Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook minimaal 3, vaak 4 boterhammen bij de lunch. Op mijn werk neem ik er dan nog salade en soep bij, thuis eet ik er wat fruit bij. 's ochtends eet ik er 2 of 3, of muesli met kwark.

Afgelopen weekend was wat eten betreft niet zo best. We hadden logees en die kwamen aan met een grote zelfgebakken taart, dus zowel zaterdag als zondag taart gegeten. En zaterdag hebben we hamburgers met friet besteld, en zondag Chinees gehaald. En nu ligt de koelkast dus ook nog eens vol met taart en restjes Chinees :facepalm:

Vandaag gaat beter, ontbeten met muesli, als lunch een krentenbol, sesambolletje met kaas en een peer. Zojuist met dochter boodschappen gaan doen maar dat was geen succes, ze bleef maar keihard huilen. Geen idee waarom, ze heeft gisteravond niet geclusterd en het leek wel alsof ze dat nu inhaalde. Echt vervelend, al reageert iedereen wel heel lief erop met goedbedoelde adviezen. Nu ligt ze tevreden te drinken dus ik hoop dat ze zo nog even slaapt!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Met lunch eet ik 2 boterhammen als ik brood eet. Wel ruim belegd met kaas, sla, komkommer, avocado, ei. Net waar ik zin in heb. Of aangevuld met fruit. Als ik dat niet doe heb ik snel honger.

Waar het vanochtend goed ging, ben ik nu op en gezwicht voor de laatste chocolade kruidnoten. O en twee sneetjes duivenkater met boter.
Peuter zit op schoot en baby ligt in bed. Maar kan wel regelmatig trap op en af voor zijn speen... dus dat is ook wel een work-out. Vanavond hoop ik even een rondje te kunnen wandelen. Nog een week en dan kan ik weer sporten! Dan zal afvallen ook wel beter gaan. Want met alleen eten red ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het ook van sporten hebben hoor! Ik snaai op zich niet veel maar wát ik snaai blijft ook direct op mn buik en heupen zitten.. en helemaal niet snaaien vind ik geen leven 😆
Vandaag een ok dag, geluncht met special K flakes, een krentenbol en beker halfvolle melk. Net meergranen stokbroodje afgebakken, die eten we zo met een maaltijdsalade omdat ik niet zwaar kan eten als ik ga sporten. Wel net een zwakte moment en een chocolade chunks muffin op.. en vanmorgen een stukje van een nog verdwaalde chocoladeletter. Maar goed dat ik zo ga sporten, volgens mn Apple watch verbrand ik er gemiddeld ruim 600 kcal mee, heb er in totaal nu zo’n 1500 verbrand vandaag (in ieder geval terwijl ik mn watch om had, dus gedeelte ochtend t/m douchen en aankleden zit er niet bij). Gemiddeld verbrand ik er rond de 2000 per dag dus als ik gewoon netjes en gevarieerd eet zou het niet heel lastig moeten zijn om op gewicht te blijven als ik op mn streef zit lijkt me..
Alle reacties Link kopieren
Waar zie je dat op je watch, hoeveel je al verbrand hebt in totaal? Ik zie alleen bij die ringen staan hoeveel kcal ik uit beweging heb gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
07-01-2019 17:42
Waar zie je dat op je watch, hoeveel je al verbrand hebt in totaal? Ik zie alleen bij die ringen staan hoeveel kcal ik uit beweging heb gehaald.
Als je op je iPhone de app “Activiteit” opent dan zie je dat grafiekje van de rode ring en die kan je opzij swipen 😊
Dan zie je je actieve calorieën (waarmee de rode ring zich vult) en het totale aantal calorieën.

Edit: kan je dus niet zien op je watch zelf maar alleen in de app op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het weekend echt heel slecht :-$ dus maar besloten dat ik vandaag echt begonnen ben haha.

Tot nu toe prima dag vandaag. Niet gezondigd en lekker veel gewandeld buiten. Ik eet trouwens meestal muesli met melk als ontbijt en als lunch 2 boterhammen en een bakje rauwkost. Tussendoor dan vaak een plakje ontbijtkoek ofzo en fruit. Voor avondeten wat er op het menu staat bij Hellofresh.

Ik heb vandaag trouwens het boek van Fajah Louwens gekocht bij de Kruidvat. Daar staan super veel gezonde recepten in en hoop daarmee vooral wat meer variatie in ontbijt en lunch te gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Heftige weekenden lees ik haha. Hier viel het wel mee, alleen zaterdagavond een beetje chips gegeten en 250ml wijn.

Ik ontbijt met een bak havermout en rijstemelk, met een banaan erin. Die maak ik de avond van tevoren (zonder banaan nog). Voordeel is dat het enorm vult en makkelijk weg hapt.

Geven we morgen ons gewicht door? Ik weeg iedere dag, dat helpt bij mijn motivatie (zal ik een frietje eten....nee want dan zie ik morgen weer een halve kilo erbij op de weegschaal).
Alle reacties Link kopieren
Gaf jij nou nog borstvoeding Torenvalk? Want ik las laatst dat rijstemelk veel arsenicum bevat en dat je daar een beetje mee op moet passen met baby’s en kleine kinderen. (Wil geen betweter / bemoeial zijn, maar dacht misschien wil je het weten!)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
vrijdagochten gewogen: 78.2
Dus dat is toch minder dan gedacht.

Ik begin de dag goed, maar dan vergeet ik tussen de middag te eten en dan om 15u krijg ik honger en ga aan de snaai...
Morgen begin ik weer met werken en dan hoop ik weer wat meer ritme te krijgen. Wel gelijk morgenavond een etentje...
Op mijn vrije dagen toch maar proberen te gaan wandelen, is goed voor mij en de baby.

Zoon heeft vandaag zijn 2e prikjes gekregen, ben benieuwd of hij er last van gaat krijgen. Vorige keer viel het erg mee. Sowieso is het een makkelijk kind, zo kun je er wel 10 hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil ook graag meedoen. Ik ben afgelopen juli bevallen dmv een spoedkeizersnede. Ben tijdens mijn zwangerschap zo’n 12 kilo aangekomen en daar is nog niks van af. Ik baal er van dat ik nog steeds losse broeken en zwangerschapsbroeken moet dragen omdat de oude broeken nog niet passen. Ik ben ook al jarig geweest dit jaar ik ben afgelopen donderdag 43 jaar geworden. Dus mooi startpunt om te gaan beginnen.
Succes allemaal!

Brownswiss
Bevallen:12-7-2018
Aantal kinderen: 1
Start Gewicht: 84.4
Streefgewicht 65
Methode: koolhydraatbeperkt
Alle reacties Link kopieren
Hier afgelopen zaterdag ook nog flink gezondigd. Maar sinds gisteren niets ongezonds meer gegeten, dus ben er erg blij mee.
Daarnaast gisteren voor het eerst sinds m'n zwangerschap weer hardgelopen. Heb het heel lang niet gedrukt omdat ik toch nog steeds bekken klachten heb (baby is nu bijna 6 maanden), maar het ging zo ontzettend goed. Ben er helemaal blij mee :-D In m'n enthousiasme ook vanavond nog thuis wat gesport.

Ik ben nog wel erg aan het zoeken wat ik in de avond kan eten. Want als ik rond 18:00 eet en ik ga daarna ook nog iets van sporten doen, dan heb ik in de avond echt nog wel honger. :popcorn: Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Elmen, een bakje Griekse yoghurt met wat fruit? De 10% versie vult heel goed. Eet ik elke dag als ontbijt of lunch, eventueel met nootjes of muesli.

Hier: mijn sportuurtje ging vanavond niet door omdat manlief ook weg moest (ik vond dat ik weg mocht maar heb de discussie verloren) en nu zit ik koekjes te eten. Bleh. Morgen beter.

En zorgen dat ik niet vergeet te wegen!
Alle reacties Link kopieren
Na het sporten iets vsn kwark of yoghurt? Wel gewoon met vet en dan niet teveel..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Skyr of Griekse yoghurt?

@menmo: tnx! Ruim 1600 zie ik (valt wat tegen) en 740 uit activiteit (valt niet tegen)
@torenvalk: je mag zelf doorgeven wanneer je je gewicht door geeft maar op dinsdag werk ik de tabel bij
@brownswiss: welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik sluit me graag aan bij jullie. Ik ben eind september bevallen van een zoontje. Tijdens zwangerschap 19 kilo aangekomen, na de bevalling 10 kwijt. Maar in m'n verlof en met de feestdagen er weer wat aangegeten (6) Baal dat ik niet in m'n normale broeken pas, maar ik zwicht te snel voor een reep chocolade. Ben begonnen met meer bewegen, maar heb daar soms de puf ook niet voor.
Ik geef nog borstvoeding en moet ook zeggen dat ik best vaak echt honger heb. Moet nog even discipline opbrengen om dan iets gezonds te nemen ipv te snacken. En had eerlijk gezegd ook verwacht dat de kilo's er iets makkelijker afgingen...

Dus, hierbij mijn gegevens;
Naam: Sneeuwwitje
Baby: 09-2018 (1e kindje)
Start: 82,7
Streef: 69,0
Huidig: 82,7


Plan is dus gezond eten, maar wel voldoende ivm borstvoeding en weer meer bewegen. Wil eigenlijk het hardlopen weer gaan oppakken. Was aan het trainen voor een halve marathon voordat ik zwanger raakte, maar kan me nu nog niet voorstellen dat ik weer 5 km kan hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Elmen, ik had net na het sporten en enorme behoefte aan iets zouts en had bijna wat chips in een bakje gedaan maar heb uiteindelijk 2 zoute rijstwafels op en ben nu ook “voorzien”.

Net voor de tweede keer sinds bevalling de Bodyattack van Les Mills gedaan, dit keer met 1 pauze (afgelopen woensdag nog 2). Ging voor mn gevoel woensdag wel makkelijker maar heb het weer volgehouden dus trots! En toch weer 679 kcal verbrand, vandaag in totaal 2470 dus met mn voeding van vandaag moet dat afvallen wel lukken!
Komende woensdag weer naar de sportschool, morgen waarschijnlijk spierpijn 😂
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraagje aan de dames die borstvoeding geven: hoe doen jullie dat met sporten? Ik zou ‘s avonds wel wat willen doen, maar het is vaak wel ruim na 8 uur voordat zoon gevoed en wel in bed ligt.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het dan ook wel lekker vind om even rustig te zitten :proud:
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje1 schreef:
07-01-2019 22:33
Nog een vraagje aan de dames die borstvoeding geven: hoe doen jullie dat met sporten? Ik zou ‘s avonds wel wat willen doen, maar het is vaak wel ruim na 8 uur voordat zoon gevoed en wel in bed ligt.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het dan ook wel lekker vind om even rustig te zitten :proud:
In mijn geval.. niet! Of nou ja, dit:

Afbeelding
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
En dit:

Afbeelding

:hihi:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Yes, de weegschaal kwam vanmorgen op 73,8kg
Precies 1 kilo er af deze week.
Eerste week gaat altijd het snelst natuurlijk, maar het werkt toch lekker motiverend :yes:


@sneeuwwitje1: ik ben van plan om toch gewoon 's avonds te gaan. Ik kon tot nu toe (op 1x na) steeds overdag ivm kerstvakantie van partner. Maar nu hij weer aan het werk is, zal ik toch ook 's avonds moeten gaan. Ik heb dat nu 1x gedaan en op zich vond ik het wel te doen. Wel is het voor mij dan belangrijk dat ik na de voeding van 19.00/19.30/20.00 (net hoe laat ze komt) daarna meteen vertrek. Dus niet eerst in een lambal modus op de bank gaan hangen want dan wordt het hem niet meer ;-D
Baby doet sinds 2 dagen wat minder fanatiek aan clusteren trouwens, dus ik denk dat er nu ook ruimte voor komt :blob:


En ik heb gister een dansspel voor de switch gekocht. Die moet vandaag binnen komen. Een vriendin van mij heeft die en ik zie dat zij met dat gamen gerust zo even 200kcal verbrandt! Soms ook meer. Ik deed met haar een wedstrijd op kcal verbranden en met al mijn gewandel, peuters opvoeden en hardlopen heb ik het gewoon verloren van haar, omdat zij zo vaak dat spel speelt..
Dus dat spreekt me wel aan voor de regendagen of de momenten dat baby net lekker binnen ligt te slapen. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje1 & Brownswiss: ik heb jullie toegevoegd aan de tabel!

Grapjasje: je gaf van de week een gewicht door (dikgedrukt) maar ik kon uit je post niet helemaal afleiden of je nou je startgewicht wilde herzien, of dat dit je eerste weegmoment is. Hoe wil je dat ik het wegzet in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje1 schreef:
07-01-2019 22:33
Nog een vraagje aan de dames die borstvoeding geven: hoe doen jullie dat met sporten? Ik zou ‘s avonds wel wat willen doen, maar het is vaak wel ruim na 8 uur voordat zoon gevoed en wel in bed ligt.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het dan ook wel lekker vind om even rustig te zitten :proud:
Met dochter zorgde ik ervoor dat ze voor 19.00 de borst had. Was al aangekleed voor t sporten. Dan de deur uit en was met een uur weer thuis. Ze lag dan in bed óf bij vriend.
Wil het vanaf volgende week ook zo met zoon doen. Hij heeft nu totaal geen ritme, maar het valt wat te sturen. Dan maak ik hem eventueel wakker. En anders zorg ik dat er flesje beschikbaar is (dat is dan wel kv). Vriend redt zich wel. Nog een week geduld voor ik dan ein-de-lijk weer mag sporten!!


Ben nu al wakker vanaf half 4. Kon na die voeding niet in slaap komen vanwege kou. Extra deken gepakt en net toen ik bijna sliep werd baby wakker. Die met nieuwe kruik er weer in, peuter wakker. Ze had honger (niet gek, aangezien ze om 6 uur naar bed wilde en niet wilde eten. Ze had 39.3). En zo ben je bezig tot het tijd is om op te staan. Gelukkig niks meer aan de hand nu met peuter dus die is naar de opvang. Baby slaapt nog steeds dus ik zit tv te kijken en te haken. En ondertussen proberen niet te gaan snaaien. Voor mijn gevoel heb ik er al een halve dag opzitten...
Alle reacties Link kopieren
Pittig Giraffe als je dag zo begint. Ik heb er ook regelmatig last van dat ik niet direct in slaap kan vallen. Dan denk je gelijk aan de kostbare uren slaap die je dan niet hebt. Hopelijk kan je overdag wat rust pakken nu peuter vandaag op de opvang is.

@Nijntje: goed bezig een kilo!

Hier een gewicht van 70,8 kg. Toch 600 gram afgevallen! Blij mee. Heb heel de week niet gesnoept. Wat voor mij wel helpt met een pasgeboren baby is dat ik niet 's avonds snoep. Ga zelf redelijk vroeg naar bed (lig er vaak rond 9 uur wel in) om zoveel uren slaap mee te kunnen pakken.

Ontbijt hier is trouwens vaak griekse yoghurt met banaan en wat granola. Makkelijk klaar te maken en op zich redelijk vullend.

Vandaag maar weer met de kinderwagen op pad om aan mijn beweging te komen.
Alle reacties Link kopieren
Weegschaal zei net 76.3. Ben benieuwd of dat verschil echt vet is of gewoon vocht. Heb maar een enkele dag rond mijn kcal doel gezeten en meerdere dagen flink erboven. Of ik verbrand meer dan ik denk met borstvoeding..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Dank voor de tip Malaguena! Ik heb even gezocht op Google en daar werd ik miet vrolijk van. Ik ga eens op zoek naar een alternatief.

mijn huidige gewicht is 68,6

dus min 1.4 kilo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven