Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eet ik een salade (ik weeg het niet precies af hoor): ijsbergsla, paprika (uit eigen tuin), mais, saladekaas, kiemgroente en tofu.

Wat eten jullie vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Welkom AngelEyes!

Taco's zijn net op hier. Eten we hier eigenlijk altijd met weinig vulling. Niet te veel poespas. Philadelphia light bieslook in die schelp smeren, plakjes tomaat, gekruid mager rundergehakt en beetje geraspte kaas erin. Dochter mais in plaats van tomaat (ik gruwel van mais en zij van tomaat). Ieder 3 schelpen en we zijn wel weer klaar :-D
Morgen kipkerrie met kokosmelk uit de vriezer (had ik eerder grote portie van gemaakt) met naanbrood en komkommer. En verder heb ik het nog niet echt bedacht deze week, dus aan mij heb je niks Maantje :lol:
Wil wel de vriezer wat leger hebben omdat ik hem eens moet gaan ontdooien, dus het worden samengeraapte maaltjes denk ik :-D

Nu mijn waterijsje oppeuzelen en daarna streng! En ik doe lekker niks vanavond. Morgen weer lange dag voor ons met school en werk. Het wordt tijd voor vakantie. Even geduld nog :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Lekker AngelEyes! Ik hou van salades. Denk dat ik vanavond ook maar eens een salade maak.
@nicksen Ook wel eens fijn, zo’n weekje kliekjes ;)
Ik ga straks even de boodschappen bestellen voor de komende week, dus eerst op zoek naar goede recepten.

Gisteren met man nog aan de wijn na de paasbrunch, heerlijk maar merkte het net wel tijdens het hardlopen. Echt wat minder energie. Ik denk erover om in plaats van hardlopen van de week een keer te gaan zwemmen voor de afwisseling.

Vanmorgen met gezin naar de kinderboerderij geweest, waar ze ook heerlijke dingen zoals zelfgemaakte kaas verkopen. Mocht van mezelf twee stukken kopen en daar ga ik extra lang mee doen!
Alcohol heeft veel invloed op je sportprestaties ja, geeft zware benen/hoofd/logge spieren. Dat merk je vooral bij hardlopen, denk ik, omdat je steeds dat neerkom moment hebt. Zwemmen is ook heel goed voor je!

Gisteren hadden we pasta pesto met zalm, lekker hoor.
Vanavond (zelfgemaakte) steak sandwich met gegrilde paprika (en een extra wortel door de sla die op moet).
Nu al zin in!
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 14:22
18.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo vanmorgen de eerste training gehad (was uitgesteld gisteren) en het was leuk! Denk wel dat ik morgen amper meer kan lopen, maar het is wel iets dat ik echt leuk vind en wel tien keer beter dan de stomme sportschool... Dus ik ben blij! :cheer2:

Ik heb ook nog weinig eetinspiratie voor jullie. Net een bordje pasta gehad omdat ik vanavond niet kan eten, alternatief is vette hap en dat wil ik niet, dus ik neem wat boterhammen mee en er zullen de nodige biertjes worden gedronken, maar dat mag want het is feest! Heb mijn fitpoints voor deze week alweer gehaald, dus dat is ook lekker. Zeker gezien ik vrijdag nog een keer ga trainen, dus dat komt met Koningsdag ook goed.

@maantje. De trainer en training was leuk. Best wat streng af en toe, maar ik blijk toch meer te kunnen qua gewichten dan ik dacht.. Meevaller dus. En verder veel uitleg waarom dingen moeten. Qua houding enzo schijn ik het al goed te doen dus een meevaller. Wat ik vooral prettig vond was dat het een op een was, zonder muziek en dat ik me daardoor ontzettend op mijn gemakt voelde :) Nou is het grote voordeel dat de trainer uberhaupt niet verkeerd is om te zien dus dat is extra meegenomen. :A: Hopelijk heb je van je paasdagen genoten? Als ik dat lees word ik wel ene beetje jaloers hoor, ik zat gewoon thuis aan de studie..

@nickson: Die tacoschelpen klinken erg lekker.. Wat betreft ijsjes, ik maak vaak zelf ijsjes van kwart met fruit. Ook erg lekker en makkelijk te nemen ipv gewonen kwark:)

@angeleyes welkom. Vanavond heb ik geen eten op het programma staan, maar ik zal morgen mijn maaltijd even posten!

@snoesje: die tomaten klinken erg lekker. Ga ik ook eens proberen. Wat punten tellen doe ik het ook wel eens ongeveer zo....

Wel ik ga zo op de fiets richting de trein voor het grote volksfeest! Tot morgen!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Zoo ik ben bij de familie, en hoewel ze heel gezond koken heb ik toch nog kans gezien ergens een flink bord frites te eten. Maar goed het was tijdens een bergwandeling na 2 uur stijgen. Ik wandel elke dag hier en rammel!

Morgen gaan we verkassen. Weer wat meer controle op mn dieet. Succes allemaal voor nu!
Alle reacties Link kopieren
Oja, kaas. Ook zo lekker. Heb nu van milner 30+ gehaald, maar dat haalt het niet bij die romige volvette kaas hoor. Zal het afwisselen. Eet liever een keertje minder kaas, dan "vieze" kaas. Smeerkaas heb ik dan wel weer altijd 20+ en die vind ik heerlijk. Vooral lekker met tomaat erop en aromat. Echt smullen is dat.

Fijn van die personal trainer Meredith! Kan me voorstellen dat dat veel prettiger is dan op de sportschool. Is dat ook buiten of altijd binnen? En doe je dat dan voor tijdelijk ofzo? Heb er (lang geleden) eens naar gekeken, maar vond het vooral heeeeel prijzig :-o

En zo te lezen ben je heerlijk vakantie aan het vieren Madame :-D

Ik heb paaseitjes gesnoept op het werk. En dan dus niet netjes maar 2 ofzo hè :whistle: Nu klein bordje curry met brood. Allemaal uit de vriezer dus lekker makkelijk. Uitdaging vanavond is om nu niet gelijk te denken "de dag is al verpest dus ik kan nog wel wat nemen".
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
23-04-2019 17:55
Oja, kaas. Ook zo lekker. Heb nu van milner 30+ gehaald, maar dat haalt het niet bij die romige volvette kaas hoor. Zal het afwisselen. Eet liever een keertje minder kaas, dan "vieze" kaas. Smeerkaas heb ik dan wel weer altijd 20+ en die vind ik heerlijk. Vooral lekker met tomaat erop en aromat. Echt smullen is dat.

Fijn van die personal trainer Meredith! Kan me voorstellen dat dat veel prettiger is dan op de sportschool. Is dat ook buiten of altijd binnen? En doe je dat dan voor tijdelijk ofzo? Heb er (lang geleden) eens naar gekeken, maar vond het vooral heeeeel prijzig :-o

En zo te lezen ben je heerlijk vakantie aan het vieren Madame :-D

Ik heb paaseitjes gesnoept op het werk. En dan dus niet netjes maar 2 ofzo hè :whistle: Nu klein bordje curry met brood. Allemaal uit de vriezer dus lekker makkelijk. Uitdaging vanavond is om nu niet gelijk te denken "de dag is al verpest dus ik kan nog wel wat nemen".
30+ kaas is tja... net niet. Ik heb ook tijden Milner 30+ gegeten. Nu weer normale kaas, dan maar een plakje minder!

Hier vanavond een kaasburger met zoete aardappel, paprika, ui, knoflook en een beetje olijfolie uit de oven! Kruiden overigens uit eigen tuin. Erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Gekookte aardappel, spruitjes, varkensschouderfilet, klein schepje jus van gisteren. Het handige van die jus is dat je eerst het meeste vet er af kunt scheppen voordat je het weer verwarmt. Als toetje een kleine beker halfvolle melk.

Even zien hoe ik me volgende week ga houden, lekker me-time in een hotelletje in Duitsland. Eten in buffetvorm, dus dat moet te doen zijn, maar ik ga daar niet mijn porties afwegen, dat gaat me te ver.

Mijn mannen blijven thuis, die kunnen dan samen mannendingen gaan doen.

Die groentechips tikken best aan qua kcal, maar je vreet er niet zo van als bijvoorbeeld kaasflipjes. Ik knabbel ze stuk voor stuk op,

https://www.denotenshop.nl/groentechips ... gIIbPD_BwE

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
nicksen80 schreef:
23-04-2019 17:55
Oja, kaas. Ook zo lekker. Heb nu van milner 30+ gehaald, maar dat haalt het niet bij die romige volvette kaas hoor. Zal het afwisselen. Eet liever een keertje minder kaas, dan "vieze" kaas. Smeerkaas heb ik dan wel weer altijd 20+ en die vind ik heerlijk. Vooral lekker met tomaat erop en aromat. Echt smullen is dat.



x".
Echt dit wat een idee. Mis mijn kaas best wel, maar ben net meteen twee supermarkten afgegaan op zoek naar smeerkaas. Een cracker met tomaat en aromat en de andere met verse bieslook. En het was lekker! Thnx voor de tip!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@Thuis Inderdaad, merk echt dat alcohol het sporten tegenhoudt. En zoveel drink ik niet... Morgenochtend staat zwemmen oo het programma!
Je menu klinkt heerlijk, heeft het gesmaakt?

@Meredith Fijn dat de training en de trainer leuk was! Dat je je op je gemak voelde is denk ik het allerbelangrijkste inderdaad :) Haha, leuk dat hij ook niet verkeerd is om naar te kijken ;)
Ik heb zeker genoten van de paasdagen. Jij hard aan de studie dus, wat studeer je? En hoe was je feest?

@MadameJean Wandelen zorgt wel voor een goede eetlust ja. En het verbrandt genoeg calorieën toch :)

@nicksen Die paaseitjes he.... krengen zijn het! Is de rest van de dag nog gelukt?

@AngelEyes Dat klinkt erg lekker. Leuk, kruiden uit eigen tuin! Wij zijn sinds kort begonnen met aardbeien, tomaten en nu een perenboom :)

@Snoesje Oh wat fijn, me time. Zomaar?

Gisteren een prima dag, maar vannacht zo ruk geslapen. Merk dat ik vandaag daardoor zo’n trek heb in zoetigheid... gelukkig niets in huis...
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb weinig spierpijn moet ik zeggen, wel een beetje brakjes. Eerlijk gezegd ben ik blij dat het na koningsdag weer een beetje normaal wordt qua feestjes etc. Vind het wel iets te op dit moment.

@maantje Feestje was leuk, maar wel veel biertjes. Nu dus even lekker rustig aan.. Straks met een boek op de bank denk ik.. Ik ben op dit moment bezig om Spaans te leren :) Erg leuke bezigheid. Hoe gaat het met de zoete trek?

@nickson de training is leuk, maar het is idd wel duur. Ik heb besloten om mij dit te gunnen om zo ook echt de knop om te krijgen en het niet steeds uit te stellen tot aan een verhuizing. Nu kan ik de komende tien weken wat doen en daarna verder werken in een boks- of sportschool. Is het goed gegaan gisteren?

Wat betreft kaas, ik mis het wel een beetje moet ik zeggen, maar de smeerkaastip van Nickson hielp al veel.

Hier staat vanavond een salade met rivierkreeftjes, komkommer, appel, geitenkaas en ei op het programma.. Dressing met wat kwark en verse bieslook! Heb er nu al zin in:)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Het wijzertje van de weegschaal leek vanmorgen bijna bij de 91 te komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wauw snoes, mooi van dat plateau af dus. De aanhouder wint is dus echt waar! Goed gedaan en vooral goed volgehouden.

Smeerkaas tomaat en aromat, echt een heerlijke combinatie ja. Alleen altijd oppassen dat ik dáár weer niet in door sla. Dat ik ineens 6 crackers zit weg te snoepen tijdens de lunch. Ook van gezond eten kan je aankomen dan haha

Hier loopt het niet zo. Maak te veel uitzonderingen. Dat mag best eens, maar niet zoals ik het nu doe. Ik loop een beetje met mijn ziel onder mijn arm merk ik. Nergens zin in, snel moe. Gewoon niet zo in mijn hum. Wordt tijd voor een beetje rust denk ik.
Hoop deze week in elk geval niet aan te komen. En toch ergens weer de zin vandaan te halen om weer de schouders eronder te zetten. Houd me tot nu toe in 's avonds. En heb niks te snacken/snoepen gekocht in de supermarkt vandaag. Zelfs dát vond ik al een overwinning :facepalm:

Goed, ik ga bankhangen zo en hoop morgen weer wat fitter te zijn en beter in mijn vel te zitten. Gewoon weer door dus :@@:
Alle reacties Link kopieren
@Meredith Fijn dat je feestje leuk was! Nog een beetje gerelaxed gisteren? Leuk, Spaans, mooie taal!
Zoete trek was gisteren eind van de middag weg.... en niet omdat ik zo goed bezig ben. Laat ik maar zeggen dat je nooit met zoete trek boodschappen moet gaan doen :O twee Oreo-ijsjes, check...

@Snoesje Netjes!

@nicksen Rot he, dat het af en toe even niet wil lukken. Je moet echt even die ‘flow’ te pakken krijgen maar soms duurt dat echt even. Ik ben gisteren ook de mist in gegaan maar gelukkig is het verschil nu wel dat ik niet meteen opgeef. Juist omdat ik weet dat ook als ik nu weer oplet mijn doelen nog steeds te behalen zijn. En bij jou ook!!

Merken jullie ook wat jullie hongergevoel beinvloed? Ik heb nu heel erg door dat de gebroken nachten enorm veel invloed hebben. Na een goede nacht gaat het me de volgende dag goed af. Maar na een nacht van talloze keren wakker worden grijp ik sneller naar iets zoets en heb ik ook echt veel meer trek. Dat wordt wat dus, met zoon die iedere nacht gillend wakker wordt...
Alle reacties Link kopieren
@MaantjeRoos Herkenbaar, hier ook veel moeilijker om standvastig te blijven na een gebroken nacht. Er lagen nog twee paaseitjes en die zijn dus ook gesneuveld vannacht. Was er even helemaal klaar mee na voor de 10de keer wakker te worden gemaakt :frusty:
Is je zoontje nog steeds ziek dat hij zo vaak gillend wakker wordt?

@nicksen Balen! Hopelijk lukt het je om snel wat rust te pakken en je weer beter te gaan voelen. Niks zo lastig als streng zijn als je je gewoon even k.u.t voelt. :there:

@MeredithGrey Wat lijkt me dat Fijn zeg een trainer! Goed dat je het jezelf gunt. Lijkt me een goede stok achter de deur om vol te houden!

Hier de afgelopen week niet gesnoept afgezien van twee paaseitjes.
Het eten met de paasdagen was iets te veel en iets te lekker (paasbrunches en BBQ) dus een beetje bang voor het weegmoment zaterdag... Wel iedere dag minimaal 10 km gelopen dus qua conditie ben ik iig goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Yellowie Netjes hoor! Twee paaseitjes is je ook wel gegund bij een gebroken nacht ;) Jullie ook last van dus?
Zoon is niet ziek maar al weken aan het klooien. Hij is nu 2 jaar en 9 maanden, denk dat de peuterpuberteit in combinatie met niet helemaal lekker de oorzaak is... vind het pittig!
Alle reacties Link kopieren
Zo, de laatste mooie dag volgens mij dus een stuk gewandeld (8,4 km/11.920) stappen en een beetje met mijn fiets door de stad gezworven. Fitpoints genoeg vandaag dus :).

@snoesje De weegschaal gaat de goede kant op dus! :cheer:

@nickson :hug: Hopelijk voel je je vandaag wat beter?

@maantje sporten beinvloed vooral mijn hongergevoel merk ik... Verder niet echt iets, maar ben dan ook niet echt een zoetekauw gelukkig.. Wel vervelend al die gebroken nachten..

@yellow je loopt wel veel zeg, lekker! Hopelijk valt het weegmoment mee? En twee paaseitjes, het zijn er maar twee he, geen doos.. Was net bij de jumbo en daar mocht je gratis een bakje vullen, ik heb vriendelijk bedankt:)

Hier wederom een goede dag, ik moet zeggen dat ik het erg makkelijk vol kan houden, alleen moet ik wel een beroep doen op mijn creativiteit qua avondeten..

Vanmorgen ontbeten met twee crackers met smeerkaas en bieslook, vanmiddag als lunch een boterham met ham en ei (brood was op), tussendoor een paar snackkomkommers en straks een salade met zalmsashimi, lenteui, komkommer, sla (moet op).

Morgen wil ik een pastasalade maken, met extra groente en minder pasta. Dan kan ik het overblijfsel meenemen naar Koningsdag, ik zal daar toch ook wat moeten eten tussendoor en vette hap is aan mij niet besteed..Verder vind ik het wel even lastig, want ik logeer vanaf morgen al in Amsterdam en de vriend waar ik blijf is niet echt een ontbijter etc.. Ik zal morgen even overleggen, maar anders neem ik zelf wel brood mee ofzo. Anders houd ik het nooit vol. Gaan jullie nog wat leuks doen met Koningsdag?

Vanavond komt een vriendin even langs, heb een klein stukje kaas en wordt gekocht en zet verder maar veel rauwkost op tafel.. Gaat vast goed, gezien mijn karige dag vandaag qua eten en punten.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Zoon op kamp, ik in een B&B, dat is goedkoper en minder vermoeiend dan heen en weer rijden. Stomme file vanmiddag, geen zin om nog wat te ondernemen. Omdat we te vroeg waren voor zoon zijn kamp hebben we hamkaascroissants broodjes gehaald bij de Lidl, die opgesmikkeld en zijn we daarna in de bibliotheek gaan zitten.

Op de.terugweg naar het huisje meer dan een uur in de file gestaan, geen zin meer om iets te ondernemen, dus kwam de magnetronmaaltijd die ik ook had gekocht goed van pas.

Vandaag waarschijnlijk 200 kcal teveel gehad. Moet kunnen voor een keer. Nog geen idee wat ik morgen ga eten. Op het forum had ik al wel tips voor de omgeving gekregen.

Het huisje heeft een gaskachel, lang geleden dat ik dat gezellige, snorrende geluid heb gehoord.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Helaas mijn groentechips vergeten. Er staan hier paaseitjes en chocoladekoeken in het huisje en ik ga er van afblijven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@Meredith Goed bezig! Heb je een gezellige avond gehad?
Wij gaan denk ik even het dorp in met Koningsdag, verder niets bijzonders.

@Snoesje Is het gelukt van het lekkers af te blijven?

Ik heb vanmorgen gesport, voelt altijd zo fijn! Verder vanavond eens wat vegetarische recepten opzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Halve reep chocola gegeten, gisteravond. Echt geen trek in de kerstomaatjes die ik als snoepgoed had gehaald... Eindstand 2193 kcal.

Vanmorgen verwenontbijt in de B&B en nog wat ingepakt voor de lunch.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nou snoes dat valt nog best mee. En hier in den vreemde probeer ik dmv bewegen de boel nog een beetje controle te houden. Maar ik zit in Parma! Het beste eten vd wereld hebben ze hier en de zon schijnt en ze doen gratis goddelijke verse slagroom op het verse ijs met hele walnoten!
Alle reacties Link kopieren
Ik sjouw me nu het leplazerus, dus die kcal teveel slijten hopelijk weer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
26-04-2019 15:07
Ik sjouw me nu het leplazerus, dus die kcal teveel slijten hopelijk weer.
Ja prima. Ik ook; lopen, fietsen, zwemmen de hele rataplan. Mn jeans zit prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven