Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dat realistisch is Yellowie, weet niet wat je nu weegt? Staat misschien ergens al, maar dan heb ik dat gemist :-D

Ik wil me eigenlijk minder gaan wegen. Stond nu bijna dagelijks op de weegschaal. Dan schommelt het ook wel behoorlijk. Maximaal een keer per week in elk geval. De focus moet bij mij ook naar gezonder eten en niet alleen maar afvallen. Juist ook om dat eeuwige gejojo kwijt te raken. Dit gewicht heb ik eerder gehad, maar heb er ook weer 20 kilo bij gegeten. Dat heen en weer ben ik zat. Wil niet elke twee jaar "op dieet", maar voor altijd een gezond eetpatroon. Dus óók ruimte voor iets lekkers en met gewoon normaal eten. Niet dubbel koken vanwege iets wel of niet 'mogen'.

En ik neem als tussendoortje nu vaak fruit of kwark. Maar gisteren dus ook een plak cake. Vind zelf hartige rijstwafels ook wel lekker, maar die heb ik niet in huis nu.
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je van dat jojoën afwil. Klinkt als een goed en gezond plan nicksen80.
Wel knap dat je je in kan houden mbt het eten van lekkers. Dat is mijn grootste makke, heb absoluut geen rem als ik begin. Daarom voor nu maar even niks lekkers in huis halen.
Rijstewafels echt al zo lang niet gegeten. Ga ik weer eens proberen.

Vanochtend weer gewogen en weeg nu 75, nog 5 kilo dus tot 15 mei :roll: ach we zien wel hoe het loopt. Zolang er maar wat afgaat!
Alle reacties Link kopieren
Yellowie schreef:
14-04-2019 10:53
Snap dat je van dat jojoën afwil. Klinkt als een goed en gezond plan nicksen80.
Wel knap dat je je in kan houden mbt het eten van lekkers. Dat is mijn grootste makke, heb absoluut geen rem als ik begin. Daarom voor nu maar even niks lekkers in huis halen.
Rijstewafels echt al zo lang niet gegeten. Ga ik weer eens proberen.

Vanochtend weer gewogen en weeg nu 75, nog 5 kilo dus tot 15 mei :roll: ach we zien wel hoe het loopt. Zolang er maar wat afgaat!
Ik ga voor 66 kilo op 15 juli. Weeg nu (circa) 71, dus mik op 500 gram per week verminderen (10 weken) en dan heb ik nog een paar weken extra tijd om het nieuwe patroon te bestendigen.

Op deze manier hoop ik genoeg ruimte te hebben om wat te experimenteren met wat wel en niet bevalt zonder direct te ‘falen’ qua afvallen.

Mijn grootste probleem is dat ik eet als ik futloos ben en dan dus calorieen op de bank naar binnenschrok. Ik ga daarom niet alleen minder schrokken maar vooral ook meer bewegen.

Tot slot ga ik ook beter voor de rest van mij zorgen: heb lekkere bodycreme gehaald en de kapper ingepland.

Het heeft er ook mee te maken dat ik 40 ben geworden; ik wil mijn lichaam liefhebben en goed verzorgen als dank voor de afgelopen 40 jaar, in plaats van er met minachting/walging naar te kijken en het te verwaarlozen. Best een omschakeling..!

Succes allemaal vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Yellowie, ik heb ook bodemdrift. Een zak chips of borrelnootjes gaat gewoon leeg hier. Beter niet meer doen dus nu :-D

Vanmorgen 1 cracker met 20+ smeerkaas en 1 cracker met smeerpate genomen. En net een sinaasappel genomen.
Lunch wordt wat uitgebreider, ik denk 2 boterhammen met ham, kaas en een gekookt eitje. Vanavond een kleine portie kip tandoori met rijst en taugé met komkommer. En vanmiddag een bakje skyr.
Heb ook nog ruimte voor iets lekkers. Dochter en ik zijn de hele ochtend al lekker aan het keutelen. Hebben echt een gezellige zondag zo, dus misschien vanmiddag bij een spelletje tóch een plakje cake ofzo. We zien het wel ;-)

5 kilo in een maand dus. Vind ik behoorlijk veel hoor! Ik weet niet of mij dat zou lukken. Dan moet ik mezelf veel ontzeggen en gooi ik al gauw de kont tegen de krib :lol:
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
14-04-2019 11:34

5 kilo in een maand dus. Vind ik behoorlijk veel hoor! Ik weet niet of mij dat zou lukken. Dan moet ik mezelf veel ontzeggen en gooi ik al gauw de kont tegen de krib :lol:
Herkenbaar - ik denk dat ik gelukkiger word van 250 kcal per dag minder eten en 250 kcal meer bewegen (=500 per dag). Voor 5 kilo in een maand moet je gemiddeld wel 1.000/1.200 kcal per dag ‘tekort’ creeren, dat is bij veel startgewichten niet de manier om vet te verliezen (maar juist spier en andere nuttige dingen).
Alle reacties Link kopieren
Ik sta al anderhalve week stil op 92 kilo. Braaf doorgaan, misschien tikt de weegschaal ineens 90 aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
14-04-2019 11:34
Heel herkenbaar Yellowie, ik heb ook bodemdrift. Een zak chips of borrelnootjes gaat gewoon leeg hier. Beter niet meer doen dus nu :-D
Borrelnootjes zijn een eerste levensbehoefte. Die mis ik echt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-04-2019 12:05
Ik sta al anderhalve week stil op 92 kilo. Braaf doorgaan, misschien tikt de weegschaal ineens 90 aan.
Goed plan. Het is geen lineair proces..
Alle reacties Link kopieren
Ah ja..die 40 jaar grens. Ik ben 38 nu, dus hij is hier in zicht. En heb mezelf een tijd terug voorgenomen om gezond mijn 40ste verjaardag te vieren (voor zover je dat zelf in de hand hebt dan natuurlijk!). Daar heb ik ruim de tijd voor genomen. Iets dat je al 20 jaar doet, leer je niet in een week af.

Alcohol drinken doe ik nooit meer. Daar ben ik mee gestart qua goede voornemens. Heb ik echt afgezworen anderhalf jaar geleden. Terwijl ik voorheen echt héél flink kon drinken. Ook daarmee kon ik lastig maat houden. Twee flessen wijn op een feestje ging er zo maar in :-$

Roken van shag heb ik vervangen door dampen. En daar heb ik al wat gezondheidswinst mee behaald. Uiteindelijk wil ik daar ook mee stoppen, maar ik wil eerst naar een gezond gewicht.

De eerste 17 kilo heb ik eraf. Pauze ingelast en op gewicht gebleven en nu weer verder. Probeer ook echt gezond te eten en op te letten dat ik fruit en groenten eet. Cola light is nu een uitzondering in plaats van een eerste levensbehoefte en drink vooral water.

Verder leef ik nu veel regelmatiger. Ik ga op tijd naar bed en maak nu genoeg slaapuren. Eigenlijk zorg ik in het algemeen dus beter voor mezelf.

Vreselijk saai vond mijn ex. En dat mag. En nu is het dus mijn ex. Ik zit gewoon veel lekkerder in mijn vel nu. Nu nog een iets kleiner velletje krijgen :-D
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
14-04-2019 12:47
Ah ja..die 40 jaar grens. Ik ben 38 nu, dus hij is hier in zicht. En heb mezelf een tijd terug voorgenomen om gezond mijn 40ste verjaardag te vieren (voor zover je dat zelf in de hand hebt dan natuurlijk!). Daar heb ik ruim de tijd voor genomen. Iets dat je al 20 jaar doet, leer je niet in een week af.

Alcohol drinken doe ik nooit meer. Daar ben ik mee gestart qua goede voornemens. Heb ik echt afgezworen anderhalf jaar geleden. Terwijl ik voorheen echt héél flink kon drinken. Ook daarmee kon ik lastig maat houden. Twee flessen wijn op een feestje ging er zo maar in :-$

Roken van shag heb ik vervangen door dampen. En daar heb ik al wat gezondheidswinst mee behaald. Uiteindelijk wil ik daar ook mee stoppen, maar ik wil eerst naar een gezond gewicht.

De eerste 17 kilo heb ik eraf. Pauze ingelast en op gewicht gebleven en nu weer verder. Probeer ook echt gezond te eten en op te letten dat ik fruit en groenten eet. Cola light is nu een uitzondering in plaats van een eerste levensbehoefte en drink vooral water.

Verder leef ik nu veel regelmatiger. Ik ga op tijd naar bed en maak nu genoeg slaapuren. Eigenlijk zorg ik in het algemeen dus beter voor mezelf.

Vreselijk saai vond mijn ex. En dat mag. En nu is het dus mijn ex. Ik zit gewoon veel lekkerder in mijn vel nu. Nu nog een iets kleiner velletje krijgen :-D
Lekker bezig zeg! Idd het is een meerjarenplan. Drinken doe ik nog maar heel matig, roken allang niet meer.

Terugblikkend heb ik van 20-30 heel wat wilde jaren gehad en slechte gewoontes ontwikkeld, van 30-40 een aantal daarvan afgeleerd (en een aantal zwangerschappen doorstaan) en 40-50 wil ik graag (voor zover dat me gegeven is) gezond en relaxed doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Bodemdrift... die ga ik onthouden :hihi:

En wat een supermooi voornemen MadameJean! Eigenlijk heb je groot gelijk dat je je lichaam in het zonnetje wil zetten! Hij doet t toch maar mooi allemaal de afgelopen 40 jaar! Dus niet alleen maar restricties opleggen maar ook de tijd nemen om jezelf te verwennen. Top idee :cheer:

En wauw nicksen80, respect hoe je je leven hebt omgegooid. Klinkt alsof je niet alleen goede keuzes heb gemaakt op t gebied van je gezondheid maar dat je ook stuk beter af bent zo zonder je ex! Op naar dat kleinere velletje!

En ohje, het moge duidelijk zijn: ik heb geen kaas gegeten van afvallen! Heb nog nooit van mijn leven op hoeven letten. Hooguit dat ik wat extra kilo’s kon gebruiken dus dit is allemaal nieuw voor me haha. Misschien is 5 kilo iets te ambitieus maar ach zolang ik op 15 mei wat kilo’s kwijt ben hoor je mij niet klagen.

En die app is echt super handig... nooit geweten dat er in bladerdeeg zoveel calorieën zaten :facepalm: gaat gewoon een nieuwe wereld voor me open.
Vandaag met avondeten erbij op 1195 calorieën. Daarnaast ruim 2 uur gewandeld met de kids. Mag ik vanavond wel lekker hapje pakken bij t serie kijken :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier nu 1140 calorieën. Vanavond plak cake nog. Dan is dat kreng maar op en ik heb nog "ruimte" :-D

Bladerdeeg tikt inderdaad lekker aan hè. Dochter wil zelf croissantjes maken uit zo'n blikje met Pasen Zit ook veel in volgens mij. Neem zelf wel een boterham. Eet liever een pannenkoek extra 's avonds :lol:
Alle reacties Link kopieren
Man wilde ineens naar de pizzeria. Driekwart vulling en een kwart bodem gegeten, de rest was voor mijn mannen.

Ik heb het geregistreerd als een halve 12" pizza pepperoni, 723 kcal. Ik kan toch moeilijk naar de keuken gaan en alles afwegen wat de kok er in een sneltreinvaart op mikt.

Gelukkig had ik alleen nog maar een bescheiden ontbijt en lunch gehad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-04-2019 23:33
Man wilde ineens naar de pizzeria. Driekwart vulling en een kwart bodem gegeten, de rest was voor mijn mannen.

Ik heb het geregistreerd als een halve 12" pizza pepperoni, 723 kcal. Ik kan toch moeilijk naar de keuken gaan en alles afwegen wat de kok er in een sneltreinvaart op mikt.

Gelukkig had ik alleen nog maar een bescheiden ontbijt en lunch gehad.
Wrah, dat had ik vrijdag, en toen heb ik mijn pizza (niet supergroot, dunne korst, met ansjovis, tomaat, kaas en kappertjes) weggezet voor 850 kcal. Ik schat dat dat ding namelijk 300 gram weegt, maar ik weet het eerlijk gezegd niet.

Volgende keer ga ik of ergens pizza eten waar ze lekkere salades hebben, of kind en ik kunnen een pizza delen, en dan neem ik er wel een soepje bij. Wennen dit. Nu ga ik vlot 10 km naar mn werk fietsen - even 300 kcal verbranden :-)
Alle reacties Link kopieren
Overigens ik zocht net even de voedingswaarde op van Domino's (voor het geval iemand in de verleiding zou komen na al die pizzapraat): https://www.dominos.nl/media/1223/nutri ... zza-p5.pdf.

LAAT MAAR! 1000 kcal voor de kleinste en 'lichtste' pizza, oplopend tot ca. 1800 voor een deeppan, cheese crust of Italian geval van 10-12 inch.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
15-04-2019 09:54
Overigens ik zocht net even de voedingswaarde op van Domino's (voor het geval iemand in de verleiding zou komen na al die pizzapraat): https://www.dominos.nl/media/1223/nutri ... zza-p5.pdf.

LAAT MAAR! 1000 kcal voor de kleinste en 'lichtste' pizza, oplopend tot ca. 1800 voor een deeppan, cheese crust of Italian geval van 10-12 inch.
Dank !!!

:worship:


Collega was vorige week jarig. Ik hield er al rekening mee en heb zojuist ontbeten met een appelcitroenvlaai.

Het alternatief was 1,5 keer meer qua kcal, banoffeetaart.

Leve de app en de streepjescodes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier serieus goed bezig qua lunch: een salade met linzen, bietjes, asperges en venkel, een stukje witvis en een glas water.
Alle reacties Link kopieren
@MadameJean Hoe ging het fietsen? Oeh ook al zo’n kaas-fan? Heerlijk!
Mooi wat je schrijft over die omschakeling van naar je lichaam kijken. Ik heb door mijn zwangerschappen, keizersnedes en een afwijkend uitstrijkje met uiteindelijk weer een goed uitstrijkje na een behandeling zo’n respect voor mijn lichaam gekregen. Dan wil je haar ook beter verzorgen, dat drijft mij nu wel.

@Yellowie Ik loop nu een jaar of 5 hard met 2 keer een flinke pauze na mijn keizersnedes. Nu weer aan het opbouwen maar ik merk wel dat mijn conditie erg achteruit is gegaan, terwijl mijn dochter toch alweer 7 maanden is...
Hoe voel je je, al iets minder verkouden?
Goede tussendoortjes vind ik ook lastig. Ik eet nu eigenlijk alleen fruit tussendoor en ‘s avonds bij de thee een paar mariakaakjes.

@nicksen Wel een heel ambitieus doel inderdaad, maar wie weet lukt het gewoon! Wat je schrijft over niet eeuwig op dieet maar een beter eetpatroon is zo herkenbaar!

@Snoesje Ja dat stilstaan heb ik ook vaak en dan opeens is het eraf. Gek eigenlijk.

Ik heb vanavond een etentje, heel veel zin in maar we gaan (net als jullie lees ik) naar de pizzeria... even van tevoren bedenken wat ik het beste kan bestellen. En geen wijn maar een kop thee :)
Alle reacties Link kopieren
Maantjeroos schreef:
15-04-2019 13:29
@MadameJean Hoe ging het fietsen? Oeh ook al zo’n kaas-fan? Heerlijk!
Mooi wat je schrijft over die omschakeling van naar je lichaam kijken. Ik heb door mijn zwangerschappen, keizersnedes en een afwijkend uitstrijkje met uiteindelijk weer een goed uitstrijkje na een behandeling zo’n respect voor mijn lichaam gekregen. Dan wil je haar ook beter verzorgen, dat drijft mij nu wel.

@Yellowie Ik loop nu een jaar of 5 hard met 2 keer een flinke pauze na mijn keizersnedes. Nu weer aan het opbouwen maar ik merk wel dat mijn conditie erg achteruit is gegaan, terwijl mijn dochter toch alweer 7 maanden is...
Hoe voel je je, al iets minder verkouden?
Goede tussendoortjes vind ik ook lastig. Ik eet nu eigenlijk alleen fruit tussendoor en ‘s avonds bij de thee een paar mariakaakjes.

@nicksen Wel een heel ambitieus doel inderdaad, maar wie weet lukt het gewoon! Wat je schrijft over niet eeuwig op dieet maar een beter eetpatroon is zo herkenbaar!

@Snoesje Ja dat stilstaan heb ik ook vaak en dan opeens is het eraf. Gek eigenlijk.

Ik heb vanavond een etentje, heel veel zin in maar we gaan (net als jullie lees ik) naar de pizzeria... even van tevoren bedenken wat ik het beste kan bestellen. En geen wijn maar een kop thee :)
Ja heerlijk gefietst. Topweer, en het maakt mijn hoofd ook leeg. Ik heb een baan waarin ik veel zit (en stress) dus even fietsen betekent ook relaxter thuiskomen. Fijn dat je je lichaam ook kunt waarderen ondanks de paar kilo's teveel. Ik wil die zelfhaat en afkeer echt niet meer voelen. Dat verdien ik niet: dit lichaam maakt immers heel veel mogelijk.

Qua tussendoortjes, ik eet graag wasa met hummus, een handje ongezouten noten, een ei, een stukje donkere chocolade, een paar wortels, een stuk paprika...en nog veel meer, maar dat is nou net niet de bedoeling :-)

Overigens een collega vertelde me dat ze vaak een kleinere pizza besteld. Dan bakken ze maar 50%-60% van het deeg, met het beleg naar keuze erop. Slim. Mss kun je dat ook doen??
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je hebt genoten van het fietsen. En precies, ons lichaam maakt een hoop mogelijk en verdient alle respect!

Goede tip, ik ga eens vragen of dat mogelijk is. Anders dacht ik aan een pasta met knoflook en olijfolie, dat lijkt me beter dan een grote pizza?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maantjeroos schreef:
15-04-2019 14:12
Fijn dat je hebt genoten van het fietsen. En precies, ons lichaam maakt een hoop mogelijk en verdient alle respect!

Goede tip, ik ga eens vragen of dat mogelijk is. Anders dacht ik aan een pasta met knoflook en olijfolie, dat lijkt me beter dan een grote pizza?
lastig te zeggen! haal m eens door Fatsecret, en probeer vooral in te schatten hoe vol dat bord zit, 100 gram ongekookte pasta = 200 gram gekookt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Snoesje, lijkt wel een betere keuze dus!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben er ook weer. Laptop was een paar dagen na de maker...

Weekend was vrij heftig, met een verjaardag, etentje etc, maar heb me wel redelijk goed gehouden. Ook met in het vooruitzicht dat ik vandaag echt zou starten met de ww.

Wilde mij vanmorgen wegen om een startgewicht te bepalen, maar het batterijtje was leeg, en nog geen nieuwe kunnen vinden. Twijfel of wat ie nu aangaf klopt, maar het zou ook kunnen gezien ik lactose-pillen heb gehad en daarna altijd nogal wat vocht vasthoud.

Verder heb ik een goede dag gehad, heb 12,7 kilometer gelopen (17.975 stappen) en ben bij een personal trainer langs geweest. Volgende week maandag begin ik! Daarnaast wil ik toch eens wat dingen bijhouden, dus ik heb een schriftje gepakt, waar ik o.a. mijn gewicht en mijn beweging ga bijhouden, zodat ik daar ook een beter inzicht in krijg. Eten gebeurt al in de ww-app. Daarnaast heb ik ook een meal-planner gekocht zodat ik nu mijn maaltijden kan plannen, zeker in het begin wel gemakkelijk met de ww, gezien alles met punten gaat.

Net een biefstuksalade gehad en met mijn lunch, zit ik nu twee punten over mijn dagtotaal heen. Jammer, maar op de eerste dag niet heel erg. Had nog geen boodschappen in huis en die kaas tikte behoorlijk aan op het totaal. Vanmiddag wel boodschappen gedaan dus vanaf morgen gaat het beter.

Al die pizza's, ik houd niet zo van pizza, dus als ik ga neem ik altijd al een kleine, maar denk dat daar nog genoeg calorieën in zitten..

Wat betreft wegen, ik weeg mij een keer per week, op maandag en dan vul ik het in in de app en straks dus ook in mijn schriftje.

Gezonde tussendoortjes houd ik de 0-punten aan in de WW-app, dus dat zijn:

- groentes (snackkomkommers, cherrytomaatjes etc)
- fruit,
- gekookt ei (evt. met een plakje rookvlees)
- kipfilet, (een plakje)
- edamer boontjes

Je mag ook bijvoorbeeld magere yoghurt voor 0 punten, maar die is dan weer niet lactosevrij te krijgen. Best lastig erbij, maar heb nu magere kwark gekocht.

Ik ga nu even kijken wat ik deze week ga eten en wat ik allemaal in mijn beweegdagboek wil, als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hier liep de geplande avondmaaltijd in de soep vanwege ontbrekend ingrediënt. Kan gebeuren.
Dus dochter mocht iets anders kiezen, als het maar in huis was. En wat kiest ze....ovenbitterballen, rijst en mais :lol: Ze heeft het met smaak opgegeten. Ik heb het met plezier aan me voorbij laten gaan en 2 boterhammen met omeletje en kalfsragout gegeten. Wel mooi die laatste 5 bitterballen uit de vriezer. Weer een verleiding minder.

Ontbijt en lunch voor morgen zijn al klaar gemaakt en morgen gaat de avondmaaltijd van vandaag in de herkansing. Uit het werk ff snel naar de supermarkt.

Dinsdag en donderdag zijn altijd rennen hollen vliegen dagen hier. Tot voor kort de maandag ook, maar ik mag/moet een dag extra thuis werken. Dat is wel véél relaxter hoor. Meestal dus een makkelijke maaltijd op die dagen of iets uit de vriezer.

En heb enorm veel zin in zoetigheid. Ik denk dat de tijd van de maand er weer aan zit te komen. Ook leuk op de weegschaal altijd, want ben dan gelijk wat zwaarder. Sinds ik gestopt ben met de pil, heb ik die schommelingen in gewicht veel meer. En de snaaibuien ook :-D

Wat is het uiteindelijk geworden in de pizzeria Maantje? En vooral, is het gezellig geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven