Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, eten en bewegen.

07-06-2019 15:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks ik niet enorm ‘groot’ ben wil ik toch wel afvallen. Weeg dan ook ‘iets’ te veel en het gevoel dat mijn buik, met de dag mee, steeds groter begint te worden neemt toe.
Nu ben ik dan ook op zoek naar advies om een gezonder eetpatroon op te bouwen in combinatie met meer bewegen om die overbodige kilo’s weg te branden.

Nu hoor ik dan ook vaak dat het begint bij voeding en dan pas met het bewegen. Zelf heb ik totaal geen intentie om naar de sportschool te gaan omdat ik thuis dumbells en halters heb en buiten een stevige wandeling kan maken.

Iemand tips wat ik moet vermijden aan eten en drankjes? Moet er bij vermelden dat ik dan gelovig ben en geen alcohol nuttig, ik rook niet, geen drugs en vermijd veel vlees buitenshuis. Dus buiten eten komt nauwelijks voor.

Tips voor oefeningen zijn ook mooi mee genomen voornamelijk voor de buik, bovenbenen en borst.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hey gaat niet zo zeer om dingen vermijden, het gaat om balans. Als je een bord vult, laat dan de helft bestaan uit groente. Water is het beste om te drinken, sapjes en dergelijke zijn niet voor de dorst maar voor heel af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Drankjes hoeven nooit calorien te bevatten,, koffie thee, water, spa met smaakje
Dat scheelt al
Alle reacties Link kopieren
Eerst voeding en dan bewegen, is denk ik om het even. Zoals Annelleke al zegt, het gaat om balans.

Kijk eens op you tube of in je app store, daar zijn genoeg voorbeelden, opbouw schema's e.d. om die spieren te trainen die jij graag wilt.

Mocht je er zelf niet uitkomen, ga dan eens langs een voedingsdeskundige of fysiotherapeut voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen is, in théorie, heel simpel.
Je moet minder kcal binnenkrijgen dan je verbruikt.
Maakt dan niet uit of je dat haalt uit minder koolhydraten, vetten of suikers.
Kijk naar je eigen eetpatroon/ behoefte en kijk waar jíj andere/betere keuzes kan maken.
Ook sporten/bewegen draagt bij al is het in mindere mate ( het is los vh afvallen sowieso goed voor je!!)
Gemiddeld gezien staat 7000 kcal gelijk aan 1 kg lichaamsgewicht, is voor iedereen verschillend hoe je dit verschil weet te overbruggen.
Succes!!!
Ik ben afgelopen jaar 14 kilo afgevallen door wandelen/hardlopen en anders eten.
I.p.v. brood voor lunch een salade. I.p.v. een koekje fruit of groenten en bij mijn avondeten pasta, aardappelen etc voor een groot deel vervangen door extra groenten.
Ik heb in MyFitnessPal een tijd bijgehouden wat ik at en dan zag je wat je stiekem snoepte. Dat was wel een eyeopener
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-06-2019 16:14
Drankjes hoeven nooit calorien te bevatten,, koffie thee, water, spa met smaakje
Dat scheelt al
Klopt maar toch wel suikers die je onnodig naar binnen werkt. Vandaar ook hetgeen ik wil vermijden wat ongezond is.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
07-06-2019 15:57
Hey gaat niet zo zeer om dingen vermijden, het gaat om balans. Als je een bord vult, laat dan de helft bestaan uit groente. Water is het beste om te drinken, sapjes en dergelijke zijn niet voor de dorst maar voor heel af en toe.
Denk dat je vettig eten niet kan balanceren met groentes. Bedoel het moet dan wel beperkt zijn in calorieën neem ik aan?
Elchappie schreef:
07-06-2019 21:30
Klopt maar toch wel suikers die je onnodig naar binnen werkt. Vandaar ook hetgeen ik wil vermijden wat ongezond is.
Ze bedoelt dat je een calorieën moet drinken, dus alleen drankjes drinken die geen calorieën bevatten.
Koffie en thee zonder suiker, en water dus. Geen sapjes etc.
Alle reacties Link kopieren
Elchappie schreef:
07-06-2019 21:31
Denk dat je vettig eten niet kan balanceren met groentes. Bedoel het moet dan wel beperkt zijn in calorieën neem ik aan?
Dat kan, maar het ligt er ook aan hoeveel vettig eten je eet en hoe vaak. Elke dag een patatje is niet goed, maar dat betekent niet dat het nooit kan. Het is wel vaak zo dat de hoeveelheid groente die je eet, veel minder is dan je denkt en het vettige eten is vaak meer dan je denkt.
Ga een app gebruiken, dat is echt handig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat eet je zo al op een dag en hoeveel kilo wil je kwijt?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-06-2019 21:40
Dat kan, maar het ligt er ook aan hoeveel vettig eten je eet en hoe vaak. Elke dag een patatje is niet goed, maar dat betekent niet dat het nooit kan. Het is wel vaak zo dat de hoeveelheid groente die je eet, veel minder is dan je denkt en het vettige eten is vaak meer dan je denkt.
Ga een app gebruiken, dat is echt handig.
Heb een hindoestaans komaf dus wat betreft eten zit het dan ook meestal wel goed vol aan suikers, vettig eten etcetc.
Gebruik ook een app genaamd “mijn eet meter” maar is toch lastig als je geen kennis hebt over een gezond leefstijl. Heb ook meerdere theorieën gehoord en gekregen, verschillende schema’s etc dus wat ‘echt helpt’ is lastig als iedereen wat anders zegt.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
07-06-2019 21:45
Wat eet je zo al op een dag en hoeveel kilo wil je kwijt?
Ik eet niet enorm veel als ik het zo bekijk. Ontbijt komt er niet in, middag eten vaak een broodje of 2 en anders buiten een kapsalon. Avondeten is dan ook niet echt redelijk veel meestal wat de pot schaft. Heb niet echt een eet patroon.

Tussen de 5-25, vet zit dan ook voornamelijk in de billen, bovenbenen en buik waardoor ik er niet heel erg ‘zwaar’ uit zie.
Een broodje of een kapsalon??
Elchappie schreef:
07-06-2019 22:52
Ik eet niet enorm veel als ik het zo bekijk. Ontbijt komt er niet in, middag eten vaak een broodje of 2 en anders buiten een kapsalon. Avondeten is dan ook niet echt redelijk veel meestal wat de pot schaft. Heb niet echt een eet patroon.

Tussen de 5-25, vet zit dan ook voornamelijk in de billen, bovenbenen en buik waardoor ik er niet heel erg ‘zwaar’ uit zie.
Ik snap niks van deze post.
Als lunch eet je 2 broodjes (boterhammen?) of een kapsalon? Als in friet met shoarma?
En wat is 5-25?

Als je naar eigen zeggen weinig eet dat valt er ook weinig te veranderen. Behalve die kapsalon natuurlijk ;-D
Wat voor dingen eet je ´s avonds? Genoeg groenten?
Waarom geen salade met de lunch, of toch die twee boterhammen met wat rauwkost?
Waarom ontbijt je niet? Je zou wat yoghurt met fruit kunnen proberen bv.
Elchappie schreef:
07-06-2019 22:52
Tussen de 5-25, vet zit dan ook voornamelijk in de billen, bovenbenen en buik waardoor ik er niet heel erg ‘zwaar’ uit zie.
Je wil 5-25 kilo afvallen?

Wat is je gewicht en je lengte?
Elchappie schreef:
07-06-2019 22:49
Heb een hindoestaans komaf dus wat betreft eten zit het dan ook meestal wel goed vol aan suikers, vettig eten etcetc.
Gebruik ook een app genaamd “mijn eet meter” maar is toch lastig als je geen kennis hebt over een gezond leefstijl. Heb ook meerdere theorieën gehoord en gekregen, verschillende schema’s etc dus wat ‘echt helpt’ is lastig als iedereen wat anders zegt.
Houd je van curry's?
Er zijn tig slanke curry recepten te vinden op het internet.

Eigenlijk heel simpel: gebruik weinig olie en weinig kokosmelk,
stop je curry boordevol groenten.
Erin: tofu of kipstuckjes van de vegetarische slager.

Yummy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven