Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018 2.0

06-03-2018 00:43 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Nadat chocoladetaartje door familieomstandigheden helaas het topic moest verlaten en heel begrijpelijk zich bezig hield met het verwerken van de situatie, raakte het overzicht een beetje kwijt in de openingspost. Om het topic weer levendig en overzichtelijk te maken, heb ik besloten een nieuw topic aan te maken en een tabel aan te maken met de gegevens erin. Ik zal wekelijks de tabel updaten en iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen aan de strijd tegen de kilo's! Laten we er samen voor zorgen dat we allemaal ons streefgewicht behalen!

Het weegmoment is normaal gesproken op maandag!
NaamLengteStartStreefHuidigTotaal
7hemels16874,56572,8-1,8
afvalEs163756571,1-3,9
Barnabas18088,07585,0-3,0
Frantic172736568,4-4,6
Fenne28165986566,6-31,4
JessyM16581,56978,8-2,7
Vliegertje1216770,56565,1-5,5
Bohemia16398,57586,5-12,0
Bubblegum1166736866,5-6,5
Ea-quality16872,26470,2-2,0
Teemo16164,65557,5-6,9
fenya165117106104,2-12,8
Sugaraddict17580,4-78,0-2,4
joostelientje164826568,4-13,6
ch8615754,25054,2-
Chocoladetaartjeee17378,57078,5-
King201215977,56078,3-
monkey181708872--
anoniem_361810 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 00:39
31.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat er vanacht is gebeurt, maar vanochtend woog ik 63,7!!. Voor een realistisch beeld geef ik voor de tabel 64.5 op. Eerst maar eens zien of ik dat vast houd.
Alle reacties Link kopieren
Yes, gefeliciteerd Fenne! :cheer2:
hoe voel je je erbij? Vast heel trots?

Bubblegum, wauw dat zou een mooi getal zijn. Wel realistisch om er wat boven te gaan zitten; dan kan het volgende week ook niet zo tegenvallen oid..

Ik wilde iedereen alleen even feliciteren eigenlijk, haha. En indd ik geniet enorm van het zonnetje ook!
Alle reacties Link kopieren
Zucht.. oke. Ik heb een zak chips en een pak koekjes op. Aaaargh.

Denk dat mijn berichtje vanmiddag een halfslachtige poging was om in de positieve mindset te blijven, maar eigenlijk 'kriebelde' het gisteren al.

Ik ben een paar dagen alleen thuis en weet niet precies wat dat met me doet, maar ik voel een soort vrijbrief om 'dan maar te snoepen'. Lekker alleen. Slaat nergens op.

Ik ben zo misselijk.. kon niet eens denken aan avondeten koken, dus i guess dat dit mijn avondeten is? Bah, ik viel net bijna op de bank in slaap van de sugar crash. Wat is hier nou leuk aan? Ik snap mezelf echt niet. Heb denk ik 3 minuten genoten in totaal, nou. Fijn. Moet even van me afschrijven hoor :confused:
Ik voel me inderdaad wel heel trots Lou. Ik moet ook zeggen dat ik nog steeds dagelijks complimenten krijg :) gisteren nog even wat gewinkeld en maat 38 vind ik nog steeds zo geweldig!
Maar een vreetbui is ook nog steeds heel herkenbaar hoor. Ik vind het heerlijk alleen op de bank met chips en chocolade. Vandaag gewoon weer oppakken, mag best een keertje :)
Alle reacties Link kopieren
Balen Lou, vooral hoe je je erbij voelt... natuurlijk is het niet goed, een zak chips en een pak koekjes, maar het is ook niet einde van de wereld. Het is aan jou om hierna weer door te gaan en niet bij de pakken neer te gaan zitten. Afvallen gaat over doorzettingsvermogen en een lange adem, want soms gaat het gewoon minder. Maar je weet al dat je het kan, dus let it goooooooo en ga zo door!!

Wauw Bubblegum, wat een verassing, en wat heerlijk!! Hard voor gewerkt, gefeliciteerd!!

Hier gaat het nog niet fantastisch. Mijn gewicht is wel weer aan het stabiliseren, maar ik snaai wel meer dan ik zou willen. Ik wil mn plan m.i. van a.s maandag weer oppakken: 1 week streng, 2 weken 'normaal'. En zo op naar de laatste +/- 2,5 kg..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 30km gefietst. En goed gegeten. Dan mag ik vanavond een wijntje extra want we hadden goed nieuws van mans werk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve en geruststellende reacties. Heb het gewoon weer opgepakt, maar ook mijn weekend vervroegd. Dus donderdagavond en vrijdagavond cheat meals (do obviously niet voedzaam, vr wel). Vanavond en morgen een simpele salade. Soms moet je weekend gewoon wat eerder komen om bij je mood te passen.. ;-D Kon het paar uur na de eetbui wel weer relativeren.

Dit heerlijke weer helpt wel om lekker veel buiten te bewegen! Bubblegum lekker fietstochtje zo zeg. En fijn van het goede nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum wat goed !! Dik en dik onder die 65 en slim om het nog even wat hoog aan te houden, met dit weer jo jo ik op een dag nog meer.... Ik weet niet hoe dat bij jullie is ?

En goed dat je rug weer recht is Lou. Zo'n eetbui af en toe is niet erg. Als je er maar niet in blijft hangen. Niemand is perfect en 100% foutloos. Maar zo te lezen, blijf je er ook helemaal niet hangen en heb je het zelfs al weer gecompenseerd met mooie dagen en veel bewegen. Knap van je :cheer:

De laatste loodjes Frantic, lijkt me ook onwijs lastig. Dan gaat het natuurlijk sowieso al niet zo hard meer, je hebt het al zo goed gedaan...etc. Heel veel succes. Je kan het :thumbsup:

Hier heb ik wel een goede week gehad. 1x pizza besteld, maar verder keurig gegeten & bewogen. Maar 1 "verre" wandeling va 1,5 uur, maar wel zo goed als iedere dag na het eten nog dik een half uur, waardoor ik iedere dag boven de 10.000 stappen uitkwam. Dus gewoon tevreden mee.

Het resultaat pas daar ook helemaal bij. 900 gram afgevallen. Een onwijs mooi getal. Ik weeg nu 98,5 kg en ben 18,5 kg afgevallen :cheer2: :cheer2:

Ik wens jullie allemaal een mooie week, ik trap hem af met een bezoekje aan Den Haag voor een spannende afspraak. Succes allemaal weer :thumbsup:
anoniem_191385 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 20:18
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fenya, wat zit jij in een flow zeg, heerlijk! Zoveel afgevallen al, knap hoor! Wat is je spannende afspraak? Of zeg je dat juist niet ivm privacy/herkenbaarheid? Hoop iig dat het goed gegaan is!

Goed dat je je zo herpakt hebt Lou, dan is er echt geen man overboord!

Ik woog vanmorgen 67.2! Daar ben ik heel blij mee, want dat is een halve kilo lichter dan voor mijn vakantie! Deze week ga ik weer aan de bak, goed eten en drinken, lekker sporten/bewegen. Dan hoop ik heel erg dat ik volgende week (voor het eerst) de 66 ga zien... dan weer 2 weken weer iets meer ruimte voor wat lekkers, met als doel stabiel blijven.. ben benieuwd!
Hier dit weekend weer wat aangekomen. Barbecue op vrijdag, feestje op zaterdag en gisteren iets met veel hapjes en drankjes. Maar inmiddels weet ik ook dat deze 1,5 kilo er over 2/3 dagen weer af is :) en dat ik dan weer mooi ergens in de 64 zit. Dus ik ben heel tevreden! Hopelijk vanavond nog even een eind wandelen als het niet te warm blijft voor de hond.

Goed bezig Fenya en Frantic. Jullie zitten helemaal in het goede spoor zo te horen! En Lou goed opgepakt! Houd vol! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan daar niet al te veel over uitwijden, behalve misschien dat het een meeting over nieuwe wetgeving was mbt de Digitale Overheid (elektronisch zakendoen en de veiligheid daarvan). De meeting was spannend, maar leuk. En het ging super goed. Ik ben tevreden over mijn bijdrage van vandaag.

Wat goed Fenne dat je hier zo nuchter in staat en van jezelf gewoon weet dat dit goedkomt. Dat klinkt als iemand die het volledig onder controle heeft. Super knap.

Goed resultaat ook voor Frantic. 67,2. Wauw. Die 66 gaat er komen. Zekers te weten.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo goed ging Fenya! Ook weer in de pocket...

Lekker Fenne, gezellig gehad zo te horen, en een prima mindset! 65 was jou streef he? Dus eigenlijk ben je er gewoon!! Heb jij een plan bedacht om stabiel te blijven? Of kijk je gewoon een tijdje was je lichaam doet en anticipeer je daarop?

Ik ben niet bang dat het me niet zal lukken om die laatste 2 kilo kwijt te raken, maar ik zie wel een beetje op tegen het stabiel blijven.. dat is al eerder een probleem gebleken. Vandaar mijn 1 week op, 2 weken af plan, zodat ik alvast kan oefenen met stabiel blijven.. maar mensen met gouden stabilisatietips mogen zich melden!! :cheer: :cheer:
Ja in principe ben ik er gewoon, vanochtend was het al weer 65 rond. Als ik de rest van de week dan weer gewoon goed eet en beweeg, ben ik vrijdag weer 64kg. Zijn alle koolhydraten van het weekend er weer af en kan het weekend weer beginnen haha. Het is doordeweek wel hard werken, maar ik vind het fijn dat ik in het weekend dan 'nergens' naar hoef te kijken.
Een stabilisatie tip is volgens mij dat je moet blijven wegen, juist vooral als je een keer een slechte dag/ week hebt gehad. Ik stak nog wel eens mijn kop in het zand, maar dan ben je zo een paar kilo verder.
Alle reacties Link kopieren
We zouden eventueel ook weer terug kunnen naar het oorspronkelijke topic, want volgens mij is Chocoladetaartje hier actiever dan Barnabas. Hoewel ik wel zag dat Barnabas vandaag weer online was. Maar ik merk dat ik het niet zo heel motiverend vind dat die tabel maar niet wordt bijgewerkt en dat ik dus iedere keer zelf terug moet gaan zoeken wat ik vorige week ook alweer als gewicht had. Daarbij vind het ook makkelijker om jullie resultaten te zien en zo beter op jullie kan reageren.
Laat maar weten hoe jullie erover denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met je eens bubblegum. Dit keer duurt het bijwerken wel heel lang. Ongetwijfeld met goede reden en is ook zeker niet bedoeld als verwijt. Je moet er ook maar tijd voor kunnen maken.

Ik weet wel wat ik zelf ben afgevallen, maar ik heb ook al een paar keer teruggezocht in de reacties naar jullie voortgang. Doordat de tabel zo ver achter ligt, heb ik daar nu niet zo veel aan. Ik weet alleen niet wat Chocoladetaartje ervan vindt en wat je bedoeld met "oorspronkelijke topic". Is dat een andere dan deze ?

Maar ik vind iedere oplossing waarbij de stand vaker wordt bijgewerkt, een prima idee :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Dit is het 2.0 topic. Chocoladetaartje is het eerste gestart. Maar door prive omstandigheden kon ze de tabel niet bijhouden. Toen is dit topic gestart door Barnabas.
Ik bedoel het ook niet als verwijt, maar nu is er al bijna 3 maanden niets aan de tabel gedaan en dat vind ik jammer. Het is voor mij een goede stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
Precies, zo is het voor mij ook. Ik hoop dat ik straks het 1.0 topic kan vinden. Haha
Alle reacties Link kopieren
Hm, het gaat hier niet goed, de afgelopen dagen.. ik ben gisteren uit de nachtdienst gekomen en heb sindsdien veel trek en weinig ruggegraat. De aanschaf van een pak kokoskransen was de druppel.... bah!

Maargoed, 2 slechte dagen maken nog geen slechte week, morgen ga ik werken en stoppen met dit rare gedrag... oja en sporten natuurlijk! Dat heb ik gisteren gelukkig ook wel gewoon gedaan...

Hoe gaat het bij jullie?
Bij mij gaat het wel oké. Hard gelopen en gewandeld, alleen wel erg druk op mijn werk en dan moet ik opletten met eten.
Ik herken het pak koeken Frantic. Ik haal nog steeds maar niets in huis (probeer ik) want als het er is, eet ik het op.

Ik vind het overigens ook wel leuk als de tabel weer bij gehouden wordt, ik heb alleen (nog) geen idee hoe dat moet. Misschien heb ik dit weekend wel tijd eens te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, het is de afgelopen tijd ontzettend druk geweest en ik ben pas sinds vorige week klaar met alle afrondingen. Daarnaast werk ik nu fulltime, dus ik zit echt amper meer op het forum en val na een dag werken uitgeput op bed. Sorry hiervoor!
Alle reacties Link kopieren
Het is weer maandag! Goeiemorgen allemaal.. Heftig Barnabas! Snap dat je enorm moe bent en weinig tijd over hebt... hoe is het je afvaltechnisch gegaan? En wil je nog verder of houdt het echt even op?

Ik woog vanochtend 66,9 (-0,3kg). Geen bijzonder groot gewichtsverlies na wat een strenge week had moeten zijn, maar ik ben toch tevreden. Het was nl best een matige week, vaak de mist in gegaan... daarnaast moet ik ongesteld worden, en dan weeg ik altijd zwaarder! Dan toch nog de 66(.9, haha) gehaald, daar doe ik het voor!

Hoe is het jullie deze week vergaan? Ik duim voor mooie resultaten!
63,8kg vanochtend, dat is zelfs iets onder de 64. Ik wil nu eigenlijk stabiliseren tussen de 64 en 65 namelijk. Maar een extra marge komt komende week wel goed uit, ik ben ook ongesteld namelijk. Dan heb ik toch meer moeite met gezond eten. En als er nog een beetje meer af gaat is, is het ook prima...
Lekker Frantic, dan ben je volgende week nog wel wat onsjes aan vocht verloren :)
Hoe staat het bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
Fijn je weer even te lezen Barnabas. Gaat het lukken om de tabel een keer bij te werken ? Of kan iemand anders het beter overnemen ? (en hoe zou dat dan werken ?)

Mooie resultaten weer Frantic en Fenne. Zelfs nog wat ruimte over Fenne. Heerlijk hoor.

Hier gaat het even wat minder. Ik heb echt last van hormonen. Maar dan vooral ook doordat die gewoon in de war zijn. Na een aantal heftige tussentijdse bloedingen, buikkrampen, vocht vasthouden etc., ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan en het blijkt dat dit heel goed kan als je veel kilo's kwijt bent geraakt. Het gebeurt dan blijkbaar regelmatig dat je lijf echt even moet wennen. En het schijnt zo te zijn dat vetcellen oestrogeen bevatten en als je er daar flink wat van kwijtraakt dan komt al dat oestrogeen vrij... Ik heb daar echt last van op het moment. Dus ook veel te vroeg ongesteld weer.. of een tussentijdse bloeding. Dat is nog even afwachten. Maar goed, voel me er niet echt fris en fruitig onder, zullen we maar zeggen :cry:

Maar goed, ondanks dit jammer verhaal (haha) toch nog 100 gram afgevallen. En wie het kleine niet eert...... de rest komt later wel weer.

De cijfers nu zijn: 98,4 kg en 18,6 kg afgevallen. Ik ben bijna bij mijn tweede doel van -20 kg. Nog even doorbijten :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat het goed Frantic en Fenne! Fenya, wat vervelend dat de hormonen zo in de weg zitten. Wel knap dat je dan nog afvalt! Je lichaam moet vast indd wennen; de eerste maand had ik bijv veel hartkloppingen. Er moet ook gewoon hard worden gewerkt in zo’n “krimpend” lijf van ons.

Ik woog dit weekend precies 79, ben er blij mee. 20 kg eraf is toch wel een belangrijk moment.. :cheer2:

Afgelopen weken erg drukke periode gehad op werk. Had veel snaai neigingen, maar heb geprobeerd daar niet al te oordelend over te zijn. Ben de afgelopen weken dus ook 0,4 kg per week afgevallen ipv rond de 1 kg. Vind ik nog steeds een prima tempo, zeker nu ik met -20 kg me al een stuk slanker voel.

Nu wilde ik deze week fris starten, maar wordt wel lastig omdat ik 4 etentjes heb gepland. 4!! Pff niet bij stilgestaan. Iedereen wil vieren dat de grootste druk even voorbij is en een paar reünies en familiebijeenkomsten. Niet dingen die ik wil overslaan. Moet denk ik deze week maar blij zijn als er niks bij komt.

Ik zou een update van de tabel trouwens super vinden. Maar denk dat Barnabas het gewoon even te druk heeft (begrijpelijk!). Zouden we dan een 3.0 moeten starten oid? Weet niet wat de opties zijn?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de -20-mijlpaal Lou!!

Fenya, vervelend dat je zo last hebt van de hormonen. Hopelijk gaat dit snel over en voel je je weer beter. Wel fijn dat je nog steeds minnetjes hebt, en steeds verder van de 100 raakt!

Wat mooi dat je doel bereikt is Fenne, succes met het stabiel houden.

Ook weer een mooie - Frantic. Zeker in combinatie met die hormonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven