Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.

Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.

Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:

afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1

*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!

let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
quote:rozediamant schreef op 10 januari 2017 @ 10:16:

Goed bezig iedereen ! Inmiddels heb ik nog steeds niet de stap durven zetten om alleen naar de sportschool te gaan. Zwemmen zou ik wel durven, ik twijfel tussen banenzwemmen en aquarobics. Zwemmen jullie ?

Ik zwem 3 keer per week 45 a 60 minuten. Moet het nu helaas doen met 20 a 25 door een blessure. Maar ik vind het heerlijk om te doen! Ik denk dat het het belangrijkste is dat je iets vind wat je leuk vind, dan houd je het beter vol. Bij mij werkt zwemmen en wandelen veel beter omdat ik het ook gewoon leuk vind.

Succes met de keuze
Ik wil heel graag zwemmen, maar ik kan het helaas niet meer echt... ik heb mijn pols flink gebroken en die is niet goed gezet, dus die beweging doet veel pijn. Jammer genoeg beperkt dat sowieso in het bewegen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Kan ik nog mee doen?

Anomama

Startgewicht: 106,9

Streefgewicht: 80

Methode: koolhydraten arm, bewegen
Jammer van de 0,0 Puss! Ik gebruik ook de Eetmeter (neem aan dat je die bedoelt?) van het Voedingscentrum, werkt voor mij heel goed. MFP vond ik erg onoverzichtelijk, maar ieder z'n ding natuurlijk, net wat goed werkt.

Rozediamant: ik heb een tijd gezwommen, maar het werd me als student echt te duur en ik vond het zo'n tijdrovend gedoe steeds, naar het zwembad, omkleden, bad in, bad uit, douchen, weer aankleden enzovoorts. Daarom ben ik er mee gestopt, ik vond het altijd wel fijn om te doen als ik eenmaal in het water lag (maar ik heb wat betreft sporten nul zelfdiscipline, dus voordat ik eenmaal in het zwembad lag had ik allang weer bedacht waarom ik toch echt niet zoveel tijd kwijt kon zijn vandaag enzo ). Maar als dat voor jou geen bezwaren zijn lekker doen! Net wat aardbeitje zegt: als je het leuk vindt is het zoveel beter vol te houden.

Morgen komt mijn beste vriend eten en dan mag ik van mezelf pasta eten (1x per week mag ik van mezelf koolhydraten bij het avondeten). Lastige is alleen dat ik de dag erna met mijn vader uit eten ga bij de Griek en dat je daar ook bijna niet ontkomt aan koolhydraten... En ik vind het dan zo onbeleefd om een heel deel van de maaltijd onaangeraakt op mijn bord te laten liggen. Dus even kijken hoe ik dat ga doen.
Wij hebben 1 keer per week 'patatdag' en ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet, ik heb voor nu maar besloten om om de week mee te doen... dan wel minder patat en snacks natuurlijk.

Ik vind het erg moeilijk om na de feestdagen weer in het gareel te komen wat het eten betreft, maar heb net wel lekker een uur gewandeld!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik wil ook graag nog meedoen.

Nickname: Marici

Leeftijd: 36

Startgewicht: 106,7

Streefgewicht: 90

Methode van afvallen: >bewegen, beter eten & kcal tellen

Misschien is de discussie al eens geweest, ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar is het een idee om ons huidige BMI ook in de tabel op te nemen?
Ondanks de harde wind vandaag toch 5 km gewandeld
quote:rozediamant schreef op 11 januari 2017 @ 18:18:

Ondanks de harde wind vandaag toch 5 km gewandeld

Goed bezig !

Ik heb gisteren een grote ronde gelopen met man en we kwamen op 8,5 km uit toen we thuis waren. Volgens mijn Fitbit heb ik hiermee 749 calorieën verbrand

Bij thee heb ik daarom 1 blokje extra pure chocolade genomen

Vandaag weer eens mijn BMI berekend en ik zit nu op 26,7 nog een klein stukkie te gaan maar het gaat lang niet meer zo makkelijk als in het begin jammergenoeg.
Welkom Marici!

Goed bezig met het wandelen Rozediamant, paper-clip (mooie afstand!) en 04012016!

Laatste kilo's zijn altijd het lastigst paper-clip, maar wat goed dat je zo dicht bij een gezond BMI zit, knap. Ik vind zelf het stukje waarop je er bijna bent maar die laatste aantal kilo's nog moet verliezen altijd het moeilijkst om vol te houden, maar je bent zo dichtbij, dat kun je!

Vanavond met mijn vader uit eten, heb net even grondig de kaart geïnspecteerd om te zien wat ik zal nemen. Denk dat het wel goed komt, vooral veel groente/mager vlees en de friet links laten liggen. En geen toetje, maar dat doe ik sowieso nooit als we uit eten gaan, krijg ik überhaupt niet op

Baal er wel van dat het kennelijk zo veel gaat sneeuwen de komende dag(en), komt niet echt lekker uit met mijn hardloopschema Met gladheid durf ik het niet aan om te gaan hardlopen, ga dan al snel genoeg gewoon lopend al onderuit. Ben benieuwd hoe erg het wordt.
Tabel is geupdate

De niet actieve schrijvers zijn naar de onderste tabel geplaatst, als 1/2 nog geen reactie is gegeven dan gaan ze helemaal uit de tabel.
Top bee! Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de diëtist, dus zal dan mijn nieuwe gewicht doorgeven
Dank je wel Bee ! Vanmiddag een rondje gewandeld met een vriendin maar halverwege zijn we helemaal te pletter gehageld ik was zeiknat brrrrr !

Hebben jullie sneeuw ? Hier helemaal niets, het zou heftig gaan stormen hier maar niets wijst er nog op storm.
Oei, in het nieuwe jaar ben ik helemaal vergeten te posten!

Qua gewicht is er niks verandert, maar dat is niet erg. Ik reageer volgende week uitgebreider, iedereen alvast een fijn weekend gewenst!
Dankjewel beelicious!

Mijn dag vandaag is verpest, waarom? Omdat ik een groot stuk chocoladecake heb gegeten .
Je dag is niet verpest hoor rozediamant, je hebt alleen een slippertje gemaakt. Kom op, zet je er overheen en niet opgeven de rest van de dag !
Elf_, Leuk dat je uit eten bent geweest. Wat is t geworden?

Goed bezig, Paper-clip. Beetje jammer van de halgelbui! Lekker wat warms gehad bij thuiskomst? Hier ligt er wel een laag sneeuw en t heeft vanmorgen ook nog flink gesneeuwd. Het dooit al wel flink, dus de wegen etc zijn goed begaanbaar.

Het weekend vind ik nog lastig, met name in m'n hoofd. Merk dat ik soms denk 'ach, een bakje nootjes/chips moet best kunnen, doet iedereen wel eens' of 'Ik heb het de hele week al goed gedaan, het mag best....'

Weet dat ik t niet bij dat ene bakje kan houden, dus we hebben gelukkig niks in huis.

Fijn weekend allemaal.
@Rozediamant, zoals al eerder aangegeven; je dag is niet verpest. Het is nu de kunst om door te gaan en niet te denken 'dat heb ik al gehad, dus dit of dat kan er ook nog wel bij'. Probeer jezelf te herpakken.

Overigens hoop ik wel dat je er van genoten hebt. Als er dan toch een foutje gemaakt wordt, kan je er maar beter vAn genieten, toch?
Lekker een warm bakkie koffie en met een fleecedekentje op de bank

Hier was vanmorgen alles weg en heeft het de hele dag afwisselend gehageld/geregend/natte sneeuw.

Mocht je echt iets lekkers willen nemen, kan je het beste zoute magnetron popcorn nemen, daar zitten heel weinig calorieën in.

Ik geloof in een flinke portie van 30 gram slechts 120 ofzo.
quote:Watermeloenn schreef op 13 januari 2017 @ 15:46:

@Rozediamant, zoals al eerder aangegeven; je dag is niet verpest. Het is nu de kunst om door te gaan en niet te denken 'dat heb ik al gehad, dus dit of dat kan er ook nog wel bij'. Probeer jezelf te herpakken.

Overigens hoop ik wel dat je er van genoten hebt. Als er dan toch een foutje gemaakt wordt, kan je er maar beter vAn genieten, toch?Precies dit ja! Dit is echt de grootste en gelijk moeilijkste verandering die ik moest maken. Als ik dan verkeerd at, kon ik ook nog wel savonds patat eten en savonds nog chips want mn dag was dan toch al verpest... het is heel moeilijk maar wel belangrijk om te proberen te accepteren dat je de fout in gegaan bent, (als je het al een fout mag noemen want af en toe iets ongezonds mag best) en het daarna weer op te pakken.
Heel stom, maar ik kom net tot de conclusie dat ik dus maar rond een 800 a 1000 kcal op een dag binnen krijg. Ik gebruik 2 apps. 1 daarvan geeft aan dat circa 1900kcal voldoende moeten zijn om af te vallen. Dat in mn achterhoofd houdend vul ik myfitnesspal in. Zit soms 500 of 600 kcal onder mijn doel, maar dat was niet zo erg dacht ik. Tot ik tot t besef kwam dat mijn doel daar op 1360 kcal staat?!

Ik heb geen hongergevoel gedurende de dag maar neem aan dat ik toch iets meer kcal tot me moet gaan nemen.

Op hoeveel kcal zitten jullie gemiddeld per dag?
Inderdaad na een misstap gewoon de draad weer oppakken. Elke vette hap na je misstap, dát is pas zonde!

Kcal tel ik eigenlijk niet. Ik eet gewoon gezond, naar schema van de dietist.

Dat ega clubje ben ik mee gestopt. Wat een arrogantie. Ik was volgens hun weegschaal 0,8kg afgevallen en dat was veel te weinig. Wat een oordeel voor iemand in de eerste week. En dat terwijl de andere deelnemer vroeg hoeveel afvallen normaal is, zei de toverkool dat aankomen tot 6kg afvallen in de eerste week normaal was. Ik vond mezelf een mooi gemiddelde. Maar nee het was niet goed genoeg. Ik zei dat ik haar negatief vond en dat ze oordeelde. Zij vond van niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dit is een dieetclub en alles draait om afvallen. Heb de overige deelnemers sterkte gewenst en heb me uitgeschreven en ben vertrokken. Het lef en de arrogantie. Dat mens had nog een flink bovengemiddelde bmi, dus hoe durft ze zo te oordelen.

De dagen gaan goed en de dietist is tevreden. Met een meetapparaat met stickers op hand en voet meet ze je percentages vocht, vet, spieren etc. Dat om teleurstelling te voorkomen als de weegschaal mogelijk blijft hangen. Sinds mijn laatste meting voor de zwangerschap, ben ik tch vooruit gegaan op gebied van spieren >, en vocht <. Ik was dus in een jaar 1,2kg aangekomen en heb ondertussen een kind gekregen!

Vol goede moet ga ik het weekend in. Ik heb mezelf wat lekkers beloofd, zondagmiddag een wijntje en een handje chips. (Sta inmiddels op -4,3kg, sinds 1 jan).
YES! Ik weeg normaal op woensdag, maar kan het soms niet laten. Vanochtend dus ook niet en ik zit nu op -7,5kg!

Watermeloen: ik probeer elke dag rond de 1500 calorieën te eten, dit houd ik bij in de app MFP. Soms kom ik d'r vrij laat achter, dat ik aan het eind van de dag dr nog wat calorieën in moet stoppen omdat MFP anders mijn dag niet goedkeurd haha. Maar ik eet nu bijna elke dag een handje ongezouten noten, dat scheelt een hoop.

Beelicious: wauw.... wat een trut zeg! 0,8 is hartstikke netjes! Vind het wel echt heel erg stoer hoe je het hebt aangepakt!

Je bent echt hartstikke goed bezig! Geniet morgen lekker van je wijntje en je chips, je hebt het verdiend
quote:Watermeloenn schreef op 13 januari 2017 @ 15:42:

Elf_, Leuk dat je uit eten bent geweest. Wat is t geworden?

Gegrilde kipfilet met flink veel groente erbij en wat schapenkaas. Oh en 1 stukje stokbrood, met normaal brood heb ik niet zoveel dus dat kan ik makkelijk laten liggen maar hmmm, stokbrood... Maar het dus maar bij 1 stukje gehouden.

En als antwoord op je vraag hoeveel calorieën: ik zit meestal rond de 1600/1650 calorieën per dag!

Wat een muts zeg Beelicious, goed dat je daar weg bent! -0,8 is een mooi resultaat, je hebt je wijntje zeker verdiend.

Aardbeitje, 7,5 kilo afgevallen, wat goed zeg!

Vanavond ga ik richting Groningen voor Noorderslag, een belangrijk showcasefestival voor popmuziek. Mijn vriend speelt er met zijn band, hopen op veel boekingen op festivals voor de zomer! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 1 wijntje mag en dan overstap op spa rood. Alcohol vind ik best lekker maar ben ik ook snel weer klaar mee, dus dat moet wel lukken. Alleen duurt zo'n festival altijd tot midden in de nacht en dan krijg ik weer honger... En vroeger ging ik dan nog een vette hap halen ergens. Ga ik nu echt niet doen, ik neem fruit mee en rijstwafels dus mocht ik nog erge trek hebben voor het slapengaan heb ik in ieder geval iets gezonds bij me!
Leuk zeg, veel plezier Elf!

Welke band speelt hij als ik mag vragen?

Ik zit nog steeds op de bank, grrrr.. het verbetert wel, maar heel langzaam. Ik dan echt dat ik nu allamg weer normaal zou kunnen lopen, maar maak bij steeds alleen door het huis.
Ik heb de app MFP ook maar gedownload

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven