Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen begin juli 2012

01-07-2012 19:34 2473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het, het zoveelste afvaltopic. Maar ik zou graag met een nieuw groepje willen beginnen.

Aanleiding: ik zag vandaag foto's van mezelf, in korte broek en topje. voor en achter en schrok een beetje van mezelf.....

Dikke bovenbenen en armen, vet op m'n rug, echt uit vorm, ondanks dat ik nog redelijk sportief ben. Vorig jaar zag ik er na een dieet en fanatiek sporten in sportschool stukken beter en vooral strakker uit, dus het roer moet om. Af van mijn suikerverslaving, geen koekjes, cake, gebak, snoep.....Minder koolhydraten meer groente en fruit in combinatie met eiwitshakes.

Wie doet er mee? Ik begin morgen, start 2 juli. Ik weeg trouwens 73 kilo bij een lengte van 1 68. en er mag 8 kilo af....Buik is vooral heel vet: 90 cm omvang. Dus daar moet echt flink af!

Wie heeft vergelijkbare doelen en vindt het leuk om mee te schrijven?
@sneeuwwitje; Mijn bankhang avond was heerlijk! Ben echt weer een beetje opgeladen. Ook wel nodig want vandaag weer een lange dag! Tot half 5 aan het werk bij mn stage en dan van 6 tot half 10 nog bij mn bijbaan. Gelukkig tussendoor wel even gezellig eten met een vriendinnetje, dus dat breekt de dag een beetje!

@ run; Vocht verdampen klinkt best logisch! Je zweet tijdens het rennen als het goed is ook flink!

Ik ben heel erg in dubio wat ik zal doen.. Ik moet echt gaan sporten, doe nu eigenlijk niets. Heb er alleen zo weinig tijd voor en vooral zo weinig zin in met dit weer. Dat wordt natuurlijk ook alleen maar erger! Ben een paar weken geleden begonnen met hardlopen via start to run, maar dat heb ik eigenlijk ook niet doorgezet. Heb wel een crosstrainer en een stepapparaat thuis staan, maar ook daar gebeurd weinig mee. Ook een yogamatje en een goed springtouw zijn aanwezig, zal ze alleen even af moeten stoffen

Iemand die voor mij een leuk trainingsschema heeft?
Ohja, vanochtend nog steeds 74,5 kg.. Schiet niet op zo, maar blijf braaf volhouden.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 wasa crackers met kip-pesto salade, kop thee

T: bakje druiven

L: nog niet bekend

T: ontbijtkoek

A: Pasta pesto

T: cup a soup

Iemand nog opmerkingen/tips over mijn lijstjes?
Ik heb geen trainingsschema voor je, maar ga 3 x in de week een half uurtje die crosstrainer op. Dan verbrand je al 900 kcal + het is goed voor alle spieren in je hele lijf!!! Zeg maar doei tegen je lovehandles

op je lijstje heb ik geen commentaar eigenlijk. Vind em wel netjes! Je zou kippestosalade kunnen vervangen voor smeerkaas of 20+ kaas oid. Zo n salade is vaak op basis van mayonaise, en je raadt het al, das niet zo best in cup a soup zit veel zout etc, maar goed, dat heb je misschien ook nodig op dat tijdstip!

Ik woog vanmorgen bijna 59 yessss! Lijstje:

o bolletje finse knackebrod met jam

t denk een appeltje

l 4 crackers smeerkaas

t appel of nog een cracker of iets anders fruit

d pasta!

Ik eet de laatste dagen wat meer, meer crackers en crackers waar wat meer in zit, en val nog steeds af, dus dat is mooi!

Nu probeer ik mezelf naar de sportschool te schoppen, maar dat wil niet zo lukken, en misschien ga ik ook wel niet, ga ik straks lekker keihard schoonmaken en op de fiets boodschappen doen.

Heb zondag hard gelopen, ma sportschool, di hardlopen, vandaag dan sportschool, morgen hardlopen, vrij sportschool. Denk dat ik vandaag skip, morgen sportschool doe en vrijdag ga hardlopen! Mag het?
Doei lovehandles klinkt goed run! Ga ik maar eens doen! Anders in ieder geval twee keer in de week, mocht het erg druk zijn.

Kip-pesto salade ben ik me zeker van bewust.. Bakje moest leeg, anders kan het de prullebak in. Cup a soup heb ik inderdaad nodig om niet om te vallen 's avonds!

Bedankt voor je tips!

Vandaag even geen sportschool lijkt me prima kunnen met je schema de rest van de week! Blijf wel lief voor jezelf he!
Nou precies, en ik sport genoeg! Zou alleen naar de sportschool gaan voor krachttraining, dat wel vanmiddag wordt een uitdaging, thuis, vervelen en dan wil ik altijd eten eten eten! Dus heb net al ter afleiding schoongemaakt. Nu ff tv kijken, straks lunchen, dan douchen, boodschappen doen (lekker sloom ) en vanavond komt een vriendin eten. Dus hopen dat ik het vol ga houden
Gister had ik een borrel met etentje daarna ter ere van iemand's promotie. Was een heel duur restaurant, maar ik vond het eten helemaal niet bijzonder.

Dit was de schade:

Borrel: 1 kir royal, 1 glas sap, 1 gefrituurde kaasstengel

Diner: vooraf: stukje gerookte zalm met bolletje verse krabsalade, hoofdgerecht: eendenbout met half bolletje zuurkoolstamppot (helemaal geen groente verder!), dessert koekje slagroom fruit en paar hapje chocolademousse.
Vind de schade meevallen hoor eefje! Was het wel gezellig?
Ik vind het ook meevallen hoor Eefje! Het belangrijkste is dat je heb genoten en dat het gezellig was!

Mijn lijstje van vandaag geupdated:

O: 2 wasa crackers met kip-pesto salade, kop thee

T: bakje druiven

L: bruin pistoletje american, kom tomatensoep

T: ontbijtkoek

A: Pasta pesto

T: cup a soup
Keurig cherellee! Ik ga zo lekker naar de kapper!!
Ooh leuk, ik hou van de kapper!

Weet je al wat je gaat doen?
Haha ik niet zo! Maar moet toch ff haha. Gaan nu alleen de puntjes vanaf.
Goed gegaan bij de kapper?

Mijn lijstje voor vandaag wordt:

O: havermout met sojamelk, lijnzaad en wat rozijntjes

T: -

L: pannenkoek van 1 ei, volkoren speltmeel en karnemelk. Met verse ananas en een paar rozijntjes

T: niks of fruit

D: zelfgemaakte groentesoep met bonen en tofu, misschien een zelfgebakken zuurdesemboterham

T: ?
Whaha nee... Stond na 10 minuten al buiten en het is te kort!!! Ik heb krullen en niet een beetje en dat kunnen ze gewoon niet knippen.. Heel naar. Maar een weekje! En dan zit t weer goed! Nu ga ik t eerst zelf weer ff wassen en in model knippen, dan op mn fietsje springen en fruit halen. Ik heb niet zo n erge honger vandaag, gaat best goed!
@ Runrunrun

Wow, goed bezig! Echt enorme respect voor je.

Hier heb ik deze week meer gegeten dan ik normaal doe. Mischien dat doordat ik meer beweging heb ik meer voeding nodig heb.

Maar goed, hier begin ik vrijdag of zaterdag weer met zwemmen.

Heb er van ma-do geen kracht voor. Ben nu net thuis en ben helemaal op. Ga denk ik eten en daarna even wat bankhangen, en daarna vroeg slapen. En morgen weer vroeg op.

Maar goed, ik loop wel meer trappen, vandaag tot de 5e gelopen daarna de lift naar de 10e genomen. Daarna ook weer de trappen af, en helemaal op tot de 7e.

En 3x 15 minuten gefietst.

Mijn lijstje:

O:boterham met kaas & thee met melk

T: Boterham met ham & flesje water

L: Liga & boterham met light jam & chocomel

T: warm pistoletje met boter (foei)

D: pasta met tomatensaus

T: magere yogurt?
Nou jij bent ook goed bezig hoor! Ik heb vanavond iet wat teveel avondeten gegeten haha, voel me een beetje opgeblazen maar ik had ook zo lekker gekookt hahaha.
Neeeeeee!!! Mn haar ziet er echt niet uit scheelt wel in gewicht haha..
Wat balen van je haar runrunrun!

@Strawberry: jij bent er maar druk mee met al die trappen op school!

Ik heb net mijn laatste training gelopen voor de 4 mijl. Heb lekker snel gelopen en was erg tevreden; 5 km binnen 32 minuten. Echt een hele verbetering vergeleken met voor de zomer :-) Ik ben dus klaar voor zondag. Nu alleen niet ziek worden, op het werk zijn er veel mensen ziek en mijn vriend is ook ziek. Dus ik ben hard mandarijntjes enzo aan het eten
Woooooooow das bijna 10 km per uur!!!! Supersneeuwwitje
Yes! Nog steeds 59

lijstje vandaag:

o kwark

t kiwi

l 4 crackers smeerkaas

t appel

d soepje met brood

vanavond weer de 7 km hardlopen!
Balen van je haar runrunrun! Maar zoals je zelf al zegt, volgende week zit het weer goed!

Sneeuwwitje is gisteren achterna gezeten door een hond, dat kan niet anders met die snelheid!

Heel herkenbaar Eefje! Ik ben ook ma-do niet voorruit te branden, ik heb het inmiddels maar opgegeven. Komt wel weer. Niet sporten is niet goed, maar je zelf voorbij lopen is nog veel erger.

Hier vanochtend een dansje gedaan op de weegschaal (hij schoot spontaan omhoog, niet meer doen dus ) Ik zit eindelijk onder de 74! Vandaag 73,8 kg om precies te zijn! Mijn eerste streef (74 kg) is behaald!
Wow cherellee, gefeliciteerd met je eerste streefgewicht!!

Wat betreft sporten (ma-do) bedoel je denk ik strawberry ipv mij, ik ben gewoon de hele weer niet vooruit te branden . Ik vandaag wel een fietstocht maken.

Run, heb ik ook zoooo vaak, dat ik helemaal niet tevreden ben na de kapper! Gelukkig heb ik nu sinds kort een fijne gevonden, helaas zit ze niet naast de deur.

Sneeuwwitje, wat supergoed zeg, zo snel lopen! Nu even niet ziek worden en dan knallen zondag.

Strawberry, goed bezig met de trappen....

Mijn lijstje van gisteren is nog wat veranderd. Uiteindelijk was het dit:

O: havermout met sojamelk, lijnzaad en wat rozijntjes

T: -

L: pannenkoek van 1 ei, volkoren speltmeel en karnemelk. Met verse ananas en een paar rozijntjes

T: mandarijn

D: zelfgemaakte groentesoep met bonen en tofu, en een kwart avocado

T: kaki fruit, en 1 kleine zelfgebakken (net uit de oven!) zuurdesemboterham met roomboter

Vanochtend zit ik aan de havermout, gekookt in amandelmelk en pruimensap. Voor tijdens de fietstocht gaan er zuurdesemboterhammetjes met pindakaas mee, en een appeltje.
Ik bedoel inderdaad strawberry, sorry Eefje! Je lijstje ziet er wel netjes uit!

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 wasa crackers american

T: banaan

L: bruin pistoletje american en kop groentesoep

T: appel

D: Salade met mais en ei

T: snack a jack of opkikker (en/en wordt het waarschijnlijk )
Zo, ik ben weer terug van het fietsen, heb ong 28km gefietst. De eerste helft langs het water met tegenwind, dus het was best een work-out

Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout met amandelmelk en pruimensap, en lijnzaad

T: mandarijn

L: 2 kleine speltboterhammetjes met pindakaas. Koffie met melk met een speculaasje

T: 1 klein speltboterhammetje met pindakaas en een appel

D: groente (pompoen, surinaamse komkommer, aardappel, courgette, paprika, ui, aubergine) uit de oven met een klein stukje rookworst

T: huttekase met verse ananas
@cherellee gefeliciteerd! Morgen weegdag en dan ga ik de tabel weer aanpassen

@eefje, jij hebt ook een flinke tocht gemaakt!

Als ik soms iemand vergeet met reageren.... Het is niet dat ik niet wil, maar ben er niet zo goed in zo op mn telefoon

hier vanmiddag chocolademelk op! Had even suiker nodig, en heb er heel erg van genoten! Ga nu 7 km hardlopen, geen zin, maar helaas... Morgen ben ik er blij mee denk ik maar
Nou gehaald! En nu al blij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven