
o 2 crackers smeerkaas
t niks (vanwege lunch)
l paar 1/6 van sandwiches, met roomkaas/salami/kaas, paar stukjes wrap met roomkaas/salami/kaas, wat stokbrood met aioli, komkommer, tomaatjes
t koekje
d denk stokbrood met sla, tomaat, aioli
Vandaag;
o 2 crackers smeerkaas
t niks (vanwege lunch)
l paar 1/6 van sandwiches, met roomkaas/salami/kaas, paar stukjes wrap met roomkaas/salami/kaas, wat stokbrood met aioli, komkommer, tomaatjes
t koekje
d denk stokbrood met sla, tomaat, aioli
vrijdag 3 augustus 2012 om 21:50
Vandaag wel aardig eet dagje gehad.
O: 2 beschuiten met muisjes en thee.
L: 1 bolletje met boterhamworst.
D: Patat (Dat was wat minder maar had er geen inspraak in, haha)
T: Yoghurt met aardbeien en wat flakes.
T: Handje rice crisps.
Hopelijk ga ik dit weer volhouden!
Boodschappen zijn in elk geval weer binnen.
Ben even mee geweest met de laatste boodschappen halen.
Dit viel een beetje erg tegen.
Had veel meer buikpijn dan ik op eerste oog dacht. Zo liggend op de bank voelt het beter dan als ik op ben.
Noujaah dan nog maar iets langer op de bank met wat kleinere stapjes weer op de been!
O: 2 beschuiten met muisjes en thee.
L: 1 bolletje met boterhamworst.
D: Patat (Dat was wat minder maar had er geen inspraak in, haha)
T: Yoghurt met aardbeien en wat flakes.
T: Handje rice crisps.
Hopelijk ga ik dit weer volhouden!
Boodschappen zijn in elk geval weer binnen.
Ben even mee geweest met de laatste boodschappen halen.
Dit viel een beetje erg tegen.
Had veel meer buikpijn dan ik op eerste oog dacht. Zo liggend op de bank voelt het beter dan als ik op ben.
Noujaah dan nog maar iets langer op de bank met wat kleinere stapjes weer op de been!
vrijdag 3 augustus 2012 om 22:05
Vandaag was ik 76,6 kilo... Dat is hetzelfde als vorige week. Heb vandaag een high tea gehad. Echt te lekker!! Verder heb ik me redelijk gedragen afgelopen week, maar het kan beter... Volgende week hopelijk beter! Grrr... Waarom
hou ik toch zo van eten???
Jullie high tea en lunch klinken erg lekker run en eefje!!
hou ik toch zo van eten???
Jullie high tea en lunch klinken erg lekker run en eefje!!
vrijdag 3 augustus 2012 om 22:13
Hahaha erg he??? Ik weet niet hoe lang jullie bezig zijn, maar ik 6 weken, en ik heb goed nieuws. HET WENT!!! Als ik in de supermarkt loop zie ik de ongezonde dingen amper meer. Als ik op de bank zit denk ik niet nonstop, wat kan ik nu eten?! Ik verlang niet meer naar frisdrank, pasta eet ik amper meer en oosterse gerechten (rijst/mihoen) begin ik lekker te vinden, als ik trek heb denk ik, jummie, fruit! En als ik eet stop ik als ik vol zit... Dus ik denk, serieus, dat mijn leven een beetje omgegooid is!
(zal je zien dat ik morgen heel de dag patat en frikandellen wil eten, karma is a bitch)
(zal je zien dat ik morgen heel de dag patat en frikandellen wil eten, karma is a bitch)
zaterdag 4 augustus 2012 om 08:28
Dag dames! Mijn motivatie was de afgelopen week ver te zoeken door alle drukte en stress, maar moet er nu weer vol voor gaan!
Woog 2 weken geleden 74,2 en nu weer 74,8. Valt me reuze mee voor 2 weken nog net niet onbeperkt (vr)eten en niet sporten. Ga over 2,5 week op vakantie, dus tot die tijd nog even lekker knallen
@runrunrun; Raar, misschien houd je snel/makkelijk vocht vast? Ik merk dat het bij mij ook heel erg afhangt van hoe laat ik de avond ervoor gegeten heb. Misschien bij jou ook?
Woog 2 weken geleden 74,2 en nu weer 74,8. Valt me reuze mee voor 2 weken nog net niet onbeperkt (vr)eten en niet sporten. Ga over 2,5 week op vakantie, dus tot die tijd nog even lekker knallen
@runrunrun; Raar, misschien houd je snel/makkelijk vocht vast? Ik merk dat het bij mij ook heel erg afhangt van hoe laat ik de avond ervoor gegeten heb. Misschien bij jou ook?
zaterdag 4 augustus 2012 om 08:44
zaterdag 4 augustus 2012 om 10:33
Gewoon vol blijven houden runrunrun! Je huidige leefstijl is zo te lezen super, dus op gegeven moment kunnen de kilo's nergens anders meer heen dan eraf. Komt vanzelf, hoe moeilijk het ook is..
Ik ga 8 dagen naar Egypte, lekker relaxen op het strand en duiken. Het is wel all inclusive, dus ik hou mn hart vast haha. Mezelf op een max van 1 keer per dag iets echt 'ongezonds' als een pizzapuntje of een beetje patat zetten en verder vooral sla en fruit eten. Scheelt dat ik dat ook heel lekker vind, maar toch is het een iets verstandigere keus.
Hoe hebben de vakantiegangers die al terug zijn het gedaan met sporten/bewegen tijdens vakantie?
Ik ga 8 dagen naar Egypte, lekker relaxen op het strand en duiken. Het is wel all inclusive, dus ik hou mn hart vast haha. Mezelf op een max van 1 keer per dag iets echt 'ongezonds' als een pizzapuntje of een beetje patat zetten en verder vooral sla en fruit eten. Scheelt dat ik dat ook heel lekker vind, maar toch is het een iets verstandigere keus.
Hoe hebben de vakantiegangers die al terug zijn het gedaan met sporten/bewegen tijdens vakantie?
zaterdag 4 augustus 2012 om 10:36
Hahah precies, maar hou wel vol hoor. Vandaag ook een fruitdag, dat schijnt goed te helpen tegen vocht vast houden (als dat het is). Op vakantie liepen wij best redelijk wat. Verder heb ik er niet opgelet, wat wil zeggen; alcohol gedronken, aantal keer ijs, elke dag patat of pasta, tussen de middag vlees/patat, en redelijk wat frisdrank! Uiteindelijk was ik maar een halve kilo zwaarder. Dus dat moet goedkomen joh!! Wel heeerlijk zeg egypte!
zaterdag 4 augustus 2012 om 18:04
Hallo dames. Heb net een klein stukje terug gelezen, maar ik zie dat iedereen nog goed bezig is.
Ik ben nu halverwege de vakantie en heb even wifi. Helaas veel ongezond gegeten en ook lekker wijntjes gedronken. Geniet er van, maar merk aan mijn lichaam (en kleding) dat ik wel aangekomen ben. Volgende week kom ik weer terug en dan ga ik weer hard aan de slag. Voelde me zo fijn toen ik die kilo's kwijt was, dat wil ik weer. Maar eerst nog van de vakantie genieten. Zet hem op de komende week en volgende week kom ik weer meeschrijven
Ik ben nu halverwege de vakantie en heb even wifi. Helaas veel ongezond gegeten en ook lekker wijntjes gedronken. Geniet er van, maar merk aan mijn lichaam (en kleding) dat ik wel aangekomen ben. Volgende week kom ik weer terug en dan ga ik weer hard aan de slag. Voelde me zo fijn toen ik die kilo's kwijt was, dat wil ik weer. Maar eerst nog van de vakantie genieten. Zet hem op de komende week en volgende week kom ik weer meeschrijven
zaterdag 4 augustus 2012 om 19:28
Ik kan ook wel wat zon gebruiken.
Ik schrik soms van mijn eigen spiegelbeeld.
Wit! en enorme blauwe kringen onder mijn ogen.
Toch een teken dat het inderdaad nog niet helemaal lekker gaat, haha. Slaap ook echt 12 uur per nacht.
Vandaag wel weer een redelijk eet dagje gehad...heb nu alleen wat onrust en zit richting een eetbui.
Niet aan toegeven!!!!
O: 1 bolletje met aardbeien en thee.
L: 1 harde meergranen bol. 1 helft met philadelphia light en paprika en 1 helft plakje kaas met tomaat, ui en kruiden uit de oven.
T: kleine appel.
A: Mosselen, salade, stokbrood.
T: Bakje met vla en aardbeien.
T: ? Weet ik nog niet.
Ik schrik soms van mijn eigen spiegelbeeld.
Wit! en enorme blauwe kringen onder mijn ogen.
Toch een teken dat het inderdaad nog niet helemaal lekker gaat, haha. Slaap ook echt 12 uur per nacht.
Vandaag wel weer een redelijk eet dagje gehad...heb nu alleen wat onrust en zit richting een eetbui.
Niet aan toegeven!!!!
O: 1 bolletje met aardbeien en thee.
L: 1 harde meergranen bol. 1 helft met philadelphia light en paprika en 1 helft plakje kaas met tomaat, ui en kruiden uit de oven.
T: kleine appel.
A: Mosselen, salade, stokbrood.
T: Bakje met vla en aardbeien.
T: ? Weet ik nog niet.
zaterdag 4 augustus 2012 om 21:20
He adeline, je bent er weer! Fijn om weer wat van je te lezen.
Mijn uiteindelijke eetlijst van vandaag;
o kwart meloen
t kwart meloen
l banaan
t kwart meloen
t yoghurt
d sla en roerbakgroenten met een beetje aioli (sorry )
t yoghurt
net ff gewogen en was 67! Dus ik neem mijn weegschaal niet meer serieus hahahah.
Mijn uiteindelijke eetlijst van vandaag;
o kwart meloen
t kwart meloen
l banaan
t kwart meloen
t yoghurt
d sla en roerbakgroenten met een beetje aioli (sorry )
t yoghurt
net ff gewogen en was 67! Dus ik neem mijn weegschaal niet meer serieus hahahah.
zondag 5 augustus 2012 om 09:23
Gisteren weer bezoek gehad, en zelf heerlijke pizza gebakken, en als toetje appelkruimel-repen gemaakt. Tja, da's natuurlijk niet goed. De aankomende week wordt dus ook, nou ja zeg maar bagger, met de hele week taarten bakken enzo. Maar vanaf volgende week ga ik er weer tegen aan!
Adeline, wat fijn dat je weer normaal kunt eten en je een beetje opknapt!
Adeline, wat fijn dat je weer normaal kunt eten en je een beetje opknapt!
zondag 5 augustus 2012 om 09:54
Daar ben ik ook benieuwd naar. Klinkt lekker eefje! Mmm..
Run, ze zeggen dat je je niet iedere dag moet wegen omdat je gewicht per dag nogal kan schommelen. Dit kan worden veroorzaakt door vocht of stoelgang etc. Een keer in de week schijnt beter te zijn.
Sneeuwwitje, fijne vakantie verder!
Ik ga me misschien tot aan de vakantie (ik ga 10 september) storten en de shakes. Gebruikt 1 van jullie die? Het schiet hier niet op met de kilo's.., word er gewoon verdrietig van!
Run, ze zeggen dat je je niet iedere dag moet wegen omdat je gewicht per dag nogal kan schommelen. Dit kan worden veroorzaakt door vocht of stoelgang etc. Een keer in de week schijnt beter te zijn.
Sneeuwwitje, fijne vakantie verder!
Ik ga me misschien tot aan de vakantie (ik ga 10 september) storten en de shakes. Gebruikt 1 van jullie die? Het schiet hier niet op met de kilo's.., word er gewoon verdrietig van!
zondag 5 augustus 2012 om 11:56
Gister een dramatische dag gehad wat eten betreft, dus die durf ik hier niet eens te vermelden haha. Vandaag weer fanatiek verder en dan ergens deze week weer even kijken of het sporten weer gaat. Heb de afgelopen tijd bijna niets gedaan door de pijn in mn knie.
Hebben jullie nog lekkere/makkelijke gerechten voor 1 persoon?
Ik merk dat ik -als ik alleen voor mezelf kook- veel sneller naar ongezonde en makkelijke dingen grijp.. Niet goed natuurlijk..
Hebben jullie nog lekkere/makkelijke gerechten voor 1 persoon?
Ik merk dat ik -als ik alleen voor mezelf kook- veel sneller naar ongezonde en makkelijke dingen grijp.. Niet goed natuurlijk..
zondag 5 augustus 2012 om 13:19
Oh echt?? Van mij mag je het vertellen hoor ik zie en hoor iedereen overal over chips en chocola... Ooooh wat heb ik ff zin om met een zak chips en chocola op de bank te liggen. Las overigens dat als je een gewoonte snacker bent, je eens met je andere hand die zak chips bv leeg moet eten. Dat schijnt te helpen...
Ik kook eigenlijk altijd voor mij alleen. Kook alles wat ik wil, soms kook ik voor 2 of 3 dagen en vries ik wat in. Dus bv. rijst met groenten en kip, een wrap met wat ik wil, pannenkoeken (iets minder gezond), pasta kookte ik altijd (nu al 6 weken niet gemaakt), gewoonn aardappels groenten vlees, een soepje met stokbrood, salade, ook de wereldgerechten van knorr, en dan gewoon 1/3 bereiden, stamppotten... Pff wat nog meer...
Ik kook eigenlijk altijd voor mij alleen. Kook alles wat ik wil, soms kook ik voor 2 of 3 dagen en vries ik wat in. Dus bv. rijst met groenten en kip, een wrap met wat ik wil, pannenkoeken (iets minder gezond), pasta kookte ik altijd (nu al 6 weken niet gemaakt), gewoonn aardappels groenten vlees, een soepje met stokbrood, salade, ook de wereldgerechten van knorr, en dan gewoon 1/3 bereiden, stamppotten... Pff wat nog meer...
zondag 5 augustus 2012 om 14:12
Haha! Ik ben ook echt een gewoonte snacker. Zal het eens proberen met mij andere hand
Gister bij de visite een bakje meloen en een bakje chips neergezet. Toch gezond kunnen snacken. 's Avonds gingen we alleen uiteten met vrienden bij de italiaan en daar toch gekozen voor een pizza. En daarna nog naar de ijssalon. In dit dorp zit een hele goede. Onze vrienden komen hier niet vandaan en wilden graag trakteren op een ijsje daar. Ik heb toen gekozen voor 1 bolletje. (Normaal neem ik er altijd 2!)
Helaas kan ik je niet helpen aan recepten voor 1 persoon. Mijn man kookt altijd voor ons samen en als hij niet thuis is, eet ik of soep of bij mijn moeder
Helaas kan ik je niet helpen aan recepten voor 1 persoon. Mijn man kookt altijd voor ons samen en als hij niet thuis is, eet ik of soep of bij mijn moeder