Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).



Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.



Bedankt!!



Groetjes,



Roos
Alle reacties Link kopieren
top marathonlopers of tourfietsers kunnen zelfs wel een rustpols van 40 of 38 hebben
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi!



Ik begon met 18 baantjes, daarna was ik kapot... en toen een hele tijd later haalde ik dinsdag 34 toen dacht ik nou.. dan moet 40 ook kunnen! haha..
Alle reacties Link kopieren
ohw.. er waren alweer veel meer reacties geplaatst.. sorry!..



een rustpols van 38.. jeetje!..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zwemmen ook vreselijk. Ik krijg pijn in mn nek van mn hoofd boven water houden en vind het afschuwelijk saai. Op de sportschool kan ik tenminste nog Oprah kijken tijdens het conditiewerk ;) En een mp3 speler doet het ook niet zo lekker in het water. Maar het lijkt me wél een hele goeie training, dus ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik het niet kan.
.
Alle reacties Link kopieren
Hmm,, ja het is niet echt heel leuk ofzo!..

maar bij ons staat er altijd wel een muziekje aan... ik kan ook niet heel goed/hard zwemmen ofzo.. gewoon schoolslag! ..



Ik vind eigenlijk geen een sport heel erg leuk, ik vind dit wel 'te doen'...
Alle reacties Link kopieren
snap m herba. Nou ja, gewoon volhouden maar he.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor niks als ik zwem (hoofd onder water) als het ff kan probeer ik zwemmen te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Roos, je vroeg hoe ik aan mijn naam kom. Heel eenvoudig...van de 100 namen die je intikt als nick zijn er al 100 bezet Echt waar hoor.. Het enigste wat ik nog kon doen was een bestaande naam met een cijfer pakken of mijn hersens laten kraken (is ook een sport ) Ik houd veel van apen (1 van onze katten heet dan ook Monky) en van bossen. Dus vandaar.



FF on topic. Met roeien zit ik nu sinds een paar maanden in een goede houding. In het begin echt met een gebogen rug. Als ik heel eerlijk ben vind ik 1500 meter erg genoeg want ik haat het eigenlijk Cardio is niet echt mijn ding en als de tv niet te zien is, en dat is dus bij het roeien, moet ik me echt motiveren om die 1500 meter al vol te houden.



Goed hoor om 1 km per dag te zwemmen. Ik heb in mijn jeugd veel gezwommen, ook een km per dag en daarnaast aquajogging.

Op vakantie in Frankrijk heb ik bij gebrek aan een sportschool elke dag een halve km gezwommen. Ik vond het moeilijk om me er op een gegeven moment daar toe te zetten. Zo vreselijk saai

Als we aan het strand lagen zwom ik in de zee en dat was 10 keer leuker. Dit was echter maar 2 keer.
Hey ik las dat jullie de weerstand van het roeiapparaat kan instellen?? dit wist ik helemaal niet.Ik ging gewoon 20 min roeien, ook om een strakker bovenlijf te krijgen en vondt het eigenlijk al zo licht..haha nu denk ik dat ik waarschijnlijk met een veel te lage weerstand in de weer was..zonde zeg van die tijd.



Hoe stel je dat eigenlijk in, ik sport een een sportschool waar geen begeleiding is,dus vandaar mijn vraag.



thx alvast
Alle reacties Link kopieren
MM dat mag je vinden. Ik versta iets heel anders onder bashen. Kritisch zijn valt daar echt niet onder.



HerbaLau, zwemmen is lekker he? Ik zwem sinds kort één keer per week. Eerst spinnen en dan nog ff een baantje of 30. Lekker hoor! Alleen dat water in je oor da's soms minder.

Maandag draai ik het om, kijken ho dat voelt. Eerst zwemmen en dan spinnen. Dan zit er wat meer tijd tussen beide sporten da's ook wel prettig.



Impala, ik zat op 1.5 pakje per dag en ik ben ook gestopt. Dan lukt het jou ook!!!!!!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet van het zwemmen.



Maarre, ik moet er even bij melden dat ik niet op deze topic ben beland om af te vallen. Zag net dat dat in de topictitel staat. Waarom sport jij eigenlijk bosaapje? En wat vind je dan wel leuk? Ik ben wel van het cardio-en en de bodypump vind ik ook erg leuk en natuurlijk hardlopen. Heerlijk



Momodoe, bij de meeste roeiapparaten (waar ik mee te maken heb gehad) is er aan de zijkant een soort "stokje" en allemaal cijfers 1 t/m 10 (ofzo) dat "stokje" kun je omhoog en omlaag doen om de weerstand te veranderen. Eeh...hoop dat je het snapt



Dat is ook fanatiek HPL! En zwemmen en spinnen achter elkaar, of is 30 baantjes niet zoveel? (ik zwem nooit)
Alle reacties Link kopieren
Runner, het is niet meteen na elkaar hoor. Ik doe van 9 tot 10 spinning en van 12 tot 13 zwemmen. Volgende week verplaats ik het spinnen naar 18:00 uur.

30 Baantjes is een half uurtje, iets meer.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag niet gesport. Had er ook geen tijd voor ivm werk en andere afspraak vanavond. Maar....morgen ben ik vrij en ik weet nu al dat ik in de ochtend ga.

Ik ga dan weer lekker mijn condititie trainen en krachttraining doen. Gewoon een uur...dan blijft het ook leuk. Ik maak er ook maar meteen een sport van om mensen te kijken in de sportschool, want verder is er niets te zien. Er zijn wel tv's, maar die hangen te ver weg...lekker...



En nog steeds niet gesnackt!! Maar ook niet afgevallen...
Alle reacties Link kopieren
morning.



Sportieve meiden allemaal hier!..



Roeien vind ik echt heel erg zwaar!, ik heb ook vrij slechte knieen...



en eerst spinnen en dan nog zwemmen>?? wauw!.. je zou mij op kunnen vegen dan!..



Mijn probleem is dat ik eigenlijk altijd meteen resultaat wil zien. Ik heb nu een week vrij streng gedaan, maar ben niks afgevallen, geen centimeters minder... eigenlijk wil ik vandaag zwemmen... en morgen 1 kilo lichter zijn! hahaha... achja... ..



Nog maar ff doorbijten denk ik!



Fijne dag allemaal!



Lau
Alle reacties Link kopieren
dat willen we allemaal wel herba, maar helaas kost het allemaal wat meer discipline en doorzetingsvermogen. gewoon doorgaan dus. Maar we kunnen elkaar hier wel goed motiveren. ik ga zo ook weer ;)

ik sta trouwens zelden op de weegschaal, probeer niet teveel met die kilos bezig te zijn. Je hebt die weegschaal niet nodig om te weten hoe je lichaam ervoor staat.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net weer geweest! O wat voelt dat goed! Ik zit nu net even lekker op de bank, gedouched en wel. Zo mijn huishouden doen enz.

Impala ik kijk ook nooit op de weegschaal, maar doe het nu wel, omdat ik mezelf niet meer wijs wil maken dat het wel meevalt....



Ik heb trouwens op de crosstrainer gestaan, niveau 7 ( had de mevrouw van de sportschool ingesteld, computerprogramma zeg maar) en ik ging lekker fanatiek aan de ren. Maar tot mijn grote schrik had ik op een gegeven moment een hartslag van 170!! Is dat niet veel te hoog! Had het daar kunnen vragen,maar niet gedaan,



Nou meiden zet'm op!!



Oja, zwemmen vind ik heerlijk, alleen als ik in mijn woonplaats wil gaan, zwem ik tussen allemaal oudjes die overal staan te beppen enz... Dus dat irriteert..dan maar de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Zoooo, het weekend mag beginnen . Vanmorgen al gesport, komt niet vaak voor op de vrijdag en ben reuze voldaan thuis gekomen. Eerst de warming up, daarna flink mijn borst- en beenspieren aangepakt en daarna ook nog een uur gevived. Het eerste half uur van de vive is cardio en dat vind ik zwaar, pfffff Ik doe wel de zwaarste opties. Mijn uithoudingsvermogen is prima en toch heb ik er moeite mee. Ik moet vanzelf 1 uur per week viven.

Geef mij de rest van de week maar gewoon de pump en krachttraining en aapje is helemaal happy.

De reden dat ik sport Runner is dat ik graag beweeg, spieren steviger wil krijgen en daardoor meer kracht krijgen in vooral mijn rug en schouders. (train alle spieren maar dit zijn de belangrijkste) en om mijn energie kwijt te kunnen want anders ben ik hyperactief en wordt iedereen knettergek van mij.

En nee....Ik heb GEEN ADHD (grijnsss)
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,



Zooo hartslag van 170 is wel hoog ja!.. maar naarmate je het vaker doet zal dat vats wel omlaag gaan!..



zooo bosaapje!,,, pittig hoor!...



Ik krijg juist meer energie van sporten.. ..



Bij mij in het zwembad ben ik de jongste.. allemaal oudere die kletsend zwemmen enzv.. achja..

Ik hoe mij in ieder geval nergens voor te schamen tussen alle oudjes! :D
Alle reacties Link kopieren
Die hartslag van 170 is als ik echt keisnel ga op de crosstrainer. Als ik dan weer wat rustiger aan doe, zakt hij ook snel....voel me trouwens niet helemaal 'dood' gaan dan hoor. Dat is ook wel weer gek...



Nou ben nog steeds voldaan.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Herbal, na het sporten ben ik heel erg actief maar anders. Ik ben dan alleen actief mnet dingen doen en in mijn hoofd is het dan wat rustiger.

Als ik 's avonds ga sporten dan ben ik niet te genieten want dan ben ik drukker met alles...hihi
Alle reacties Link kopieren
Niemand gesport dit weekend? Gisteren hebben we een wandeltocht van 2 uur in de Veluwe gedaan. Echt heel erg mooi en het weer was ook super dus volop kunnen genieten. Er waren veel heuvels, trappen en afdalingen en nu verrek ik van de spierpijn. Snappen jullie dat nou? Ik sport 3 keer per week waaronder flink lunges, squats en krachtoefeningen voor de benen en een beetje lopen kills me...
Alle reacties Link kopieren
Neuh niet gesport, gisteren alleen mn rechterpols zwaar getraind (eten en drinken naar mn mond brengen) en vandaag lekker uitgeslapen en -gebuikt. Morgen weer! Ja grappig dat je kapot bent na een 'simpele' wandeling . Een mens heeft toch weer meer spiertjes dan je denkt. Wel goed als afwisseling dus zo'n wandeling. en lekker in de buitenlucht. Krijg je alleen nóg meer honger van ;)
.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk dat jullie ook alemaal zo fanatiek sporten!!



ik sport nu al 7 maanden 3 a 4 keer per week.

doe eenmaal spinning,bodypump,zumba en krachttraining per week.

in het begin werd ik zwaarder of bleef ik op gewicht staan..

maar inmiddels is er 16 kilo af,wil er nog 5!!



een hartslag van 170 is trouwens niet goed als je vet wilt verbranden.

mij is aangeraden met cardio niet boven de 145slagen per minuut te komen.

dit ivm verbranden van koolhdraten ofzo?? inplaats van vet..

sus inplaats van 7 had ik hem toen op 5 of 6 staan.



heb wel weer een conditie test gehad..conditie inmiddels hoog gemiddeld tot hoog,en mijn vetpercentage was ook weer minder...



zwemmen vind ikook heerlijk!!

alleen nooit geen tijd voor..
Alle reacties Link kopieren
rustig maar gestaag beweging (tot 70-80%) van je max. hartslag is optimaal om vet te verbranden, maar dan moet je wel langer dan 20 tot 30 minuten bezig zijn. Boven die hartslag verbrandt je lichaam eiwitten (spierweefsel). Dat weet je als je bijv. na de training naar ammoniak stinkt
Alle reacties Link kopieren
naar ammoniak yekkk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven