Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).



Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.



Bedankt!!



Groetjes,



Roos
Ik zit nu iets meer dan 4 jaar op de sportschool en ben er toen 10 kilo mee kwijtgeraakt.Vanaf het begin 3 keer per week,6 uur per week dus, gegaan maar was vanaf het begin al goed gemotiveerd.Ik sport ongeveer 6-7 uur in de week en vind het erg leuk.Is ook goed voor mijn sociale leven.Wat afvallen betrefft liever langzamer en blijvend,zoals b.v een halve tot 1 kilo per week in plaats van per se 3 kilos 1,2,3 en dan het frustrerende jojoeffect.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 19 oktober 2008 @ 21:35:

[...]





Ben ik het niet mee eens. Ik merk juist dat als ik váák ga, dat ik dan veel meer in de sport-flow kom. Als ik maar 1x per week ga kom ik niet in het ritme. Nu ik om de dag ga, kost het me gek genoeg veel minder moeite. Sterker nog, soms wil ik elke dag wel... Het is een prettige gewoonte geworden. Bovendien krijg je van 1x per week nauwelijks resultaat en dat motiveert ook niet.Dat zal per individu kunnen verschillen, maar ik kom al jaren in de sportschool en de hardlopers zijn echt de doodlopers. In het najaar en in januari is er een enorme toeloop van nieuwe sporters, die willen allemaal 2 of 3 keer per week trainen. Gevolg overvolle ruimtes, de vaste kern klaag niet want wij weten dat ze door de bank genomen na drie maanden weer wegblijven, er is misschien 10 - 20% wat langer blijft. Sommigen doen dit elk jaar, fanatiek beginnen en vervolgens niks doen. Uiteindelijk heb je dan veel meer aan 1 keer trainen per week
Alle reacties Link kopieren
Eh, ik moet zeggen dat ik er idd af en toe een paar maanden mee stop. Als alles weer lekker strak is, is verlies ik mijn motivatie weer een beetje. Dus wat jij zegt klopt ook wel. Maar 1x per week vind ik persoonlijk niks. Ik ben meer van het hollen of stilstaan... Met alles trouwens haha.
.
Alle reacties Link kopieren
dan zal de impact op je lijft (qua looks en conditie) niet zoveel zijn. Zonde van de tijd die je er dan insteekt
Alle reacties Link kopieren
Meds heeft wel een punt hoor. Ik ben nu 2,5 jaar bij dezelfde sportschool en kom er regelmatig (2-3 x per week). Maar als ik kijk naar de gezichten die komen (en vooral weer gaan) dan blijft er maar een zeer summier groepje over. En het is inderdaad zonde als je niet de tijd en energie of wat voor ander excuus ook hebt om niet meer te gaan. Het kost veel geld zo'n abonnement en het is ook zonde van je tijd en energie als je na een paar weken het bijltje erbij neergooit.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik over val is de stelligheid waarmee gezegd wordt dat mensen die vanaf scratch meteen veel gaan sporten het niet volhouden. Dat zal best voor een groep gelden, voor eena ndere groep niet.

Ik ben vrij snel van 2 keer naar 4 tot 5 keer gegaan en nu houd ik het dus wél vol. Voorheen niet en dan bouwde ik het braaf langzaam op. Maar van 1 keer p/wk sporten krijg ik geen ritme en juist dat is voor mij belangrijk.

En daarbij is het natuurlijk gelul om te zeggen dat het zonde is als je een paar mnd wel gaat en daarna weer een tijd niet. Alles wat je aan sport doet is meegenomen, ook al doe je het af en aan. Mss is regelmatig sporten over langere periode uiteindelijk beter, maar het is het belangrijkste om de dingen (en dus ook hoevaak je gaat sporten) op jouw manier en in jouw ritme te doen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!



Ben vanavond alweer geweest! Heb een lesje bodypump gedaan. Het was de eerste keer en ik heb niet meteen heel zware gewichten gedaan. Ik ben echt van plan het op te bouwen. Was met een vriendin dus dat is ook wel zo prettig.



Meds..ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik ben namelijk nu heel erg gemotiveerd, maar als ik naar mijn verleden kijk dan hoop ik maar dat ik het volhoud.

Het verschil nu is dat ik dus gemotiveerd ben en dat ik zelf meer energie heb en niet vanuit mijn werk totaal kapot ben. Maar goed. ik ga nu gewoon van het positieve uit en de goede start is er....



Verder heel leuk om de ervaringen te lezen. En elkaar te motiveren om te gaan.



Ga nu lekker slapen. Dat heb ik wel verdiend...
Alle reacties Link kopieren
hoi Roos,



Ik weet niet of er een nederlandse vertaling van is, maar wat ik een heel leuk boek vond is "Diary of a former fat girl". Het is niet echt een dieet-boek, maar de schrijftster vertelt hoe zij heel veel gewicht is kwijt geraakt. Het grappige is dat haar eerste stap is: ga sporten. Daar krijg je dat lekkere "power" gevoel van (dat je zelf al beschrijft) waardoor je op een gegeven moment ook mentaal sterker wordt en makkelijker nee kunt zeggen tegen verleidingen enzo. Ben gaan dieet-boeken-fan (dit is het enige dat ik heb), maar deze theorie gaat volgens mij wel op.
Ik ga al jaren 2 keer ;per week naar de sportschool, behalve in de zomer, omdat ik dan lange afstanden fiets en liever buiten dan binnen ben. Volgens mij nog nooit iets van afgevallen, maar dat is ook niet de reden waarom ik ga. Wel om gespierd te zijn en blijven, Dat vind ik belangrijker. Motivatieprobleem heb ik nooit gehad, omdat ik ook mijn energie kwijt moet en 2 keer in de week is niet echt heel veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 20 oktober 2008 @ 14:48:

dan zal de impact op je lijft (qua looks en conditie) niet zoveel zijn. Zonde van de tijd die je er dan insteekt



Ik vind dit ook een beetje flauw.

Die impact is er dus juist wel, ik stop altijd pas als ik een goed resultaat heb - en begin weer als het nodig is. Het enige is dat ik idd soms maanden lidmaatschap voor niks betaal. Maar áls ik ga, ga ik vaak. En als je maar 1x per week gaat, betaal je ook 6 dagen per week voor niks. Per saldo maakt het dus weinig uit.

Of je moet een sportschool zoeken waar je per keer kan betalen, maar ik ben nogal gehecht aan de mijne en die heeft alleen doorlopende lidmaatschappen.

Ik heb nu trouwens het gevoel dat ik het wél langdurig ga volhouden, maar ik kan pas volgend jaar melden of dat gelukt is ;)



en ik ben het eens met degeen die zei: ieder zijn eigen ritme en alles wat je aan sport doet is meegenomen.
.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik trouwens niet aan doe -en dat zal ook wel tegen het zere been van Meds zijn;) - is vaste schemas voor mijn trainingen. Ik doe vooral waar ik zin in heb, en wissel zoveel mogelijk af. Alleen de start2run lessen van Evy volg ik nu trouw, tot ik die 5 km achter elkaar kan lopen. Dan vind ik het wel mooi geweest haha.

Maar van die schema's die ze voor je opstellen met zoveel minuten lopen, crossen, fietsen en welke toestellen je precies hoeveel keer moet doen, dat is niet aan mij besteed. Heb ik helemaal geen zin in om dat te volgen.
.
Alle reacties Link kopieren
Roos, ik heb dat verleden ook. En toen ik braaf de adviezen opvolgde om het rustig op te bouwen was ik altijd vrij snel weg zoals ik al zei.

Als jij het op je eigen manier opbouwt en het lekker in je leven kan in passen, vooral lekker 3 keer in de week gaan. Zie je snel resultaat en dat motiveert ook weer!

Succes!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een week of 3 bezig en fitness nu fanatieker dan bij de vorige keren (toen was het inderdaad maar 1x per week en haakte ik snel af). Nu gaan mijn man en ik 3x per week en ik vind het leuk om te doen.



Mijn motivatie is nu beter. Ik wil mijn conditie verbeteren, wat ook het lange afstandslopen weer ten goede komt. En wat heel erg scheelt is dat ik sinds anderhalf jaar gewend ben om na het werk niet op de bank te gaan zitten, maar dat we dan altijd eerst een uur gaan wandelen. De tijd die we daarvoor gebruikten, gebruiken we nu bij slechter weer voor de sportschool. Het sporten kost nu dus geen extra tijd en dan beleef je het toch heel anders.
Ik doe al jaren aan hardlopen en dat deed ik dan 3 x per week gemiddeld 10 km.Maar sinds julie heb ik dus ook een abbonement van een sportschool.Tot nu toe ben ik nog steeds gemotiveerd, ben alleen geen gram afgevallen...eerder aangekomen.Dat vindt ik wel heel erg jammer.Heb wel de indruk dat het spieren zijn want ik krijg billen!! en daar ben ik super blij om, voel me daardoor veel beter.Want door het rennen had ik echt een platte kont en als ik nu vanaf de zijkant kijk zit er weer een bolle bilpartij.

Dus ik ga door, hoop alleen nu nog dat de rest wat strakker wordt.



Succes met sporten, en probeer niet te veel op gewicht te focussen want dat werkt vaak demotiverend.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 oktober 2008 @ 02:19:

Waar ik trouwens niet aan doe -en dat zal ook wel tegen het zere been van Meds zijn;) - is vaste schemas voor mijn trainingen. Ik doe vooral waar ik zin in heb, en wissel zoveel mogelijk af. Alleen de start2run lessen van Evy volg ik nu trouw, tot ik die 5 km achter elkaar kan lopen. Dan vind ik het wel mooi geweest haha.

Helemaal niet tegen mijn zere been, hoe kom je daar nu bij? Ik ben geen voorstander van vaste programma's integendeel. Mensen die al jaren hetzelfde doen boeken geen of weinig resultaten. Je moet juist steeds varieren. Maar het gaat er wel om dat je blijft bewegen. Als je ineens 3 maanden stilvalt, heeft dat niet alleen gevolgen voor je figuur, maar ook gevolgen voor je conditie. Het is beter voor je gezondheid om regelmaat in je bewegingspatroon te brengen, wat je dan doet maakt niet zoveel uit.

Maar van die schema's die ze voor je opstellen met zoveel minuten lopen, crossen, fietsen en welke toestellen je precies hoeveel keer moet doen, dat is niet aan mij besteed. Heb ik helemaal geen zin in om dat te volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 21 oktober 2008 @ 18:44:

Ik doe al jaren aan hardlopen en dat deed ik dan 3 x per week gemiddeld 10 km.Maar sinds julie heb ik dus ook een abbonement van een sportschool.Tot nu toe ben ik nog steeds gemotiveerd, ben alleen geen gram afgevallen...eerder aangekomen.Dat vindt ik wel heel erg jammer.Heb wel de indruk dat het spieren zijn want ik krijg billen!! en daar ben ik super blij om, voel me daardoor veel beter.Want door het rennen had ik echt een platte kont en als ik nu vanaf de zijkant kijk zit er weer een bolle bilpartij.

Dus ik ga door, hoop alleen nu nog dat de rest wat strakker wordt.



Succes met sporten, en probeer niet te veel op gewicht te focussen want dat werkt vaak demotiverend.Haha van lopen word je niet echt mooier... En wat je zegt is helemaal waar, als je sport om af te vallen is de motivatie zo moeilijk, want de resultaten zijn alleen zichtbaar op lange termijn, het kost enorm veel tijd en energie om een pond vet te verbranden. Als je je focust op je conditie zie je sneller resultaat, dat is makkelijker vol te houden. Degene die het het langst volhouden zijn de mensen die hun sport zien als hobby, die het leuk vinden
quote:meds schreef op 22 oktober 2008 @ 00:33:

[...]





Haha van lopen word je niet echt mooier... In dat kader is dit een leuk artikel:

waarom je geen mooi lijf krijgt van hardlopen
Alle reacties Link kopieren
quote:absoluteEinstein schreef op 22 oktober 2008 @ 09:09:

[...]





In dat kader is dit een leuk artikel:

waarom je geen mooi lijf krijgt van hardlopen



Haha, grappig, maar niet mee eens (uiteraard )



Wel vind ik hardlopen zwaar voor je gewrichten, maarja....de 1 rookt een sigaret, de ander loopt een marathon



Roos, Bodypump vind ik echt een goeie! Heerlijke lessen zijn dat. Misschien is roeien ook iets voor jou (kan gewoon binnen op je sportschool waarschijnlijk) die tip van de spinning lijkt me ook wel goed (ivm met je evenwichtsstoornis)



Veel succes!



Impala, ik doe ook niet aan schema's hoor! Heb er een vreselijke hekel aan.



Ik heb nu trouwens een aantal maanden niet gesport, ik weeg nu minder, maar ben ook een minder strak.
Alle reacties Link kopieren
ai, ik wist het wel maar het zo te lezen is toch wel confro. Toch maar minder lopen en nog maar meer ijzer...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij slaat dat artikel wel voornamelijk op mannen. Die willen alleen maar breed worden, en dat lukt natuurlijk niet met lopen. Maar ik krijg ook wel wat twijfels. Ben nu bezig met die Evy lessen en het nadeel is dat het lopen (voor mij) eigenlijk te intensief is voor een effectieve vetverbranding (ik hou al een heel rustig tempo aan. Nog rustiger wordt wandelen haha). En idd ook zwaar voor je gewrichten. Aan de andere kant: high-impact is wel weer goed tegen botontkalking. En mijn conditie gaat ook met sprongen vooruit. Tja....
.
Alle reacties Link kopieren
ff iets anders, weet iemand wat de oorzaak is van een hoge hartslag? In rust is die bij mij al 100 ofzo, als ik ff wat doe of bv in rustig tempo de cross-trainer gebruik zit ik snel op 130-140 en als ik me echt inspan met lopen boven de 160.

Ik ben wel vrij klein (dat schijnt ermee te maken te hebben) en ik rook - nog steeds). Bij medische controles wordt wel gezegd dat mijn hartslag hoog is (en mijn bloeddruk vij laag), maar er is nog nooit een punt van gemaakt.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:babado schreef op 18 oktober 2008 @ 12:27:

Vanaf januarii ben ik 3x per week gaan sporten en ben 2 kilo afgevallen, dat lijkt niet veel maar ik zit wel veel strakker in mijn vel, en voel me lekker energiek.

Ik heb daarnaast geen dieet gevolgd, sterker nog, ik ga graag een pizza eten als ik uit de sportschool kom! : )



Zit in een soortgelijke situatie. Ben begonnen in mei met 3x per week, maar door drukte is het nu 2x per week. Daarnaast ben ik 5 weken geleden begonnen met op mijn eten te letten. Ben nog maar 1 kilo kwijt, en dat voelt als falen. Maar als mensen in je omgeving gaan zeggen dat je er strakker uitziet, doe je toch iets goed!

Daarnaast vind ik sporten een heerlijke uitlaatklep en kan ik er mijn energie kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 oktober 2008 @ 13:08:

ff iets anders, weet iemand wat de oorzaak is van een hoge hartslag? In rust is die bij mij al 100 ofzo, als ik ff wat doe of bv in rustig tempo de cross-trainer gebruik zit ik snel op 130-140 en als ik me echt inspan met lopen boven de 160.

Ja heeft te maken met je conditie, hoe beter je conditie hoe lager de hartslag in rust. Ik heb bijv. een rustpols van 50

Ik ben wel vrij klein (dat schijnt ermee te maken te hebben) en ik rook - nog steeds). Bij medische controles wordt wel gezegd dat mijn hartslag hoog is (en mijn bloeddruk vij laag), maar er is nog nooit een punt van gemaakt.Roken heeft zeker ook invloed (nadelig effect op de conditie) als je daarmee stopt en je blijft sporten gaat het vanzelf beter. Nadeel van hoge hartslag is dat je snel in je anearobe zone zit, waardoor je lichaam eiwit verbrandt i.p.v vet.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Meds, ik moest dus gewoon doorgaaaaan !

En misschien even wachten met het vervolg van die loopsessies tot mijn conditie in het algemeen wat verbeterd is?

Merk al wel dat mn hartslag sneller terugloopt na inspanning.
.
Alle reacties Link kopieren
ja of gewoon rustiger tempo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven