Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik had ook al wat ruzie met de folders deze week Nickson. Doe niets met Pasen en wilde gewoon normale groentes, fruit etc. Niet al die extra dingen voor het lentefeest.

Ik ben altijd ontzettend opgezet rond mijn menstruatie, buik en borsten vooral, weet niet of dat vocht is, maar bol ben ik dan wel. Erg leuk als je kleren gaat passen mijn moeder elke keer: ben je dikker geworden.... :cry: Gebruik al jaren geen anticonceptie meer, dus kan niet zeggen of daar een verschil in zit.

Sterkte Snouth, hopelijk is het morgen wat minder erg dat buikje. Snap helemaal hoe je je daarbij voelt, ook al lijkt het iets waar je je niet druk om moet maken. :hug:

Hier een korte nacht, was gisteren zo druk in mijn bewegings/dieetdagboek aan het tekenen dat ik de tijd vergat.. Totdat ik zag dat het drie uur was. :yawnee: Ben wel een eind opgeschoten, maar moet nog veel gebeuren dus wil hem aan het eind van de week afhebben. Wat me wel opviel was dat als ik voorheen zou tekenen of zoiets doen, ik er altijd een glas wijn bij had staan. Gisteren was het een dopper met water en een glaasje ranja.

Vanmorgen toch even op de weegschaal gestaan, twijfelde nogal aan de 84 kilo van maandag, batterij was leeg, maar had ook lactosemedicatie gehad en dat werkt niet mee, maar vanmorgen was het 82,4 dus een stuk minder. Gelukkig..

Ik ga zo ook aan de schoonmaak., maar eerst even mijn UWV-taak uitvoeren, wat een onwerkbare instelling is dat zeg.... echt niets werkt. Morgen komt mijn moeder op bezoek en ze luncht mee. Zet haar maar gewoon een WW-verantwoorde lunch voor, waarvan ik zeker weet dat ze het wel lekker vind :)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf op 92 kilo hangen, maar ik heb vanmorgen wel een nieuw gaatje in mijn riem gemaakt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey Hoe werkt dat precies met die 0-punten ingrediënten? Zijn die laag in caloriën? Of wordt er ergens anders naar gekeken?
Lekker lang doorgegaan dus gisteravond ;) Was het vast ook wel leuk om te doen! Fijn zeg, scheelt toch weer 1,5 kilo! En veel plezier morgen met je moeder, weet je al wat je gaat maken?

@Snoesje Jeeee voor nieuw gaatje!!! Tenminste, ik ga er vanuit dat het een gaatje de goede kant op was ;)

@Yellowie Hahaha ja die drukte houdt je wel in beweging he? Netjes zeg, jouw aantal caloriën.

@nicksen Goed bezig! Leuk dat je die foto’s ter vergelijking hebt zeg.
Is het nog gelukt met de eetplanning?

@MadameJean Oh lekker, indisch eten is echt mijn favoriet. Goed dat je er van genoten hebt, groot gelijk heb je.

@Snouth Ja zeker! Kan zo een paar kilo schelen rond mijn menstruatie. Je ziet het ook echt vind ik. Ik ben nu 33 dus ga er vanuit dat dat alleen maar erger gaat worden ;)
Sterkte morgen.

Na mijn eerste keizersnede (na eerst 36 uur ‘gewone’ weeën, ontsluiting etc.) ging ik ook al vrij snel weer aan de slag met van alles en nog wat. Ik heb toen erg lang pijn gehouden. Na de tweede (geplande keizersnede) heb ik het dus echt rustiger aan gedaan en dat was echt een verschil, zo fijn!
En bedankt voor jullie medeleven, zoon voelt zich nog steeds niet top maar wel een betere nacht gehad. Maar vanmorgen begon dochtertje ook te huilen en ja hoor, koorts... dus vandaag rustig aan.
Gisteravond met man film gekeken, hij had een zak chips geopend met een biertje. Ik heb me braaf aan de thee en een paar mariakaakjes gehouden!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-04-2019 11:12
Ik blijf op 92 kilo hangen, maar ik heb vanmorgen wel een nieuw gaatje in mijn riem gemaakt.
Woah wat fijn! Ik ga morgen weer wegen. Dan is het een week geleden. Op een andere weegschaal, maar hoop toch dat ik verschil ga zien. Net weer een zakelijke lunch. Ik had me salade voorgenomen, maar het bleek sushi te zijn. Klinkt gezond, maar die gesuikerde witte rijst levert toch best wat calorieen volgens mijn app. Dus met name rauwe vis gegeten en 1 handroll zalm.
Alle reacties Link kopieren
@maantje Wat goed zeg, gewoon de chips genegeerd! Dat is nou een van de dingen waar ik moeite mee heb, als iemand anders naast mij gaat zitten eten, was in het verleden ook mijn grootste valkuil...

Ik denk dat ik morgen een salade met gamba's maak. Zijn hooguit 1 of twee punten. Gezien we morgenavond uit eten gaan, moet ik ook met het ontbijt een beetje gaan opletten, ben benieuwd wat, want ik ben geen fan van yoghurt in de ochtend.

Het nulpuntensysteem, het lijkt in mijn optiek wel wat op een koolhydraatarm dieet. Zo zijn fruit, groente, kipfilet, kalkoenfilet, magere yoghurt en kwark, vis, eieren etc. nul punten waard. Dat mag je dus 'onbeperkt eten' (Er zit een hele lijst bij hoor, maar dit is even grofweg genomen). Wat het voor mij lastig maakt, is dat ik lactoseintollerant ben en dus de magere yoghurt en kwark niet kan krijgen, is die er wel, dan is hij toch weer 1 punt.. Dus dat scheelt wel in mijn punten totaal, net als de melk. Die is er ook niet mager.

Als voorbeeld hieronder mijn eetlijst van vandaag met de punten erbij. Ik mag er in totaal 23 dus heb er nu nog 12 over, dat gebruik ik o.a. voor een glaasje ranja vanavond (ja ik ben gek op ranja). Wil vanmiddag wel de suikervrije meenemen, want ondanks dat ik het niet echt lekker vind, scheelt het wel een punt per glas...



Ontbijt
1 boterham met kalkoelfilet, 1 boterham met rookvlees (6 punten, twee voor de plantaardige bio margarine en vier voor de boterhammen)
twee koppen koffie met lactosevrije melk (1 punt voor de melk)

Lunch (1 punt)
66 gram lactosevrije magere kwark met frambozen (1 punt voor de kwark)
1 kop bouillon (0 punten)
vijf plakjes komkommer (0 punten)
drie cherrytomaatjes (0 punten)

Avondeten (4 punten)
Salade met tonijn en geitenkaas
Verste geitenkaasbolletjes (2 punten)
Tonijn uit blik op water (0 punten)
Sla (0 punten)
Komkommer (0 punten)
Appel (0 punten)

Dressing:
1 eetl slasaus halfvol (1 punt)
1 eetl lactosevrije magere kwark (0 punten)
1 theelepel honging (1 punt)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey, ziet er interessant uit dat puntensysteem. Fijn dat je bepaalde producten ten alle tijden kan en mag pakken. Wbt ranja, herkenbaar. Hier tijdens mijn laatste zwangerschap overgestapt op suikervrij ivm zwangerschapsdiabetes maar de fles bijna vol weggegooid naderhand. Vond het helaas niet te drinken.. hoeveel punten kost gewone ranja?

@Snouth, herkenbaar. Hier ook altijd een buikje die tijd van de maand.. Het zou niet moeten uitmaken maar helaas is het niet bevordelijk voor je Zelfvertrouwen. Heel veel sterkte iig morgen :hug:

En wauw Snoesje666! Toch weer een hele prestatie. Fijn zulk zichtbaar resultaat!!

@maantjeroos, hopelijk is je dochter niet heel ziek geworden? En knap hoor dat je de verleiding hebt weerstaan. Hier ook een rol mariakoekjes in huis voor de moeilijke momenten!
En ik kom niet aan mijn calorieën doordat ik eigenlijk structureel een maaltijd oversla.. blijkbaar verving ik die door snelle tussendoortjes als chocola maar nu dat is weggevallen heb ik er niks voor in de plaats.
Nu op 1030 terwijl ik vanavond echt niet gezond heb gegeten. Maar zonder lunch en tussendoortje blijf ik laag zitten
anoniem_384266 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 20:14
Reden: Foutje
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Positief is wel dat ik straks lekker serie mag kijken met bladerdeeg en knakworst. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Yellowie schreef:
17-04-2019 20:19
Positief is wel dat ik straks lekker serie mag kijken met bladerdeeg en knakworst. :cheer:
Zeg dat niet! Ik ga voor thee met een chocolaatje. Of twee. Zit op 1400 kcal en heb er minimaal 400 verbrand met een uur fietsen.
Alle reacties Link kopieren
@yellow Ik vind het puntensysteem erg prettig, ik hoef over bepaalde dingen gewoon niet na te denken, verder merk ik doordat ik nu dus dingen moet afmeten, ook minder gebruik (minder slasaus, minder olie etc.). Vroeger deed ik gewoon een beetje hier, een beetje daar, proeven en het smaakte dan was het goed. Maar kreeg hierdoor ongemerkt wel teveel binnen.

Gewone Ranja is twee tot drie punten en deze 1. Ik vind na een dag water drinken iets anders echt wel lekker, dus ik hoop dat ik er een beetje aan kan wennen... Nou ja, ik heb straks de keuze uit deze ranja of water.. Dat is niet zo moeilijk, hoop ik (A)... Koffie heb ik de suiker ook al uit weggelaten en dat gaat best prima, maar probleem blijft dat ik op alle lactosevrije dingen extra punten blijf pakken dus ik los het maar zo op... Als ik dat niet eet, eet ik straks alleen groente en kipfilet..

Geniet van je serie en knakworsten met bladerdeeg! Welke serie kijk je? Ik ben aan het opruimen en moet nog een sollicitatiebrief afmaken.. Heb alleen totaal geen zin....

Was vanmiddag in de super met toch wel trek, maar ben keurig langs alle snoep en koek en andere ongezonde dingen vakken heengelopen. Als extra wel een carpacio gekocht (was in de aanbieding), maar die was maar 3 punten, mijn chocoaldetoetje gisteren bijv. al 5... Wil niet eens weten hoeveel die koekjes zijn :rolling:
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 20:37
6.77% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Oeps verkeerde topic voor dit soort informatie!? :-D
Ach ik hou me wel in hoor, helpt Mn vriend me graag bij!
En wauw een uur fietsen, dan heb je dat chocolaatje (of 2) wel verdiend! Hier haal ik absoluut geen chocola in huis aangezien ik daar dus die bodemdrift mee heb :proud:
Alle reacties Link kopieren
Yellowie schreef:
17-04-2019 20:37
Oeps verkeerde topic voor dit soort informatie!? :-D
Ach ik hou me wel in hoor, helpt Mn vriend me graag bij!
En wauw een uur fietsen, dan heb je dat chocolaatje (of 2) wel verdiend! Hier haal ik absoluut geen chocola in huis aangezien ik daar dus die bodemdrift mee heb :proud:
Ik koop dus die 90% chocola dan heb ik sneller genoeg. Van zoetere chocolade blijf ik snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe ontdekking. Groentechips. Zelfs sperzieboontjes en rode bietjes zijn lekker.

Weegt geen drol, bevat veel vezels. En voordat je 300kcal per 100 gram hebt weggesmikkeld... :)

Weer een reden om naar Le Souk in Groningen te gaan. Tot mijn grote vreugde hadden ze ook "Coeur de boeuf tomaten". Nog niet felrood, maar volgens deze site zijn ze lichtgroen het lekkerst, zie ik nu. In Frankrijk kocht ik ze wel rood.

https://www.verseoogst.nl/producten/coe ... euf-tomaat
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-04-2019 22:23
Nieuwe ontdekking. Groentechips. Zelfs sperzieboontjes en rode bietjes zijn lekker.

Weegt geen drol, bevat veel vezels. En voordat je 300kcal per 100 gram hebt weggesmikkeld... :)

Weer een reden om naar Le Souk in Groningen te gaan. Tot mijn grote vreugde hadden ze ook "Coeur de boeuf tomaten". Nog niet felrood, maar volgens deze site zijn ze lichtgroen het lekkerst, zie ik nu. In Frankrijk kocht ik ze wel rood.

https://www.verseoogst.nl/producten/coe ... euf-tomaat
Nog nooit van gehoord? Wat is dat voor soort winkel? En zit het in Stad?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Le Souk, Folkingestraat, Groningen.

Noordafrikaans eten, salades om zelf in te scheppen, gedroogd fruit in onnoemelijk veel soorten.

http://www.winkellesouk.nl/catalogue_ca ... producten/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gisteren uiteindelijk boboti gegeten. Kleine portie genomen en gelijk weer een maaltijd in de vriezer voor een drukke dag. We eten er altijd 2x van.
Vandaag goulash met aardappelpuree (kant en klaar). Vind ik nooit zo lekker maar vandaag weinig tijd om te koken dus vooruit dan maar.

Heb mezelf ervan weerhouden om me te wegen. Ben erg nieuwsgierig, maar ik wil pas zaterdag gaan wegen. Eens per week is genoeg, ik laat me er anders te veel door leiden. Kan overigens twee kanten op. Ben ik flink afgevallen dan denk ik óf "wauw goed bezig, lekker doorgaan" óf "oooo maar dan heb ik wel een extraatje verdiend" :-D

Sterkte vandaag met de begrafenis snouth :redrose:
Ik ga eens opschieten, we moeten zo de deur uit hier. In de benen dus, hup hup!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-04-2019 01:25
Le Souk, Folkingestraat, Groningen.

Noordafrikaans eten, salades om zelf in te scheppen, gedroogd fruit in onnoemelijk veel soorten.

http://www.winkellesouk.nl/catalogue_ca ... producten/
Leuk, ga vanmiddag meteen kijken! Thnx
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
18-04-2019 08:33
Leuk, ga vanmiddag meteen kijken! Thnx
Topwinkel! Vrienden van mij wonen in Groningen dus daar ken ik het van. Ik woon in Ams, dus mediterrane winkels genoeg hier. Koop er heel graag: groenten, noten, hummus, platbrood, kruiden en van allerlei anders lekkers. Goed te verwerken in gezonde zomerse gerechten.

Vandaag wekelijkse weegdag: ruim 1 kilo afgevallen! Van 71.4 naar 70.3. Het doel is om eind april 70 te wegen en daarna 2 kilo per maand te blijven afvallen tot mid juli (65).

Dat eerste eind-aprildoel moet ondanks mijn vakantieplannen nu wel kunnen lukken. Blij.
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey Dat vind ik ook het moeilijkst hoor, als anderen gaan lopen snaaien en ik me moet inhouden. Man is echt erg, die kan (vr)eten wat hij wil en blijft slank. Die luxe heb ik sinds mijn 27e niet meer ;)
Leuk dat je vanavond uit eten gaat, veel plezier!

@Yellowie Dochter lijkt al goed opgeknapt, maar zoon daarentegen werd gisteren echt beroerd. Vanmorgen bij de dokter en ja hoor, oorontsteking. Zo rot voor hem. Hij vond het heel spannend om naar de dokter te gaan (hij is ruim 2,5 dus alles is nu spannend) maar hij deed het super. Daarna mocht hij een lekker broodje van me uitkiezen en dat werd een appelflap :mrgreen: en mama moest ook mee eten vond hij. Dus een halve appelflap in de eetmeter vandaag ;)
Jeetje, 1030 is wel echt heel weinig zeg! Heb je dan niet ongelooflijk veel trek? Oh en knakworst, heerlijk! Welke serie kijk je?

@Snoesje Groentechips, volgens mij heb ik dat wel eens bij de AH zien liggen, aanrader dus?

@nicksen Fijn dat je dan voor twee keer kookt en wat in de vriezer doet. Moet ik eigenlijk ook eens gaan doen, op dagen dat ik geen zin/tijd heb om te koken wordt het anders toch vaak ongezond.
Heel herkenbaar wat je schrijft over wegen en dan denken ‘ooooh dan kan ik wel wat extra’s eten!’ Nee dus haha.

@MadameJean Jaaa wat goed, je doel is in zicht en zo ga je hem makkelijk halen!!!
Alle reacties Link kopieren
Kom ik op het werk vandaag...zijn er duizenden paaseitjes verspreid door het bedrijf. Erg leuk natuurlijk! Grote pot vol voor onze afdeling. En een écht grote pot. Kilo's. In een heleboel smaken. En je hebt dan mensen, die nemen er twee. En die doen dat dan rustig laten smelten en die doen er dus een eeuwigheid over. Ik daarentegen schuif die dingen zó in mijn holle kies. Met vijf tegelijk. Heb me in kunnen houden vandaag en morgen ben ik vrij. Hoop dat mijn collega's zich morgen helemaal suf eten aan die dingen. Ik heb niet altijd zo'n discipline als vandaag :-D

Gauw aan het avondprogramma beginnen nu. Lees later nog even bij. Eet smakelijk alvast allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@nicksen Oh nee paaseitjes! Goed dat je je zo kon inhouden en morgen zijn ze vast allemaal op ;)

Ik had vandaag een drukke dag, redelijk goed gegeten maar net zo’n trek dat ik twee boterhammen met pindakaas op heb. Ik zit nu op 1800 calorieën. Eigenlijk wilde ik op 1500 blijven maar dat lukte vandaag dus niet. Morgen neemt mijn man me mee uit eten naar een van onze favoriete plekjes, waar ze heerlijke burgers en toetjes hebben. We zijn morgen 3 jaar geregistreerd partners dus hebben wel iets te vieren, dus ik denk dat ik morgen overdag goed oplet zodat ik ‘s avonds wel lekker kan eten.
Alle reacties Link kopieren
Maantje gefeliciteerd met jullie 3 jaar samen zijn. Hartstikke leuk om dan lekker uit eten te gaan toch. En er gewoon van genieten hoor!

Ik probeer dat nu ook zo te doen, als ik weet dat ik wat uitgebreider ga eten 's avonds, dan houd ik daar overdag al rekening mee. Zo blijft het in balans. Uiteindelijk is dát een gezond eetpatroon volgens mij. Niet én én, maar of of. Ik zoek iets dat ik mijn hele leven vol kan houden. Echt een verandering van eetpatroon.

Vanavond eten we pannenkoeken. Normaal bak ik voor mezelf dan ééntje met spek en stroop, ééntje met (volvette) kaas en één met bruine suiker en slagroom. Vandaag laat ik de spek- en kaaspannenkoek achterwege. En neem ik halvajam. En één met bruine suiker en slagroom. Minder vet, minder kcal en toch lekker genieten.

Vanmorgen toch op de weegschaal gestaan en ik was 83,9. Vorige week zaterdag 84,7. Keurig resultaat in een week dus. Die 82 kilo op 1 mei kan ik waarschijnlijk op mijn buik schrijven, maar verwacht er wel bij in de buurt te komen.

Vandaag lekker een vrije dag. En het idee is om mijn kledingkast uit te mesten. Zomerspul weer in de kast en de dikke wintertruien eruit. En even kritisch zijn ook. Er kan best wat weg verwacht ik. Maar eerst rustig opstarten. Geen gehaast vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen begon mijn vakantie wel heel goed: mijn ochtendgewicht (ik las ergens dat je standaard ‘s morgens moet wegen) bleek 69,6! Dus die 70 is in zicht. Nu proberen de komende week me in te houden qua croissants, kaas, steak frites en andere franse lekkernijen. Hield ik maar van oesters :)
Alle reacties Link kopieren
Wauw Madame! Dat is nog eens een leuke verrassing. Je eerste doel heb je te pakken dus :-D
En een fijne vakantie gewenst! Een béétje genieten mag ook hè ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vervang de frites door een salade verte en vraag om de saus/vinaigrette apart te serveren.

Fatsoenlijk brood bestaat niet in Frankrijk. Gebruik alleen een stokbroodje om je bord mee schoon te deppen.

Geniet 's morgens van je croissant, en smeer daar gewoon verder niets op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wát een maffe dag.

Ik voelde me gisteren belabberd van de hooikoorts, had al een dubbele dosis medicatie geslikt, en heb vandaag tot half twee 's middags in coma gelegen.

Vervolgens een cracotte met sandwichspread en een geroosterd broodje met cholesterolverlagende margarine.

Helaas voel ik me nog steeds hooikoortserig en kreeg ik ook nog een soort allergiebulten in mijn hals. Dus heb ik van zieligheid een halve reep Tony Chocolonely Caramel-Zeezout gegeten.

Dat wordt de rest van de halve dag dus rustig aan doen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 09:12
0.76% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven