Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en het zat zijn

12-07-2019 15:46 30 berichten
Ik ben nu sinds januari (met een paar tussenpozen) aan het opletten wat ik eet en meer aan het sporten. Lijnen wil ik het niet noemen, het is meer niet meer alles in mijn mond stoppen of toegeven aan elke behoefte aan (vr)eten. Hartstikke fijn en ben inmiddels 13 kilo kwijt. Ik zit nu op een redelijk gewicht (60), zou er voor het mooie nog een kilo of 4 af willen (ben 1.62). Maar oh, de laatste weken heb ik er zo geen zin meer in! Ik eet nu iedere dag redelijk hetzelfde, ontbijt met magere kwark, tussendoor wat fruit, lunch twee boterhammen met mager beleg, tussendoor een cracker, klein portie avondeten en dan nog wat yoghurt. En het komt me helemaal de neusgaten uit. Ik val er goed van af, zo’n 1,5 kilo per twee weken en dat vind ik zat. Maar eigenlijk heb ik gewoon geen motivatie meer sinds ik de 60 heb behaald, terwijl mijn streefgewicht (en oude gewicht van voor mijn zwangerschappen) nog wel wat lager ligt. Ik moet ergens weer die motivatie vandaan halen, even een nieuwe boost... hoe doen jullie dat?
RJB schreef:
13-07-2019 08:48
Wat een onzin
nee hoor
Alle reacties Link kopieren
Nu je op zo'n mooi gewicht zit, zou je het verdere afvallen ook in rustiger tempo kunnen proberen. Dus azen op 1kg per maand er af. Dat geeft je speling om wat vaker wat lekkers of wat meer te pakken, zonder dat het je van je doel af houdt.
Tegelijkertijd ook een mooie oefening richting stabiliseren denk ik.
@S-Meds Ja dat klopt wel, de laatste maanden gaat het wat harder. Misschien dat dat wel samenhangt met het zat zijn, dat ik inderdaad te weinig eet/te snel afval. Thanks, ik ga eens kijken hoe ik dat wat kan aanpassen. Net wat meer eten zodat het wat rustiger gaat en ik ook ook weer even wat verandering in mijn patroon heb.

@retrostar Het mezelf matigen ben ik helemaal niet zat geworden! Ik merk aan alles dat minder/bewuster eten veel beter bij me past. Maar ik denk dat het vooral het eentonige eetpatroon is dat me een beetje nekt. Omdat ik me waarschijnlijk te weinig heb verdiept in eten, en uit gemakzucht (recepten voornamelijk gebaseerd op wat peuter en baby eten en zelf met lange tanden mee-eten). Ik heb ook zeker niet de behoefte om me vol te proppen of wat dan ook, maar wel om eens wat meer variatie in te brengen. En misschien wel net iets meer te eten dan ik nu doe, vanmorgen woog ik 59, een kilo afgevallen in een week.
Is misschien dan toch te snel zoals Meds aankaartte.

@RJB Inderdaad menu aanpassen. En even uitzoeken hoeveel calorieën nu goed is. En bedankt, ben er zelf ook erg blij mee!

@Nijntje Dat is wel een goeie ook. Geeft ook wat ruimte :)
Dobbelsteen_01 schreef:
13-07-2019 10:34
@S-Meds Ja dat klopt wel, de laatste maanden gaat het wat harder. Misschien dat dat wel samenhangt met het zat zijn, dat ik inderdaad te weinig eet/te snel afval. Thanks, ik ga eens kijken hoe ik dat wat kan aanpassen. Net wat meer eten zodat het wat rustiger gaat en ik ook ook weer even wat verandering in mijn patroon heb.

@retrostar Het mezelf matigen ben ik helemaal niet zat geworden! Ik merk aan alles dat minder/bewuster eten veel beter bij me past. Maar ik denk dat het vooral het eentonige eetpatroon is dat me een beetje nekt. Omdat ik me waarschijnlijk te weinig heb verdiept in eten, en uit gemakzucht (recepten voornamelijk gebaseerd op wat peuter en baby eten en zelf met lange tanden mee-eten). Ik heb ook zeker niet de behoefte om me vol te proppen of wat dan ook, maar wel om eens wat meer variatie in te brengen. En misschien wel net iets meer te eten dan ik nu doe, vanmorgen woog ik 59, een kilo afgevallen in een week.
Is misschien dan toch te snel zoals Meds aankaartte.

@RJB Inderdaad menu aanpassen. En even uitzoeken hoeveel calorieën nu goed is. En bedankt, ben er zelf ook erg blij mee!

@Nijntje Dat is wel een goeie ook. Geeft ook wat ruimte :)
kijk eerst eens hoeveel je kan eten om je huidige gewicht te handhaven want als je al zolang aan het afvallen bent is je lijf ook gewoon toe aan stabiliteit
Dobbelsteen,knap dat je zoveel bent afgevallen! Inderdaad varieren met eten en afwisselen! Dat motiveert meer. De ene keer een volkorenboterham met magere ham of 20-30+ kaas en de andere keer een boord Havermout of Brinta nemen!Varieer met volle,magere en halfvolle producten! Ik neem s'ochtends af en toe een schaal halfvolle yoghurt naturel met diverse sorten fruit erin. Vult en is erg lekker. In in een gezond eetpatroon past ook gewoon af en toe een pizza of iets anders lekkers. Wat voor sport doe jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven