Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018 2.0

06-03-2018 00:43 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Nadat chocoladetaartje door familieomstandigheden helaas het topic moest verlaten en heel begrijpelijk zich bezig hield met het verwerken van de situatie, raakte het overzicht een beetje kwijt in de openingspost. Om het topic weer levendig en overzichtelijk te maken, heb ik besloten een nieuw topic aan te maken en een tabel aan te maken met de gegevens erin. Ik zal wekelijks de tabel updaten en iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen aan de strijd tegen de kilo's! Laten we er samen voor zorgen dat we allemaal ons streefgewicht behalen!

Het weegmoment is normaal gesproken op maandag!
NaamLengteStartStreefHuidigTotaal
7hemels16874,56572,8-1,8
afvalEs163756571,1-3,9
Barnabas18088,07585,0-3,0
Frantic172736568,4-4,6
Fenne28165986566,6-31,4
JessyM16581,56978,8-2,7
Vliegertje1216770,56565,1-5,5
Bohemia16398,57586,5-12,0
Bubblegum1166736866,5-6,5
Ea-quality16872,26470,2-2,0
Teemo16164,65557,5-6,9
fenya165117106104,2-12,8
Sugaraddict17580,4-78,0-2,4
joostelientje164826568,4-13,6
ch8615754,25054,2-
Chocoladetaartjeee17378,57078,5-
King201215977,56078,3-
monkey181708872--
anoniem_361810 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 00:39
31.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh haha ik heb ook nog een cupmaat story.... ;) ik ben eigenaar geweest van cup A t/m G.. daar was ik zo ongelovelijk niet blij mee dat ik een BVK gehad heb, toen had ik cup D (wat toen ik aan kwam, E werd. Inmiddels van 80E weer naar 75E, dus ook weer wat gekrompen. Ik vind het niet erg!

Verder groot respect aan alle hardlopers.. sporten prima, graag zelfs, maar hardlopen is aan mij echt niet besteed. Goed bezig!

Ik benn midweekje weg geweest, en hoewel ik me niet compleet misdragen heb, zijn de hotel en restaurant maaltijden natuurlijk wel heel anders dan thuis... vrees toch voor de weegschaal maandag..
Alle reacties Link kopieren
@JessyM: Jaa ik vind et echt ondingen zeker met leuke blousjes idd.. nou wandelen is goed voor de kcal verbranding zelfs beter dan hardlopen.. groot gelijk, was echt lekker weer, zelfs als te warm om hard te lopen was blij dat ik een korte broek had aangedaan 😁

@fenya: Nog een warm welkom voor jou.. van hardlopen afvallen dat zou je misschien denken helaas valt dat nogal erg tegen.. kom zelfs aan bij om de dag hardlopen,geen idee hoe dat komt maar ik denk dat ik door de hoge kcal verbranding meer honger krijg, maar dan net de verkeerde dingen of is spieropbouw I dunno, ik weet iig dat ik maar beter max 2x in de week kan hardlopen anders is het extreem frustrerend.

Maar die wandelingen heb je al flink opgebouwd , netjes hoor!! & Onthoud dat wandelen in principe de meest stabiele kcal verbranding is.
Alle reacties Link kopieren
@Frantic: hahha dus ook geen big boobfan, like me;) Kan me heel goed voorstellen als je een bvk heb gehad dat je dan heel erg baalt van cupmaat erbij

Aaaah meis, zolang je heb kunnen genieten op je midweekje weg is het niet erg toch?? Even relaxen doet ook goed😊

Hardlopen was ook niks voor mij tot ik de halve marathon (Kustloop) had gedaan na 6 weken om de dag trainen, nu doe ik het soms maar met de kou amper motivatie kunnen vinden das nog wel een dingetje, maar eenmaal buiten ben (&nog altijd wel struggle de eerste 2 km)
gaat het wel. Gister zag ik op m'n Runkeeper dat ik een maand niet had hardgelopen o_o scandaloussss
Alle reacties Link kopieren
Dank je Ea-quality. Ik blijf voorlopig ook nog wel even dapper doorwandelen. Vind dit al heel wat voor mezelf. Zometeen ga ik weer een rondje. Eens kijken of het lukt om nu al boven de 5 km te komen. Ik laat dat afhangen van hoe mijn benen voelen. Als die pijn doen, forceer ik niet en maak ik gewoon mijn "oude" rondje af. Als het lekker gaat, plak ik er een stukje bij aan.

Even een algemeen vrouwen vraagje nu we toch in de cupmaten zaten :lol:

Hebben jullie ook last van het verschijnsel dat je zomaar 1 a 2 kg zwaarder bent in de week van je ongesteldheid en net er na ? Zonder dat je qua eten/bewegen zondigt ? Gelukkig gaat die kilo (tot soms wel 2 kg) er daarna ook wel weer af, maar leuk is anders. Ben benieuwd of jullie dat ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hopppaaaa 5,7 km gewandeld. Het ging veel makkelijker dan verwacht. Dus een dikke km erbij. En ook nog sneller dan ooit. Gemiddeld 5,1 km per uur #trots :yes:
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwkomers!
Hier een gebed zonder einde wat pogingen tot beter en gezonder eten betreft. . Het lukt me maar niet de knop weer om te zetten na Mijn ski vakantie. . Ik eet, drink en doe eigenlijk weer wat ik lekker vind. Qua gewicht nu wel stabiel rond 73 kg.
Sporten gaat goed. Hardlopen mooi aan t opbouwen richting halve marathon afstand. Daarnaast wat krachttraining en soms zwemmen. Maar t klopt wel wat ea quality zegt, krijg meer en meer trek hoe langer en verder ik hardloop. En eet dan de verkeerde dingen. Want dat is lekker, makkelijk, snel🙈
Dus nee niks afgevallen. Zet morgen maar 73 kg in het schema.
Jullie succes! Ik denk even na of ik nog mee blijf schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Qua sporten zit je wel heel goed volgens mij 7hemels en dat het qua eten niet altijd even makkelijk te doen is, weten we volgens mij allemaal. De ene keer zit je heel sterk in je vel en lukt het prima, en de andere keer lukt dat mentaal gewoon helemaal niet. Ik probeer voor mezelf dat laatste nu te accepteren. Heel moeilijk, maar wel noodzakelijk volgens mij. Ik probeer niet te boos op mezelf te zijn als het een keer mislukt is, of zelfs meerdere dagen of weken. Ik merk dat als ik dat niet doe en accepteer dat het soms niet gaat, ik daarna makkelijker de knop weer omzet naar wel netjes eten. En iedere dag die lukt, is er eentje. Geen idee of zoiets voor meerderen hier werkbaar is, maar voor mij lukt het nu. Daar heb ik overigens wel jaren over gedaan, voorheen werd ik ook vooral boos op mezelf met als gevolg dat het eten nog slechter ging... soort vicieuze cirkel :cry:

Heel veel succes 7hemels en bedankt voor je welkom. Ik zit in ieder geval al wel met gezonde afgunst naar je sportprestaties te kijken. Goed hoor :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
@ fenya: niicee congratss, best heel snel, zo 5km in een uur.. :high5:
Dat fenomeen van meer wegen bij ongesteldheid gaat soms op, als ik duidelijk vocht vasthou, maar vaak is het ook zo dat m'n darmen overuren draaien en ik ineens veel naar de wc moet toch weleens voorkom dat ik minder weeg somehow :lol:

@7hemels: whooaw wel lekker bezig met beweging enzo!!
Ga je een specifieke halve marathon doen? De kustloop was zwaar vorig jaar maar wel nice, nu wil ik eigenlijk voor de kustmarathon oefenen maar das wel een hele marathon en dan moet ik wel meer gaan trainen dat komt helaas niet ten goede van gewicht verliezen.. njaa ik zie wel 😝

Vandaag heb ik barweinig gedaan, mjaa moet kunnen, ben wel bang voor de weegschaal maar we'll see
Alle reacties Link kopieren
Hier een druk weekend gehad... gisteren veel gelopen in de Efteling maar daar schier gezond eten er ook bij in... vandaag ook veel bezig geweest in de tuin opruimen strijken huisje opruimen ed...
Dus ben blij dat ik nu zit...

Ik heb net als andere ook moeite om de knop weer richting afvallen te draaien... op zich na die mooie 6 kilo eraf fijn om stabiel te blijven... maar wil toch zeer graag naar de 65 dus vanaf morgen ga ik weer wat strenger zijn voor mezelf! Weer wat minder slechte suikers enzo...

Succes weer iedereen!
Ik heb er ook altijd last van met ongesteldheid en kilo's die er dan niet afwillen en dat daarna juist 2 keer zo hard
Alle reacties Link kopieren
Leuk nog meer wandelaars hier. Op dit moment wandel ik mij suf. Sowieso met een vriendin elke week een km of 6 en ik probeer zoveel mogelijk even een rondje om te gaan, al is het maar een half uurtje. Hardlopen is dan weer niet aan mij besteed. Een halve marathon vind ik echt heel knap!

Het gaat best goed hier, op vandaag na. Er was een gezellige verjaardag met taart en lekkere hapjes en veel wijn. Na de verjaardag nog maar even 3 kwartier gewandeld. Ook goed om de wijn te laten zakken. ;-D

Ik weeg juist meer in de dagen voor mijn menstruatie. Als ik het een keer ben dan laat het juist los.

Fenya ik probeer ook zo te denken.Elke dag die wel goed gaat is meegenomen. Elke wandelingetje dat ik maak is er toch weer een en beter dan op de bank zitten.

Mijn moeder vroeg vandaag aan mijn man of ie was afgevallen. (hij doet met mij mee,de lieverd),maar niemand die nog iets aan mij heeft gezien. Ziet jullie omgeving al wel dat jullie zijn afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Precies afvalEs, zo heb ik dat dus ook. Gewicht erbij of niks eraf tijdens en vlak na mijn ongesteldheid, dat er dan later juist extra hard weer afgaat (en dat is dan wel weer leuk natuurlijk). En jullie lijven reageren dan juist weer anders Bubblegum 1 en Ea-quality. Aparte toestand, vrouwenlijven :hyper:

Alleen mijn moeder zag het aan me, en mijn vriend. Verder ook nog niemand. Wel een collega die vond dat ik er zo lekker fris uitzag. Whoehahaha. Maar die wist er niet de vinger op te leggen... Heb het maar op een goede fohn-beurt van mijn haar gehouden.... want gek genoeg, zit ik daar ook nog niet zo op te wachten. Dat iedereen begint over kilo's die ik afgevallen ben. Waarschijnlijk omdat ik ook nog zo'n lange weg te gaan heb. Want ondanks de -7 kg ben ik bepaald nog geen slanke den :mrgreen:

En jij ook lekker bezig met het wandelen Bubblegum. Ik hoop komende dinsdag weer een rondje van 5,7 km te doen, maar wat jij daarbij doet, is voor mij ook nog wel goed. Zo vaak mogelijk een rondje om. Ook op de dagen dat ik weinig tijd heb, het hoeft niet altijd 5 km te zijn natuurlijk, een kwartiertje is ook weer beter dan niks... Dat zit nog niet in mijn systeem. Heb altijd de neiging om het maximale eruit te willen halen en dat is voor nu 5,7 km. En als ik dan weinig tijd heb, ga ik niet... want ik heb geen tijd voor een uur wandelen. Maar als ik dan eens genoegen neem met 15 of 20 minuten, dan is dat mooi meegenomen. Leerpuntje hier :-D
Hoi hoi allemaal, ik ben weer terug van wintersport. Net meteen maar even de schade opgenomen (dacht ik), maar tot mijn grote verbazing ben ik afgevallen. wtf :) dus 70,1kg voor mij in het schema. Ik heb ook wel bewust gegeten voornamelijk overdag en heel veel geskied, 8 dagen lang van 9 tot 17 uur op de piste gestaan. Ik had alleen verwacht dat de wijntjes en pizza/hamburgers van de avonden me de das om zouden doen. Niet dus :) Nu nog een moeilijke week te gaan met dinertjes en feestjes, maar ik wil over een paar weken definitief onder die 70 zitten.

Hier lees ik wisselend succesvolle verhalen. Cupmaat verhaal ken ik, ik ben van 90E naar 75F gegaan. Alleen ik vind het nu wel meer in de categorie theezakjes vallen, helaas.
Het is een beetje lastig om op iedereen te reageren, maar vanaf nu ben ik weer een oplettende, gemotiveerd lezer en schrijver.
Alle reacties Link kopieren
Aaawhh jammer, weer boven de 70.. 70,2 om precies te zijn.. crappy, njaa ga harder werken om weer onder de 70 te duiken en blijven.. hier baal ik echt van :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik zit op 69.2, plus 0.8 dus. Ik vind het acceptabel, echt wel pizza gegeten en 'n paar belgische biertjes enzo... ook nog last van obstipatie. Ik kan nu in ieder geval weer lekker sporten, ben goed opgeknapt, dus volgende week hopelijk weer 'n dikke min!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een +0.6 vanmorgen helaas😮...
69.6 dus voor in het schema...
Maar tot nu toe gaat het vandaag weer goed... vanmorgen de fiets gepakt ipv auto naar de vergadering ook al is het maar 10 min fietsen 😂
Haha afvalEs... Maar alle kleine beetjes helpen en het is in ieder geval de juiste mindset, dat helpt je vast ook bij andere keuzes ;)
Alle reacties Link kopieren
Wow dames ik loop achter, maar Zie veel mensen sporten. Altijd goed dacht ik zo.
anoniem_356702 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 22:04
73.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hai dames, ik meld mij ook weer op de maandag. Vandaag bijna mijn streefgewicht op de weegschaal gezien, namelijk 65,1! Eigenlijk gaat deze afvalpoging, in tegenstelling tot de vele vorigen, zo goed dat ik heb besloten hier niet meer mee te schrijven. Ik vind jullie super gezellig en motiverend, dus daar ligt het niet aan!!! Alleen merk ik dat ik de motivatie van jullie niet meer nodig heb, ik lijk nu zelf door te hebben hoe ik moet eten om af te vallen en dat gaat me vreemd genoeg heel makkelijk af dit keer.

En om dan maar elke keer te komen melden hoeveel ik weeg, zonder verder door de weeks een update, vind ik zelf ook niet zo leuk. Dus dames, dank dank dank voor alle peptalks de afgelopen maanden en jullie allemaal nog super veel succes. En bedenk maar, als ik t kan, kunnen jullie t ook :yes: (ik blijf wel af en toe meelezen om te zien hoe het met jullie gaat!)
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook mee mogen doen?

Ik ben afgelopen maandag begonnen 😊.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Citroentje! Nog meer mensen om elkaar te steunen.

Wat goed vliegertje! Wat fijn dat het deze keer wel goed lukt. Leuk dat je ons nog wel blijft volgen. En af en toe aanhaken mag altijd he!

Ik weeg woensdag pas, het begin van de week is altijd erg druk hier.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Bubblegum1 post_id=28309662 time=1522089820 user_id=347793]
Tuurlijk Citroentje! Nog meer mensen om elkaar te steunen.

Aan wie kan ik mijn gewicht doorgeven voor het schema? :)
Alle reacties Link kopieren
Barnabas houdt het schema bij. Ik zou het gewoon dikgedrukt neerzetten en zodra ze tijd heeft vult ze het dan wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
26-03-2018 20:49
Barnabas houdt het schema bij. Ik zou het gewoon dikgedrukt neerzetten en zodra ze tijd heeft vult ze het dan wel aan.
Heb Barnabas een privé bericht gestuurd.


Mijn streefgewicht uiteindelijk is nog eenstuk lager maar voor 31 dec dit jaar heb ik al een doel 😊
Alle reacties Link kopieren
Lekker Vliegertje! 65, das mijn droom.. lekker bezig.. hou vol en wie weet tot later!

Welkom citroentje! Mogen we al wat meer van je weten? Gewicht/streef? Hoe wil je het gaan doen?
Super knap Vliegertje! Daar willen we allemaal naar toe. En natuurlijk welkom Citroentje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven