Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
@Izzy: Echt heel knap! Mag je trots op zijn!



Ik dacht vanmiddag op de weegschaal te gaan staan. HAHA, biggest fail ever. Stom natuurlijk. Nou, ik ga nooit meer zomaar even op de weegschaal staan, nu alleen nog op maandagochtend.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag met jullie mee!

Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig.

Ik ben 37 jaar

Startgewicht: 101 kg

Streefgewicht: 70 kg

Huidig gewicht: 95,4 kg

Afgevallen: 5,6 kg

Methode: Koolhydraat beperkt



Ik heb ook voor elke mijlpaal van - 5 kg een kado op een lijstje gezet. Eerste kado was een nieuwe parfum.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beloofd dat ik zou blijven schrijven. Dat lukte al niet, maar nu dan toch. Heel eerlijk? Het gaat heel slecht. Ik heb totaal geen focus. Voor een uur denk ik 'Nu gaat het me lukken, ik kan dit!' maar ik vergeet het weer, of wil het vergeten. Mijn gezondheidsproblemen stapelen zich op, mijn man maakt zich zorgen, ik wil stralen op mijn feestje volgend jaar: niets is voldoende om de knop om te zetten. En ik? Ik voel me alleen maar heel erg verdrietig. Bang dat het nooit gaat lukken. Toen ik ten huwelijk werd gevraagd dacht ik echt 'Een betere motivatie komt er niet dus dit keer gaat het lukken!' en het lukte niet. Mijn trouwjurk zat te strak op mijn bruiloft en ik heb daar nog steeds verdriet van omdat ik niet de mooie, slanke vrouw was die ik zo graag wilde zijn. Eten beheerst mijn leven. Ik weet echt niet meer hoe ik dit moet overwinnen, ik zit helemaal vast en eet en eet en eet. Vorig jaar 10 kilo afgevallen en inmiddels 20 kilo aangekomen. Ik voelde me zoveel beter toen ik was afgevallen, trok weer leuke jurkjes aan in plaats van kleding die mijn vorm verbergt. En toch... eten blijft het maar winnen. Ik snap mezelf niet meer.



En sorry voor de egopost.
Even een snel berichtje van mij, vanmorgen 81.7. Ik ben voorlopig niet aanwezig op het forum. Sterfgeval in de familie dus ik heb andere dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte paper-clip



Het is vandaag weegdag! Hier helaas niks eraf, maar ook niet erbij, dus nog steeds 84 kilo..
Alle reacties Link kopieren
Drackie, ik snap je helemaal! Ik kan ook die knop niet omkrijgen. Bij mij gaat het om het wel of niet een baby kunnen krijgen (wat ik zo graag weer wil) maar niets kan mij zo ver krijgen...



Ben gisteren tijdens het verhuizen zelfs weer eens naar de Mac geweest :( wat baalde ik daarna van mezelf!



Paper-clip, heel veel sterkte!!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 26 november 2016 @ 23:56:

Ik heb beloofd dat ik zou blijven schrijven. Dat lukte al niet, maar nu dan toch. Heel eerlijk? Het gaat heel slecht. Ik heb totaal geen focus. Voor een uur denk ik 'Nu gaat het me lukken, ik kan dit!' maar ik vergeet het weer, of wil het vergeten. Mijn gezondheidsproblemen stapelen zich op, mijn man maakt zich zorgen, ik wil stralen op mijn feestje volgend jaar: niets is voldoende om de knop om te zetten. En ik? Ik voel me alleen maar heel erg verdrietig. Bang dat het nooit gaat lukken. Toen ik ten huwelijk werd gevraagd dacht ik echt 'Een betere motivatie komt er niet dus dit keer gaat het lukken!' en het lukte niet. Mijn trouwjurk zat te strak op mijn bruiloft en ik heb daar nog steeds verdriet van omdat ik niet de mooie, slanke vrouw was die ik zo graag wilde zijn. Eten beheerst mijn leven. Ik weet echt niet meer hoe ik dit moet overwinnen, ik zit helemaal vast en eet en eet en eet. Vorig jaar 10 kilo afgevallen en inmiddels 20 kilo aangekomen. Ik voelde me zoveel beter toen ik was afgevallen, trok weer leuke jurkjes aan in plaats van kleding die mijn vorm verbergt. En toch... eten blijft het maar winnen. Ik snap mezelf niet meer.



En sorry voor de egopost.



Geen sorry, die egopost mag hier gewoon!



Dikke knuffel het is gewoon zwaar en dat mag je best toegeven!
Alle reacties Link kopieren
- 1kg. (nu 90)

omdat ik veel minder gesnoept heb. Géén chips! En daar ben ik dan weer blij mee.



@paperclip: sterkte!

@drackie:
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Na een heftige week met veel snaaibuien uit frustratie vanmorgen met op de weegschaal gaan staan.

Het viel mij erg mee, gewoon gelijk gebleven aan vorige week, dus nog steeds 90,9 en 1,1 eraf



Op naar een nieuwe week, waarbij ik hopelijk meer grip heb op de zwakke momenten
Ik ga mn vriend ook maar even op rantsoen zetten.. elke keer thuiskomen met chocolade letters.. ik kan me dan echt niet inhouden!



83.7 nu dus -0.3kg.. Nieuwe dag nieuwe week en we beginnen gewoon vol goede moed opnieuw..
Alle reacties Link kopieren
Toch een redelijke week gehad, wel een avond pizza besteld

Ben er gelukkig niet van aangekomen, sta nu op 101,5, dus 3,7kg eraf.



@Drackie: ontzettend vervelend, als je zo tegen jezelf oploopt! Niet opgeven, langzaam maar zeker gaat het je lukken



@Paperclip: heel veel sterke!
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou Drackie

Sterkte Paper Clip



Hier vanochtend 91,6. Dus 0,9 er af deze week.
Alle reacties Link kopieren
Hier 119, dus weer 0.5 er af! Totaal 1 kilo afgevallen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ben hetzelfde gebleven. Balen, want heb op wat pepernoten na niet gesnoept en ik heb elke dag een fatsoenlijk avondmaal gehad. Beweging genoeg gehad. Mijn werk bestaat uit veel lopen. Ook ben ik een keer gaan wandelen en heb 2 keer gesport afgelopen week.

Nouja het zal wel. Op naar komende week.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niks eraf terwijl ik toch best streng voor mezelf geweest ben.

Nou ja...ook niks erbij dus weer vol goede moed begonnen aan deze week.
Alle reacties Link kopieren
Paper Clip, gecondoleerd.



Drackie, jij en ik kunne wel dezelfde persoon zijn. Ik weet precies wat je bedoelt. Ik zit ook vast, eet veel te veel en kan de knop nergens vinden.



Ik ga me nu richten op het voedingsadvies voor mensen met diabetes type 2, van het Voedingscentrum. Dat is eigenlijk een normaal eetpatroon, waarbij je alles mag eten, maar moet uitkijken met snelle koolhydraten, dus veel volkoren en zilvervliesrijst en geen witte pasta, rijst brood en suiker.



Ik heb afgelopen week schandalig gedragen en ben dus ook aangekomen maar ik weet ook precies waar het aan ligt.



Ik weeg nu dus 81.6, aangekomen 0.8.
Drackie iig blijven komen hier hé. Ook als je niet afvalt en denkt dat alles misgaat. Ergens, ooit vind je de motivatie.



Paperclip, gecondoleerd. Sterkte de komende tijd!!





86,3

Ik heb een beregezellige forummeet gehad zaterdag met heel veel lekker eten en wijn en likeur.. Nouja. Toch totaal 0,7 minder.

Ik ga iedere keer in het weekend de mist in.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Jullie kennen me niet. Maar ik lees wel met jullie mee, ook ik ben met de strijd tegen de kilo's bezig. Ik lees jullie topic regelmatig maar heb nog niet gereageerd omdat ik opzie tegen het in de tabel staan en gewicht doorgeven enzo. Maar ik las het stuk van "drackie" en ik had zo met je te doen! Ik herken mezelf heel erg in je stuk, dat je een heel mooie motivatie heb die heel belangrijk voor je is, maar dat je het ook daardoor niet wint. Ik heb hier zelf pas hulp voor gezocht. Niet bij een diëtiste, omdat ik best weet wat ik wel en niet mag alleen lukt het niet. Maar wel bij iemand die erover praat met je, en verder alles wat je dwars zit. Door haar ben ik weer begonnen met een eet dagboekje, en dan niet alleen het eten maar ook mijn gevoel voor die dag. Het helpt mij om mijn gevoel van me af te schrijven maar ook om een patroon te herkennen. Het gaat nu al meer dan een week erg goed, en ik weet van mezelf dat ik het lastig vind om op te schrijven wat ik gegeten heb tijdens een eetbui ofzo, vaak schreef ik dit dan niet op omdat het te confronterend was. Heel misschien kan 1 van deze 2 tips je helpen. Heel veel succes in ieder geval, en probeer een beetje positief te blijven (erg lastig, I know).



En wat ik heel lastig vond en wat ik nu een klein beetje leer, maar wat moeilijk blijft: dat als je een keer ongezond doet, niet heel je dieet verpest is, dat je het daarna gewoon weer oppakt. Ik kan daardoor makkelijker terugvallen.



Jullie zijn allemaal goed bezig, heel veel succes!
Eetdagboekjes helpen mij juist goed, op die manier snoep ik veel minder. Als je 't niet opeet hoef je 't ook niet op te schrijven.



Bij het avondeten ben ik nu vooral bezig met kleinere porties.



Ik werk morgen de tabel bij.
Eetdagboekjes helpen mij juist goed, op die manier snoep ik veel minder. Als je 't niet opeet hoef je 't ook niet op te schrijven.



Bij het avondeten ben ik nu vooral bezig met kleinere porties.



Ik werk morgen de tabel bij.
Alle reacties Link kopieren
Ja het helpt mij ook goed. Daarom dacht ik, misschien helpt het drackie
85,4 vanmorgen
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je een mooie klapper gemaakt, Puss.



Ik probeer me heel erg in te houden met het Sinterklaassnoepgoed, maar dat valt niet mee. Ik heb ooit een half jaar een eetboek bijgehouden en inderdaad: wat je niet eet hoef je ook niet op te schrijven, maar het is wel veel rekenwerk, al die caloriën.

Waar ik nu mee experimenteer is een agenda waarin ik alles opschrijf wat ik eet en drink buiten de maaltijden om. Meestal is dat snaai en wijntjes en dat tikt ook behoorlijk aan. Behoorlijk comfronterend maar het werkt wel.



Misschien kan jou dat ook helpen Drackie.



Aardbeitje, dapper dat je hulpt hebt gezocht.
Ik heb wel de zenuwen hoor. Ik ga morgen een zwaar onderzoek krijgen ivm nierdonatie en ik ben dus nu gewoon té dik om te mogen afstaan.

BMI is nu 30,3 en dat mag niet.

Nu is de operatie ook nog niet gepland en ik hoop dat ik nog een poos (jaar? 2 jaar?) de tijd heb om een gezond bmi te krijgen. Maar ik ben helemaal doorgelicht en volledig gezond. Alleen die rotterige kilo's



Ik zeg dus dat ik 84 weeg nu en hoop dat ik daar niet ook op de schaal hoef.
Ik vind de site van het voedingscentrum erg handig om eetlijstjes bij te houden. Die kan ook op je telefoon en is makkelijk in gebruik.

Bepaalde maaltijden die ik vaak maak (bv macaroni en bami) heb ik daar 1x helemaal uitgerekend (dus zoveel gram van dit en zoveel gram van dat en 1 bord vol is dan dat) en opgeslagen.

Dus die hoef ik dan alleen maar aan te klikken als "Macaroni van Puss" en alle ingredienten en hun waarden staan erin.

En dan kun je ook no kleine aanpassingen doen als je bv de ene keer wel kaas had en de andere keer niet. je kunt onderdelen weghalen en evt iets toevoegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven