Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nijntje, herkenbaar van het weer snaaien nu je weer op gewicht bent. Toch valt de schade nog mee toch? Je mag jezelf toch ook wel weer ergens trakteren omdat je je doel behaalt hebt?

Freexx vervelend van de eetbuien! Ik herken ze maar al te goed. Ik probeer zo min mogelijk lekkers in huis te halen of verpakkingen dicht te laten. Crackers snacken minder lekker weg, werkt voor mij iig.

Welkom Kiwi! Lastig he om naast baby ook nog goed voor jezelf te blijven zorgen! De mijne valt na de middagvoeding vaak in slaap, dan zorg ik dat ik dan ga middag-eten.

Fijn dat je er bijna bent Gioia, jij ook bijna toch MrsBananapancake? Hier moet ik nog wel even! Na mijn dip vorige week waarbij ik 0,0 afviel en taart had laten staan, heb ik nu lekker van (mijn eerste) moederdag genoten met een stuk taart. Ook heb ik ergens een keer een zak chips leeggegeten (net die ene die nog in de kast lag). Desondanks nu ineens wel wat afgevallen. 76,9 nu. Langzaam maar gestaag gaat de teller naar beneden!
freexx schreef:
11-05-2019 22:10
Hier gaat het in de avonden ook weer volledig mis, heb zo'n snaaibuien! Morgen met de Moederdag bezoekjes zal ook wel weer volop lekkers zijn dus gaat lekker :(

Balen van het ritme aapje! Ik heb een dreumes in huis dus ik heb gelukkig wel ritme qua eten. Hoe is het met jou en de baby? We hebben toch even samen in het 'laatste loodjes' topic geschreven toch?
Mijn peuter gaat 4 dagen per week overdag naar kdv dus daar heb ik geen ritme door overdag. Het gaat goed. Zoon is inmiddels bijna 10 weken :-)
Alle reacties Link kopieren
Mango12 schreef:
13-05-2019 14:28
Fijn dat je er bijna bent Gioia, jij ook bijna toch MrsBananapancake? Hier moet ik nog wel even! Na mijn dip vorige week waarbij ik 0,0 afviel en taart had laten staan, heb ik nu lekker van (mijn eerste) moederdag genoten met een stuk taart. Ook heb ik ergens een keer een zak chips leeggegeten (net die ene die nog in de kast lag). Desondanks nu ineens wel wat afgevallen. 76,9 nu. Langzaam maar gestaag gaat de teller naar beneden!
Ik moet nog zo'n 4,5 à 5 kg, dus dat is te overzien :) Fijn dat je toch wel wat afgevallen bent ondanks het af en toe zondigen! Zo demotiverend als je dat jezelf niet eens kan veroorloven. Wij hadden dit weekend voor het eerst sinds lang weer een keer 's avonds vrienden op bezoek (erg fijn, weer een beetje het normale leven op kunnen pakken :)) en ben toen ook gezwicht voor wat chips en een alcoholvrij biertje :) Haha al leek ik daar wel 1,5 kg van aangekomen, maar ik denk vooral dat die 58,3 een foutje van de weegschaal was ;)
Alle reacties Link kopieren
MrsBananaPancake schreef:
13-05-2019 10:51

Hoi Kiwimeisje, welkom! Lastig he een nieuwe balans vinden! Ik probeer met onze dochter tegelijk wat te eten, eventueel met zoon in de draagzak als hij onrustig is.

Hier lijkt er weer een half kilootje af, ik denk nu 59,5. Toen ik vrijdagochtend op de weegschaal stond gaf ie ineens maar 58,3 aan, maar toen ik dat controleerde op zaterdag en zondag was het 59,7 en 59,5, dus ik denk dat dat realistischer is ;)

Hoe was moederdag bij jullie? Hier schattige zelf geknutselde dingen gekregen en een lekker ontbijtje :)
Ja moet ik ook gaan doen. Vind t eerlijk gezegd ook vaak wel lekker om te eten als zoon naar bed is haha, maar beter van niet!

Gek hoe er soms zoveel verschil zit in de kilo’s he. Wel balen voor je! Was leuk geweest ;)

Ik heb een hartjespannenkoek gekregen :flirting:

Mango: handig dat je baby altijd even slaapt rond de lunch! Mijne is nog wel erg jong dus weinig ritme, komt vanzelf! Goed bezig met je kilo’s, is toch al best wat vanaf toch?
Alle reacties Link kopieren
Yes!!! Eindelijk onder de 70kg!! 69.9 op de weegschaal vanochtend. :yes:

Heb afgelopen week niet heel gezond gegeten, maar blijkbaar wel genoeg om weer wat af te vallen. Gaat nog steeds niet hard maar er zit beweging in. Én onder de 70 voelt ook al als enorme stap in de juiste richting.

Ben inmiddels ook weer beter. Vorige week nog knallende koppijn de hele week. Nu alleen een kriebelhoest. Maar ach. Dat is beter te doen en zorgt ervoor dat ik veel drink. En dus minder eet/snack.

Lees wel mee nog maar weinig tijd om te reageren op alles. Morgen dagje vrij dus dan lees ik alles nog eens door.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je weekend gegaan @baby, beetje in kunnen houden?

:whip: foei Nijntje! Biet ineens losgaan omdat je op gewicht bent! Als is 300gram in 3 weken niet heel veel, zou zonde zijn als je weer verder stijgt!

De weegschaal was vanmorgen heel lief voor me, 72,1kg afgelopen weekend kreeg ik 2x de opmerking dat ik toch wel erg dun werd (mn moeder en een vriend). Terwijl ikvoor de zwangerschap toch ook echt 67kg woog en ik nog steede niet al mn oude broeken pas :bonk:

Nette resultaten ook bananapancacke!
Alle reacties Link kopieren
Pnder de 70 giraffe, netjes! Fijn dat je eindelijk opgeknapt bent.

@moederdag, hier ook knutsels can de kids en chocolade van man. Altijd leuk :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hey goed bezig Giraffe, gefeliciteerd met je mijlpaal :biggrin:

Ik heb het zo druk gehad dat ik helemaal nergens op heb gelet. Niet aangekomen, maar helaas ook niet afgevallen. Ga me deze week maar inschrijven op de sportschool :roll:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Kiwimeisje schreef:
13-05-2019 17:19
Ja moet ik ook gaan doen. Vind t eerlijk gezegd ook vaak wel lekker om te eten als zoon naar bed is haha, maar beter van niet!

Ik ook wel inderdaad, maar dan is de verleiding ook weer groot om ongezonde dingen te pakken. Dochter wil momenteel alles wat ik doe/heb/eet/ben/ ook, dus samen eten resulteert in ieder geval in gezondere keuzes ;) Als zij bv fruit eet neem ik dat ook, maar dan aangevuld met yoghurt, Brinta en wat noten zodat ik er weer even tegenaan kan :)

Giraffe90 schreef:
14-05-2019 06:58
Yes!!! Eindelijk onder de 70kg!! 69.9 op de weegschaal vanochtend. :yes:

Wat fijn! Gefeliciteerd met je mijlpaal :) Ook fijn dat je weer zo goed als beter bent!

Envelop schreef:
14-05-2019 07:06
De weegschaal was vanmorgen heel lief voor me, 72,1kg afgelopen weekend kreeg ik 2x de opmerking dat ik toch wel erg dun werd (mn moeder en een vriend). Terwijl ikvoor de zwangerschap toch ook echt 67kg woog en ik nog steede niet al mn oude broeken pas :bonk:

Wat fijn! Ik merk dat m'n figuur nog echt anders is dan voor de zwangerschap. Ik ben ook nog zwaarder, maar sommige lichaamsdelen zijn slanker dan voorheen en andere (met name buik :P) nog fors dikker. Misschien dat ze zoiets aan jou ook zien?

Malagueña schreef:
14-05-2019 09:40
Hey goed bezig Giraffe, gefeliciteerd met je mijlpaal :biggrin:


Ik heb het zo druk gehad dat ik helemaal nergens op heb gelet. Niet aangekomen, maar helaas ook niet afgevallen. Ga me deze week maar inschrijven op de sportschool :roll:

Wel fijn dat je desondanks niet bent aangekomen! Wat ga je op de sportschool doen? Lessen volgen of zelf sporten?

Ik wil zelf wel gaan meedoen aan de Mama Actief lessen hier in het dorp, heb dat tijdens de zwangerschap ook even gedaan (Zwanger Actief dan ;)) en dat beviel wel goed! Op zich was ik er zelf fysiek al wel eerder toe in staat, maar zoon clusterde nog erg in de avonden en was dan erg onrustig. Icm de borstvoeding was het dan niet heel handig om weg te gaan, zacht gezegd ;) Maar de avonden gaan sinds een goeie week een stuk beter, dus ik denk dat ik maar eens ga informeren of ze nog een plekje voor me heeft :)

Verder heb ik op het werk steeds zo'n opgeblazen buik :O En hij is al groter dan me lief is :P Ik eet niet per se anders dan thuis, maar wel een stuk minder beweging zo op kantoor in vergelijking met een dag thuis met 2 kinderen, waarop zitten een luxe is ;) Misschien dat het daarin zit? Voelt niet fijn in ieder geval!

Oh en de mijlpaal hier is dat ik vandaag voor het eerst weer een normale broek aan heb :yes: Wel met een wat wijder shirtje erop, anders hangt er teveel naar m'n zin over de rand heen ;) Maar het begin is er weer :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Bananapancake: yes!! Eerste keer normale broek weer aan!

Hoe gaat ie bij jullie allemaal? Ik heb niet een hele goede week, vind het even lastig. Hoop, nee, ga! het volgende week beter doen. Ga vandaag naar de sportschool :)
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Kiwi! Hoe was het sporten? En hou je aan je goede voornemens voor komende week! :whip: ;)

Hier geeft de weegschaal het hele weekend al rond de 58,5 aan :O Ik kan het nog niet echt geloven, gaat erg hard dan, maar al 3 dagen op een rij dus het zal wel zo zijn :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ga lessen volgen mrsbananapancake, hou erg van dansen dus hopelijk helpt me dat om vol te houden.. ik krijg wel trek van jouw naam zeg ;-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
BananaPancake wat fijn om weer in je broek te passen! Geeft toch weer meer mogelijkheden qua outfits. Geeft ook weer een goed gevoel.

En lekker gesport kiwi? Viel het mee of tegen?

Hier niet heel netjes gegeten, maar wel goed bewogen (stevig gesport, vandaag flink gewandeld in dierentuin). Nu keurig eetpakket voor morgen maken. Op mijn werk vind ik het echt veel makkelijker gezond te eten. Moet wel veel verleidingen weerstaan maar ook dat lukt aardig doordat ik steeds eten mee heb.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90: dat zou ik ook hebben. Op werk kan ik makkelijk nee zeggen tegen taart en koekjes, ik vind dat thuis toch veel lastiger. Ze liggen me hier ook wel echt de hele dag aan te staren. Niet meer in huis halen dus!

Sporten ging ok, niet veel van verwacht en ook niet bijzonder goed gesport. Heb nog niet veel kracht/ conditie dus doe het een beetje rustig aan. Het gaat me er nu meer om dat ik naar de sportschool gá, in plaats van wat ik daar doe ;)

Bananapancake: klinkt alsof je echt afgevallen bent dus! Goed gedaan!

Morgen doen jullie het weegmoment he? Ben benieuwd of er bij mij iets af is!
Ik denk dat het afvallen hier juist niet klopte op de weegschaal want geeft nu al week 84,5kg aan :-(. Vanaf volgende week gaat baby ook deels naar opvang dus wil op die dag gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Bananapancake, wat goed dat je weer in je spijkerbroek past, kan me voorstellen dat dat wel extra motiveert voor de laatste loodjes! Als een weegschaal het hele weekend hetzelfde gewicht aangeeft liegt ie vast niet!

Malaguena, is het al gelukt om een les te doen?

Kiwimeisje, supergoed dat je het sporten weer oppakt! Moet ik ook nog doen maar mijn conditie is ook zo beroerd... (wordt natuurlijk niet beter zolang je niet sport, maar toch). Volgens mij is elke beweging al goed voor je, dus idd die lat niet te hoog leggen en rustig aan oppakken!

Balen 1-aapje dat de weegschaal iets meer aangaf! Dat had ik in het begin ook eigenlijk. Ik heb pas sinds 1 maand dat het beter lukt om af te vallen, bevalling is nog niet zo lang geleden toch? Dat scheelt blijkbaar ook echt. Goed dat je wil gaan sporten!

Ik weet niet hoe, maar mijn weegschaal zei vanochtend ineens 75,7. Een mini soort mijlpaaltje, blij dat de 75 verschijnt in de getallen, steeds verder weg van die 80 en op weg naar 'beneden de 70.' Heb nu ook voor het eerst het gevoel dat ik weer ietsje meer mezelf aan het worden ben, en opeens gaat het afvallen me idd ook een stuk beter af. Zo blij!
Alle reacties Link kopieren
69.8 vanochtend. Niet veel eraf sinds vorige week, maar niks erbij en dat terwijl ik niet heel erg mijn best heb gedaan!

En kiwi, gaan is inderdaad al beter dan niks doen! Dus heel goed van je. Gaat vanzelf je conditie ook beter worden.
Alle reacties Link kopieren
72kg, 100gram er af dus.

Ik reageer later uitgebreider, nu kids naar kdv en werken. Vandaag de hele dag afspraken met bedrijven in een centrum dus gister netjes eten voorbereid. Vooral als ik dan in de stad loop zonder kids kan ik me nogal rrns laten verleiden.
Alle reacties Link kopieren
@Mango Ik wilde vanavond de eerste les gaan doen, maar heb weer een horrornacht achter de rug (baby huilen, peuter in bed geplast), dus ik weet niet of ik überhaupt nog sta tegen de tijd dat de les begint |-)

Goede resultaten zie ik voorbij komen dames, lekker bezig :cheer2:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik was 88,5! Blij mee :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat de weegschaal nu op 64,3, nog 300 gram en ik ben op mijn doelgewicht! Ik heb de laatste 2 weken echt zo'n honger, ik blijf maar eten maar voor m'n gevoel heb ik het ook wel echt nodig. Terwijl de borstvoeding niet ineens veel meer geworden is of zo. Ik sport wel weer wat vaker/intensiever, en ik werk een extra dag, misschien komt het daar door.

@Malaguena: ondanks dat je moe bent, gewoon gaan vanavond, als je bent geweest voel je je vast beter!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat je baby wel grotere hoeveelheden drinkt? Het klinkt wel als ‘bv-honger’ haha.

Ik ga het proberen vanavond!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
21-05-2019 09:20
Kan het zijn dat je baby wel grotere hoeveelheden drinkt? Het klinkt wel als ‘bv-honger’ haha.

Ik ga het proberen vanavond!
Ze drinkt op de opvang nog steeds hetzelfde als eerst, en ze wil ook niet meer drinken want er blijft altijd een restje over. Dus ik denk het niet. Of ze drinkt nu op andere momenten meer, dat zou wel kunnen. Ik had namelijk eerst wel meer moeite om voldoende melk te kolven en dat gaat nu beter, dus misschien is mijn productie wel omhoog gegaan.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Dat gebrek aan conditie worstel ik ook mee! Daarnaast ook nog ietsjes last van een spierblessure die ik aan de bevalling heb overgehouden en een beetje in m’n bekken (schaambot). Ik vind het lastig om in te schatten waar ik nou goed aan doe, ik werd door mn bekkenfysio een beetje bang gemaakt over blijvende schade aan je bekken, daar zit ik ook niet op te wachten natuurlijk ;) Maar als het goed is moet daar bij de Mama Actief lessen wel aandacht voor zijn, dat is dan een soort overbrugging naar het echte sporten weer.

Kiwi denk dat dat de juiste instelling is inderdaad! Gaan is het belangrijkst! Voluit sporten is gewoon nog te vroeg, als je daarop hoopt valt het alleen maar tegen en is dat weer demotiverend. Het begin is er nu weer, goed gedaan!

Ah balen Aapje, dat het een slechte grap was van je weegschaal :( Hopelijk gaat het sporten meehelpen!

Fijn Mango, dat er weer wat af is! Lekkere mini mijlpaal met de 75 erin inderdaad, ik snap je gevoel erbij! Mooi dat het mentaal ook beter gaat voelen! Bij mij gaat dat vaak wel hand in hand :)

Fijn Giraffe, dat er niks bij was ondanks een niet-zo-opletten-week!

Oh wat een horrornacht inderdaad Malagnuena! Ik kan me voorstellen dat je dan vanavond weinig energie meer over hebt… Hopelijk vind je ergens nog een beetje motivatie om te gaan :) Inderdaad wat Gioia zegt, waarschijnlijk voel je je achteraf beter als je wel gaat :)

Wat goed Gioia, je bent er al heel bijna! Super fijn :) Herkenbaar die enorme honger :)

Wat nemen jullie mee naar je werk aan eetpaketten? Hier 5 boterhammen, yoghurt met Brinta, banaan en noten, nog een appel of peer voor tussendoor en ik heb dadels of vijgen voor als ik met een bijna-hongerklop van het kolven terugkom en snel iets van snelle suiker nodig heb voordat ik omval ;) Oja en vaak nog iets van rauwe groente: wortel, tomaatjes, komkommer, paprika. Soms nog iets van een gekookt ei of avocado oid, maar bovenstaand is mijn basisuitrusting ;)

Ik ben ook deels begonnen met afbouwen met de borstvoeding, met name omdat ik het op mn werk bijna niet te doen vind al dat kolven. Ik weet dat je er recht op hebt, maar ik ben voor mn gevoel de hele dag aan het kolven en eten ;) Op dagen waarop we de hele dag vergadering hebben of extern zijn is het vooral extra lastig. Over 2 weken zijn we ook 3 dagen naar het buitenland met een heel vol programma. Mijn doel is om halverwege de ochtend en halverwege de middag niet meer te kolven/live te voeden en de rest (nu nog 1x ’s ochtends vroeg, tussen de middag en 2x ’s avonds) wel te blijven voeden/kolven. Hopelijk blijft mn productie op pijl met deels bv en deels flesje! Het voelt wel erg gek om thuis te zijn met zoon en dan een flesje aan te maken!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een goed idee waarmee ik met mijn monsterhonger 2 dagen in het buitenland door kan komen? ;-D Ontbijt in het hotel, lunch, diner redelijk laat, dat wordt geregeld. Nou ben ik op zoek naar iets wat ik dan tussendoor kan eten, in het vliegtuig mee kan en mag, goed vult (maar bij voorkeur geen suikerbom is) en niet te veel ruimte in beslag neemt... Iemand suggesties? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven