Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen op werk hoe??

18-05-2017 15:22 13 berichten
Hoi allemaal,

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij tips kunnen geven.

Ik probeer wat kilo's kwijt te raken door gezond te eten.
Ik werk in de horeca en eet daar normaal altijd 2 avonden mee met personeels eten.
Soms is het gezond (vlees, groente en aardappels) Maar vaak is het gewoon patat met een snack.

Nu ben ik opzoek naar tips om eten mee te nemen. Het moet iets zijn wat je het liefst koud kan eten en wat dus past in een dieet wat let op koolhydraat innamen. Ik kom zelf niet verder als een salade.
Het gaat dus om 1 avond, 1 maaltijd in de week "slecht" eten? Daar loopt een paar kilo afvallen toch niet op stuk? Het is belangrijker wat je de overige 6 dagen doet
Werk je ook tussen de middag? Anders kan je bijvoorbeeld thuis een gezonde warme maaltijd bereiden en dan voor 's avonds brood (of broodvervanger) meenemen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Een keer per week patat kan prima hoor. Ik ben ondertussen 48 kilo afgevallen en eet een keer per week friet als avondeten.
Kan je niet zelf iets meenemen en opwarmen?
Als ik kook (alleenstaand) heb ik altijd wel 2 of 3 porties dus neem je een bakje mee en warm je het op?
Inderdaad neem dan gewoon zelf iets gezonds mee.
Je werkt in de horeca, dan is er een keuken toch? Kan je niet zelf iets gezonds in elkaar zetten, bijvoorbeeld een omelet met groenten? Dat eet jij dan i.p.v. patat. Als dat niet kan: iets gezonds meenemen.
Laat de snack staan en eet wel wat frietjes mee, daarbij een van huis meegenomen salade, klaar !
Wees gewoon eerlijk en vertel de keuken dat je wilt afvallen en gezond wilt eten. Geen idee in wat voor soort horecagelegenheid je werkt. Maar de chef zal je best willen helpen met gezonde keuzes.

Uiteraard ook opletten met wat je drinkt; hou het bij thee of water (eventueel met bubbles
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je eet op waar je slank van blijft en je laat staan waar je dik van wordt. Zo deed ik het ook vroeger als ik geen zin had om aandacht te trekken of om anderen erin te betrekken. Iedereen heeft z'n meninkje erover en ik had nooit zin in discussie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Volg gewoon het addh dieet. Dan kun je eten wat je wilt (voorgezet krijgt) en valt toch af, ook als dat een keer wat minder gezond is.
Merkt geen mens.

(addh = alles door de helft)
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
De top tien van de ongezonde snacks
Calorieën in snacks van de snackbar

Overigens zijn ze nogal eufemistisch over de calorieën in snacks. De kroket (gefrituurd) van 150 kcal moet ik nog tegenkomen; er zitten al 100 cal in de vorm van vet in het korstje. Een stuk taart zie ik als iets van 400-450 kcal en niet 200-300 kcal, maar goed, zie het als een richtlijn.
Ik had net een appelpunt, een heel gewone, standaard formaat, van 175 gram. Als die 300 kcal per ons oplevert, dan is 175 gr makkelijk uit te rekenen. En dan nog een enorme toef spuitslagroom erover, en je hebt een compleet maal aan één gebakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven